Noin 100tkm ostettu BMW autokeskuksesta ja pienen ajan päästä autosta meni jakoketju poikki, hajoittaen moottoria niin, että lasku oli autokorjaamossa n 4200€.
-autossa oli ostoketkellä täydellinen autokeskuksen h-kirja
Autoliike ei ollut alusta asti halukas korvaamaan mitään ja kuluttaja-asiamies suositteli tekemään valituksen kuluttajavalituslautakuntaan.
-autokeskus ei ottanut kuluttaja-asiamiehen kyselyihin mitään kantaa, erittäin ylimielistä toimintaa johdolta https://autokeskus.fi/autokeskus-oy/hallinto/
Kuluttajavalituslautakunnan suositus oli, että autokeskus korvaisi 2200€
Autoliike vähän välitti lautakunnan suosituksesta ja näin ollen kieltäytyi maksamasta mitään korvauksia.
Tämä varoittavana esimerkkinä kyseisestä autokaupasta ja jokainen voi itse tehdä johtopäätöksensä onko kyseinen liike luotettava ja haluaisiko asioida liikkeen kanssa, joka ei edes noudata kuluttajavalituslautakunnan päätöksistä.
autokeskus.fi ei noudata kuluttajariita.fi päätöksiä
14
100
Vastaukset
- Vellu_pee
Jätit jotain kertomatta.
Korjattu kysymättä muualla?
Huollot tehty myöhässä?- Rehti-Reiska
Jeps, kaunisteltu kertomus. Varmasti totta joka sana, mutta jotain oleellista jäi puuttumaan. Autokeskuksesta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta tuo olisi niin pöllöä toimintaa, että on vaikea uskoa. Miksi AK jättäisi kirilin esittämän 2200 euron korvauksen maksamatta? Nythän asiakas voi viedä asian käräjäoikeuteen riitana. Mitä todennäköisimmin asiakas voittaisi. AK maksaisi sitten sen 2200 euroa 5000-6000 euroa omia asianajokukuja 5000-6000 euroa vastapuolen kuluja. Ei mikään firma, joka on vähänkin suurempi, lähde tuollaiseen. Joku Rehti-Reiska -jobbari voisi niin tehdä, koska firman voi kaataa ja pöytälaatikossa on viisi uutta odottamassa. Mutta AK:n kokoinen toimija? Outoa.
Niin, tämä analogia ei tietenkään koske Finnairia, joka katsoo että sitä eivät koske mitkään määräykset tai suositukset. - Teooep
Eikös tuossa lukenut täydellinen autokeskuksen huoltokirja.
- Kiffer
Täydellinen Autokeskuksen huoltokirja tarkoittaa että kaikki määräaikaishuollot on tehty siellä, mutta onko jotain muuta joka on vsikuttanut vian syntyyn tehty muualla?
- Mustallelistallevaan
Eikös tässä ole kyse jo tehdystä kuluttajariitalautakunnan päätöksestä.
- Hommateitoimi
Autokeskus on tosiaan iso firma.
Olisko johdossa vika https://www.is.fi/autot/art-2000001227281.html - Pieniasiakas
Isot ne kusettaa
- mahtijäbä
Autokeskus rulettaa ja pikkuriikkiset asiakkaat ne piipittää. Hyvä Autokeskus!
- Kysettajaautokeskus
Juuri noin, ääliöt ostaa autokeskuksesta.
- Autokeskusmyy
Ilmainen mainos autokeskukselle.
- Anonyymi
Jos kerran ei maksa, niin lasku perintään. Autokeskus ei pysty kiistämään laskun
oikeellisuutta.- Anonyymi
Mikä lasku?
Lautakunnan suositus ei ole lasku, se ei velvoita mihinkään eikä ole sellaisenaan perintäkelpoinen.
Aloittaja voisi linkata jutun kuluttajaviraston sivuilta niin voisi muutkin katsoa ratkaisun perusteluineen. - Anonyymi
Tämä vastaus on hyvä todiste, että yhtiöillä on hyvin tiedossa asian velvoittavuus. Miksi yleensä ylläpidetään jotain viranomaista, kun sitten viranomaisen päätöksellä ei ole mitään auktoriteettia? Viranomaisen päätös on yleensä velvoittava ja olen ymmärtänyt, että EU on kieltänyt sellaiset virat, jotka eivät sisällä mitään viranomaisvaltaa. Tätä taustaa vasten on hyvin kyseenalaista tehdä jotain viranomaissuosituksia. Kyse on selvästä yleisen oikeustajun vastaisesta menettelystä.
- Anonyymi
Sotket asioita. Suomi on täynnä erilaisia julkisoikeudellisia toimielimiä, jotka neuvovat, ohjeistavat, antavat suosituksia ja jopa ratkovat ristiriitoja. Näillä viranomaisilla on laissa määritelty tehtävä ja toimivalta. Se ei tarkoita, että näilla viranomaisilla olisi toimeenpanovalta tai tuomiovalta.
Kuluttajariitalautakunta on tällainen elin. Sehän ei itsessään ole sellainen "viranomainen", kuten puhekielessä ymmärretään. Se on organisaatio, joka kutsuu istuntoihinsa eri toimialojen "siviiliasiantuntijoita" (=ei-viranomaisia) ja antaa kuluttajariitoja koskevia suosituksia. Noin 80% yrityksistä noudattaa näitä suosituksia, mikä kertoo Suomessa vallitsevasta korkeasta etiikasta. Se 20% ovat sitten eri juttu, siihen kuuluu lähinnä rupusakkia ja roskafirmoja, kuten Finnair...
Kuluttajariitalautakunta on yksi parhaista byrokratian edustajista. Sen avulla kuluttaja saa asiantuntija-arvion riidastansa ilman ylimääräisiä kustannuksia. Paljon parempi vaihtoehto, kuin mennä käräjäoikeuteen häviämään ja maksaa siitä 8000-12000 euroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k71262Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän191245- 51166
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.21164Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis11143Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,11141Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin21134Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421127Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä31119Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21110