Pietarin matkakertomus

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitoksia loistavasta matkakertomuksesta!
      Se oli ehkä hieman liian pitkä jos sallit pienen kritiikin.

    • Anonyymi

      Kertomus alkaa oikein historiakatsauksella. Sen verran oikaisua että Ruotsin ollessa mahtavimmillaan 1600-luvulla se aloitti karjalaisten pakkokäännytyksen luterilaiseen uskoon. Suuri osa silloisista ortodokseista lähti sitä pakoon itään ja tilalle muutti Ruotsin puolelta savolaisia ja Karjalan länsiosien asukkaita. Tverin alueelle muutti niin paljon näitä pakolaisia että aluetta alettiin kutsua Tverin 'Karjalaksi'. Talvisodan lähtökohta oli se, että Hitler 'myi' Suomen Stalinille Molotov-Ribbentrop sopimuksella eli antoi Neuvostoliitolle vapaat kädet Suomen suhteen.

      Maantieteestä sen verran että kun Pietarin kaupunki on pohjoisempana kuin Helsinki niin se on maailman pohjoisin miljoonakaupunki. En ole kuullutkaan että Helsingissä on yli miljoona asukasta.

      Viisumin haut on kerrottu tarkasti. Sen ymmärtää kun kirjoittaja on ensimmäisellä käynnillään. Passin hankintakuviot on sentään jätetty väliin.

      Pääsin kertomuksessa siihen asti kun saavuttiin Pietarin Suomen asemalle, palaan asiaan ehkä myöhemmin.

    • Anonyymi

      Viisumipakko ei ole poistumassa vaan lokakuun alun jälkeen päässee alueelle netissä täytettävällä viisumilla joka on ilmainen.

      Kaukasuksella sijaitsevan maan nimi on venäjäksi Gruusia samalla lailla kuin Sverigen nimi suomeksi on Ruotsi.

      • Anonyymi

        Georgian nimi oli aiemmin Gruusia. Siellä puhutaan georgiaa ja abhaasiaa, maan nimi on Sakartvelo. Venäjäksi maan nimi on Грузия.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Georgian nimi oli aiemmin Gruusia. Siellä puhutaan georgiaa ja abhaasiaa, maan nimi on Sakartvelo. Venäjäksi maan nimi on Грузия.

        Georgian nimi venäjäksi on Gruusia. Tämä on nyt 3 kertaa todettu.


      • Anonyymi

        Gruusia on suomen kieltä. Грузия on venäjän kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gruusia on suomen kieltä. Грузия on venäjän kieltä.

        Sama sana, kirjoitettu vain erilaisilla aakkosilla.


      • Anonyymi

        Venäjäksi maan nimi on Грузия eikä Gruusia. Suomessa ja monessa muussa maassa nimi on Georgia. Georgiassa nimi on საქართველო.
        Kyllä minä tiedän, koska olin monta vuotta Karjakunnassa kääntämässä kieliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjäksi maan nimi on Грузия eikä Gruusia. Suomessa ja monessa muussa maassa nimi on Georgia. Georgiassa nimi on საქართველო.
        Kyllä minä tiedän, koska olin monta vuotta Karjakunnassa kääntämässä kieliä.

        Venäjäksi maan nimi on Gruusia kirjoitettuna kyyrillisillä kirjaimilla. Menikö yli hilseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjäksi maan nimi on Gruusia kirjoitettuna kyyrillisillä kirjaimilla. Menikö yli hilseen?

        Ei ole Gruusia, se on Gruziya kirjoitettuna kyrillisilla kirjaimilla. Eikä edes kyyrillisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Gruusia, se on Gruziya kirjoitettuna kyrillisilla kirjaimilla. Eikä edes kyyrillisillä.

        Venäjän kielessä ei ole kirjainta y joten Gruziya on outoa siansaksaa. Englanniksi ehkä sana käännetään edellä esitetyllä tavalla. Venäläiset nimet esitetään eri länsimaissa toisistaan vaihtelevalla tavalla.


      • Anonyymi

        Kyllä se y löytyy vennäin kielestä. Esim. tuttu mies Путин, Putin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se y löytyy vennäin kielestä. Esim. tuttu mies Путин, Putin.

        Toinen kirjain Putinin nimessä ei ole y vaan u.
        Siis ei lausuta Pytin vaan Putin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjäksi maan nimi on Грузия eikä Gruusia. Suomessa ja monessa muussa maassa nimi on Georgia. Georgiassa nimi on საქართველო.
        Kyllä minä tiedän, koska olin monta vuotta Karjakunnassa kääntämässä kieliä.

        Hiio hoi! Karjakunnassa moni oppi myäskin lukemaa ja laskemaa kielii. Taitavimmat tieteki niit kääntämää.


    • Anonyymi

      Jos vaikka vaihteeksi matkakertomukseen.

      Tsaari Pietari Suuri kävi Englannissakin mutta laivanrakennuksen opit hän kävi hakemassa Amsterdamin telakoilta ja palkkasi sieltä ammattimiehiä rakentamaan laivoja Venäjällä.

    • Anonyymi

      Kyseinen aloittajan matkakertomus lienee kopioitu niiltä ajoilta kun Georgia ihan aikuisten oikeasti oli Gruusia, löytyy sattumalta samoja kuviakin omista arkistoistani!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe