Noin 100tkm ostettu BMW autokeskuksesta ja pienen ajan päästä autosta meni jakoketju poikki, hajoittaen moottoria niin, että lasku oli autokorjaamossa n 4200€.
-autossa oli ostoketkellä täydellinen autokeskuksen h-kirja
Autoliike ei ollut alusta asti halukas korvaamaan mitään ja kuluttaja-asiamies suositteli tekemään valituksen kuluttajavalituslautakuntaan.
-autokeskus ei ottanut kuluttaja-asiamiehen kyselyihin mitään kantaa, erittäin ylimielistä toimintaa johdolta https://autokeskus.fi/autokeskus-oy/hallinto/
Kuluttajavalituslautakunnan suositus oli, että autokeskus korvaisi 2200€
Autoliike vähän välitti lautakunnan suosituksesta ja näin ollen kieltäytyi maksamasta mitään korvauksia.
Tämä varoittavana esimerkkinä kyseisestä autokaupasta ja jokainen voi itse tehdä johtopäätöksensä onko kyseinen liike luotettava ja haluaisiko asioida liikkeen kanssa, joka ei edes noudata kuluttajavalituslautakunnan päätöksistä.
autokeskus.fi ei noudata kuluttajariita.fi päätöksiä
14
376
Vastaukset
- Vellu_pee
Jätit jotain kertomatta.
Korjattu kysymättä muualla?
Huollot tehty myöhässä?- Rehti-Reiska
Jeps, kaunisteltu kertomus. Varmasti totta joka sana, mutta jotain oleellista jäi puuttumaan. Autokeskuksesta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta tuo olisi niin pöllöä toimintaa, että on vaikea uskoa. Miksi AK jättäisi kirilin esittämän 2200 euron korvauksen maksamatta? Nythän asiakas voi viedä asian käräjäoikeuteen riitana. Mitä todennäköisimmin asiakas voittaisi. AK maksaisi sitten sen 2200 euroa 5000-6000 euroa omia asianajokukuja 5000-6000 euroa vastapuolen kuluja. Ei mikään firma, joka on vähänkin suurempi, lähde tuollaiseen. Joku Rehti-Reiska -jobbari voisi niin tehdä, koska firman voi kaataa ja pöytälaatikossa on viisi uutta odottamassa. Mutta AK:n kokoinen toimija? Outoa.
Niin, tämä analogia ei tietenkään koske Finnairia, joka katsoo että sitä eivät koske mitkään määräykset tai suositukset. - Teooep
Eikös tuossa lukenut täydellinen autokeskuksen huoltokirja.
- Kiffer
Täydellinen Autokeskuksen huoltokirja tarkoittaa että kaikki määräaikaishuollot on tehty siellä, mutta onko jotain muuta joka on vsikuttanut vian syntyyn tehty muualla?
- Mustallelistallevaan
Eikös tässä ole kyse jo tehdystä kuluttajariitalautakunnan päätöksestä.
- Hommateitoimi
Autokeskus on tosiaan iso firma.
Olisko johdossa vika https://www.is.fi/autot/art-2000001227281.html - Pieniasiakas
Isot ne kusettaa
- mahtijäbä
Autokeskus rulettaa ja pikkuriikkiset asiakkaat ne piipittää. Hyvä Autokeskus!
- Kysettajaautokeskus
Juuri noin, ääliöt ostaa autokeskuksesta.
- Autokeskusmyy
Ilmainen mainos autokeskukselle.
- Anonyymi
Jos kerran ei maksa, niin lasku perintään. Autokeskus ei pysty kiistämään laskun
oikeellisuutta.- Anonyymi
Mikä lasku?
Lautakunnan suositus ei ole lasku, se ei velvoita mihinkään eikä ole sellaisenaan perintäkelpoinen.
Aloittaja voisi linkata jutun kuluttajaviraston sivuilta niin voisi muutkin katsoa ratkaisun perusteluineen. - Anonyymi
Tämä vastaus on hyvä todiste, että yhtiöillä on hyvin tiedossa asian velvoittavuus. Miksi yleensä ylläpidetään jotain viranomaista, kun sitten viranomaisen päätöksellä ei ole mitään auktoriteettia? Viranomaisen päätös on yleensä velvoittava ja olen ymmärtänyt, että EU on kieltänyt sellaiset virat, jotka eivät sisällä mitään viranomaisvaltaa. Tätä taustaa vasten on hyvin kyseenalaista tehdä jotain viranomaissuosituksia. Kyse on selvästä yleisen oikeustajun vastaisesta menettelystä.
- Anonyymi
Sotket asioita. Suomi on täynnä erilaisia julkisoikeudellisia toimielimiä, jotka neuvovat, ohjeistavat, antavat suosituksia ja jopa ratkovat ristiriitoja. Näillä viranomaisilla on laissa määritelty tehtävä ja toimivalta. Se ei tarkoita, että näilla viranomaisilla olisi toimeenpanovalta tai tuomiovalta.
Kuluttajariitalautakunta on tällainen elin. Sehän ei itsessään ole sellainen "viranomainen", kuten puhekielessä ymmärretään. Se on organisaatio, joka kutsuu istuntoihinsa eri toimialojen "siviiliasiantuntijoita" (=ei-viranomaisia) ja antaa kuluttajariitoja koskevia suosituksia. Noin 80% yrityksistä noudattaa näitä suosituksia, mikä kertoo Suomessa vallitsevasta korkeasta etiikasta. Se 20% ovat sitten eri juttu, siihen kuuluu lähinnä rupusakkia ja roskafirmoja, kuten Finnair...
Kuluttajariitalautakunta on yksi parhaista byrokratian edustajista. Sen avulla kuluttaja saa asiantuntija-arvion riidastansa ilman ylimääräisiä kustannuksia. Paljon parempi vaihtoehto, kuin mennä käräjäoikeuteen häviämään ja maksaa siitä 8000-12000 euroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup326031Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su884348Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233452Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1172867- 482825
Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252775Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla322111- 431775
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731586- 221530