Organisaatioiden kulut

Uskonpuhdistus on suoritettu kansainvälisten organisaatioiden toimesta..
Kaikki tämä on vaatinut jäsenien vapaaehtoisia voimavaroja.

Miten nykyajan uskonpuhdistus lähetys organisaatio toimii, käyttääkö varoja lähetykseen ja vastaavaan ulko- ja kotimaassa vai kuluuko organisaatioiden varat kiinteän kaluston ja rakennuksien ylläpitoon ja hallinnon kuluihin?

Kaipaako jäsen ammatti-johtajia?

Varmaa on että organisaatioiden kaikilla sidosryhmillä on vaatimuksensa.

44

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. Lisäys;

Tottakai organisaatiojohtajilla prosesseista huolehtimisessa on työtä, ja prosessit organisaatiossa onkin organisaatiojohtien työtä.

• jarinvastuu

Maksoitko kymmenyksesi kun olit jäsen organisaatiossa?

• Kaipaako jäsen kierrätysjohtajaa, yhdistyspaappaa tai mommoa johtajaksi,?

- Uskon että on syytä keskittyä evankeliumin asiaan hallinnan ja vallinnan sijasta.

Yksilöllisiä tarpeita ja toiveita on yksilöllisesti.

Kotikaupunkini eräs " lahko" joiden oppi on yhtä vierasta rahvaalle kuin adventtiliikkeenkin - on voimakkaita ennakkoluuloja- - On rakentanut kaksi seurakuntarakennusta, joista ensimmäisen 1970 luvulla. Kahdessa rakennuksessa toimii useita seurakuntia jäsenmäärän ja äidinkielen vaatimuksien mukaan.
      Kaikki jäsenien talkootyötä ja voimavaroilla, eikä ainuttakaan paljattua johtajaa ole koskaan ollut.

Arvostan itse teologisen tiedekunnan asiantuntemusta niiltä osin kun asiantuntemusta käytetään teologian kirjoittamisessa.
      Adventtikirkon teologit ovat olleet hengellisessä näkökulmassa teologian kirjoittamisessa asiantuntemuksen lisäksi.

1970 luku oli jokaisen uskonpuhdistusliikkeen runsaan kasvun aikaa Suomessa.

Luterilainen valtionkirkkomme on tunnustukseltaan kuitenkin yhä aitokristillinen viralliselta tunnustukseltaan, ja pitää sisällään yksilöinä Jeesus uskovaisia - aktiivisia ja vakaumuksellisia.

• kirjaus.... - Ei ainuttakaan palkattua johtajaa ole siis kahden srk- rakennuksen ja useiden seurakuntien syntymisessä ollut.

• Näin.se.on

"Kaipaako jäsen ammatti-johtajia?"

Sellainen pölvästi, joka on antanut itseänsä kusettaa jonkun lahkon jäseneksi, kaipaa varmasti ammattiapua. Lahkon pölvästi saa ansionsa mukaan, kun lahkon johtoporras kusettaa häntä.

• Arvostan Adventtikirkon Raamatun tutkimusta. Adventtikirkon teologit kirkon Rasmatun tutkimuksessa ovat olleet ja ovat teologisella asiantuntemuksella varustettuja, sekä hengellisiä teologian kirjoittamisessa näiden kahden arvon varassa ja lisäisin vielä vastuullisuuden. Hyvä.

Kirjoitin rupattelua organisaation toiminnan kehittämiseksi, -löytyy tältä sivulta.

• Lukuisten maan ylhäisaatelisten, ja aikansa maan korkeimman tuomarikunnan, sekä useiden kansanjohtajien ja kirkonjohtajien - kirkkoherrojen -myös suuren kartano- ja talonisäntien joukon, että myös ansiokkaiden hevosajokalujen rakentajien jälkeläisenä olen miettinyt uskonnollisten organisaatioiden asioita taivaan kannen alla.

Opiskelin 2010 luvulla julkisen johtajuuden perusasioita kahden yliopistovuoden työmäärän.
      Kolmannen vuoden aikana päivitin 1980 luvun kurssien liiketoiminnan osaamistani, sekä äidinkieltä ja yleiskursseja.

Raamattua tutkin omassa himassa vuodesta 1995, kun liityin uudelleen luterilaiseen kirkkoon, josta olin eronnut 1980 luvun puolessa välissä.
      Adventtikirkon jäsen olin 2000- alusta 7- vuotta, ja opiskelin himassa Adventtikirkon yhteydessä olevaa teologiaa vuosikausia ennen A- kirkkoon liittymistäni.

