Puolisoni ei syö kotiruokaa eikä tuoretuotteita. Kaikki kasvikset ovat kuulemma pahanmakuisia. Hän syö lähes ainoastaan pizzaa, hodareita, hampurilaisia yms. muuta roskaruokaa (myös tietysti aamiaiseksi). Liian usein potuttaa, kun olen nähnyt vaivaa ruuan suhteen, mutta mies vaan näykkäsee sitä ja tuuppaa taas pakastepizzaa uuniin.
Mitä mieltä olette, onko tämä ihan ok, antaako miehen (yli 50v.) nyt sitten vaan kuolla siihen korkeaan verenpaineeseen, joka hänellä on riesana?
Suututtaa, mutta en myöskään haluaisi aina riidellä. Hemmetti.
Tuleeko teillä riitaa ruokailusta?
25
<50
Vastaukset
- oppeliini1
Valitsemansa dietin takia mies tule sairastumaan ennen aikojaan ja kuolemaan suht nuorena.
Mikäli mies on mielestäsi kaikissa muissa asioissa täydellinen, salli hänelle oma diettinsä. Syo itse mitä haluat ilman riitoja. Olethan huomannut ettei riitely muuta miehen makutottumuksia!
Vain anna jo olla.
Tee kahdelle se hernekeitto ( tai mitä tahaansa valmistatkin) ja jääkaappiin puolet; siinä sinulle valmis ateria seuraavaksi päiväksi. Sinä saat a'la carte aterian, mies jauhaa pizzaansa.
Kumpikin on onnellinen ilman riitaa. - jdgkdtky
Höh, kaikesta sitä riidelläänkin. Miksi ihmeessä teet miehelle ruokaa, kun tiedät hänen ruokailutottumuksensa?
- Zxcvbn
Mies haluaa periaatteessa syödä monipuolisemmin, siksi teen myös hänelle ruokaa ja tarjoan mahdollisuuden johonkin muuhun kuin pelkkään roskaruokaan.
Terv. Keskustelun aloittanut - 7570
Zxcvbn kirjoitti:
Mies haluaa periaatteessa syödä monipuolisemmin, siksi teen myös hänelle ruokaa ja tarjoan mahdollisuuden johonkin muuhun kuin pelkkään roskaruokaan.
Terv. Keskustelun aloittanutTämä lausuntosi on sovittamattomassa ristiriidassa aloituksesi kanssa!
Syököön ukkosi mitä haluaa, milloin haluaa ja missä haluaa!
Luulen tuntevani safkaamistarpeeni ja myöskin vaimoni makutottumukset ja rajoitukset.
Noissa puitteissa ei ole vaikeuksia suunnitella, hankkia ja valmistaa molemmille sopivat sapuskat.
Täydennän omaani mm. raejuustolla, kananmunilla, maidolla, protskujauheella yms.
Yhteisiin sapuskoihimme eivät sovi silakka ( vaimoni allergia ) ja K-Vitamiinia sekä runsaasti rautaa sisltävät sapuskat joten en valmista niitä kuin vaimoni ollessa omilla matkoillaan.
Silloin syön silakkaa, kaaleja ja sisäelimiä. - Zxcvbn
7570 kirjoitti:
Tämä lausuntosi on sovittamattomassa ristiriidassa aloituksesi kanssa!
Syököön ukkosi mitä haluaa, milloin haluaa ja missä haluaa!
Luulen tuntevani safkaamistarpeeni ja myöskin vaimoni makutottumukset ja rajoitukset.
Noissa puitteissa ei ole vaikeuksia suunnitella, hankkia ja valmistaa molemmille sopivat sapuskat.
Täydennän omaani mm. raejuustolla, kananmunilla, maidolla, protskujauheella yms.
Yhteisiin sapuskoihimme eivät sovi silakka ( vaimoni allergia ) ja K-Vitamiinia sekä runsaasti rautaa sisltävät sapuskat joten en valmista niitä kuin vaimoni ollessa omilla matkoillaan.
Silloin syön silakkaa, kaaleja ja sisäelimiä.Niin, mieheni haluaa syödä monipuolisesti, mutta ei kuitenkaan sitä tee. Hän saa toki syödä milloin haluaa, mutta välillä syömme yhdessä, sillä olemme perhe.
- 7570
Zxcvbn kirjoitti:
Niin, mieheni haluaa syödä monipuolisesti, mutta ei kuitenkaan sitä tee. Hän saa toki syödä milloin haluaa, mutta välillä syömme yhdessä, sillä olemme perhe.
Tee terveellistä, monipuolista ruokaa ja sillä siisti! Jos ei kelpaa miehellesi niin hittojako siitä välität vaikka olettekin perhe.
Mekin olemme perhe ja minä tiedän miten syödään monipuolisesti, terveellisesti ja halvalla!
Ei mitään ongelmaa! - Eiihme
Zxcvbn kirjoitti:
Terv. Keskustelun aloittanutNiinhän me haluamme periaatteessa vaikka mitä, mutta käyttäydymme täysin päinvastoin. Oletko kenties ottanut äidin roolin miehesi suhteen; pikkupoikaa pitää opettaa syömään terveellisemmin ja se on sinun vastuullasi, tsiisus sentään!
- kriisinläpiselvinneet
Samaa mieltä tuosta turhasta riitelystä, anna olla, jos ei muutamasta sanomiskerrasta ole tajunnut, niin syököön mitä syö, hänen terveytensähän siinä menee, ei sinun.
Meillä mies veti työtresseihinsä yhteen aikaan joka ilta 4-6 tölkkiä alkon olutta/siideriä ja viikon loppuisin meni jopa kolminkertainen määrä. Kuukausia nalkutin asiasta joka ikinen päivä ja se aiheutti entistä enemmän ryyppämistä ja riitaa meidän välille. Toitotin jatkuvasti, miten miehen pitäisi mennä lääkäriin jos on tressiä , miten en halua hänen kuolevan nuorena, toistin uudelleen ja uudelleen miten rakas hän minulle on. Ei sillä ollut mitään merkitystä, mies tuli kotiin
olut- ja siiderilastin kanssa ja ensimmäisenä tölkki käteen ja sohvalle. Siinä hän istui illasta toiseen ja viikonloput tissutti aamusta alkaen.
Sitten yks kerta vain sanoin, että juo mun puolesta ihan niin paljon kun sua huvittaa, en siitä sano enää kertaakaan. Sen jälkeen pidin suuni kiinni. Itse en enää hänelle ruokakauppakäynneillä edes saunakaljaa ostanut.
Jos mies joi humalaan asti, hän kuorsasi nukkuessaan kovasti joten niinä öinä otin tavaksi mennä toiseen huoneeseen nukkumaan. Muutaman kuukauden hyppäsin makkarista toiseen, lopulta vaihdoin petivaatteeni toiseen huoneeseen ja sanoin vain, että en pysty nukkumaan kun hän kuorsaa kovaa. En kysellyt, en nalkuttanut, en sanonut mitään lääkäriin menosta, en puhunut enää miten vaarallisia hengityskatkoja hänellä oli kuorsauksen aikana, olin niistä kuukausia hokenut, annoin olla.
Aina kun mies avasi kaljatölkin lähdin pois hänen luotaan, menin toiseen huoneeseen kutomaan tai katsomaan televisiota. Yksi vuosi mentiin näin. Olin muuten normaalisti, käyvin töissä, tein ruuan töiden jälkeen, sukuloitiin, liikuttiin ulkona, mutta läheisyyttä, kosketusta ei enää ollut.
Aina kun mies avasi tölkin minä katosin muualle, en kestänyt olla samassa huoneessa. Ei sen takia etteikö hän olisi voinut ottaa, mutta kun en vaan jaksanut katsoa häntä, suretti liikaa.
Pikkuhiljaa mies tuli useammin minun viereeni sinne toiseen huoneeseen katsomaan pikkutelkkaa eikä ottanut olutta enää, vähitellen muutin takaisin makuuhuoneeseen ja elämä palasi pikkuhiljaa normaaliksi. Mies on ollut juomatta jo vuosia. Nykyään mieheni tekee asioita paljon enemmän kuin ennen tuota välirikkoa. Hän siivoilee vapaapäivänään, on tehnyt ruokaa kun minä olen töissä, pesee pyykkejä, remontoi kotia. Viimeksi kyseli millaista tapettia voisimme olohuoneeseen laittaa, hän voisi tapetoida kun olen töissä. Hän myös syö terveellisemmin, lähtee minun mukaani juoksulenkeille, ollaan puhuttu koiran ottamisesta, kesämökin ostosta jne. - Äläriitele-osoita
Etsi toopelle riittävä määrä tietoa aiheesta roskaruoka / terveellinen ravinto ja kaikki mahdolliset esimerkit aiheista. Media on nykyään juttuja pullollaan. Eilen selasin kaupungissa Iltsarin (tai -sanomat) nopeasti läpi ja siellä sanottiin, että suolistosyövät yleistyvät kovaa vauhtia. Toopesi kuuluu riskiryhmään.
- Sitkeemieson
Ei niinkään ruokailusta, vaan alkoholista, melkeen joka viikonloppu känni ja mahdottomasta tupakoinnista, melkeen 2 askia päivässä, ihmeen hyvin äijä on kestänyt jo kuitenkin 61 v ja vain verenpainelääkitys, töissä käy ihan säännöllisesti jo 37v samassa työpaikassa, viikolla ei juo edes kaljaa.
Liiku ei muulla kun autolla ja kännissä taxilla.
olen vähän huolissani hänen terveydestään.- Sesitkeydestä
Kannattaa ollakin ja varautua ... Kuuluu siihen ryhmään joka lähtee yhtäkkiä ja ennen aikojaan.
- Attendostapäivää
Eipähän tarvii sitte maata Esperissä paskavaipoissaan, kun kuolee yhtäkkiä.
- Omamoka
Niiih, onhan sekin valinta.
- pottu_
Toivottavasti ensimmäinen sydäri tai aivoverenvuoto on niin lievä, ettei siihen kuole... Saattaa verenpaineen lisäksi olla diabeteskin. Anna syödä mitä syö, älä enää tee ruokaa miehelle.
- kasvunpaikka
Tarkoititko että teini-ikäinen lapsesi ei syö kotiruokaa jne
No et kai sinä aikuista voi ruveta väkisin muuttamaan. Moni ajattelee, että jos slaagi tulee, niin lähdempähän kerralla.
Totuus on, että esimerkiksi aivoinfarkti voi rampauttaa vaikeasti ja tehdä normaalin kommunikoinninkin mahdottomaksi. Korkea verenpaine on aivoinfarktin suurin yksittäinen riskitekijä.- vegekurppa
Meillä rouva syö pelkästään kuoripottuja ja ruskeaa kastiketta.
- Läskipalaa
Ota sille henkivakuutus.
- Öyennsöyen
Hei,
Teetkö kasviksista salaattia vaiko ihan raakanaan? Auttaisiko, jos tekisi salaattia ja laittaisi siihen vaikka fetaa, tuomaan makua? Entä salaatinkastikkeet?
Öeö - fgds
Jos ei syö niin ei syö. Ihmistä ei voi eikä saakaan pakottaa mihinkään vasten tahtoaan. Ellei järkisyihin vetoaminen auta, niin se on siinä.
- Missäseon
Olet kyllä valitettavan oikeassa. Mutta mistä se mahtaa johtua, ettei aikuisen, itseään normaalina ja fiksuna pitävän ihmisen järkeen voi / kannata vedota.
- jostasejohtuutästä
Missäseon kirjoitti:
Olet kyllä valitettavan oikeassa. Mutta mistä se mahtaa johtua, ettei aikuisen, itseään normaalina ja fiksuna pitävän ihmisen järkeen voi / kannata vedota.
Ehkä se johtuu tästä, sinäkin pidät varmaan itseäsi normaalina ja fiksuna, vaikka näin ulkopuolisen silmin se ei välttämättä pidä paikkaansa.
- Revisiitä
Luojalle kiitos siitä, että olet ulkopuolinen etkä tiedä mistään mitään.
- kakloon
Timo Soini haluaa tanaan lopettaa, mut mita haluaa huomenna. Sita ei viela tieda. On oppinut, etta miehen sanaan ei voi luottaa.
- ainoa_keino
Eroa. En kyllä ylipäätään ymmärrä miten tuommosen ukon olet löytänyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 581525
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu661504Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1631346Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661217Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041151Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2701096- 581002
Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä59998KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin87936Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57930