Ulkona kuin lumiukot

Anonyymi

1. Pelastaako teoriausko?
2. Menettääkö pelastuksen jos eroaa Adventtikirkon jäsenyydestä?
3. Onko sapatilla mitään merkitystä pelastuksen kannalta?
4. Miksi sinulla on Ellen Whiten kirjoja?

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja on tosiaan ulkona kuin lumiukot.

      1. Pelastaako teoriausko?

      Usko Jeesukseen pelastaa

      2. Menettääkö pelastuksen jos eroaa Adventtikirkon jäsenyydestä?

      Usko Jeesukseen pelastaa niin adventistit kuin muutkin kristityt

      3. Onko sapatilla mitään merkitystä pelastuksen kannalta?

      Usko Jeesukseen pelastaa

      4. Miksi sinulla on Ellen Whiten kirjoja?

      Usko Jeesukseen pelastaa


      Lumiukko ei pelasta.

      • Mitä se usko Jeesukseen oikeasti tarkoittaa?

        Tuo ilmaisu on aika epämääräinen.

        Ennakkoon oletan, että et osaa vastata, eikä kukaan muukaan uskovainen. En siis aio pidättää hengitystä vastausta odottaessa. Mutta yllätä minut!


      • Anonyymi
        v.aari kirjoitti:

        Mitä se usko Jeesukseen oikeasti tarkoittaa?

        Tuo ilmaisu on aika epämääräinen.

        Ennakkoon oletan, että et osaa vastata, eikä kukaan muukaan uskovainen. En siis aio pidättää hengitystä vastausta odottaessa. Mutta yllätä minut!

        Usko Jeesukseen tarkoittaa sitä, että uskoo hänen puheensa mukaiset asiat todellisuudeksi ja uskoo, että hän on tehnyt sanojensa mukaisesti. Tähän sisältyy myös se, että uskoo Raamatun kirjoituksien mukaisen Jeesuksen olemassaoloon ja hänestä kirjoitettujen tekstien todenperäisyyteen, ainakin suurimmilta osin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko Jeesukseen tarkoittaa sitä, että uskoo hänen puheensa mukaiset asiat todellisuudeksi ja uskoo, että hän on tehnyt sanojensa mukaisesti. Tähän sisältyy myös se, että uskoo Raamatun kirjoituksien mukaisen Jeesuksen olemassaoloon ja hänestä kirjoitettujen tekstien todenperäisyyteen, ainakin suurimmilta osin.

        Kiitos harvinaisen yksiselitteisestä vastauksesta.

        Kysymys onkin siis siitä, että uskoo (jotkin) Raamatun kertomukset historiallisesti tosiksi.

        Minusta on kovin kummallinen ajatus, että tuollainen uskominen voisi olla jokin moraalinen kysymys tai vedenjakaja pelastuksen ja kadotuksen välillä.

        Tuollainen usko ei ole edes tahdon alainen asia.

        Jos jonkin kertomuksen todenperäisyydestä ei ole kunnollista näyttöä ja toisaalta on vakavia syitä uskoa kertomus sepitteeksi, uskominen sellaiseen on täysjärkiselle ihmiselle mahdottomuus. Parhaimmillaan voisi kai sanoa, että enpä tiedä, onko tuo tosikertomus vai ei.


      • Anonyymi

        Adventisteilla on korvasyyhyinen usko ja he unohtivat tutkivan tuomion itselle jaetusta taivaspaikasta.
        Muista sapatti ja tutkiva tuomio.


      • Anonyymi

        Adventisteilla on korvasyyhyinen usko ja he unohtivat tutkivan tuomion itselle jaetusta taivaspaikasta.
        Muista sapatti ja tutkiva tuomio.


      • Anonyymi
        v.aari kirjoitti:

        Kiitos harvinaisen yksiselitteisestä vastauksesta.

        Kysymys onkin siis siitä, että uskoo (jotkin) Raamatun kertomukset historiallisesti tosiksi.

        Minusta on kovin kummallinen ajatus, että tuollainen uskominen voisi olla jokin moraalinen kysymys tai vedenjakaja pelastuksen ja kadotuksen välillä.

        Tuollainen usko ei ole edes tahdon alainen asia.

        Jos jonkin kertomuksen todenperäisyydestä ei ole kunnollista näyttöä ja toisaalta on vakavia syitä uskoa kertomus sepitteeksi, uskominen sellaiseen on täysjärkiselle ihmiselle mahdottomuus. Parhaimmillaan voisi kai sanoa, että enpä tiedä, onko tuo tosikertomus vai ei.

        "Kysymys onkin siis siitä, että uskoo (jotkin) Raamatun kertomukset historiallisesti tosiksi."

        Niinpä taitaa olla mutta kyse ei uskovalla ole pelkästään kertomuksista vaan myös niiden sisällöstä ja tuon sisällön merkityksestä. Sisältö merkityksineen on paljon suurempi uskovalle kuin vain kertomus/kertomukset.

        "Minusta on kovin kummallinen ajatus, että tuollainen uskominen voisi olla jokin moraalinen kysymys tai vedenjakaja pelastuksen ja kadotuksen välillä."

        Kyse onkin siitä, mikä on kirjoituksien sisältö. Sisältö antaa suuremman merkityksen tekstille moraalin kannalta kuin vain johonkin kirjoituksen tekstiin uskominen itsessään antaisi. Raamattuhan sisältää moraalikoodiston. Uskojalle kyseessä on myös moraalinen kysymys. Jos taas ei usko tai pysty uskomaan, asia onkin vaikeampi selittää.

        "Tuollainen usko ei ole edes tahdon alainen asia."

        Niin, tuolle minulla ei ole selitystä.

        "Jos jonkin kertomuksen todenperäisyydestä ei ole kunnollista näyttöä ja toisaalta on vakavia syitä uskoa kertomus sepitteeksi, uskominen sellaiseen on täysjärkiselle ihmiselle mahdottomuus. Parhaimmillaan voisi kai sanoa, että enpä tiedä, onko tuo tosikertomus vai ei."

        Mikä on kenellekin riittävä kunnollinen näyttö. Nykyaikana tulee yhä vaikeammaksi uskoa Raamatun sisältöön kun on niin paljon tietoa tarjolla. Minun tapauksessani on pakko ollut asennoitua kirjoituksiin niin, että kaikki se, minkä uusi tieto mielestäni uskottavasti kumoaa, itse ydinsanomaa lukuunottamatta, on ollut enemmänkin aikalaisten kulttuurisidonnaista asiaa kuin Jumalan tahtoa. Punainen lanka säilyy silti.

        Raamattuhan on täynnä kirjoituksia, joilla ei ole pelastuksen kannalta mitään merkitystä. Joskus rajanveto sen välillä, mihin pitää uskoa ja mihin ei, on vaikeaa ellei mahdotonta; uskonko luomiseen vai sallinko jonkinasteisen evoluution olemassaolon, mikä on luomisen aikataulu, uskonko suureen tulvaan, vitsauksiin, erämaavaelluksen yksityiskohtiin, yms.

        Saatan olla poikkeava uskovainen kun sallin myös sen mahdollisuuden, että ei-uskovienkin joukossa voi olla pelastuvia. Ainakin minun oikeudentajuni sotii sitä vastaan, että joku, joka ei ole kuullut evankeliumista tai joku, joka ei ymmärrä sitä, joutuisi sen tähden kadotukseen. Millainen rakastava Jumala se olisi, joka vain tuhoamisen takia tuhoaisi ihmisiä?


      • Anonyymi
        v.aari kirjoitti:

        Kiitos harvinaisen yksiselitteisestä vastauksesta.

        Kysymys onkin siis siitä, että uskoo (jotkin) Raamatun kertomukset historiallisesti tosiksi.

        Minusta on kovin kummallinen ajatus, että tuollainen uskominen voisi olla jokin moraalinen kysymys tai vedenjakaja pelastuksen ja kadotuksen välillä.

        Tuollainen usko ei ole edes tahdon alainen asia.

        Jos jonkin kertomuksen todenperäisyydestä ei ole kunnollista näyttöä ja toisaalta on vakavia syitä uskoa kertomus sepitteeksi, uskominen sellaiseen on täysjärkiselle ihmiselle mahdottomuus. Parhaimmillaan voisi kai sanoa, että enpä tiedä, onko tuo tosikertomus vai ei.

        "Kysymys onkin siis siitä, että uskoo (jotkin) Raamatun kertomukset historiallisesti tosiksi."

        Niinpä taitaa olla mutta kyse ei uskovalla ole pelkästään kertomuksista vaan myös niiden sisällöstä ja tuon sisällön merkityksestä. Sisältö merkityksineen on paljon suurempi uskovalle kuin vain kertomus/kertomukset.

