Onk tämä rikos?

Anonyymi

Olin erään naisen kanssa joka oli naimisissa, hän väitti että olemme parisuhteessa ja lopulta jopa kihloissa, autoin häntä rahallisesti joka kuukausi sadoilla euroilla.
Erotessa hän väitti että emme olleet edes oikeasti kihloissa tai suhteessa, välillä jopa myöntänyt että käytti minun kilteyttä hyväksi.

Onko hän syyllistynyt rikokseen? monesti sanoi että korvaa kyllä mitä olen tehnyt hänen vuokseen ja muuta.

12

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No hyväksikäyttöä tuo, en tiedä täyttyykö rikoksen tunnusmerkit. Tietysti voit asian viedä eteenpäin ja sitten lopulta syyttäjä päättää nostaako syytettä. Lähinnä tuossa kai olisi rikoksena se että ei ole maksanut takaisin velkaa. Ja sitten pitää miettiä järkevästi seuraavat seikat;
      - Jos olet antanut rahaa, et voi väittää avustamista myöhemmin lainaksi. Jos kuitenkin väität sitä lainaksi, pitäisi näistä lainoista olla jonkinlainen todistus (esim siirto tililtä ja viestikentässä lukee "Laina" tai velkakirja) Jos olet antanut rahaa käteisellä eikä toinen osapuoli sitä myönnä, on täysin sinun asiasi todistaa että raha on vaihtanut omistajaa
      - Onko asia sellainen mitä haluat vatvoa seuraavat pari vuotta?
      - On mahdollista että sinut leimataan ns. rakastuneeksi hulluksi joka sitten halusi kostaa koska ei saanut vastakaikua. Pahimmillaan sulle voi tulla vaikeuksia yksityiselämässä asian takia ja jos todella törkeästi käy, voi nainen vaatia sulta korvauksia esim. kunnianloukkauksesta, ahdistelusta, tms

      Itse lähtisin asiaa viemään eteenpäin jos kyse on suurista summista ja näistä summista löytyy mustaa valkoisella, eli esimerkiksikin velkakirja. Muussa tapauksessa ottaisin opikseni ja jatkaisin taivalta.

      • Anonyymi

        Kiitoksia sinulle, ei ole mitään oikeastaan mustaa valkoisella. Pelkästään viestejä että korvaa tai hyvittää jotenkin . i kyse ole kuin n.300-500 kuukaudessa,
        No hän jo väittää että tekee ilmoituksen kotirauhanrikkomuksesta koska olen kertonuy meidän suhteesta kaikille hänen tutuille, jopa hänen miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia sinulle, ei ole mitään oikeastaan mustaa valkoisella. Pelkästään viestejä että korvaa tai hyvittää jotenkin . i kyse ole kuin n.300-500 kuukaudessa,
        No hän jo väittää että tekee ilmoituksen kotirauhanrikkomuksesta koska olen kertonuy meidän suhteesta kaikille hänen tutuille, jopa hänen miehelle.

