Tehkääpäs testi...

Solmutauki

Tässä olis tunnelukkotesti. Kokeilkaapas illan ratoksi ja miettikää mitä testin tulos teille kertoo...

http://www.tunnelukkosi.fi/testi.php

Ehkä moni yllättyy, että päässä on lapsesta asti opittuja lukkoja, jotka aiheuttavat tunne-elämään aikamoisia heittelyitä.

65

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsafsdfbdf

      Olen tsekannut tuon joskus ja muistaakseni minulla oli kaikkia lukituksia vähintään jonkin verran, toisia enemmän

      • tulokseni

        Samoin minulla paria kohtaa lukuunottamatta.
        1. Uhrautuminen 87% (tuloksesi: heikko)
        2. Alistuminen 82% (tuloksesi: keskivahva)
        3. Vaativuus 75% (tuloksesi: erittäin vahva)
        4. Pessimistisyys 70% (tuloksesi: vahva)
        5. Hyväksynnän haku 68% (tuloksesi: erittäin vahva)
        6. Emotionaalinen estyneisyys 68% (tuloksesi: heikko)
        7. Ulkopuolisuus 64% (tuloksesi: erittäin vahva)
        8. Riittämätön itsekontrolli 62% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        9. Hylkääminen 61% (tuloksesi: keskivahva)
        10. Kaltoin kohtelu 60% (tuloksesi: erittäin vahva)
        11. Epäonnistuminen 58% (tuloksesi: keskivahva)
        12. Rankaisevuus 57% (tuloksesi: keskivahva)
        13. Tunnevaje 55% (tuloksesi: vahva)
        14. Suojattomuus 54% (tuloksesi: vahva)
        15. Vajavuus 54% (tuloksesi: vahva)
        16. Riippuvuus 48% (tuloksesi: keskivahva)
        17. Oikeutus 35% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        18. Kietoutuneisuus 28% (tuloksesi: erittäin vahva)


      • Seurantaakannattaapitää
        tulokseni kirjoitti:

        Samoin minulla paria kohtaa lukuunottamatta.
        1. Uhrautuminen 87% (tuloksesi: heikko)
        2. Alistuminen 82% (tuloksesi: keskivahva)
        3. Vaativuus 75% (tuloksesi: erittäin vahva)
        4. Pessimistisyys 70% (tuloksesi: vahva)
        5. Hyväksynnän haku 68% (tuloksesi: erittäin vahva)
        6. Emotionaalinen estyneisyys 68% (tuloksesi: heikko)
        7. Ulkopuolisuus 64% (tuloksesi: erittäin vahva)
        8. Riittämätön itsekontrolli 62% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        9. Hylkääminen 61% (tuloksesi: keskivahva)
        10. Kaltoin kohtelu 60% (tuloksesi: erittäin vahva)
        11. Epäonnistuminen 58% (tuloksesi: keskivahva)
        12. Rankaisevuus 57% (tuloksesi: keskivahva)
        13. Tunnevaje 55% (tuloksesi: vahva)
        14. Suojattomuus 54% (tuloksesi: vahva)
        15. Vajavuus 54% (tuloksesi: vahva)
        16. Riippuvuus 48% (tuloksesi: keskivahva)
        17. Oikeutus 35% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        18. Kietoutuneisuus 28% (tuloksesi: erittäin vahva)

        On hyvä vähän herätellä mieltä toisellatavalla. Uusia sit testi vaikka puolen vuoden jälkeen. Aina sieltä jotain jää matkaan, kun itseltään kyselee asioita.


    • JossainMuualla

      Oletan, että nyt pitäisi varmasti ostaa kirja mennä maksulliselle "avaa tunnelukkosi"-kurssille.

      Sitten pitää puhua tunnelukoista muiden naisten kanssa työpaikan kahvipöydässä.

      Vakavasti puhuen, mistä lähtien yhteiseen hiileen puhaltaminen on muuttunut tunnelukoksi?

      • Takalanpoikakirjoitti

        Ei yhteiseen hiileen puhaltaminen ole tunnelukko, mutta se on jos siihen pitäisi kummankin pystyä vaikka osallistumaan yhtäpaljon ja sitä mittaa vaan toinen.

        Eikä kyse ole mistään ”taudinkuvasta”, vaan ajattelussa tapahtuvasta tunteiden väärinymmärryksestä.

        Jonkun keksimä keino kohdata itseään....


    • Alistuminen - vahva!

      No ei kyllä pidä paikkansa..

      • Kukassuanujertais

        Ehkä kompensoit sitä hyökkäävyydelläsi ja peittelet sitä alitajuntaisesti?
        Ainahan hyökkäilet palstallakin vaikka Konnan kimppuun...

        On tuolla itselläkin vaikka mitä lukkoa, mitä ei edes ole miettinyt, mutta itse on itsensä pahin sumuttaja. Jos joku kirpaisee, sitä kannattaa sohia lisää. 😜


      • Kukassuanujertais kirjoitti:

        Ehkä kompensoit sitä hyökkäävyydelläsi ja peittelet sitä alitajuntaisesti?
        Ainahan hyökkäilet palstallakin vaikka Konnan kimppuun...

        On tuolla itselläkin vaikka mitä lukkoa, mitä ei edes ole miettinyt, mutta itse on itsensä pahin sumuttaja. Jos joku kirpaisee, sitä kannattaa sohia lisää. 😜

        No mä laitoin vitosen siihen kohtaan, jossa oli, että olen joustava, kiltti ja vältän ristiriitoja. Mä ajattelin lähinnä työjuttuja..


      • Ähäskutti
        Wwuwuw kirjoitti:

        No mä laitoin vitosen siihen kohtaan, jossa oli, että olen joustava, kiltti ja vältän ristiriitoja. Mä ajattelin lähinnä työjuttuja..

        Se voi olla se kohta, tai sit joku muukin. Oli tuolla aika ristikysymyksiäkin. Mutta herättääpä sutkin vatvomaan vähäsen. 😬


      • Ähäskutti kirjoitti:

        Se voi olla se kohta, tai sit joku muukin. Oli tuolla aika ristikysymyksiäkin. Mutta herättääpä sutkin vatvomaan vähäsen. 😬

        Siellähän se lukee, että mitkä vastaukset mihinkin vaikutti..


      • Joojoojoooo
        Wwuwuw kirjoitti:

        Siellähän se lukee, että mitkä vastaukset mihinkin vaikutti..

        Joo. Saattoi olla. En tehnyt kuin testi ja vähän silmäsin tuloksia.... aattelin, että sopii tänne hyvin.


    • jooonjoo

      Ups, onhan noita...😔

      Tunnelukko Voimakkuus
      Vaativuus erittäin vahva
      Uhrautuminen erittäin vahva
      Ulkopuolisuus erittäin vahva
      Alistuminen erittäin vahva
      Kaltoin kohtelu vahva
      Suojattomuus keskivahva
      Pessimistisyys keskivahva
      Hyväksynnän haku keskivahva
      Rankaisevuus keskivahva
      Hylkääminen heikko
      Epäonnistuminen heikko
      Riippuvuus heikko
      Tunnevaje heikko
      Oikeutus ei tunnelukkoa
      Vajavuus ei tunnelukkoa
      Emotionaalinen estyneisyys ei tunnelukkoa
      Riittämätön itsekontrolli ei tunnelukkoa
      Kietoutuneisuus ei tunnelukkoa

      • Eivaarallista

        No vielä kun tutkii lisää noita lukkoja ja katsoo vähän mistä ne tulee, on vähän helpompi ymmärtää, että mistä välillä elämä kiikastaa.

        Selitystä vastoinkäymisiin tulee kummasti. Lisäksi niille voi alkaa tehdä jotain, kun tietää mistä suunnasta lähtee purkamaan. Monille on noista ollut jeesiä.


      • upsonhanniitä
        Eivaarallista kirjoitti:

        No vielä kun tutkii lisää noita lukkoja ja katsoo vähän mistä ne tulee, on vähän helpompi ymmärtää, että mistä välillä elämä kiikastaa.

        Selitystä vastoinkäymisiin tulee kummasti. Lisäksi niille voi alkaa tehdä jotain, kun tietää mistä suunnasta lähtee purkamaan. Monille on noista ollut jeesiä.

        Oonhan mä noita tutkinutkin, mutta näköjään niitä edelleen on...mutta nyt eri jutuissa osin kuin ennen.😜

        Mä olen synnynnäinen " uhrautuja" mitä tulee rakkaisiin ihmisiin...oon aina ollut ja sata varmasti tuun loppuelämäni olemaan...se ei lähde minusta millään tutkimisella.😳

        Saatan joskus kärsiäkin siitä syystä, mutta mielestäni kärsin hyvästä syystä...rakkaiteni vuoksi ja puolestakin...


      • noniinno
        upsonhanniitä kirjoitti:

        Oonhan mä noita tutkinutkin, mutta näköjään niitä edelleen on...mutta nyt eri jutuissa osin kuin ennen.😜

        Mä olen synnynnäinen " uhrautuja" mitä tulee rakkaisiin ihmisiin...oon aina ollut ja sata varmasti tuun loppuelämäni olemaan...se ei lähde minusta millään tutkimisella.😳

        Saatan joskus kärsiäkin siitä syystä, mutta mielestäni kärsin hyvästä syystä...rakkaiteni vuoksi ja puolestakin...

        Vaativuus erittäin vahva - Olen hyvin vaativa eritoten itse itseäni kohtaan..
        Uhrautuminen erittäin vahva - Olen uhrautuja..en pelkää menettää jotain jotta rakkaani saa sijastani jotain...
        Ulkopuolisuus erittäin vahva - Olen aina kokenut ulkopuolisuutta ennemän kuin vähemmän...
        Alistuminen erittäin vahva - Outo..olen nöyrä työntekijä..muuten ehkä alistun vain suojellakseni jotain mitä alistumatta uhraisin...
        Kaltoin kohtelu vahva - Olen ollut monesti kiusaamisen kohde...
        Suojattomuus keskivahva - Vain heikoilla hetkillä...liittyen edelliseen...
        Pessimistisyys keskivahva - Oon aika pessimisti joskus omien suoriutumisteni suhteen...pedanttinen..
        Hyväksynnän haku keskivahva - Lähinnä porukassa missä on pakko päästä sisään...
        Rankaisevuus keskivahva- En ymmärrä...
        Hylkääminen heikko- Ei pelota jäädä mihkään ittekseen..hylätköös nyt sitten..
        Epäonnistuminen heikko- Jokainen epäonnistuminen johtaa lopulta onnistumiseen, periksiantamattomuus...
        Riippuvuus heikko- En ole kovin riippuvainen muista...toisin kuin luullaan..
        Tunnevaje heikko- Ei vajetta...
        Oikeutus ei tunnelukkoa- Okei, ohi..en käsitä..oikeutan kun koen oikeudenmukaiseksi...
        Vajavuus ei tunnelukkoa- jaaaaa...
        Emotionaalinen estyneisyys ei tunnelukkoa- no ei ehkä...
        Riittämätön itsekontrolli ei tunnelukkoa- Tuskin joo...haha
        Kietoutuneisuus ei tunnelukkoa- Selvä


      • Eiseteekuspiätä
        noniinno kirjoitti:

        Vaativuus erittäin vahva - Olen hyvin vaativa eritoten itse itseäni kohtaan..
        Uhrautuminen erittäin vahva - Olen uhrautuja..en pelkää menettää jotain jotta rakkaani saa sijastani jotain...
        Ulkopuolisuus erittäin vahva - Olen aina kokenut ulkopuolisuutta ennemän kuin vähemmän...
        Alistuminen erittäin vahva - Outo..olen nöyrä työntekijä..muuten ehkä alistun vain suojellakseni jotain mitä alistumatta uhraisin...
        Kaltoin kohtelu vahva - Olen ollut monesti kiusaamisen kohde...
        Suojattomuus keskivahva - Vain heikoilla hetkillä...liittyen edelliseen...
        Pessimistisyys keskivahva - Oon aika pessimisti joskus omien suoriutumisteni suhteen...pedanttinen..
        Hyväksynnän haku keskivahva - Lähinnä porukassa missä on pakko päästä sisään...
        Rankaisevuus keskivahva- En ymmärrä...
        Hylkääminen heikko- Ei pelota jäädä mihkään ittekseen..hylätköös nyt sitten..
        Epäonnistuminen heikko- Jokainen epäonnistuminen johtaa lopulta onnistumiseen, periksiantamattomuus...
        Riippuvuus heikko- En ole kovin riippuvainen muista...toisin kuin luullaan..
        Tunnevaje heikko- Ei vajetta...
        Oikeutus ei tunnelukkoa- Okei, ohi..en käsitä..oikeutan kun koen oikeudenmukaiseksi...
        Vajavuus ei tunnelukkoa- jaaaaa...
        Emotionaalinen estyneisyys ei tunnelukkoa- no ei ehkä...
        Riittämätön itsekontrolli ei tunnelukkoa- Tuskin joo...haha
        Kietoutuneisuus ei tunnelukkoa- Selvä

        Uhriutuminen on vaan rasite muillekin, kun eivät tiedostaen saa sinulta oikeaa omaa mielipidettä.
        Että vaikka siinä ajattelee muita, oikeastaan tekee monen läheisen vaivaantuneeksi. Kyllä sitä kannattaa ehkä hioa suoremmaksi, että omakin tahto tulee läpi.


    • Vdhzhkd

      Viimeisten kokemusten jalkeen 100% lukko ihan kaikkeen eikä syyttä.

      • Abloynsällithetitänne

        No lukkoseppä paikalle heti! 😀


    • helmiä_sioille

      Lukot kai siinä missä pitääkin... :)

      Kaltoin kohtelu vahva
      Ulkopuolisuus vahva
      Uhrautuminen keskivahva
      Oikeutus keskivahva
      Emotionaalinen estyneisyys keskivahva
      Riittämätön itsekontrolli keskivahva
      Pessimistisyys keskivahva
      Rankaisevuus heikko
      Hylkääminen heikko
      Alistuminen ei tunnelukkoa
      Vaativuus ei tunnelukkoa
      Suojattomuus ei tunnelukkoa
      Epäonnistuminen ei tunnelukkoa
      Hyväksynnän haku ei tunnelukkoa
      Tunnevaje ei tunnelukkoa
      Vajavuus ei tunnelukkoa
      Riippuvuus ei tunnelukkoa
      Kietoutuneisuus ei tunnelukkoa

      • helmiä_sioille

        Mut ne lukkojen selitykset on paskoja. Vielä paskempaa kamaa kuin palstan kyökkistelijöiden selittelyt... :D


      • helmiä_sioille
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Mut ne lukkojen selitykset on paskoja. Vielä paskempaa kamaa kuin palstan kyökkistelijöiden selittelyt... :D

        Esimerkiksi tämä:

        Ulkopuolisuus
        Tunnelukon voimakkuus: vahva
        Testin suorittaneista 25% sai saman voimakkuuden tulokseksi. 64% sai vähintään keskivahvan tulokseksi. Vastauksesi:
        En oikein sovi joukkoon vaan koen usein itseni ryhmässä ulkopuoliseksi. 3
        Olen perustavaa laatua olevalla tavalla erilainen kuin muut. 6
        Välttelen sosiaalisia tilanteita koska joudun olemaan niissä varuillani. 1

        Tunnet usein ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa ja se saa sinut välttelemään niitä. Ehkä tunnet itsesi erilaiseksi, muita huonommaksi keskustelijaksi ja siksi ulkopuoliseksi. Uusien ihmisten kanssa tunnet olosi epämukavaksi ja hermostuneeksi etkä oikein tiedä mitä sanoisit. Saatat arkailla huomion kohteena olemista ja jännittää esiintymistä. Ahdistuneena mietit mitä muut ajattelevat sinusta. Hermostuneena et kykene käyttämään sosiaalisia taitojasi vaan menetät varmuutesi ja vetäydyt. Olet ehkä tottunut välttelemään kanssakäymisiä ja sosiaalisia tilanteita siinä määrin että se tuntuu ihan luonnolliselta - kuitenkin jokin sinussa kaipaa samalla läheisempää yhteyttä kanssaihmisiin. Ryhmässä saatat teeskennellä olevasi enemmän muiden kaltainen tai haluat antaa hyvän vaikutelman itsestäsi. Saatat hankkiutua työskentelemään tehtävissä, jossa ei vaadita paljon vuorovaikutusta. Läheisissä suhteissa tunnet olosi varmemmaksi ja levollisemmaksi - voit olla enemmän oma itsesi. Toistuvat ulkopuolisuuden kokemukset vahvistavat tunnelukkoasi ja se saa sinut välttelemään entistä enemmän ikäviä sosiaalisia tilanteita.

        Minä en koe olevani huonompi kuin muut. Yleensä ihmettelen, että suurin osa on huonompia kuin minä, enkä ole erityisen kiinnostunut sellaisten kanssa sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kyseessä ei siis ole mikään lukko tai pelko, vaan puhdas haluttomuus. Eli ylimielinen paskiainen, joka siitä huolimatta hanskaa kohteliaat käytöstavat tarvittaessa... :)


      • Vähänrennomminnämä
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Esimerkiksi tämä:

        Ulkopuolisuus
        Tunnelukon voimakkuus: vahva
        Testin suorittaneista 25% sai saman voimakkuuden tulokseksi. 64% sai vähintään keskivahvan tulokseksi. Vastauksesi:
        En oikein sovi joukkoon vaan koen usein itseni ryhmässä ulkopuoliseksi. 3
        Olen perustavaa laatua olevalla tavalla erilainen kuin muut. 6
        Välttelen sosiaalisia tilanteita koska joudun olemaan niissä varuillani. 1

        Tunnet usein ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa ja se saa sinut välttelemään niitä. Ehkä tunnet itsesi erilaiseksi, muita huonommaksi keskustelijaksi ja siksi ulkopuoliseksi. Uusien ihmisten kanssa tunnet olosi epämukavaksi ja hermostuneeksi etkä oikein tiedä mitä sanoisit. Saatat arkailla huomion kohteena olemista ja jännittää esiintymistä. Ahdistuneena mietit mitä muut ajattelevat sinusta. Hermostuneena et kykene käyttämään sosiaalisia taitojasi vaan menetät varmuutesi ja vetäydyt. Olet ehkä tottunut välttelemään kanssakäymisiä ja sosiaalisia tilanteita siinä määrin että se tuntuu ihan luonnolliselta - kuitenkin jokin sinussa kaipaa samalla läheisempää yhteyttä kanssaihmisiin. Ryhmässä saatat teeskennellä olevasi enemmän muiden kaltainen tai haluat antaa hyvän vaikutelman itsestäsi. Saatat hankkiutua työskentelemään tehtävissä, jossa ei vaadita paljon vuorovaikutusta. Läheisissä suhteissa tunnet olosi varmemmaksi ja levollisemmaksi - voit olla enemmän oma itsesi. Toistuvat ulkopuolisuuden kokemukset vahvistavat tunnelukkoasi ja se saa sinut välttelemään entistä enemmän ikäviä sosiaalisia tilanteita.

        Minä en koe olevani huonompi kuin muut. Yleensä ihmettelen, että suurin osa on huonompia kuin minä, enkä ole erityisen kiinnostunut sellaisten kanssa sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kyseessä ei siis ole mikään lukko tai pelko, vaan puhdas haluttomuus. Eli ylimielinen paskiainen, joka siitä huolimatta hanskaa kohteliaat käytöstavat tarvittaessa... :)

        No eihän tälläinen 54 kysymyksen testi voi olla täysin aukoton. Sama voisi olla jossain iltasanomissa.

        Mutta jotain herättää silti. Ja on sulla aika monta kohtaa lukottomana, että sanoisin, että oot funtsinut itseäsi paljon. Vaikka kyllä sen näkee väliin kirjoituksistakin.


      • helmiä_sioille
        Vähänrennomminnämä kirjoitti:

        No eihän tälläinen 54 kysymyksen testi voi olla täysin aukoton. Sama voisi olla jossain iltasanomissa.

        Mutta jotain herättää silti. Ja on sulla aika monta kohtaa lukottomana, että sanoisin, että oot funtsinut itseäsi paljon. Vaikka kyllä sen näkee väliin kirjoituksistakin.

        Sä oot nyt ollut pitemmän aikaa into pinkeenä tunnelukkoilemassa ja muuta vastaavaa shaibaa. Teit jossain vaiheessa jonkinlaisen oivalluksen itsestäsi ja uskot nyt, että siinä oli kaikki vastaukset. Mutta se ei ole niin. Sen oivalluksen jälkeen alkaa vasta elämän mittainen oppiminen. Ja se menee niin, että mitä enemmän tulee tietoa, sen vähemmän tiedät.

        Mutta se on hyvin inhmillistä. Suurimmalle osalle ihmisistä käy niin. Tulee yksi hämyinen ehkä sinne päin oleva oivallus ja oppiminen pysähtyy siihen paikkaan kun luullaan, että siinä tuli nyt vastaus kaikkiin kysymyksiin. Ja mistä sellaiset parhaiten tunnistaa? Siitä, että pyrkivät opettamaan muita siinä missä ovat itsekin aivan surkeita ja taitamattomia. Olet varmaan kuullut sen, että ne jotka osaa, ne tekee. Ne jotka ei osaa, ne opettaa... :)


      • Enolepsykologi
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Sä oot nyt ollut pitemmän aikaa into pinkeenä tunnelukkoilemassa ja muuta vastaavaa shaibaa. Teit jossain vaiheessa jonkinlaisen oivalluksen itsestäsi ja uskot nyt, että siinä oli kaikki vastaukset. Mutta se ei ole niin. Sen oivalluksen jälkeen alkaa vasta elämän mittainen oppiminen. Ja se menee niin, että mitä enemmän tulee tietoa, sen vähemmän tiedät.

        Mutta se on hyvin inhmillistä. Suurimmalle osalle ihmisistä käy niin. Tulee yksi hämyinen ehkä sinne päin oleva oivallus ja oppiminen pysähtyy siihen paikkaan kun luullaan, että siinä tuli nyt vastaus kaikkiin kysymyksiin. Ja mistä sellaiset parhaiten tunnistaa? Siitä, että pyrkivät opettamaan muita siinä missä ovat itsekin aivan surkeita ja taitamattomia. Olet varmaan kuullut sen, että ne jotka osaa, ne tekee. Ne jotka ei osaa, ne opettaa... :)

        No en ole oivaltanut mitään ratkaisevaa. Enkä ole itseäni tutkinutkaan lukkojen kautta. En tartte laatikoita, vaan voin tutkailla itseäni sitä mukaa, kun jotain vastaan tulee.

        Tämä lukkotesti tuli vaan vastaan. Ei muuta mitään mun omassa tiessä, mutta hitunen sieltäkin lipsahtaa ajatuksiin. Jollekulle muulle tämä saattaa taas olla sysäys? Ei kai tämä keltään poiskaan ole?

        Ja tuossa kun luet kommenttisi ja peilaat itseesi, voit sanoa tuon opettamisjutun itsellesikin. Lienee inhimillistä sekin, että jakaa omia kokemuksiaan ja oivalluksiaan?

