Oon ainut lapsi ja se on perseestä

kyrpiintynyt

nii. "kaikki" saa heti sellasen kuvan,et oot joku hemmoteltu kusipää joka ei ymmärrä mitää ihmissuhteista.

no sehän on vaan tällänen yleisesti ajateltu juttu, mut oikeesti on TOSI SYVÄLTÄ olla ainut lapsi.
joo, onha se tietysti vittumaista ku oma systeri tai veli tappelee tai on muuten vaa tyhmä, mut miettikää millast teidän elämä ois ilman teidän siskoksii.

mä oisin oikeesti paljon onnellisempi jos mul ois joku sisarus, ees siskopuli tai veli.
joku jok tajuais kaikki perhejutut ja kaikki sellaset.

onha mul paljo hyvii kaverei, mut se ei todellakaa oo sama asia!

think that.

18

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Dia-

      Samaa mieltä olen.. Antasin melkein mitä vaan jos veljen saisin,edes velipuolen.. Mutta minkäs teet,sellaista on elämä..

    • Totta. Vaikka en siskojeni kanssa kovin hyvin toimeen tulekkaan, niin en minä heistä luopuisi!

      • ja sen toinen puoli

        Oon itsekin ainut lapsi. Enkä todellakaan ole 'hemmoteltu lellipenska', en oo koskaan saanut läheskään kaikkea mitä olen halunnut eikä minulle annettu periksi tippaakaan enempää kuin sisarellisille tyypeille. Mutsi piti mulle nk käytöskoulua ja silleen.

        No, mulla on ollu kolme sisarpuolta, joiden kanssa asuin yli viisi vuotta saman katon alla. Kaikki olivat muutaman vuoden nuorempia, vanhin oli tyttö ja vuoden nuorempi. Voin sanoa, että ei se nyt ole niin loistokasta, että on joku veli tai sisko! Se on aivan eri asia kuin joku kaveri tai ystävä, monet näyttää luulevan että on kivaa kun voi jakaa huolia sisarusten kanssa eikä se ihan pidä paikkaansa.

        Se, onko sisaruksia, on kaksipiippuinen juttu: jos on, koti voi käydä ahtaaksi (itse en mistään hinnasta ottaisi huoneeseeni toista haisemaan ja sotkemaan), auto käy ahtaaksi, perhe ei voi todennäköisesti juurikaan matkustella koska on eri asia viedä kolme henkeä lomalle kuin esim. kuusi, samoin on ravintoloiden laita eli monilapsisten perheiden kakarat ovat toisinaan suht huonosti käyttäytyviä, koska heitä ei olla haluttu ottaa mukaan tilaisuuksiin tai juhliin... eikä vanhemmalla iällä sitten tarvitse riidellä perintöasioista ym.

        hyvä puoli on taas siinä, että vanhempana sitten ei ole yksin - jos välit ovat kunnossa ja asuinpaikka järjellisen etäisyyden päässä!

        kaikkiaan, sisaruselämän kuvaavimpia asioita on kateus ja tappelu, kateus joka ainoasta jäätelöpalasta ja vaatekappaleesta ja vanhempien huomiosta.

        t: ainoa lapsi, joka on - uskokaa tai älkää - todella tyytyväinen ja onnellinen, koska ei ole joutunut käyttämään vanhempien sisarusten rääsyjä ja toisaalta on myös itse joutunut raivaamaan tiensä esim koulumaailmassa ilman neroisosiskon muistiinpanoja ja 'neuvoja'.


      • ja sen toinen puoli kirjoitti:

        Oon itsekin ainut lapsi. Enkä todellakaan ole 'hemmoteltu lellipenska', en oo koskaan saanut läheskään kaikkea mitä olen halunnut eikä minulle annettu periksi tippaakaan enempää kuin sisarellisille tyypeille. Mutsi piti mulle nk käytöskoulua ja silleen.

        No, mulla on ollu kolme sisarpuolta, joiden kanssa asuin yli viisi vuotta saman katon alla. Kaikki olivat muutaman vuoden nuorempia, vanhin oli tyttö ja vuoden nuorempi. Voin sanoa, että ei se nyt ole niin loistokasta, että on joku veli tai sisko! Se on aivan eri asia kuin joku kaveri tai ystävä, monet näyttää luulevan että on kivaa kun voi jakaa huolia sisarusten kanssa eikä se ihan pidä paikkaansa.

