Perkele kun ahdistaa taas kaikki asiat

AhdistunutMies

Kun kaatuu taas kaikki asiat niskaan samaan aikaan. Ensi tulee ero, terveys menee ja psyykkistä terveyttä nyt ei ole koskaan ollutkaan. Ny tuntuu että flippaan lopullisesti hetkenä minä hyvänsä. Ei vaan mieli pysty käsittelemään kaikkia vastoinkäymisiä sitä tahtia kun niitä tuntuu tulevan aina vain lisää.

21

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AhdistunutMies

      Tuli vaihteeks otettua viinaa murheisiin ja ollu ihan hirveä olo, vatsa on sekaisin, sydän hakkaa, ei saa kunnolla henkeä, ahdistaa kaikki asiat ainakin 10 kertaa enemmän ja hiki vaan virtaa. No semmosta se on kun ei aina jaksa olla selvinpäinkään vaan on pakko nollata joskus

      • Toivo.Lång.Inkeroinen

        Masennus ei ole alkuun sairaus vaan oireilua joistakin ratkaisemattomista ongelmista. Siitä tulee itsetuhoon tai muihin sairauksiin johtava tie ilman tietoa ja asiaan puuttumista.

        Mielestäni paljon kehuttu koululaitoksemme unohta kertoa koululaiselle että kehoa mielekkäästi ohjailemalla vältytään putoamasta depressokierteeseen ja lääkkeiden käytön tielle.
        Olen lievästi autistisena miehenä opiskellut "keho-mieli-kuiskaamista". Jos kehossa on jäljellä fyysistä kuntoa, voidaan pahakin depression alku poistaa fyysisillä harjoitteilla.
        Alku on hirmu vaikeaa tehdä jotain fyysistä duunia kun mieli on metrisen roudan alla. Jos pohjakuntoa eikä anna periksi; jo puolen tunnin päästä alakaa helpottaa.
        Alkuun kiroilen kuin peikko, mutta aina on alhosta noustu.

        Fyysisiä harjoitusmuotoja on ääretöm määrä. Ei tarvi ulkona sateessa ja tuulessa itseään rääkätä kun sisälläkin voi jotain tehdä. Yksikin näistä tuhansista depressioista olisi voinut johtaa toimettomuuteen ja sängyn pohjalle, mutta hirmuinen ahdistus on aina ajanut liikkeelle jotain puuhaamaan.
        Piruperkele vaikka kiveä mäen päälle vierittämään niin kauan kuin ahdistus piinaa. Olen Topi 80v.


      • kiitoskirjoituksestasi
        Toivo.Lång.Inkeroinen kirjoitti:

        Masennus ei ole alkuun sairaus vaan oireilua joistakin ratkaisemattomista ongelmista. Siitä tulee itsetuhoon tai muihin sairauksiin johtava tie ilman tietoa ja asiaan puuttumista.

        Mielestäni paljon kehuttu koululaitoksemme unohta kertoa koululaiselle että kehoa mielekkäästi ohjailemalla vältytään putoamasta depressokierteeseen ja lääkkeiden käytön tielle.
        Olen lievästi autistisena miehenä opiskellut "keho-mieli-kuiskaamista". Jos kehossa on jäljellä fyysistä kuntoa, voidaan pahakin depression alku poistaa fyysisillä harjoitteilla.
        Alku on hirmu vaikeaa tehdä jotain fyysistä duunia kun mieli on metrisen roudan alla. Jos pohjakuntoa eikä anna periksi; jo puolen tunnin päästä alakaa helpottaa.
        Alkuun kiroilen kuin peikko, mutta aina on alhosta noustu.

        Fyysisiä harjoitusmuotoja on ääretöm määrä. Ei tarvi ulkona sateessa ja tuulessa itseään rääkätä kun sisälläkin voi jotain tehdä. Yksikin näistä tuhansista depressioista olisi voinut johtaa toimettomuuteen ja sängyn pohjalle, mutta hirmuinen ahdistus on aina ajanut liikkeelle jotain puuhaamaan.
        Piruperkele vaikka kiveä mäen päälle vierittämään niin kauan kuin ahdistus piinaa. Olen Topi 80v.

        Kuulostaa hyvältä ja hyvä ohje.
        Kyllä se sisäinen paine paukahtaa ulos tavalla tai toisella.
        Sinun tapasi on älykäs, terveellinen ja toimiva.
        Pitää muistaa tuo.


      • otavastuupuheistas
        Toivo.Lång.Inkeroinen kirjoitti:

        Masennus ei ole alkuun sairaus vaan oireilua joistakin ratkaisemattomista ongelmista. Siitä tulee itsetuhoon tai muihin sairauksiin johtava tie ilman tietoa ja asiaan puuttumista.

        Mielestäni paljon kehuttu koululaitoksemme unohta kertoa koululaiselle että kehoa mielekkäästi ohjailemalla vältytään putoamasta depressokierteeseen ja lääkkeiden käytön tielle.
        Olen lievästi autistisena miehenä opiskellut "keho-mieli-kuiskaamista". Jos kehossa on jäljellä fyysistä kuntoa, voidaan pahakin depression alku poistaa fyysisillä harjoitteilla.
        Alku on hirmu vaikeaa tehdä jotain fyysistä duunia kun mieli on metrisen roudan alla. Jos pohjakuntoa eikä anna periksi; jo puolen tunnin päästä alakaa helpottaa.
        Alkuun kiroilen kuin peikko, mutta aina on alhosta noustu.

        Fyysisiä harjoitusmuotoja on ääretöm määrä. Ei tarvi ulkona sateessa ja tuulessa itseään rääkätä kun sisälläkin voi jotain tehdä. Yksikin näistä tuhansista depressioista olisi voinut johtaa toimettomuuteen ja sängyn pohjalle, mutta hirmuinen ahdistus on aina ajanut liikkeelle jotain puuhaamaan.
        Piruperkele vaikka kiveä mäen päälle vierittämään niin kauan kuin ahdistus piinaa. Olen Topi 80v.

        ootko varma että oot vaan lievästi autistinen? vaikutat koko autistiselta ja jakelet aivan tyhmiä neuvoja ja kehotat ihmisiä olemaan menemättä lääkäriin masentuneena.


      • Toivo.Lång.Inkeroinen
        otavastuupuheistas kirjoitti:

        ootko varma että oot vaan lievästi autistinen? vaikutat koko autistiselta ja jakelet aivan tyhmiä neuvoja ja kehotat ihmisiä olemaan menemättä lääkäriin masentuneena.

        Asperger katsotaan lieväksi autismiksi. Psykiatri sanoi minulle 30 mvuotta sitten; et sinä lääkkeitä tarvitse, tee työtä, mutta vältä liikaa kupinottoa.
        Tässä iässä ei enää tarvi eikä jaksa painaa pitkää päivää kun ahistukset jo helpottavat. Niin tänäänkin. Kärräsin multa pihamaan jo hiukan routineella kamaralla.

        Vaikutat hermostuneelta > nimim. otavastuupuheistas < Mä mittän ol puhun! Kijutin vain totuuksia.. Muutes; vaikutat ilevan se kaveri, jonka on joka helevetin vuosi käytävä psykiatrin vastanotolla, kas kun terveyskeskus ei voi lain mukaan uusia lääkereseptiäsi.

        Pimeyden huomaan kansalaiset!


    • Hei,

      Oletko ajatellut, että voisit jutella ajatuksistasi ja tilanteestasi jonkin ulkopuolisen tahon kanssa? Tekstistäsi ei selvinnyt minkälaista apua jo mahdollisesti saat.

      On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Mainitsit, että olet eronnut. Esim. Miessakit ry:llä on Tukinetissä avoimia keskusteluryhmä ja ryhmächattejä miehille, jotka ovat kokeneet eron. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • proelämä

      Se on rankkaa, kun joskus vastoinkäymiset tulee peräkkäin. Sen jälkeen kuitenkin tulee usein vähän seesteisempi kausi. Koeta pitää huolta itsestäsi. Käy lenkillä, tee jotain mukavaa, syö hyvää ruokaa. Alkoholia en välttämättä suosittele, koska se tiputtaa humalan jälkeen serotoniinin ja gaban entistä alemmaksi. Muista myös hyvät yöunet, niiden aikana aivot palautuu. Ja naisia tulee aina lisää.;-)

    • Samantekevää

      Noinhan se usein menee. Itselläni ei ole ystäviäkään, ei mitään sos. elämää, ja lisäksi kärsin mm. unettomuudesta.

      Tänään aloin pitkästä aikaa ajatella taas vakaammin tuttua ajatusta, että taidan vain häipyä täältä. Koko ajanhan se on joka tapauksessa ajankohtaisempaa, aina vain vähemmän syitä jäädä.

      Yhtä hyvin voisi tulla seuraava jääkausi vaikka nyt joulukuun kunniaksi. Tai tulinen helvetti maan päälle. Ihan sama.

    • AhdistunutMies

      Niinpä ja mitä hyötyä siitä olis soittaa johonkin kriisipuhelimeen tai mennä johonkin tukipalstoille jauhamaan asioitaan, ei se kuitenkaan muuta mitään.

      • Samantekevää

        Samat ajatukset mielessä. Apuakin on haettu pitkäaikaishelvetissä useita kertoja aiemmin jo, ja tulokset ovat olleet - vaihtelevia. Viimeisimmillä kerroilla itse auttajatahot ovat meinanneet nukahdella kesken iltapäiväisten tapaamisten ja keskustelujen. Ilmeisesti raskasta arki niilläkin, kun nukuttaa? :') Tai sitten epätoivoisen asiat vain ovat väsyttävää kuunneltavaa. Jäivät sitten ne avunhaut kyllä siihen, eivätkä uudet yritykset ihmeemmin houkuta ehkä tuon pohjaltakaan.


    • AhdistunutMies

      Vittu kun ei saa enää nukuttua unilääkkeelläkään ja kivut vaan pahenee, kyllä se tästä maailmasta pois lähteminen olis kaikinpuolin paras ratkaisu.

      • AhdistunutMies

        Useimmat tavat kuolla ovat vain turhan epävarmoja ja toisekseen ei ole pokkaa muutaman läheisen takia tehdä itsemurhaa. Paljon helpompaa olis tehdä se lopullinen päätös kun ei olis enää yhtäkään tärkeää ihmistä elossa. Nyt on pakko vain sinnitellä vaikka elämä on yhtä helvettiä ja jatkuvaa kärsimystä.


      • proelämä

        Kärsitkö siis ihan fyysisistä kivuista? Sellainen jo yksinään voi aiheuttaa masennusta. Olis tärkeää saada kipu hoidettua pois. Olet varmaan jo käyny lääkärissä?


      • SamaHarkinnassa
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Useimmat tavat kuolla ovat vain turhan epävarmoja ja toisekseen ei ole pokkaa muutaman läheisen takia tehdä itsemurhaa. Paljon helpompaa olis tehdä se lopullinen päätös kun ei olis enää yhtäkään tärkeää ihmistä elossa. Nyt on pakko vain sinnitellä vaikka elämä on yhtä helvettiä ja jatkuvaa kärsimystä.

        Melkeen samaa mietin. Yksi läheinen ihminen joka vähän estää tällä hetkellä yrittämistä taas. Ja se että nuo mahdollisuudet lopettaa elämä on aikas vaikeita. Selvitymisvaisto ja kivun pelko vielä niin sekin rajottaa. Vituttaa niin saakelisti että ei ole yhtään noita suhteellisen varmoja tapoja tässä maassa kauheen helposti saatavilla.

        Mut paskat. Koita selvitä. En mä tiiä millä helvetillä tässä itekään enää menee. Silti melkeen taas tässä päivä selvitty.. Ja todennäkösesti joutuu vielä huomennaki heräämään.


      • Samantekevää

        Vastaavat tilanteet ja tuumat täälläkin.

        Kivut ja säryt itselläni vaihtelevia ja pitkäaikaisia (kroonistuneiksikin voisi varmasti sanoa). Omasta puolesta ja ehkä yleisemminkin voi kyllä sanoa, että noita ei välttämättä kovin helposti "hoideta pois", jos / kun ns. fyysiset ja psyykkiset vaivat syineen ja taustoineen ovat yhteenkietoutuneita ja ehkä huonosti tunnettuja / autettaviakin.

        Jep, jaksamisia ja voimia teillekin. Se ainakin ihan hienoa näissä tilanteissa, kun pääsee jotain ajatuksia vaikka näinkin vaihtamaan.


    • AhdistunutMies

      Vittu että vihaan tuota sanaa sinnitellä ja kaikkea muutakin, anteeks nyt vaan!!!

    • AhdistunutMies

      Tulkoon nyt tänne vielä kaikki hihhulit saarnaamaan helvettiin joutumisesta ja jeesustelemaan siitä ettei saa kiroilla niin paljon. Minä en ainakaan tässä tilanteessa ärräpäitä säästele.

      • Samantekevää

        Heh... Itseäni vituttavat eniten nämä erilaiset valistuneet "tee-se-itse-hyvinvoijat", jotka jakelevat syyllistäviä elämänohjeitaan kaikille sairaille ja kärsiville. Eräänlainen helvetti-skenaario ehkä sekin.


    • ihmetteleetässä

      Mikähän nuorukaisen mieltä noin pahoin ahdistaa?Huomenna jo paremmin.

    • mahdollinen.apu

      Onko paikkakunnallasi Myöhempien Aikojen Pyhien seurakuntaa? Käväiseppä sieltä hakemassa Mormonin kirja niin huomaat että on ollut ihmisillä ongelmia ennenkin - ja niistä voi selvitä.

      Lue kirjaa joka päivä pienen hetken niin alkaa helpottaa. Asiat alkaakin asettua uomiinsa.

      Juttele myös utahista tulleiden lähetystyöntekijöiden kanssa - on aika henkevää porukkaa.

    • koettelulla.paremmaksi

      > Tulkoon nyt tänne vielä kaikki hihhulit saarnaamaan

      Koettelemukset ovat koettelua - jos niistä pääsee yli tahdonvoimaa kasvattamalla, silloin mikään maallinen ei kohta enää vaivaakkaan tai aseta turhia rajoitteita. Ainakaan yhtä paljon kuin ennen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      155
      3230
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      97
      1715
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1657
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1525
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      387
      1512
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1345
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1073
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      999
    9. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      902
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      262
      882
    Aihe