        Ja vielä lopuksi.... en oletakkaan että absoluuttista tasapainoa ja tietoa on olemassakaan....liikaa muuttujia kaavassa. Kyllä kokoajan löytyy lisää itsestä. Etsiminen loppuu, kun viimeinen pieru suhisee ulos.


      • helmiä_sioille
        Enolepsykologi kirjoitti:

        No en ole oivaltanut mitään ratkaisevaa. Enkä ole itseäni tutkinutkaan lukkojen kautta. En tartte laatikoita, vaan voin tutkailla itseäni sitä mukaa, kun jotain vastaan tulee.

        Tämä lukkotesti tuli vaan vastaan. Ei muuta mitään mun omassa tiessä, mutta hitunen sieltäkin lipsahtaa ajatuksiin. Jollekulle muulle tämä saattaa taas olla sysäys? Ei kai tämä keltään poiskaan ole?

        Ja tuossa kun luet kommenttisi ja peilaat itseesi, voit sanoa tuon opettamisjutun itsellesikin. Lienee inhimillistä sekin, että jakaa omia kokemuksiaan ja oivalluksiaan?

        Ja vielä lopuksi.... en oletakkaan että absoluuttista tasapainoa ja tietoa on olemassakaan....liikaa muuttujia kaavassa. Kyllä kokoajan löytyy lisää itsestä. Etsiminen loppuu, kun viimeinen pieru suhisee ulos.

        Ja projisoit aina tapasi mukaan. Ei uutta sekään.

        Minä en opeta. Tiedän, että tiettyjen asioiden opettaminen toisille on mahdotonta enkä sen takia näe sitä vaivan arvoisena. Ne, joilla on kapasiteettia oppia, oppivat itse. Ne, joilla ei ole, jatkaavat tunnelukkoilua ja muiden opettamista.


      • Joopajooniinpäniin
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Ja projisoit aina tapasi mukaan. Ei uutta sekään.

        Minä en opeta. Tiedän, että tiettyjen asioiden opettaminen toisille on mahdotonta enkä sen takia näe sitä vaivan arvoisena. Ne, joilla on kapasiteettia oppia, oppivat itse. Ne, joilla ei ole, jatkaavat tunnelukkoilua ja muiden opettamista.

        No muistutan sinua kun huomaan opettelusi.

        Ja mitä tulee siihen palstalaisiin keskittymiseen asian unohtaen???

        Niin... hurskastelevaa henkseleidenpaukuttelua. Olet tänäänkin keskittynyt enemmän minuun kuin asioihin mistä puhutaan....


      • helmiä_sioille
        Joopajooniinpäniin kirjoitti:

        No muistutan sinua kun huomaan opettelusi.

        Ja mitä tulee siihen palstalaisiin keskittymiseen asian unohtaen???

        Niin... hurskastelevaa henkseleidenpaukuttelua. Olet tänäänkin keskittynyt enemmän minuun kuin asioihin mistä puhutaan....

        Älä lässytä. Siinä on mun opetus sinulle.


      • Aamullahitsataantaas
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Älä lässytä. Siinä on mun opetus sinulle.

        Olet huvittava tyyppi. Keulit ihan liikaa ajattelijaksi, mutta se on sun tapasi. Ja mikäs siinä, jos sillä pärjää. Mä pärjään vaikka lässytän ja sun ilokses jatkan sillä tiellä. 😏

        Öitä.


      • helmiä_sioille
        Aamullahitsataantaas kirjoitti:

        Olet huvittava tyyppi. Keulit ihan liikaa ajattelijaksi, mutta se on sun tapasi. Ja mikäs siinä, jos sillä pärjää. Mä pärjään vaikka lässytän ja sun ilokses jatkan sillä tiellä. 😏

        Öitä.

        Mikä sulle on keulimista, on minulle normaali tasainen olotila. Mikä sulle on juoksemista, on minulle korkeintaan löntystämistä. Jos nyt ymmärrät mitä ajan takaa...

        Mutta todennäköisesti et... :D


    • fgdgd

      No huh..


      Tunnelukko Voimakkuus
      Vajavuus erittäin vahva
      Riittämätön itsekontrolli erittäin vahva
      Suojattomuus erittäin vahva
      Ulkopuolisuus erittäin vahva
      Kaltoin kohtelu erittäin vahva
      Uhrautuminen erittäin vahva
      Alistuminen erittäin vahva
      Epäonnistuminen vahva
      Tunnevaje vahva
      Hyväksynnän haku vahva
      Rankaisevuus vahva
      Oikeutus keskivahva
      Riippuvuus keskivahva
      Hylkääminen keskivahva
      Emotionaalinen estyneisyys keskivahva
      Pessimistisyys keskivahva
      Kietoutuneisuus heikko
      Vaativuus heikko

      • Huppistalallaa

        No onhan tuossa listaa jo...


    • Aloittajaltalistaus

      Tässäpä omat tulokset....

      Tunnelukko Voimakkuus
      Uhrautuminen erittäin vahva
      Vaativuus erittäin vahva
      Riittämätön itsekontrolli vahva
      Pessimistisyys keskivahva
      Tunnevaje keskivahva
      Rankaisevuus keskivahva
      Hyväksynnän haku keskivahva
      Alistuminen keskivahva
      Hylkääminen heikko
      Kaltoin kohtelu heikko
      Suojattomuus heikko
      Emotionaalinen estyneisyys ei tunnelukkoa
      Vajavuus ei tunnelukkoa
      Oikeutus ei tunnelukkoa
      Kietoutuneisuus ei tunnelukkoa
      Epäonnistuminen ei tunnelukkoa
      Ulkopuolisuus ei tunnelukkoa
      Riippuvuus ei tunnelukkoa

      No ei ehkä ihan kaikessa olla testin kanssa yhtämieltä, mutta jotain on vielä rukattavaakin, että ei tartte laakereilleen jäädä...

      Tosiaan en ala parkua tuloksia, joku kaks kolme vuotta sitten ois ollut vielä surullisempaa lukkojen lukkoja koko testi täynnä. 🤣

    • Testin perusteella ulkopuolisuuteni oli erittäin vahva, kuten olivat myös uhrautuminen, rankaisevaisuus ja vajavuus.

      Vahvoja olivat vain epäonnistuminen, emotionaalinen estyneisyys, hyväksynnän haku, hylkääminen ja suojattomuus.

      Testi oli rakennettu merkitsevien kysymysten vastauksiin annettuihin pisteisiin. Sinänsä positiivista siinä oli, ettei lopputuloksena tullut jotain yhteenvetoa yhteenlasketuista pistemääristä.

      Kuten yleensäkin testeissä, kenties esitetyt kysymykset kertovat enemmän testin tekijöiden ennakkoasenteista enemmän kuin vastaajien vastaukset ylipäätään.

      • Kertoosejotain

        Niin tai sitten testin tulos on sulle vain pettymys?


      • Kertoosejotain kirjoitti:

        Niin tai sitten testin tulos on sulle vain pettymys?

        Ja miten ihmeessä testin tulos olisi voinut olla minulle pettymys? Se olin kuitenkin minä itse, joka kyseisen testin kysymyksiin vastasin ja vieläpä varsin tietoisena kunkin vastauksen merkityksestä.

        Jos esimerkiksi vastasin kysymykseen: "Koetko olevasi ulkopuolinen"- vahvuudella 5, ymmärsin vastauksellani olevan jotain merkitystä tulkinnan kannalta. Tiesin siten jo kysymykseen vastatessani kokevani keskimääräistä voimakkaampaa ulkopuolisuutta.

        Mitä kysymyksenasetteluun ylipäätään tulee, kertoo se asettelijoista ainakin sen verran, että mihin he kullakin kysymyksellään tähtäävät ja minkä merkityksen he vastaukselle antavat. Tämä puolestaan kertoo arvomaailmasta kysymyksenasettelun takana.

        Testi oli tarkoitettu kertomaan vastaajalle "tunnelukoista", mikä on ylipäätään hyvin ylimalkainen käsite. Mikäli tunteillemme ei olisi mitään "lukkoa" taikka rajoitusta, olisimme kaikki hoidettavina mielisairaalassa, joskaan silloin ei olisi ketään meitä hoitamassa.

        Testin asettajilla oli siis lähtökohtana osoittaa, että vastaajilla olisi jonkinlaisia "lukkoja", mitä heidän tunne-elämäänsä tulee. Kun kerran lukkoja on olemassa, oli heillä varmasti tarjota jokin parannuskeino näiden "lukkojen" hoitamiseksi, eikä minun ei varmaankaan tarvitse jatkaa tätä ajatusketjua enää pidemmälle.


      • Testimuittenjoukossavaan
        rytmimunat kirjoitti:

        Ja miten ihmeessä testin tulos olisi voinut olla minulle pettymys? Se olin kuitenkin minä itse, joka kyseisen testin kysymyksiin vastasin ja vieläpä varsin tietoisena kunkin vastauksen merkityksestä.

        Jos esimerkiksi vastasin kysymykseen: "Koetko olevasi ulkopuolinen"- vahvuudella 5, ymmärsin vastauksellani olevan jotain merkitystä tulkinnan kannalta. Tiesin siten jo kysymykseen vastatessani kokevani keskimääräistä voimakkaampaa ulkopuolisuutta.

        Mitä kysymyksenasetteluun ylipäätään tulee, kertoo se asettelijoista ainakin sen verran, että mihin he kullakin kysymyksellään tähtäävät ja minkä merkityksen he vastaukselle antavat. Tämä puolestaan kertoo arvomaailmasta kysymyksenasettelun takana.

        Testi oli tarkoitettu kertomaan vastaajalle "tunnelukoista", mikä on ylipäätään hyvin ylimalkainen käsite. Mikäli tunteillemme ei olisi mitään "lukkoa" taikka rajoitusta, olisimme kaikki hoidettavina mielisairaalassa, joskaan silloin ei olisi ketään meitä hoitamassa.

        Testin asettajilla oli siis lähtökohtana osoittaa, että vastaajilla olisi jonkinlaisia "lukkoja", mitä heidän tunne-elämäänsä tulee. Kun kerran lukkoja on olemassa, oli heillä varmasti tarjota jokin parannuskeino näiden "lukkojen" hoitamiseksi, eikä minun ei varmaankaan tarvitse jatkaa tätä ajatusketjua enää pidemmälle.

        No ulkopuolisuuden tunnehan tarkoittaa sitä, että kokee olevansa ulkopuolinen, ei että haluaa olla ulkopuolinen, tai nauttii siitä. Ja todellisuus ei välttämättä ole ulkopuolisuus, vaan se on sinun oma oletus itsestäsi, olet opinut siihen, mutta jos tietäisit siihen syyt kunnolla, etkä syyllistäisi itseäsi sillä, voisit päästä lukostasi, mikä taas avaisi sinulle mahdollisesti ovia, joita et tiedä edes olevan.

        Mutta kuka tykkää nähdä mitenkin asiat...


      • Testimuittenjoukossavaan kirjoitti:

        No ulkopuolisuuden tunnehan tarkoittaa sitä, että kokee olevansa ulkopuolinen, ei että haluaa olla ulkopuolinen, tai nauttii siitä. Ja todellisuus ei välttämättä ole ulkopuolisuus, vaan se on sinun oma oletus itsestäsi, olet opinut siihen, mutta jos tietäisit siihen syyt kunnolla, etkä syyllistäisi itseäsi sillä, voisit päästä lukostasi, mikä taas avaisi sinulle mahdollisesti ovia, joita et tiedä edes olevan.

        Mutta kuka tykkää nähdä mitenkin asiat...

        Ulkopuolisuus on kovin vaikeasti määriteltävä asia ylipäätään. Jokainen ihminen kokee ainakin joissain elämänsä vaiheissa olevansa ulkopuolinen, taikka sitten hän on narsisti. Mitä ulkopuolisuuden kokemukseen ylipäätään tulee, niin mikä tunnelukko se muka on?

        Jos ihminen kokee olevansa ulkopuolinen, ei hän silloin ilmaise tunteitaan samalla tavalla kuin tekisi läheistensä seurassa, jos ilmaisisi sellaisia edes läheistensäkään seurassa. Ihminen voi olla pidättyväinen tunteidensa ilmaisussa, vaikkei kokisi olevansa ulkopuolinen ylipäätään.

        Testissä lähdettiin kuitenkin liikkeelle asetelmasta, että ulkopuolisuutta kokeva olisi samalla myöskin "tunnelukossa", millä käsittääkseni tarkoitetaan mahdollisuutta taikka kyvyttömyyttä ilmaista tunteitaan.

        Keskimäärin ulkopuolisuutta kokevalla voi olla vaikeaa ilmaista tunteitaan, koska hänellä ei keskimäärin ole samanlaista läheisten määrää jolle tunteitaan ilmaista, mutta mikäli ulkopuolisuutta kokeva ei ole täysin erakoitunut, on hänellä silti sosiaalisia mahdollisuuksia ilmaista tunteitaan jollain tavalla.

        Kysymyksenasettelijoiden lähtökohtainen asenne vastaajia kohtaan on leimaava ja heidän omia taloudellisia tarkoitusperiään ajava. Toisin sanoen, kaikki testiin vastaavat ovat jollain tavalla "lukossa", jolloin heidän tulee etsiä apua testin teettäjältä.


      • Voimiettiäpositiivisesti
        rytmimunat kirjoitti:

        Ulkopuolisuus on kovin vaikeasti määriteltävä asia ylipäätään. Jokainen ihminen kokee ainakin joissain elämänsä vaiheissa olevansa ulkopuolinen, taikka sitten hän on narsisti. Mitä ulkopuolisuuden kokemukseen ylipäätään tulee, niin mikä tunnelukko se muka on?

        Jos ihminen kokee olevansa ulkopuolinen, ei hän silloin ilmaise tunteitaan samalla tavalla kuin tekisi läheistensä seurassa, jos ilmaisisi sellaisia edes läheistensäkään seurassa. Ihminen voi olla pidättyväinen tunteidensa ilmaisussa, vaikkei kokisi olevansa ulkopuolinen ylipäätään.

        Testissä lähdettiin kuitenkin liikkeelle asetelmasta, että ulkopuolisuutta kokeva olisi samalla myöskin "tunnelukossa", millä käsittääkseni tarkoitetaan mahdollisuutta taikka kyvyttömyyttä ilmaista tunteitaan.

        Keskimäärin ulkopuolisuutta kokevalla voi olla vaikeaa ilmaista tunteitaan, koska hänellä ei keskimäärin ole samanlaista läheisten määrää jolle tunteitaan ilmaista, mutta mikäli ulkopuolisuutta kokeva ei ole täysin erakoitunut, on hänellä silti sosiaalisia mahdollisuuksia ilmaista tunteitaan jollain tavalla.

        Kysymyksenasettelijoiden lähtökohtainen asenne vastaajia kohtaan on leimaava ja heidän omia taloudellisia tarkoitusperiään ajava. Toisin sanoen, kaikki testiin vastaavat ovat jollain tavalla "lukossa", jolloin heidän tulee etsiä apua testin teettäjältä.

        Siis en mä näe, että vaikka kokisi itsensä ulkopuoliseksikin, se aiheuttaisi mitään traumaa tai ahdistusta ihmisessä.

        Ei tämä testi etsi vikoja. Siinä voi jollekulle olla sopivia kysymyksiä, voi herättää uteliaisuutta tai vaikka kyseenalaistamista.

        Miksi kaikista asioista pitää vetää aina salaliittoteoriat kehiin?


      • Voimiettiäpositiivisesti kirjoitti:

        Siis en mä näe, että vaikka kokisi itsensä ulkopuoliseksikin, se aiheuttaisi mitään traumaa tai ahdistusta ihmisessä.

        Ei tämä testi etsi vikoja. Siinä voi jollekulle olla sopivia kysymyksiä, voi herättää uteliaisuutta tai vaikka kyseenalaistamista.

        Miksi kaikista asioista pitää vetää aina salaliittoteoriat kehiin?

        Olen samaa mieltä tämän kommentin kanssa. Ulkopuolisuus ei sellaisenaan aiheuta mitään traumaa taikka ahdistusta. En myöskään ole etsimässä salaliittoja taikka ansoja sanojen takana, mutta koko testi oli rakennettu jokseenkin merkitsevien kysymysten perustalle.

        Miksi testi piti ylipäätään rakennettu tavalla, jolla se oli tehty?

        Oli kuin olisi kysytty, että kuinka ahdistunut olet asteikolla 1-8. Sen jälkeen kysytään, että oletko ahdistunut ollessasi yksin ravintolassa, yksin kotona, yksin kirjastossa, yksin kadulla, jonka jälkeen kysyttäisiin ahdistuneisuudesta sosiaalisissa tilanteissa ja ahdistuneisuudesta ylipäätään.

        Tämän testin tapauksessa oltiin otettu "tunnelukoiksi" muutamia jokapäiväisiä suhtautumisia jokapäiväiseen elämään ja tehty niistä mukamas "tunnelukkoja".

        Testissä ei siis sinänsä ollut mitään vikaa, mutta mitä vastaajat olisivat voineet saavuttaa? Kenties vastauksen, että elämässäsi on kaikki hyvin?


      • Eimustavalkoista
        rytmimunat kirjoitti:

        Olen samaa mieltä tämän kommentin kanssa. Ulkopuolisuus ei sellaisenaan aiheuta mitään traumaa taikka ahdistusta. En myöskään ole etsimässä salaliittoja taikka ansoja sanojen takana, mutta koko testi oli rakennettu jokseenkin merkitsevien kysymysten perustalle.

        Miksi testi piti ylipäätään rakennettu tavalla, jolla se oli tehty?

        Oli kuin olisi kysytty, että kuinka ahdistunut olet asteikolla 1-8. Sen jälkeen kysytään, että oletko ahdistunut ollessasi yksin ravintolassa, yksin kotona, yksin kirjastossa, yksin kadulla, jonka jälkeen kysyttäisiin ahdistuneisuudesta sosiaalisissa tilanteissa ja ahdistuneisuudesta ylipäätään.

        Tämän testin tapauksessa oltiin otettu "tunnelukoiksi" muutamia jokapäiväisiä suhtautumisia jokapäiväiseen elämään ja tehty niistä mukamas "tunnelukkoja".

        Testissä ei siis sinänsä ollut mitään vikaa, mutta mitä vastaajat olisivat voineet saavuttaa? Kenties vastauksen, että elämässäsi on kaikki hyvin?

        Periaatteessa testi on sellaiselle, joka ei itse keksi, miksi elämässä on monta ongelmaa. Työasiat sekaisin, ihmissuhteet, raha-asiat, päihteet....

        Testi sinäällään käy kuin nenäpäähän tälle palstalle, missä 95% kirjoituksista juontaa juurensa kysymyksestä: Miksi muu maailma tekee näin minulle?
        Toisaalta siihen vastasi se 5%;n vähemmistö...

        Mistä se kertoo?


    • flowersreally

      Ulkopuolisuus keskivahva, emotionaalinen estyneisyys heikko. Ei muita tunnelukkoja. Uskoisko. 🙃

      • Jompikumpikampi

        Epäiletkö itseäs, vai testiä? 🙃


      • flowersreally
        Jompikumpikampi kirjoitti:

        Epäiletkö itseäs, vai testiä? 🙃

        Molempia tietty.


      • Tuontäytyyollahyvä
        flowersreally kirjoitti:

        Molempia tietty.

        Kyseenalaistamista.... kuullostaa siltä fiksulta naiselta...🙃


    • Haha, tein tämän varmaan kymmenisen vuotta sitten Miehen Logiikassa, Silloin luulin olevani muka tosi lukossa, kun sain testin tulokset, mutta mitä vielä.. Nyt lukkoillaan oikein kunnolla:D

      Tunnelukko Voimakkuus
      Uhrautuminen erittäin vahva
      Vaativuus erittäin vahva
      Kietoutuneisuus erittäin vahva
      Riittämätön itsekontrolli vahva
      Alistuminen vahva
      Suojattomuus keskivahva
      Pessimistisyys keskivahva
      Hyväksynnän haku keskivahva
      Kaltoin kohtelu keskivahva
      Ulkopuolisuus keskivahva
      Oikeutus keskivahva
      Emotionaalinen estyneisyys keskivahva
      Riippuvuus keskivahva
      Hylkääminen keskivahva
      Epäonnistuminen heikko
      Rankaisevuus heikko
      Vajavuus ei tunnelukkoa
      Tunnevaje ei tunnelukkoa

      • Näihintuleemuutoksia

        Tuohon vois keksiä vielä ainakin sata kysymystä lisää ja ristikysellä, niin tulis tarkempi tulos. 😊


      • Uhrautuminen: erittäin vahva

        "Olet oppinut huomioimaan toisten tarpeita herkästi ja niinpä omat tarpeesi jäävät helposti sivuun. Jos asetat omat tarpeesi etusijalle, tunnet todennäköisesti syyllisyyden tunteita. Uhraudut, jotta et joutusi kokemaan syyllisyyttä siitä, että et ole huomioinut riittävästi toisia. Uhraudut omasta tahdostasi, et toisten vaatimuksesta, koska muiden tarpeet yksinkertaisesti ylittävät omasi. Saatat olla luonnostasi empaattinen, etkä halua toisten kokevan mielipahaa. Koet itsesi vahvaksi ja kannat vastuuta toisten hyvinvoinnista. Sinun on helppo olla toisia kohtaan ymmärtäväinen ja myötätuntoinen. Kuuntelet yleensä toisten ongelmia ja kerrot omistasi vähän."
        Juu.
        Vaativuus: erittäin vahva:
        Olet vaativa itseäsi kohtaan, vaikka luultavasti itse pidät vaativuuttasi ihan kohtuullisena. Sinusta tuntuu, että koko ajan on tehtävä jotain, saatava aikaan tai pidettävä asiat ja tavarat järjestyksessä. Et voi olla tyytyväinen itseesi jos et täytä vaatimuksiasi - siksi tuntuu ettei mikään koskaan riitä, aina on jotain tavoittelemisen arvoista. Riittämättömyyden, epäonnistumisen, huonommuuden ja häpeän tunteet vaanivat ja iskevät ellet yllä koviin vaatimuksiisi. Ponnistelet välttääksesi näitä ikäviä tunteita ja se aiheuttaa sinulle ahdistusta ja stressiä. Stressi saattaa ilmetä erilaisina fyysisinä oireina - unettomuutena, väsymyksenä, korkeana verenpaineena, vatsahaavana tai paniikkikohtauksina. Sinun on vaikea rentoutua ja vain nauttia elämästä. Saatat olla enimmäkseen turhautunut ja ärtynyt itseesi ja toisiin. Elämä on suorittamista, ja uskot että se joskus tuo sinulle palkinnon - vapauden tai täydellisyyden. Loppujen lopuksi saavutukset kuitenkin tuntuvat tyhjiltä ja hamuat seuraavia tehtäviä ja haasteita. Jos päätät menestyä jossain, luultavasti menestyt siinä - osaamatta kuitenkaan pysähtyä nauttimaan menestyksestä. Ehkä lyöt laimin ystäviäsi tai läheisiäsi - koska et ehdi rentoutua ja antaa toisille aikaasi.
        Minusta on tullut Vilijonkka, sanoo lapsetkin. Myönnän.

        Kietoutuneisuus erittäin vahva:
        Sinusta tuntuu, että olet niin kietoutunut vanhempiisi tai kumppaniisi, ettet enää tiedä kuka itse olet. Sinun on vaikea eriyttää mielipiteesi vanhempien tai kumppanin mielipiteestä, joten yleensä olet samaa mieltä heidän kanssaan. Vaikka olisitkin sisimmässäsi eri mieltä, haluat olla samaa mieltä ja saatat mukauttaa mielipiteesi sopivaksi. Sinusta saattaa tuntua, että vanhempasi tai kumppanisi elää kauttasi, ikään kuin sinulla ei olisi omaa elämää lainkaan. Et tiedä mitä haluat, mitä tarvitset tai mitä tunnet. Toimit kuten vanhempasi edellyttävät. Jos jättäisit jotain kertomatta vanhemmallesi tai kumppanillesi, tuntisit syyllisyyttä koska se voisi loukata toista. Et ole kyennyt itsenäistymään vanhemmistasi.

        Jeps jeps, semmoista se vanhempien naapurissa asuminen teettää..:D


      • Näihintuleemuutoksia kirjoitti:

        Tuohon vois keksiä vielä ainakin sata kysymystä lisää ja ristikysellä, niin tulis tarkempi tulos. 😊

        Ei ehtis sellaiseen, siihen olen liian uhrautuvainen, vaativa ja kietoutunut 😄


      • Toimivuustärkein
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ei ehtis sellaiseen, siihen olen liian uhrautuvainen, vaativa ja kietoutunut 😄

        Niin. Voihan sitä olla vaikka miten jumissa omien tunteiden kanssa, kunhan on elämäänsä tyytyväinen. En mä ainakaan ole sinusta nähnyt ahdistumista täällä. Positiivista tekstiä vaan pukkaa, eikä marmatusta juuri näy mistään. 😊


      • Toimivuustärkein kirjoitti:

        Niin. Voihan sitä olla vaikka miten jumissa omien tunteiden kanssa, kunhan on elämäänsä tyytyväinen. En mä ainakaan ole sinusta nähnyt ahdistumista täällä. Positiivista tekstiä vaan pukkaa, eikä marmatusta juuri näy mistään. 😊

        Tämä testi on kyllä sikäli hyvä, että hetken aikaa nämä on takaraivossa ja kiinnittää niihin lukkotilanteisiin huomiota ehkä toisella tapaa. Nämä erittäin vahva-lukot jää kyllä mieleen. Muita en niin tarkkaan lukenutkaan.
        Eli se kuuluisa oma elämä olis aika aika hommata ja irrottautua hieman perheestä. Ja *relata ja nauttia* ettei käy kuin Ollilla, jää kaikki kesken. Paitsi että mulla vaanii tuo itsekontrollin menetys ihan nurkan takana 😀


      • Näinsemeneemuuten
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Tämä testi on kyllä sikäli hyvä, että hetken aikaa nämä on takaraivossa ja kiinnittää niihin lukkotilanteisiin huomiota ehkä toisella tapaa. Nämä erittäin vahva-lukot jää kyllä mieleen. Muita en niin tarkkaan lukenutkaan.
        Eli se kuuluisa oma elämä olis aika aika hommata ja irrottautua hieman perheestä. Ja *relata ja nauttia* ettei käy kuin Ollilla, jää kaikki kesken. Paitsi että mulla vaanii tuo itsekontrollin menetys ihan nurkan takana 😀

        No se voipi olla itselläkin oma hommansa, kun mukulat painelee omaan elämäänsä ja jäljelle jää 5 litran kattila ja korkealaitainen kasari. Muutaman kerran syö samaa ruokaa 2 viikkoa, niin alkaa vasta tajuamaan muutoksentarvetta.


      • y.b.loggout
        Näinsemeneemuuten kirjoitti:

        No se voipi olla itselläkin oma hommansa, kun mukulat painelee omaan elämäänsä ja jäljelle jää 5 litran kattila ja korkealaitainen kasari. Muutaman kerran syö samaa ruokaa 2 viikkoa, niin alkaa vasta tajuamaan muutoksentarvetta.

        Juu, haasteellista tuokin. Ja sitten elämässä on kaikenlaisia variaatioita, eikä asiat menekään, kuten yleensä menee. Lapset ei lennäkään pesästä, syystä tai toisesta ja omille vanhemmille tulee kaikenlaista, heistäkin voi tulla uusia "lapsia". Jne.

        Mutta nyt meen yöpuulle, morjens, että ehdin "uhrautua" huomenna tarpeeksi 😄 Öitä!


      • Joutaatästäjoitsekin
        y.b.loggout kirjoitti:

        Juu, haasteellista tuokin. Ja sitten elämässä on kaikenlaisia variaatioita, eikä asiat menekään, kuten yleensä menee. Lapset ei lennäkään pesästä, syystä tai toisesta ja omille vanhemmille tulee kaikenlaista, heistäkin voi tulla uusia "lapsia". Jne.

        Mutta nyt meen yöpuulle, morjens, että ehdin "uhrautua" huomenna tarpeeksi 😄 Öitä!

        Ei pidä aina miettiä kaikkea onnettomuutena, menetyksenä tms. Vaan muutoksena. Heti on positiivisempi kuvaus, vaikka tulos on vakio.

        Hyvää yötä ja pirteää huomista. 😊


    • eläkkeelle

      Pääsisköhän tällä eläkkeelle? Mutta päin persettä tossakin ei yllättäen näyttää menevän useakin kohta, koska esimerkiksi motivaation puute ei ole epäonnistumisen pelkoa.

      Tunnevaje erittäin vahva
      Epäonnistuminen erittäin vahva
      Ulkopuolisuus vahva
      Kaltoin kohtelu vahva
      Kietoutuneisuus vahva
      Uhrautuminen vahva
      Riippuvuus vahva
      Vajavuus vahva
      Hylkääminen keskivahva
      Emotionaalinen estyneisyys keskivahva
      Riittämätön itsekontrolli keskivahva
      Alistuminen keskivahva
      Oikeutus heikko
      Suojattomuus heikko
      Pessimistisyys ei tunnelukkoa
      Rankaisevuus ei tunnelukkoa
      Vaativuus ei tunnelukkoa
      Hyväksynnän haku ei tunnelukkoa

      • eläkkeelle

        Niin ja esimerkiksi se ettei ole ketään keltä saisi rakkautta, huolenpitoa tai hellyyttä on monien kohdalla fakta eikä mikään mielipide.


      • Eivakavaa

        No ei ehkä kannata tämän perusteella eläkepapereita paiskata pomon pöydälle. Noita kysymyksiäkin voi ymmärtää monin tavoin.

        Ehkä jos etsii jotain selitystä elämän ongelmiin, voi jotain kimmoketta huomata näistä?


    • Virhe.Käsittelyssä

      Tunnelukot voimakkuusjärjestyksessä:
      --------------------------------------------------
      Kaltoin kohtelu erittäin vahva
      Riippuvuus erittäin vahva
      Ulkopuolisuus erittäin vahva
      Vajavuus erittäin vahva
      Riittämätön itsekontrolli erittäin vahva
      Tunnevaje erittäin vahva
      Suojattomuus erittäin vahva
      Uhrautuminen vahva
      Hylkääminen vahva
      Kietoutuneisuus vahva
      Hyväksynnän haku keskivahva
      Oikeutus keskivahva
      Rankaisevuus heikko
      Epäonnistuminen heikko
      Pessimistisyys heikko
      Alistuminen ei tunnelukkoa
      Vaativuus ei tunnelukkoa
      Emotionaalinen estyneisyys ei tunnelukkoa

      Hmm .. öh .. möh .. No mä en tiedä .. mulla ei ole sanoja siihen .. 🤔

      • Mietteitäherättävää

        Noh ei näistä tarvitse vikoja etsiä, jos ei ole mitään hämminkiä elämässä.... se pitäis muistaa.

        Mutta korvan taa muistutukseks, että jotain on tullut ymmärrettyä ehkä vaikeudeksi itselle. Ehkä muu maailma ei olekaan niin hirveä, vaan ymmärrät sen sellaiseksi?


      • Virhe.Käsittelyssä
        Mietteitäherättävää kirjoitti:

        Noh ei näistä tarvitse vikoja etsiä, jos ei ole mitään hämminkiä elämässä.... se pitäis muistaa.

        Mutta korvan taa muistutukseks, että jotain on tullut ymmärrettyä ehkä vaikeudeksi itselle. Ehkä muu maailma ei olekaan niin hirveä, vaan ymmärrät sen sellaiseksi?

        Ei se maailma ole hirveä minulle, mä olen tottunut siihen ja se on suoraan sanottu "💩"
        Mutta nou hätiä-mitiä ..

        Mutta tuo testi tulos .. mä olen järkyttynyt .. 😶 ..
        KIVA 🤬 testi


      • Virhe.Käsittelyssä
        Virhe.Käsittelyssä kirjoitti:

        Ei se maailma ole hirveä minulle, mä olen tottunut siihen ja se on suoraan sanottu "💩"
        Mutta nou hätiä-mitiä ..

        Mutta tuo testi tulos .. mä olen järkyttynyt .. 😶 ..
        KIVA 🤬 testi

        Väsyneenä ei kannata tehdä testejä ...
        Väärään paikkaan ruksasin illalla
        ______________________________________
        Tunnelukkotestin tulokset:
        ______________________________________
        ▪ Vaativuus ➡ erittäin vahva
        ▪ Uhrautuminen ➡ erittäin vahva
        ▪ Rankaisevuus ➡ erittäin vahva
        ▪ Kaltoin kohtelu ➡ erittäin vahva
        ▪ Ulkopuolisuus ➡ vahva
        ▪ Riittämätön itsekontrolli ➡ vahva
        ▪ Suojattomuus ➡ vahva
        ▪ Emotionaalinen estyneisyys ➡ vahva
        ▪ Vajavuus ➡ keskivahva
        ▪ Tunnevaje ➡ heikko
        ▪ Riippuvuus ➡ heikko
        ▪ Hylkääminen ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Pessimistisyys ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Kietoutuneisuus ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Oikeutus ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Epäonnistuminen ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Hyväksynnän haku ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Alistuminen ➡ ei tunnelukkoa

        Nyt näyttää *melkein* niin kuten pitää 🤔


      • Tuostatulimieleen
        Virhe.Käsittelyssä kirjoitti:

        Väsyneenä ei kannata tehdä testejä ...
        Väärään paikkaan ruksasin illalla
        ______________________________________
        Tunnelukkotestin tulokset:
        ______________________________________
        ▪ Vaativuus ➡ erittäin vahva
        ▪ Uhrautuminen ➡ erittäin vahva
        ▪ Rankaisevuus ➡ erittäin vahva
        ▪ Kaltoin kohtelu ➡ erittäin vahva
        ▪ Ulkopuolisuus ➡ vahva
        ▪ Riittämätön itsekontrolli ➡ vahva
        ▪ Suojattomuus ➡ vahva
        ▪ Emotionaalinen estyneisyys ➡ vahva
        ▪ Vajavuus ➡ keskivahva
        ▪ Tunnevaje ➡ heikko
        ▪ Riippuvuus ➡ heikko
        ▪ Hylkääminen ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Pessimistisyys ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Kietoutuneisuus ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Oikeutus ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Epäonnistuminen ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Hyväksynnän haku ➡ ei tunnelukkoa
        ▪ Alistuminen ➡ ei tunnelukkoa

        Nyt näyttää *melkein* niin kuten pitää 🤔

        No ei kannata huolestua tuloksesta. Noista voi puolitosissaan jotain päätellä, jos on jotain hämmää elämässä.

        Tuossa puhutaan lukoista, mutta se tarkoittaa sitä, että se on luihin ja ytimiin pinttynyt tapa toimia. Esimerkiksi sulla toi vaativuus ja rankaisevuus oli väkevät. Toisinsanoen mittaat paljon ”sinuutta” tekemisien kautta. Jos et johonkin pysty kunnolla, rankaiset itseäsi siitä vähänniinkuin. Ja toisaalta koet olevasi huono. Saman jos kääntäisi jostain muusta ihmisestä, et olidi yhtä ankara.

        Sitten kun miettii, että me vanhetaan. Mitä toi tarkoittaa? Sitä että tulet pettymään vaan lisää itseesi. Kroppa muuttuu, maailma muuttuu, mutta korvien väli ei aina niinkään....

        Minusta tunnelukko on huono sana. Se vois olla muuten vaan jumahtaminen vanhoihin ajatteluihin. Pää pitää pysyä muun maailman tahdissa. 😊


      • Virhe.Käsittelyssä
        Tuostatulimieleen kirjoitti:

        No ei kannata huolestua tuloksesta. Noista voi puolitosissaan jotain päätellä, jos on jotain hämmää elämässä.

        Tuossa puhutaan lukoista, mutta se tarkoittaa sitä, että se on luihin ja ytimiin pinttynyt tapa toimia. Esimerkiksi sulla toi vaativuus ja rankaisevuus oli väkevät. Toisinsanoen mittaat paljon ”sinuutta” tekemisien kautta. Jos et johonkin pysty kunnolla, rankaiset itseäsi siitä vähänniinkuin. Ja toisaalta koet olevasi huono. Saman jos kääntäisi jostain muusta ihmisestä, et olidi yhtä ankara.

        Sitten kun miettii, että me vanhetaan. Mitä toi tarkoittaa? Sitä että tulet pettymään vaan lisää itseesi. Kroppa muuttuu, maailma muuttuu, mutta korvien väli ei aina niinkään....

        Minusta tunnelukko on huono sana. Se vois olla muuten vaan jumahtaminen vanhoihin ajatteluihin. Pää pitää pysyä muun maailman tahdissa. 😊

        Tuo on totta, että vaadin itseltä paljon, jos jotain menee *jotenkuten*, niin aloitan uudestaan ja pyrin tekemään *antamalla parhaan* tuloksen ... 😏
        Täydellistä tulosta en pysty valitettavasti antamaan. Olen niin epätäydellinen kuin olla ja voi! 🙄

        Mutta tiedostan kyllä sen, että elämä lähtee eteenpäin, kroppa ei pysyy mukana, niin olen myös armollinen itselle.
        Toisilta vaadin myös parhaan tuloksen, mitä he pystyy antamaan itseltä, mutta olen nähnyt myös elämä varrelta sen, että kaikki ei panosta *juttuihin* 100% ... ja heille olen kyllä armoton.

        Jöstes kuka mä olen! 🤔


    • feikatavoi

      Tunnen lukkoni ja niin myös munalukkoni tuntee. Ihmettelen vain miksi hän käyttää aseena minun lukkojani. Itse hän on täydellisyys, tekee testit niin et saa hyvät pisteet ja monta kertaa.😄😄😄

    • löytyyvähän

      Mulla ei pahemmin tunnelukkoja ollut, tosin olen pitkään työstänyy asioita. Muutamia kyllä, jotka osuu. Hyvänä tietona tuokin, että helposti hakee tunne-elämältään kylmempiä ja sitoutumiskyvyttömiä kumppaneota/kumppaehdokkaita.

    • Löytyi vain fasettilukko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe