Huomaan, että meidän esittämiemme mieliåpiteden ja tekemistemme välillä on usein suuria ristiriitoja.
Muistanemme, jo Raamatusta lukeneemme vertauksellisen kertomuksen viinitarhurin pojista.
Toinen pojista sanoi isälleen mielellään menevänsä viinitarhaan, mutta ei mennytkään.
Toinen taas empii vastauksessaan isälleen, mutta kuitenkin lähtee sinne töihin.
Näin on usein myös tänä päivänä myös meidän keskuudessamme.
Kumpi teidän mielestänne on parempi
- luvata tekevänsä vai todella tekevänsä ?
Teot ja mielipiteet
39
2351
Vastaukset
- Ihmettelijä
Kaikkien mielestä toinen vaihtoehto niin kauan kuin se ei koske itseä?
- Ajomies
Usein meillä on kaksi merkittävää perustetta siihen mitä me teemme:
- sellainen, joka kuulostaa hyvältä ja sitten se
- todellinen syy ! - Anna Emilia
Ajomies kirjoitti:
Usein meillä on kaksi merkittävää perustetta siihen mitä me teemme:
- sellainen, joka kuulostaa hyvältä ja sitten se
- todellinen syy !mutta jos on meitä kaksi tai kolme yhdessä,niin meillä on paljon.
Tänne näyttäisi olevan palautumassa tilaisuus keskustelemiseen kun....tai jos on...tiedät kyllä. - Kyllästynyt
Anna Emilia kirjoitti:
mutta jos on meitä kaksi tai kolme yhdessä,niin meillä on paljon.
Tänne näyttäisi olevan palautumassa tilaisuus keskustelemiseen kun....tai jos on...tiedät kyllä.Jutellaan sensijaan ketjun aiheesta
- Ajomie
Anna Emilia kirjoitti:
mutta jos on meitä kaksi tai kolme yhdessä,niin meillä on paljon.
Tänne näyttäisi olevan palautumassa tilaisuus keskustelemiseen kun....tai jos on...tiedät kyllä.Naapurialstan keskusteluja näyttää hallitsevan marionetti - vapaa keskustelu on täysin mahdotonta
niin kauan kuin löytyy niitä, jotka tyytyvät vain vetelemään "oikeista naruista, oikeaan aikaan, oikealla tavalla."
Lukemattomia mielestäni asiallisia keskusteluketjuja poistetaan kun ne alkavat olla kiinnostavampia kuin palstaa hallitsevan marionetin ja naruja vetelevien tyhjänpäiväisyydet, joille tilaa tuntuu löytyvän eikä lainkaan tunnu haittaavan sekään, että höpistään lukemattomilla nikeillä lukemattomia lukemattomia puheenvuoroja. - Kyllästynyt
Ajomie kirjoitti:
Naapurialstan keskusteluja näyttää hallitsevan marionetti - vapaa keskustelu on täysin mahdotonta
niin kauan kuin löytyy niitä, jotka tyytyvät vain vetelemään "oikeista naruista, oikeaan aikaan, oikealla tavalla."
Lukemattomia mielestäni asiallisia keskusteluketjuja poistetaan kun ne alkavat olla kiinnostavampia kuin palstaa hallitsevan marionetin ja naruja vetelevien tyhjänpäiväisyydet, joille tilaa tuntuu löytyvän eikä lainkaan tunnu haittaavan sekään, että höpistään lukemattomilla nikeillä lukemattomia lukemattomia puheenvuoroja.Etkö itse ole myös KaiDePuu,T.R.Maalari,Hajupoika ym?
- Ajomies
Kyllästynyt kirjoitti:
Etkö itse ole myös KaiDePuu,T.R.Maalari,Hajupoika ym?
Koomillistkohan on tuo vuosikausia jatkuva nikkien arvuuttelu itse kirjoittaen lukemattomilla nikeillä.
Ymmärtäisin asian, jos itse pysyttelisit sen yhden ainoan tunnetun nikkisi takana.
En itse koe mielekkääksi jatkaa "kyllästnyt"
kanssasi tuota hyödytöntä inttämistä. - Ajomies
Kyllästynyt kirjoitti:
Jutellaan sensijaan ketjun aiheesta
Tekosi ja mielipiteesi keskustelun aiheesta saattaisivat kiinnosta, mutta kertomasi mielipiteet ja tekemäsi ovat kovin ristiriitaisia.
Se taas kertoo, että sinulla on hyvin suuria sisäisiä ristiriitoja kertomiesi mielipiteitten ja todellisten tekemistesi kanssa. - Anna Emilia
Ajomies kirjoitti:
Koomillistkohan on tuo vuosikausia jatkuva nikkien arvuuttelu itse kirjoittaen lukemattomilla nikeillä.
Ymmärtäisin asian, jos itse pysyttelisit sen yhden ainoan tunnetun nikkisi takana.
kanssasi tuota hyödytöntä inttämistä.kuka hän on, vaikka en aivan kaikkia tunnistakaan täällä.
- Ajomies
Anna Emilia kirjoitti:
kuka hän on, vaikka en aivan kaikkia tunnistakaan täällä.
Hyttysiä hätistellään ja elefantteja niellään
palstakeskusteluissa. En jaksa ajatella niitä vaikka usein saatankin häiriintyessäni itsekin annettua takaisin. Ihmettelen, ettei näihin valvonta puutu laisinkaan varsinkaan naapuripalstalla, josta niillä on tipumus levitä.
Palstan ja nikin vaihtokaan ei näytä juuri asiaa muuksi muuttavan
- valitettavasti. - Kyllästynyt
Ajomies kirjoitti:
kanssasi tuota hyödytöntä inttämistä.Samoin!
- Kyllästynyt
Ajomie kirjoitti:
Naapurialstan keskusteluja näyttää hallitsevan marionetti - vapaa keskustelu on täysin mahdotonta
Lukemattomia mielestäni asiallisia keskusteluketjuja poistetaan kun ne alkavat olla kiinnostavampia kuin palstaa hallitsevan marionetin ja naruja vetelevien tyhjänpäiväisyydet, joille tilaa tuntuu löytyvän eikä lainkaan tunnu haittaavan sekään, että höpistään lukemattomilla nikeillä lukemattomia lukemattomia puheenvuoroja.Ei sitten tarvitse vahingossakaan vastata sinulle!
- hajuton
Kyllästynyt kirjoitti:
Ei sitten tarvitse vahingossakaan vastata sinulle!
Kyllästynyt on kuin takiainen muitten mukana tuon hajun perässä. Nikkinsä on kertonut ja vieläpä sanonut aina aloittavansa rekatulla nikillään.
Sorsimatta ei muitten keskusteluihin kuulemma tule.
Näin itse kertoi vastikäänkin.
Oletkohuomannutjotain toista tapahtuneen? - hajuton
Kyllästynyt kirjoitti:
Samoin!
Minäkin kyllästyisin sinun kirjoitteluusi.
- T.R.maalari.N
-raamatun laina tuokin;))
Mielestäni noita kahta asiaa ei voi asettaa mustavalkoisesti vastakkain. On tilanteita joissa se, että tietää toisen perimmäisen tahdon, vaikka toinen toimisikin toisin, on hyvä tunne.
Ainakin jos hahmottaa kokonaisuuden, ja ymmärtää toisen tavan ajatella ja kokea.
Eri asia on se, jos lupauksemme ja tekomme ovat suuressa ristiriidassa keskenään. Mielestäni lupaus ja mielipide, kun ovat kaksi eri asiaa.
Aika moni meistä on sitä mieltä, että liikkuminen on terveellistä ja ulkoilu ja terveelliset ruokatottumukset. Se, että niin silti eläisimme ja mielipiteeseemme sitoutuisimme, lupauksien tasolla (uudenvuodenlupauksia hmm..;)) ) onkin sitten jo toinen juttu.
Jos hyväksyy oman raadollisuutensa, inhimillisyytensä, on samankaltaisten ominaisuuksien hyväksyminen, myös muissa, helpompaa.
Simul iustus et peccator...
...sitähän se on olla ihminen ;))- Ajomies
Niinhän se joskus on hyvä muistaa, että tietäessään jonkun totuuden niin sitä ei ole aina sopivaa kertoa;
- toisten ihmisten suojelemiseksi ja joskus vain
- oman itsemmekin kannalta vaikeneminen voi olla kultaa ? - Simul iustus et peccator
Ajomies kirjoitti:
Niinhän se joskus on hyvä muistaa, että tietäessään jonkun totuuden niin sitä ei ole aina sopivaa kertoa;
- toisten ihmisten suojelemiseksi ja joskus vain
- oman itsemmekin kannalta vaikeneminen voi olla kultaa ?Niin siis pitäisikö sinut ristiä, vaikka hmmm
"NikkiMikiksi", vai "AjomiesNikiksi"?
- sie tulit
tännekii moittimaa toisii.
tuol vanhainkois kehuit nii kovast näitä palstalaisii, niiku on aihettakkii, mut nyt taas moitiskelet heitäkii.
voi kulta pien, mitä varte sie oot tuommone, ku et löyvvä kestää hyvvii puolii. Minnuu oikei surettaa siu itseis puolest.- hajuton
Vanhainkodista sinä karkasit?
"Kielimurteesi"kertoo sinun häiriköineen jo ainakin muutaman vuoden.
Eihän vain haju torjunut lähentelyäsi aikoinaan? - Ajomies
hajuton kirjoitti:
Vanhainkodista sinä karkasit?
"Kielimurteesi"kertoo sinun häiriköineen jo ainakin muutaman vuoden.
Eihän vain haju torjunut lähentelyäsi aikoinaan?Minusta kaikilla on vapaus kertoa oma mielipiteensä. Ennen lapsuudessani kerrottiin
paljon juttuja että oli viety kansalaisluottamus.
Kirjoittamiseen ja puhumiseenkin liittyy toki vastuu sanomisistaan.
Olisi toivottavaa, että asioista rohjettaisiin puhua niiden oikeilla nimillä.
Sen koin itse tuossa vihjailevassa viestissä hyvin paheksuttavana.
Olen lukuisia kertoja kertonut mielelläni korjaavani asian, jossa olen kertonut totuudenvastaisesti.
Ihme ettei kukaan ole milloinkaan näin toiminut. - Ajomies
- Kyllä minä yskäsi ymmärrän
vaikken taudin tapoja tunne.
Mikäli olen ymmärtänyt njiin kuulut itse siihen vanhainkodin piiriin, joka kokee kaikkien uusien mukaantulon "uhkana" omalle erinomaisuudelle.
"Äänettömiä yhtiömiehiä" mielellänne koette haaliamukaan. Tämä tarkoittaa suomeksi sit'ä, että "Keskinäisen Kehumisen Kerhon" toimintaperiaattteet saavat jatkua vanhalla hyväksi koetulla linjalla
Virheetön savonmurre on erityisansio mukaan tulolle ja kunnon pohjalainen - härmäläinen kauhistus.
Jalmaria saa oitis muistella ainakin joka toisessa - vaikkei kukaan todellisuudessa välitä pätkääkään jorinoista.
Sopisiko, että siirtyisitte rauhalliselle 80 palstalle, josta hajun koitte karhata pois, Mummonmökit jakahvituvat ovat jo menneen talven lumia, "Ellin poksin" herätteleminewn samaten.
Minua asiasta on turha syyttää ! - miull
Ajomies kirjoitti:
- Kyllä minä yskäsi ymmärrän
vaikken taudin tapoja tunne.
Mikäli olen ymmärtänyt njiin kuulut itse siihen vanhainkodin piiriin, joka kokee kaikkien uusien mukaantulon "uhkana" omalle erinomaisuudelle.
"Äänettömiä yhtiömiehiä" mielellänne koette haaliamukaan. Tämä tarkoittaa suomeksi sit'ä, että "Keskinäisen Kehumisen Kerhon" toimintaperiaattteet saavat jatkua vanhalla hyväksi koetulla linjalla
Virheetön savonmurre on erityisansio mukaan tulolle ja kunnon pohjalainen - härmäläinen kauhistus.
Jalmaria saa oitis muistella ainakin joka toisessa - vaikkei kukaan todellisuudessa välitä pätkääkään jorinoista.
Sopisiko, että siirtyisitte rauhalliselle 80 palstalle, josta hajun koitte karhata pois, Mummonmökit jakahvituvat ovat jo menneen talven lumia, "Ellin poksin" herätteleminewn samaten.
Minua asiasta on turha syyttää !oo yskää, se parantu ku sain lääkkehii.
Eikä miu viestilöi serivi antant olla siel elli poksis, hää heitti miut pellol.
mummotuvas en oo käyntkää, pitäisköhä männä.Haastele sie mimmost siel tuvas oikee o.
miun pitäis vissikii saaha oikee oma huone itsellein, sais kutsuu vaik minkälaisii vierahii kohvii juomaa. tuotko sie miu kamarii käymää ?
voitais haastaa vaik männeest päiväst.
Mut ko miul ei oo kukkaa antant ommaa kyökkii.
Mihi mie höppänä sinnuu pyyvän tulemaa, onks siul itselläis oma kamar?
Mie tuonkii siu luokseis. hyväst ny vähäks ajaks. - Ajomies
miull kirjoitti:
oo yskää, se parantu ku sain lääkkehii.
Eikä miu viestilöi serivi antant olla siel elli poksis, hää heitti miut pellol.
mummotuvas en oo käyntkää, pitäisköhä männä.Haastele sie mimmost siel tuvas oikee o.
miun pitäis vissikii saaha oikee oma huone itsellein, sais kutsuu vaik minkälaisii vierahii kohvii juomaa. tuotko sie miu kamarii käymää ?
voitais haastaa vaik männeest päiväst.
Mut ko miul ei oo kukkaa antant ommaa kyökkii.
Mihi mie höppänä sinnuu pyyvän tulemaa, onks siul itselläis oma kamar?
Mie tuonkii siu luokseis. hyväst ny vähäks ajaks.Vieraslista on valitettavasti aivan täysi.
En voi luvata mitään tulevaisuuden suhteen.
Laitan tähän kuitenkin jonkunlaisen listan, että tulisin hieman ymmärretyksi.
Rekattujen nikkieni okohsalla tilanne on tämä
Lukijamittari osoittaa kymmeneen viime keskustelupuheenvuoroon olleen lähe kuusikymmentätuhatta "räpsyttelijää"
eikä Ajomies ole siinä laisinkaan mukana.
Kuvaani kyselee kymmeniä ellei satoja "ihastelijoita" päivittäin - niitä ei ole esillä eikä jakelussa.
- Ajomies
Kirjoittelumme, kuten niin usein pienet asiat pitkien aikojen kuluttua pilpahtavat ylläenkin esiin.
Joitain asioita aletaan tonkia kovinkin pitkän ajan kuluttua.
Keskusteluissa toisaalla eräänä asiana tuli esiin "da Vinci koodi."
Sen arvellaan horjuttavan kirkon jopa kulmakiviä.
Voiko yksi dekkari paljastaa pari vuosituhatta varjellun salaisuuden ja kertoa kenties totuuden ?
Dan Brownin dekkarista on tullut yllättäen bestseller ? Tähän ikääni mennessä en ole vielä oppinut lupaamaan jotain, jos tiedän etten aio lupaustani täyttää. Joskus olen toivonut oppivani antamaan naisellisia "ehkäpä"-lupauksia. Pikkuhiljaa alan oppia välillä pitämään suuni kiinni.
Kysyttäessä mielipidettäni, olen oppinut löytämään erilaisia positiivisia asioita ja sanoja, joita halutessani voi käyttää välttääkseni ensimmäiseksi mieleeni tulevaa negatiivista ilmaisua. Ystävilläni on paljon mielenkiintoisia vaatteita tai sellaisia vaatteita, joissa arvelen heidän viihtyvän yms.
Tosin parhaat ystävät alkavat jo kohottaa kulmakarvojaan kysyvästi kuultuaan sanan mielenkiintoinen.
Minusta henkilö, jonka puheilla ja teoilla on suuri ristiriita, menettää hyvin nopeasti mielenkiintoni. Haluan mieluummin olla tekemisissä aitojen ja rehellisten ihmisten kanssa. Mielestäni ei ole pakko olla ilkeä, vaikka on rehellinen, mutta katteettomien lupausten antaminen on todella vastuutonta.
Vai keksiikö joku tilanteen, jossa katteeton lupaus olisi perusteltavissa?- Ajomies
Taidan olla ainoa nikki, joka olen ilmoittanut pitäytyväni vain itse aloittamissani keskusteluketjuissa ellei provosoita nikkini nmainiten tai siihen viitaten tulemaan mukaan.
Tilanne vain näyttää olevan toisin kuin väitetään
eli en saa siunaaman rauhaa nikkiä tai palstaa vaihtamalla.
Onko täysin mahdoton alkaa omaa keskustelua
ilman mainintaa, että poistiun kun tuo haju seuraa vaikka tosiasiassa kaikki seuraa hajua....
- vita_nova
Minusta se tykkäämisversio on ihmisen henkiselle kasvulle tärkeämpi kuin se pakosta tekeminen.
Tykkääminen on tärkeää, vaikkei sitä pystyisikään toteuttamaan. Se tekee hyvää ihmisen sielulle ja mielelle ja sitä kautta levittä vaikutustaan ympäristöönkin, uskon mä. Kyllä joku sen viinitarhan hoitaa sillä aikaa, kun se, jonka tehtävänä on rakastaa ja unelmoida, rakastaa ja unelmoi.
Tykkäsihän Jeesuskin Maria Magdaleenasta enemmän kuin Martasta. Kyllä se kuultaa sieltä raamatun rivien välistä, vaikka Jeesus yrittikin olla tasapuolinen kaikille.- Ajomies
Naapuripalstalla 60 (Hajupojan aloittama) ketjussa on muutama puheenvuoro tuosta da Vinci-koodista, joka on Dan Brownin bestseller - kymmenmiljoonaisena painoksena ja suomennettunakin lähentelee paraisataatuhatta.
Itse olen tutkiskellut tätä Jeesuksen ja Magdalan Marian "avio/avoliittoa vuosikymmeniä aivan kuten Jeesusksen kaksoisveljen Tuomaan evankeliumiakin, jota ei Raamattuun huolittu enempää kuin Marian evankeliumiakaan.
Kuuluneeko tämä uskonnolliselle palstalle ? - Mitä hourit
Ajomies kirjoitti:
Naapuripalstalla 60 (Hajupojan aloittama) ketjussa on muutama puheenvuoro tuosta da Vinci-koodista, joka on Dan Brownin bestseller - kymmenmiljoonaisena painoksena ja suomennettunakin lähentelee paraisataatuhatta.
Itse olen tutkiskellut tätä Jeesuksen ja Magdalan Marian "avio/avoliittoa vuosikymmeniä aivan kuten Jeesusksen kaksoisveljen Tuomaan evankeliumiakin, jota ei Raamattuun huolittu enempää kuin Marian evankeliumiakaan.
Kuuluneeko tämä uskonnolliselle palstalle ?Mainostatko itseäsi?
- Pessimistinen optimisti?
Ajomies kirjoitti:
Kuuluneeko tämä uskonnolliselle palstalle ?Olen aina ollut Martta noin käytönnössä, eikö minua rakastetakaan?
- Ajomies
Mitä hourit kirjoitti:
Mainostatko itseäsi?
Kukas sen kissin hännän nostais, jonsei kissi itte ! ?
- plunger
Pessimistinen optimisti? kirjoitti:
Olen aina ollut Martta noin käytönnössä, eikö minua rakastetakaan?
Siis oli Maria ja Martta ja Lazarus.
Sitten oli Maria Magdalena, joka kuvattu huoraksi jossakin elokuvassa.
Siis oli kaksi eri Mariaa, ja tietysti kolmas,
Ikuinen Neitsyt Maria.
Ei enempää, tämä kuuluu uskonto-alueelle. - Ajomies
Olen aina ollut Martta noin käytönnössä, eikö minua rakastetakaan?
Rehellisesti sanoessani ja tunnustaessani niin mieluummin minä saattaisin päätyä Marttaan.
Onhan se seurustelu ja seksuaalisuus elämässä merkittäviä asioita, mutta ellei taloudenhoito
ja käytännön hommat suju niin köyhyys tulee ovesta ja rakkaus lentää ikkunasta ! - Ajomies
plunger kirjoitti:
Siis oli Maria ja Martta ja Lazarus.
Sitten oli Maria Magdalena, joka kuvattu huoraksi jossakin elokuvassa.
Siis oli kaksi eri Mariaa, ja tietysti kolmas,
Ikuinen Neitsyt Maria.
Ei enempää, tämä kuuluu uskonto-alueelle.Minusta on outoa, että Raamatun tekstit koetaan "pyhinä", vaikka niissä on paljon hyvinkin raadollisia kohtauksia.
Nekin ovat avautuneet vähitellen iän myötä.
Taisin tuoda joitain linkkejä 60 palstalle juri tuosta Brownin kohtuteoksen pohjalta.
Da Vincin koodeista.
Leonardo da Vinci oli aikanaan melkoinen nero
vieläpä monella täysin eri alueella.
Joutuu vain ihmettelemään, että keskinkertainen dekkari saa aikaan tuollaisen myrskyn, että
vuosituhantinen kristillinen kirkko alkaa natista kummasti liitoksissaan.
Rohkenen leikkiä "ennustajaeukkoa" ja sanoa, että
pian aletaan kysyä kirkon perustusten kestävyyttä. - Pessimistinen optimisti?
Ajomies kirjoitti:
Rehellisesti sanoessani ja tunnustaessani niin mieluummin minä saattaisin päätyä Marttaan.
Onhan se seurustelu ja seksuaalisuus elämässä merkittäviä asioita, mutta ellei taloudenhoito
ja käytännön hommat suju niin köyhyys tulee ovesta ja rakkaus lentää ikkunasta !Oletko ihan tosissasi?
Veisitkö minut ruusutarhaan näin yön tunteina?
Tuli niin herkkä olo, kun katsoin taitoluistelua ja aina sydän pomppaa, kun pelästyn kuinka heitoissa käy. Myös ihmettelen naisen luottavaisuutta kaiken sen upean esityksen tiimellyksessä.
Siis mikä onkaan tämän yön "biisi"?:))) - Ajomies
Oletko ihan tosissasi?
Veisitkö minut ruusutarhaan näin yön tunteina?
Tuli niin herkkä olo, kun katsoin taitoluistelua ja aina sydän pomppaa, kun pelästyn kuinka heitoissa käy. Myös ihmettelen naisen luottavaisuutta kaiken sen upean esityksen tiimellyksessä.
Siis mikä onkaan tämän yön "biisi"?:)))Ylen klassista tullee aivan kohtapuoleen tähän tapaan:
. 01.10 Beethoven: Sinfoniat nro 5 c-molli ja 6 F-duuri ''Pastoraali'' (Amsterdamin Concertgebow-ork./Erich Kleiber). (Lev. 1953) n. 02.25 Schubert: Pianosonaatti nro 21 B-duuri. Schubert - Liszt: Der Müller und der Bach; Aufenthalt; Der Erlkönig; Frühlingsglaube, Der Doppelgänger (Vladimir Sofronitski). (Lev. 1960
Löytyisikö näissä jotain kuunneltavaa.
Beethovenin Pastoraali kiehtoo.
Liszin Unkarilaissävelet enemmänkin varsinkin Unkarilainen rapsodia no 2. Bachia kuuntelen vaikka viikon syömättä
olisiko Sinulla ehdotelmia tai toiveita...? - Ihmettelijä
Ajomies kirjoitti:
ja käytännön hommat suju niin köyhyys tulee ovesta ja rakkaus lentää ikkunasta !Tässä iäsääs satsaisin jo hauskaan ja vaihtelevaan naiseen jos nyt pitäisi valita,ei sitten vanhainkodissa tarvitsisi katua etten uskaltanut!
- Anna Emilia
Ajomies kirjoitti:
ja käytännön hommat suju niin köyhyys tulee ovesta ja rakkaus lentää ikkunasta !vielä herännyt kun puhut kuin unissasi?
"köyhyys tulee ovesta ja rakkaus lentää ikkunasta !" -kirjoitit. Tuo on vanha totuus, mutta josta ei enää saa restauroimallakaan ajanmukaista.
Nykyisin nuoret ja vanhemmatkin kierrättävät kaikkea kamaa ja he keskittyvät keräämään niitä hyviä aarteita: toisistaan välittämistä, yleensäkin suvaitsevaisuutta koko luontoa kohtaan. - Ajomies
Anna Emilia kirjoitti:
vielä herännyt kun puhut kuin unissasi?
"köyhyys tulee ovesta ja rakkaus lentää ikkunasta !" -kirjoitit. Tuo on vanha totuus, mutta josta ei enää saa restauroimallakaan ajanmukaista.
Nykyisin nuoret ja vanhemmatkin kierrättävät kaikkea kamaa ja he keskittyvät keräämään niitä hyviä aarteita: toisistaan välittämistä, yleensäkin suvaitsevaisuutta koko luontoa kohtaan.Anna-Emilia missä näet:
- toisistaan välittämistä; sillä suomalaisessa yhteiskunnassa ei ole koskaan ollut niin vähän todellista välittämistä kuin nykyisin. Yksinäisyys on kaikkien ja kaikkien ikäluokkien kansansairaus.
- suvaitsevaisuus saattaa olla juhlapuheissa; "onhan susikin hyvä omalle pesueelleen"(UT)ei se ole todellista välittämistä.
Kun avioerojen myötä perheitä hajoaa enemmän kuin koskaan,suvut ja sukupolvet eivät asu yhdessä.
Synnytään ja kuollaan laitoksissa ja myös eletään
päiväkodista saattokotiin...
- Luonnonsuojelua on vain eräitten lakien ja asetusten määräykset, joita koetaa rikkoa, minä ennätetään. Itämeri maailman saastunein meri, järviemme ja pohjavesiemme tila on huono.
Kierrätys ei näytä toimivan sekään kuin pakolla...
- eläinsuojelu on jotain hylkeensuojelua. Hylje syö lohta kymmenen kertaa enemmän kuin kalastuskiintiö on ja se on kalastajien riesa muutenkin....
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja14514433Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va446042SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1685630Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant214760Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3124417HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.604246Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot233924"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1083702Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan293617Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan692703