Muistutus käskyistä

Anonyymi

En tiedä onko uskovaisten joukossa vieläkin ihmisiä, jotka halventavat kymmentä käskyä ja kertovat, että ne eivät kuulu tähän aikaan.
Jos on, niin älkää uskoko heitä, sillä käskyt ovat voimassa niin kauan kuin taivas ja maa ovat olemassa.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä tapa. Onko siihen olemassa poikkeusta? Mennään poikkee.

      • Anonyymi

        Jumala itse ainakin saa tappaa niin paljon kuin haluaa.


    • Anonyymi

      Käskyt Israelilaisille ja juutalaisille.

      • Anonyymi

        Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa heille kymmenenkäskyn lakia.


    • Anonyymi

      4Moos.15:15-16 Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, joka koskee teitä, koskekoon myös muukalaisia Herran edessä. Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne.

      • Anonyymi

        Nyt eletään tätä Kristuksen Jeesuksen ihmiskunnalla ansitseman UUDEN liiton / testamentin, tätä Jumalan ARMON aikakauden aikakautta, sitä Jumalan ARMON aikakauden viiemeisen sukupolven lopun puolenn aikaa, jo vuotta 2019, ilmenne vuosiluvustammekin.

        Jossa Raamatun UT mukaisuudessa, siinä Rakasta Jumalaa / Jumalan Sanan (Raamatun UT) mukaisuutta yli kaiken ja lähimmäistä, vääryyden uhreiksi syyttään joutuneita, kuin itseäsi. Eli. = siinä kaikille, ja kaikelle Luojan hyväksenne luomalle hyväksi Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, mukaisuutta. Vasta näin, kaikkia kohtaan Laillisen / kaikille Luvallisen Oikeuden mukaisesti. = Sitä, ei mitään pahaa eikä väärää ketään, eikä mitään Luojan hyväksemme luomaa kohtaan Totuuden / Oikeuden mukaista.

        Herran Jeesuksen nimessä, uskovilleen / muillekin Herätykseksi, muistuttaen ja valistaen.

        (Herätyys)


    • Anonyymi

      No höh, tottakait kymmenen käskyä on voimassa. Sannooha sen jokkaise omatuntoki jo.

      • Anonyymi

        Monien omatunto on sammunut jo aikoja sitten. Niinpä he julistavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        1234567---


    • Anonyymi

      Minä en elä muukalaisena Israelissa, niin eivät israelilaisten lait kuulu minulle. Judaisti ei osaa lukea: "muukalaisella, joka asuu teidän luonanne."

      • Anonyymi

        Jeesus opetti meitä kaikkai, ei vain juutalaisia. Kaikista uskovaisista tulee israelilaisia ja siksi käskyt ovat kaikilla USKOVAISILLA voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti meitä kaikkai, ei vain juutalaisia. Kaikista uskovaisista tulee israelilaisia ja siksi käskyt ovat kaikilla USKOVAISILLA voimassa.

        Suurella osalla on peite silmillä, mitä Kymmenenkäskyn lakiin tulee. He peite silmillä julistavat että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        1234567---


    • Anonyymi

      Ja mä täytän kaikki käskyt noudattamalla yhden käskyn niin kuin Jumala on meitä uskovia !! Tiedätkö mikä käsky on toi yhden ??

    • Mikä kristinuskon suuntaus on muka väittänyt, etteivät kymmenen käskyä olisi voimassa?

      • Anonyymi

        Voimassa Israelilaisille.


    • Anonyymi

      Vanhassa liitossa oli vain karkeasti nuo kymmenen päävaatimusta, koska ilman Jumalan voimaa ei ihminen pysty elämään nuhteettomasti. Uuden liiton mukaan se vaatimus on jopa laajempi ja hienovivahteisempi. Ja Jeesus opetti että rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ja siihen sisältyy kaikki nuo kymmenen käskyä. Jos rakastaa lähimmäistä ,ei teen huorin hänen kanssa, ei ota hänen omaa, puhu pahaa, ym. Ja kyllä Jumalan tahto on pitää huolta eläimistä, luonnosta ja ympäristöstä, ja yhteiskunnan velvoitteista, vaikka niistä ei kymmenessä käskyssä erikseen mainita., Salopuu

    • Anonyymi

      Raamatusta Yhden käskyn minä teille annan, että rakastakaa toisianne niin kuin minä olen teitä rakastanut.

      Onko helppoa?

      Keskinäisestä rakkaudesta teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni.

      Onko tuo käsky meille helppoa?

    • Anonyymi

      Matt.11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani keveä. 1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. 1Joh.5:3 Sillä rakkaus Jumalaa on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat. Ap.t.15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

    • Anonyymi

      10. Käsky:
      Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa.

      Saako vaimo siis himoita lähimmäisensä miestä?

    • Anonyymi

      Matt.5:28 Biblia Mutta minä sanon teille: jokainen joka katsoo vaimon päälle himoitakseen häntä, hän teki jo huorin hänen kanssansa sydämessänsä. Job.31:1 Minä olen tehnyt liiton silmäni kanssa: kuinka voisinkaan katsoa neitosten puoleen!

    • Anonyymi

      Antin kauhunhetket: "Eräs helluntaigimma juoksi kerran perääni huutaen: Olen käynyt taivaassa."

    • Anonyymi

      Ilman käskyjä saattaisimme eksyä tietämättämme. Ihana, että käskyt ovat ja pysyvät ja suojelevat meitä.

    • Anonyymi

      Aloittaja, täällä on kymmeniä tuhansia kertoja muistutettu käskyistä ja palstan pääaihe on ollut Mooseksen laki, eikö jo riitä? Vain oletko sitä mieltä, että kaikki palstalla vierailevat ovat dementikkoja?

    • Mitä niistä käskystä?

    • Anonyymi

      Jeesus opetti käskyistä ja niiden voimassaoloajasta. Voimassa kunnes taivas ja maa katoaa.

      • Joojoo"älä himoitsee lähimmäisen karjaa"...joskus olen ajatellut että olisipakiva olla maanviljelijä kuten tätini perhe. Onko se väärin? Olla kateellinen ja loppupeleissä voiko ihminen sille mitään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      96
      4737
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      45
      3696
    3. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      232
      3464
    4. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      71
      3281
    5. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      153
      3254
    6. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      83
      2906
    7. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      31
      2709
    8. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      33
      2412
    9. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      94
      2239
    10. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      19
      2172
    Aihe