Ihmissuhteet ovat yliarvostettuja

Yksinoleminen

Ei ole yksinäistä kun on oikeanlaista tekemistä, johon voi uppoutua tuntikausiksi, kuten piirtäminen ja maalaaminen. Miksi kaikkien tulisi olla samanlaisia, kun kaikki eivät ole samanlaisia. Olen ollut lapsesta asti erilainen kuin muut. Ei ole mitään pakkoa elää kuten muut. Elä kuten haluat tee asioita joista pidät. Kohta et enää haluakaan ystäviä itsellesi. Ihniset vievät aikaasi ja energiaasi. Kun olet yksin voit tehdä mitä haluat. En halua tuhlata aikaani turhaan. Yhteiskunta määrittää asiat mutta itse päätät miten elämäsi elät.

12

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyväettäkuolevat

      Tappaisin toimittajia heti, jos siitä ei jäisi kiinni. Ne ovat pahoja ihmisiä.

    • Nightcomefallin
    • kksa

      Yksin olemisella ja yksinäisyyden kokemuksella on erilaisia ulottuvuuksia riippuen siitä, missä vaiheessa, millä insentiteetillä, mistä syystä ja miten pitkään kyseinen olotila kestää.Minusta yksinäisyys kaikkein kauheimmillaan on invalidisoiva kokemus. Jos olet ollut koko ikäsi yksin, et tiedä miten erinäisissä sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään, elämänkokemuksesi on ohut ja tunne-elämäsi on täysin köyhtynyt, koska sinulla ei ole yleensä mitään eikä ketään, johon kiinnittyä eikä yhteisöä, jonka kautta tuntisit itsesi merkitykselliseksi. Tämän vuoksi elämänmittainen yksinäisyys heikentää usein myös taloudellista turvaa ja psyykkistä perusturvallisuuden kokemusta, ja tämän vuoksi sosiaalilääketieteellisten tutkimusten mukaan yksinäisyys lisää ennenaikaisen kuoleman riskiä.

      Toisaalta ihmiset ovat erilaisia ja on tietenkin ihmisiä, joiden yksinäisyyteen ei liity mitään traumaa eikä torjutuksi tulemisen kokemusta, joka tekisi yksinäisyyden tilasta itsessään traumaattisen ja ahdistavan kokemuksen. Jotkut ovat saaneet tarpeekseen ihmisistä ja heidän oikuistaan ja nauttivat vapaudestaan koska ymmärtävät, ettei heidän arvonsa riipu nähdyksi tulemisesta tai sosiaalisista suhteista ehkä siksi, että he ovat saaneet sitä tarpeekseen. Kaikki me kuitenkin olemme yksin kuolemamme hetkellä ja juuri kukaan ei muista meitä, kun olemme mädäntyneet haudassamme ja lihamme on mikrobien toimesta uudelleenhyödynnetty uuden elämän ylläpitämiseen. Ehkä siinä mielessä ihmissuhteet ovat yliarvostettuja ja kyky kohdata oma lopullinen yksinäisyys aliarvostettua.

    • Raaasah

      Aloittaja on oivaltanut jotain erittäin hienoa ja suurta.
      Suurin osa ihmisistä elävät oman päänsä sisällä itse rakennetussa kärsimyksessä ja helvetissä. Kosketusta elämän autuuteen ja suloisuuteen ei ole, eikä ehkä koskaan ole ollutkaan ja edellenkin oma psykologinen draama vie mennessään.

      Kun ei ole sitä tai tätä, minulle joskus sanottiin näin ja näin ja ihmiset ympärillä vaikuttavat minuun näin ja näin.

      Ja koska yhteiskunta ja media tuputtaa mitä tuputtaakaan, he haluavat pitää meidät sairaina, niin siksi kaikki ovat unessa, eivätkä elä onnellisina.

      Se, kun pääsee kosketuksiin todellisuuden kanssa, kuten aloittaja on tehnyt, on se mikä meidät oikeasti tekee onnelliseksi ja vapaiksi.

      Meidät on vaan aivopesty jahtaamaan muita ihmisiä "itsellemme", vaikka se on täysin järjetöntä. Koska emme muka pärjää ilman.
      Bullshit.;)

      Hyvää ja onnellista kevättä kaikille!

      • Hyvää_kevättä

        Kiitos samoin sinne 🙂ja muillekin kommentteja laittaneille.
        T. Aloittaja


    • "Yhteiskunta määrittää asiat mutta itse päätät miten elämäsi elät."

      Rikottuasi muutaman kerran lakia ymmärrät että yhteiskunnassa vallitsee ihmismielissä joko tuo kuvailemasi vankila tai hyvät tavat anarkiassa. Täällä on monia tasoja nääs.

      • NotQuiteFollowingYou

        En ymmärrä kommenttiasi.
        Oletko sitten itse rikkonut lakia, että ymmärrät jotain, mitä itse en ymmärrä?


      • NotQuiteFollowingYou kirjoitti:

        En ymmärrä kommenttiasi.
        Oletko sitten itse rikkonut lakia, että ymmärrät jotain, mitä itse en ymmärrä?

        Eihän kyse ole nyt minusta vaan sinusta...
        Itsehän ilmoitat monia asioita mitä ei ole pakko jne mutta kuitenkin olet alamainen ihmisten keksimille säännöille jotka vaikuttavat ainoastaan tajunnassasi koska se "totuus" on pumpattu sinuun , pelkäät elää muuten kuin yhteiskunnan määrittelemällä tavalla...
        Mutta miksi kahlita enään siihenkään itseänsä? Täällä on tietynlaiset säännöt ilman ihmistenkin keksimiä :D


      • MuutkysyyMinäteen

        Kun ymmärtää, että media manipuloi mieltäsi, niin olet askeleen lähempänä onnellisuutta.


    • Noin muuten olen samaa mieltä, mutta entäs seksi?
      Ja vaikka suurimman osan ajasta viihtyisikin yksin, niin kyllä edes joskus olisi ihan hyvä päästä tuulettumaan vaikkapa fwb- kaverin kanssa jonnekkin. Käydä vaikka leffassa tai musa keikoilla.
      Tietenkin jos joku on a-seksuaali ja totaali erakko, niin ehkäpä sitten noin.
      Noh. Meitä ihmisiä on laidasta laitaan. Itse kaipaan seuraa edes vähän joskus.

      • NoProblem_

        Seksi ei ole mikään ongelma. Jos olet mies, voit ostaa fleshlightin, joka on oikeaakin parempi. Jos olet nainen löydät myös välineitä itsetyydytykseen. Seksikin on siis yliarvostettua, kuten niin monet muutkin asiat ovat.


    • Anonyymi

      madeiralla kuoli 29 ihmistä. Olisipa ne olleet toimittajia. Olisin ollut niin onnellinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      816
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe