Millä nimikkeellä tehdään oikeusasiamiehelle valitus TE-virkailijasta

Anonyymi

Menin työkkäriin aulaan odottamaan 09:50. Kutsussa kehoitettiin odottamaan viraston 5. kerroksessa. Siis ei mainittu huonetta jossa työllistymissuunnitelma tehtäisiin. 09:57 lausun nauhuriin minun kellon ajan. Kello 10:00 TE-virjalija MM kutsuu XJ:n sisään mutta minun kutsulapussa oli aikavaraus kello 10:00 MM:lle. Eli MM kutsui väärän henkilön haastatteluun verrattuna minun kutsulapun tietoihin.

10:02 menen asiakaspalvelutiskille kertomaan väärästä kutsusta. Näytin dokumenttia jossa oli kutsu aika ja osoite seka ainoastaan kerroksen numero. Ei siis mainittu missä huoneessa suunnitelma tehtäisiin. Aulavirkailija lähti selvittämään asiaa MM:n kanssa huoneessa 8 ja kohta aulavirkailija siirtyi huoneeseen 7. Saavun paikalle huoneen 7 edustalle ja nauhurini tallentaa kun virkailja JP kertoo aulavirkailijalle ODOTTAVANSA asiakasta.

Jään tekemään työllistymissuunnitelmaa huoneeseen 7 PH:n kanssa mutta heti aluksi kerron virkailijalle, että miksi hän ei kutsunut minua paikalle.JP kuitenkin kiisti asian ja väitti kutsuneensa minua paikalle. PH vielä kaksi kertaa kertoo olleensa kutsumassa minua huoneeseen, mutta ei kerro sitä missä kävi minua kutsumassa huoneeseen, ja kutsuiiko minua nimellä. Siis minä olin aulassa palvelutiskin ääressä n 20 metrin etäisyydella huoneesta 7 kun tuo väitetty kutsu on esitetty. Mutta mitään kutsua ei kuulu mp3-äänniteestäkään.

Lopulta täti heittää minut ulos houneesta kun kovaäänisesti kerron, että en pidä siitä, että meitä työttömiä vedetään nenästä. Nyt kysymykseni kuuluu, 1) kuinka tuosta valehtelusta (väittää kutsuneensa minua huoneeseen) pitää tehdä oikeusasiamiehelle kantelu. Siis onko kyseessä virkamiehen valehtelu asiakkaalle vai millä nimikkeellä minun tulisi tehdä tuo kantelu. Virkailija siis väittää kutsuneensa minua huoneeseen mutta kun tuo ei minun mielestä pidä paikkaansa.

Karenssia yrittävät minulle keksiä väittämällä, että en halunnut tehdä työllistymissuunnitelmaa vaikka tuostakin löytyy mp3-nauhalta ote, jossa kerron haluavani muutosta työllistymissuunnitelman erääseen maitsemaani kohtaan.

Eli mikä olisi oikea kantelun nimike virkamiehen valehtelusta asiakkaalle, asiakkaan ollessa tekemässä työllisyyssuunnitelmaa TE-toimiston huoneessa.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis - JP kuitenkin kiisti asian - tulee olla : PH kuitenkin kiisti asian

• Nimikkeellä sinänsä ei ole merkitystä vaan itse asialla. Otsikkona voisi olla vaikka "TE-toimiston toiminta".
      Olet aika hyvin selittänyt tapahtumat tuossa viestissa, vähän voisit fiksailla sitä ja laittaa nimikirjainten paikalle oikeat nimet. Kannattaa lähettää tuo äänite liitteeksi ja KAIKKI asiasta olevat asiakirjat. Vaikka oikeusasimies pyytää TE-toimistolta kaikki asiakirjat niin kokemukseni mukaan virkanilkit ei aina lähetä heille epäedullisia asiakirjoja laillisuusvalvojalle eivätkä välttämättä kerro kaikkia asioita tai suorastaan valehtelevat joten saattavat jäädä kiinni vielä tuostakin. Sossu jäi aikoinaan kiinni em. vilpistä mutta ei saanut kun lisää moitteita.
      Voit varautua siihen että vastaus tulee aikisintaan ensi vuoden lopulla. Silti kantelu kannattaa tehdä eikä virkanilkkien perseilyä tarvitse sietää. Vilkanilkki on kansan palvelija ja siitä ei ole ikinä mitään hyvää seurannut jos renki alkaa isännäksi.
      Kyllä tuosta ainakin virkanilkin naama menee norsunvitulle kun joutuu selittelemän tekemisisään 😣
      Lykkyä pyttyyn 👍

• Anonyymi

ilmiselvästi itsensä numeronilkin keksimä aloitus... äänityksistä ei kukaan muu kirjoittele ja muutenkin sisältö nilkin kaltaista shittii.. Ei muuten osaa päästää päivittäistä ps... aansa muuten kuin tänne jotain söhertämällä niin johan itse vastaamalla ja samaa P... aa suoltamalla alkaa omakin suoli laulamaan ja voipa saada vielä o... kin siinä samassa kun lukee omia lapsellisuuksiaan. Nilkillä on tapana poistattaa itseään koskevat epäedulliset viestit. Muita kyllä itse voi huoletta morkata. Katsotaanpa kuinka pian tämä poistuu...

• Anonyymi kirjoitti:

ilmiselvästi itsensä numeronilkin keksimä aloitus... äänityksistä ei kukaan muu kirjoittele ja muutenkin sisältö nilkin kaltaista shittii.. Ei muuten osaa päästää päivittäistä ps... aansa muuten kuin tänne jotain söhertämällä niin johan itse vastaamalla ja samaa P... aa suoltamalla alkaa omakin suoli laulamaan ja voipa saada vielä o... kin siinä samassa kun lukee omia lapsellisuuksiaan. Nilkillä on tapana poistattaa itseään koskevat epäedulliset viestit. Muita kyllä itse voi huoletta morkata. Katsotaanpa kuinka pian tämä poistuu...

Ei ole minun aloitus. Muutkin on huomanneet äänityksen tarpeellisuuden. Luulet vain että poistatan täältä viestejä, niin en tee. Aika vähän olen viime aikoina muutenkin tänne kirjoitellut kun on ollut parempaakin tekemistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9354
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2910
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      38
      2695
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2571
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1975
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1371
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1234
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1221
    Aihe