eläminen on

Anonyymi

kauhean vaikeeta nykyään, en pysty tekemää mitään, nukun vaan ja itken, en jaksa lähteä minnekkään kun pelkään että minulle tapahtuu jos lähden pois ja minusta puhutaa pahaa ja teen muille vaan huonoja oloja..
olen 32 wee ja tuntuu että vejän viimeisiä..minulla on lääkitys ja käyn kerran kuussa juttelemassa, minulla ei ole paljon ystäviä eikä vanhempia joita kiinnostaisi minun tekemiset..minulla on todettu psykoottinen masennus,ahdistus ja persoona häirio(rajatila),,'
mietin vaan itsemurhaa joka päivä kohta en jaksa enää pitkään kun pitää teeskennellä jos ulos meen..
en jaksa enää ptkään

3

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täällä kamppaillaan samojen ajatusten kanssa. Ei kauheasti ystäviä, tai oli mitta olen eristäytynyt melkein kaikesta, jopa omista vanhemmista. En jaksa ketään enkä mitään. Töissä käynti on kamalan raskasta nin fyysisesti kuin henkisesti. Terapiassa käynyt mutta ei auta. Tuntuu lohduttomalta melkein joka päivä. Velvollisuuksia elämässä, joten itsetuhoisuus ei ole vaihtoehto. Silti se käy mielessä. Hulluksi tulemisen pelko ja ahdistus. Miten tästä selviää, vai selviääkö koskaan, ja jaksaako ihminen tätä vuodesta toiseen.

• Hei,

Hyvä, että kirjoititte tänne! Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta. Itseetuhoisista ajatuksista kannattaa jutella oman hoitotahon kanssa.

Lisäksi on olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Tässä niistä muutama:

- Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

- Valtakunnallinen kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 09 252 5010 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

• Anonyymi

Itsellä kanssa elämä tuntuu vaikealta. Ahdistaa koska näkee mitä muut eivät näe (tai halua nähdä). Maailma on sekavassa tilassa. Ihmiset tuntuvat elävän unessa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4413
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      59
      3182
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2531
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      118
      2368
    5. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      86
      2127
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      2043
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1987
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1743
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1637
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1618
    Aihe