Katsokaa Helsingin Sanomain viikkoliite NYT, sivuilla 44-45 lyhyet jutut otsikolla MIES VAUVANA.
Sanokaa, onko tilanne sama teillä, parit 50 .
Sanokaa, oletteko tämän mallin antanut lapsillenne.
Sanokaa, onko tämä vain 30 ikäisten uusavuttomuus.
Minä sain tästä pitkäksi aikaa naurun aiheen. Mies ei löydä pipoa, mies ei tiedä mikä meloni on, mies ei osaa päättää ... VAI oliko PROVO?
NYT! Sanokaa
18
933
Vastaukset
- Ihmettelijä
Luin sen ja nauroin minäkin,oli kuin kuvaus vanhemmasta veljestäni,hän ei kai osaa edes keittää vilä itse kananmunaa vaikka on jo pian 60,ensin passasi äiti,sitten vaimo!
ihme, misttee mie sen Hesarin nyt repäsen tähän hättään...!:) Kertokkeehan miullekkii jutun juoni...
- plunger
Etsi se lehti vaikka kirjastosta, se juttu on pakko lukea. Jos ei muuten, niin ainakin saa jokainen aikuinen nainen nauraa niille miehille, nuorenlaisille, joiden avuttomuus siinä julki tuodaan. Ja jokainen saa panna käsi sydämelle, onko oma poika koulutettu olemaan vaimon palvelun alla kykenemättä edes vaatetta päälle ottamaan.
Jokainen voi katsoa omaa miestään tai muistella, jos ei enää parina ole, ja verrata - ja tänne kirjoittaa. Minä palan halusta kuulla mikä on tässä asiassa koko totuus, erityisesti mikä on totuus 50 ihmisten keskellä. En silti tahdo olla vahingoniloinen tai pilkata niiden miesten kyvyttömyyttä jotka ovat parisuhteessa päässeet vauvan asemaan, ei minun elämä ole ollut helppo, jos ei siinä sitten ole ollut äidin ja puolison palvelua läsnä. plunger kirjoitti:
Etsi se lehti vaikka kirjastosta, se juttu on pakko lukea. Jos ei muuten, niin ainakin saa jokainen aikuinen nainen nauraa niille miehille, nuorenlaisille, joiden avuttomuus siinä julki tuodaan. Ja jokainen saa panna käsi sydämelle, onko oma poika koulutettu olemaan vaimon palvelun alla kykenemättä edes vaatetta päälle ottamaan.
Jokainen voi katsoa omaa miestään tai muistella, jos ei enää parina ole, ja verrata - ja tänne kirjoittaa. Minä palan halusta kuulla mikä on tässä asiassa koko totuus, erityisesti mikä on totuus 50 ihmisten keskellä. En silti tahdo olla vahingoniloinen tai pilkata niiden miesten kyvyttömyyttä jotka ovat parisuhteessa päässeet vauvan asemaan, ei minun elämä ole ollut helppo, jos ei siinä sitten ole ollut äidin ja puolison palvelua läsnä.mutta taisi selvitä jutun juuri jo näinkin.
Sanoisin kokemuksen syvällä rintojen äänellä, että nämä meidän ikäluokan misterit taitavat olla niitä kaikkein passatuimpia versioita, kokemusta kylläkin vaan yhdestä semmoisesta. Mieheni oli piloille lellitty, passattu ja ihan ihmeenä pidetty, ainoa poika perheessään neljän tytön lisäksi ja sitten passasin minä...:)
Meidän pojat eivät ole enää läheskään niin avuttomia kuin isänsä, osin meidän laiskojen äitien- ja osin topakoiden vaimojensa ansiosta.- plunger
Pirrejuupas kirjoitti:
mutta taisi selvitä jutun juuri jo näinkin.
Sanoisin kokemuksen syvällä rintojen äänellä, että nämä meidän ikäluokan misterit taitavat olla niitä kaikkein passatuimpia versioita, kokemusta kylläkin vaan yhdestä semmoisesta. Mieheni oli piloille lellitty, passattu ja ihan ihmeenä pidetty, ainoa poika perheessään neljän tytön lisäksi ja sitten passasin minä...:)
Meidän pojat eivät ole enää läheskään niin avuttomia kuin isänsä, osin meidän laiskojen äitien- ja osin topakoiden vaimojensa ansiosta.Sanot siis, että 50 miehet myös ovat noin avuttomat, piloille lellityt ja passatut?!
Vai oliko Sinulle sattunut poikkeuksellisen huono kappale?
Siis minä kun ensin luin muutaman pätkän, luulin että se on provo, ylilyönti, aprillipila, että ei se voi olla tosi. Ja kun luin lisää, tuli yhä ihmeellisempää. Tähän naiset tyytyneet?! Hiljaa kärsineet? Oi mikä maailma tämä on! Mitä minä olisin tehnyt toisin, jos olisi ollut elämä toisin, mitä pidin itsestään selvänä, miten tuo malli oli kaukana siitä mitä ehdin aloittaa. Kun ei minulla ollut "mallia".
Nyt olen äimän käki! Muuten, olen kaivanut esiin sen että "äimä" on iso neula, jolla nahkaa ja sarka-kangasta on ommeltu. Siis kuin käki olen jonka nokan välissä on äimä. plunger kirjoitti:
Sanot siis, että 50 miehet myös ovat noin avuttomat, piloille lellityt ja passatut?!
Siis minä kun ensin luin muutaman pätkän, luulin että se on provo, ylilyönti, aprillipila, että ei se voi olla tosi. Ja kun luin lisää, tuli yhä ihmeellisempää. Tähän naiset tyytyneet?! Hiljaa kärsineet? Oi mikä maailma tämä on! Mitä minä olisin tehnyt toisin, jos olisi ollut elämä toisin, mitä pidin itsestään selvänä, miten tuo malli oli kaukana siitä mitä ehdin aloittaa. Kun ei minulla ollut "mallia".
Nyt olen äimän käki! Muuten, olen kaivanut esiin sen että "äimä" on iso neula, jolla nahkaa ja sarka-kangasta on ommeltu. Siis kuin käki olen jonka nokan välissä on äimä.kyllä aika pitkälle täytyy avuttomuus.
Vaimo on kyllä ollut edesauttamassa tilannetta.Hänen mielestään on parempi että hän tekee sen itse,kuin että minä yritän tehdä ja hän kuitenkin joutuu peräänkatsomaan.
Aiemmin kun arkemme oli tosi kiireinen,niin hänellä ei ollut aikaa,että olisin harjoitellut kuten "tosi tv-ohjelmissa"vaan teki työt nopsasti ja yhdellä kerralla valmiiksi.
Olen kyllä näilläkin palstoilla kertonut ihailuni naisia yleensä ja eritoten vaimoani kohtaan.Sillä tahdon tuoda esiin heidän taitonsa,tehdä hallitusti useaa asiaa yhtä aikaa,lomittain,pätkittäin,kiireessä eli ts.he ovat missä tahansa arjen tilanteessa ylivertaisia miehiin nähden.Tämä pätee ainakin meillä ja valtaosassa perheitä,joita tunnen.
Nyt kun olen paljon kotona olisi tarkoitus kyllä vähin erin alkaa opettelemaan myös kodin töitä.plunger kirjoitti:
Sanot siis, että 50 miehet myös ovat noin avuttomat, piloille lellityt ja passatut?!
Nyt olen äimän käki! Muuten, olen kaivanut esiin sen että "äimä" on iso neula, jolla nahkaa ja sarka-kangasta on ommeltu. Siis kuin käki olen jonka nokan välissä on äimä.huono kappale ollut koska hänet miehekseni "otin", vaan äidin piloille lellimä ja passaama ja sitä en tiennyt tai paremminkin tiedostanut yhteen mennessämme. Ei meidän ikäluokan nainenkaan vielä tuolloin ollut niin feministi, en minä ainakaan, vuan nyt olen oppinut :)
kun äiti on kyllin laiska, oppivat siinä niin mies kuin lapsetkin.
Olen elänyt aktiivisten älykkäiden ihmisten kanssa, en luultavasti olisi kyennyt estämään heitä tekemästä - vaikka olisin halunnut.;)
Minusta on jotenkin vaikea ymmärtää, että jotkut voivat ylpeillä sillä, etteivät he osaa keittää kananmunaa, teevettä tms. Hieman paremmin ymmärrän niitä, jotka sanovat etteivät ole koskaan tehneet sellaista. ...mutta, että suomalainen voisi olla niin avuton ja onneton ja kehtaa vielä kertoa siitä?
Toisaalta, ovatko ne miehet niin fiksuja, että heillä on kaikenaikaa henkilökohtainen avustaja/palvelija käytettävissään. Palkalliseen sellaiseen ei taida nykyaikana monella olla varaa.
Siis, heitä pitääkin ihailla!? ;o- Riwka
Olen tavannut muutamia .
Äidin-rakkaus on hakoteillä jos ei opeteta poikaa pärjäämään.
Kyllä nuo löytävät aika helposti avuliaan naisen äidin jälkeen.
Sitten ollaan pahassa jamassa jos äiti kuolee ja vaimo jättää.
Pitäisikö naisten katsoa peiliin,löytyis varmaan sieltäkin vikaa.- merinoliinen
Kyllä se on kuulkaas miehestäkin kiinni miten avuton haluaa olla.
Nykyisin on paljon nuoria miehiä, jotka on todella hyviä laittamaan ruokaa ja tekevät mielellään kaikkea ja siivoavat ja tiskaavat ja hoitavat kotia .
Eikä se taida oikein johtua siitä kodistakaan tai äidistä kaikki . Tiedän monta perhettä ,joilla on lapsia (jotka jo aikuisia ),joiden kotona äiti passasi aina kaiken ja isä ei tehnyt muuta, kuin oli töissä ja toi sen lompakon kotiin ja korjaili korkeintaan jotain teknisiälaitteita ja esim pyörää tai sellaista .joskus ,joku niistä isistä jopa leikki tai pelasi lasten kanssa.
Kuitenkin ,näiden tuttvien lapsista kaikki osaa tehdä kaikkea, jokaisella on tyttöjä ja poikia ja heillä menee ihan mukavasti ovat ainakin oppineet tekemään kaikkea ja ,jopa pojat enemmän kiinnostuneet esim. ruoanlaitosta kuin ne tytöt .
Ei voi yleistää noita asioita ,mutta täytyy sanoa, että niitä uusavuttomia kyllä löytyy (niin miehissä kuin naisissa ),jotka ei osaa laittaa ruokaa, ei hoitaa pieniä lapsiaan ,vaikka niitä haluavt ja hankkivat .
Kaiken haluavat valmiina ,ettei tarvii mitään tehdä ja huushollit on sen näköisiä kans ettei osata esim. tavallista siivousta ja tavaroiden laittamista paikoilleen takaisin .
Kummallista se vain on .
Ennen oli niin että vain miehet ei osanneet kun naiset ,äidit, vaimot ,isoäidit ja tyttöystävät tekivät kaiken. Nykyisin on myös naisia jotka eivät osaa yhtään mitään ,eikä niitä huvita ,eikä kiinnosta kuin bailaaminen ja omaneduntavoittelu . Mitään sellaista ei haluttaisi tehdä missä joutuu liikkumaan vähän ja huomioimaan toisia ja ympäristöäkin .
Kertakäyttöelämä ,se kun on vain muotia jo ollut pidempään ,se keskityminen ja sitoutuminen johonkin ja vastuu on jonnekin kadonnut - mekatron
merinoliinen kirjoitti:
Kyllä se on kuulkaas miehestäkin kiinni miten avuton haluaa olla.
Nykyisin on paljon nuoria miehiä, jotka on todella hyviä laittamaan ruokaa ja tekevät mielellään kaikkea ja siivoavat ja tiskaavat ja hoitavat kotia .
Eikä se taida oikein johtua siitä kodistakaan tai äidistä kaikki . Tiedän monta perhettä ,joilla on lapsia (jotka jo aikuisia ),joiden kotona äiti passasi aina kaiken ja isä ei tehnyt muuta, kuin oli töissä ja toi sen lompakon kotiin ja korjaili korkeintaan jotain teknisiälaitteita ja esim pyörää tai sellaista .joskus ,joku niistä isistä jopa leikki tai pelasi lasten kanssa.
Kuitenkin ,näiden tuttvien lapsista kaikki osaa tehdä kaikkea, jokaisella on tyttöjä ja poikia ja heillä menee ihan mukavasti ovat ainakin oppineet tekemään kaikkea ja ,jopa pojat enemmän kiinnostuneet esim. ruoanlaitosta kuin ne tytöt .
Ei voi yleistää noita asioita ,mutta täytyy sanoa, että niitä uusavuttomia kyllä löytyy (niin miehissä kuin naisissa ),jotka ei osaa laittaa ruokaa, ei hoitaa pieniä lapsiaan ,vaikka niitä haluavt ja hankkivat .
Kaiken haluavat valmiina ,ettei tarvii mitään tehdä ja huushollit on sen näköisiä kans ettei osata esim. tavallista siivousta ja tavaroiden laittamista paikoilleen takaisin .
Kummallista se vain on .
Ennen oli niin että vain miehet ei osanneet kun naiset ,äidit, vaimot ,isoäidit ja tyttöystävät tekivät kaiken. Nykyisin on myös naisia jotka eivät osaa yhtään mitään ,eikä niitä huvita ,eikä kiinnosta kuin bailaaminen ja omaneduntavoittelu . Mitään sellaista ei haluttaisi tehdä missä joutuu liikkumaan vähän ja huomioimaan toisia ja ympäristöäkin .
Kertakäyttöelämä ,se kun on vain muotia jo ollut pidempään ,se keskityminen ja sitoutuminen johonkin ja vastuu on jonnekin kadonnutTässä kun elää tavallaan vieraiden keskellä, tulee tietysti seurattua naapureidenkin elämää.
Tämä asuin-alue on perustettu noin viisi-kuusikymmentä vuotta sitten vanhoille pelloille.
Ihmiset rakensivat talot ja istuttivat puutarhansa, asuivat ja hoitivat lapset maailmalle, yleensä kunnialla senkin tekivät.
No nyt alkaa vaihtumaan sukupolvi, eikä se polvesta parane.
Nimenomaan niitä kädettömiä, ääpättömiä nuoria pareja muuttaa asumaan vanhoihin taloihin.
Mukanaan ne puolittain pakolliset kaksi lasta ja koira hankitaan siihen tietysti lapsille kaveriksi leikkimään. Se on pentu silloin ostettaessa.
Siinä asutaan ja talutetaan koiraa, sen verran, että ei kotipihaan tee tarpeitaan.Lapset ovat yleensä pihassa etteivät vain vahingossakaan saa liikuntaa.
Sitten heidän "vanhat" isänsä ja äitinsä tulevat hoitamaan muuten taloutta, siivoavat, leikkaavat ruohon, hoitavat puutarhan yms. työt jotka vaativat hiemankaan ruumiillista rasitusta.
Jolla ei ole isää tai äitiä hoitamassa taloa ja puutarhaa, sen annetaan rappeutua.
Tällaisia vaan on oikein muutama pari tässä lähistöllä.
Kai se on autuasta asua ja elää ikäänkuin maalla, kunhan ei tarvitse tehdä mitään.
Käydään mieluummin rasvaimussa kuin rasitetaan itseään.
Ja salit ovat tietysti niitä muotiasioita. Ulkotyöhön varsinkaan ei kajota edes pitkällä kepillä.
Mutta kun ei itse edes siivota.
Oikein kismittää seurata sitä näin livenä.
Ei voi olla näkemättä, en kiikarilla sentään katsele.
On kunnollisiakin nuoria, totta kai.
Mutta olipa mukava purkautua, helpotti oikein.
- Esiva
kokemukseni mukaan ei yksin ikäkysymyskään. Olen huomannut, että jos mies/poika asunut yksin ennen kuin on se "oikea" on löytynyt, on hän useimmiten oppinut tekemään ruokaa ja siivoamaan. Parisuhteessa nämä asiat ovat sitten aivan itsestään selviä yhteisesti tehtäviä asioita.
- plunger
Ymmärrän kohdan 1, se on oma kokemus.
Toinen kohta, parisuhteessa olevista, että 'nämä asiat ovat itsestään selviä yhteisesti tehtäviä' jää ilmaan, koska nyt juuri väitettiin, että miehet eivät osaa tehdä mitään vaan kaikki jää vaimon vastuulle. Siinä ei ole yhteistä sitten muuta kuin kodin seinät, jotka nekin kaatuisivat ellei nainen pitäisi huolta. - Kakku
plunger kirjoitti:
Ymmärrän kohdan 1, se on oma kokemus.
Toinen kohta, parisuhteessa olevista, että 'nämä asiat ovat itsestään selviä yhteisesti tehtäviä' jää ilmaan, koska nyt juuri väitettiin, että miehet eivät osaa tehdä mitään vaan kaikki jää vaimon vastuulle. Siinä ei ole yhteistä sitten muuta kuin kodin seinät, jotka nekin kaatuisivat ellei nainen pitäisi huolta.Ei tule Hesaria, enkä kirjastoon viitsi lähteä. Pystyykö netissä lukemaan? Ja jos, niin miten? Tietääkö kukaan...plunger? Alkoi uteloittaa sen verran että olisi pakko lukea ja ottaa kantaa.
- plunger
Kakku kirjoitti:
Ei tule Hesaria, enkä kirjastoon viitsi lähteä. Pystyykö netissä lukemaan? Ja jos, niin miten? Tietääkö kukaan...plunger? Alkoi uteloittaa sen verran että olisi pakko lukea ja ottaa kantaa.
Sinulle voisin tähän kaiken kirjoittaa, mutta en ulkoa muista niitä juttuja, ja kun olen työpaikalla ja lehti kotona, en voi auttaa nyt.
Lähden huomenna aamulla matkalle, sitten palaan vain kääntymään ja lähden taas ja tulen vasta pääsiäisen jälkeen. En tälle palstalle tule siis pitkään aikaan. Yritä kirjastosta löytää.
- Milla
Tuossa linkki:
http://www.nyt.fi/
Et sä kyllä sillä lailla mitään menetä vaikka et luekaan, sillä varmaan olet tavannut noita kädettömiä miehiä vaikka kuinka paljon. Enempikin näin naisena tuo juttu itkettää kuin naurattaa...- Kakku
En kyllä sellaista sieltä löytänyt. Tai voisin tunnustaa etten varmaan osannut hakea. Olen tietokoneen kanssa aika vihreä vielä. Vanhoilla päivilläni vasta innostuin. Mutta jos kyse on näistä uusavuttomista miehistä, jotka ilman naista ovat täysin hukassa, niin täytyy myöntää, etten kyllä läheltä tunne ketään sellaista. Kukaan kolmesta pojastanikaan ei kovin avuton ole. Joutuivat tekemään kotitöistä osansa, kun yksinhuoltajana heidät kasvatin.
- Milla
Kakku kirjoitti:
En kyllä sellaista sieltä löytänyt. Tai voisin tunnustaa etten varmaan osannut hakea. Olen tietokoneen kanssa aika vihreä vielä. Vanhoilla päivilläni vasta innostuin. Mutta jos kyse on näistä uusavuttomista miehistä, jotka ilman naista ovat täysin hukassa, niin täytyy myöntää, etten kyllä läheltä tunne ketään sellaista. Kukaan kolmesta pojastanikaan ei kovin avuton ole. Joutuivat tekemään kotitöistä osansa, kun yksinhuoltajana heidät kasvatin.
oli kerrottu, niistä jotka eivät osaa kuin teeveden keitää, jos sitäkään. Eli kaikki käytännön asioiden hoito on vaimojen kontolla ja jos mies jotain tekee, niin viime tingassa ja hätäratkaisulla. Samoin tällainen mies kulkee joka päivä kaupan ohi, muttei siellä ikinä käy. Samoin vaateet pitää antaa kuin pikkulapselle käteen asti jne. Tämä oli pääpiirteissään sisältö. Sellaiselle se on huipaisa, joka osallistuu tasavertaisena kodin arkeen.
Nettilehti on niin erilainen, en jaksanut minäkään alaka sitä selata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2192122
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2141347Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181148- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859