Harkitsen uudelleen jäsenyyttä kymmenen vuoden kuluttua.

Luterilaista kirkkoa armaassa maassa rakastan aina.
      Valtion kirkkomme järjestys on luettavissa kirkkolaista.
      Valtion kirkon virallinen tunnustus on aitokristillinen. Eduskunta ei ole säätänyt lakia uskon omantunnon asioissa, niin pitää aina ollakin.

Perustuslaki määrää omantunnon asiat armaassa maassa sananvapauden, liittymisen ja mielipiteen suhteen niin kuin on hyvä- kansalaisten perusoikeuksien joukkoon. PL 11-12.
      Rakastan armaan maan hallintopalvelukulttuuria ja oikeusmoraalietiikkaa.

Kristillinen Raamatun Jeesus usko on sitä mitä Jeesus ja profeetat opettivat.
      Hengellinen usko on välttämätöntä ollaksensa olevaisena olemassa pakko perustua henkilökohtaiseen elävään rakkaus-suhteeseen olevaisen ihmisen ja Jeesuksen välillä.
      Jeesus Kristus on Ylipappi - välittäjä olevaisen ihmisen ja Jumalan välillä.
      Hebr 5-10 luvut, 8:1-2.
      Joh 3:16, 14 luku.

• He va så jotta att - Minä olen sitä mieltä että yhä Adventtikirkossa on hengellisesti Jeesus Raamatun evankeliumille pyhittynyt alusta kansalaisen hengelliselle arvo- elämälle Jeesuksen seurassa.
      Rakksus-suhde Jeesukseen on aina luotava itse Jeesuksen kanssa - kaikissa uskonnollisissa organisaatioissa.
      Adventtikirkon arvot on esitelty 28-opinkohdassa. Arvot ovat pyhittyneen Jeesus uskon missiota.

En minä suosita kirkosta ulos muuttoliikettä.

Jeesus uskolaisia elävässä Jeesus rakksus-suhteessa on kaikissa uskonnollisissa organisaatioissa yksilöinä -myös siis rakkaassa valtion kirkossamme rivipenkkiöäisinä ja kirkon sisällä toimivissa herätysliikkeissä.

• *Olen eronnut Adventtikirkosta toistakymmentä vuotta takaperin.

Minulla on ollut työelämässä rasitteeni, enkä jaksa kusipäisiä johtajia eläkepäivilläni, jotka eivät johtajuuden asioista mitään ymmärrä.

Kehoitan kaikkia uskonnollisia organisaatioita kirjoittamaan säännöt jäsenille.

Jokainen akka myös on tajuttava pysyä erossa minuun liittyvästä mahdollisesta pyrkimisestä toimia minun omantuntoni johtajana.
      En ole kenenkään uskonnoksi muuttunut.

Laittoman hallinnon alaiseksi ei ole minullakaan velvollisuutta. Lähiöiden palveluihin ei ole mm.. laillista oikeutta rakentaa laittomia hallintoja yhtä vähän kuin esim. että ryhtyisi viettämään naapurilleen kuuluvaa yksityiselämää.

Ihmisiin ollaan yhyeydessä ihmisiä koskevissa asioissa.

Olen ns. luonnollinen henkilö -kompetentti sellainen.

• tekitehtävänsä

Johtajapelostako et maksanut kymmenyksiäsi Adventtikirkolle?
        Vaikuttaa että adventismi on noussut sinulla nuppiin vaiko adventistinaiset sekoittivat pääsi?

• tekitehtävänsä kirjoitti:

Vaikuttaa että adventismi on noussut sinulla nuppiin vaiko adventistinaiset sekoittivat pääsi?

Ai, täällä on joku toisen ihmisen vahtaaja taas. Sellaisia kaikki tavallisen usein ovat. Valitettavasti.
        Ovat sitten liian ahdistavia ryhmässä kun niitä kertyy tarpeeksi, -ja ihmisen ja Jumalan suhde häiriintyy, kun uskovaisten ryhmän ihmiset ottavat Jumalan paikan.

>>>> Kirjoittakaa ne säännöt -joista olen maininnut täällä; kts,. ensimmäinen viestiketjun aloitusviesti; https://keskustelu.suomi24.fi/t/15543469/vakavaa-asiaa-organisaatioiden-toiminnasta-korjausehdotukseni

• Totuus.on.tämä
        tekitehtävänsä kirjoitti:

Ei Jaria kiinnosta naiset.
        Hän on poikkeava yksilö, kuten kaikki palstalla ovat todenneet.
        Ristiriita on silloin väistämätön lahkon tiukkojen sääntöjen suhteen.

• Totuus.on.tämä kirjoitti:

Ei Jaria kiinnosta naiset.
        Hän on poikkeava yksilö, kuten kaikki palstalla ovat todenneet.
        Ristiriita on silloin väistämätön lahkon tiukkojen sääntöjen suhteen.

Kiikuta minulle hemaiseva pystytissinen neito niin pannaan pelit soimaan ja pillunposket laulamaan.

Ei vanhaa akkaa.

• tekitehtävänsä kirjoitti:

Onko siellä käsityöläispaappa, kierrätysjohtaja vai kandidaatti silmäätekevänä?

Vietän eläkepäiviäni, enkä ole ottanut ainuttakaan johtajaa eläkepäiville nimimerkkien takana vittuilemaan vuosikymmenestä toiseen.

• "Kaipaako jäsen ammatti-johtajia?"

Joo, ei kiitos ei ammattijohtajia. Vietä sinä vaan eläkepäiviäsi. Jos ammatijohtsjia kaivataan, niitä kyllä aa-kirkossa riittää yllin kyllin ihan ns. "työikäisten piiristä".

Mutta ei tosiaan ammattijohtajia pitäisi kaivattavan. Ennemminkin johtajia jotka tuovat rahaa ja samalla toisivat jotakin uutta jolla kuolleesta seurakunnasta saataisiin elvytettyä vielä elävä.

• mission_impossible

Kykenisivätkö parhaimmatkaan ihmisjohtajat rahan voimalla herättämään kuolleita?

• mission_impossible kirjoitti:

Kykenisivätkö parhaimmatkaan ihmisjohtajat rahan voimalla herättämään kuolleita?

Asiasta ei ole ainuttakaan todistettua esimerkkiä.

Siltä pohjalta siis... ?

• Adviss

Onio oikeutettua käyttää Jumalan omaisuutta organisaatioiden pyörittämiseen kun samalla rahalla voitaisiin saada vapaaehtoistyössä ja ns. kehitysmaissa paljon PALJON enemmän aikaan sitä, mitä Jeesus halusi meidän tekevän?

• Ei ole.

Ei mulla muuta.

• Jokainen uskonnollinen / hengellinen organisaatio sisältää niitä ihmisiä jotka rakastavat Jumalaa/ Jeesusta, ja ovat tosissaan uskossaan, ja ovat vilpittömiä sille ymmärrykselle Raamatun tiedossa mitä ymmärtävät.
      Jumala on varmastikin suosiollinen näille olevaisille.
      Näitä olevaisia on yksilöinä kaikissa Raamattua lukevissa organisaatioissa.
      Omassa himassakin ko. olevaisia istuu nojatuolissaan, tai makaa sohvallaan.

Jokaisessa organisaatiossa jäsenille ja ihmisille herää kysymyksiä.
      Jokaisessa organisaatiossa on rajoitetun rationaalisuuden asioita, toivomisen ja kehittämisen varaa.

Adventtikirkossa myös on olevaisia joilla on pyhitys Jeesuksessa vallitseva elämän ykkösarvo. Hebr 12:14.

Ei ole olemassa olevaista joka ei kysymyksiä ole miettinyt.
      Ei ole toimintaympäristöä, jossa ihmiset eivät synnyttäisi myös ristiriitoja.
      Ei ole toimintaympäristöä, jossa ongelmat olisivat kokonaan poissa.

Toivotan Herran omille hyvää.

Toivon että organisaatiot kirjoittaisivat sääntönsä.
      Lukuisat ihmisten johtakiksi ryhtyneet, jotka eivät johtamisesta mitään ymmärrä ovat jäsenille kierrätysjohtajineen toisinasn liian raskaita, ja omaa evankeliumin vapautta rajoittavia.
      Adventtikirkon teologia on syytä aina kirjoittaa pääkonfrenssin hallinnassa.
      Yksikään teologi ei kirjoita kirkon teologiaa yksin. Minä en ole koskaan kirjoittanut riviäkään organisaation teologiaa.
      Olevaisilla on harrastuksensa PL 11-12 kansalaisoikeuksilla olla mieltä jostakin asiasta.

Ihmiset eivät riennä organisaatioiden seurakuntiin yhdistystoimintaan kenenkään - ja lukuisten organisaatiojohtajien alaisiksi.
      Identiteetti kriisit joita seuraa jäsenille eri organisaatioissa kun elämän tärkein arvo romahtaa ihmisten ristiriitojen vuoksi ovat usein syviä ja raskaita, ja pitkäkestoisia, ja ovat niitä "uskonnon uhreja."

- Miksi minun pitäisi olla 1987 edesmenneen sukulaiseni "uskon uhri," kun sukulaiseni joka
      oli 15- viimeistä elinvuottaan erään "lahkon" jäsen, ja hänen organisaation ihmiset haukkuivat minua vuodesta toiseen.
      Sukulaiseni ei puhunut sanaakaan uskostaan ja uskonnostaan minulle koskaan.
      Hän piti uskonsa sukulaisilta omanaan, ja ei minunkaan kanssa uskosta ja uskonnostaan koskaan puhunut, enkä minä arvostellut koskaan sanallakaan hänen uskoaan ja organisaatiotaan.

Minä yhdestäkään uskovaisesta riippumatta organisaatiostaan - seurakunnastaan ole eläissäni lausunut ainuttakaan sanaa koskaan missään ulkopuolisille.
      En oman organisaationi ihmisistäkään sanaakaan-.

• Ongelmia ei voi välttää nykyakan organisaatioissa.

Yhteiskunta ja yhteiskunnan palvelu- kulttuuri elää aina jatkuvassa muutoksessa ihmisen toimintaympäristössä.

Viestiketjun alkuperäiseen kysymykseen voisi lisätä;
      - Miten paljon evankeliumin varoista ohjautuu kulutukseen?

Sidosryhmillä on vaatimuksensa, ja organisaatioiden johdon aikaa kuluu tietysti sidosryhmien vaatimuksien täyttämisessä.
      Lokaalin tason yhdistystoiminta joutuu myös suorittamaan jatkuvasti "juoksevia asioita," -sidosryhmien vaatimuksia joilla ei mitään tekemistä ole evankeliumin kanssa.

Minä en ole tehnyt ainuttakaan sopimusta eläkepäivilläni johtajuudesta ja alaistaidoista, sillä ko. sopimukset kuuluvat aina kokonaan työelämään .
      - Ei etujärjestön jäsenille alaistaidon vaatimukset, ei lokaaliin seurakuntayhdistystoimintaan johtajuutta eikä alaistaitoja.
      Uskon kasteen sopimus on suullisesti tehty, ei muuta sopimusta.
      Demokratian yhdistoiminnan tehtävät ovat määräaikaisia, ja irtisanottavissa.

Säännöt on jätetty jokaisessa uskonnollisessa organisaatiossa kirjoittamatta.
      Yhdistystoiminnan ja etujärjestöjen ihmisten johtajiksi ryhtyneet kaivavat Raamatut ja ohjekirjat, ja ottavat sitten käyttöön 2000 vuoden takaisen roomalaisen ajan seurakuntaelämän tavat käyttöön, - uskonnollisen vallankäytön, joka ei ole laillista tänään oikeusvaltioissa.

Säännöt on kirjoitettava, - aikamme ihmisten kulttuuri ja yhdistystoiminnan normit vaativat säännöt johtajien mieluvallan mieluisuuden misdion sijasta.
      Yhdistystoiminnat hajaantuvat ja kokoontuvat säännöllisesti. Ihmiset myös, eivätkä elä samalla tavalla yhdessä kuin 2000 vuoden takaisessa ajassa roomalaisten hallintokulttuurissa.

• 1 Kor 9 valtuuttaa toisinaan osan ihmisistä saamaan elantonsa evankeliumista eli ovat kokonaan evankeliumin palveluksessa.

Jos kartalla olisi mahdollista sijoittaa nämä ihmiset yhteismajoitukseen yhteisen hammastahnatuubin käyttäjiksi syömään samasta perunasoppa kattilasta, ja samasta lasagne vuoasta, toisinaan yhden palkkapapin luksus asuntojenkin ylläpidosta, ja 3000-4000 /kk palkan sijasta,
      - mutta näitä ihmisiä tarvitaan eri puolilla kartalla, vihkimään, kastamaan, tee- ja kirkkokaffeelle, hautaamaan, -

Organisaatiot tarvitsevat prosessien vastaavatkin.

• - Siinä sukulaiseni uskonnossakin on toki tosissaan olevia ihmisiä uskonsa kanssa.

Ihminen saa minunkin puolesta pitää uskonsa, ja heidänkin organisaatiossa Jumalaa rakastavia olevaisia yksilöinä on.
      - Minä en ole ajatellut ja muistellut pahalla sukulaiseni organisaation ihmisiä takavuosien takaa, joita usein näin ja tapasin 1870 lapsuudessani, ja 1980 luvun nuoruudessa aikoinaan. Nämä kukaan koskaan ketään ei keskustellut minun kanssani uskosta ja uskonnosta koskaan.

• Kaikissa ja jokaisessa uskonnon organisaatiossa on puutteensakin.
      Jokainen organisaatio pitää sisällään tyytyväisiä, ja rajoitetusti tyytyväisiä.

Adventtikirkossa on runsaasti tyytyväisiäkin ihmisiä.

Jokaisessa muussakin vastaavassa uskonnon organisaatiossa on tyytyväisiä, ja rajoitetusti tyytyväisiä ihmisiä.

• Olevaiset em. organisaatioissa - niin rivipenkkiläiset kuin organisaatiojohtajatkin joutuvat jokainen olevaisina taivaallisen tuomioistuimen eteen.

• Adventtikirkossa jokainen palkkapappi on organisaatiojohtaja. Jokainen palkkapappi on myös kierrätysjohtaja. Eivät ole pitkään samassa tehtävässä organisaatiossa.
      Lisäksi iso joukko maallikoita on palkattu ev.palvelukseen.
      Tämän lisäksi yhdistystoiminnan demokratia tuo määräaikaisia tehtäviä määräajoiksi.

Jokaisen pitäisi löytää sitten asenne millä olla jokaiselle olevaiselle mieluisasti.

• Adventtikirkon palkkapappiskunnan palkkauksessa säästetään siinä että palkkapapit tekevät töitä eläkepäivillään.
      Tämä merkitsee että palkkapappi paiskii hommia vielä 95- vuotiasnakin.
      Tämä on selvää säästöä.

• Sen sanon että monet ovat käsittäneet uskon väärin siinä suhteessa että luulevat uskon olevan sitä että ihminen röyhistää rintansa, ja ryhtyisi etsimään vikoja ja moitetta muista ihmisistä.
      Hengellinen usko ei ole tätä.
      Moni luulee toisin ja riemuitsee kun löytää vaikka vuosikymmenien takaa moitetta.
      Selväjärkinen vaikutin ei ole moralisoida mm. 1980 luvun aikakautta.

Olevaisilla on vapaa oikeus olla Jumalan seurassa ja "edistyä" uskon hengellisyyden asioissa Jumala suhteessaan ilman olevaisten ko. ihmisen vikojen etsintään perustuvaa missioita.

Sen sanon vielä että en ole neuvotellut ihmisten perheissä tyttärien naimisesta 2000 vuosituhannella. On unohtunut laittaa tekstiviesti minullekin tiedoksi kännykkääni jos minulle olisi ollut jotakin hyvää maallista elämääni - tytär naitavaksi, tai mammonaa noudettavaksi.

Juridinen pesänjakaja ei koskaan jätä ottamatta todistettavasti yhteyttä.
      Mammona tulee tätä kautta ihmisten perikunnissa.
      Minä en ole voinut neuvotella ihmisten perheasioita.

• En ole neuvotellut ihmisten tyttäriä ja perheasioita kaupungin yhdistyksissä, etujärjestöissä, lähiöiden palveluissa ja tai - ihmisissä.

"Todistettava "tiedoksianto tarkoittaa että tiedoksiantoon, - esim. tekstiviestiin saadaan vastaus, - vastaanottajan ymmärretään sitten saaneen ja ymmärtäneen tiedoksiannon.

Mm. että naimaan joku akka, tms. tekstiviesti.

• Mainitsin ketjussa " laittomista keinoista," -Tarkoitan kaikkea sitä mahdollista päätöksentekoa mistä ei mitään tiedoksiantoa ole sille tai niille joita asia koskee, josta mahdollisesti on päätetty.

Jäsenyyden ehdoista on sopivaa neuvotella aina, mutta tarvitaan ensin säännöt joihin vedota muelivallan mieluisuuden sijasta.
      Sanktioihin ei Suomessa ole uskonnollisilla etujärjestöillä - kirkoilla mitään vähänkään oikeutta.
      Kaikenlainen mahdollinen "ryhmäkuri" on laitonta.

Minulla ei ole tietoa mistään mahdollisista laittomuuksista kuitenkaan

• Sohvalla maatessa kännykällä on rupateltu ketjua.
      Kännykästä aiheutuvia näppäilyvirheitä on paljon.

Pitäisi nyt lopetella tällainen rupattelu.

Ihmisillä on omat turhautumansa kun jos tavoite ei toteudukaan .

Ihmiset voivat viettää omaa uskonelämäänsä ja perheensä elämää rauhassa.
      - Omaansa. Ihka omaansa.

Minä en ole kenenkään henk koht uskoa arvostellut, enkä vikoja osoitellut.
      - Anonyymia ollut aina minulla kaikki kirjoitus- ja nimimerkit ovat vain kirjaimia- eivät ihmisiä.

Asiallisiin Raamattu aiheisiin kysymyksiin olen kommentoinut asiallisesti.
      Niin edelleenkin.

Jokahinen eli jokainen saa pitää oman uskonsa omissa piireissään rauhassa.

• Olen maannut kesän ja vieläkin seljälläni ja ollut väsynyt ja huonovointinen.

Venytän vielä tänäkin aamuna selkä- hartiaani paikoilleen.
      Polkupyörän päällä aiheutui iso vaiva.
      Selkähartia on ollut monesta paikasta sijoiltaan. Kramppasi ja kovettui siihen.
      Nyt hissunkissun aukeni.
      Eilen tipahti toinen hartia alas paikoilleen. Tänä aamuna hartialihas suoristui vaakatasoon. Toinen hartia on ollut Z- asennossa, samoin keskivartalosta, ja iso selkäfile. Olkapäistä sijoiltaan, ja nuskan takana väärän puolen lihaa.
      Matkapyöräilyssä ukko käy niin kuumana että lihakset ovat kuin kuminauhaa. Viimeisillä sadoilla metreillä ennen pyörätelinettä leikin hartiaselkälihaksilla heitellen lihaksia sarvien päällä. Lihakset heittivät yli, ja parin viikon kuluttua kramppasivat siihen kiinni koviksi.
      Hidas palautuminen on nyt sitten tapahtunut. Jatkuvaa venytystä ja epämukavaa ennen unta ja unen jälkeen sängyssä kaksi vuotta kovettuneita sijoiltaan olevia paikkoja auki. Rintalihakset kaikki jumissa tukossa sekä kierossa. Toinen hartia irti myös selkä vinossa pihani tangolla repien ja roikkuen.
      Verenpaine nousi ensin yläpaine 200:n ja pompin sängystä keskellä yötä repimään hartiaa auki.
      Hieroja pari viikkoa takaperin painoi pitkään, hitaasti ja määrätietoisesti yhtä paikkaa hartiassa, - rusahti, niin että lopun avaaminen kotona oli mahdollista.

Tällä hetkellä oikea liike on maata selällä ja hieroa hartiaa selällään niin että vielä hiukan tukossa oleva rinta avautuu ja hartia kääntyy lisää oikeaan kulmaan. Hartia oli väärässä kulmassa kokonaan kehoon nähden. Vieläkin palautuu, mutta alkaa helpottamaan.
      Notkoselkä.
      Väärä pyöräilyasento. Oikea pyöräilyasento on tuki keskiselästä selkä hiukan pyöreänä.

• Varoitan asiasta jossa on kyse isojen talojen tyttärien ja talojen perikuntien asioista.

Minä en seiso kenenkään onnen tiellä, nuoremmat saavat naida vapaasti.

Minä en ole elänyt elämässäni ainokaisessakaan homo- rakkaus-suhteessa, enkä ole sellaisessa suhteessa, enkä ole valtuuttanut ketään itsenäisiin laittomiin naittajaisiin, -

Miehet voi homoillakin, ja nussia naisen heti perään. Tuo onnistuu kaikilta tavallisesti.
      En ole kenenkäön haarojen välejä elämässäni puhunut ja kommentoinut.

Minulla ei ole moraalista eikä muutakaan velvoitetta olla yhdenkään akan kanssa parisuhteessa, jota en rakasta parisuhdetta tarkoittavalla tavalla.

• Hetki sitten sain tehdyksi lisää oikeata kulmaa hartiaan, mutta rinnasta pitää vieläkin aueta.
      Poljin pakokaasuteillä pinnallisesti hengittäen, ja koko selkä leikkasi kiinni pyörän päällä.
      On tärkeätä vetää keuhkot täyteen, mutta valtatien pakokaasuissa ei sielu siedä syvähengitystä vaistonvaraisesti.
      Olin niin raskaan hyvässä erinomaisessa fyysisessä kunnossa, kun 10-35 kg pakkauksilla vääntää kesästä toiseen pyörällä. Sydämeni lepopulssi oli jatkuvasta puskemisesta 30-40 välillä 20- vuotta.
      Huippu-urheilijan pulssi.
      Yhden ainoan kerran olen ihmetellyt kovaa kuntoani, ja se oli 53- vuotiaana.
      Minulla oli takana jo pyöräilypäiviä, ja poljin Ikaalisista Porin Siikasalmeen tai Siikalahtiko se on Yyterin ohi 20 km.
      Yyterissä olisi neljä orkesteria soittanut läpi yön, ja jatkoin Siikalahteen.
      Oli kesän kuumin hellepäivä, mutta koko kesä ei ollut helteinen.
      Join paljon matkalla; 190 km.
      Olin Siikalahdessa klo 21.45- ja nukahdin klo 24.00.
      Heräsin aamulla klo 6.00 täysin palautuneena levänneenä, niin kuin en olisi koskaan mitään raskasta tehnyt,-olin kuuden tunnin yöunella 100% palautunut.
      Silloin ihmettelin muten voi olla 53- vuotiaalta mahdollista.
      Menin sen jälkeen yliopistolle, ja olin kiinnitettynä nuorten kanssa kokonaisen lukuvuoden yliopiston työmäärän, ja sain lukuvuoden keskiarvoksi 4, kiitettävä asteikolla 1-5.
      Yhtäkkiä kaikki ihmettelivät- Olin suorittanut täysin virheettömän tentin "Julkisorganisaatioiden talouden perusteet," tentissä. Täysi kansakoulukymppi 10, jossa ei ainuttakaan virhettä.. Olen sankari 53-54 ikävuosistani. Heh-

Tässä nyt tulee kuntoon kunhan saan vielä rintaa lisää auki.

Opin matkapyöräilyn, mutta lihaskunnosta huolehtiminen oli minun heikko lenkki.
      Meni hienoja lihaksia, mutta pääasia ettei vammoja.

• ... Pakkauksieni paino oli hiukan yli 35 kg Ikaalisista Siikalahteen.

• Minä olen perseestä neitsyt, ja jokainen ystäväni halki elämäni vuosikymmenien ovat säilyneet minun seurassani persiestään neitsyeinä.

Yhdellekään nuorelle en ole moneen kymmeneen vuoteen puhunut sanaakaan seksuaalista ehdotusta.

Minulla on ollut viimeisen 20- vuoden aikana lukuisista 20 kymppisistä nuorista seuraa saunakavereina, sekä avustivat minua tietokoneella siihen aikaan kun tarvitsin apua käsinveivattavilla tietokoneilla.
      Emme ole sanaakaan keskustelleet keskenämme seksuaalista.

Ottakaa tämä vakavasti.

• .... En ole pitänyt tapoinani keskustella seksuaalisia nuorten kanssa kymmeniin vuosiin, vuosikymmenet vierivät nuoruuden ohi.
        Minun elämäni kaikkein nuorimmat seksikontaktit ja seksisuhteet ovat olleet jo kauan isovanhemman iässä -nyt 50- villitystään viettävät kaikkein nuorimmat elämäni seksikontaktit.

• Kaupassa on silakkafileet 7,-/ kg.
      Niitä.

Tein plättytaikinan litraan nestettä, niin että 1 dl kokojyvä- ja 4 dl hiivaleipäjauhoa. 150 g pinaattia..
      Kolme munaa koneella vaahdotettuja lopuksi.

• Lihakset pitää laittaa paikoilleen heti jos nyrjähtää.
      Ihmisen vointi on kauhea pahojen lihasvaivojen kanssa.

3-4 oli sydän pysähtyä, kun siellä on isoja valtasuonia, ja sydänpussi, kun väänsin auki.
      Lapojen muotoja ei ollut, vaan olin lihasleikilläni aiheuttanut sen että oli vaakasuoraa missä pitää olla lapojen pyöreys.

Mutta näyttää siltä että selvisin.

Hierojat pystyvät avustamaan, kun näkevät vian, että pääsee lukon yli.
      Ihmisen on kuitenkin venyteltävä itse.
      Eivät pysty vääntämään auki kaikkea

• Nyt ne loksahti auki ja paikoilleen loptkin hartia.
      Rinta aukeni ylhäältä nk. pitää ja sitä ennen käänsin hartialihoja rafikaaliliikkeellä siten että hartioiden kulma oikeni oikeaan kulmaan suhteessa kehoon.
      Kauan ja paljon piti vääntää.

Kiitos keskustelusta.

• - Minä en ole valtuuttanut ketään johtajuuteen, enkä valtuuttanut koskaan ketään viettämään itsenäisiä naittajaisia.

En ole neuvotellut ihmisten perheasioita, enkä ole työelämäni jälkeen pitänyt ainuttakaan esimiestä.
      - Eläkeläistä ei voi velvoittaa alaiseksi kenellekään, eikä ole korrektia ja laillista huvitella laittomilla johtajahommilla, itsensä viihdytellen. Minuun ei ole mitään vuorovaikutusta.

Pyydän myös ymmärtämään etten 60- vuotiaana suvaitse kenenkään minua koskevia henk koht ihannevaatimuksia, ja runkkarijuttuja kenenkään itsenäisissä naittajaisissa joissa minun pitäisi naida aivan muille ihmisille mieluisia naisia, joita en rakasta, eikä puolen päivän seuraa ole ollut.

Minä en suvaitse naimajuttuja 1970-1980 luvun ex- heiloistani. Nuo ovat 30-45 vuoden takana, ja ovat nyt 50-70 vuotiaita, - nähneet jo omat parisuhteensa, aikuiset lapset, ja naituja naisia jo loppuun kaluttuja.
      Vaikka näillä olisi miten tahansa hieno virka, ja kaksi miljoonaa rahaa josta toinen minulle, niin EI.
      Minä en ryhdy naimisen päivänsä jo nähneen miellyttäjäksi ja palvelijaksi.
      Nämä voivat menestyä uusiosuhteessa jossa toisella osapuolella on myös takanaan 30-40 vuoden parisuhde, ja aikuiset lapset.
      - Ovat jo isovanhempia.

• Minä en vedä Adventtikirkon ohjelmaa.
      En ole Adventtikirkon jäsen yli vuosikymmeneen, enkä muutu kenenkään uskonvaatimuksien mallikappaleeksi, enkä kenenkään uskonnoksi.
      Minua ei kiinnosta yhdenkään uskonnollisen järjestön - kirkon jäsenyys toistaiseksi.

- Jokainen johtaja ja rivipenkkiläinen vaatikoon vain itseltään kaikenlaista ihannetta.

Minulla on laillinen oikeus ilmaista mitä mieltä olen itse henkilökohtaisesti Raamatun kirjoituksista. PL 11-12.
      Velvollisuutta kenenkään mallikappaleeksi ei ole.

• He va så nu

Nyt sitten rauhaisiin eläkepäiviin, ja organisaatiojohtajien pitää ymmärtää että ainoat alaiset ovat palkkahenkilöstöissä työsopimus plakkarissaan, tai perstaskussaan.
      Vietän eläkepäiviäni.
      Käytän äänestyslappua itsenäisenä toimivaltanani jos olen kylän tylppäaisaisten yhdistyksen jäsen.

• Ei täällä 60- vuotiaalla koko ajan sperma lennä, eikä vuosikymmenestä toiseen päivästä päivään pillua nuolla.

Paapat ja mommot voivat nukkua yönsä 60- vuotiaan paapan suhteen tässä suhteessa rauhassa.

En minä tee tiliä ristin sielullekaan tuollaisista vuosikymmenien takaisista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      123
      3736
    2. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      14
      1691
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      14
      1558
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1396
    5. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      293
      1393
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      28
      1276
    7. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      16
      964
    8. Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra

Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy
      Sodankylä
      72
      943
    9. Väärä pää tutustumiseen

Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä
      Ikävä
      124
      902
    10. Mitä tapahtuisi....

Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties
      Ikävä
      60
      829
    Aihe