        "Minusta on kovin kummallinen ajatus, että tuollainen uskominen voisi olla jokin moraalinen kysymys tai vedenjakaja pelastuksen ja kadotuksen välillä."

        Kyse onkin siitä, mikä on kirjoituksien sisältö. Sisältö antaa suuremman merkityksen tekstille moraalin kannalta kuin vain johonkin kirjoituksen tekstiin uskominen itsessään antaisi. Raamattuhan sisältää moraalikoodiston. Uskojalle kyseessä on myös moraalinen kysymys. Jos taas ei usko tai pysty uskomaan, asia onkin vaikeampi selittää.

        "Tuollainen usko ei ole edes tahdon alainen asia."

        Niin, tuolle minulla ei ole selitystä.

        "Jos jonkin kertomuksen todenperäisyydestä ei ole kunnollista näyttöä ja toisaalta on vakavia syitä uskoa kertomus sepitteeksi, uskominen sellaiseen on täysjärkiselle ihmiselle mahdottomuus. Parhaimmillaan voisi kai sanoa, että enpä tiedä, onko tuo tosikertomus vai ei."

        Mikä on kenellekin riittävä kunnollinen näyttö. Nykyaikana tulee yhä vaikeammaksi uskoa Raamatun sisältöön kun on niin paljon tietoa tarjolla. Minun tapauksessani on pakko ollut asennoitua kirjoituksiin niin, että kaikki se, minkä uusi tieto mielestäni uskottavasti kumoaa, itse ydinsanomaa lukuunottamatta, on ollut enemmänkin aikalaisten kulttuurisidonnaista asiaa kuin Jumalan tahtoa. Punainen lanka säilyy silti.

        Raamattuhan on täynnä kirjoituksia, joilla ei ole pelastuksen kannalta mitään merkitystä. Joskus rajanveto sen välillä, mihin pitää uskoa ja mihin ei, on vaikeaa ellei mahdotonta; uskonko luomiseen vai sallinko jonkinasteisen evoluution olemassaolon, mikä on luomisen aikataulu, uskonko suureen tulvaan, vitsauksiin, erämaavaelluksen yksityiskohtiin, yms.

        Saatan olla poikkeava uskovainen kun sallin myös sen mahdollisuuden, että ei-uskovienkin joukossa voi olla pelastuvia. Ainakin minun oikeudentajuni sotii sitä vastaan, että joku, joka ei ole kuullut evankeliumista tai joku, joka ei ymmärrä sitä, joutuisi sen tähden kadotukseen. Millainen rakastava Jumala se olisi, joka vain tuhoamisen takia tuhoaisi ihmisiä?


    • Anonyymi

      Aloittaja on tosiaan pihalla kuin lumiukko.

    • Anonyymi

      "1. Pelastaako teoriausko? ja blaa blaa"...

      Tyhmä

    • Anonyymi

      Joh.13:15. 1Piet.2:21. 1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. Fil.2:5

    • Anonyymi

      Voiko olla Adventtikirkon jäsen jos ei usko Jeesukseen mutta tämä tarkoittaa että teoriassa kaikki adventistit pelastuvat.
      Pelastuksenne on todella epämääräinen.
      Maanpäällä taivaspaikkoja ei jaeta adventistien toimesta.

      • Anonyymi

        Mistä sinä keksit noita juttujasi?


      • Anonyymi

        Tuo sun juttus on ihan puhdasta sekoilua.

        EI. ET OLE ADVENTISTI JOS ET USKO JEESUKSEEN. OLIKO RIITTÄVÄN SELVÄSTI SANOTTU?


      • Anonyymi

        Tuo sun juttus on ihan puhdasta sekoilua.

        EI. ET OLE ADVENTISTI JOS ET USKO JEESUKSEEN. OLIKO RIITTÄVÄN SELVÄSTI SANOTTU?


      • Anonyymi

        Tuo sun juttus on ihan puhdasta sekoilua.

        Jos ei usko Jeesuksen, ei ole adventisti vaikka muuta väittäisi.


    • Anonyymi

      Tuom.13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen. Jes.9:5 Biblia (1776) Sillä meille on lapsi syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla herraus on: ja hän nimensä kutsutaan Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies. Kirjoitetaan: Iankaikkinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pysy kaukana musta

      Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6223
    2. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      216
      3443
    3. Näin susta unta

      Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3365
    4. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3308
    5. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2525
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2514
    7. Katu täyttyy askelista...

      Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2363
    8. Onko 172cm lyhyt?

      Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      273
      2134
    9. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1706
    10. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      28
      1484
    Aihe