        Se, onko sisaruksia, on kaksipiippuinen juttu: jos on, koti voi käydä ahtaaksi (itse en mistään hinnasta ottaisi huoneeseeni toista haisemaan ja sotkemaan), auto käy ahtaaksi, perhe ei voi todennäköisesti juurikaan matkustella koska on eri asia viedä kolme henkeä lomalle kuin esim. kuusi, samoin on ravintoloiden laita eli monilapsisten perheiden kakarat ovat toisinaan suht huonosti käyttäytyviä, koska heitä ei olla haluttu ottaa mukaan tilaisuuksiin tai juhliin... eikä vanhemmalla iällä sitten tarvitse riidellä perintöasioista ym.

        hyvä puoli on taas siinä, että vanhempana sitten ei ole yksin - jos välit ovat kunnossa ja asuinpaikka järjellisen etäisyyden päässä!

        kaikkiaan, sisaruselämän kuvaavimpia asioita on kateus ja tappelu, kateus joka ainoasta jäätelöpalasta ja vaatekappaleesta ja vanhempien huomiosta.

        t: ainoa lapsi, joka on - uskokaa tai älkää - todella tyytyväinen ja onnellinen, koska ei ole joutunut käyttämään vanhempien sisarusten rääsyjä ja toisaalta on myös itse joutunut raivaamaan tiensä esim koulumaailmassa ilman neroisosiskon muistiinpanoja ja 'neuvoja'.

        Tuohon sinun viimeisen kappaleeseen,siihenkin on olemassa kääntöpuoli. Minä myönnän, että kaikki noista, mitä olet kuvannut voi olla totta, noissa aiemmissakin kappaleissa. Mutta tuosta viimeisestä haluaisin sanoa, että on niistä siskojen vanhoista "rääsyistä" se hyöty, että mulla on kolme kertaa enemmän hyvä kuntoisia ja hyvännäköisiä vaatteita mistä valita, kuin semmosilla kavereillani, joilla ei sisaruksia ole.
        Ja tuohon "neroisosiskojen luomaan paineeseen", kyllä minä mieluummin sen neroisosiskon ottasin, kuin että mulla on kokoajan alla odotukset siitä, millon tuo viimenenkin alkaa lintsata koulusta, kännäämään kylällä tai poliisi saa sen kiinni jostain tihutyöstä.
        Asioilla on aina peilikuvansa, ja toiset tykkää enemmän toisesta. Silti siinä mielestäni menettää aika paljon, kun näkee vaan se toisen puolen. Esim.minä ite en osaisi kuvitellakkaan minkälainen minun lapsuus ois ollu, jos siskoja ei olisi ollu. Toisaalta sinä taas et ole ikinä haluisi itellesi sisaruksia.


      • yksi sisaruskatraasta
        ja sen toinen puoli kirjoitti:

        Oon itsekin ainut lapsi. Enkä todellakaan ole 'hemmoteltu lellipenska', en oo koskaan saanut läheskään kaikkea mitä olen halunnut eikä minulle annettu periksi tippaakaan enempää kuin sisarellisille tyypeille. Mutsi piti mulle nk käytöskoulua ja silleen.

        No, mulla on ollu kolme sisarpuolta, joiden kanssa asuin yli viisi vuotta saman katon alla. Kaikki olivat muutaman vuoden nuorempia, vanhin oli tyttö ja vuoden nuorempi. Voin sanoa, että ei se nyt ole niin loistokasta, että on joku veli tai sisko! Se on aivan eri asia kuin joku kaveri tai ystävä, monet näyttää luulevan että on kivaa kun voi jakaa huolia sisarusten kanssa eikä se ihan pidä paikkaansa.

        Se, onko sisaruksia, on kaksipiippuinen juttu: jos on, koti voi käydä ahtaaksi (itse en mistään hinnasta ottaisi huoneeseeni toista haisemaan ja sotkemaan), auto käy ahtaaksi, perhe ei voi todennäköisesti juurikaan matkustella koska on eri asia viedä kolme henkeä lomalle kuin esim. kuusi, samoin on ravintoloiden laita eli monilapsisten perheiden kakarat ovat toisinaan suht huonosti käyttäytyviä, koska heitä ei olla haluttu ottaa mukaan tilaisuuksiin tai juhliin... eikä vanhemmalla iällä sitten tarvitse riidellä perintöasioista ym.

        hyvä puoli on taas siinä, että vanhempana sitten ei ole yksin - jos välit ovat kunnossa ja asuinpaikka järjellisen etäisyyden päässä!

        kaikkiaan, sisaruselämän kuvaavimpia asioita on kateus ja tappelu, kateus joka ainoasta jäätelöpalasta ja vaatekappaleesta ja vanhempien huomiosta.

        t: ainoa lapsi, joka on - uskokaa tai älkää - todella tyytyväinen ja onnellinen, koska ei ole joutunut käyttämään vanhempien sisarusten rääsyjä ja toisaalta on myös itse joutunut raivaamaan tiensä esim koulumaailmassa ilman neroisosiskon muistiinpanoja ja 'neuvoja'.

        Totta on, että ei sisruksista ole pelkkää hyötyä. Minulla on vaikka kuinka monta sisarusta, ja olen kyllä iloinen, että minulla on niitä. Tosi on, ettei kaikki tunnu ollenkaan läheisiltä, vaikka ovatkin omia sisariani. Mutta olen ylpeä, että olen ähtenyt isosta piiristä.

        Vaikka minulla on sisaria, en ole ollenkaan sosiaalinen ihminen. Se on aivan eri asia, onko ympärillä tuttuja sisaria vai koulukavereita.

        Ihailen yksilapsisia perheitä silti, vaikka tiedän, ettei asiat ole siellä yhtään sen paremmin kuin minulla täällä.

        Mutta kun on yksin, saa paljon enemmän huomiota. Joskus vähän liikaakin.

        Kun on sisaria, joutuu ja pääsee elämään valvovien silmien alla. Meillä ainakin on niin, ettei mitään voi tehdä salassa. Aina joku tulee katsomaan. Se on hyvä että huono asia.

        Olisi niitä asioita enemmänkin. Mutta en viitsi kaikkia luetella. (Te tiedätte ne varmaan itsekin.)

        t.Omanlainen persoona, vaikkakin ryhmässä

        p.s. positiivinen ajattelu siitä, että sisaria on just oikee määrä, on tosi hyvä ajatus


    • ....?

      niinhän ne väittää....

    • siru

      Mulla on 13 sisarusta (ei mitään sisko ja velipuolia) ja musta on ihanaa, et on niin paljo sisaruksia :) vaikka ei se aina mitää herkkua oo :/ (esim. vaatteet ja raha tuottaa paljon onkelmia ;)) mut yhestäkään en luopuis!!
      Mulla on paljo kavereita ja ystäviä, mut kellekkää en kerro niin paljo omista asioista kun omille rakkaille siskoilleni :)

      • juuhkaja

        vähä siistii et sul on noin mont sisarusta! mul on yks ja se on mulle niiiiiin rakas


      • ainokainen
        juuhkaja kirjoitti:

        vähä siistii et sul on noin mont sisarusta! mul on yks ja se on mulle niiiiiin rakas

        myöskään minä en pidä itseäni pilalle hemmoteltuna kakara vaikka olenkin ainoa lapsi.sama tilanne mulla etten mä ole aina en läheskään saannu haluamaani enkä muutenkaan ole ollu "isin silmäterä"..en osaa edes kuvitella elämää millasta se olis jos olis sisaruksia.kyllä mä kestäisin ne tappelut ja kamppailut kaikesta jotta mulla aikuisiässä olis sisaruksia joiden kanssa jakaa juttuja kun vanhemmatkin olis sit "edesmenneitä".olkaa oikeesti onnellisia te joilla on sisaruksia.olisinpa saannu edes "puolikkaan". mut sitä sattuu kun ja kun tarpeeks sattuu niin siihen tottuu.


    • Ainut*

      Hemmoteltu kusipää = siksi luullan minuakin kun oon ainut lapsi, ja se on väärin prkl!

      Ei oo meidän syy että vanhemmat ei tehnyt lisää lapsia ja kyllä ihmissuhteista me ymmärretään ehkä enemmän kuin ne jolla on sisaruksia! Sillä, jos vanhemmilla on riitä, sisaruksille voi kertoa ja purkaa tunteita, me joudutaan pitämään ns. "perheasiat" omina tietonamme ja se on rankkaa!

      ...Mielipiteet kuriin, ettäs tiedätte...

    • heartagram6-6-6

      mulla on isoveli mutta ei me tulla kauheen hyvin toimeen.Asutaan samassa talossa mut jutellaan ehkä pari sanaa pari kertaa viikossa.
      Esim. jos on joku tavara kadonnut niin sit kysyn siltä onko se ottanut...
      Ja yleensä se sit häätää mut pois xD
      Mut on se sit ihan kiva tyyppi silleen vaikka se välillä vittuileekin aika paljon :(

      • kakara nro1

        hyvä et joku oti tänki puheeks.
        olen ihan samaa mieltä.
        en todellakaan oo mikää lellikki/hemmoteltu/piloille lellitty, ja todellakin ymmärrän asioita ihan normaalisti..
        oon puhunu täsät joillekki mun kavereille, mut oikeesti, sitä EI voi kukaan ymmärtää miltä tuntuu olla ainut lapsi, jollei itse ole kans ainokainen..
        kyllähän mä tiedän et osa,just esim paljon vanhempi isoveli tms ei ehkä oo sulle hirveen läheinen, mut se on kuitenkin sun sisarus, etkä varmaa haluis kuitenkaa luopuu siitä!
        aika harvoin mun ja mun kaverien keskustelut kääntyy sisaruksii, mut siin vaihees olo on kyl aika ulkopuolinen...
        joskus tulee sellasia hirveitä "kateuden puuskia" ku näkee millaset välil esim joillain mun kavereilla ja niiden sisaruksilla on..

        on oikeesti niin syvältä olla ainut lapsi, eikä me voida ite vaikuttaa siihen mitenkää.
        olkaa kiitollisia sisaruksistanne!!!!


    • just parasta!!!

      niin olla ainoa lapsi!!!! ;)

      • ainoa myöskin 16v

        Joo jotkut ajattalee ellei kaikki, kaverit yms et ku oon ainoo lapsi ja asun vaa vanhempien kanssa että mulla on yksinäistä ja että mun elämä on varmaa ihan perseestä ku ei mulla ole sisaria. Ja kerran ku kaveri oli mulle vihanen sano mulle et ei ihme ku oot tollanen vitun ***** ku oot himassa vaa yksin koko ajan.

        Elän ihan normaalia elämää enkä sure 247 sitä ku ei ole sisaria.. ehkä 2 kertaa vuodessa ajattelen koko asiaa.

        Ja ne on hemmoteltuja jotka asuu rikkaassa perheessä ja saavat vähän liikaakin kaikkea.

        Ja muutan n 1.5 kk:n päästä kotoa kaverin kanssa


      • ainoa myöskin 17v

        Joo jotkut ajattalee ellei kaikki, kaverit yms et ku oon ainoo lapsi ja asun vaa vanhempien kanssa että mulla on yksinäistä ja että mun elämä on varmaa ihan perseestä ku ei mulla ole sisaria. Ja kerran ku kaveri oli mulle vihanen sano mulle et ei ihme ku oot tollanen vitun ***** ku oot himassa vaa yksin koko ajan.

        Elän ihan normaalia elämää enkä sure 247 sitä ku ei ole sisaria.. ehkä 2 kertaa vuodessa ajattelen koko asiaa.

        Ja ne on hemmoteltuja jotka asuu rikkaassa perheessä ja saavat vähän liikaakin kaikkea.

        Ja muutan n 1.5 kk:n päästä kotoa kaverin kanssa


    • kivaa4

      Mullapa on pikkuveli ja pikkusisko 2v. Nuorempi pikkuveli ja viis vuotta nuorempi pikkusisko

    • kivaa6

      Ja se on kivaa kun on sisko ja veli

    • Villakangastakki

      Näin olisin mielelläni ainoo lapsi. Asuttais paremmalla paikalla, pääsis ulkomaille ja sais enemmän huomiota. Oon vanhin neljästä lapsesta, eikä oo yhtään kivaa. Mulla on mun veljien kanssa koko ajan riitaa ja joskus ne vaan ihan huvin vuoksi esim heittää mua jollai parkkitalolla tms. Siskon kanssa taas koko ajan kilpailua, kummalla on paremmat numerot, kummalla on enemmän kavereita tai kumpi on kauniimpi.

      Koska oon vanhin, on ihan sairaan raskasta sen lisäksi että pitää saada hyvät numerot, mennä täysillä harrastuksissa myös kuunnella iänikuista vikinää ja narinaa, vahtia pienempiä ja palvella ku mitäkin kuningasta. Vanhemmatkin on myöntäny, ettei ois pitäny tehä ku vaa yks lapsi.


      Jos olisin ainoo lapsi, uskon et mun elämä ois parempaa, vähemmän riitoja, enemmän tilaa. Varaa maksullisiin harrastuksiin (voisin ratsastaa) ja saisin rahaa sittenki ku meen opiskelemaan eikä tartteis opintojen ohessa tehä töitä vaan vois keskittyy opiskelee. Enemmän aikaa vanhempien kanssa ja vähemmän toisten jälkien siivousta.


      En tajuu miks ainoot lapset valittaa. Ite toivoin hartaasti pikkusiskoa ja siitä tuli tommonen tyranni, joka ei jätä mua rauhaan, kuvaa salaa, vie vaatteita ym ja järjestää kohtauksen kaikesta. Varokaa mitä toivotte, se voi käydä toteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe