Rakkauden kerjäläinen, vai pankkihuijari, vai perätikö turvalukon asentaja joka vei rahasi ja korusi. Niitä riittää, osataanko ne tunnistaa?
https://yle.fi/uutiset/3-10460670
Huijaukset ovat arkipäivää, lupasiko joku jopa rakkautta?
5
119
Vastaukset 5
- niin.pä
Yksinkertaisia jymäytetään,
tottahan se on vieläkin, mutta on silti voi olla hyväksi lukea tuo uutislinkki. Tästä kyselinkin jo aijemmin, koska sain tällaisen viestin:
Joku on hieman aikaa sitten yrittänyt kirjautua sisään salasanallasi tilillesi: ID-4635 joka on yhdistetty sähköpostiin [email protected] .
Olemme pysäyttäneet sisäänkirjautumisen koska epäilimme sen olleen tietomurtoyritys.
Alempana tietoja kirjautumisesta:
Päivämäärä: 19 - October - 2018
IP-osoite: 473.273.382
Paikka: Baku, Azerbajdzjan
Jos et ole itse kyseisessä paikassa, voi olla että joku on yrittänyt kirjautua sisään tilillesi rikollisin tarkoituksin. Suosittelemme että vaihdat salasanasi mahdollisimman pian.
Vaihda salasanasi nyt>
Ystävällisin terveisin,
B.C. Teamet
Tuo herätti epäilykseni; "Suosittelemme että vaihdat salasanasi mahdollisimman pian."?
Ensiksikin on saman tekevää, kuka "Bakukabu" hemmo on tunkeutunut s-postiini, joka on kaikkien palstalaisten tiedossakin ja mitä hän silä voi tehdä? Siis, minunko täytyisi vaihdella kaikki salasanani hänen pyynnöstään? Now never. Tämä oli jo toinen pyyntö ja mitään kummallisuuksia ei ole tapahtunut pankkitileilleni ja mitä muuta hän voisi haitata.?
Tietenkin minulle on ihmetys edelleen, että kuinka huijattavia nämä vanhukstet ovat? Lähetellään rakkaalle kaikki säästöt, että hän pystyisi tulemaan luokse, maksaakseen ensin kaikki velkansa ja kun rahat on saatu, niin rakastajakin katoaa saman tien!!
Voi "pyhä sylvi" näitä hyväuskoisia hölmöjä.- varottavaa.riittää
IP- osoite on koneeseen jolta huijausviesti on lähtenyt.
Huijarit ovat pääosin ulkomaisten palvelinten asiakkaita, vaikka takana olis suomalainenkin henkilö.
En koskaan avaa sähköpostia jonka lähettäjä on joku Hoohoo, tai Bejamin Franklin.
Turhia posteja tulee siitä huolimatta.
Milloin tahansa voi ovikellon soittaja olla huijari joka vain haluaa tunkeutua kotiisi.
Muistisairaille ohje; Ellei tuttavasi soita puhelimella ennen tuloansa, älä edes raota ovea kun ovikello soi! - Nallekarkkia
"Suosittelemme että vaihdat salasanasi mahdollisimman pian."
Tuo kehotus ei haittaa mitään, mutta jos viestissä on linkki millä mennä vaihtamaan salasana, niin siinä on ansa. Linkkiä ei pidä avata.
Joopa joo, varsinainen ongelma saattaa olla ikäihmisille ja kyllä nuoremmillekin.
Akuutti tilanne päällä tuttavapiirissä, naiselta rahat jo lähteneet lämpimiin maihin, palmurannoille.
Kukaan ei pysty auttamaan kun apu ei kelpaa, ei mikään ystävän neuvo. En olisi koskaan uskonut edes sitä, että näin läheltä nään järjettömyyden tapahtuvan. En meinaa uskoa todeksi!
Totta se vaan on....ei muuta kun seurailen vaan tilannetta...🧐
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta853781Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4091399Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391077Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72913Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä219898Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s287813Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto23779Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen25707Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33691Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan37666