muutoksia suhteen ilmapiirissä

hiemansäikähtänyt

Pitkäsuhde, 16 vuotta yhdessä. Rakkautta, välittämistä, kunnioittamista, seksiä.
En oikein tiedä missä mennään. Suhteen ilmapiiri tai tunnelma muuttunut erilaiseksi. En tiedä mikä on muuttunut.
Aloin jopa miettiä että puolisolla on joku toinen. Puhumme paljon eri aiheista. Seksiä meillä on entiseen tapaan, mutta ei arkista hellittelyä ja läheisyyttä. Aivan kuin puolison elämään olis tullut suhde jossa hän voi jakaa tätä puoltaan.
Itse olen ollut meistä se hillitympi läheisyyden osoittaja vuosien varrella ja toinen puolestaan aktiivisempi. Joskus tuntunut että jopa liian takertuva. Nyt on syksystä asti ollut erilainen tunnelma suhteessa. Kuten sanoin seksiä on, mutta jokin läheisyyden ulottuvuus puuttuu. Voiko käydä niin että puoliso rakastuu toiseen mutta seksi ja sellainen arkimukavuus säilyvät itse parisuhteessa, mutta läheisyys loppuu? Jotain on muuttunut enkä tajua mikä

11

209

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohdanko

Toisesta voi tuntua pahalta jos hän joutuu tekemään aina aloitteen. Mieti miltä itsestäsi tuntuisi, jos joutuisit olemaan aina se aloitteen tekijä toisen ollessa se hillitty. Yritä asettua hänen asemaansa, varmaankin tuntisit olosi torjutuksi ja turhautuneeksi? Olet saanut nauttia hänen huomiostaan, mutta nyt kun ehkä sinunkin pitäisi tehdä aloitteita ja töitä suhteessa läheisyyden eteen asia onkin sinulle haastava ja huomaat miten iso asia se kuitenkin loppupeleissä on. Yritä puhua naisellesi tästä asiasta avoimesti jos hän paljastaisi sinulle miten asiasta ajattelee, tämä oli vain minun mielipiteeni asiaan. Toista miestä ei välttämättä ole, ensin ihan yrittäisin keskustella kypsästi ja aikuismaisesti asiasta ja kysyä missä mennään.

• hiemansäikähtänyt

viestissäni kyse on läheisyyden tunteesta suhteessa ja sen muutoksesta. Halusin kertoa siitä että ilmapiiri on muuttunut. Hän ei "joudu tekemään enemmän aloitteita". Hillityllä tarkoitan sitä että hän on ollut enemmän ripustautuva ja pyörinyt suhteemme ympärillä 24/7. Tullut muutos on oikeastaan tervetullut, mutta nyt tuli mieleen pohtia sitä vähän toiselta kannalta.

• hiemansäikähtänyt

Siis itse olen se hillitympi eli en ole ollut ripustautuva kuten toinen osapuoli. Mielestäni sukupuolella ei ole näissä asioissa merkitystä vaan persoonalla. Mutta kun tuossa "unohdanko" nimimerkin vastauksessa tempaistiin sukupuolet kehiin , niin todettakoon että olen nainen ja puoliso on mies.

• "Voiko käydä niin että puoliso rakastuu toiseen mutta seksi ja sellainen arkimukavuus säilyvät itse parisuhteessa, mutta läheisyys loppuu?"

Kyllä voi

• tieharmauteen

Toi kuvaa hyvin tilannetta jossa puoliso on löytänyt salasuhteen. Meilläkin kun hellyys ja läheisyys väheni ja loppui en pitänyt sitä ongelmana kun seksiä kuitenkin oli, totuus oli kuitenkin se että nainen halusi säilyttää kotirauhan ja antoi mun suorittaa tarpeeni, vaimo ei orgasmeja halunnut eikä osallistunut seksiinkään muutoin kun päästämällä mut päälleen, ei katse kontaktia ei kosketuksia ei muuta kuin pano.

• Retikka

Ajan kuluessa ihmiset muuttuvat ja parisuhde muuttuu, myös intiimielämä ja hellyyden osoitukset. Erityisesti silloin, jos miehesi on aina ollut se antavampi osapuoli ja sinä vastaanottavampi.

Opettele antamaan hellyyttä ja näyttämään rakkautesi. Kunnioitus miestä kohtaan on yksi avain asenne kun puhutaan toimivasta pitkästä parisuhteesta. Tiedän kokemuksesta.

• huomauttelija

Ei mies ole ollut antavampi vaan takertuvampi. Eikös tuolla niin kerrota.

• eienääkiinnosta

Pitkässä suhteessa ei oikeestaan edes kaipaa toisen kosketusta, vielä vähemmän seksiä. Muijani on mulle rakas ja tärkeä sitä en kiellä mutta en halua vaan enää seksiä hänen kanssaan enkä oikeen edes kosketusta. Ehkä kymmenet vuodet tehneet tehtävänsä.

• sinkkunavaan

Te olette ryhtyneet roikkumaan suhteessanne. Toivottavasti mies lopettaa roikkumisen ja eroatte.

Etsikää uudet kumppanit!

• xxxxxxxxxx

Älä ajattele nyt pelkästään parisuhdetta, ajattele mitä puolisosi elämässä on voinut tapahtua kun hän on muuttunut. Monesti jo työasiat ahdistavat mieltä ja ilmapiiri voi muuttua kireäksi. Koeta saada puolisosi avautumaan mistä on kysymys.
      Parisuhde ei suojaa ihmistä jos hän menee jostain asiasta lukkoon, vaikea asia voi pyöriä päässä ja puoliso tuntuu etäiseltä.
      Aina ei ole kyse pettämisestä ja jos on senkin voi selvittää. Onnea jatkoon.

• Sinkkumies11

Kyllä voi. Toki voi olla myös että molemmilla peiliin katsottava. Näkisin kuitenkin että aika, anna ajan kulua säilytä maltti. Älä ajattele hänestä huonoa kun et tiedä mistä johtuu muutos. Eli parikin kuukautta voi mennä aikaa tossa. Toisekseen jos hän olisikin ryhtynyt suunnittelemaan selkäsi takana asioita niin suo hänelle se mahdollisuus tehdä valinta. Mutta se aika, annan nyt sen kulua hetkisen ja pidä hänestä niin hyvä huoli kuin voit. (myös sänky puolella)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      75
      1738
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1698
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      332
      1439
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      168
      1419
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1280
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1259
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      62
      1107
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1099
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      97
      1043
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      980
    Aihe