Pietarin matkakertomus

17

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitoksia loistavasta matkakertomuksesta!
      Se oli ehkä hieman liian pitkä jos sallit pienen kritiikin.

    • Anonyymi

      Kertomus alkaa oikein historiakatsauksella. Sen verran oikaisua että Ruotsin ollessa mahtavimmillaan 1600-luvulla se aloitti karjalaisten pakkokäännytyksen luterilaiseen uskoon. Suuri osa silloisista ortodokseista lähti sitä pakoon itään ja tilalle muutti Ruotsin puolelta savolaisia ja Karjalan länsiosien asukkaita. Tverin alueelle muutti niin paljon näitä pakolaisia että aluetta alettiin kutsua Tverin 'Karjalaksi'. Talvisodan lähtökohta oli se, että Hitler 'myi' Suomen Stalinille Molotov-Ribbentrop sopimuksella eli antoi Neuvostoliitolle vapaat kädet Suomen suhteen.

      Maantieteestä sen verran että kun Pietarin kaupunki on pohjoisempana kuin Helsinki niin se on maailman pohjoisin miljoonakaupunki. En ole kuullutkaan että Helsingissä on yli miljoona asukasta.

      Viisumin haut on kerrottu tarkasti. Sen ymmärtää kun kirjoittaja on ensimmäisellä käynnillään. Passin hankintakuviot on sentään jätetty väliin.

      Pääsin kertomuksessa siihen asti kun saavuttiin Pietarin Suomen asemalle, palaan asiaan ehkä myöhemmin.

    • Anonyymi

      Viisumipakko ei ole poistumassa vaan lokakuun alun jälkeen päässee alueelle netissä täytettävällä viisumilla joka on ilmainen.

      Kaukasuksella sijaitsevan maan nimi on venäjäksi Gruusia samalla lailla kuin Sverigen nimi suomeksi on Ruotsi.

      • Anonyymi

        Georgian nimi oli aiemmin Gruusia. Siellä puhutaan georgiaa ja abhaasiaa, maan nimi on Sakartvelo. Venäjäksi maan nimi on Грузия.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Georgian nimi oli aiemmin Gruusia. Siellä puhutaan georgiaa ja abhaasiaa, maan nimi on Sakartvelo. Venäjäksi maan nimi on Грузия.

        Georgian nimi venäjäksi on Gruusia. Tämä on nyt 3 kertaa todettu.


      • Anonyymi

        Gruusia on suomen kieltä. Грузия on venäjän kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gruusia on suomen kieltä. Грузия on venäjän kieltä.

        Sama sana, kirjoitettu vain erilaisilla aakkosilla.


      • Anonyymi

        Venäjäksi maan nimi on Грузия eikä Gruusia. Suomessa ja monessa muussa maassa nimi on Georgia. Georgiassa nimi on საქართველო.
        Kyllä minä tiedän, koska olin monta vuotta Karjakunnassa kääntämässä kieliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjäksi maan nimi on Грузия eikä Gruusia. Suomessa ja monessa muussa maassa nimi on Georgia. Georgiassa nimi on საქართველო.
        Kyllä minä tiedän, koska olin monta vuotta Karjakunnassa kääntämässä kieliä.

        Venäjäksi maan nimi on Gruusia kirjoitettuna kyyrillisillä kirjaimilla. Menikö yli hilseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjäksi maan nimi on Gruusia kirjoitettuna kyyrillisillä kirjaimilla. Menikö yli hilseen?

        Ei ole Gruusia, se on Gruziya kirjoitettuna kyrillisilla kirjaimilla. Eikä edes kyyrillisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Gruusia, se on Gruziya kirjoitettuna kyrillisilla kirjaimilla. Eikä edes kyyrillisillä.

        Venäjän kielessä ei ole kirjainta y joten Gruziya on outoa siansaksaa. Englanniksi ehkä sana käännetään edellä esitetyllä tavalla. Venäläiset nimet esitetään eri länsimaissa toisistaan vaihtelevalla tavalla.


      • Anonyymi

        Kyllä se y löytyy vennäin kielestä. Esim. tuttu mies Путин, Putin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se y löytyy vennäin kielestä. Esim. tuttu mies Путин, Putin.

        Toinen kirjain Putinin nimessä ei ole y vaan u.
        Siis ei lausuta Pytin vaan Putin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjäksi maan nimi on Грузия eikä Gruusia. Suomessa ja monessa muussa maassa nimi on Georgia. Georgiassa nimi on საქართველო.
        Kyllä minä tiedän, koska olin monta vuotta Karjakunnassa kääntämässä kieliä.

        Hiio hoi! Karjakunnassa moni oppi myäskin lukemaa ja laskemaa kielii. Taitavimmat tieteki niit kääntämää.


    • Anonyymi

      Jos vaikka vaihteeksi matkakertomukseen.

      Tsaari Pietari Suuri kävi Englannissakin mutta laivanrakennuksen opit hän kävi hakemassa Amsterdamin telakoilta ja palkkasi sieltä ammattimiehiä rakentamaan laivoja Venäjällä.

    • Anonyymi

      Kyseinen aloittajan matkakertomus lienee kopioitu niiltä ajoilta kun Georgia ihan aikuisten oikeasti oli Gruusia, löytyy sattumalta samoja kuviakin omista arkistoistani!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe