Jaakko

Masentavaa

Olen 50 ritas vanha. Alkaa tuo vanhuus jo vaikkuttamaan. Ensin tukka on jo harventunut, ja harmaantunut. En tiedä kuinka jatkaa eteenpäin. Siis oilen mies.

14

730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta voisit päättää ryhtyä seksikkääksi seniorikansalaiseksi. Olo tuntuisi varmaan heti paljon paremmalta.

Sitä paitsi voiko 5-kymppinen olla vanha?

• Heippä

Anteksi, mutta kyllä ihminen voi tuntea itseänsä jo vanhaksi 50 vuotiaana. Varsinki jos rupeaa tuntumaan pikasen pumpusta. En tarkota että olisin jo ikäloppu. Esimerkisti minun ikäiseni on jo vaikea tutustua uusiin nais ystävisiin.

• Nuori sielu

Enpä tiedä onko viiskymmpinen mies vanha,kai on jos itse tuntuu siltä,mutta vuodet on numeroita.Itse olen viiskasi nainen ja täytyy todeta että useimmat ikäiseni miehet ovat jotenkin "ukottuneet",miksi,?

• Puskasta huhuilija

Henkisesti voi tuntea itsensä vanhaksi vaikka kolmekymppisenä ja jos ei kuntoaan hoida, niin fyysisestikin. Ja kaikki se elämän tuska ja rankat kokemukset itsellä tai lähipiirissä,
        vanhentaa ja näkyä naamasta ja olemuksesta.

Mutta nyt kun kevät tulee ja tuo valoisuus saa ainakin minut nuortumaan 10 vuodella, henkisesti. En tiedä, näkyykö se naamasta...

• Kilometrit
        Puskasta huhuilija kirjoitti:

Henkisesti voi tuntea itsensä vanhaksi vaikka kolmekymppisenä ja jos ei kuntoaan hoida, niin fyysisestikin. Ja kaikki se elämän tuska ja rankat kokemukset itsellä tai lähipiirissä,
        vanhentaa ja näkyä naamasta ja olemuksesta.

Mutta nyt kun kevät tulee ja tuo valoisuus saa ainakin minut nuortumaan 10 vuodella, henkisesti. En tiedä, näkyykö se naamasta...

Anteeksi mutta kävelen joka päivä 8 Km. Pitäisi riittää.

• Heippä kirjoitti:

Anteksi, mutta kyllä ihminen voi tuntea itseänsä jo vanhaksi 50 vuotiaana. Varsinki jos rupeaa tuntumaan pikasen pumpusta. En tarkota että olisin jo ikäloppu. Esimerkisti minun ikäiseni on jo vaikea tutustua uusiin nais ystävisiin.

Taas tekee mieleni väittää vastaan sinulle. Ikä on asennekysymys. Tutustumisen vaikeus on kaiketi enemmän henkilö- kuin ikäkysymys. Jos uuden naisystävän haluat, käypä valitsemassa mieleisesi tuolta treffipalstalta. Tai lähde liikkeelle ihan mihin tahansa aikuisille tarkoitettuihin tapahtumiin. Me tytöt otamme sinut ilomielin mukaan joukkoomme ja joku saattaa ryhtyä sinua vokottelemaan - ainakin jos annat siihen tilaisuuden.

Teidän miestenhän on helpompaa tutustua toista sukupuolta oleviin uusiin ystäviin kuin saman ikäisillä naisihmisillä. Naiset ovat ilmeisesti paljon miehiä aktiivisempia
        monissa asioissa.

Pistäpä pilkettä silmäkulmaan ja lähde liikkeelle.
        Anna elämälle uusi tilaisuus ja tee joku nainen onnelliseksi siinä samalla kun itsesikin. ;))

Aurinkoista kevättä ja sydämentykytyksiä.;)

• sama täällä
        Nuori sielu kirjoitti:

Enpä tiedä onko viiskymmpinen mies vanha,kai on jos itse tuntuu siltä,mutta vuodet on numeroita.Itse olen viiskasi nainen ja täytyy todeta että useimmat ikäiseni miehet ovat jotenkin "ukottuneet",miksi,?

Totuus on se,että alat muuttua näkymättömäksi. Oletko jo huomannut oireita? Kukaan ei vilkaise, kun kuljet ohitse. siitä se alamäki alkaa.

• plunger

Se että tukka harvenee, ei ole yksikäsitteisen selvä vanhuuden merkki, alkavat jotkut miehet tulla kaljuksi jo 3-kymppisinä.
      Hiusten harmaantuminen taas on geeniperimän tulos ja merkit tulevat usein paljon ennen 50 ikää. Naisten mielestä harmaa on paremmin miellyttävä kuin rasite lainkaan.
      Jatka niin kuin ennen, oli tukka päässä tai pois, oli harmaa ei ei, se ei arvoa laske eikä merkitse että vanhuus ja pysähtyneisyys alkoi.

• tuntematon ehkä

Tunsin nuoruudessani miehen, jolla hiukset olivat harvat jo 20-kymppisenä, sen ikäiselle se on ongelma, ei todellakaan voi olla ongelma 50 miehelle.

Harmaasta tukastakin: mitä se haittaa? Me monet naiset värjäämme tukkaamme lähes koko aikuisen ikämme. Minunkaan alkuperäistä väriä ei kukaan muista; on ollut 18-vuotiaasta asti pikkusen punertava, luulevat omaksi värikseni kun on muutama pisamakin. Totuus on kuitenkin, että kyllä se harmaa juurikasvu näkyy jos ei tukkaa värjää kerran kuussa.

Ei me naiset/miehet saada ottaa ulkonäköpaineita kun olemme iältämme jo aikuisia!!!

• ????!

Joopa. Olinkin huomaavinani kirjoituksestasi sen vanhuuden tulon! Et osannut päättää oletko rietas vai risat! Ja oliko se lopussa, että olit eilen mies?

Älä suotta masennu. Kyllä sinulla on vielä paljon hauskaa edessä, vaikka tukka onkin jo takana. Tsemppiä!

• Nanni

siis 50 se elämä vasta alkaa, usko pois, puhun
      kokemuksesta. Eivät leoparditkaan pääse pilkuistaan!
      Vanhuus alkaa vasta tuossa 100 paikkeilla ja
      siihen on aikaa vielä toiset mokomat 50 vuotta.

• sirisiri

50-60 eikä siitäkään vanhempi ole vanha mies, paitsi ehkä "ajatuksiltaan."

Minua ei kiinnosta, oletko rikas, mutta jos olet rietas niin ehkäpä olet väärällä palstalla. Eikä rikkaus enää 50 iässä enää kiinnosta kait enää ketään, vaan se ihminen, joka on sanomiensa takana.

• Rudi

Kun kerta näytät jo kontillasi olevan

• Nimetön

Olen vähän ulkoimailta, 51 v vanha, perhenemäntä
      mutta .... olisi kiva keskustella asioista ja
      ihmisistä ... joskus on noin yksinäistä ... kuten
      täällä hetkelläkin ...
      odotellaan ..........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      145
      14433
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      44
      6042
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      168
      5630
    4. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      21
      4760
    5. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      312
      4417
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      60
      4246
    7. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      23
      3924
    8. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      108
      3702
    9. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      29
      3617
    10. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      69
      2703
    Aihe