Notre Damen palo

protestantti

Apotolien teot
7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:
7:49 'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani?

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä , sama juttu hellareitten temppeleilläkin ympäri maata.
      Piru luo merkityksiä tuollaisille vanhoille rakennuksille ja tekee niistä tärkeitä ihmisille.

    • pahuus

      Mistähän palo alkoi, sanottiin kuuluneen pamaukset, eli oliko terroristit laittaneet pommin? Uskalletaanko antaa totuus esiin?

      • RupsahdaRauhassaRakkaani

        Varmasti. Kuuluuhan se televiissiostakin, keskitornin romahtaessa : ooo allahh!


      • MitäSielläTapahtui

        Katedraali oli alkanut ensin savuttamaan voimakkaasti ja pamaus kuului vasta sen jälkeen. Damen korkea goottilainen torni romahti kirkon tuprutettua paksua sankkaa savua noin tunnin verran. Palon syttymispaikaksi on epäilty jo tähän memmessä useita paikkaa kuten lehteri, kirkon kellari, kattorakenteet ja palon aikana sortunutta korkeaa torneja. Kusymyksoa jä teorioita tapahtuneesta alkaa olemaan enemmän kuin vastauksia.


    • 1234567---

      Ellei Herra huonetta rakenna, niin turhaan rakentajat vaivaa näkevät.

    • Jobinpostia

      1Kun.8:27. 2Aik.6:18 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä ihmisten seassa? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuikka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut! Job.11:7

      • Rtta

        Kyllä sinne Salomon temppeliin varmaan ainakin yksi kuikka mahtui. Uskoisin näin. ;)


    • Joonkumma

      Kuitenkin toorapastori odottaa temppelin rakentamista ja sitä että pääsisi antikristuksen kanssa uhraamaan.

    • Rtta

      Wikipediasta:
      Järjen palvonta (ransk. Culte de la Raison) oli ateistinen uskonto, joka luotiin tuhoamaan katolinen kirkko Ranskan suuren vallankumouksen aikana. Uskonnon perustajina toimivat Jacques Hébert ja Pierre-Gaspard Chaumette.[1] Pariisin Nôtre-Damen katedraali julistettiin ”Järjen temppeliksi” brumaire-kuun 20. päivänä vuonna II (10. marraskuuta 1793), ja esimerkkiä seurasivat monet muut pariisilaiset kirkot. Vallankumousjohtaja Maximilien Robespierre pysäytti Järjen palvonnan leviämisen vuonna 1794 ja kehitti sen tilalle Korkeimman olennon palvonta-kultin, joka pyrki elvyttämään kristinuskon uudelleen.[2]

    • Kauanuskossa

      Jumala sallii rakennusten ja temppelien sortua. Ankarissa ilmasto-olosuhteissa tarvitaan kokoontumistiloja mutta mahtavia pyhäkköjä ei tarvita.

      • MitäIsotEdellä

        Miksi muka ei tarvittaisi mahtavia pyhäkköjä miljoonakaupungeissa? Eikö olisi meidän hyvien uskovaisten viisaampaa ruveta rukoilemaan noitten pyhäkköjen puolesta, että ne täyttyisivät ihmisistä ja alkaisi herätys?! Sitähän me rukoilemme ja toivomme omille pikkuriikkisille "temppeleillemmekin"...


      • Samaatietä
        MitäIsotEdellä kirjoitti:

        Miksi muka ei tarvittaisi mahtavia pyhäkköjä miljoonakaupungeissa? Eikö olisi meidän hyvien uskovaisten viisaampaa ruveta rukoilemaan noitten pyhäkköjen puolesta, että ne täyttyisivät ihmisistä ja alkaisi herätys?! Sitähän me rukoilemme ja toivomme omille pikkuriikkisille "temppeleillemmekin"...

        Ettekö te tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet.
        Sillä Jumalan temppeli on pyhä ja sellainen te olette.1 kor. 3: 16-17

        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?
        Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli niinkuin Jumala on sanonut:

        Minä olet heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa ja he ovat minun kansani. 2 kor 6:16


      • Anonyymi

        Jumala tuhosi katolisten jumalankuvat, joita kumarsivat ja palvoivat.


    • tulen.viestiä

      Kun Pariisin Neito nyt on savunnut, ja maailma sitä katsonut, voidaan todeta sen esimakuisuus.
      Näinhän se alkuaineet kun alkavat sulmaan, maa on siten talletettu tulelle, siitä ei säilytä.

      Mutta, ajassa kun palaa joku ja elämä on vielä jatkumon merkeissä, niitä voi korjata.
      Siksi olisi hyvä korjata tietään, jos se ei ole taivaaseen vievä. Että silleen.
      Ikävä vain, että tuli tekee tuhoaan. Mikään ei ole pysyvää ja uusi on vain uusi, jos sen rakentavat.

      • NeitsytMariallePyhitetty

        Mikä "Pariisin neito"?
        Notre Dame / Meidän Rouvamme tarkoittaa Neitsyt Mariaa.

        Vähän kristinuskon alkeita, hei!


      • Anonyymi

        Hei, ei tuo ole Kristinuskoa!
        Ennemminkin noituutta ja vainajien palvontaa, jonka Raamattu kieltää täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, ei tuo ole Kristinuskoa!
        Ennemminkin noituutta ja vainajien palvontaa, jonka Raamattu kieltää täysin.

        Valehtelet. Katolinen kirkko on kristinuskon perustus ja vanhin kirkkokunta.

        Te ette ole kristittyjä. Näennäiskristillinen, gnostilais-okkultistinen oppinne luotiin vasta 1800-luvun lopulla.

        Pidätkö muuten ristiä kaulallasi? Et? Minun ei tarvitse teiltä kysyä, miksi ette.
        Netmissiossa pilkkasitte minua kun kerroin kantavani ristiä kaulallani.

        Entä nk. daavidintähteä, ikivanhaa noitien ja kabbalistien taikamerkkiä, heksagrammia eli kuusikantaa? Arvaan, että kaulaltasi, kuten monien muidenkin okkultistista juutalaisuutta tukevien hellareiden kaulakoruista löytyy se. Ei ihme, että te hellarit vihaatte kristittyjä. Jo kantamanne, antikristillinen taikamerkki vaikuttaa sen teissä. Yhtä hyvin voisitte kantaa kaulallanne pentagrammia.

        Daavidintähdellä ei ole mitään tekemistä sen enempää kuninkaiden Daavidin kuin Salomonin sinettienkään kanssa. Se on pakanallinen heksagrammi jossa yhdistyy kaksi kolmiota päällekkäin: miehen fallos ja naisen kohtu. Poornoa!


    • Rukoilkaamme

      Varsinaisia rakkauden apostoleja täälläkin. Ei mitään kunnioitusta HERRAN huoneelle! Rukoilkaamme Notre Damen puolesta. Ihan itkettää ihmisten kovasydämisyys!

      • Tiesitkoettä

        Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.


      • Teofilus

        Ei Notre Dame Herran huone ole. Hieno ihmisten tekele, ei muuta. Kaikista viimeiseksi sen kirkon puolesta kannattaa rukoilla. Kyllä tämän maailman miljardöörit sen kunnostuksesta huolen pitävät. Ja Macron on luvannut sen valmistuvan viidessä vuodessa. Eli ennen olkiluodon valmistumista?

        Muistakaamme, että mikä ihmisten silmissä on korkeaa, se on Jumalan silmissä kauhistus. Notre damen kirkkorakennuskin on varmasti Jumalalle kauhistus. Jeesus ei jäänyt ihailemaan edes Jerusalemin temppeliä, kuten nuo mainitsemasi apostolit. Hän katsoi kauemmaksi temppelin tulevaisuuteen.


      • MitäIsotEdellä

        No, parempi olla rukoilematta sitten. Pysyköön kirkot tyhjinä, jos se tuntuu niin paremmalta. Sitten vasta onnellisia ollaan, kun lakkaa kirkon kellot soimasta ja ilmassa kaikuu muezzinin ääni.


      • OikeaOsoite
        MitäIsotEdellä kirjoitti:

        No, parempi olla rukoilematta sitten. Pysyköön kirkot tyhjinä, jos se tuntuu niin paremmalta. Sitten vasta onnellisia ollaan, kun lakkaa kirkon kellot soimasta ja ilmassa kaikuu muezzinin ääni.

        Tuskin Jumala tekee vastoin sanaansa, vaikka kuin rukoilisimme porttokirkkojen täyttymistä. Saatanallee kuuluvat tuollaiset rukoukset osoittaa.


      • MitäIsotEdellä

        Ymmärrätkö, että tarkoitan kirkkojen täyttymisellä herätystä...


    • Jpkk

      "Saatanalle kuuluvat tuollaiset rukoukset osoittaa"... Ohhoh!?!?

      • OikeaOsoite

        Porttokirkkojen täyttymistä ei rukoilla Jumalan valtakunnassa. Porttokirkkojen Isä ei ole Jumala. Saatana tosin haluaisi täyttää porttokirkot kansalla.


    • Kyselenminäkin

      Onko Suomessa jesuiittoja?

    • Pyrkiäkövaikoeiköpyrkiä

      Kestääkö saman virheen tekeminen samanmoisen ajan verran sitten.

    • Anonyymi

      Toivottavasti viranomaiset ymmärtävät tarkasti tutkia, oliko palo rikollisesti tai suunnitellusti aiheutettu. Vakuutusyhtiöiden on oltava tarkkoja. Se, että arvokkaita esineitä pelastettiin jo ennen palon alkamista viittaa suunnitelmallisuuteen.

    • Anonyymi

      Hirveitä demonien kuvia kirkossa on näyteillä. Pyhäinjäännöksiäkö!

      • Anonyymi

        Jospa ne on heidän jumaliaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe