Aluksi...ikää yli 40v, aina asunut yksin.
En ymmärrä itseäni.. Ensin valitan yksinäisyyttä (useimmat kaverit ovat jo parisuhteessa tai vaan aika vienyt heidät) ei ole kuin työ ja joskus porukoilla käynti. Elämä kulki samaa rataa ei oikeastaan ollut päivissä paljoakaan muutosta, se masensi... tätäkö tää on.
Nyt....
Olen tavannut naiset ollaan jo enemmän kuin tapailuasteella... mukava, kiva, tykkään hänestä.
Mutta....
Kun olen ollut ikäni yksin ja nuo omat kuviot niin parisuhde on alkanut jännittää/pelottaa/ahdistaa
Miten mä totun olemaan naisen kanssa ns.24/7 kaikkineen päivä kuvioineen... opinko olemaan? osaaanko olla?
Olen parista orastavasta suhteesta "juossut karkuun" ehkä juuri tämän takia.
Etten taas juoksisi karkuun... mieli sanoo yritä... mieli myös sanoo lähde pois omaan turvalliseen kämppääsi...
ikisinkku aloittaa parisuhteen, ahdistaa, miksi
6
<50
Vastaukset
En osaa oikein muuta sanoa neuvoksi, että edetkää hitaasti eli pitäkää omat kämppänne pitkään.
Jos vaikka viikonloppuisin olette enemmän yhdessä, pääset viikolla kotiin hengähtämään ja ehkä joku päivä et kaipaakaan enää omaan kämppään.
Tästä kannattaa mielestäni myös kommunikoida myös kumppanille, että haluat teidän etenevän hitaasti ja tarvitset aikaa tottumiseen.
"Lohdutukseksi" voin sanoa , että nainen miettii varmsti koko ajan, että onko sinusta parisuhteeseen, koska et ole sellaisessa ollut.- Vastaus
Kuuntele sydäntäsi, tahdotko parisuhteen vai et?
- TotuusSattuuQC
Muista että olet edelleen yksilö vaikka olisitkin parisuhteessa. Et sinä ja sinun oma elämäsi katoa. Parisuhde tarkoittaa että te kaksi yksilöä löydätte teille yhteisen tavan olla yhdessä niin että molemmilla on siinä hyvä olla.
- Elämälläoppii
Näin itsekin ajattelisin, liian suuret muutokset lyhyessä ajassa voivat luoda epävarmuutta ja rikkoa jo olemassa olevaa, siksi suosittelen läpinäkyvyyttä etenemisessä, älä salaile asioita liian pitkään, koska sekin voi aiheuttaa ongelmia ja väärinymmärryksiä teidän välillä. Tsemppiä, reilu ja ymmärtävä kanssakäyminen puolin ja toisin antaa paremmat lähtökohdat onnistumiselle.
- mitähänmäoikeinteen
Elämälläoppii kirjoitti:
Näin itsekin ajattelisin, liian suuret muutokset lyhyessä ajassa voivat luoda epävarmuutta ja rikkoa jo olemassa olevaa, siksi suosittelen läpinäkyvyyttä etenemisessä, älä salaile asioita liian pitkään, koska sekin voi aiheuttaa ongelmia ja väärinymmärryksiä teidän välillä. Tsemppiä, reilu ja ymmärtävä kanssakäyminen puolin ja toisin antaa paremmat lähtökohdat onnistumiselle.
Kiitos kommenteista! Kyllä tämä "outo" tilanne mietityttää ja kun olen mikä olen.. pähkäilijä/murehtija. Kyllä halu on että haluan parisuhteen. Mutta se itsevarmuus ym syö sitä että sitä nauttisi aivan täysillä
- woman-56
Relaa vähän. Vaikka parisuhde on kiva ja mukava juttu, se ei kuitenkaan ole koko elämäsi. Myös kumppanisi voi mietiskellä onko hänestä parisuhteeseen...
Parisuhteita on myös erilaisia, juuri sellaisia, jollaiseksi pari suhteensa tekee. Esim. voi asua erillään vaikka hamaan tulevaisuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751738- 591698
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3321439Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671280Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081259Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621107- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin971043Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980