        Just tää on aina mahdollisuus kahden henkilön riitatilanteissa et sitten se syyllinen yrittää keksiä syitä joilla haastaa toista oikeuteen. Noi viestit et korvaa tai hyvittää jotenkin on sit vähän siinä ja siinä et miten ne tulkitaan, mutta ainakin niistä tulee esiin se että on sulta saanut rahaa, eli siitähän sulla nyt sit on todiste. Kotirauhan rikkominen; yksittäisistä viesteistä käsittääkseni on erittäin epätodennäköistä että saat mitään seuraamuksia, laillisesti ainakaan. Viestejä pitää olla useita, niiden pitää olla häiritsemistarkoituksessa lähetettyjä ja muistelen että siinäkin oli joku että sun pitäisi olla tietoinen että henkilö jolle lähettelet viestejä, on silloin kotona, jotta oikeasti häiritset sen kotirauhaa. Jos sä olet sen miehelle lähettänyt maksimissaan muutaman viestin ja tarkoituksena on ollut lähinnä kertoa siitä suhteesta, ei sua siitä voi pölkylle viedä. Ja silloinkin kai sen miehen on tehtävä se ilmoitus, eikä sen vaimon. Se että sä jollekin tutuille kerrot suhteesta, ei nyt taas mitenkään liity kotirauhan rikkomiseen.
        Hyväksikäyttäviä paskiaisia löytyy aina, ite seurustelin yli vuoden sellaisen miehen kanssa, tyyppi kävi siis mm. nostaa rahaa mun tililtä mun pyynnöstä ja otti salaa itselleen siinä samalla. Myi mun tavaroita eteenpäin. Lopulta sitten katkaisin jutun niin aloin ite saamaan huorittelupuheluita jne. Katsoin parhaimmaksi vaan vaihtaa numeroa ja unohtaa koko tyypin, vaikka olisin iteki voinut asioita viedä oikeuden eteen. Mut ei kiinnostanut olla sitten seuraavaa paria vuotta tekemisissä tämän henkilön kanssa, helpommalla koen päässeeni näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tää on aina mahdollisuus kahden henkilön riitatilanteissa et sitten se syyllinen yrittää keksiä syitä joilla haastaa toista oikeuteen. Noi viestit et korvaa tai hyvittää jotenkin on sit vähän siinä ja siinä et miten ne tulkitaan, mutta ainakin niistä tulee esiin se että on sulta saanut rahaa, eli siitähän sulla nyt sit on todiste. Kotirauhan rikkominen; yksittäisistä viesteistä käsittääkseni on erittäin epätodennäköistä että saat mitään seuraamuksia, laillisesti ainakaan. Viestejä pitää olla useita, niiden pitää olla häiritsemistarkoituksessa lähetettyjä ja muistelen että siinäkin oli joku että sun pitäisi olla tietoinen että henkilö jolle lähettelet viestejä, on silloin kotona, jotta oikeasti häiritset sen kotirauhaa. Jos sä olet sen miehelle lähettänyt maksimissaan muutaman viestin ja tarkoituksena on ollut lähinnä kertoa siitä suhteesta, ei sua siitä voi pölkylle viedä. Ja silloinkin kai sen miehen on tehtävä se ilmoitus, eikä sen vaimon. Se että sä jollekin tutuille kerrot suhteesta, ei nyt taas mitenkään liity kotirauhan rikkomiseen.
        Hyväksikäyttäviä paskiaisia löytyy aina, ite seurustelin yli vuoden sellaisen miehen kanssa, tyyppi kävi siis mm. nostaa rahaa mun tililtä mun pyynnöstä ja otti salaa itselleen siinä samalla. Myi mun tavaroita eteenpäin. Lopulta sitten katkaisin jutun niin aloin ite saamaan huorittelupuheluita jne. Katsoin parhaimmaksi vaan vaihtaa numeroa ja unohtaa koko tyypin, vaikka olisin iteki voinut asioita viedä oikeuden eteen. Mut ei kiinnostanut olla sitten seuraavaa paria vuotta tekemisissä tämän henkilön kanssa, helpommalla koen päässeeni näin.

        Kiitoksia sinulle älyttömän paljon! Olen siksi ollut hänen mieheen ja muihin yhteydessä koska että he tietävät meidän suhteesta ja että miten hän itse oli se halukas osapuoli. Koska halusin tuoda meidän suhteen julki myös hänen miehelle.


      • Anonyymi

        Löytyisikin nainen joka arvostaisi kivaa miestä aidosti.


    • Anonyymi

      Suomi24 näemmä poistaa liian lyhyet vastaukset. Koitetaan sitten näin pidemmän kautta ilmaista asia: ei ole tapahtunut mitään rikosta.

      • Anonyymi

        Joo, kysyin asiasta aiemmin s24 ap:sta, ne vastas mulle "Moderoinnin lisäksi käytössämme oleva tekoäly tekee poistoja. Tekoäly poistaa viestejä monista eri syistä, ja esimerkiksi runsaasti linkkejä, lyhytosoitteita ja listoja sisältävät viestit se tulkitsee massapostitukseksi. Toisinaan virheellisiä poistoja tulee, ja siksi ihmisen tekemä tarkistus onkin joskus paikallaan. Huomaathan, että viestin uudelleen lähettäminen ei yleensä auta, sillä tekoäly poistaa myös kopiot. Helpointa on ottaa yhteyttä käyttäjätukeen, kuten nyt teit, niin voimme palauttaa viestit näkyviin. Pahoittelemme aiheetonta poistoa." Mulla siis oli kanssa ollut liian lyhyt viesti useaan otteeseen.

        Ja onhan tuossa siis rikos tapahtunut, jos rahat on lainattu eikä saatu ja sitten jätetty maksamatta takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kysyin asiasta aiemmin s24 ap:sta, ne vastas mulle "Moderoinnin lisäksi käytössämme oleva tekoäly tekee poistoja. Tekoäly poistaa viestejä monista eri syistä, ja esimerkiksi runsaasti linkkejä, lyhytosoitteita ja listoja sisältävät viestit se tulkitsee massapostitukseksi. Toisinaan virheellisiä poistoja tulee, ja siksi ihmisen tekemä tarkistus onkin joskus paikallaan. Huomaathan, että viestin uudelleen lähettäminen ei yleensä auta, sillä tekoäly poistaa myös kopiot. Helpointa on ottaa yhteyttä käyttäjätukeen, kuten nyt teit, niin voimme palauttaa viestit näkyviin. Pahoittelemme aiheetonta poistoa." Mulla siis oli kanssa ollut liian lyhyt viesti useaan otteeseen.

        Ja onhan tuossa siis rikos tapahtunut, jos rahat on lainattu eikä saatu ja sitten jätetty maksamatta takaisin.

        "Ja onhan tuossa siis rikos tapahtunut, jos rahat on lainattu eikä saatu ja sitten jätetty maksamatta takaisin. "

        Ei välttämättä. Petos toteutuu ainoastaan, jos voidaan osoittaa, että alunperinkään ei ollut aikomusta maksaa takaisin. Pelkästään se, että jättää velan maksamatta, ei ole rikos, vaan ihan siviiliasia. Ja tietenkin pitää ensin osoittaa, että kyse oli yleensä ottaen lainasta. Kumpikaan ei vaikuta tässä kovin todennäköiseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja onhan tuossa siis rikos tapahtunut, jos rahat on lainattu eikä saatu ja sitten jätetty maksamatta takaisin. "

        Ei välttämättä. Petos toteutuu ainoastaan, jos voidaan osoittaa, että alunperinkään ei ollut aikomusta maksaa takaisin. Pelkästään se, että jättää velan maksamatta, ei ole rikos, vaan ihan siviiliasia. Ja tietenkin pitää ensin osoittaa, että kyse oli yleensä ottaen lainasta. Kumpikaan ei vaikuta tässä kovin todennäköiseltä.

        Näköjään suomi24 poisti munkin viestin.
        Kirjoitin siis aiemmin että itseasiassa petosta ei määritellä sen suhteen onko lainattu rahaa vaan "Rikoslain mukaan petos on kyseessä, kun rikoksen tekijä saa erehdyttämällä toista tai erehdystä hyväksi käyttämällä toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin, joka aiheuttaa erehtyneelle tai erehtyneen määräysvallan alaiselle henkilölle taloudellista vahinkoa, ja joka puolestaan tuo rikoksen tekijälle oikeudetonta taloudellista hyötyä tai vahingoittaa tätä toista henkilöä"

        Ja laitoin siis useamman linkin erilaisista tapauksista mut näköjään en uskalla laittaa enää ettei taas poisteta joten laitan vain tämän seuraavan:
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9a04593c-7209-4227-bc9a-52c909dc8d12

        Tuossa sai siis tuomion 4 ihmistä ja siinä lypsettiin rahaa uskottelemalla miehelle että ollaan naimisiin menossa, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään suomi24 poisti munkin viestin.
        Kirjoitin siis aiemmin että itseasiassa petosta ei määritellä sen suhteen onko lainattu rahaa vaan "Rikoslain mukaan petos on kyseessä, kun rikoksen tekijä saa erehdyttämällä toista tai erehdystä hyväksi käyttämällä toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin, joka aiheuttaa erehtyneelle tai erehtyneen määräysvallan alaiselle henkilölle taloudellista vahinkoa, ja joka puolestaan tuo rikoksen tekijälle oikeudetonta taloudellista hyötyä tai vahingoittaa tätä toista henkilöä"

        Ja laitoin siis useamman linkin erilaisista tapauksista mut näköjään en uskalla laittaa enää ettei taas poisteta joten laitan vain tämän seuraavan:
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9a04593c-7209-4227-bc9a-52c909dc8d12

        Tuossa sai siis tuomion 4 ihmistä ja siinä lypsettiin rahaa uskottelemalla miehelle että ollaan naimisiin menossa, jne.

        Niin, linkin tapauksessahan oli erehdytetty konkreettisesti samalla tuhansia euroja sormuksiin, ja pitämällä muutamien kymppien hankinnoista erotuksen itsellään. Sama juttu pitopalveluiden ja suuren perinnön suhteen. Raha saatu rahanarvoisia vastineita varten erehdyttämällä. Siis päivänselvä petos.

        Ei se, että maalailee kuvaa yhteisestä tulevaisuudesta, ja saa hölmöltä elatusapua vielä ole petos. Nainen vain tarvittaessa kertoo mielensä vain muuttuneen, ja yhteisen tulevaisuuden ruvenneen sittenkin tuntumaan huonolta ajatukselta. Harmi, parempaa onnea ensi kerralla.

        Rahan lainaamiseen petosasia puolestaan liittyy siten, että lainan ottaminen vailla aikomusta maksaa takaisin katsotaan juuri laissa tarkoitetuksi erehdyttämiseksi, jolla saadaan oikeudetonta taloudellista hyötyä (joskin todisteluun se monesti kaatuu). Sen sijaan pelkästään lainan takaisin maksamatta jättäminen ei sellaista vielä ole.


    • Anonyymi

      Mutta hän sanoi että olimme kihloissa ja parisuhteessa. jonka hän myöhemmin kielsi. Eli antoi väärän kuvan meidän väleistä.

      • Anonyymi

        Ei nykyaikaan kihlauksella ole lain silmissä mitään merkitystä. Voit olla vaikka naimisissa toisen kanssa ja toisen kanssa kihloissa. Kumman kanssa on sitten parisuhteessa? Vanhaan aikaan kihlattu saattoi saada jopa korvausta kihlauksen purkauduttua.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe