En pysty lopettaa viiltelyä

Anonyymi

oon 16 vuotias poika ja oon ollut itsetuhonen 13 vuotiaasta asti koska mua kiusattiin paljon koulussa.
Mun äiti kuitenkin sai tän viiltelyn sitten selville ja se tarkkaili tilannetta, sitten mä viiltelin mun jalkoja mutta se huomas senkin
Mä vannoin ettei enää koskaan.
Mutta tarve tuli taas vuosi sitten kun vanhemmat alkoi riidellä tosi paljon
Mun oli pakko alottaa taas ja nyt en millään pysty lopettamaan

Tietääkö kukaan miten pystyy lopettaa??

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne viiltelyarvet ei sit katoa vaan niistä jää jäljet loppuiäksi.Oon nähnyt ihmisiä jotka on viilleellyt käsivarret täyteen. Ne arvet ei oo mitään nätin näköistä.

      • Anonyymi

        Ei jää ellet vedä lihakseen asti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jää ellet vedä lihakseen asti

        Ai ei vai. Mä viiltelin yli 20 vuotta sitten, enkä lihakseen asti, osa oli aika pinnallisia.
        Kyllä niistä on arpia jäänyt, tosin heikohkosti mutta silti näkyvät.


    • Anonyymi

      Voisitko puhua jollekin sun tunteista? Onko lähipiirissä ketään? Jos ei ole niin koita varata vaikka aika depressiohoitajalle, jolle voit puhua?

    • Anonyymi

      Tosiaan kannattaa yrittää puhua jonkun kanssa. Eikä itseään kannata satuttaa sen takia että muilla on vaikeaa, koska eihän se ole sinun vikasi jos vanhempasi riitelevät. Ei myöskään se että sinua on kiusattu ole oma vikasi. Kun /jos viiltelee niin ei se ole ratkaisu mihinkään vaikka muutamaksi sekunniksi saattaa helpottaakin kun henkinen kipu on hetken fyysistä. Paras keino olisi tosiaan keskusteleminen jonkun kanssa että miksi sinusta tuntuu niin pahalta että haluat satuttaa itseäsi. Koitahan jaksella.

    • Hei,

      Hyvä, että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne! Edellisiltä kirjoittajilta saitkin jo hyviä neuvoja. Minäkin kannustan sinua kertomaan tilanteestasi ja tuntemuksistasi jollekulle turvalliselle aikuiselle. Varmasti myös vanhempasi haluaisivat tietää tämänhetkisen tilanteesi.

      Tässä tiedoksesi myös pari paikkaa, jos haluat jutella tilanteestasi ulkopuolisen tahon kanssa. Näihin voit olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe