Vuosi vuodelta yksinäisempi

Anonyymi

Tämä kesä on ollut kyllä kaikista pahin koskaan elämässäni. En enää kohta enää jaksa elää. Muiden ongelmien vuoksi, joita en tässä ala erottelemaan (kiusaajien ja pilkaajien iloksi). Olisi parempi vain kuolla pois, en usko että jaksan elää tätä menoa enää kovin montaa vuotta, Kyllä se on helppo niiden puhua, joilla on asiat hyvin ja paljon ystäviä. Ihmetellen kovasti, miten minä olen ajatunut tähän huonoon jamaan elämässäni? Kyllä pitää olla yli-inhimmillisen vahva, että jaksaa tätä paskaa vuodesta toiseen. Ei ole ketään joka ymmärtäisi tai kuuntelisi, ei ole ketään, täysin yksin tässä maailmassa ollaan. Itse olen kyllä elämänin aikana kuunellut ja auttanut monia, mutta kun on itsellä vaikeaa, ei löydykään ketään, joka tukisi minua. Olisi ollut parempi kun ei olisi koskaan syntynytkään tähän maailmaan.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäli luet tämän viestin, olen itse elänyt hyvin samanlaista elämää. Ollut kiusattuna koko peruskoulun ajan, siellä ollut yksinäinen, sekä sen jälkeen kärsinyt jatkuvaa yksinäisyyttä tähän päivään asti. Samaistun tilanteeseesi, ja toivon että et ajaudu totaalliseen toivottomuuteen, johon itse olin erittäin lähellä ajautua.

    • Anonyymi

      Näinhän se on, tää että kun vanhenee niin tulee yksinäisemmäksi.
      Sama juttu niin monella, minullakin.

      Mutta en minä sen takia rupee ihteeni tappamaan.
      Keksin koko ajan tekemistä itelleni, luen kirjoja, kattelen netiltä filmejä, osallistun nettikeskusteluihin.
      Puhelen myös itsekseni, Kerron mitä milloinkin teen ja kehun että olenpa reipas.

      Luin jostain että on viisasta ja terveellistä.
      En juttele kylläkään muitten kuullen.

      Syksyksi olen suunnitellut aloittaa oikein kampanjan millä tutustua muihin ihmisiin. Aloitan yhden kuntoryhmän, missä kokoonnutaan kaksi kertaa viikossa.
      Sitten liityn seurakunnan kirkkokuoroon, siellä laulan muitten mukana.
      Aloitan myös flamenko-kurssin.
      Oon aina tykännyt flamenkosta.

      On niin mukava kun on kesä, vaikka liian kuumaa just nyt.
      Menin aamulla jo puoli kahdeksalta mustikkaan, Kolme tuntia olin sillä reissulla.
      Ei ollut paljon mustikoita, mutta sainpahan liikuntaa.
      Syksyllä aion kerätä sieniä ja pihlajanmarjoja. On aina tehnyt mieli tehdä pihlajanmarjahyytelöä, tänä syksynä lopultakin!

      Elähän sure kuomaseni, samassa purressa ollaan!
      Kirjoittele tänne jos on huolia.
      Täällä on kaikki yksinäisiä. Miten mukava kun tänne saa kirjoittaa.

      Ehtoota sinulle ja kohta pötkähdät maaten.
      Huomenna on päivä uusi!

    • Anonyymi

      Kiitos ajatuksistanne ja rohkaisun sanoistanne. Hyvää kesää kaikille!

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Ja edellisiltä kirjoittajalta saitkin jo hyviä neuvoja ja tukea.

      Tässä tiedoksesi pari paikkaa, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Et kertonut oletko jo keskustellut tilanteestasi jonkun ulkopuolisen tahon/ammattilaisen kanssa. Siitä voisi olla hyötyä.

      - Tukinet.net - tukipisteesi netissä. https://tukinet.net/ Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 09 252 5010 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

      Voimia tilanteeseesi!

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Kiitos infosta, olen keskustellut puhelimitse. En ole tuntenut näin pahaa oloa ja yksinäisyyttä moniin vuosiin. Koville on ottanut, kun on muitakin ongelmia elämässä.


    • Anonyymi

      Minulla oli sama tilanne kymmenen vuotta sitten.
      Olin silloin kesällä ahdistunut, masentunut ja totaalisen yksin.
      Syksyllä olin niin ahdistunut että jouduin mielisairaalaan.
      Seuraavana keväänä pääsin pois sairaalasta ja vuotta myöhemmin hain Topi-koulutukseen, Bovallius Ammattiopistoon.
      Uusi elämäni alkoi Bovalliuksessa, koska toiminta oli siellä kuntouttavaa.
      Pääsin sosiaalisten tilanteiden pelosta eroon ja aloin tottua siihen että voin olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa.
      Voimia kaikille yksinäisille.

    • Anonyymi

      No älkää nyt luovuttako sitten kuitenkaan. Tuosta avauksestakin tulee päällimmäisinä suunnilleen sellainen olo, että haluaisin mennä naimisiin kanssasi...

      Ehkä sitä seuraa voi löytää kuitenkin. Mitä nyt sitten kukin kaipaakin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe