Mihin suuntaan?

Uupunutko

Apua, auttakaa. En enää tiedä mitä tehdä kaiken tän ahdistavan elämäntilanteen keskellä. Tai välillä(teoriassa) luulen tietäväni, mutta toteutus tuntuu työläältä ja raskaalta. Minulla on kaksi lasta. 4 ja 8 vuotiaat. Hevosia 3 muita eläimiä. En jaksaisi hoitaa enää mitään tai ketään koska en saa mistään kiitosta. Mies on, (ollut jo 11vuotta)mutta se ei masennustani ja uupumustani ota minään. Hän porskuttaa omalla huolettomalla tyylillään eikä näe ja tue ja kuule minua.(se saa vereni kiehumaan) Hänellä on kavereita ja perhe tukenaan. Minullakin isoveli ja kaksossisar ja vanha isäni, mutta näennäisesti. Eipä mitään syvällisempää. Surullista! Eikä se auta myöskään että hän, mieheni ei arvosta siisteyttä ja järjestystä yhtä paljon kuin minä. Minä haluaisin opettaa lapseni siisteiksi, mutta ukko vesittää sitäkin tuon tuosta. Olen uupunut taistelemaan siisteyden puolesta. Hevoset voisin laittaa ylläpitoon, mutta kuka ne puskaratsut haluaa? Rahat ei riitä omaan taloon. Vuokralle en halua koirankoppiin. Pankista ei välttämättä lainaa saa. Auto ois oltava töiden takia. Nyt ajelen miehen autolla joka tiensä päässä sekin. Olen yksinäinen ja lopussa. Töissä esitän reipasta. Kotona rikkinäinen, ärtynyt ja itkuinen. Välillä kiellän uupumuksen itseltäni, pakko vain jaksaa, mutta pelkään että joku kerta töihin mennessä tai tullessa ohjaan autoni rekan eteen. Ajatus käynyt monesti mielessä. Mutta koska kuoleman pelko niin kova en ole kyennyt siihen vielä. Käyn terapiassa, mutta ei se minua pelasta. Itse pitää tehdä päätökset, mutta mitäs jos ei enää itse tiedä mistään mitään ja miten tulisi toimia kun on niin kuormittunut ja väsynyt ja yksin. Tiedostan oikeat ja väärät teot ja miten tulisi olla, mutta olen eksyksissä. Olen olemassa ja odotan kuin messias pelastaisi minut. Mutta sellaista ei taida tulla. En ole edes himo uskovainen. Mitä mä teen?😢

1

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilaneestasi tänne! Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta. Kerroit, että käyt terapiassa, mutta sanot myös, että se ei sinua pelasta. Oletko kertonut terapeutillesi nämä ajatuksesi, jotka täällä nyt kerroit? Jos et, niin kannustan sinua kertomaan ajatuksesi rehellisesti myös terapeutillesi.

      Lisäksi on olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Tässä niistä muutama:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Voimia tilanteeseesi!

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      155
      3230
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      97
      1715
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1657
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1525
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      387
      1512
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1345
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1073
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      999
    9. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      902
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      262
      882
    Aihe