Köyhiä, sairaita, yksinäisiä.

Anonyymi

Sellaisiako me olemme. Ainakin melko yleisesti ollaan sitä mieltä. Minun mielestäni suuri osa ikäluokastamme voi melko hyvin. Se nyt on vaan niin, että eläkevuosia pohjustetaan aiemmassa elämässä. Sairauksille ei paljon voi. Yleensä voi ainakin yrittää ajatella myönteisesti.

101

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monenko kanssa olet tekemissä säännöllisesti ?
      Niitten terveempien ikäluokkasi edustajien vainko ?
      En valitettavasti pääse kehumaan että omilla tutuillani olisi käynyt tuuri olla niin kovin terve 70-80 vuotias vaikka normaali elämää ovat viettäneet.
      Siis EI sitä h o l t i t o n t a elämää, josta katkerat syyttää köyhiä ja sairaita.
      Ei köyhällä ole varaa elää holtintonta elämää,
      siihen pystyy vain varakas !

      Hyvä ajatus on yrittää ajatella myönteisesti !
      Paras on tehdä niin joka päivä, tänäänkin.
      Aina on mahdollisuus, että huomenna on vielä huonommin :DDD

    • Anonyymi

      Sairauksille voi hyvinkin paljon vaikka olisi geneettistä rasitusta. Kansantautimme diabetes on hyvä esimerkki elämäntapojen merkityksestä. Terveellinen ruokailu, normaalipaino, säännöllinen liikunta , tupakan ja viinan välttäminen. Nämä estävät myös syöpää ja tukikudossairauksia. Liian moni syö itsensä sairaaksi jo ennen keski- ikää ja se tulee kalliiksi yhteiskunnalle.

      • Anonyymi

        Myöhäisheräämisellä parempiin elintapoihin on rajallinen vaikutus loppuvuosiin.
        Jos olisin 50 vuotta sitten ollut yhtä huolestunut terveydestäni ja kunnostani kuin viime vuosina niin olisinkin terveempi ja parempikuntoinen.
        Olin ketjupolttaja, alkoholin runsaskuluttaja ( vältän termiä suurkuluttaja koska tuttavapiirissäni oli minuakin enemmän ryypänneitä ), en ajatellut syömisiäni ja muutama kymmenen vuotta meni ilman liikuntaa.
        Nyt on -43v syntynyt ukko raihnainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhäisheräämisellä parempiin elintapoihin on rajallinen vaikutus loppuvuosiin.
        Jos olisin 50 vuotta sitten ollut yhtä huolestunut terveydestäni ja kunnostani kuin viime vuosina niin olisinkin terveempi ja parempikuntoinen.
        Olin ketjupolttaja, alkoholin runsaskuluttaja ( vältän termiä suurkuluttaja koska tuttavapiirissäni oli minuakin enemmän ryypänneitä ), en ajatellut syömisiäni ja muutama kymmenen vuotta meni ilman liikuntaa.
        Nyt on -43v syntynyt ukko raihnainen.

        Niin tavallinen tarina. Nuorena mennä porskuttelee huonoillakin elämäntavoilla ja nauraa terveysintoilijoille. Mutta vuosikymmenten laiminlyönnit jättävät elimistöön peruuttamattomat jälkensä, ei siinä mitkään tehokuurit enää auta. Mutta kannattaa koettaa edes nykyinen kunto säilyttää niin pitkään kuin mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tavallinen tarina. Nuorena mennä porskuttelee huonoillakin elämäntavoilla ja nauraa terveysintoilijoille. Mutta vuosikymmenten laiminlyönnit jättävät elimistöön peruuttamattomat jälkensä, ei siinä mitkään tehokuurit enää auta. Mutta kannattaa koettaa edes nykyinen kunto säilyttää niin pitkään kuin mahdollista.

        Kiitos kannustuksesta! Yrittää, yrittää! Yritänhän minä mutta yrittämisestä huolimatta kunto rapistuu ja esimerkiksi polvinivelet protestoivat syväkyyykkyjä vastaan.


    • Anonyymi

      Mieli ei aina ole fyysisten vaivojen vanki. Kyllä me voimme kouluttaa mieltämme myönteisyyteen sairauksista huolimatta. Olen tavannut sairauksia potevia vanhuksia, nuorenpiakin, jotka siitä huolimatta ovat aurinkoisia, ja huumorilla katsovat eteenpäin, ja yrittävät parhaansa.
      Toisaalta saa täälläkin lukea 'kuolemaan juuttuneisuutta'ajatuksissa tuolla seuraavalla portaalilla! Miten kukin haluaa ilmentää itseään, sen me valitsemme itse!'
      Turhaa edes tulla sanomaan, että on niin vaikeita tauteja, että eivoi kuin valittaa, mitenkä jotkut sitten kärsivätkään hiljaa rasittamasta muita ?

      30-luvulla syntynyt

      • Anonyymi

        Meitä on erilaisia. Kestokykymme on erilainen. Myös kipukynnyksemmme on erilainen. Sairautemme ovat erilaisia.

        Kuuntelen oikein mielelläni ihmisiä, joilla on ongelmaa, sairautta tai muuta.
        Se helpottaa ihmistä kun saa hetken jakaa tuskantuntemuksiaan.

        Ei meitä ole kivipatsaiksi tarkoitettu. En ainakaan halua olla kova kivipatsas.
        Ihmisiähän me olemme, toinen toistemme elämää voimme helpottaa
        inhimillisyydellämme.
        Kaikissa ei sitä paljon ole jos ollenkaan..


    • Anonyymi

      Ihan kivaa on olla yli 7-kymppinen. Eläke on takuueläke ja siitäkin nipistetään muutama kymppi, kun aloitin varhennetulla eläkkeellä. Silti en ole köyhä. Menot on pienet, ja terveelliset. Säästöön saan €uroja ja lapsille annan pyytämättä ja yllättäen satasia monia vuodessa.

    • Anonyymi

      Onhan niitä vanhuksia, jotka joka tapaamisella keskustelevat sairauksistaan kauan ja hartaasti! Kellä mitäkin huomionhalua.vain

      • Anonyymi

        Monilla vanhuksilla ei elämässä tapahdu enää mitään.
        Muistikin voi pätkiä. Lähinnä tulee mieleen omat vaivat
        joista ei kenenkään kanssa voi puhua kun ei ole paljon ketään omia aikalaisia elossa.

        Tosi yksinkertaisesti ajateltu, että joku hakisi huomiota asairauksillaan.
        Ehkä vähän sympatiaa moni haluaa, se ei kai ole rikos ?

        Muutamaan ystävälliseen sanaan on aina aikaa, jos huomaa,
        että joku niitten tarpeessa on.

        Monilla ei ole mitään enää mistä puhua kun elämässä ei tapahdu mitään.
        Huomaahan sen täälläkin aloituksissa, kysytään mitä yksinkertaisimpia asioita
        kun elämä ja maailma on kutistunut olemattomiin.
        Ei ymmärretä enää sanojen merkityksiä.


      • Anonyymi

        Tämä kyllä lisää yksinäisyyttä, kun vierailee vanhuksen luona, niin koko ajan on hirveää valitusta taudeista ja hoidoista, ei sitä kukaan jaksa tuntikausia kuunnella. Olen itse alkanut opetella olla tuomatta sairauksiani esille, jos ei joku nimenomaan kysy. Tietysti kun enemmän alkaa dementia vaivata, niin tiedä sitten.

        Ja entäs kun kaksi vanhusta kohtaa niin oikein kilpallaan taI kiistellään, kummalla on kamalampi tauti.


    • Anonyymi

      Olen todella paljon erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Aikoinaan lapsuuskotini sai minut ajattelemaan myönteisesti. Meillä oli paljon sairautta, halvaantunut isä, kehitysvammainen sisko, sairasteleva äiti. Äiti oli positiivinen, vaikka elämänsä oli tosi rankkaa. Siksi en jaksa kuunnella ihmisiä, jotka koko ajan valittavat. Valtaosa eläkeläisistä voi melko hyvin, se on minun kokemukseni, mutta ei välttämättä Sinun.

    • Anonyymi

      Jos globaalisti ajatellaan ei olla köyhiä, kipeitä ehkä. Muutaman kymmenen vuotta sitten vanhukset elivät vähän toisten armoilla, yleensä miniä hoiti ja kuoltiin kuuskymppisinä pois. Meillä on niin hyvä terveydenhoitokin nykyisin ja Suomessa tutkitusti maailman tasa-arvoisin ja taloudellisesti tehokkain.

      Tietenkin vanhuusväestön määrä on suuri haaste yhteiskunnalle kaikissa hyvinvointivaltioissa ja aina voisi olla paremmin, mutta kun lukee uutisia vaikka rikkaammasta Ruotsista, niin aika kamalassa tilassa on esim. kotihoito joissain paikoin.

      Meilläkin varmaan maaseudulla palvelut toimii paremmin, kun ehkä ihmiset huolehtivat enemmän naapureistaan ja laitoshoidon hoitajatkin tuntuvat välittävän hoidokeistaan ihan aidosti ainakin niissä paikoissa, joissa käyn sukulaisia säännöllisesti katsomassa.

      Joskus oikeasti hävettää tuo ainainen yleistys ja valitus, kun ylipainoiset riekkuajat huutavat, miten nälkää näkevät vanhukset kaatuvat kaduille. Kuitenkin keski-ikä on noussut yli 80 vuotiaaksi jopa miehillä.

      Ja aika paljonhan omat valinnat määrittävät, miten pärjää eläkkeellä ollessa.

      Yksinäisyys on mielestäni yhä enemmän somen ansiota, ei tarvitse enää vierailla lainkaan kenenkään luona, synttäreille voi lähettää watch up viestin. Ja lähes kaikilla lapsillakin on oma huone, jossa somettavat ja jopa syövätkin. Joskus tuntuu, että ihan sama kenen kotiin menevät koulusta, ei vanhemmat huomaisi eroa kuitenkaan.

      • Anonyymi

        Kellä vierailet kun kaikki läheiset on kuolleet ?


      • Anonyymi

        Kyllähän se vähän tyhjältä tuntuu, vaikka jo yli 90-vuotias omainen kuolee.

        Mulla on puolison iäkästä sukua vielä muutama vanhainkodeissa. Eivät kyllä enää tiedä onko kesä vai talvi ja toistelevat vain muutamaa samaa lausetta , eivätkä muista vierailuani minuuttia pidempää, mutta mistäs sen lopulta tietää, mitä dementikko muistaa.

        Tuo on kyllä nykyajan ongelma (vaikka ei se niin herkkua ollut elää anoppien ja miniöiden keskenään samassa talossa ennenkään), kun asutaan omissa lokeroissa.

        Juuri luin, miten Amerikassa jotkut yksin elävät ja liikuntakyvyttömät ihmiset ovat saaneet suurta lohtua ja mielenkiintoa elämään katsomalla kissakameroista pienten ja isompien pelastettujen kissojen elämää. Kissat valvovat yölläkin ja niitä on hauskempi seurata kuin jotain ahdistavia maailman uutisia.

        Tässä linkki linkki Kanadalaiseen live-lähetykseen, jos ketä kiinnostaa. Siinä on myös moderoitu chatti, jossa politiikasta ja uskonnosta puhuminen on kielletty.(muuten tulisi riitaa sinnekin). Tässä streamissä on 5 alle viikon ikäistä kissanpentua ja niiden äiti Angela ja täti Patty.

        https://www.youtube.com/watch?v=bODt3Bpmd30


    • Anonyymi

      Aloitukseen kysymys
      Odottiko joku optimisti muuta ?

    • Anonyymi

      1100€ eläke/asumistuki.
      Yksinäistä erakkoelämää.
      Sairauttakin on ja lääkkeitä paljon.

      • Anonyymi

        Sama "vika" täällä. Sama vika Rahikaisella,
        niin kuin sanonta kuuluu, hehheh.

        Kohta meidät haukutaan lyttyyn
        että oma vikamme
        kun emme ole mitään töitä koskaan tehneet
        ja olemme eläneet holtittomasti.

        Itse tein pienellä palkalla ns. paskatöitä 45 vuotta.
        En itse pitänyt niitä paskatöinä.
        Mihinkää ammattikoulutukseen ei ollut mahdollisuutta.

        "Holtitonta" elämää ei pystynyt viettämään
        koska joka penni meni meni tarpeeseen,
        vähän sai jäämään säästöön vuosien varrella
        vanhuuden päiviksi, kun joskus teki kahta työtä.

        Raskaat työt otti veronsa.
        Ei tervettä päivää näe
        ja vaikka olisi rahaakin,
        ei jaksaisi sosiaalista elämää "harrastaa".

        Joku tuttu käy joskus harvoin kylässä.
        En pakota ketään viihdyttämään itseäni.
        Se olisi kamalaa jos joku katsoisi että
        velvollisuudentunnosta pitäisi käydä
        luonani.

        Olen oppinut saamaan aikani kulumaan
        enkä kummempaa odottanutkaan.
        Kunhan ei terveys nopeasti huonommaksi menisi,
        mieluummin äkkikuolema kuin pitkä riutuminen.

        Tässähän tämä menee "kuin jäitä polttelisi" (hehheh taas)
        Suurimmat surut on olleet läheisten menetykset.

        Ihmiset ja kanssakäyminen antavat merkityksen ja sisällön elämälle.
        Vähän tuntee itsensä turhaksi.
        Kuin pieneksi yksinäiseksi tähdeksi suuressa avaruudessa.

        Voimia, iloa ja jaksamista kaikille muille
        "pienille yksinäisille tähdille" !


      • Anonyymi

        Mitä tuo sinun paskatyösi oli, kun myös itse olen likaisia sekä raskasta työtä tehnyt.


    • Anonyymi

      Köyhä, sairas ja kaksinainen. Määritelmä sopii minuun.
      Parantamatonta verisyöpää on lääkitty sytostaateilla nyt 18 vuotta. Pernani on turvonnut monikertaiseksi. Onneksi lääkkeet ovat kokonaan korvattavia.
      Lokakuussa menen peräsuolen tähystykseen ko. suolen syöpäepäilyn vuoksi.
      Kelan lisäyksellä on nettoeläkkeeni alle 1000€.
      Rehellisesti sanoen en tunne itseäni köyhäksi koska rahani riittävät kaikkiin tarpeisiini ilman lisätukia.

      • Anonyymi

        Voimia ja jaksamista sinulle !
        Minkälainen kuntosi käytännössä on ?
        Pärjäätkö kuitenkin kotona "kaksinaisesti" vai onko sinulla sairaalassaolovaiheita välillä ? Kaksin pärjää kaikessa paremmin. Mahdollisimman mukavaa tätäkin päivää sinulle/teille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimia ja jaksamista sinulle !
        Minkälainen kuntosi käytännössä on ?
        Pärjäätkö kuitenkin kotona "kaksinaisesti" vai onko sinulla sairaalassaolovaiheita välillä ? Kaksin pärjää kaikessa paremmin. Mahdollisimman mukavaa tätäkin päivää sinulle/teille !

        Kiitoksia toivotuksesta! Kuntoni riittää arkipäivän haasteisiin.
        Mieheni tekee enemmän kuin kuntoni puolesta olisi tarpeenkaan.
        Tiskarin käyttöön mieheni ei ole tunkenut ja pesukoneelle en häntä laske.
        Muista kotitöistä minun ei tarvitse välittää.
        Hän myi eilen polkupyöräni joka oli ollut käyttämättömänä viime syksystä lähtien. Päätin silloin lopettaa vähäisenkin pyöräilyni.

        Hematologini soitti äskenkommentoiden keskiviikon koetuloksia.
        Pernan paisuminen kuuluu lääkitykseni oheisilmiöihin mutta vielä ei ole siitä johtuvia, selviä oireita.
        Veriarvot ovat sekä, että. Jotkut lukemat ovat viimekertaisia parempia, jotkut huonompia mutta mitään hälyttävää ei ole.
        Ilman oireita käyn antamassa näytteet 4 - 6:n viikon välein. Joskus on höykkyytetty viikon välein ja muutettu lääkitystä.

        Köyhyys on suhteellista. En ole mikään tasa-arvon perään kiljuja joten mieheni kanssa meillä on kaikki yhteistä ja vapaasti käytettävissä joten, jos niikseen tulee, niin minä olen reilusti voiton puolella.
        Se näkyy ja tuntuu siinäkin, että vähäisestäkin epäilystä hän patistaa minut vuosia käyttämällemme yksityislääkärille kuten nytkin jonka seurauksena ilmeni veri ulosteessa ja syöpäepäily.

        Paikallisen eläkeläisyhdistyksen toiminta alkaa kesätauon jälkeen joten siellä on ohjelmaa kolmena viikon päivänä. Ikänaisten voimistelua, kutomisryhmä ja viikkokokous jossa tapaan paljon tuttavia. Vanhoja ja ei niin pitkäaikaisia mutta vanhoja kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia toivotuksesta! Kuntoni riittää arkipäivän haasteisiin.
        Mieheni tekee enemmän kuin kuntoni puolesta olisi tarpeenkaan.
        Tiskarin käyttöön mieheni ei ole tunkenut ja pesukoneelle en häntä laske.
        Muista kotitöistä minun ei tarvitse välittää.
        Hän myi eilen polkupyöräni joka oli ollut käyttämättömänä viime syksystä lähtien. Päätin silloin lopettaa vähäisenkin pyöräilyni.

        Hematologini soitti äskenkommentoiden keskiviikon koetuloksia.
        Pernan paisuminen kuuluu lääkitykseni oheisilmiöihin mutta vielä ei ole siitä johtuvia, selviä oireita.
        Veriarvot ovat sekä, että. Jotkut lukemat ovat viimekertaisia parempia, jotkut huonompia mutta mitään hälyttävää ei ole.
        Ilman oireita käyn antamassa näytteet 4 - 6:n viikon välein. Joskus on höykkyytetty viikon välein ja muutettu lääkitystä.

        Köyhyys on suhteellista. En ole mikään tasa-arvon perään kiljuja joten mieheni kanssa meillä on kaikki yhteistä ja vapaasti käytettävissä joten, jos niikseen tulee, niin minä olen reilusti voiton puolella.
        Se näkyy ja tuntuu siinäkin, että vähäisestäkin epäilystä hän patistaa minut vuosia käyttämällemme yksityislääkärille kuten nytkin jonka seurauksena ilmeni veri ulosteessa ja syöpäepäily.

        Paikallisen eläkeläisyhdistyksen toiminta alkaa kesätauon jälkeen joten siellä on ohjelmaa kolmena viikon päivänä. Ikänaisten voimistelua, kutomisryhmä ja viikkokokous jossa tapaan paljon tuttavia. Vanhoja ja ei niin pitkäaikaisia mutta vanhoja kuitenkin.

        Kiitos vastauksestasi ! Kysyin siitäkin syystä kun verisyöpä heti herätti mielenkiintoni, minulla on ollut epäily myeloomasta tai verisairaudesta vuosia, myelooma voi olla piilevänä vuosia ja myös peräsuolisyöpää ole epäillyt, kun oireet on tyypillisiä, mutta gastroskopia on tehty 2017, siinä ei ollut syövän esiastettakaan. Nyt on joku syöpämerkkiaine lievässä nousussa.

        Pelästyin kun verta alkoi tulla, mutta ne oli vain peräpukamia (anteeksi brutaaliuteni ! ), niitä "hirtettiin" viime vuonna kolme kertaa kolme kerrallaan.
        Joka toisella yli 60-vuotiaalla on niitä lukemani mukaan,
        ehkä sinunkin vaivasi on vain niitä.

        Mukava kuulla, että kuntosi riittää arkipäivä haasteisiin, ettet ole ihan sairautesi vanki, mutta henkisesti sen täytyy olla äärettömän raskasta ?
        Sinullahan on monenlaista aktiviteettia, luulisi että jo vuosien lääkityskin väsyttäisi, mutta hienoa että nautit elämästä ja "kaksinaisesti" menee hyvin !

        Kuten totesit, köyhyys on suhteellista. Jos raha riittää tarpeelliseen
        ei tarvitse tuntea itseään köyhäksi ja se että raha riittää,
        vaikka sitä ei paljon ole,
        tekee elämästä turvallisempaa varsinkin kun sairastaa.

        Mukavaa ja turvallista jatkoa edelleenkin ja runsaasti ilonhetkiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi ! Kysyin siitäkin syystä kun verisyöpä heti herätti mielenkiintoni, minulla on ollut epäily myeloomasta tai verisairaudesta vuosia, myelooma voi olla piilevänä vuosia ja myös peräsuolisyöpää ole epäillyt, kun oireet on tyypillisiä, mutta gastroskopia on tehty 2017, siinä ei ollut syövän esiastettakaan. Nyt on joku syöpämerkkiaine lievässä nousussa.

        Pelästyin kun verta alkoi tulla, mutta ne oli vain peräpukamia (anteeksi brutaaliuteni ! ), niitä "hirtettiin" viime vuonna kolme kertaa kolme kerrallaan.
        Joka toisella yli 60-vuotiaalla on niitä lukemani mukaan,
        ehkä sinunkin vaivasi on vain niitä.

        Mukava kuulla, että kuntosi riittää arkipäivä haasteisiin, ettet ole ihan sairautesi vanki, mutta henkisesti sen täytyy olla äärettömän raskasta ?
        Sinullahan on monenlaista aktiviteettia, luulisi että jo vuosien lääkityskin väsyttäisi, mutta hienoa että nautit elämästä ja "kaksinaisesti" menee hyvin !

        Kuten totesit, köyhyys on suhteellista. Jos raha riittää tarpeelliseen
        ei tarvitse tuntea itseään köyhäksi ja se että raha riittää,
        vaikka sitä ei paljon ole,
        tekee elämästä turvallisempaa varsinkin kun sairastaa.

        Mukavaa ja turvallista jatkoa edelleenkin ja runsaasti ilonhetkiä !

        Suolen tähyilyä kutsutaan kai kolonoskopiaksi. Sellainen on tehty miehelleni useita kertoja. Mieheni teki paperille aikataulun sen ulostusliemen juomista varten.

        Jos peräsuolestani löytyy syöpä niin eniten pelkään sitä miten lääkärit aikovat hoitaa sen. Veren ohennuksen vuoksi hammaskin on poistettava keskussairaalassa ja se ainoa poistokäynti kesti 5 tuntia ennen vuodon asettumista.
        Kun mieheni suoli leikattiin, niin olin kotihoitajana ne 3 kuukautta kun hänellä oli ulostepussi kyljessä. Avanteen muoto ja mitat muuttuivat joten jouduin uusimaan pussin kiinnityksen pohjan pari kertaa viikossa.
        Siis ei mitään uutta pahimmassakaan tapauksessa.

        Katsotaan lokakuussa miltä suoli näyttää.
        Tuo pukamaan viittaus saattaa johtaa oikeille jäljille. Kaaduin viime syksynä polkupyörällä pahasti selälleni ja alaselkään jäi outoja tuntemuksia myös ulostaessa. Magneettikuvauksessa ilmeni yhden nikaman siirtyminen sentin verran. Onhan tuo saattanut vioittaa suolta siinä määrin, että ohennettua verta pääsee tihkumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suolen tähyilyä kutsutaan kai kolonoskopiaksi. Sellainen on tehty miehelleni useita kertoja. Mieheni teki paperille aikataulun sen ulostusliemen juomista varten.

        Jos peräsuolestani löytyy syöpä niin eniten pelkään sitä miten lääkärit aikovat hoitaa sen. Veren ohennuksen vuoksi hammaskin on poistettava keskussairaalassa ja se ainoa poistokäynti kesti 5 tuntia ennen vuodon asettumista.
        Kun mieheni suoli leikattiin, niin olin kotihoitajana ne 3 kuukautta kun hänellä oli ulostepussi kyljessä. Avanteen muoto ja mitat muuttuivat joten jouduin uusimaan pussin kiinnityksen pohjan pari kertaa viikossa.
        Siis ei mitään uutta pahimmassakaan tapauksessa.

        Katsotaan lokakuussa miltä suoli näyttää.
        Tuo pukamaan viittaus saattaa johtaa oikeille jäljille. Kaaduin viime syksynä polkupyörällä pahasti selälleni ja alaselkään jäi outoja tuntemuksia myös ulostaessa. Magneettikuvauksessa ilmeni yhden nikaman siirtyminen sentin verran. Onhan tuo saattanut vioittaa suolta siinä määrin, että ohennettua verta pääsee tihkumaan?

        Hei,
        todellakin tarkoitin kolonoskopiaa, gastroskopia on tehty kolmasti minulle,
        ehkä siksi ajatuksissani kirjoitin sen.
        Pukamat selviää minuutin tutkimuksella, onko niitä vai ei,
        eikö sitä tehty sinulle, että pääsisit verenvuodosta
        jos se siitä johtuu ?
        Sen verran heikossa kunnossa olen minäkin ollut, että P-TT oli 47, että tiedän mitä vaikeuksia veren hyytymistekijä aiheuttaa. Vaikka P-TT on nyt yli 70, hampaan verenvuodon hyytyminen vei viime keväänä noin kahdeksan tuntia, nukahdin ja heräsin aamulla suu mustana kuivuneesta verestä,
        sinun tapauksessasi sairaala on tietysti ainoa vaihtoehto tehdä se turvallisesti.
        Minulle(kin) laitetaan hampaan monttuun jotain hyytymistä edistävää ainetta,
        mutta eipä se auta.

        Varovasti olisin sitä mieltä että tuskin suoli olisi vahingoittunut kaatumisesta.
        Vahinko kun magneettikuva ei kerro suolen sisäpuolesta mitään,
        mutta peräsuolen tähystyksellä asia selviää peräsuolen osalta vai epäiletkö
        että paksusuoleen olisi tullut vaurio ?

        Minulla ehti olla noin kuukauden vuotoa, uloste meni tummaksi,
        mikä viittasi siihen, että vuoto on ylempänä ruoansulatuskanavassa (minulla on helico-bakteerin aiheuttama gastriitti) toisaalta oli "tuoreen" punaista verta, mikä viittasi pukamiin. Kun ne (kolme kertaa) hoidettiin pois, vuoto lakkasi.

        En pysty vertaamaan INRI ja P-TT-arvoa, nehän kertoo samasta asiasta eri "mittayksiköllä". P-TT 47 oli sellainen arvo, että oli lähellä sisäisen verenvuotoon kuolemisen vaara.
        Paljonko sinun arvosi mahtaa olla ?
        Lääkärisi (hematologi) tietysti seuraa sitä ja tietää ettei vaaraa ole,
        muutenhan sinut olisi jo tutkittu kiireellisenä olettaisi, eikä vaan ?
        Jos veriarvot antavat viitteitä että sisäinen verenvuoto olisi mahdollinen,
        sinut varmasti otettaisiin sairaalaan sisään.
        Jos olisi joku vaurio suolessa, ajattelisi sen aiheuttavan infektion
        joka näkyisi tulehdusarvoissa.

        Kyllä olet jaksava ja kiltti kun olet omasta sairaudestasi huolimatta niin hyvin ja pitkään jaksanut hoitaa miestäsikin, mutta sen tekee tietysti ilman muuta, luonnollisena asiana ja mielellään.
        Kotihoidosta apua saa, ettei tarvitse itseään loppuun näännyttää.
        Voimia täytyy osata säästää ja jakaa, tiedän 14 vuoden kokemuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        todellakin tarkoitin kolonoskopiaa, gastroskopia on tehty kolmasti minulle,
        ehkä siksi ajatuksissani kirjoitin sen.
        Pukamat selviää minuutin tutkimuksella, onko niitä vai ei,
        eikö sitä tehty sinulle, että pääsisit verenvuodosta
        jos se siitä johtuu ?
        Sen verran heikossa kunnossa olen minäkin ollut, että P-TT oli 47, että tiedän mitä vaikeuksia veren hyytymistekijä aiheuttaa. Vaikka P-TT on nyt yli 70, hampaan verenvuodon hyytyminen vei viime keväänä noin kahdeksan tuntia, nukahdin ja heräsin aamulla suu mustana kuivuneesta verestä,
        sinun tapauksessasi sairaala on tietysti ainoa vaihtoehto tehdä se turvallisesti.
        Minulle(kin) laitetaan hampaan monttuun jotain hyytymistä edistävää ainetta,
        mutta eipä se auta.

        Varovasti olisin sitä mieltä että tuskin suoli olisi vahingoittunut kaatumisesta.
        Vahinko kun magneettikuva ei kerro suolen sisäpuolesta mitään,
        mutta peräsuolen tähystyksellä asia selviää peräsuolen osalta vai epäiletkö
        että paksusuoleen olisi tullut vaurio ?

        Minulla ehti olla noin kuukauden vuotoa, uloste meni tummaksi,
        mikä viittasi siihen, että vuoto on ylempänä ruoansulatuskanavassa (minulla on helico-bakteerin aiheuttama gastriitti) toisaalta oli "tuoreen" punaista verta, mikä viittasi pukamiin. Kun ne (kolme kertaa) hoidettiin pois, vuoto lakkasi.

        En pysty vertaamaan INRI ja P-TT-arvoa, nehän kertoo samasta asiasta eri "mittayksiköllä". P-TT 47 oli sellainen arvo, että oli lähellä sisäisen verenvuotoon kuolemisen vaara.
        Paljonko sinun arvosi mahtaa olla ?
        Lääkärisi (hematologi) tietysti seuraa sitä ja tietää ettei vaaraa ole,
        muutenhan sinut olisi jo tutkittu kiireellisenä olettaisi, eikä vaan ?
        Jos veriarvot antavat viitteitä että sisäinen verenvuoto olisi mahdollinen,
        sinut varmasti otettaisiin sairaalaan sisään.
        Jos olisi joku vaurio suolessa, ajattelisi sen aiheuttavan infektion
        joka näkyisi tulehdusarvoissa.

        Kyllä olet jaksava ja kiltti kun olet omasta sairaudestasi huolimatta niin hyvin ja pitkään jaksanut hoitaa miestäsikin, mutta sen tekee tietysti ilman muuta, luonnollisena asiana ja mielellään.
        Kotihoidosta apua saa, ettei tarvitse itseään loppuun näännyttää.
        Voimia täytyy osata säästää ja jakaa, tiedän 14 vuoden kokemuksella.

        Ulosteessani ei ollut näkyvää verta mutta kolmen näytteen laboratoriotutkimuksessa sitä löytyi kahdesta.

        Mieheni leikkaus tehtiin 8 vuotta sitten jolloin tilanne oli vielä toinen.
        Hoitorupeama oli 3 kuukautta ja avanteeen sulkemisen jälkeiset viikot olivat varomista. Matot seinustoilla ja lattioilla sanomalehtiä.

        Kaksi kotisairaanhoitajaa kävi katsomassa avannepohjan kunnostusta mutta kumpikaan ei uskaltanut mennä kahta metriä lähemmäksi kohdetta.


    • Anonyymi

      En jaksa lukea muita. Elämä meille kaikille on liian lyhyt näin tunnen sen sillä tänään päivät ja viikot--vuodet kulkevat kuin olisivat tunteja.

      Muistot kuitenkin vain paranevat. En ole yksinäinen en köyhä, sairaudet lisääntyvät lähestyvän kuoleman tullessa---miksi ajatella näin.... .

    • Anonyymi

      Minä luen paljon, henkiset asiat alkoi kiinnostaa 3 v. sitten ja sieltä avautui monet asiat. Ev.lut on tuttua joten luin ortodoksista teologiaa.

      Jätin koko "maailman", ja sen tunnettu turhuus jäi taakse.Todellakin

      Kävin toissapäivänä hautausmaalla, siellä hiljaisuudessa istuin. Poissa ovat elämän äänet. Kaikki riidat ym. tuntuivat tosi turhilta, kuin pois pyyhityltä. Huomasi omankin typeryyden. Kuinka rauhallista siellä olikaan.

      Maallisia asioita hoidan "toimisto malliin". Kuinka kaikki onkaan muuttunut, aikaa on vain seurattava eikä jäädä paikoilleen.

      En ole ollenkaan päivä ihminen vaan yön kukkuja. Silloin voi lukea hengellisiä asioita monelta suunnalta, on omattava "opiskelijan" asenne.

      Yksinäisyys on monelle ikävää, mutta näin se on että yksin täällä jokainen käydä saa. Joskus tapaa hienoja ihmisiä, todella hienoa. Näiden tapaamisten jälkeen on hyvä jatkaa omaa matkaansa.

      Toivon kaikille myöskin lukuhaluja.

      • Anonyymi

        Monesti haluan olla yksin. Vaimoni haudalla käyn kerran kaksi viikossa ja kävely siellä näkien elämien jaksot monilla saa aikaan koko elämän.

        En ole yksin sitä en koskaan ole ollut on puhelin on tv on netti nykyään josta voi katsella taloutta on myös nais läheinen jota hoidan tavallaan kuin vaimoani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti haluan olla yksin. Vaimoni haudalla käyn kerran kaksi viikossa ja kävely siellä näkien elämien jaksot monilla saa aikaan koko elämän.

        En ole yksin sitä en koskaan ole ollut on puhelin on tv on netti nykyään josta voi katsella taloutta on myös nais läheinen jota hoidan tavallaan kuin vaimoani.

        Suurimman osan elämästäni olen asunut yksin. Olen kokenut rakkaussuhteita, ne kulkevat mukana, antavat voimaa rajan takaa ja yksinäisyyden tunnetta ei synny. Hankin taas TV:n kun en muuta voi kuin köllötellä ja katsella. Ystäviä on, osa poistuu kuvioista, mutta uusia on tullut koko elämänkaaren ajan.


    • En koe itseäni edes köyhäksi, vaikkei rahaa ole kuin välttämättömimpään, eli ei ole tuhlailla mielitekoihin, matkoihin ja sellaisiin.. Ruokaa on riittävästi, ja lämmintä, sekä katto pään päällä, mikäs se on olla öllöttäessä :).

      Sairauksia, tai miksi niitä nivel- ja muita pikkuvaivoja sanoisi, tietenkin jo on, mutta ne kuuluu jo asiaan.

      • Anonyymi

        Ei nuo nivelvaivat kuulu asiaan, kyllä niille voi tehdä ennalta ehkäisevästi paljonkin. Jos vaan olla öllöttää olemattomalla liikunnalla ja kerää ylipainoa, se on nivelille tuhoksi.
        Mitä kukakin sanoo tuhlailuksi. Jollakin menee rahaa lääkeisiin kun on tuhonnut terveytensä. Joku on harrastanut liikuntaa ja satsannut johonkin mieluiseen lajiin rahaakin. Kyllähän matkailukin pitää hyvinvointia yllä, vaihtelu virkistää ja nykyisin muutamalla kympillä lentää K-Eurooppaan ja majoittuu edulliseen aamiaispaikkaan.


      • Anonyymi

        Olen sivusta seurannut nivelvaivaisen elämää, ei käy kateeksi. Itse olen saanut olla melko terve. Tiettyjä asioita ei voi jälkikäteen parantaa. Lähiomaiseni ovat kärsineet erilaisista sairauksista, eivät ole olleet itseaiheutettuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuo nivelvaivat kuulu asiaan, kyllä niille voi tehdä ennalta ehkäisevästi paljonkin. Jos vaan olla öllöttää olemattomalla liikunnalla ja kerää ylipainoa, se on nivelille tuhoksi.
        Mitä kukakin sanoo tuhlailuksi. Jollakin menee rahaa lääkeisiin kun on tuhonnut terveytensä. Joku on harrastanut liikuntaa ja satsannut johonkin mieluiseen lajiin rahaakin. Kyllähän matkailukin pitää hyvinvointia yllä, vaihtelu virkistää ja nykyisin muutamalla kympillä lentää K-Eurooppaan ja majoittuu edulliseen aamiaispaikkaan.

        Perintönä saaduille nivelien heikkouksille on aika vähän tehtävissä, ja matkailuun en koe enää kutsumusta, tietysti jos saan lottovoiton, sitten lähden maailman ympärysmatkalle. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuo nivelvaivat kuulu asiaan, kyllä niille voi tehdä ennalta ehkäisevästi paljonkin. Jos vaan olla öllöttää olemattomalla liikunnalla ja kerää ylipainoa, se on nivelille tuhoksi.
        Mitä kukakin sanoo tuhlailuksi. Jollakin menee rahaa lääkeisiin kun on tuhonnut terveytensä. Joku on harrastanut liikuntaa ja satsannut johonkin mieluiseen lajiin rahaakin. Kyllähän matkailukin pitää hyvinvointia yllä, vaihtelu virkistää ja nykyisin muutamalla kympillä lentää K-Eurooppaan ja majoittuu edulliseen aamiaispaikkaan.

        Sinäpä se harrastat kummallista syyllistämistä !
        Aivan kuin kaikki jonkun vaivan tai sairauden saaneet ihmiset olisivat "tuhonneet terveytensä".

        Moni liikkuva ja terveellistä elämää elänyt saa yhtä lailla sairauksia.
        Itselläni liikunnallisena ihmisenä nivelvaivat alkoivat jo alle kuudenkymmenen iässä vaikka ylipainoa minulla ei ole ollut koskaan
        enkä "öllöttele" ja olen aina syönyt terveellisesti.

        Syövän "sain" 40-vuotiaana, sekään tuskin johtui siitä,
        että olisin "tuhonnut terveyteni".

        Sydänvaivoja on ollut viitisen vuotta, niillekään en mahda mitään.
        Elintapani eivät ole voineet niitä aiheuttaa. Laboratorioarvoni ovat hyvät.
        Nekään eivät todista "huonoista elintavoista".

        Geeneistä on eniten kiinni, mikä on heikko kohtamme.

        Jokaisen elimistö rappeutuu iän mukana, sille emme mahda mitään,
        mm. nivelet (rustot) kuluvat, nivelvaivoja tulee melkein jokaiselle iän myötä.

        80-vuotiaana noin 30% elimiemme toimintatehosta on mennyt,
        liikumme tai emme tai syömme mitä vain.

        Kuntoonsa voi vaikuttaa, pitää sitä yllä,
        mutta on älyvapaata ja törkeää väittää, että ne joilla menee rahaa lääkkeisiin
        "ovat tuhonneet terveytensä".

        Sinä olet liian tietämätön ihminen etkä mikään jumala
        tuomioita jakamaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäpä se harrastat kummallista syyllistämistä !
        Aivan kuin kaikki jonkun vaivan tai sairauden saaneet ihmiset olisivat "tuhonneet terveytensä".

        Moni liikkuva ja terveellistä elämää elänyt saa yhtä lailla sairauksia.
        Itselläni liikunnallisena ihmisenä nivelvaivat alkoivat jo alle kuudenkymmenen iässä vaikka ylipainoa minulla ei ole ollut koskaan
        enkä "öllöttele" ja olen aina syönyt terveellisesti.

        Syövän "sain" 40-vuotiaana, sekään tuskin johtui siitä,
        että olisin "tuhonnut terveyteni".

        Sydänvaivoja on ollut viitisen vuotta, niillekään en mahda mitään.
        Elintapani eivät ole voineet niitä aiheuttaa. Laboratorioarvoni ovat hyvät.
        Nekään eivät todista "huonoista elintavoista".

        Geeneistä on eniten kiinni, mikä on heikko kohtamme.

        Jokaisen elimistö rappeutuu iän mukana, sille emme mahda mitään,
        mm. nivelet (rustot) kuluvat, nivelvaivoja tulee melkein jokaiselle iän myötä.

        80-vuotiaana noin 30% elimiemme toimintatehosta on mennyt,
        liikumme tai emme tai syömme mitä vain.

        Kuntoonsa voi vaikuttaa, pitää sitä yllä,
        mutta on älyvapaata ja törkeää väittää, että ne joilla menee rahaa lääkkeisiin
        "ovat tuhonneet terveytensä".

        Sinä olet liian tietämätön ihminen etkä mikään jumala
        tuomioita jakamaan !

        Flegu ja vaimonsa siellä kirjoittelee vaivoistaan ja taitaa olla flegu itse, joka "vaimona" kirjoittelee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Flegu ja vaimonsa siellä kirjoittelee vaivoistaan ja taitaa olla flegu itse, joka "vaimona" kirjoittelee.

        Ei kirjoittele mutta noin yleisesti näistä vaivoista voi kilkutella monellakin tavalla.
        Tunnustan harrastavani joskus lievää harhaan johtamista. Ainakin kuvittelen mahdollisten lukijoiden tulkintaa.
        Sydänvikainen, syöpäleikattu ja sen seurannassa oleva polvi-invaliidi saattaa kuvauksena merkitä eri hmisille eri asioita ilman, että valehtelen tai edes liioittelen pahemmin.
        Sydärin tapainen oli 1992. Kotiuduttani kävin sydänfilmissä ja rasituskokeessa. Max. syke 198. Nykyisellään 175 - 180.
        Olen edelleen syöpäseurannassa vaikka mitään huolestuttavaa ei olekaan havaittu.
        Polvi-invalidi? Operoitu polveni ei siedä kohtuullisillakaan raudoilla pohjakyykkyä ja alkoi protestoimaan jo 74v ikäisen ukon vetäessä maasta kerran 200kg. Nyt on tehtävä pienemmillä painoilla pitempiä sarjoja.
        En edes uskalla yrittää puolivolttia kumpaankaan suuntaan. En kinkkaa enkä hypi aitojen yli tasatassua.
        Eikös noilla eväillä jo pääse vakavasti vammautuneiden porukkaan?

        Ylipäätään minua huvittaa yleinen intimiteetin äärimmilleen suojelu. Yleistä, ympäripyöreää, mitään sanomatonta lässytystä asioista jotka ovat ilmaistavissa täsmällisemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sivusta seurannut nivelvaivaisen elämää, ei käy kateeksi. Itse olen saanut olla melko terve. Tiettyjä asioita ei voi jälkikäteen parantaa. Lähiomaiseni ovat kärsineet erilaisista sairauksista, eivät ole olleet itseaiheutettuja.

        Itselläni on ns. pikku nivelet kuluneet, siis sormi- ja rannenivelet, polvet ja lonkat eivät vielä oireile..kipu häviää sitä mukaa käsistäkin kun ei ole huomaavinaan, en ota mitään lääkettä niihin.

        Tämä vain selvennyksenä saarnan julkaisijalle :)

        Lilli121 alias Pirremiinapas..
        JA
        köyhyys on suhteellista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flegu ja vaimonsa siellä kirjoittelee vaivoistaan ja taitaa olla flegu itse, joka "vaimona" kirjoittelee.

        Yksinäinen flegu viettää päivänsä netissä.


    • Anonyymi

      Niin eritasoisia ovat ikäihmiset terveyteen nähden, luettelematta niiden syitä. Hämmästystä herätti Riitta Väisäsen kunto, Suurin pudottaja ohjelmassa! Syntynyt 1954 hänen pitäisi vielä olla liikkuva ja vetreä, mutta kovin vaivalloista on kävely polvien ja lonkkavian vuoksi. Paino tosin hipoo 100 kg, mutta todella itse näin 30-luvulla syntyneenä ikäihmisenä hämmästelin muutosta!

      • Anonyymi

        Misseys ei ole terveellistä, se on outo kaukallinen keino saada rahaa, mainostajat ym hyötyvät.

        Nuoret eivät vielä tajua.


      • Anonyymi

        Jos saat itse lonkka- ja polvivian pystyisitkö liikkumaan paljon ?
        Vaivat on hänellä olleet kauan.
        Painoa kertyy helposti kuin hiipien kun liikkuminen jää vähiin,
        puoli kiloa lisää painoa kuukaudessa tekee kuusi kiloa vuodessa.
        Se tulee vähitellen, sitä ei aluksi noteeraa.

        Rohkeita ihmisiä ovat kun lähtevät mukaan ohjelmaan ihmisten riepoteltavaksi
        tietäen, että some ja iltapäivälehdet tulevat olemaan täynnä herjaa heitä kohtaan.
        Toivottavasti tulee myös kannustusta tulee heille ja toivottavasti ohjelma kannustaa muitakin painonsa ja terveytensä kanssa kamppailevia !

        Emmehän me tiedä, mitä vaikeuksia ihmisten yksityiselämässä on ollut,
        kun mielenkiinto ja jaksaminen on mennyt oman fyysisen terveyden
        vaalimiseen.


    • Kävimme illanistujaisissa ystäviemme kanssa keskustelua sairauksista.

      Mieheni tuumasi kuunneltuaan aikansa, huippauksista ja nivelvaivoista, että olen niin kateellinen teille kun itse en pääse kehumaan sairauksillani. Pitäisiköhän minun keksiä joku sairaus, jolla voisin ottaa osaa näihin sairauskeskusteluihin. kertomaan.

      • Anonyymi

        On se ihan kauheaa kun miehellesi kun hän ei saanut olla keskustelun keskipiste.


      • Anonyymi

        Joutuuko koko seurue örräämään englantia sen poikaystäväsi takia, sehän ei suomea osaa ? Vieläkö muuta leuhkimista keksisit , hyvin sovitte varmaan yhteen kun olette niin erinomaisia, sinäkin yli keskiverto kuten toisaalla julistat. Ihme vaan että noin loistava tyyppi täällä rupukansan keskuudessa kyylää päivät läpeensä.


      • Anonyymi

        Korpikirjailijan on syytä vaihtaa ketjuihin, missä ei sairauksista ja vaivoista keskustella. Voi pitää puheenaiheet itseään miellyttävissä aiheissa ja omaa egoaan kohentaa parempiin saavutuksiin.


      • Anonyymi

        Tässä ikäluokassa täysin terve voi olla vain henkilö jota ei ole kunnolla tutkittu, on muistisairas tai liioittelija vähemmän vaivaiseen suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ikäluokassa täysin terve voi olla vain henkilö jota ei ole kunnolla tutkittu, on muistisairas tai liioittelija vähemmän vaivaiseen suuntaan.

        Tosiaan jotkut eivät pidä omia vaivojaan mainitsemisen arvoisina, vaan ovat sinut vaivansa kanssa antaen toisten ymmärtää olevansa täysin terveitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan jotkut eivät pidä omia vaivojaan mainitsemisen arvoisina, vaan ovat sinut vaivansa kanssa antaen toisten ymmärtää olevansa täysin terveitä.

        Jos "vaivaiset" keskenään jutellessaan saavat oloonsa jotain helpotusta tai huojennusta hyvähän se on että voi jakaa tuntemuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos "vaivaiset" keskenään jutellessaan saavat oloonsa jotain helpotusta tai huojennusta hyvähän se on että voi jakaa tuntemuksiaan.

        Olen samaa mieltä kanssasi. Monet varmaan haluavatkin purkaa mieltään sairauksistaan ja keskustella niistäkin samoista vaivoista kärsivien kanssa. Tuskin kukaan ikäisistämme on täysin terveitä, vaikka eivät myönnä sitä edes itselleen.


      • Anonyymi

        'Korpikirjailija' , nyt sinä muistat väärin! " Mieheni tuumasi..." - eihän se niin mennyt - sinähän se noin tuumasit!


    • Anonyymi

      Tuttavani aina sanoi: Minä en viihdy ihmisten kanssa, jotka puhuvat sairauksistaan !
      Nyt kun hänelläkin on sairauksia ei hän muusta puhukaan.
      Ei se huono asia ole minusta, ei kaikkea tajua ennenkuin omalle kohdalle sattuu.
      Yleensä ottaen kannattaa yrittää välttää aiheita, jotka eivät selkeästi muita kiinnosta mutta ei myöskään kannata tuppautua seuraan, jonka juttuja ei pidä kiinnostavana.

    • Anonyymi

      Välillä kirjoittaa ihan mitä sattuu, ja valehtelee minkä kerkiää.
      Vaan on ihme otuksen kyörännyt Alankomaista..

      • Anonyymi

        Ilkeys taas huipussaan! Eikö puheenaihe ollut vanhuuden mukanaan tuomat vaivat ja muut vastoinkäymiset? Nyt päästiin taas "korpikirjailijaa" mollaamaan.
        En kyllä tätä ymmärrä.
        Itselläni on monenlaista vaivaa ja lääkitystä, mutta en jaksa nyt niitä alkaa seulomaan. Ikääkin lähes 70v., joten ei tässä enää terveitä olla, vaikka eihän terveys aina ikää katso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkeys taas huipussaan! Eikö puheenaihe ollut vanhuuden mukanaan tuomat vaivat ja muut vastoinkäymiset? Nyt päästiin taas "korpikirjailijaa" mollaamaan.
        En kyllä tätä ymmärrä.
        Itselläni on monenlaista vaivaa ja lääkitystä, mutta en jaksa nyt niitä alkaa seulomaan. Ikääkin lähes 70v., joten ei tässä enää terveitä olla, vaikka eihän terveys aina ikää katso.

        Eiköhän korpikirjailija tullut ensin ivailemaan tätä keskustelua...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän korpikirjailija tullut ensin ivailemaan tätä keskustelua...?

        Irvailinko?

        Ja juttuni eivät voi vähempää kiinnostaa🤪

        Kymmenen kommenttia liittyen hupaisaan kommenttiin, joka sai meidän seurueen nauramaan.

        Opetelkaa nauramaan itsellenne. Opetelkaa positiivisyyttä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Irvailinko?

        Ja juttuni eivät voi vähempää kiinnostaa🤪

        Kymmenen kommenttia liittyen hupaisaan kommenttiin, joka sai meidän seurueen nauramaan.

        Opetelkaa nauramaan itsellenne. Opetelkaa positiivisyyttä.

        Luin ketjun. Muutama kirjoittaja vaihtoi kokemuksiaan vakavasta sairaudestaan ja uhkakuvaa sairaudesta.
        Sinä heitit "vitsiä" miesystäväsi erinomaisesta terveydestä. Mielestäni oli tosi torni "vitsi".

        Ei naurata 😞


      • Anonyymi

        Mikä oli kymmenen kärjessä, ykkönen?

        Ai, että nauratti makiast, san sie.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Irvailinko?

        Ja juttuni eivät voi vähempää kiinnostaa🤪

        Kymmenen kommenttia liittyen hupaisaan kommenttiin, joka sai meidän seurueen nauramaan.

        Opetelkaa nauramaan itsellenne. Opetelkaa positiivisyyttä.

        Vai oikein hienotkin kansainväliset törkyturpaseurueet siellä kainuun mökillä saa hupinsa suomi 24 palstalta ivaillessaan sairastuneitten keskusteluja . Pane ne seurueet edes huussin tyhjennykseen, viihtyisivät varmasti siinä. Jotain hyvin eksoottista esikoisen aasialaisten ruokien ja äiteen kotikiljujen väliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai oikein hienotkin kansainväliset törkyturpaseurueet siellä kainuun mökillä saa hupinsa suomi 24 palstalta ivaillessaan sairastuneitten keskusteluja . Pane ne seurueet edes huussin tyhjennykseen, viihtyisivät varmasti siinä. Jotain hyvin eksoottista esikoisen aasialaisten ruokien ja äiteen kotikiljujen väliin.

        Eikös se jotenkin näin mene, että sairastellaan me muutkin.🙄


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Irvailinko?

        Ja juttuni eivät voi vähempää kiinnostaa🤪

        Kymmenen kommenttia liittyen hupaisaan kommenttiin, joka sai meidän seurueen nauramaan.

        Opetelkaa nauramaan itsellenne. Opetelkaa positiivisyyttä.

        Huvinsa kullakin, mutta on aika huonoa huumoria teidän seurueella yhdessä nauraa sairastuneitten keskusteluille. Vähän pitäisi miettiä mitä kommenttia mihin rakoon heittää, mieluiten pidättäytyä kommentoimasta
        jos ei muuta ole kuin muille nauramista. Olipa ala-arvoista.


      • Anonyymi

        "yrittämisestä huolimatta kunto rapistuu ja esimerkiksi polvinivelet protestoivat syväkyyykkyjä vastaan."

        Tässä oli eka Flegun kirjoitus, kunnes hän muuttui vaimokseen ja alkoi kirjoittamaan hänenä nimissään.

        Tuollaki on Flegun itse tilitystä;
        "Olin ketjupolttaja, alkoholin runsaskuluttaja ( vältän termiä suurkuluttaja koska tuttavapiirissäni oli minuakin enemmän ryypänneitä ), en ajatellut syömisiäni ja muutama kymmenen vuotta meni ilman liikuntaa.
        Nyt on -43v syntynyt ukko raihnainen."

        Seuraavaksi Flegu kirjoittaa vaimostaan;Köyhä, sairas ja kaksinainen. Määritelmä sopii minuun.
        Parantamatonta verisyöpää on lääkitty sytostaateilla nyt 18 vuotta. Pernani on turvonnut monikertaiseksi. Onneksi lääkkeet ovat kokonaan korvattavia.
        Lokakuussa menen peräsuolen tähystykseen ko. suolen syöpäepäilyn vuoksi.
        Kelan lisäyksellä on nettoeläkkeeni alle 1000€.
        Rehellisesti sanoen en tunne itseäni köyhäksi koska rahani riittävät kaikkiin tarpeisiini ilman lisätukia.

        Tyypillistä Flegua ja nyt kirjoittelee vaimonsa nimissä, etä näin meillä mennään, pian lädetää pikmatkalle halvalla , mutta kun on samat asiat, että rahat ovat yhteiset, siis vaimon hallinnassa ja eläkkeetkin on mainittu, jotn mikäpäs siinä näistä jutuista. Onhan se vaihtelua heille, mutt ei meille, jotka luemme jokaisen viestin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvinsa kullakin, mutta on aika huonoa huumoria teidän seurueella yhdessä nauraa sairastuneitten keskusteluille. Vähän pitäisi miettiä mitä kommenttia mihin rakoon heittää, mieluiten pidättäytyä kommentoimasta
        jos ei muuta ole kuin muille nauramista. Olipa ala-arvoista.

        Emme keskustelleet palstalaisten sairauksista vaan seurueemme jäsenten sairauksista. He eivät tiedä edes, missä kirjoittelen ja mitä. Ovat täysin ulkopuolisia. Mieheni laukoma toteamus meitä nauratti, annatte kommenteillanne ilmi tyhmyyttenne.

        Vitsi vitsi ja se meni suoraan lahoon puuhun.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme keskustelleet palstalaisten sairauksista vaan seurueemme jäsenten sairauksista. He eivät tiedä edes, missä kirjoittelen ja mitä. Ovat täysin ulkopuolisia. Mieheni laukoma toteamus meitä nauratti, annatte kommenteillanne ilmi tyhmyyttenne.

        Vitsi vitsi ja se meni suoraan lahoon puuhun.

        Korppis

        Kornia oli tuoda se vitsi palstalle. Se mikä uppoo kaveriporukassa, jossa tunnetaan toiset jotenkuten on aivan eri asia kuin kertoa vitsi palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kornia oli tuoda se vitsi palstalle. Se mikä uppoo kaveriporukassa, jossa tunnetaan toiset jotenkuten on aivan eri asia kuin kertoa vitsi palstalla.

        Mitähän tarkoitusta on tulla tänne omien illanistujaisten sisäisiä vitsejä tänne kertomaan, kun muut kertovat todellisista vakavista ongelmistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme keskustelleet palstalaisten sairauksista vaan seurueemme jäsenten sairauksista. He eivät tiedä edes, missä kirjoittelen ja mitä. Ovat täysin ulkopuolisia. Mieheni laukoma toteamus meitä nauratti, annatte kommenteillanne ilmi tyhmyyttenne.

        Vitsi vitsi ja se meni suoraan lahoon puuhun.

        Korppis

        Nyt muuttui juttu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme keskustelleet palstalaisten sairauksista vaan seurueemme jäsenten sairauksista. He eivät tiedä edes, missä kirjoittelen ja mitä. Ovat täysin ulkopuolisia. Mieheni laukoma toteamus meitä nauratti, annatte kommenteillanne ilmi tyhmyyttenne.

        Vitsi vitsi ja se meni suoraan lahoon puuhun.

        Korppis

        Tuo kommentti vahvistaa käsitystä sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tarkoitusta on tulla tänne omien illanistujaisten sisäisiä vitsejä tänne kertomaan, kun muut kertovat todellisista vakavista ongelmistaan.

        Korppis ei enää erota live-elämää ja palstaa. Eikä varsinkaan niiden terveellisiä eroavaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme keskustelleet palstalaisten sairauksista vaan seurueemme jäsenten sairauksista. He eivät tiedä edes, missä kirjoittelen ja mitä. Ovat täysin ulkopuolisia. Mieheni laukoma toteamus meitä nauratti, annatte kommenteillanne ilmi tyhmyyttenne.

        Vitsi vitsi ja se meni suoraan lahoon puuhun.

        Korppis

        Seurue. Millä kielellä seurue kommunikoi ? Miehesi, tarkoitat varmaan poikaystävääsi jolla on liki 90kymppisenä varaa naureskella palstalaisten sairauksille , kuten sillä seurueellasiki, jolle näytit nämä kommentit. Miksi muutat juttua koko ajan ?


    • Anonyymi

      Vuoksenniskalla flegun maine tunnetaan.

      • Anonyymi

        Hyvä, etten ole turhaan jaellut hengetuotteeni hedelmiä!


      • Anonyymi

        Vieläkö vanha tölli on Niskalla käytössä?


    • Anonyymi

      Tosi sekavia nää jutut.
      Ei kannata 'sekaantua' 70 palstaan ollenkaan ?
      Joku jengi keskenään hallitsee tätä ja tämän.

      • Anonyymi

        Äh, mitään jengejä, joku varislintu kraakkuu välillä pesästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh, mitään jengejä, joku varislintu kraakkuu välillä pesästään.

        Onko se sama korppis joka aika äskettäin kirjoitti niiiiin vetoavan aloituksen henkisestä pahoinpitelystä ja kiusaamisesta, sen lopettamisesta ?
        Vähän ristiriitainen/valheellinen persoona, yhtenä päivänä esittää toista,
        toisena päivänä harrastaa itse sitä henkistä pahoinpitelyä.


    • Anonyymi

      Alotuksentekijälle tiedoksi,
      köyhyys tekee ihmisestä erakon,
      köyhyys ON y h t e i s k u n n a n tekemä RIKOS kansalaisille,
      turha väittää muuta, on rikos syyllistää yksilöitä,, että itse on syyllinen köyhyyteensä,, ei pidä paikkaansa,
      suomen politiikka ja erikoisesti kaikki päättäjät ovat syyllisiä suureen köyhälistön määrään yhteiskunnassamme, ,,

      vituttaa,,,, saatanan tunarit,,,,

      paskan lässytys on loputtava, ketään SYRJIMÄTTÄ kaikille suomen kansalisille TÖITÄ KOHTUU PALKALLA jolla ihminen / perheet tulee toimeen,,, kaikille TURVATTA VAKITUIOSET työpaikat,,,

      vituttaa nykyiset ja Kekkosen jälkeiset
      harvinaisen tyhmät , kähmijät,,, ahneet,,
      rikollisuuteen taipuvaiet vain OMAN edun tavoittelija politikot,

      VOI VAIN KIROTA kaikki suomen kansaa vahingoittaneet politikot alimpaan helvettiin,,

    • Anonyymi

      Hyvin todettu, et sairastellaan me muutkin. Itse en kestä ihmistä, joka luulee et vain hänellä on vaikeaa. Valittaa koko ajan ja suuttuu, jos kuuntelija vaihtaa puheenaihetta, kun ei jaksa kuunnella valittajaa. Jos valittajalle antaa neuvoja, se onkin suuri loukkaus!

      • Anonyymi

        Sellainen ihminen jolla itsellä on vaikeaa ymmärtää parhaiten että muillakin voi olla.


      • Anonyymi

        Ja paskat
        sinä et tiedä todellisesta kärsimyskestä yhtään mitään,
        lueppa komentisi sata kertaa uudelleen näet kuinka itsehyväinen sinä todellisuudessa olet,
        jos nyt omahyväisessä tyhmyydessäsi yleensäkkä halua nähdä todellisuutta,

        eilen näin jälleen todella kärsivän ihmisen,
        täysin tuntematon minulle,
        hän itki elämäänsä,
        sanoi ettei kertakaikkiaan voi ymmärtää miten elämän on niin menny,
        ( täysin pieleen ) sydänjuuria myöten rastoi hänen kärsimyksensä,
        tuska oli käsin kosketeltavissa ,,, kuvaanollisesti,
        olisin ottanu hänen tuskansa pois,
        jos olisi jokin keino,
        ainostaan myötäeläminen oli mahdollista,
        kysyin onko hän ottanu kirkkoon yhteyttä
        sanoi että on,
        muttei sieltäkää vielä apua löydy,

        edelleen kiroan Kekkosen jälkjeiset politikot alimpaan helvettiin,

        toivottavasti niistä jokainen kokee kyseisen henkilön tuskan ja elämän tuskan ja vaikeuden sitten kun joutuvat helvettiin pirun käsittelyy,

        kaikkea ei voi hyväksyä vaikka kuinka uskovainen ihminen onkin,

        en hyäksy politikkojen tekoja,
        köyhyys on puhtaasti niitten tekemä yhteiskuntaamme,,,

        selitä sinä suuressa tyhmyydessäsi mitä ikinä selität, omahyväisyytesi vain paljastat,

        mutta meikä näkee kuinka valtava osa suomen nuorista ja aikasemmastaki ikäpolvesta ( Kekkosen jälkeisen politiikan seurauksena )
        on politiikan seurauksena täysin syrjäytetty huomaa SYRJÄYTETTY
        tehdyn määrätietoisen politiikan seurauksena,

        Kekkosen jälkeen pääsi valtaan v a i n tyhmät omaneduntavoittelijat piitaamatta pätkääkää ( koko kansan ) kansalaistemme tulevaisuudesta,
        kuhan itteleen laikipykälät muutettiin ja kähmintä alkoi,
        veronmaksaijien ,, työtätekevän kansan kustannuksella,

        saatanan tunarit, ,,,
        pelkästään politiikassa on syy suomen kansa köyhyyteen kärsimykseen,

        köyhyys on aina yhteiskunna tekemä rikos kansalasia kohtaan,,

        toivottavasti helvetissä tulee niille kuumat paikat, piru pitäköön siitä huolen,,


    • Anonyymi

      Sydämen kyllyydestähän se suu puhuu! Jos sydän on täynnä valitusta ja huolia, mistäpä se suu muusta puhuisikaan.
      Jos alkaa ruokkia mieltään viipymällä usein ajatuksissaan negatiivisissä tunnelmissa, jää se toisia ikävystyttäväksi tavaksi.

    • Anonyymi

      Tämä aloitus sattui olemaan aiheeltaan "köyhiä sairaita, yksinäisiä"
      Kyllä tässä ketjussa on lupa
      ilman kenenkään "ihmisjumalan" lupaa kirjoittaa
      kyseisestä aiheesta

      tulematta haukutuksi lahopääksi !!!

    • Anonyymi

      ''suomikin voisi hoitaa kansanterveyden kulut jäävillä jäsenmaksuilla jotka ovat 20 miljardia.''

      Huolettaako sinua? Tällä voisimme hoitaa vanhuksemme hyvin.

      ''Suomen nettomaksu EU:lle oli vuonna 2017 oli 275 miljoonaa euroa, ilmenee EU:n komission tilastoista. Nettomaksu pieneni edelleen toissa vuodesta, jolloin se oli 294 miljoonaa euroa. Suomi oli vuonna 2017 EU:n toiseksi pienin nettomaksaja Irlannin ollessa pienin.

      Viime vuosina EU:n jäsenmaksu on vaihdellut 50–200 euron välillä jokaista suomalaista kohden.''

      • Anonyymi

        Kreikka ja Italia ja muut entiset 'siirtomaa-isännät' ovat
        tottuneet saamaan kaiken ryöstämällä.

        Suomella ei ole ollut siirtmaita riistettävänään.


    • Tai siis yleensäkään.
      Mitäs jos kokeiltaisi olla hieman enemmän "ihmisiä ihmiselle".
      Kaikki tulemme vanhoiksi (jos meillä on vähääkään tuuria); vain harvat selviävät näille ikäaskelmille ilman mitään sairauksia. Sata vuotta sitten olisimme olleet jo "horsmaa kasvamassa", kuten isäni, joka kuoli 53-vuotiaana samaan sairauteen jonka itse sain 47-vuotiaana. Niin se lääketiede edistyy. Itse en edes koe itseäni sairaaksi, Olen liikuntakykyinen; mitään paikkaa ei kolota eikä koske.

      Yksinäinenkään en ole: mies ja poika, nyt on tyttärenpoika ollut yökylässä. Joskus aivan kaipaan yksinäisyyttä; kutsun sitä vain toisella nimellä. Omaa aikaa. Yksinäisyys on taakka vain silloin kun se ei ole itse valittua eikä toivottua.

      Köyhä? Kyllä varmaan, tilastollisesti katsoen. Mutta koska olen suhteuttanut tarpeeni tuloihini ja elän haluamallani tavalla ja elämäntyylimme ei vaadi paljoa rahankäyttöä niin sekään ei ole ongelma. Kaikki hyvin Daalan alajuoksulla.

      • Anonyymi

        Kiitoksia, hyvä kommentti!


    • Anonyymi

      Valtaosa eläkeläisistä tänäpäivänä ovat hyvin toimeentulevia. Vielä enemmän koulutettuja ovat tulevat eläkeläiset, joita ei juuri tarvitse kansanterveyden piirissä "hoitaa".
      Vain osa eläkeläisistä on huonossa asemassa, mutta niin on aina ollut, ja kyllä sosiaalijärjestelmä kattaa heidätkin. Toinen asia ovat vaatimukset, niitähän heillä riittää.
      Kauaskatseisesti on nytkin monet eläkeläiset hoitaneet leiviskänsä, niin ettei voi lukeutua köyhiin ja kipeisiin. Toki vaivansa saattaa olla monella, mutta yhteiskunnan ei tarvitse hyvin toimeentulevia hoivata.
      70 palstalla liikkuu eläkeläisiä, jotka hallitsevat internetin ja digiajan kojeiden käytön, joten ei joukossamme köyhiä sanan varsinaisessa merkityksissä ole.

      • Anonyymi

        Aika auvoinen kuva sinulla on.
        Noin puoli miljoonaa ikänsä työtä tehnyttä suomalaista saa eläkettä alle EU:n köyhyysrajan ja monet joutuvat turvautumaan asumistukeen (ja joskus jopa toimeentulotukeen?)
        Käteen ei paljon jää, mutta hengissä saa itsensä pidettyä.
        Jotkut joutuvat joskus anomaan lääkkeisiin tukea KELAlta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika auvoinen kuva sinulla on.
        Noin puoli miljoonaa ikänsä työtä tehnyttä suomalaista saa eläkettä alle EU:n köyhyysrajan ja monet joutuvat turvautumaan asumistukeen (ja joskus jopa toimeentulotukeen?)
        Käteen ei paljon jää, mutta hengissä saa itsensä pidettyä.
        Jotkut joutuvat joskus anomaan lääkkeisiin tukea KELAlta.

        Muuttaessamme nykyiseen asuntoomme 16 vuotta sitten tutustuin kerrostalomme mummeleihin. Mummelit olivat yksin asuvia leskiä lukuun ottamatta yhtä joka asui tyttärensä kanssa.
        Paria lukuun ottamatta he ovat näinä vuosina vaihtaneet hiippakuntaa.
        Kaikki olivat tyypillisiä ikäluokkansa työläisnaisia joiden aktiivivuodet menivät aikanaan kodin hoidossa. Myöhempinä vuosina matapalkka työissä.

        Yhtä lukuun ottamatta mammat olivat pienellä eläkkeellä eteen päin porskuttavia, Osa omistusasunnoissa. Jokunen vuokralla.
        YKSIKÄÄN EI KERTAAKAAN VALITTANUT NIUKKUUTTA koska he olivat mukauttaneet tarpeensa mahdollisuuksiinsa ja eläneet aikanaan todellisia nukkuuden vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttaessamme nykyiseen asuntoomme 16 vuotta sitten tutustuin kerrostalomme mummeleihin. Mummelit olivat yksin asuvia leskiä lukuun ottamatta yhtä joka asui tyttärensä kanssa.
        Paria lukuun ottamatta he ovat näinä vuosina vaihtaneet hiippakuntaa.
        Kaikki olivat tyypillisiä ikäluokkansa työläisnaisia joiden aktiivivuodet menivät aikanaan kodin hoidossa. Myöhempinä vuosina matapalkka työissä.

        Yhtä lukuun ottamatta mammat olivat pienellä eläkkeellä eteen päin porskuttavia, Osa omistusasunnoissa. Jokunen vuokralla.
        YKSIKÄÄN EI KERTAAKAAN VALITTANUT NIUKKUUTTA koska he olivat mukauttaneet tarpeensa mahdollisuuksiinsa ja eläneet aikanaan todellisia nukkuuden vuosia.

        Jos EI niukkudesta puhu, se ei tarkoita ettei sitä ole.
        Täällä nyt vain on joskus sattunut olemaan niukkuus aiheena.
        Sinäkö kiellät siitä puhumisenkin ?!
        Älä lue aloituksia jota pänni sua eli
        aiheista joita ei sun mielestä ole olemassa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos EI niukkudesta puhu, se ei tarkoita ettei sitä ole.
        Täällä nyt vain on joskus sattunut olemaan niukkuus aiheena.
        Sinäkö kiellät siitä puhumisenkin ?!
        Älä lue aloituksia jota pänni sua eli
        aiheista joita ei sun mielestä ole olemassa !!

        Onko se aivan kamalaa jos ihminen on tyytyväinen yleisen mittapuun mukaan arvioituun niukkaan elämäänkin?
        Sehän on vain sopeutumista välttämättömään.
        Miksi pitäisi purnata ja valittaa olemistaan?


    • Sorry ,en ehtinyt nimetä osallistumistani edellisessä 11,.26

    • Anonyymi

      Harvempi vaan on terve kun ikää tulee vaikka eläisi ns. hyvin, harrastaisi liikuntaa ja söisi terveellisesti. Siitä huolimatta elimistö rappeutuu ja vanhenee. Ei sille aina kukaan mitään voi mitä geenejä itsessään kantaa ja mitä sairauksia puhkeaa. Jos itse ei tärvele aineenvaihduntaa liikkunnan puutteella ja herkuttelemalla tai juopottelemalla ja säästyy sisäelin sairauksilta, voi tulla nivelsairaudet ja kulumat kipuineen ja kasvaimineen. Näin käy helposti kovaa ruumiillista työtä tehneillä ja enemmän liikkuvilla ihmisillä. Mitä enemmän ikää tulee sitä harvempi on terve ennen hautaa. On tutkittu että jos ihmiset elää vanhoiksi jokainen saa lopulta diabeteksen.

      • Anonyymi

        Syöpä on melkein jokaisella vanhuksella, usein vaan ehtii kuolla johonkin muuhun ennen sitä. Tässä ketjussa jotkut kertoivat sairauksistaan ja läheistensä vakavista sairauksista sydän vereslihalla. Tuntuu tosi pahalta, kun tullaan vitsailemaan, että on niin terve, että pitää joku sairaus ihan keksiä että voi osallistua keskusteluun.
        Miksi ylipäätään pitää mainostaa terveyttään vakavasti sairaille ihmisille. Sekö lohduttaa ? Kertoo kyllä paljon ikävää tuollaisen möläyttäjän arvomaailmasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syöpä on melkein jokaisella vanhuksella, usein vaan ehtii kuolla johonkin muuhun ennen sitä. Tässä ketjussa jotkut kertoivat sairauksistaan ja läheistensä vakavista sairauksista sydän vereslihalla. Tuntuu tosi pahalta, kun tullaan vitsailemaan, että on niin terve, että pitää joku sairaus ihan keksiä että voi osallistua keskusteluun.
        Miksi ylipäätään pitää mainostaa terveyttään vakavasti sairaille ihmisille. Sekö lohduttaa ? Kertoo kyllä paljon ikävää tuollaisen möläyttäjän arvomaailmasta.

        Joo...

        Joka vaivojaan valittaa on vaivojensa vanki.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Joo...

        Joka vaivojaan valittaa on vaivojensa vanki.

        Että tuokin vielä. Eikö sinulla ole yhtään tilannetajua? Ilmeisesti ei. Ei syöpä ole mikään "vaiva" vaan. Toki niitä on erilaisia ja eriasteisiä I-IV. Syövän esiastettakaan ei sovi vähätellä.
        Tässä aloituksessa nyt mainittiin tuo sairaus, joten niistä sopii tässä puhua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Joo...

        Joka vaivojaan valittaa on vaivojensa vanki.

        Et mitään kuluneempaa olisi voinut keksiä.
        Miksi pistät nokkasi tänne, etkö tajua ettet pysty tätä aihetta käsittelemään ?
        Sinulta puuttuu mm. tunneäly.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Joo...

        Joka vaivojaan valittaa on vaivojensa vanki.

        Itse vähän aikaa sitten selostit tarkkaan oman sairaalareissusi suolistovaivasi takia, ihan oma BLOKI siitä ja sitä juttua uudesta ruokavaliosta on kuultu jatkuvasti. Eikö se ole sentään pikkujuttu syöpään nähden ? Miksi toit sen palstalle, jos mielestäsi ei saa vaivojaan "vaikertaa". Miten se sinun vaivasi on jotenkin arvokkaampi kuin muiden vakavat sairaudet ja miksi se oli niin tarkan selostuksen arvoinen ?


    • Anonyymi

      Syöpädiagnoosi on hirveä shokki. Se pyyhkii tajunnan yli kuin tsunami.
      Muutamat syöpälajit vievät alta vuoden kuolemaan.
      Hoidoista voi olla niin raakkina, että ettei jalat alla pidä
      eikä sitä kuolemaa saa pois mielestään, vaikka selviäisikin.
      Koskaan ei voi olla varma uusiutuuko se.

      • Kyllähän ne yllätyksiä olivat. Perusterveen, hyväkuntoisen vaimoni syöpädiagnoosi 4:n aivohalvauksen ja sairaalatutkimusten jälkeen 52 vuotisena.
        Geneettinen tausta, ei siis elintavoilla edistetty. Teoriassakin parantamaton.
        Yleisyys. Suomessa on vastaavia noin yksi /100000 (satatuhatta) kohti.
        Lähinnä tunsimme kohtalon epäoikeudenmukaisuutta.
        Eliniän ennuste oli 3 - 12 vuotta riippuen iästä ja kunnosta.
        Vuosi meni sulatellessa kunnes asennoiduimme, ettei asia parane pähkäilemällä vaan elämme mahdollisimman tavallista elämää.
        Tuohon on aikaa nyt 18 vuotta.

        Oman pakoputkeni korroosio paljastui ollessani 67 vuotinen. 30cm:n pätkä pois ja seurantaan. Eräs työkaverini ja vaimoni serkku olivat kuolleet vastaavaan syöpään. Vuosittain on uusia tapauksia 4000 - 5000 joista noin puolet johtaa kuolemaan. Tarkoittaa ilmeisesti ensimmäisen 5:n vuoden aikana.
        Minullahan on puukotukseen aikaa jo 8 vuotta. Avanteen sulkemisen jälkeen oli tehtävä "kurinpalautusleikkaus" ohutsuolelle. Se kehveli ei kestänyt aloillaan vaan punki avannearvesta ulos lähtien vaeltamaan ihon alla vasemman kyljen suuntaan. Leikkautin Viimsissä kustannusten vuoksi.

        Sytostaattien kylkiäisenä vaimoni perna on turvonnut reippaasti mutta muuta ei ole havaittu. Lääkitystä lisätään hiljalleen.
        Ole itse seurannassa. Verikokeet ja vuoden kuluttua tähystys.

        Alkuhämmingin jälkeen emme ole kokeneet mitään kuoleman enteitä. Olemme kiitollisia jokaisesta vaimon "lisävuodesta" ja omalla kohdallani suurin haitta on se, etten pysty pitämään punttivyötä kyykyissä ja maastavedoissa.

        On turha puristella kiveksiään sellaisten asioiden kanssa joille ei mahda mitään vaan käyttää hyödykseen ja ilokseen jokaisen jäljellä olevan päivän.

        Tästä nyt tuli tälläinen pitkä jeremiaadi mutta haluan rohkaista kaikkia syöpädiagnoosin saaneita tai mahdollisesti saavia, ettei se ole maailman loppu!


      • Anonyymi
        flegu kirjoitti:

        Kyllähän ne yllätyksiä olivat. Perusterveen, hyväkuntoisen vaimoni syöpädiagnoosi 4:n aivohalvauksen ja sairaalatutkimusten jälkeen 52 vuotisena.
        Geneettinen tausta, ei siis elintavoilla edistetty. Teoriassakin parantamaton.
        Yleisyys. Suomessa on vastaavia noin yksi /100000 (satatuhatta) kohti.
        Lähinnä tunsimme kohtalon epäoikeudenmukaisuutta.
        Eliniän ennuste oli 3 - 12 vuotta riippuen iästä ja kunnosta.
        Vuosi meni sulatellessa kunnes asennoiduimme, ettei asia parane pähkäilemällä vaan elämme mahdollisimman tavallista elämää.
        Tuohon on aikaa nyt 18 vuotta.

        Oman pakoputkeni korroosio paljastui ollessani 67 vuotinen. 30cm:n pätkä pois ja seurantaan. Eräs työkaverini ja vaimoni serkku olivat kuolleet vastaavaan syöpään. Vuosittain on uusia tapauksia 4000 - 5000 joista noin puolet johtaa kuolemaan. Tarkoittaa ilmeisesti ensimmäisen 5:n vuoden aikana.
        Minullahan on puukotukseen aikaa jo 8 vuotta. Avanteen sulkemisen jälkeen oli tehtävä "kurinpalautusleikkaus" ohutsuolelle. Se kehveli ei kestänyt aloillaan vaan punki avannearvesta ulos lähtien vaeltamaan ihon alla vasemman kyljen suuntaan. Leikkautin Viimsissä kustannusten vuoksi.

        Sytostaattien kylkiäisenä vaimoni perna on turvonnut reippaasti mutta muuta ei ole havaittu. Lääkitystä lisätään hiljalleen.
        Ole itse seurannassa. Verikokeet ja vuoden kuluttua tähystys.

        Alkuhämmingin jälkeen emme ole kokeneet mitään kuoleman enteitä. Olemme kiitollisia jokaisesta vaimon "lisävuodesta" ja omalla kohdallani suurin haitta on se, etten pysty pitämään punttivyötä kyykyissä ja maastavedoissa.

        On turha puristella kiveksiään sellaisten asioiden kanssa joille ei mahda mitään vaan käyttää hyödykseen ja ilokseen jokaisen jäljellä olevan päivän.

        Tästä nyt tuli tälläinen pitkä jeremiaadi mutta haluan rohkaista kaikkia syöpädiagnoosin saaneita tai mahdollisesti saavia, ettei se ole maailman loppu!

        Kiitos kirjoituksestasi ! Olette vahvoja ihmisiä ja pystytte olemaan realististeja. Toivoisin että pystyisin itsekin suhtautumaan samoin,
        mutta olen angstista-tyyppiä (ahdistaa niin s**tanasti) ja pelkään.
        Imen kirjotuksestasi rohkaisua ja toivotan teille hyviä oloja !


    • Anonyymi

      Korpit ovat kovia nokkimaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe