SEITSEMÄS KÄSKY!!!

"Älä tee aviorikosta"

Tämän voi ilmaista myös hieman nasevammin "älä tee huorin"!!!

Ihmisen tunteista rakkauden tunne on kaikkein syvin ja samalla kaikkien hyveiden perusta. Ihminen lankesi jo aikojen alussa syntiin, ja taipumus syntiporsasteluun pyrkii muuttamaa ihmisen pyhän ja normaalin tunteen epänormaaliksi. Kun rakkaus ylittää normaalin rajat ollaan suuren synnin äärellä!!!

Rakkaus on siis ihmisen tunteista pyhin ja syvällisin. Mitä ylevämpää tunnetta vääristellään, sitä suurempi on synti!!! Jos ihmisen ruumista ei hallitse sielu jossa asuu Kristus, tulee ruumiista hillitön peto. Ihmisen tulee muusta luomakunnasta poiketen olla tahdon, EI vaiston ohjaama. Siksipä kun katsomme avionrikkoja huomaamme, että hän on tuhat kertaa surkeampi tapaus, kuin muut ihmiset!!!

Aviorikoksen synnistä saatu tyydytys on lyhyt, mutta murheelliset seurauksen kantavat ikuisuuteen asti!!! Täällä ajassa avionrikkojat menettävät henkisiä kykyjään; muisti katoaa, äly sumenee, tahto heikkenee, ilmenee levottomuutta ja röyhkeyttä jne. Ikuisuudessa odottaa tulipiina!!!

Avionrikkoja näkee kaiken vääristyneenä, koska mielipuolisuus on täysin turmellut hänen maailmankatsomuksensa!!! Ajatus tukee ensin järjen alueelle, sieltä sydämeen, valtaa tahdon ja lopulta ihminen kuolee peruuttamattomasti ja ikuisesti!!! Yhteiskunta EI TARVITSE siveettömiä ihmisiä, koska he tuhoavat kanssaihmisten moraalisen terveyden!!! Itse Herra kielsi edes katsomasta naista, koska himon tuli polttaa kaikki hyveet sielusta.Seitsemännen käskyn rikkomisesta seuraa SANOINKUVAAMATON pahuus!!! Yksi ainoa syntiporsastelu johtaa monenlaisiin muihin synteihin. Siksi käskyä on noudatettava kaikella tarvittavalla pitkämielisyydellä!!!

114

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Rakkaus on siis ihmisen tunteista pyhin ja syvällisin."

      Olen samaa mieltä. Miksi siis tästä sinun aloituksestasi ei välity minkäänlaista rakkauden häivähdystäkään?

      • Anonyymi

        "Miksi siis tästä sinun aloituksestasi ei välity minkäänlaista rakkauden häivähdystäkään?"

        Koska kyse on uskovaisesta hihhulista heiltä ei rakkautta ja ymmärrystä heru, tuomiota vaan ja syntiä synnin päälle.


      • Anonyymi

        Mikä siinä EI ole rakkautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi siis tästä sinun aloituksestasi ei välity minkäänlaista rakkauden häivähdystäkään?"

        Koska kyse on uskovaisesta hihhulista heiltä ei rakkautta ja ymmärrystä heru, tuomiota vaan ja syntiä synnin päälle.

        Sinun kirjoituksesi taas tihkuu rakkautta, eikö niin?


      • Jumalan käskyt ovat rakkauden täyteisiä, ne ovat pelastukseksemme. Jumalan rakkaus ei aina ole sitä, mitä me haluamme, mutta aina sitä, mitä me tarvitsemme!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Jumalan käskyt ovat rakkauden täyteisiä, ne ovat pelastukseksemme. Jumalan rakkaus ei aina ole sitä, mitä me haluamme, mutta aina sitä, mitä me tarvitsemme!!!

        Ei kukaan tarvitse tuollaisia kaikkea inhimillisyyttä lyttääviä käskyjä. Mikään jumala ei tuollaisia käskyjä antaisi, sairan ihmismielen luomuksia ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tarvitse tuollaisia kaikkea inhimillisyyttä lyttääviä käskyjä. Mikään jumala ei tuollaisia käskyjä antaisi, sairan ihmismielen luomuksia ovat.

        Ookko ateisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tarvitse tuollaisia kaikkea inhimillisyyttä lyttääviä käskyjä. Mikään jumala ei tuollaisia käskyjä antaisi, sairan ihmismielen luomuksia ovat.

        Eli haluat huorata aina kun mielesi tekee, ja tekee aika usein vai?

        ja jos siitä mainitaan, sydämesui tuottaa edelleisen kaltaisia inhimillisyysponsia niinkö?


      • Anonyymi

        Mulla on pitkä tarina kirjoita asiasta....mulla ei ole rohkeus. Tällä nyt on ainoa paikka että mainitsen tästä asiasta.

        Avioliittoon pettäminen on Rikos. Piti rangaista laillisesti pettäjän. Mun elämä on viety pois, henkisesti olen poikki. En ole onnellinen, mun sydän on rikkonut, mun ajatus maailma ei ole sama kuin ennen. Haluan vain itkeä jatkuvasti. Viime syksyllä sain tietä että miehelleni on suhde suomalaisen tytön kanssa. Suhde on kestänyt melkein vuoden. Itse sain tietä asiasta. Otin hänen kännykkään ja olin shokissa kun nähtiin alastomia kuvia heistä.

        Asun tällä 20v. Olen uskonut että suomalainen nainen on jotain muuta kuin mitä olen todentanut. Otin yhteyttä nuoren tytön kanssa. Hän ei ollut yhteys haluinen vaikka itse laitoin viestin ja kerroin miehelleni on elänyt kaksoiselämää. Hän oli tietoinen miehestä että hän on sinkku. Silti hän ei kertonut mitään minulle mitä olen odottanut eikä ollut halukas että olemme yhdessä mun miehen vastaan. Asun Leppävaarassa ja tyttö asu tällä. Joskus näen häntä Selossa. Hän ei tiedä että tunsin hänet koska olen nähnyt hänen alastomia kuvia miehen kännykällä. Olen masennus lääkkeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on pitkä tarina kirjoita asiasta....mulla ei ole rohkeus. Tällä nyt on ainoa paikka että mainitsen tästä asiasta.

