miettinyt ja toivottavasti trollin hoivakoti ei ole yksi ongelma hoivakoti niin turussakin on joku ongelma hoivakoti ja antendolla paljon ongelmia
huolestunut palstalainen
41
408
Vastaukset
Nämä kaikki yksityiset tahtovat olla samasta puusta veistettyjä. Kunnallisella parempi hoito.
- raha.kyllä.kelpaa
totta
- 6574365436
On näköjään. Ei siellä sit ollutkaan niin täydellistä.. Ei se sitä itse omistanut. Niin arvelinkin.
- trollli
Että mitä? Kuulkaas kyllä ne esille tulleet ongelmat ovat lähinnä isojen yksityisten hoitokoteja.
Mun ongelma on lähinnä; etten maksa itselleni kaikesta työstä, jonka teen tämän yrityksen eteen!
Jossain vaiheessa jos myyn hoitokodin; mittaan kyllä ulos nämä alussa tekemäni palkattomat työt.
Meillä ei ole ollut minkäänlaisia suurempia ongelmia, ja pesulla suihkussa; on jokaisen käytävä talvellakin 2 kertaa viikossa! On muutaman ihmisen kanssa pientä erimielisyyttä asian tärkeydestä, asukas itse kun ei halua! Kesällä ei samaa ongelmaa oikeastaan ole ollut, kun on lämmintä ja hiki virtaa muutenkin jokaisella, silloin suihku ja saunakin kyllä kelpaa.
Pesulappu pesu WC;puolella; ei aja samaa asiaa kuin suikussa käynti tai löylyt suihku!
Sama juttu kuin ulkoilussa talvella useamman kohdalla, korkeintaan invataksilla hammaslääkäriin, tai sydänfilmiin/labraan... paleltuvat ulkoilmassa n. 2/3 osaa, ei kaikki. Minkäs teet; en pakota!
Hoitohenkilökuntaa on yleensä tarpeeksi, joskus kyllä teen vuorovalvojana/toimistotyöntekijänä hoitotyötä, eli se toimistotyö jää silloin tois`arvoiseksi työksi, ja mä käärin hihani ja hoidan asukkaita. Ei ne toimistotyöt sieltä mihinkään karkaa ja känny mulla on taskussa ett minut tavoittaa kyllä tarvittaessa.
Ruuan mä uskon olevan monipuolista ja hyvää... koska sitä ostaa myös työssä käyvät ihmiset kotiin vietäväksi, ja raksaporukat käy ruokasalissa syömässä. Kaupungin katurakennusosaston porukkaa joskus ja puistotyöntekijöitä käy muutamia satunnaisesti. Vanhusten kotiavustajia lounaalla, jne.
Mulla on korkeammat taksat hoivahoidosta kuin kaupungilla, mutt taatusti vastaan myös laadusta!
Niin ett lopettakaapa se p*sk*n jauhanta!
Omistus pohjassa teillä onkin sitt selvittämistä, mutt käytännössä katsottuna tämä on mun yritykseni. Rahoittajani ei nenäänsä pistä tähän alaan jota ei itse hallitse, vaikka rahoitusta onkin mulle antanut alussa lainana.
Isommat yritykset kyllä on yrittäneet tarjouksia tehdä tästäkin firmasta, mutt vielä mä sinnittelen niiden tykityksestä huolimatta... ihan oikeesti ollaan olemassa vain laadukkaampina.- airistolle.tietenkin
Villa Maaria ryhmäkoti Airisto: Huomion kiinnittäminen (2018)
Turussa sijaitsevassa, Mehiläisen Villa Maariaan kuuluvassa ryhmäkoti Airistossa ilmeni puutteita asukkaiden ulkoilussa. Avi pitää asiakirjamerkintöjen perusteella maalis-huhtikuussa 2018 järjestettyä virike-ja harrastetoimintaa määrältään erittäin vähäisenä. Aville muodostui käsitys siitä, että asukkaiden ulkoilu hoitohenkilöstön avustamana toteutui vain harvakseltaan ja vain joidenkin asukkaiden osalta.
Avi totesi myös selvän ristiriidan hoivakodin ilmoittamien lukujen ja asiakasasiakirjojen välillä siinä, paljonko asiakkaille oli järjestetty omatuokioita eli hoitajan ja asukkaan kahdenkeskistä aikaa. Hoivakodin selvityksen mukaan ryhmäkodissa järjestettiin asukkaille maaliskuussa 74 omatuokiota, huhtikuussa 57. Asiakirjoista kuitenkin paljastui, että maaliskuussa omatuokioita oli vain neljä ja huhtikuussa kymmenen, eikä kaikille asukkaille ollut kirjattu yhtään omatuokioita. - hmmmmm
Onpa tutun kuuloista narsistin selittelyä.
- trollli
airistolle.tietenkin kirjoitti:
Turussa sijaitsevassa, Mehiläisen Villa Maariaan kuuluvassa ryhmäkoti Airistossa ilmeni puutteita asukkaiden ulkoilussa. Avi pitää asiakirjamerkintöjen perusteella maalis-huhtikuussa 2018 järjestettyä virike-ja harrastetoimintaa määrältään erittäin vähäisenä. Aville muodostui käsitys siitä, että asukkaiden ulkoilu hoitohenkilöstön avustamana toteutui vain harvakseltaan ja vain joidenkin asukkaiden osalta.
Avi totesi myös selvän ristiriidan hoivakodin ilmoittamien lukujen ja asiakasasiakirjojen välillä siinä, paljonko asiakkaille oli järjestetty omatuokioita eli hoitajan ja asukkaan kahdenkeskistä aikaa. Hoivakodin selvityksen mukaan ryhmäkodissa järjestettiin asukkaille maaliskuussa 74 omatuokiota, huhtikuussa 57. Asiakirjoista kuitenkin paljastui, että maaliskuussa omatuokioita oli vain neljä ja huhtikuussa kymmenen, eikä kaikille asukkaille ollut kirjattu yhtään omatuokioita.Kiitos huomiosta, mutt nyt osui väärään kohtaan! Vaikka hyvin sä yhdistit mun vanhan nikkenikin tähän... sopi kuin nyrkki silmään, kieltämättä! Tosin tuo ulkoilu talvella; näyttää ainakin tästä luettuna ... olevan kumpaakin hoitokotia yhdistävä tekijä. Siltikään mä en pakoita ketään talvella ulos, jos vanhus ei itse halua ulkoilla ...niin pakollista se ei ole!
Riittää kun siihen on mahdollisuudet; ett edes pari kertaa viikossa kysytään haluaisiko hän ulos, jos se vastaus on kieltävä, niin se on hänen tahtonsa mukainen toiminta; ei mennä sitten.
Mulla ei ole Mehiläisen kanssa muuta tekemistä kuin;
Olen itse ollut joskus vuosia sitten Sairaala Mehiläisessä Helsingissä hoidossa leikkauksen jälkeen, jonkin aikaa. Kunnes pääsin kotiin jatkohoitoon, eikä mulla ole siitä ajasta mitään negatiivista sanottavaa... paitsi ett sain ammattitaitoista apua ja paranin. - mn76nb
trollli kirjoitti:
Kiitos huomiosta, mutt nyt osui väärään kohtaan! Vaikka hyvin sä yhdistit mun vanhan nikkenikin tähän... sopi kuin nyrkki silmään, kieltämättä! Tosin tuo ulkoilu talvella; näyttää ainakin tästä luettuna ... olevan kumpaakin hoitokotia yhdistävä tekijä. Siltikään mä en pakoita ketään talvella ulos, jos vanhus ei itse halua ulkoilla ...niin pakollista se ei ole!
Riittää kun siihen on mahdollisuudet; ett edes pari kertaa viikossa kysytään haluaisiko hän ulos, jos se vastaus on kieltävä, niin se on hänen tahtonsa mukainen toiminta; ei mennä sitten.
Mulla ei ole Mehiläisen kanssa muuta tekemistä kuin;
Olen itse ollut joskus vuosia sitten Sairaala Mehiläisessä Helsingissä hoidossa leikkauksen jälkeen, jonkin aikaa. Kunnes pääsin kotiin jatkohoitoon, eikä mulla ole siitä ajasta mitään negatiivista sanottavaa... paitsi ett sain ammattitaitoista apua ja paranin.Älä viitsi. Ei omaa keittiötä ole muissa paikoissa.
https://www.hoivamehilainen.fi/mainiokoti-maaria - trollli
mn76nb kirjoitti:
Älä viitsi. Ei omaa keittiötä ole muissa paikoissa.
https://www.hoivamehilainen.fi/mainiokoti-maariaVastaus tähän viimeiseen ... mun hoivaosastoni on paljon pienempi yksikkö, vain 15 asukasta tällä hetkellä ja yks intervallilla oleva paikka. Lisäks mulla on suurtalouskeittiö joka tuottaa kotitekoista ruokaa ja jaetaan sitä ulos vanhuksille kotiin.sekä myydään ruokalassa... asiakas kantamme on kirjava. Mulla on myös kotonaan asuville firmani kauta; siivouspalvelua, ulkoilutusta...niin ihmisille kuin kissoille/koirille, ja saato apua lääkärille tai vaate-/kenkäkauppaan tarvittaessa.
Omakotitalossa asuville pihan aurausta, ja hiekoitusta nyt. Lähihoitajat käyvät kylvettämässä muutamia vanhuksia heidän kodeissaan ja muutama käy myös meillä hoivapuolen saunassa saunomassa.
Meillä ei palvelusetelit kelpaa, emme tee yhteistyötä kuntapuolen kanssa, ollaan täysin yksityinen taho ja sellaisena myös pysytään.
Ja nyt tämä hakuammunta saa riittää... on jo nyt tullut ilmeisesti liikaakin kerrottua, niin loput ainakin jätän kertomatta! - Anonyymi
airistolle.tietenkin kirjoitti:
Avi totesi myös selvän ristiriidan hoivakodin ilmoittamien lukujen ja asiakasasiakirjojen välillä siinä, paljonko asiakkaille oli järjestetty omatuokioita eli hoitajan ja asukkaan kahdenkeskistä aikaa. Hoivakodin selvityksen mukaan ryhmäkodissa järjestettiin asukkaille maaliskuussa 74 omatuokiota, huhtikuussa 57. Asiakirjoista kuitenkin paljastui, että maaliskuussa omatuokioita oli vain neljä ja huhtikuussa kymmenen, eikä kaikille asukkaille ollut kirjattu yhtään omatuokioita.Avi on paska! Ne on vetelintä valvovaa instanssia. Hyväveli järjestelmä! Me maksetaan niiden palkka.
- Ätmelsson
Kuka vippais mulle muutaman 100ke ni saisin itekki perseenpyyhintä laitoksen pystyyn? Alussa voisi vaikka sormilla puhdistaa niin säästäisi paperikuluissa.
- ehei
Ei susta olis siihen.
- eurotTakapuolesta
heh:D Juuri näin!
- ehei
eurotTakapuolesta kirjoitti:
heh:D Juuri näin!
Ei sustakaan siihen olis.
- Ätmelsson
ehei kirjoitti:
Ei susta olis siihen.
Kehitin jo mielessäni uuden työkalun nimeltään hoitajanvyö. Protomallissa on 4 wc rulla telineet. 2 molemminpuolin. Näin ei hoitajien kallis aika menisi wc paperin etsintään ja siihen turhaan huhuiluun ku työkavereilta yritetään saada jeesiä "Hei mihin kaikki wc paperi on mennyt, lainaatko puol rullaa".
Tämä hoitajan vyö siis ladataan täyteen paperia heti työvuoron aluksi
- nirripois
Vanhukset on yhteiskuntajätettä.
- kjhyyi
No oman kohtalosi sinetöit tuolla lauseella, vai mitä?
- nirripois
Kaikki vaan lihamyllyyn.
- nirripois
Näin yhteiskunta nykyään ajattelee, vaikkei sitä ääneen sanotakkaan.
- nirripois
Sääli, koska nämä vanhukset, ovat kuitenkin rakentaneet aikoinaan tämän yhteiskunnan. ilman näitä vanhuksia ja heidän uhrauksiaan, ei olisi yhteiskuntaakaan.
- nirripois
Se, mikä on hauskaa on se, ellei nyt viikatemies vie ennen aikojaan, niin jokainen saa maistaa omaa lääkettään, koska jokaisesta tule vanhus. Ja loppujen lopuksi, heidätkin survotaan lihamyllyyn, jotka nyt ovat survomassa vanhuksia lihamyllyyn.
Ei pidä paikkaansa. Rikkailla on ihan omat mestansa, jotka ovat kuin 5 tähden hotelleja. Mut hei köyhät kyykkyyn terveisin Pipilä.
- kerrohan
Saapasnaama kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Rikkailla on ihan omat mestansa, jotka ovat kuin 5 tähden hotelleja. Mut hei köyhät kyykkyyn terveisin Pipilä.
Onko? Missä niitä rikkaiden mestoja on ja minkä nimisiä?
Minä en ole koskaan kuullut niistä. kerrohan kirjoitti:
Onko? Missä niitä rikkaiden mestoja on ja minkä nimisiä?
Minä en ole koskaan kuullut niistä.Mene pyyhkimään niitä vanhusten perseitä, eläkä täällä känitä.
- nirripois
Se on sitten ovelaa tuo ikääntyminen ? Jotkut yrittää kuntoilla, jotkut yrittää meikeillä tai leikkauksilla estää vanhentumista, mutta laho tekee säälimätöntä tehtäväänsä jokaisen kohdalla, kunne "ystävämme" viikatemies ottaa kädestä kiinni ja sanoo: Eiköhän lähdetä.
- nirripois
Naurattaa ja tunnen sairaloista mielihyvää, kun tiedän, ettei yksikään saatanan ahne, epäinhimillinen, itsekäs paska, joka tänne syntyy, pysty mitenkään sitä vitun elämäänsä pitkittää. Vaikka omistaisi koko maailaman kaikki rikkaudet, rahat, kullan, timantit, kaikki mikä on arvokasta, niin vanhuus tulee ja riuduttaa ja lopulta hitaasti tappaa. Mitä jää ? ei mitään. Hah hah hah.... ihanaa, että kohtalo on loppupeleissä kaikille sama, vaikkakin elämässä joku saattaa 10, 20, 30 vuotta elää rikasta elämää, mutta sittentulee vanhuus ja viikatemies lopulta sivaltaa tuolla karmivalla työkalullaan ja kaikki on ohi. Kenellekkään ei jää edes tuulenhuuhtoma perse kun lähtö koittaa. hahhah hah...
- nirripois
Joku eunukki, jolla on PAAALJON RAHAA JA MAINETTA... Voi siellä ikääntyvän maksaläiskiä täynnä olevan kaljunsa alla huijata itseään, mutta jäähän minusta ainakin muisto..? olenhan rikas ja kuuluisa..? Hah hah hah hah ... Tätä asiaa voisi täysin verrata tehtailijaan, jolla olisi tehdas, mikä tuottaisi hyvin ja tekisi hänestä rikkaan, mutta sitten alkaisi vaikeudet ja lopulta kaikki menisi ja konkurssi. Mutta tämä tehtailija ajattelisi, jäähän minusta ainakin muisto tuo rakennus, mikä oli tuottava tehdas. Hah hah hah hah... Vitut siinä rakennus lohduttaisi miestä paskaakaan, joka olisi menettänyt kaiken, koko elämän työnsä.
- öööööö
Mikä siitä tyypistä eunukin olis tehny?
- nirripois
Mistähän saisi pillua...?
- anonyymi_3nX
Sulla niin ihanat jutut että vaikka multa😍
- Ätmelsson
Huolestuttaa se, ettei vanhusten tarpeita huomioida vaan elävät kun vankilassa. Kieltäytyykö hoitajat vatkaamasta miesten munia. Ja entäs jos on riettaanpi vanha nainen, joka pyytää sormia vaginaan tai vaginahierontaa? Mun mielestä vanhainkoteihin kuuluis myös nuo tyydytys hommat.
- Ätmelsson
Saapasnaama kirjoitti:
Jokaisella on oikeus tyydyttää itseään. Senkun vaan tunget sormet vaginaasi.
Hoitajan pitäis vispata munia, jos asiakas pyytää. Ne olis mukavia vanhuusvuosia
- nkjb
Ätmelsson kirjoitti:
Hoitajan pitäis vispata munia, jos asiakas pyytää. Ne olis mukavia vanhuusvuosia
Pappa voi vispata ihan itse.
Ätmelsson kirjoitti:
Onhan niitä mieshoitajiakin...
- Ätmelsson
nkjb kirjoitti:
Pappa voi vispata ihan itse.
Jos iäkkäänä jaksaa itse vispata niin jaksaa myös perseen pyyhkiä. Eli ei tarvetta hoitokodille
- AsianVierestä
Jännä miten hoivakotien omistajista on tullut miljonäärejä samaan aikaan kun vanhukset makaavat sängyssä paskat housuissaan ja hallitus itkee miten kallista se "vanhusten hoito" on. Taitaa olla niin ettei se vanhusten hoito ole niin kallista jos ei jaeta niitä miljoonia välistä narsistinaisille, oikeille piruille. Ja minä kun luulin naisilla olevan se hoivavietti...
- kjjggf
Attendon pääjohtaja on kylläkin mies.
Ei mene nekään rahat pelkästään naisten taskuihin.
Tässä on yksi syy, miksi lapsien tekeminen kannattaa. He ovat ne ihmiset, jotka todennäköisimmin katsovat etujesi perään, kun et siihen itse enää kykene.
Toinen mahdollinen vaihtoehto on hommata reilusti nuorempi puoliso.
Kolmas on hankkia niin paljon rahaa, että voi ostaa itselleen paremmat palvelut.- Anonyymi
Ihan asenteellisesta syystä; mä vastaan nyt tähän. Rahalla todella saa palveluita ja esim.
Tussa: Vakka-Suomenyieltä kun käännyt Ruohonpääntielle, niin löytyy asuntoja sekä palveluita! Ruhonpääntien ja Ilomäenkujan välissä on taloja joiden asukkaat käyttävät Ravintola/kahvilan tasokasta palvelua, ja palveluohjaajalta pystyy tilaamaan muita palveluita! Palvelupiste oli Ruohonpääntie 27 aulassa.
Lääkkeiden jaosta, aina säärihaavojen hoitoon; lääkärin ohjeiden mukaisesti, sairaanhoitajan tekemänä. Kylvetys avustajan tai lähihoitajan avustamana jne. Taloyhtiöissä on toiminut myös parturi/kampaaja. Ai niin, ainakin ennen siellä oli myös pieni "uimahalli"siis uima-allas, ja sauna kylvetäjän valvoma, onko käytössä; en tiedä! Kehoittaisin kuitenkin kysymään.
Tietoni saattavat olla vanhentuneita; mulla ei ole ollut enää mitään tekemistä kyseisten palveluiden järjestelyssä. Palveluita järjestettiin aikaisemmin aina kysynnän mukaan, eikä asuminen siellä todellakaan ole halpaa, mutt todella viihtyisää ja tasokasta.
trollikka
- Anonyymi
???? !!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215424- 501461
- 12871
- 47819
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58808Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52807- 46792
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom134788Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49786Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille9766