Tapahtuuko teille muille tätä samaa? Joinain päivinä tuntuu, että näytän ihan ok:lta, jopa ihan hyvältä ja sitten joinain päivinä tuntuu, että näytän niin rumalta, etten halua lähteä kotoa mihinkään ihmisten ilmoille tai edes katsoa peiliin? Mistäköhän sekin johtuu?
Välillä kaunis olo, välillä ruma olo
42
458
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tapahtuuko teille sitä että avaudut jollekin ja siitä tulee kaikkien puheenaihe. Niinpä
- AnonyymiUUSI
Itsetunto ja hormonit, siinä se.
Tuo on hyvin tavallista. Välillä on hyvä ja itsevarma olo. Lähden mielelläni ulos. Toisinaan on hyvin epävarma ja ikävä fiilis. Tekisi mieli vetää paperipussi päähän, pysyä kotona pimeässä ja vetää verhot ikkunoihin.
Omalla mielialalla on merkitystä.- AnonyymiUUSI
En osaa sanoa mistä voisi johtua, oletko halukas veikkaamaan syytä? Mulla ei ole tuollaista oloa ulkonäön suhteen milloinkaan. Lähinnä voi olla fyysisesti kehno ja vetämätön olo tai sitten ihan ok. Oon niin keskittynyt sisäiseen minääni ja olooni, että ulkoinen unohtuu. Ollu vuosikaudet näin.
Entinen Eivori- AnonyymiUUSI
En osaa ollenkaan sanoa. Ehkä syynä voisi olla hormonit niin kuin yllä kommentoitiin.
Tietty myös ulkoiset syyt kuten valaistus, ihon kunto (onko näppylöitä tai ihottumaa), onko nukkunut kuinka hyvin jne. vaikuttaa, mutta ei kai sentään näin paljon.
ap - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En osaa ollenkaan sanoa. Ehkä syynä voisi olla hormonit niin kuin yllä kommentoitiin.
Tietty myös ulkoiset syyt kuten valaistus, ihon kunto (onko näppylöitä tai ihottumaa), onko nukkunut kuinka hyvin jne. vaikuttaa, mutta ei kai sentään näin paljon.
apNiin, mullakin on atopiaa iho kuivuu etenkin näin talvella ja naamassa on näppyjä, vaikka olen lähemmäs puoli vuosisataa vanha. Mutta mä suhtaudun siihen, kuten ikääntymiseen ja oikeestaan kaikkeen muuhunkin, että mulla näin. Mulle normia, eikä aiheuta paineita. Ihoa voi rasvata kun kuivuu, se auttaa vähän muttei tee ihmeitä.
Luulen, että ulkonäkö ei caan ole meille kaikille asia jota miettii silleen, että sille pitäisi voida jotain. Se vaan on. Ja kun sitä ei alunperinkään lähde kilpailuttamaan, se kelpaa sen kanssa oppii elämään. Hyväksyy mitä on.
Mun teoria. Ei hormoonit. 🙂. Asenne.
Entinen Eivori - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mullakin on atopiaa iho kuivuu etenkin näin talvella ja naamassa on näppyjä, vaikka olen lähemmäs puoli vuosisataa vanha. Mutta mä suhtaudun siihen, kuten ikääntymiseen ja oikeestaan kaikkeen muuhunkin, että mulla näin. Mulle normia, eikä aiheuta paineita. Ihoa voi rasvata kun kuivuu, se auttaa vähän muttei tee ihmeitä.
Luulen, että ulkonäkö ei caan ole meille kaikille asia jota miettii silleen, että sille pitäisi voida jotain. Se vaan on. Ja kun sitä ei alunperinkään lähde kilpailuttamaan, se kelpaa sen kanssa oppii elämään. Hyväksyy mitä on.
Mun teoria. Ei hormoonit. 🙂. Asenne.
Entinen EivoriSe on todella hyvä asenne 👍🙂
Ap
- AnonyymiUUSI
Naama on alkanut näyttämään harmaalta ja iho tuntumaan kuivalta. Tässä pimeydessä kasvoille tekisi hyvää vain kynttilänvalo 😵💫
En ole koskaan tuntenut näyttäväni hyvältä. Olen kuitenkin tuntenut oloni hyväksi ja itsevarmaksi silloin, kun olen ollut fyysisesti hyvässä kunnossa. Enkä tarkoita pelkästään ulkoista olemusta vaan sisäistä tunnetta, sitä miltä kehossani tuntuu. Se uskoakseni heijastuu ulospäin positiivisesti.
Kun on ajanjaksoja, etten ole päässyt tai jaksanut liikkua entiseen tapaan, tunnen oloni myös ulkoisesti huonoksi. Keho ja mieli toimivat niin tiiviisti yhdessä, ettei niitä voi erottaa toisistaan.- AnonyymiUUSI
Samasta syystä kun hyvänä päivänä voi voittaa vaikka olympiakultaa.
- AnonyymiUUSI
Sinkkunaisten omia ongelmia eli iki oman miehen ja kikkelin puutteesta johtuu eli rakkauden puutetta miesten mielestä olet tai olette kauniita ja superseksikkäitä ja haluttavia ja rakastettavia eli kai se kun omaa miestä ei ole niin saa sinkkunaisissa tuntemaan noin eli ongelma loppuu heti kun saa iki oman miehen ja sen rakkauden
- AnonyymiUUSI
Ug mies on puhunut
- AnonyymiUUSI
Joo, tuttua on.
- AnonyymiUUSI
Harvemmin tunnen itseäni kauniiksi.
- AnonyymiUUSI
No täällä ainakin jos viettää liikaa aikaa, niin ei kyllä itsetunto parane.
- AnonyymiUUSI
Mä taas olen huomannut käyneen päinvastoin. Täällä on niin junttia juttua välillä, että tuntee itsensä ihan sivistyneeksi ja hyväksi tyypiksi verrattuna niihin. 😄
Entinen Eivori - AnonyymiUUSI
No miten sun itsetunto kun olet viettänyt runsaasti aikaa naisena esiintyvän juttuja märehtien? Ei hyvältä näytä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No miten sun itsetunto kun olet viettänyt runsaasti aikaa naisena esiintyvän juttuja märehtien? Ei hyvältä näytä
Kummallista jos palstalla urputtaja ei vaikuta houkuttelevalta vaihtoehdolta. Lisäys
- AnonyymiUUSI
Olen niin komea, ettei ole koskaan tuntunut, että voisin edes olla muuta kuin komea.
Se ei tarkoita, etteikö voisi olla surkea olo, eikä haluaisi tavat ihmisä ollenkaan. :( - AnonyymiUUSI
Se on aika normaalia. Peiliin tulee kyllä katsottua, eikä nykyään haittaa lähteä uloskaan. Ikä ja treenaaminen on varmaan parantaneet itsetuntoa tai jotain. Toivottavasti sielläkin kehittyy parempaan suuntaan.
- AnonyymiUUSI
Sininen Nivea sellaisesta rasiasta on ok. Sitä kun laittaa aamulla niin, että se imeytyy kunnolla ennen kuin lähtee ulos ovesta. Sietää hieman pakkasta.
Lactacyd on toiminut näppyihin. Muutaman kerran viikossa.
Atopia on iha. Jossain määrin sitä välillä.
Kantapäät kuivuvat.
Vilma Valitettavasti minulla ei ole ollut tuota ongelmaa koskaan, niin en osaa asiaan suhtautua.
Minä en ole ulkonäkökeskeinen, enkä välitä siitä olenko kaunis vai en omasta tai muiden mielestä.
Yksi hevon hailea minulle.
Kyllä olen saanut kehuja kun olen laittautunut, mutta harvemmin niin teen. Sillä laittautuminen on mielestäni aika turhaa hommaa. Minun ei tarvitse olla kaunis. En tarvitse sitä tunnetta.
Ulkomuotoni on yhdentekevä aspekti ja silti ihmisenä voin hyvin.
Sinulle toivotan tsemppiä kipuilussasi. Toivon aidosti, että tuvntisit itsesi niin, että ymmärtäisit aidon kauneutesi. Ja oppisit luottamaan siihen.Tuo on muuten mielenkiintoinen näkemys, että ei tarvitse tunnetta, että on kaunis. Minäkään en koe tarvitsevani sitä niin paljoa, mutta toisaalta myönnän kaipaavani kyllä sitä tunnetta, että olen oman miehen silmissä kaunis. Näin siitäkin huolimatta, että tiedostan vallan hyvin, etten ole enää parikymppinen enkä takuulla tule enää olemaan "kauneimmillani", jos kauneudella viitataan yhteiskunnan kauneusnormeihin.
Aletheias kirjoitti:
Tuo on muuten mielenkiintoinen näkemys, että ei tarvitse tunnetta, että on kaunis. Minäkään en koe tarvitsevani sitä niin paljoa, mutta toisaalta myönnän kaipaavani kyllä sitä tunnetta, että olen oman miehen silmissä kaunis. Näin siitäkin huolimatta, että tiedostan vallan hyvin, etten ole enää parikymppinen enkä takuulla tule enää olemaan "kauneimmillani", jos kauneudella viitataan yhteiskunnan kauneusnormeihin.
Minä puolestani haluan olla mieheni puolelta haluttu. Jos hän haluaa minua, tiedän olevani riittävä kaikin puolin.
Siihen on oiva osoitinkin olemassa miehen jalkojen välissä.
Muuten se on aika se ja sama. Saan tehtyä itsestäni nätin jos haluan.. mutta en koe tarvetta siihen. Kelpaan joko tälläisenään tai en.
Jos en jollekin kelpaa, eipä ole minun murheeni. Ei kaikkia voi miellyttää.
Ymmärrän kyllä tuon, että haluaa olla kaunis oman miehensä silmissä.. tai maailman edessä..
Se on hivelevä tunne, mikä nostattaa itsetuntoa.
Minulla vaan on itsetunto jo niin korkealla, etten tarvitse sen nostatusta. Sama vika kun Randella, ei ole itsetunnon puutosta si ollenkaan. Vähän ehkä jo niin paljon, että antaa jo ylimielisen vaikutelman.
Mutta viis veisaan siitäkään, jos joku minua ylimielisenä pitää. Ei se minulta ole pois.Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä puolestani haluan olla mieheni puolelta haluttu. Jos hän haluaa minua, tiedän olevani riittävä kaikin puolin.
Siihen on oiva osoitinkin olemassa miehen jalkojen välissä.
Muuten se on aika se ja sama. Saan tehtyä itsestäni nätin jos haluan.. mutta en koe tarvetta siihen. Kelpaan joko tälläisenään tai en.
Jos en jollekin kelpaa, eipä ole minun murheeni. Ei kaikkia voi miellyttää.
Ymmärrän kyllä tuon, että haluaa olla kaunis oman miehensä silmissä.. tai maailman edessä..
Se on hivelevä tunne, mikä nostattaa itsetuntoa.
Minulla vaan on itsetunto jo niin korkealla, etten tarvitse sen nostatusta. Sama vika kun Randella, ei ole itsetunnon puutosta si ollenkaan. Vähän ehkä jo niin paljon, että antaa jo ylimielisen vaikutelman.
Mutta viis veisaan siitäkään, jos joku minua ylimielisenä pitää. Ei se minulta ole pois.Ehkä parempi sana olisikin tosiaan haluttu, sillä kauneus viittaa pelkkään pintaan ja sitä en hae vaan juuri tuota, että on kumppaninsa silmissä haluttu ja ihana, ja silloinhan sitä näkee toisen myös kauniina/komeana/viehättävänä.
Itsetuntonnossani on takuulla parantamisen varaa, mutta toisaalta en jaksa enää tässä iässä murehtia niin paljon ulkonäöstäni kuin esim nuorena murehdin. Se on aika epärelevanttia mykyään, mutta en tarkoita tällä ettenkö haluaisi yhtään panostaa ulkonäkööni. Etkä sinä ainakaan minun mielestäni vaikuta ylimieliseltä. Arvostat itseäsi, kuten meidän jokaisen pitäisi.Aletheias kirjoitti:
Ehkä parempi sana olisikin tosiaan haluttu, sillä kauneus viittaa pelkkään pintaan ja sitä en hae vaan juuri tuota, että on kumppaninsa silmissä haluttu ja ihana, ja silloinhan sitä näkee toisen myös kauniina/komeana/viehättävänä.
Itsetuntonnossani on takuulla parantamisen varaa, mutta toisaalta en jaksa enää tässä iässä murehtia niin paljon ulkonäöstäni kuin esim nuorena murehdin. Se on aika epärelevanttia mykyään, mutta en tarkoita tällä ettenkö haluaisi yhtään panostaa ulkonäkööni. Etkä sinä ainakaan minun mielestäni vaikuta ylimieliseltä. Arvostat itseäsi, kuten meidän jokaisen pitäisi.Ja minusta tuntuu, että sinun itsetuntoasiasi ovat oikeasti vain menneisyyden haamuja. Jäänne muinaisajoilta.
Ollutta ja mennyttä.
Sinä olet täysipäisin ihminen johon olen palstalla pitkiin aikoihin kohdannut.
Olet ehkä pikkuisen arka vielä, mutta itsetuntemuksesi on hienoa. Antaisit vaan itsellesi luvan olla kokonaisuudessaan sinä. Mielestäni olet ihastuttava ihmisenä.
Palsta on oikeastaan tehnyt sinulle hyvää. Noin niin kuin mielestäni.- AnonyymiUUSI
Aletheias kirjoitti:
Ehkä parempi sana olisikin tosiaan haluttu, sillä kauneus viittaa pelkkään pintaan ja sitä en hae vaan juuri tuota, että on kumppaninsa silmissä haluttu ja ihana, ja silloinhan sitä näkee toisen myös kauniina/komeana/viehättävänä.
Itsetuntonnossani on takuulla parantamisen varaa, mutta toisaalta en jaksa enää tässä iässä murehtia niin paljon ulkonäöstäni kuin esim nuorena murehdin. Se on aika epärelevanttia mykyään, mutta en tarkoita tällä ettenkö haluaisi yhtään panostaa ulkonäkööni. Etkä sinä ainakaan minun mielestäni vaikuta ylimieliseltä. Arvostat itseäsi, kuten meidän jokaisen pitäisi.Aina siis aina kun miehesi näkee sinut niin laulu suomeksi kaunis nainen sopii täydellisesti mitä miehesi on sinusta mieltä
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja minusta tuntuu, että sinun itsetuntoasiasi ovat oikeasti vain menneisyyden haamuja. Jäänne muinaisajoilta.
Ollutta ja mennyttä.
Sinä olet täysipäisin ihminen johon olen palstalla pitkiin aikoihin kohdannut.
Olet ehkä pikkuisen arka vielä, mutta itsetuntemuksesi on hienoa. Antaisit vaan itsellesi luvan olla kokonaisuudessaan sinä. Mielestäni olet ihastuttava ihmisenä.
Palsta on oikeastaan tehnyt sinulle hyvää. Noin niin kuin mielestäni.Voi miten ihanasti sanottu. Kiitos ❤️
Itsetunto-ongelmani juontavat ihan selkeästi juurensa kauas menneisyyteen, varhaiseen nuoruuteen asti. Aikuisena itsetuntoani on taas ravistellut vahvasti lapseni isästä eroamiseen liittyneet tapahtumat. Kaikesta on jo aikaa, moni haava on umpeutunut jne mutta en voi sanoa, etteikö mielen syövereissä olisi edelleen tiettyjä kipukohtia. Ehkä tietyt asiat tulevat aina olemaan vähän herkkiä kohtia minulle, mutta tuossa olet kyllä oikeassa, että pitäisi antaa itselleen lupa olla kokonaisuudessaan minä. Kaikkine arpineni ja haastavine piirteinenikin. Ei tässä kuitenkaan mitään robotteja olla 😊- AnonyymiUUSI
Aletheias kirjoitti:
Tuo on muuten mielenkiintoinen näkemys, että ei tarvitse tunnetta, että on kaunis. Minäkään en koe tarvitsevani sitä niin paljoa, mutta toisaalta myönnän kaipaavani kyllä sitä tunnetta, että olen oman miehen silmissä kaunis. Näin siitäkin huolimatta, että tiedostan vallan hyvin, etten ole enää parikymppinen enkä takuulla tule enää olemaan "kauneimmillani", jos kauneudella viitataan yhteiskunnan kauneusnormeihin.
Tuo mainitsemani voide oli tarkoitettu hoitamaan ihoa.
Ei ole luvattu sivutuotteena kauneutta. Että jos se pelko on, että tuo voide kaunistaa vielä entisestään, niin turhaa pelkoa.
Voide hoitaa i h o a.
Ja erityisesti sellainen, joka on atoopikko hoida ja ei ihoaan hoida, niin nassu voi näyttää tosi kurjalta.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
Ei ole luvattu sivutuotteena kauneutta. Että jos se pelko on, että tuo voide kaunistaa vielä entisestään, niin turhaa pelkoa.
Voide hoitaa i h o a.
Ja erityisesti sellainen, joka on atoopikko hoida ja ei ihoaan hoida, niin nassu voi näyttää tosi kurjalta.
VilmaEn tiedä tuliko kommenttisi oikeaan paikkaan, sillä en ole kommentoinut voiteesta mitään, mutta toki ihoaan on hyvä hoitaa, olipa atoopikko tai ei.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voide hoitaa i h o a.
VilmaNyt olet naisena esiintyvä mies ymmärtänyt kosmetiikkateollisuuden lupaukset aivan väärin
- AnonyymiUUSI
Ai niin. Täällähän on se 'paikkajako'.
Vilma
Muutoin ketju aika kaakatusta.- AnonyymiUUSI
Onko sulla mennyt tikkuja kynnen alle? Kun jutut on muuttunut leppoisen rennoista ja myönteisistä hieman toisenlaiseen suuntaan?
- AnonyymiUUSI
Mikä paikkajako?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla mennyt tikkuja kynnen alle? Kun jutut on muuttunut leppoisen rennoista ja myönteisistä hieman toisenlaiseen suuntaan?
Ai hieman. Paljonkin arvoketjun jälkeen. Rupes tympäsee.
Saan kait minäkin joskus olla ei-niin-leppoisa varsinkin jossain kehuitsesketjussa.
Uusmaalaiset eivät kehu itseään. Puhutaan pelkkää asiaa.
Ei naureta.
Arvoja on vaikka muille jakaa.⚡️⚡️⚡️⚡️🌩⚡️⚡️
Vilma
Varokaa varkaita, niitäkin liikkeellä. Ystävältä vietiin kukkaro. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko nämä kaikki miehen palstahahmot sinulle jokin tunnepulssi mitä kautta mitata jotain?
- AnonyymiUUSI
Itse en niin paljon asiaa mieti, tykkään itsestäni, vaikka olen ihan perushyvä ja ikääkin alkaa olla. Tykkään, että olen vielä ihan kiinnostava ja seksuaalisesti haluttava jne. Itse asiassa pidän tuota juttua ihan ihmisen sisäisenä juttuna.
Pidän huolta kunnostani ja siten itselle on tärkeää lihasten kunto ja sanoisko kiinteys, pyöreys jne. Kärsin jos en sairaana pysty treenaamaan, koska koen helposti, että kehoni kuihtuu tai on astetta rumempi, vaikka ei se niin pian ehkä tapahdu. - AnonyymiUUSI
No kuulehan nyt, arvon akrobaatti, tää homma menee niin, että me kaikki ollaan välillä vähän kuin sirkuspeileissä – toisinaan kuva näyttää hienolta ja toisinaan vääntelehtii joksikin epämääräiseksi möröksi. Se, miltä näytät omissa silmissäsi, on usein enemmän kiinni mielialasta kuin siitä, mitä todellisuus sanoo. Stressi, huono yöuni, ruokavalio, tai vaikka se, että aamukahvi jäi juomatta, voi heittää koko shown raiteiltaan.
Ja tiedätkö mitä, sun omat silmät on usein paljon kriittisemmät kuin muiden. Sirkustirehtöörinä voisin vaikka vannoa, että useimmiten ne päivät, jolloin tunnet itsesi rumaksi, kukaan muu ei huomaa mitään eroa. He näkee sen saman ainutlaatuisen tyypin, jonka sä olet, koska he eivät katso sua suurennuslasilla.
Eli annapa itsellesi välillä aplodit ja muistuta, että sirkuksessa jokainen esiintyjä on tärkeä osa show'ta – myös ne päivät, kun olo ei ole ihan loistava. Hyppää rohkeasti areenalle, vaikka välillä tuntuu, että punainen nenä tai pellehousut olisivat unohtuneet kotiin! - AnonyymiUUSI
Omituista viekastelua sirkustelua
Typerää, ei muuta.
Itsetuntoasiat puhuttaa, ihan tavallista varmasti melkeinpä kaikille.
Tsemppiä ap:lle- AnonyymiUUSI
Joku on nyt löytänyt 'peilit'.
Turhaa kasvatushalua metaforametsässä.
Antaa olla.
Joku haluaa riemastuttaa itseään.
En tiedä, mikä on hänen varsinainen pointtinsa taas.
Haukut tulee, jos et pelaa samaa peliä.
Tarkkana.
Vilma
Ehkä nää on I love me -messuilla?! Saahan sitä.
- AnonyymiUUSI
Väsyneenä tunnen itseni rumemmaksi.
- AnonyymiUUSI
Kyllä kun seuraa tätä persujen ja kokoomusken hallituksen peliä niin likaista on
ja kuvottavaa.
Isot lakot alkamassa ja Suomi kohta seiso varautujaahna Jouluun pikku hiljaa, kohta voi olla, että hallitus tekee työn ja muu Suomi lepää-
Suomi ollaan seulkemassa hallituksen leikkausten vuoksi ja persuja ei olisi koskaan pitänyt ottaa hallitukseen aivan valtava sotku ja kallis lasku tuolossa ja velka lisääntyy koko ajan.
Viha, pahaolo ja murhat sekä ihsiten pahaolo lisäääntyy. Purra on ei ole pätevä ministeriksi eikä moni muukaan kuten Rydman , Ranatanen, Lulu rasisteja ja kiusaajia kuten Meri ja Taviokin.
Hallitus voi kaatua ja jonka jäkeen se ei voi tehdä päätöksiä tai lakialoitteita ja tuhota suomea ja duunareiden palkkoja, elämää ja muuta pahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453046- 502482
- 1072461
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382141Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2421731- 1001688
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4491644Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91594Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141532R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201349