        Avioliittoon pettäminen on Rikos. Piti rangaista laillisesti pettäjän. Mun elämä on viety pois, henkisesti olen poikki. En ole onnellinen, mun sydän on rikkonut, mun ajatus maailma ei ole sama kuin ennen. Haluan vain itkeä jatkuvasti. Viime syksyllä sain tietä että miehelleni on suhde suomalaisen tytön kanssa. Suhde on kestänyt melkein vuoden. Itse sain tietä asiasta. Otin hänen kännykkään ja olin shokissa kun nähtiin alastomia kuvia heistä.

        Asun tällä 20v. Olen uskonut että suomalainen nainen on jotain muuta kuin mitä olen todentanut. Otin yhteyttä nuoren tytön kanssa. Hän ei ollut yhteys haluinen vaikka itse laitoin viestin ja kerroin miehelleni on elänyt kaksoiselämää. Hän oli tietoinen miehestä että hän on sinkku. Silti hän ei kertonut mitään minulle mitä olen odottanut eikä ollut halukas että olemme yhdessä mun miehen vastaan. Asun Leppävaarassa ja tyttö asu tällä. Joskus näen häntä Selossa. Hän ei tiedä että tunsin hänet koska olen nähnyt hänen alastomia kuvia miehen kännykällä. Olen masennus lääkkeistä.

        Minusta syyllinen on sinun mieheksi eikä se nainen jonka kanssa pettää sinua. Ilmeisesti olette turkkilaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta syyllinen on sinun mieheksi eikä se nainen jonka kanssa pettää sinua. Ilmeisesti olette turkkilaisia?

        Ei ole tärkeä ketä olemme, en ole turkkilainen. Nainen oli melkein 11kk mieheni kanssa ja ei tiennyt että hän varattu. Kun kirjoitin hänelle ja silloin hän sai tietä että olen mieheni vaimo minusta tuntui että hän ei antanut minulle mittään. Mitä sinä olisit hänen tilalle tehnyt? Itse olisin ollut vaimon puolella että petturi jäi kiinni jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi siis tästä sinun aloituksestasi ei välity minkäänlaista rakkauden häivähdystäkään?"

        Koska kyse on uskovaisesta hihhulista heiltä ei rakkautta ja ymmärrystä heru, tuomiota vaan ja syntiä synnin päälle.

        Anonyymi se tässä tuomitsee tylysti uskovaiset. Patako kattilaa soimaa.
        Jos sanoo syntiä synniksi, niin se ei tiettävästi ole rakkaudettomuutta, vaan voi olla syvääkin rakkautta kanssaihmisiä kohtaan, joiden ei halua ajautuvan moraalittomuuden teille.Rakkaus ei ole PELKÄSTÄÄN hyväksymistä ja tukemista, se on myös opastamista.
        Ja varmuudella voi sanoa, että kevytmielinen sekstailu siellä täällä pelkän himon tyydyttämisen takia on edelleen syntiä sanoivatpa vapaamieliset sekulaarisuomalaiset mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tärkeä ketä olemme, en ole turkkilainen. Nainen oli melkein 11kk mieheni kanssa ja ei tiennyt että hän varattu. Kun kirjoitin hänelle ja silloin hän sai tietä että olen mieheni vaimo minusta tuntui että hän ei antanut minulle mittään. Mitä sinä olisit hänen tilalle tehnyt? Itse olisin ollut vaimon puolella että petturi jäi kiinni jne

        Miehesi on turkkilainen. Noin ne käyttätyy aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi se tässä tuomitsee tylysti uskovaiset. Patako kattilaa soimaa.
        Jos sanoo syntiä synniksi, niin se ei tiettävästi ole rakkaudettomuutta, vaan voi olla syvääkin rakkautta kanssaihmisiä kohtaan, joiden ei halua ajautuvan moraalittomuuden teille.Rakkaus ei ole PELKÄSTÄÄN hyväksymistä ja tukemista, se on myös opastamista.
        Ja varmuudella voi sanoa, että kevytmielinen sekstailu siellä täällä pelkän himon tyydyttämisen takia on edelleen syntiä sanoivatpa vapaamieliset sekulaarisuomalaiset mitä tahansa.

        Jos Raamatusta haetaan hyväksyntää seksin harjoittamiselle, niin lisääntymistarkoituksessa harjoitettu seksi vaikuttaa ainoalta hyväksyttävältä.
        Kaikki muu näyttäisi viittaavan siveettömyyteen ja erityisesti aviovuode tulisi pyhittää siveettömyydeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Raamatusta haetaan hyväksyntää seksin harjoittamiselle, niin lisääntymistarkoituksessa harjoitettu seksi vaikuttaa ainoalta hyväksyttävältä.
        Kaikki muu näyttäisi viittaavan siveettömyyteen ja erityisesti aviovuode tulisi pyhittää siveettömyydeltä.

        Lue Korkea Veisu eli Laulujen Laulu. Se on seksuaalista iloittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Korkea Veisu eli Laulujen Laulu. Se on seksuaalista iloittelua.

        Kehotetaanko eroottisilla ilmaisuilla irstailemaan siveettömästi, minusta ei.
        Lisääntymiseen liittyvä leikittely ei sulje pois jo luomiskertomuksessa ainoaa hyväksyttyä seksin harjoittamistapaa; ...lisääntykää ja täyttäkää maa...

        Jos oikein ymmärsin, sinä Laulujen Laululla haluat oikeuttaa oman irstailusi ja siveettömyytesi, jonka kiellät toisilta.


    • Anonyymi

      "Älä tee aviorikosta" on vääristelty, jotta homoille ja lesboille saataisiin oikeudet, sillä oikea käsky oli "Älä tee huorin", joka on kattaa paljon laajemman syntien kirjon!

      • Anonyymi

        Kaikki muu seksi joka ei ole avioliitossa vaan on avioliiton ulkopuolella on aviorikos. Olen samaa mieltä. Tuo Raamatun 1992 käännös on täysin pilalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muu seksi joka ei ole avioliitossa vaan on avioliiton ulkopuolella on aviorikos. Olen samaa mieltä. Tuo Raamatun 1992 käännös on täysin pilalla.

        Voitko kertoa millainen oli Raamatullinen avioliitto?

        Luomiskertomuksen mukaan ainoa hyväksytty tapa harjoittaa seksiä näyttäisi olleen lisääntymistarkoituksessa harjoitettu seksi.
        Jos Raamatullista perustetta seksin harjoittamiselle nykymuotoisessa avioliitossa haetaan, niin palstalla en ole vielä nähnyt muuta kuin Kirjoitusten sanamuodoista poikkeavia tulkintoja joilla aviovuoteen siveettömyyttä yritetään oikeuttaa.

        Tuo esittämäsi sanamuoto saattaa olla avioliitossa elävien ihmisten harhaanjohtamista ja jos niin on, se vaikuttaa törkeydessään aivan käsittämättömältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa millainen oli Raamatullinen avioliitto?

        Luomiskertomuksen mukaan ainoa hyväksytty tapa harjoittaa seksiä näyttäisi olleen lisääntymistarkoituksessa harjoitettu seksi.
        Jos Raamatullista perustetta seksin harjoittamiselle nykymuotoisessa avioliitossa haetaan, niin palstalla en ole vielä nähnyt muuta kuin Kirjoitusten sanamuodoista poikkeavia tulkintoja joilla aviovuoteen siveettömyyttä yritetään oikeuttaa.

        Tuo esittämäsi sanamuoto saattaa olla avioliitossa elävien ihmisten harhaanjohtamista ja jos niin on, se vaikuttaa törkeydessään aivan käsittämättömältä.

        Vaikuttaa että johdat itsesi harhaan. Aviorikos = älä tee huorin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa että johdat itsesi harhaan. Aviorikos = älä tee huorin.

        Niin, mikä sana alkuperäisessä Raamatun Kirjoituksessa sitten on ollutkin, niin nettisanakirja antaa tällepäivälle huorinteon osumiksi: avioliiton rikkominen, aviorikos, haureus.

        Ennen kuin alat visertää harhaanjohtamisesta, niin voitko osoittaa sinulla olevan varmaa tietoa, mikä mahtaa olla se alkuperäinen ja muuttumaton Sana merkitykseltään ja tarkoitukseltaan aikalaisille tuhansia vuosia sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mikä sana alkuperäisessä Raamatun Kirjoituksessa sitten on ollutkin, niin nettisanakirja antaa tällepäivälle huorinteon osumiksi: avioliiton rikkominen, aviorikos, haureus.

        Ennen kuin alat visertää harhaanjohtamisesta, niin voitko osoittaa sinulla olevan varmaa tietoa, mikä mahtaa olla se alkuperäinen ja muuttumaton Sana merkitykseltään ja tarkoitukseltaan aikalaisille tuhansia vuosia sitten?

        Älä tee huorin!
        Se on monelle kestämätöntä ja sitten yritetään etsiä jostain heh, tuhansista vuosista jotain apua.
        Yksinkertainen asia : Älä tee huorin. Se on käsky, joka ilmenee Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee huorin!
        Se on monelle kestämätöntä ja sitten yritetään etsiä jostain heh, tuhansista vuosista jotain apua.
        Yksinkertainen asia : Älä tee huorin. Se on käsky, joka ilmenee Raamatussa.

        Niin? Ja mitä sillä on alkuperäisessä merkityksessään aikalaisille yksiselitteisesti tarkoitettu?


      • OIkeastaan se on päinvastoin. Jos toinen käy ns. vieraissa, mutta katuu ja saa sen anteeksi, avioliitto jatkuu. Mutta jos toinen pettää toisen luottamuksen, sitä ei niin vain saakaan anteeksi.


    • Anonyymi

      Ihmisen suurin synti on tuomita toinen ihminen. Te uskotte kristukseen jumalan poikaan joka annettiin kaikkien syntisten puolesta, hänen ruumis annettiin teidän puolesta, hänen verensä vuodatettiin teidän puolesta, koska jumala armahtaa ja antoi poikansa teidän uskovaisten kristyttejen puolesta. Niin raamattu käsittääkseni sanoo. Miksi sinä ihminen menet ja tuomitset ja osoitat toisen synnin? Tämä on yksi syistä miksi en kirkkoon kuulu. Me olemme ihmisiä, meistä jokainen tekee toisinaan väärin, joskus niin väärin että se rikkoo perheitä ja aiheuttaa traumoja. Kenelläkään meistä ei ole oikeutta tuomita ja kivittää. Meillä jokaisella on mahdollisuus muuttua ja ymmärtää tekomme seuraukset. Kun olisimme armollisempia itseämme kohtaan, voisimme olla armollisempia myös toisiamme kohtaan. Erään YKn veteraanin sanoja lainatakseni : Viha on sodissa ja vihapuheet, tuomitseminen aiheuttavat sotia, Jumala antoi poikansa turhaan ihmiskunnan puolesta, koska ihminen on unohtanut armon ja rakkauden lähimpään, olemme tuominneet itsemme tuhoon.

      • Anonyymi

        Jeesus ei hyväksynyt syntiä. Turhaan siitä ketään syyttää jos itse tekee väärin. Kirkkoa voi syyttää jos vääristelee totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei hyväksynyt syntiä. Turhaan siitä ketään syyttää jos itse tekee väärin. Kirkkoa voi syyttää jos vääristelee totuutta.

        Mikä on totuus missäkin asiassa, kuka sen tietää, sinä, minä vai joku muu?
        Jokaiselle on annettu se mitä totuuteen tarvitaan, onko totuutta osoitella toisia epäpuhtaiksi jos oma housunpersusta on pesemättä...


    • Nykyisin seksiä harjoittaa ihmiset kun on keksitty ehkäisy, eikä siinä ole sen kummallisempaa kuin ruuan syöminen kun on nälkä. Uskovat ovat vaan kateellisia kun seksi on nykyisin sitä mitä se on. Ja siitä tehdään tarpeettomasti ainoa pahe.

      • "Ja siitä tehdään tarpeettomasti ainoa pahe. "

        Tässä aloituksessa on kyse aviorikoksesta. Sinulla edelleen tuo mieli tempoo ihan eri raiteille kuin mistä varsinaista keskustelua käydään. Keskity!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Ja siitä tehdään tarpeettomasti ainoa pahe. "

        Tässä aloituksessa on kyse aviorikoksesta. Sinulla edelleen tuo mieli tempoo ihan eri raiteille kuin mistä varsinaista keskustelua käydään. Keskity!!!

        Voi olla näinkin, että minussa on ADHD-piirteitäkin, mutta voi olla lisäksi niinkin, että et halua antaa kiusallisiin seksistä oleviin mielipiteisiin vastauksia.

        Jo aloituksessa vertasit tätä käskyä entiseen käskyyn, joka oli "älä tee huorin." Ja se kertoo, että on kysymys koko seksistä ja minä vastasin siihin.

        sage8


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla näinkin, että minussa on ADHD-piirteitäkin, mutta voi olla lisäksi niinkin, että et halua antaa kiusallisiin seksistä oleviin mielipiteisiin vastauksia.

        Jo aloituksessa vertasit tätä käskyä entiseen käskyyn, joka oli "älä tee huorin." Ja se kertoo, että on kysymys koko seksistä ja minä vastasin siihin.

        sage8

        "Ja se kertoo, että on kysymys koko seksistä"

        EI!!! Teet aivan IHMEELLISIÄ päätelmiä!!! Keskity!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Ja se kertoo, että on kysymys koko seksistä"

        EI!!! Teet aivan IHMEELLISIÄ päätelmiä!!! Keskity!!!

        Keskity sinäkin todellisuuteen. Raamattu, eikä vallankaan VT eikä Paavali ole mitään moraalioppaita.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Keskity sinäkin todellisuuteen. Raamattu, eikä vallankaan VT eikä Paavali ole mitään moraalioppaita.

        Miksi muuten sinä jaksat jankuttaa niistä täällä vuodesta toiseen jos niin kerran on?


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Keskity sinäkin todellisuuteen. Raamattu, eikä vallankaan VT eikä Paavali ole mitään moraalioppaita.

        Ateisti-sage sanoo mikä on moraaliopas ja mikä ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muuten sinä jaksat jankuttaa niistä täällä vuodesta toiseen jos niin kerran on?

        Siksi, että fundisuskovat sen kerran toisensa jälkeen esille.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Siksi, että fundisuskovat sen kerran toisensa jälkeen esille.

        Saako saman suomeksi, kiitos.


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Ja siitä tehdään tarpeettomasti ainoa pahe. "

        Tässä aloituksessa on kyse aviorikoksesta. Sinulla edelleen tuo mieli tempoo ihan eri raiteille kuin mistä varsinaista keskustelua käydään. Keskity!!!

        Kerrotko mitä tarkoitat Raamatullisella avioliitolla, jota mainitsemasi aviorikos koskee?
        Aloituksessa olisi nähdäkseni pitänyt kyetä osoittamaan nykymuotoisen avioliiton olevan kirjaintakaan muuttamatta vastaava kuin Raamatullinen avioliitto on ollut voidaksemme keskustella muista kuin sinun omista mielipiteistäsi, joilla ei välttämättä ole todellisuuspohjaa Raamatun Kirjoitusten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mitä tarkoitat Raamatullisella avioliitolla, jota mainitsemasi aviorikos koskee?
        Aloituksessa olisi nähdäkseni pitänyt kyetä osoittamaan nykymuotoisen avioliiton olevan kirjaintakaan muuttamatta vastaava kuin Raamatullinen avioliitto on ollut voidaksemme keskustella muista kuin sinun omista mielipiteistäsi, joilla ei välttämättä ole todellisuuspohjaa Raamatun Kirjoitusten kanssa.

        Sinä voit itse tutkia Raamattua ja etsiä vastauksia. Älä tee huorin eli aviorikosta taitaa olla sinulle kauhistus. Miksi?
        Se käsky on ihmisen hyväksi.
        Et voi hyväksyä hyvää? Jäljelle jää vain paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit itse tutkia Raamattua ja etsiä vastauksia. Älä tee huorin eli aviorikosta taitaa olla sinulle kauhistus. Miksi?
        Se käsky on ihmisen hyväksi.
        Et voi hyväksyä hyvää? Jäljelle jää vain paha.

        Raamatussa on kuvattu avioliittoon vihkimistä aika niukasti, onko Raamatullinen avioliitto (vast) suoraan vertailukelpoinen nykyisen avioliiton kanssa, siis kirjaintakaan muuttamatta?
        Mitä Raamatullisessa avioliitossa on tarkoitettu huorinteolla / aviorikoksella / haureudella?
        Toisen ihmisen analysointikykyäsi ei ainakaan voi syyttää turhasta järjenkäytöstä, mutta tuotahan tuollaiset järjenjättiläiset tekevät kaiken aikaa.
        Ehkä kuitenkin pitäydyt Raamatunkirjoituksissa fantasioimatta minusta esittämälläsi tavalla, niin saadaan ehkä valota tuohon mitä kysyin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on kuvattu avioliittoon vihkimistä aika niukasti, onko Raamatullinen avioliitto (vast) suoraan vertailukelpoinen nykyisen avioliiton kanssa, siis kirjaintakaan muuttamatta?
        Mitä Raamatullisessa avioliitossa on tarkoitettu huorinteolla / aviorikoksella / haureudella?
        Toisen ihmisen analysointikykyäsi ei ainakaan voi syyttää turhasta järjenkäytöstä, mutta tuotahan tuollaiset järjenjättiläiset tekevät kaiken aikaa.
        Ehkä kuitenkin pitäydyt Raamatunkirjoituksissa fantasioimatta minusta esittämälläsi tavalla, niin saadaan ehkä valota tuohon mitä kysyin.

        Aviopareista kerrotaan sitäkin enemmän. Mitä se vihkimisen tapa nyt niin tärkeää on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aviopareista kerrotaan sitäkin enemmän. Mitä se vihkimisen tapa nyt niin tärkeää on?

        Jos ei tiedetä millainen Raamatullinen avioliitto oli, miten voidaan Raamatulla perustella nykymuotoista avioliittoa?

        Luomiskertomuksessakin mainitaan vaimo, mutta ei avioliittoa. Mikä oli se asia, joka teki naisesta vaimon?

        Raamatun kertomuksissa ei ole kerrottu samaa sukupuolta olevien avioliitoista, mutta ei kiellettykään niitä.
        Onko mielestäsi mahdollista tai mahdotonta, että Raamatulliseen aikaan on ollut samaa sukupuolta olevien avioliittoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei tiedetä millainen Raamatullinen avioliitto oli, miten voidaan Raamatulla perustella nykymuotoista avioliittoa?

        Luomiskertomuksessakin mainitaan vaimo, mutta ei avioliittoa. Mikä oli se asia, joka teki naisesta vaimon?

        Raamatun kertomuksissa ei ole kerrottu samaa sukupuolta olevien avioliitoista, mutta ei kiellettykään niitä.
        Onko mielestäsi mahdollista tai mahdotonta, että Raamatulliseen aikaan on ollut samaa sukupuolta olevien avioliittoja?

        On sulla vaikeaa ja pitää vikistä olemattomista jossitteluista.
        Älä tee huorin!
        Ei se voi olla sinulle niin vaikeaa?!
        Oletko kuollut totuudelle sen takia?
        Surullista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla vaikeaa ja pitää vikistä olemattomista jossitteluista.
        Älä tee huorin!
        Ei se voi olla sinulle niin vaikeaa?!
        Oletko kuollut totuudelle sen takia?
        Surullista..

        Mihin asetat huorinteon rajan nykyavioliitossa ja mihin asetat rajan Raamatullisessa avioliitossa?
        Miehellä saattoi olla lukematon määrä vaimoja, oliko heidät vihitty nykymuotoisen avioliiton tavoin?
        Totuudelle voi kuolla monin tavoin, kuten itsestäsikin voit nähdä; kaikella ihmisen ajattelulla ja tekemisellä on jokin mieli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin asetat huorinteon rajan nykyavioliitossa ja mihin asetat rajan Raamatullisessa avioliitossa?
        Miehellä saattoi olla lukematon määrä vaimoja, oliko heidät vihitty nykymuotoisen avioliiton tavoin?
        Totuudelle voi kuolla monin tavoin, kuten itsestäsikin voit nähdä; kaikella ihmisen ajattelulla ja tekemisellä on jokin mieli.

        Jos noudatetaan tiukasti Raamatun mukaisuutta, pitäisi hyväksyä avoliitot - joita tuon ajan avioliitot lähinnä olivat.

        Miehille oli helpompaa naida aina se nainen, jota "himoitsi" ... ;D Noin pienenä kevennyksenä.


    • Anonyymi

      vmp

    • Anonyymi

      tTÄTÄ se on kun on tämä nettio, josa joka ikinen luuseri kuvittelee olevansa jokin jokaisen asian asiantuntija ja päsmäri.

      ennen oli luuserit hiljaa aamujkaljansa tykönä, nyt ne on netissä esittämässä kartanon omistajaa kaiken aikaa, ja yhteiskunta maksaa soffarämässä retkottavan rikkiviisaan.

      • Anonyymi

        Sinulla näitä ystävällisiä ja kunnioittavia kommentteja riittää nykyään joka lähtöön. Taidat olla uskovainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla näitä ystävällisiä ja kunnioittavia kommentteja riittää nykyään joka lähtöön. Taidat olla uskovainen?

        Olen ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ateisti.

        Se ei ole mikään kunnia eikä ainakaan puolustus millekään mielipiteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole mikään kunnia eikä ainakaan puolustus millekään mielipiteelle.

        Aito uskovainen ei käsittääkseni vähättele toisen ihmisen uskoa tai arvostele sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aito uskovainen ei käsittääkseni vähättele toisen ihmisen uskoa tai arvostele sitä.

        Onko ateismi uskoa? Olen ymmärtänyt että se on nimenomaan uskomattomuutta, siis uskon puutetta eli sekularisuutta?
        Mitä taas tulee arvosteluun, niin kyllä väärää uskoa saa arvostella. Eräiden uskontokuntien ääriliikkeet jopa tappavat ihmisiä vääräuskoisuuden takia. Enkä nyt tietenkään sano tätä siksi, että tappaminen mielestäni olisi suotavaa tai edes luvallista, vaan korostaakseni arvostelun luonnetta verrattuna joihinkin radikaalimpiin menettelytapoihin.
        Anonyymi
        9.8.2019 5:03


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ateisti.

        Anteeksi, mutta kuolen nauruun!
        Olette huvittavia!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ateismi uskoa? Olen ymmärtänyt että se on nimenomaan uskomattomuutta, siis uskon puutetta eli sekularisuutta?
        Mitä taas tulee arvosteluun, niin kyllä väärää uskoa saa arvostella. Eräiden uskontokuntien ääriliikkeet jopa tappavat ihmisiä vääräuskoisuuden takia. Enkä nyt tietenkään sano tätä siksi, että tappaminen mielestäni olisi suotavaa tai edes luvallista, vaan korostaakseni arvostelun luonnetta verrattuna joihinkin radikaalimpiin menettelytapoihin.
        Anonyymi
        9.8.2019 5:03

        Ihminen uskoo Jumalan olemassaoloon tai uskoo ettei Jumalaa ole olemassa.
        Uskonnonvapaus suojaa molempia.
        Jos väität toisen uskon olevan väärää sinun on todistettava hänelle omasi oikeaksi ollaksesi totuuden arvoinen.
        Helppoa vai mitä?


    • On alati mielenkiintoista havaita kuinka uskovaiset jaksavat päivästä toiseen paheksua toisten ihmisten seksuaalisuutta, jos se ei mene aivan heidän ideaalinsa mukaisesti.

      Useat seksisuhteet elämän aikana ja useamman partnerin kanssa eri elämänvaiheissa ovat aika yleisiä, ja monet ihmiset kokevat romansseja useamman kuin yhden henkilön kanssa.

      Jos se rakkaus (mukaanluettuina romanssit ja seksi) nyt on niin hurjan hienoa ja pyhää, niin sehän voisi jopa perustella hyväksi ja kannustaa hankkiutumaan useampiin suhteisiin elämän aikana, varsinkin jos romanttista säpinää ei riitä yhdessä suhteessa täyttämään yksilön tarpeita.

      • Juuri näin se on minunkin mielestäni.


      • Anonyymi

        Ei kukaan seksuaalisuutta paheksu se on Jumalan lahja miehelle ja naiselle.
        Mutta sen väärä käyttö kuvottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan seksuaalisuutta paheksu se on Jumalan lahja miehelle ja naiselle.
        Mutta sen väärä käyttö kuvottaa.

        Onko muuten bonobon seksuaalisuus mielestäsi Jumalan lahja urokselle ja naaraalle?


      • Anonyymi
        A10097 kirjoitti:

        Onko muuten bonobon seksuaalisuus mielestäsi Jumalan lahja urokselle ja naaraalle?

        Mikä on bonoton?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on bonoton?

        Bonotonista en tiedä, mutta bonobo eli kongonsimpanssi on seksuaalisesti sangen aktiivinen lähisukulaisemme.


      • Anonyymi
        A10097 kirjoitti:

        Bonotonista en tiedä, mutta bonobo eli kongonsimpanssi on seksuaalisesti sangen aktiivinen lähisukulaisemme.

        Olet siis simpanssi, mielenkiintoista.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on bonoton?

        Mahtaako olla sellainen, jolla ei ole bonoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako olla sellainen, jolla ei ole bonoa?

        Olen aina ihmetellyt maratonjuoksuille osallistuvia Martteja.


    • Anonyymi

      Ajattelen niin, että käskyt on annettu ihmiselle suojelemaan meitä ihmisinä ja siksi ettemme toiminnallamme vahingoita ketään henkisesti, hengellisesti emmekä fyysisestikään. Niin että ne on ihmisen parhaaksi. Esim. "Tämäkäsky älä tee huorin."
      Sanotaan, että kaikki muu synti on ihmisen ulkopuolella, mutta haureuden synnissä ihminen tekee syntiä omaa ruumistaan vastaan.
      Kuinka monta perhettä on särkynyt uskottomuuden vuoksi. Perhesurmat, joita saamme lukea jatkuvasti usein taustalla on aviorikos. Se loukkaa ihmistä kaikista syvimmin. On väärin, että nykyään oikein kehotetaan uskottomuuteen jos kaikki ei mene avioliitossa hyvin. Aivan kuin se uskottomuus olisi sen auvoisempaa. Eikä puolisoiden tarvitse pohtia syntyjä syviä.

    • Anonyymi

      Allah on vihainen jos nainen toimii omin päin. Se on Jumalan tahdon vastaista.

    • Anonyymi

      En tee, koska sellaista rikosta ei ole olemassakaan. Ei ainakaan sivistysmaissa.

      • Onko sivistystä pettää puolisoaan 😳❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Onko sivistystä pettää puolisoaan 😳❓

        Voitko esittää yksilöidymmin, mitä tarkoitat puolison pettämisellä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko esittää yksilöidymmin, mitä tarkoitat puolison pettämisellä?

        Kysyppä sitä vaikka äidiltäsi 😄


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kysyppä sitä vaikka äidiltäsi 😄

        Miksi käytät tuollaista nimimerkkiä kun et osaa opstaa missään asiassa.

        Puolison pettämistä on monenlaista, kaipasin tarkennusta millaisesta pettämisestä oli kyse.
        Pahoittelen, että vaivasin sinua olemattomalla kysymykselläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi käytät tuollaista nimimerkkiä kun et osaa opstaa missään asiassa.

        Puolison pettämistä on monenlaista, kaipasin tarkennusta millaisesta pettämisestä oli kyse.
        Pahoittelen, että vaivasin sinua olemattomalla kysymykselläni.

        Mistä ihmseestä olet saanut päähäsi, että uskovaiten pitäisi osallistua sinun trollauksiisi`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmseestä olet saanut päähäsi, että uskovaiten pitäisi osallistua sinun trollauksiisi`?

        Uskova ihminen käsittääkseni vastaa kysyvälle, ei sen kummallisemmasta ole kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskova ihminen käsittääkseni vastaa kysyvälle, ei sen kummallisemmasta ole kysymys.

        Mihin perustat väitteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi?

        Mihin perustat kommenttini olleen väite?


    • Anonyymi

      Rakkaushan on tietysti hyvä asia, pohjimmiltaan. Tyypillisesti "huorin tekemisessä" ainoastaan panemista, josta on rakkaus kaukana.

    • Anonyymi

      ja tämän jutun pojan oikea ikä oli 12-vuotta, juttu virheellisin faktoin valehdeltu ja peitelty! kyseessä pedofilia, jota toimittajareportterilitsanwittukieli peittelee.

    • Ns. "paneminen" kuuluu nuorilla monesti rakkauteen, jos kerran pitää toisesta ja haluaa toisenkin nauttia seksistä. Tavallisesti se on vaan oman seksikiihkonsa purkamista, joka on sekin hyvää, toisin kuin henkinen tai fyysinen väkivalta.

      Raamatun kirjoittajat ovat oman aikansa ja silloisten "shamaanien" käsityksissä.

      • Anonyymi

        Paneminen kyllä käy ilman tahtomistakin, mutta rakkautta ei ole ilman tahtoa.
        Seksi on fyysinen vietti, mutta rakkaus on kaikki. Ihminen ei voi hyvin ilman rakautta. Ilman seksiä kyllä pärjää, seksin puutteeseen ei kukaan kuole,
        Mutta sanotaan, että pieni vauva voi kuolla ilman rakkautta ja läheisyyttä.
        Kuten sekin tiedetään, että särkyneen sydämen oireyhtymä voi myös tappaa ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paneminen kyllä käy ilman tahtomistakin, mutta rakkautta ei ole ilman tahtoa.
        Seksi on fyysinen vietti, mutta rakkaus on kaikki. Ihminen ei voi hyvin ilman rakautta. Ilman seksiä kyllä pärjää, seksin puutteeseen ei kukaan kuole,
        Mutta sanotaan, että pieni vauva voi kuolla ilman rakkautta ja läheisyyttä.
        Kuten sekin tiedetään, että särkyneen sydämen oireyhtymä voi myös tappaa ihmisen.

        Täyttä höpinää. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä höpinää. 🤣🤣🤣

        Seksi on nykyään tehty turhan tärkeäksi ja siksi parit eroaa ja perheet voivat huonosti kun lähdetään muka paremman seksin perään vain pettyäkseen yhä uudelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seksi on nykyään tehty turhan tärkeäksi ja siksi parit eroaa ja perheet voivat huonosti kun lähdetään muka paremman seksin perään vain pettyäkseen yhä uudelleen.

        Totta, seksi on tehty nykyään turhan tärkeäksi. Sehän näyttää olevan tärkein teema myös kirkollisessa ja yleensä uskonnollisessa keskustelussa, ainakin maallikkotasolla.


      • Anonyymi

        Paneminen on refleksi.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Totta, seksi on tehty nykyään turhan tärkeäksi. Sehän näyttää olevan tärkein teema myös kirkollisessa ja yleensä uskonnollisessa keskustelussa, ainakin maallikkotasolla.

        Seksi on erittäin tärkeä asia, koska ilman sitä ihmiskunta näivettyisi ja kuolisi sukupuuttoon.
        Mutta koska se on niin tärkeä asia, siksi sen harjoittamisessa on oltava korkeamoraaliset säännöt, joita ihmisten tulee noudattaa.
        Ei ole tarkoitus, että ihmisellä on paskan maku suussa joka panemisen jälkeen ja olo tyhjä kuin oksennuksen jälkeen. Ei myöskään missään tapauksessa ole tarkoitus, että oman aviopuolison itsekunnioitus ja elämänusko viedään pettämällä häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seksi on erittäin tärkeä asia, koska ilman sitä ihmiskunta näivettyisi ja kuolisi sukupuuttoon.
        Mutta koska se on niin tärkeä asia, siksi sen harjoittamisessa on oltava korkeamoraaliset säännöt, joita ihmisten tulee noudattaa.
        Ei ole tarkoitus, että ihmisellä on paskan maku suussa joka panemisen jälkeen ja olo tyhjä kuin oksennuksen jälkeen. Ei myöskään missään tapauksessa ole tarkoitus, että oman aviopuolison itsekunnioitus ja elämänusko viedään pettämällä häntä.

        Kertoisitko tarkemmin noista säännöistä, jotka Sinusta tarvitaan?


    • On mielenkiintoista lukea näitä avaajan purkautumisia. Miten mahtaa olla: onnistuuko oppien noudattaminen häneltä itseltään?

      • Anonyymi

        Sinun kirjoituksesi taas ei taida kiinnostaa ketään.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kirjoituksesi taas ei taida kiinnostaa ketään.....

        Minusta avaajan nimenomaan tulisi osallistua keskusteluun tarvittaessa omalla esimerkillään valitessaan näinkin haastavan aiheen itselleen.


      • Anonyymi

        Onko sillä merkitystä? Muuttaako se aiheen?
        Muuttuuko käsky?
        Miksi kysyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä merkitystä? Muuttaako se aiheen?
        Muuttuuko käsky?
        Miksi kysyt?

        Jos jotakin muilta vaatii, kai omia oppejaan itsekin noudattaa?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Jos jotakin muilta vaatii, kai omia oppejaan itsekin noudattaa?

        Tuo pitäisi olla se lähtökohta...


    • Ompa todella mielenkiintoinen lausuma sinulla >>>Täällä ajassa avionrikkojat menettävät henkisiä kykyjään; muisti katoaa, äly sumenee, tahto heikkenee, ilmenee levottomuutta ja ...<<<

      Voisiko tuon vielä todistaa lääketieteellisesti, sillä itselläkin alkaa muisti heiketä ja totta maar äly kadota. Ei se ainakaan johdu siitä, että olen syntynyt -40 luvulla.
      Esitä hyvä lajitoveri tuo tekstisi vaikka Skeptiksen sivuilla niin siellä ollaan taatusti kiinnostuneita.

      • Anonyymi

        Onhan tuo totta. Miksi sitä ihmettelet?


    • Anonyymi

      Älä tee huorin oli ihan ajankohtainen neuvo aikana kun ei ollut ehkäisyä, naiset oli kauppatavaraa ja vanhin poika peri kaiken.

      Mutta ei ole enää.

      • Anonyymi

        Naisilla oli silloin kaikki hyvin ja miehet olivat miehiä eikä mitään hinttejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla oli silloin kaikki hyvin ja miehet olivat miehiä eikä mitään hinttejä.

        Ahaa. Eli haluaisit samat ajat takaisin?


    • Anonyymi

      Mustasukkaisuusmurhat ovat ateisteilla ja evolutionisteilla moninnverroin yleisempiä kuin oikeilla uskovilla jotka eivät ikinä tekisi sellaista.

      Miksi on näin?

      Siksi koska evoatet on opetettu etsimään ja hakemaan ennenkaikkea omaa etuaan tai omaa tyydytystään myös parisuhteissaan, ja vieläpä tänään jopa sitä hetkellistä hyvää joka näkyy siinä että media on täynnä kuvia naisten legginspersauksista eikä media kohdista lainkaan huomiota naisten henkiseen olemukseen.

      Jos siis evoateistimies ei saa heti sitä peppua niin sitten vihastutaan pepun kantajaan ja tapetaan hänet, eikä mieleen tule lainkaan sitä ajatusta että haluaisi antaa naisen valita sen mikä häntä miellyttää, sillä se olisi paljon rakkaudellisempaa.

      Aidosti rakastava haluaa joka hetki että puoliso olisi mahdollisimman onnellinen ja jos nyt käykin niin että kumppani ihastuisikin johonkuhun toiseen niin aidosti rakastava toivottaisi vain kaikkea hyvää ex-puolisonsa uudelle parisuhteelle ja toivoo sydämmestään errä he tulisivat aidosti onnellisiksi.
      Tällainen parinvaihtotilanne tulisi tietenkin hoitaa ilman että aviorikosta tapahtuisi. Siis suurta itsehillintää osoittaen. Itsehillintä parisuhdeasioissa on evoateisteille täysin tuntematon termi ja siksi noita mustasukkaisuusmurhia tapahtuu.

      • Kyllä tuo on just aivan turhaa puhetta. Toki jossain täällä pohjanmaalla ollaan aviossa maailmantappiin, ovatko kaikki liitot onnellisia? No ei todellakaann.

        Muistaakseni pohjaanmaalta löytyy oikein kunta jossa eniten tapetaan ihmisiä tuosta syystä kun ei eroon muuten pääse. Muistaakseni laskettu jotenkin väestön mukaan.

        Olenpa nähnyt todella uskonhurmoksessa olevia moneen kertaan "naiviakin" ja pienellä kyllällä tiedetään kyllä jos ottanut jo vähän varaslähdön ;)

        Mitä taas tulee mustasukkaisuus murhiin tai ylipäätänsä mustasukkaisuuteen, ei ole mustasukkaisuutta jos ei ole enää tunnetta.


      • ”…puoliso olisi mahdollisimman onnellinen ja jos nyt käykin niin että kumppani ihastuisikin johonkuhun toiseen niin aidosti rakastava toivottaisi vain kaikkea hyvää ex-puolisonsa uudelle parisuhteelle…”

        Tuota, kyse oli siitä käskystä, ettei puolisoa saa pettää! Eli hyväksytkö jollain tasolla henkisen uskottomuuden, ja kenties fyysisenkin?


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus !
      Hölöttäjiä hirveesti vailla mitään asiaa 😮🤤

      • Anonyymi

        Itseäsi lukuunottamatta keskustelussa vaikuta muita hirveitä hölöttäjiä olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäsi lukuunottamatta keskustelussa vaikuta muita hirveitä hölöttäjiä olevan.

        Onahn tuokin mielipide. Ole vaan omaa mieltäsi ja sisältökin oli kovin fiksu.
        Harmittaako ?
        :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onahn tuokin mielipide. Ole vaan omaa mieltäsi ja sisältökin oli kovin fiksu.
        Harmittaako ?
        :D

        Aamun paras!
        Kiitos kun liityit jaloon seuraamme, taitaa meitä hölöttäjiä sittenkin olla ainakin kolme. Näin kivassa ja koomisessa seurassa ei harmita.


    • Vanhakantainen ilmaus ”aviorikos” on tarkoittanut sukupuoli yhteyttä jonkun muun kuin aviopuolison kanssa.

      Kun mies omisti naisen, hänen piti varmistua jotenkin siitä, että mahdolliset jälkeläiset olivat hänen omiaan. Siksi usein kohta tulkittiin siten, että se koski etenkin naisia. Toki jotkut miehetkin saivat rangaituksia.

      Kun avioliitto ei ollut mikään tunnesuhde, niin nykyiset kokemukset esim. mustasukkaisuudesta taisivat olla harvinaisia? Enemminkin siinä saatettiin häpeää se toinen puoliso, jonka kunniaa se loukkasi.

      Nyt kun tunnesuhde on se tärkein, miksi avioidutaan, niin asiaan liittyy myös mustasukkaisuus. Pelko siitä, että suhteen väliin voi tulla joku kolmas henkilö, joka erottaa puolisot toisistaan.

      Sitten on toinen aspekti – luottamus. Miten paljon voi luottaa siihen toiseen, ettei hän tee mitään sellaista salaa, mikä voisi vahingoittaa toista osapuolta. Ettei hän tuo ketään kolmatta osapuolta, joka rikkoo välit, siihen suhteeseen.

      Nykyään avopuolisotkin arvostavat näitä kahta: Seksuaalista uskollisuutta ja henkistä uskollisuutta.

      • Anonyymi

        Seli-seli-sössön-sössön.
        -suuntausmummolle


      • Anonyymi

        Mummomuorilla todellakin on kikkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuorilla todellakin on kikkeli.

        Valtaosalla naisista on elämänsä aikana vähintään yksi kikkeli, joillakin monta tai jopa paljon.
        Onko sinulla jo sellainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seli-seli-sössön-sössön.
        -suuntausmummolle

        Sinulla ei siis ole mitään sanottavaa aiheesta?


    • Anonyymi

      Tämä keskustelu antaa taas kerran loistavan kuvan uskovaisten käsityksestä rakkaudesta. Ivaa, vittuilua ja vihaa. Kostoa ja saastaa. Muuta te ette mieti.

      • Anonyymi

        Uskovaisten?
        Uskovainen uskoo Jumalan sanaan joka ilmenee Raamatussa.
        Älä tee huorin on hyvin selkeää.
        Joillekin se on kuitenkin vaikeaa, vaikka onkin melko lyhyt lause, eli käsky.


    • Alottajalla on kymmenet kaskut ihan sekasin. Ei rippikoulussa noin opetettu.

    • Miten aloittaja suhtautuu Salomon ja Daavidin moniin vaimoihin?

    • Anonyymi

      1Kun.11:1-2 Mutta kuningas Salomolla oli paitsi faraon tytärtä monta muukalaista vaimoa, joita hän rakasti: mooabilaisia, ammonilaisia, edomilaisia, siidonilaisia ja heettiläisiä, niiden kansan naisia, josta Herra oli sanonnut israelilaisille: Älkää yhtykö heihin älköötkä hekään yhtykö teihin; he varmasti taivuttavat teidän sydämenne seuraamaan heidän jumaliansa. Näihin Salomo kiintyi rakkaudella.

      • Näin siis Solomo ja Daavid saivat vapaasti pitää monia vaimoja mutta myöhemmin kiellettiin vilkaisemaankaan himoiten toista, ettei vaan sortuisi huoruuden hirveään syntiin. Aika uskomatonta.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe