Mikä on iloöljy?

IloÖljyäMulle

Jeesus on voideltu iloöljyllä ja mainitaan Jumalaksi Hepr. 1. luvussa.

Miten saisin itsekin iloöljyllä päänahan voideltua?

56

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen_ilot

      Iloöljy = anal lube.

      Ai ihan kokonaan oli voideltu tuolla?

      • Taivahan_iltojen_iloihin

        Mökäöljy oli ennestään tuttua mutta tuo iloöljy on uusi tuttavuus noin niinkuin käsitteenä.


      • Voit uskoa Raamattuun ja sen ilmoittamaan yhteen ainoaan todelliseen Jumalaan tai sitten et. Öljy ja "iloöljy" liitetään symboliikassa yleensä Pyhään Henkeen. Pilkan ja irvailun tekeminen Hänestä on todella typerää, mitä voit joutua myöhemmin katumaan.
        Se on vähän sama, kuin jos varoitettaisiin koskemasta rautalankaan ja kuitenkin koskee ja siinä onkin 15 000 volttia tai vielä paljon enemmän. Kun et tiedä hengellisistä asioista, niin älä ole typerys ja pilkkaa asioita, joiden huomaat jonakin päivänä olevan tosia.


      • petkelmäki kirjoitti:

        Voit uskoa Raamattuun ja sen ilmoittamaan yhteen ainoaan todelliseen Jumalaan tai sitten et. Öljy ja "iloöljy" liitetään symboliikassa yleensä Pyhään Henkeen. Pilkan ja irvailun tekeminen Hänestä on todella typerää, mitä voit joutua myöhemmin katumaan.
        Se on vähän sama, kuin jos varoitettaisiin koskemasta rautalankaan ja kuitenkin koskee ja siinä onkin 15 000 volttia tai vielä paljon enemmän. Kun et tiedä hengellisistä asioista, niin älä ole typerys ja pilkkaa asioita, joiden huomaat jonakin päivänä olevan tosia.

        No. HebrealaisKIRJE vähän maalailee.

        Saamme varmaankin hymähdellä. Eihän Jeesus pitänyt itseään Jumalana, enkä minä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No. HebrealaisKIRJE vähän maalailee.

        Saamme varmaankin hymähdellä. Eihän Jeesus pitänyt itseään Jumalana, enkä minä.

        Heprealaiskirje 1:8 kuvaa mitä Isä Jumala on sanonut Pojastaan Jeesuksesta:

        " Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

        https://fi.m.wiktionary.org/wiki/valtikka

        https://raamattu.fi/raamattu/KR38/HEB.1/Hebrealaiskirje-1

        Selef Urge


    • MikaStadistaMikrosiru

      Olisikohan Pyhä Henki : Ilo Öljy?

      Jehovan todistajille heprealaiskirjeen ensimmäinen luku on myrkkyä.

      Mitenhän ovat muuttaneet sen omaan kirjaansa.

      Jehovan todistajille Jeesus on enkeli: väärin.

      Jehovan todistajille Jeesus ei ole Jumala ja Ihminen : väärin.

      He uskovat toisenlaiseen Jeesukseen ja Raamatun mukaanhan he eivät pelastu?

      Heillä ei ole rakkautta totuuteen, siksi eksytys on lähetetty heillekin?

      • Täällä näin kaupungilla varmaan suomalaisia jehovalaisia kyltteineen. On heitä käynyt täälläkin kotonani juttelemassa, mutta eivät tiedä minua enää.


      • Heprealaisille

        Eivät ainakaan hirveän selkeästi 😊

        Heprealaisille 1:1–14 - Uuden maailman käännös:

        1 Jumala, joka kauan sitten puhui monissa tilaisuuksissa ja monin tavoin esi-isillemme profeettojen kautta, 2 on näiden päivien lopussa puhunut meille Pojan kautta, jonka hän asetti kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän teki asiainjärjestelmät*. 3 Hän on hänen kirkkautensa heijastuma* ja hänen olemuksensa tarkka kuva* ja ylläpitää kaikkea hänen voimansa sanalla, ja suoritettuaan puhdistuksen syntiemme edestä hän istui Majesteetin* oikealle puolelle korkeuksissa. 4 Niinpä hänestä on tullut enkeleitä parempi siinä määrin, että hän on perinyt nimen, joka on oivallisempi kuin heidän.

        5 Kenelle enkeleistä hän on esimerkiksi koskaan sanonut: ”Sinä olet minun poikani; minusta, minusta on tänään tullut sinun isäsi”?
        Ja taas: ”Minä itse tulen hänen isäkseen, ja hän puolestaan tulee minun pojakseni”?
        6 Mutta kun hän jälleen tuo Esikoisensa asuttuun maahan, hän sanoo: ”Ja kumartakoot* häntä kaikki Jumalan enkelit.”
        7 Enkeleistä hän sanoo myös: ”Ja hän tekee enkelinsä hengiksi ja julkiset palvelijansa* tulen liekiksi.”
        8 Mutta Pojasta: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja sinun* valtakuntasi valtikka on oikeamielisyyden valtikka.* 9 Sinä rakastit vanhurskautta, ja sinä vihasit laittomuutta. Siksi Jumala, sinun Jumalasi, voiteli sinua riemun öljyllä enemmän kuin osatovereitasi.”
        10 Ja: ”Sinä, oi Herra, laskit alussa maan perustukset, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja. 11 Ne tuhoutuvat*, mutta sinun on määrä pysyä, ja ne kaikki vanhenevat niin kuin päällysvaippa, 12 ja sinä käärit ne kokoon niin kuin viitan, kuin päällysvaipan*, ja ne muuttuvat, mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi milloinkaan lopu.”
        13 Mutta kenestä enkelistä hän on koskaan sanonut: ”Istu minun oikealla puolellani, kunnes minä panen vihollisesi sinun jalkojesi alustaksi”?

        14 Eivätkö he kaikki ole julkisesti palvelevia henkiä, niitä palvelemaan lähetettyjä*, jotka tulevat perimään pelastuksen?
        --
        Verrattavaksi 1992 Kirkko Raamattu käännös:

        1 Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla, 2 mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat. 3 Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. 4 Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi.

        5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
        6 Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
        -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.
        7 Enkeleistä hän sanoo näin:
        -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi.
        8 Mutta Pojastaan hän sanoo:
        -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy
        ajasta aikaan,
        ja sinun kuninkaanvaltikkasi
        on oikeudenmukaisuuden valtikka.
        9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
        10 Ja myös näin:
        -- Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset,
        sinun kättesi työtä ovat taivaat.
        11 Ne katoavat, mutta sinä pysyt.
        Ne kaikki kuluvat kuin vaate,
        12 sinä käärit ne kokoon kuin päällysviitan, ne vaihdetaan niin kuin vaate. Mutta sinä olet iäti sama, sinun vuotesi eivät lopu.
        13 Yhdellekään enkelille ei Jumala milloinkaan ole sanonut:
        -- Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.

        14 Eivätkö enkelit ole palvelevia henkiä? Heidät lähetetään palvelemaan niitä, jotka saavat osakseen autuuden.
        --
        Iloöljyä en kuitenkaan löytänyt kummastakaan käännöksestä.


      • JumalaEiOoVltIstuin
        Heprealaisille kirjoitti:

        Eivät ainakaan hirveän selkeästi 😊

        Heprealaisille 1:1–14 - Uuden maailman käännös:

        1 Jumala, joka kauan sitten puhui monissa tilaisuuksissa ja monin tavoin esi-isillemme profeettojen kautta, 2 on näiden päivien lopussa puhunut meille Pojan kautta, jonka hän asetti kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän teki asiainjärjestelmät*. 3 Hän on hänen kirkkautensa heijastuma* ja hänen olemuksensa tarkka kuva* ja ylläpitää kaikkea hänen voimansa sanalla, ja suoritettuaan puhdistuksen syntiemme edestä hän istui Majesteetin* oikealle puolelle korkeuksissa. 4 Niinpä hänestä on tullut enkeleitä parempi siinä määrin, että hän on perinyt nimen, joka on oivallisempi kuin heidän.

        5 Kenelle enkeleistä hän on esimerkiksi koskaan sanonut: ”Sinä olet minun poikani; minusta, minusta on tänään tullut sinun isäsi”?
        Ja taas: ”Minä itse tulen hänen isäkseen, ja hän puolestaan tulee minun pojakseni”?
        6 Mutta kun hän jälleen tuo Esikoisensa asuttuun maahan, hän sanoo: ”Ja kumartakoot* häntä kaikki Jumalan enkelit.”
        7 Enkeleistä hän sanoo myös: ”Ja hän tekee enkelinsä hengiksi ja julkiset palvelijansa* tulen liekiksi.”
        8 Mutta Pojasta: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja sinun* valtakuntasi valtikka on oikeamielisyyden valtikka.* 9 Sinä rakastit vanhurskautta, ja sinä vihasit laittomuutta. Siksi Jumala, sinun Jumalasi, voiteli sinua riemun öljyllä enemmän kuin osatovereitasi.”
        10 Ja: ”Sinä, oi Herra, laskit alussa maan perustukset, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja. 11 Ne tuhoutuvat*, mutta sinun on määrä pysyä, ja ne kaikki vanhenevat niin kuin päällysvaippa, 12 ja sinä käärit ne kokoon niin kuin viitan, kuin päällysvaipan*, ja ne muuttuvat, mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi milloinkaan lopu.”
        13 Mutta kenestä enkelistä hän on koskaan sanonut: ”Istu minun oikealla puolellani, kunnes minä panen vihollisesi sinun jalkojesi alustaksi”?

        14 Eivätkö he kaikki ole julkisesti palvelevia henkiä, niitä palvelemaan lähetettyjä*, jotka tulevat perimään pelastuksen?
        --
        Verrattavaksi 1992 Kirkko Raamattu käännös:

        1 Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla, 2 mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat. 3 Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. 4 Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi.

        5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
        6 Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
        -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.
        7 Enkeleistä hän sanoo näin:
        -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi.
        8 Mutta Pojastaan hän sanoo:
        -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy
        ajasta aikaan,
        ja sinun kuninkaanvaltikkasi
        on oikeudenmukaisuuden valtikka.
        9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
        10 Ja myös näin:
        -- Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset,
        sinun kättesi työtä ovat taivaat.
        11 Ne katoavat, mutta sinä pysyt.
        Ne kaikki kuluvat kuin vaate,
        12 sinä käärit ne kokoon kuin päällysviitan, ne vaihdetaan niin kuin vaate. Mutta sinä olet iäti sama, sinun vuotesi eivät lopu.
        13 Yhdellekään enkelille ei Jumala milloinkaan ole sanonut:
        -- Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.

        14 Eivätkö enkelit ole palvelevia henkiä? Heidät lähetetään palvelemaan niitä, jotka saavat osakseen autuuden.
        --
        Iloöljyä en kuitenkaan löytänyt kummastakaan käännöksestä.

        Eiköhän 38 käännöksessä ole.Älä käytä 92 käännöstä jatkossa koskaan.

        Olihan tuossa selkeitä eroja. JT sanoo heprealaiskirjeen 1:8 Jumalaa valtaistuimeksi. Oikea Raamattu ei sano Jumalaa valtaistuimeksi!


      • JumalaEiOoVltIstuin kirjoitti:

        Eiköhän 38 käännöksessä ole.Älä käytä 92 käännöstä jatkossa koskaan.

        Olihan tuossa selkeitä eroja. JT sanoo heprealaiskirjeen 1:8 Jumalaa valtaistuimeksi. Oikea Raamattu ei sano Jumalaa valtaistuimeksi!

        Raamattuja on käännetty pikku hiprakassa.


    • iloliemessänsä

      Jeesus oli ilkimys joka piti juominkeja ja rellasteli kavereiden kesken ,hakkasi lystikseen ihmisiä . - siis ketku.

    • Raamatussa kerrotussa iloöljyssä oli kannabista, eli se oli siis huumetta.

      "Jesus 'healed using cannabis'"

      ttps://www.theguardian.com/world/2003/jan/06/science.religion

      • Mätkelperi

        Uskottava se on.
        Kannabiksen käyttäjiä olivat ja sehän selittäisi ne hallusinaatiotkin.


      • Mätkelperi kirjoitti:

        Uskottava se on.
        Kannabiksen käyttäjiä olivat ja sehän selittäisi ne hallusinaatiotkin.

        Johtuikohan Jeesuksen kulmikas ja kärttyisä käytös huumeiden käytöstä.?

        "Paransiko Jeesus kannabiksella?"
        Jeesuksen ja hänen opetuslastensa käyttämä voideltava öljy sisälsi ainesosaa nimeltä kaneh bosem (vrt. yhtäläisyys kanehbosem/kannabis), joka on tunnistettu kannabistiivisteeksi Chris Bennettin artikkelin mukaan, joka ilmestyi High Times -lehdessä otsikolla Was Jesus a Stoner? (Oliko Jeesus pilviveikko?). Jeesuksen seremonioissa käyttämä suitsuke sisälsi myös kannabistiivistettä, ehdottaa Bennett, jolla on esittää tutkimusviitteet.
        ttps://kannabisuutiset.wordpress.com/tag/raamattu/"


      • Pe.ku kirjoitti:

        Johtuikohan Jeesuksen kulmikas ja kärttyisä käytös huumeiden käytöstä.?

        "Paransiko Jeesus kannabiksella?"
        Jeesuksen ja hänen opetuslastensa käyttämä voideltava öljy sisälsi ainesosaa nimeltä kaneh bosem (vrt. yhtäläisyys kanehbosem/kannabis), joka on tunnistettu kannabistiivisteeksi Chris Bennettin artikkelin mukaan, joka ilmestyi High Times -lehdessä otsikolla Was Jesus a Stoner? (Oliko Jeesus pilviveikko?). Jeesuksen seremonioissa käyttämä suitsuke sisälsi myös kannabistiivistettä, ehdottaa Bennett, jolla on esittää tutkimusviitteet.
        ttps://kannabisuutiset.wordpress.com/tag/raamattu/"

        Tuo selittäisi miksi Jeesus oli kuin kylähullu.


      • Eikiitosjeesus

        Eikös se pilvitripille sanonut lähtevänsäkin. Luuli ehkees oikeasti palaavansa.
        Ristillä alkoi sitten selvitä ja epäillä itsekin juttujaan ja jumalan olemassaoloa.


      • Eikiitosjeesus
        Mätkelperi kirjoitti:

        Uskottava se on.
        Kannabiksen käyttäjiä olivat ja sehän selittäisi ne hallusinaatiotkin.

        Itse epäilin sen syöneen sieniä niin kuin siperian shamaanit. Mutta tuo voisi olla todennäköisempi vaihtoehto, tunnettiinhan kannabis jo muinaisessa Egyptissä. Joissakin lahkoissa suitsutus on tapana edelleen.


      • Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Eikös se pilvitripille sanonut lähtevänsäkin. Luuli ehkees oikeasti palaavansa.
        Ristillä alkoi sitten selvitä ja epäillä itsekin juttujaan ja jumalan olemassaoloa.

        Jeesushan valehteli sille varkaalle, että mennään kahdestaan paratiisiin.

        Raamatun mukaan Jeesus meni yksin taivaaseen istumaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Jeesushan valehteli sille varkaalle, että mennään kahdestaan paratiisiin.

        Raamatun mukaan Jeesus meni yksin taivaaseen istumaan.

        Tämä Jeesus on kai erehdyksessä saatu Raamatussa näyttämään epäluotettavalta kylähullulta.


      • C.Sativa
        Mätkelperi kirjoitti:

        Uskottava se on.
        Kannabiksen käyttäjiä olivat ja sehän selittäisi ne hallusinaatiotkin.

        Ettei aihe mene aivan väärille raiteille niin huomautan, ettei kannabis aiheuta hallusinaatioita. Tuo on vanha propaganda, joka perustui eri päihteiden sekoittamiseen keskenään valistuksessa. Eli tietoisesti tehty valhe.

        En tunne sen aikakauden lainsäädäntöä, mutta epäilen suuresti kannabiksen olleen huume.

        On erittäin todennäköistä, että kannabista esiintyi tuolla alueella Jeesuksen väitetyllä aikakaudella. Ja siitä sai kyllä laadukasta öljyä tehtyä.


      • C.Sativa kirjoitti:

        Ettei aihe mene aivan väärille raiteille niin huomautan, ettei kannabis aiheuta hallusinaatioita. Tuo on vanha propaganda, joka perustui eri päihteiden sekoittamiseen keskenään valistuksessa. Eli tietoisesti tehty valhe.

        En tunne sen aikakauden lainsäädäntöä, mutta epäilen suuresti kannabiksen olleen huume.

        On erittäin todennäköistä, että kannabista esiintyi tuolla alueella Jeesuksen väitetyllä aikakaudella. Ja siitä sai kyllä laadukasta öljyä tehtyä.

        "On erittäin todennäköistä, että kannabista esiintyi tuolla alueella Jeesuksen väitetyllä aikakaudella."

        Kannabiksen nimikin on alkujaan lähtenyt heiltä.

        Kannabis voi aiheuttaa joillekin hallusinaatioita, mutta onhan sillä pitkä lista muita haittavaikutuksia.
        Raamatussa sillä kai haettiin euforian tunnetta, pelkojen vähenemistä ja lievitystä kipuihin.

        Kannabis on mainittu nimeltäkin hepreankielisissä Raamatunteksteissä ainakin viidessä
        jakeessa, jossa suomalaiset ovat kääntäneet sen mm. kalmoruooksi. alla:

        2.Mooseksen kirja:
        30:23 "Ota itsellesi hajuaineita parasta lajia: sulavaa mirhaa viisisataa sekeliä, hyvänhajuista kanelia puolet siitä eli kaksisataa viisikymmentä sekeliä ja hyvänhajuista kalmoruokoa samoin kaksisataa viisikymmentä sekeliä,

        Korkea Veisu:
        4:14 nardusta ja sahramia, kalmoruokoa ja kanelia ynnä kaikkinaisia suitsukepuita, mirhaa ja aloeta ynnä kaikkinaisia parhaita balsamikasveja.

        Jesaja:
        43:24 Et ole minulle kalmoruokoa hopealla ostanut etkä minua teurasuhriesi rasvalla ravinnut - et, vaan sinä olet minua synneilläsi vaivannut, rasittanut minua pahoilla töilläsi.

        Jeremia:
        6:20 Mitä on minulle suitsutus, joka tulee Sabasta, ja paras kalmoruoko kaukaisesta maasta? Teidän polttouhrinne eivät ole minulle otolliset, eivätkä teidän teurasuhrinne minulle kelpaa.

        Hesekiel:
        27:19 Vedan ja Jaavan maksoivat sinun tavarasi kehruuteoksilla; taottua rautaa, kassiaa ja kalmoruokoa tuli sinulle vaihtotavarana.

        Todennäköisesti kannabista on ollut käytössä myös alla olevissa Uuden testamentin jakeissa.

        Matteuksen evankeliumi:
        2:11 Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa.

        Markuksen evankeliumi:
        15:23 Ja he tarjosivat hänelle mirhalla sekoitettua viiniä, mutta hän ei sitä ottanut.

        Johanneksen evankeliumi:
        19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.


    • P.U.Liukko

      Välillä kun pannoo tärpättiä tuulensuojaan tulloo iloselle mielelle.

    • Hebreaa.hiprakassa

      Otin iloöljyä taas tänäänkin kello 18.30

      • Turre12v

        Ateistin ehtoollisjuoma.


    • lkjlkjlkjl

      Röllipeikolla oli muistaakseni elokuvassa mökäööliä . Oiskohan samaa. Ainakin vanhan kännöksen sisältämän suomen kielen mukaan seurakuntapalvelijat olivat viinamäen miehiä.

    • 7y6t5r
      • ateismia.hiprakassa

        Minä tulen aina 18.30, vaikka kaikki toivoisivat, että en.


    • Appppppp

      Todella oksettava ketju lukea tämä!Poikkeustapausta lukuunottamatta.

      Kiitos yhdelle vastanneelle.

      Mistä saisin Raamatusta varmuuden iloöljyn olevan Pyhän Hengen.Kun asiaa miettii niin looginen ajatus.Kun miettii asiaa niin vähemmän loogista olisi etyä Jeesus olisi voideltu fyysisellä aineella , maallisella öljyllä kun vaihtoehtona on elävä Henki kun asiaa miettii.Mitä voitelu tarkoittaa alkukielellä?

      Mitä iloöljy alkukielellä.

      Haluan iloöljyllä voitelun koskemaan kokonaan itseäni. Olipa kyseessä Pyhä Henki tai jotain muuta/ jokin muu.

      Eli Jeesus on voideltu Pyhällä Hengellä?

      Toivon ylläpidon poistavan tyhjänpäiväiset ja pilkalliset kommentit ketjusta Jeesuksen nimessä.Kysyin paljon .Toivon edes yhteen KAIKISTA kysymyksistä vastauksen.Olen ap.

      • nähty.on.ei.kirj

        Lähinä koomista, että pitää tästäkin tehdä jokin mieletön avautuminen, että mitä öljyä oli ja kuinka usein. Olisko tuo sitä mielensäpahoittaja tyyliä ?


      • Mitä on "alkukielellä" nämä liemet?

        VT:n alkukieli on kai kreikka.


      • Tuossa Hebrealaiskirjeen kohdassa on alaviite apostolien tekoihin

        38. te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

        Apt.10: 38


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tuossa Hebrealaiskirjeen kohdassa on alaviite apostolien tekoihin

        38. te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

        Apt.10: 38

        Eli niin.

        Tuo kirje ei pidä Jeesusta Jumalana.


      • torre12 kirjoitti:

        Eli niin.

        Tuo kirje ei pidä Jeesusta Jumalana.

        Jaa...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jaa...

        Ja kyllä Jeesus paransi sairaita, ei niinkään "perkeleen valtaan" joutuneita.


      • torre12 kirjoitti:

        Ja kyllä Jeesus paransi sairaita, ei niinkään "perkeleen valtaan" joutuneita.

        jeesusko siis mielestäsi on todellinen henkilö?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        jeesusko siis mielestäsi on todellinen henkilö?

        Jeesus....


      • torre12 kirjoitti:

        Mitä on "alkukielellä" nämä liemet?

        VT:n alkukieli on kai kreikka.

        "VT:n alkukieli on kai kreikka. "

        Ei ole, vaan hebrea sanoo Wikipedia: "Niiden [ VT:n ] alkuperäinen kieli oli enimmäkseen heprea, arameaa esiintyy vain muutamissa kirjakääröissä. "

        Tämä on jo kolmas kerta, kun puhut omiasi, Torre. Raamatun tuntemuksesi paljastuu päivä päivältä yhä alkeellisemmaksi. Etkö voi edes tuon vertaa googlata? Kyllä tyhmä saa olla, mutta laiska ei.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        "VT:n alkukieli on kai kreikka. "

        Ei ole, vaan hebrea sanoo Wikipedia: "Niiden [ VT:n ] alkuperäinen kieli oli enimmäkseen heprea, arameaa esiintyy vain muutamissa kirjakääröissä. "

        Tämä on jo kolmas kerta, kun puhut omiasi, Torre. Raamatun tuntemuksesi paljastuu päivä päivältä yhä alkeellisemmaksi. Etkö voi edes tuon vertaa googlata? Kyllä tyhmä saa olla, mutta laiska ei.

        Paninko VT! Huh, mikä moka, Kaikkihan hebrean tietävät.

        Piti olla UT.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        jeesusko siis mielestäsi on todellinen henkilö?

        Puhun Raamatusta; en itse pidä Jeesusta minään.


      • torre12 kirjoitti:

        Puhun Raamatusta; en itse pidä Jeesusta minään.

        No tuo lainaamani kohta on Raamatusta, niin siellä sanotaan.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        No tuo lainaamani kohta on Raamatusta, niin siellä sanotaan.

        En muista mistään missä Jeesus olisi parantanut jonkun perkeleen vallassa olleen.


      • torre12 kirjoitti:

        En muista mistään missä Jeesus olisi parantanut jonkun perkeleen vallassa olleen.

        Tarkoitatko, ettet usko tuon lainaamani kohdan olevan Raamatusta?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tarkoitatko, ettet usko tuon lainaamani kohdan olevan Raamatusta?

        Onhan se Raamatusta. Mutta missään ei ole sellaista kohraa, että Jeesus siinä parantaa perkeleen vallassa olevan.


      • torre12 kirjoitti:

        Onhan se Raamatusta. Mutta missään ei ole sellaista kohraa, että Jeesus siinä parantaa perkeleen vallassa olevan.

        ok...


    • Appppp

      Eikun olihan siellä toinenkin ok vastaus.

      • Volt.Ampere

        No voi nenä.


    • Kirjakääröt

      Luuk.10:34 Biblia (1776) Ja tuli ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti siihen öljyä ja viinaa, pani juhtansa päälle, vei hänet majaan, ja korjasi häntä.

    • OutoaPiilottelua

      Kyllähän öljynvaihdon yhteydessä pääsee näkemään että öljy on öljyä.

      Miksi Raamattu ei voi ilmaista asiat selvemmin?

      Öljy olisi öljyy, Pyhä Henki olisi Pyhä Henki.

      Mikä idea on sanoa vaikka:

      Harakka kun se tarkoittaa Silakkamarkkinaa!

      • Anonyymi

        Oletko kuullut synonyymeista?
        Niistä löytyy synonyymisanakirja.

        Harakka ei ole synonyymisana silakkamarkkinoille.

        Pyhä Henki on synonyymisana IloÖljylle tarkoittaen samaa Henkeä.

        Selef Urge


    • Kirjakääröt

      Ps.45:8 Biblia. Sinä rakastit vanhurskautta, ja vihasit jumalatonta menoa: sentähden, oi Jumala, on sinun Jumalas voidellut sinua ilo-öljyllä enempi kuin sinun osaveljes. Iloöljy on kaanaan kieltä.

    • kysynn

      Poliisi jossain päin Suomea olli tehnyt aika ison takavarikon kannabista ja kannagisvoita saaliina
      . . periaatteessa mitä tahansa rasvaan liukenenevia huumeita voi olla jehuilla k äytössä erilaisssa muotomenoissaan.

    • lubrigaattori

      Raamatun mukaan ns. iloöljy oli seesaminsiemenistä puristettua kallisarvoista öljyä jota käytettiin herslepin voiteluun. Nykyään vastaavia liukastusöljyjä saa edullisesti apteekeista, tosin eivät varmaankaan enään ole valmistettu seesaminsiemenistä.

    • fffffffffrrrr

      Messias ja kuninkaat voideltiin pyhällä öljyllä, Jeesus ei ollut kumpikaan vaan pyhä mies.

      Pyhä henki meni kasteessa jeesukseen ja hän sai valaistuksen ja puhdistuksen.

      Tempelissä käytettiin myös suitsukkeita joissa ehkä oli osaksi kannabista. Näkyleivät ehkä olivat myös sitä tai jopa kovempaa ainetta-

      • Saiko Jeesus siis hullut puheensa saadessaan "valaistuksen"?


    • Raamatussa mainittujen pyhien voiteiden vaikuttava osa oli kannabis.
      Hepreakielestä qanah (cannabis) on Raamattuun käännetty mm kalmaruooksi.
      öljyssä kannabis imeytyy ihon läpi.

      Raamatussa kerrotaan Jeesuksen yhteydessäkin suitsukkeista ja tietenkin nekin olivat kannabista, josta myös ortodoksit ovat saaneet suitsutustapansa, joskin he polttavat suitsukkeissaan ainoastaan pihkaa ja hajusteita.

      • VankilaanHelvettiinAteis

        Linkkiä?

        Kuulostaa valheelliselta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2230
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1741
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1596
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      292
      1233
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1099
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      928
    Aihe