USKONVANHURSKAUTUS JA LEPO JEESUKSESSA KRISTUKSESSA

Anonyymi

Uusjudaisteille ja toraisteille ei riitä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen Jumalan armosta saatava lahjavanhurskaus.
Sen sijaan vanhurskaaksi tullakseen on kristityn alettava noudattaa Mooseksen lakia/tooraa.
Lepoa omista töistä ja teoista/uskon lepoa Jeesuksessa Kristuksessa ei toraisti tunnusta.
Toraisti kieltää sen, että Jaakob kirjeessään puhuu USKON TEOISTA, teoista, jotka Jeesus Kristus saa aikaan Häneen uskovissa.
Uskon vaikuttamista rakkauden töistä - ei lain teoista. Lain teot ja työt ovat ihmisen omavanhurskauden pönkittämiseksi tehtyjä suorituksia, joilla niihin luottava sitkeästi kuvittelee voivansa ansaita jotain Jumalalta.
Toraisti sanoo uskovansa Jeesukseen Kristukseen. Silti hänen kerskauksenaan ei ole Jeesus Kristus, vaan Mooseksen laki.
Ankara ja kivenkova tuomitsemisen henki vallitsee toraistin kirjoituksissa.
Armoa ei anneta eikä sitä pyydetä.

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kas, kirjautumiseni taisi vanhentua - siksi aloitukseni lähti anonyyminä.
      tv. Saviseutulainen

      • Anonyymi

        Aloitus taisi olla turha, ellei turhauttava - koska
        tätä Evankeliumin ja toraismin välistä vääntöä on täällä käyty kenties niin kauan kuin palstaa on ylipäätään pyöritetty.
        Toraistit eivät tule koskaan antamaan periksi eivätkä lakkaa vääristelemästä Herran evankeliumia oman lakiuskontonsa tarkoitusperiä myötäileväksi "toiseksi evankeliumiksi".
        Eikä tuo väärennös ole muuta kuin Jumalan armoa ja Herramme Jeesuksen Kristuksen pyhää ristinuhria halventava evankeliumin irvikuva.

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        Ef. 2:8-9

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Jaakob puhuu kirjeessään lain teoista. Hän viittaa moniin Mooseksen lain käskyihin ja opettaa, ellei noudata lakia, eikä ole uskoakaan. Usko ilman lain tekoja on hyödytöntä, koska silloin usko on kuollut.

      Paholaisella on aloittajan määritelmän mukaisia uskon tekoja, koska hän uskoo Jeesukseen ja pelkää Jumalaa, mutta Jaakob ei tätä tarkoita teoilla eikä uskolla, koska, Paholaisella ei on Jumalalle kelpaavaa uskoa eikä tekoja. Paholainen ei pelastunut, koska häneltä puutui lain teot, joten hän ei ole vanhurskas eikä pelastu. Tämä kaikki on opetettu Jaakobin kirjeessä.

      5 Moos 14:28 "Joka kolmas vuosi teidän tulee jättää sadosta erottamanne vuotuiset kymmenykset omalle paikkakunnallenne,
      29 niin että leeviläiset, joilla ei ole teidän keskuudessanne omaa perintömaata, sekä luonanne asuvat muukalaiset, orvot ja lesket saavat syödä itsensä kylläisiksi. Jos teette, kuten Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt, hän siunaa teitä kaikissa toimissanne.

      Jaak 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
      15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [1. Joh. 3:17,18]
      16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
      17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
      18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
      19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
      20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      • Anonyymi

        höpsistä.

        Jaakob meinaa sitä että pitää Totella Jeesusta niinkun oikeen onkin. Jeesuksen Opetukset korvaa Lain, sillä Hän on sen täyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpsistä.

        Jaakob meinaa sitä että pitää Totella Jeesusta niinkun oikeen onkin. Jeesuksen Opetukset korvaa Lain, sillä Hän on sen täyttänyt.

        Raamatussa ei ole sanottu missään, että Jeesus täytti toisten velvollisuuden noudattaa lakia, vaan täytti laissa olevat Messias profetiat. Jeesus käski tottelemaan Mooseksen lakia ja opettamaan sen kaikille kansoilla. Joten lähtöpisteessä ollaan.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.


    • Anonyymi

      Jaakob puhuu kirjeessään lain teoista. Hän viittaa moniin Mooseksen lain käskyihin ja opettaa, ellei noudata lakia, eikä ole uskoakaan. Usko ilman lain tekoja on hyödytöntä, koska silloin usko on kuollut.

      Paholaisella on aloittajan määritelmän mukaisia uskon tekoja, koska hän uskoo Jeesukseen ja pelkää Jumalaa, mutta Jaakob ei tätä tarkoita teoilla eikä uskolla, koska Paholaisella ei ole Jumalalle kelpaavaa uskoa eikä tekoja. Paholainen ei pelastunut, koska häneltä puutui lain teot, joten hän ei ole vanhurskas eikä pelastu. Tämä kaikki on opetettu Jaakobin kirjeessä.

      5 Moos 14:28 "Joka kolmas vuosi teidän tulee jättää sadosta erottamanne vuotuiset kymmenykset omalle paikkakunnallenne,
      29 niin että leeviläiset, joilla ei ole teidän keskuudessanne omaa perintömaata, sekä luonanne asuvat muukalaiset, orvot ja lesket saavat syödä itsensä kylläisiksi. Jos teette, kuten Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt, hän siunaa teitä kaikissa toimissanne.

      Jaak 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
      15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa,
      16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
      17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
      18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
      19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
      20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

    • Mooseksen laki ei siis koske meitä Uuden liiton uskovia mutta oletkos koskaan ajatellut, että ne uskon teot voisivat olla myös Jumalan tahdon tekemistä rakkaudesta häneen. Esimerkiksi, että että tappaisi, koska rakasta Jumalaa. Et tekisi huorin, koska rakastat Jumalaa ja kunnioitat hänen tahtoaan, ynnä muuta sellaista, mitä Kymmenen käskyä sanoo.

      Et siis noudattaisi lakia pelastuaksesi etkä miellyttääksesi Jumalaa vaan rakkaudesta häneen. Et siis tulisi vanhurskaaksi teoillasi ja saisit vanhurskauden uskosta ja uskon teot osoittaisivat vanhurskautesi todeksi. Mutta rakkaudestasi Jumalan tekisit hänen tahtonsa, kuten edellä kirjoitin.

      Oletko miettinyt voisiko tällainen olla Raamatun mukaista?

      • Anonyymi

        >>Mooseksen laki ei siis koske meitä Uuden liiton uskovia<<

        Puhut täyttä roskaa.

        Mooseksen laki on velvoittava käsky kaikille uuden liiton uskoville.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Jos et halua noudattaa Mooseksen lakia, niin saat varman tuomion helvettiin. Jeesus ei armahda laittomuuden tekijöitä, mutta armahtaa niitä, jotka ovat tehneet parannuksen lain rikkomisesta uskossa häneen.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 9:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Mooseksen laki ei siis koske meitä Uuden liiton uskovia<<

        Puhut täyttä roskaa.

        Mooseksen laki on velvoittava käsky kaikille uuden liiton uskoville.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Jos et halua noudattaa Mooseksen lakia, niin saat varman tuomion helvettiin. Jeesus ei armahda laittomuuden tekijöitä, mutta armahtaa niitä, jotka ovat tehneet parannuksen lain rikkomisesta uskossa häneen.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 9:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Ilmeisesti et huomannut, että vastasin aloittajalle ja kysyin aloittajalta. En muilta. Miksi, koska minua ei kiinnosta sinun vastauksesi. Miksi siis sotkeudut keskusteluun, jossa sinulta ei ole kysytty yhtään mitään?


      • Anonyymi
        Advis kirjoitti:

        Ilmeisesti et huomannut, että vastasin aloittajalle ja kysyin aloittajalta. En muilta. Miksi, koska minua ei kiinnosta sinun vastauksesi. Miksi siis sotkeudut keskusteluun, jossa sinulta ei ole kysytty yhtään mitään?

        Sinua ei kiinnosta totuus, mikä lienee ainoa asia, missä olet rehellinen.

        Sinä laitat pääsi pensaaseen ja luulet saavasi pelastuksen Jeesukselta, joka ei pelasta niitä, jotka eivät halua tehdä parannusta lain rikkomisesta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen.
        31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ei kiinnosta totuus, mikä lienee ainoa asia, missä olet rehellinen.

        Sinä laitat pääsi pensaaseen ja luulet saavasi pelastuksen Jeesukselta, joka ei pelasta niitä, jotka eivät halua tehdä parannusta lain rikkomisesta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen.
        31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."

        Maailmassa on monia totuuksia (lue: parhaita arvauksia siitä, mikä on oikein raamatuntulkinta) mutta juuri sinun totuutesi ei tosiaankaan minua kiinnosta. Kiitos oikein kovasti kovasta yrittämisestäsi mutta epäonnistuit kohdallani. Mikään uhkailu tai tuomitsemisesi ei minua liikuta.

        - Advis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on monia totuuksia (lue: parhaita arvauksia siitä, mikä on oikein raamatuntulkinta) mutta juuri sinun totuutesi ei tosiaankaan minua kiinnosta. Kiitos oikein kovasti kovasta yrittämisestäsi mutta epäonnistuit kohdallani. Mikään uhkailu tai tuomitsemisesi ei minua liikuta.

        - Advis

        Tuossa siteerasin ao. jakeita Raamatusta, jotka eivät sinua kiinnostaneet. Yrität perustella lihallasi, että on jokin tulkinta, joka voisi kumota totuuden.

        Koska suljit korvasi Jumalan sanalta, niin Jumalan sanasta tulee sinulle tuomio.

        Joh 12:48 Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa siteerasin ao. jakeita Raamatusta, jotka eivät sinua kiinnostaneet. Yrität perustella lihallasi, että on jokin tulkinta, joka voisi kumota totuuden.

        Koska suljit korvasi Jumalan sanalta, niin Jumalan sanasta tulee sinulle tuomio.

        Joh 12:48 Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Judaisti jatkaa samojen valheittensa kopioimista. Koko lain melskaaminen on vailla pohjaa. Kun ei ole pyhäkköä eikä kaikkeinpyhintä eikä Aaronin järjestyksen mukaista ylipappia, joka uhraisi eläimiä syntien sovitukseksi, niin ei ole myöskään voimassa olevaa Mooseksen lakia.
        judaistit kuvittelevat nykyisen ajan jonkinlainen Mooses-ale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaisti jatkaa samojen valheittensa kopioimista. Koko lain melskaaminen on vailla pohjaa. Kun ei ole pyhäkköä eikä kaikkeinpyhintä eikä Aaronin järjestyksen mukaista ylipappia, joka uhraisi eläimiä syntien sovitukseksi, niin ei ole myöskään voimassa olevaa Mooseksen lakia.
        judaistit kuvittelevat nykyisen ajan jonkinlainen Mooses-ale.

        Miten edistyy keskustelusi baptistilähetysseurakunnan johdon kanssa? Oletko kertonut heille, mitä teet salassa keskustelupalstoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten edistyy keskustelusi baptistilähetysseurakunnan johdon kanssa? Oletko kertonut heille, mitä teet salassa keskustelupalstoilla?

        Olet edelleen harhojesi vallasssa ja olet umpimielinen.
        "taipumus vetäytyä pois suhteista toisiin ihmisiin, subjektiiviseen sisäiseen miellemaailmaan, jota aistinharhat tai harhaluulot enemmän tai vähemmän sävyttävät".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet edelleen harhojesi vallasssa ja olet umpimielinen.
        "taipumus vetäytyä pois suhteista toisiin ihmisiin, subjektiiviseen sisäiseen miellemaailmaan, jota aistinharhat tai harhaluulot enemmän tai vähemmän sävyttävät".

        Vain sillä lailla, mistähän aistiharhasta tässä on kyse?

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne. voisi kertoa, mitä baptistilähetysseurakunta on mieltä hänen somekirjoitteluista. Viime sunnuntaina hän ei tullut paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain sillä lailla, mistähän aistiharhasta tässä on kyse?

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne. voisi kertoa, mitä baptistilähetysseurakunta on mieltä hänen somekirjoitteluista. Viime sunnuntaina hän ei tullut paikalle.

        Judaismi on aivot narikkaan-oppi ja nyt mistä kummasta oikein melskaat? Olet täysin harhojesi ja kuvitelmiesi valasssa. Judaistien oppi sekä muut väitteet täysin harhaisia.
        Mistä sait tuokin harhan '"baptistilähetysseurakunta"? Olet sekaisin ja riivaajien vallassa.


      • Anonyymi

        Esität näkemyksen, joka panee kyllä ajattelemaan eikä kuulosta mitenkään Raamatun vastaiselta.
        Tämän tyhjän kommenttini jatkoksi sanoisin ainakin omalta kohdaltani, etten tohtisi ajatella niin, että jos jotain hyvää sattuisin jollekin lähimmäiselleni tekemään, että tekisin sitä rakkaudesta Jumalaan.
        Kyllä sen lähimmäisen rakkautenikin kanssa lienee vähän niin ja näin.
        Ja jos sitä ajoittain ehkä ilmenisi, olisi sekin varmasti Jeesuksen tekoa minussa.
        Eli eiköhän ole niin päin, että Jumalan rakkaus saa aikaan sitä hyvää meikäpojassa - jos sitä ilmenee - eikä minun rakkauteni Jumalaa kohtaan.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaismi on aivot narikkaan-oppi ja nyt mistä kummasta oikein melskaat? Olet täysin harhojesi ja kuvitelmiesi valasssa. Judaistien oppi sekä muut väitteet täysin harhaisia.
        Mistä sait tuokin harhan '"baptistilähetysseurakunta"? Olet sekaisin ja riivaajien vallassa.

        Onko se harha? Sinähän et kieltänyt sitä, että se on sinun seurakuntasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se harha? Sinähän et kieltänyt sitä, että se on sinun seurakuntasi.

        Lopeta jo vänkääminen. Olet valehdellut palstalla kuukaudesta toiseen ja olet avannut mielesi saastaisille valheen hengelle. Nyt olet pahojen henkien ja harhojen vallassa. Koko sisimpäsi on pimeyttä ja pahojen henkien huone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa siteerasin ao. jakeita Raamatusta, jotka eivät sinua kiinnostaneet. Yrität perustella lihallasi, että on jokin tulkinta, joka voisi kumota totuuden.

        Koska suljit korvasi Jumalan sanalta, niin Jumalan sanasta tulee sinulle tuomio.

        Joh 12:48 Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Minähän en väittänyt tuossa yhtään mitään, totesin vain veljen/sisaren lausunnon keskustelun pohjaksi mutta sinä kiihkossasi ja tuomitsemisen ilossasi halusit heti ensimmäisten joukossa lietsoa eripuraa kristittyjen keskuudessa. Olisiko katumisen ja nöyrtymisen paikka?

        Ehket tunne suomenkielen kielioppia mutta käytin tekstissäni konditionaali muotoa, jolla on oma merkityksensä lauseessa

        - Advis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo vänkääminen. Olet valehdellut palstalla kuukaudesta toiseen ja olet avannut mielesi saastaisille valheen hengelle. Nyt olet pahojen henkien ja harhojen vallassa. Koko sisimpäsi on pimeyttä ja pahojen henkien huone.

        Okei, se asia sitten tuli sitten selväksi, että sinun seurakuntasi on baptistilähetys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo vänkääminen. Olet valehdellut palstalla kuukaudesta toiseen ja olet avannut mielesi saastaisille valheen hengelle. Nyt olet pahojen henkien ja harhojen vallassa. Koko sisimpäsi on pimeyttä ja pahojen henkien huone.

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne.

        Miski sinulle on niin vaikeaa tunnustaa, että käyt baptistiseurakunnassa, vaikka et käynyt siellä viime sunnuntaina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo vänkääminen. Olet valehdellut palstalla kuukaudesta toiseen ja olet avannut mielesi saastaisille valheen hengelle. Nyt olet pahojen henkien ja harhojen vallassa. Koko sisimpäsi on pimeyttä ja pahojen henkien huone.

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne.

        Miksi sinulle on niin vaikeaa tunnustaa, että käyt baptistilähetys seurakunnassa, vaikka et käynyt siellä viime sunnuntaina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän en väittänyt tuossa yhtään mitään, totesin vain veljen/sisaren lausunnon keskustelun pohjaksi mutta sinä kiihkossasi ja tuomitsemisen ilossasi halusit heti ensimmäisten joukossa lietsoa eripuraa kristittyjen keskuudessa. Olisiko katumisen ja nöyrtymisen paikka?

        Ehket tunne suomenkielen kielioppia mutta käytin tekstissäni konditionaali muotoa, jolla on oma merkityksensä lauseessa

        - Advis

        Älä välitä Advis, kaikki eivät tunne kielioppiamme. Mutta epäilen kuitenkin, että tuolla kommentoijalla on menneet Raamatun opit itseltäänkin sekaisin. Hän kuuluu psykologisesti ajatellen ns. " Minä ja ne muut" porukkaan, jossa erityisesti oma ryhmä on kaikessa oikeassa ja ne muut on kaikessa väärässä. Näitä porukoita löytyy kaikissa kuplissa. Me vastaan muut. Tätä efektiä löytyy mm uusnatsien, viherpiiperryskuplan, ammattiyhdistyskuplan ja jopa vegaanien keskuudessa. Ja uskomatonta kyllä, tieteellisesti havaittuna myös koiralaumojen keskuudessa. Tällaista kuplaantumista esiintyy myös somessa. Tämä selkeä psykologinen ilmiö tulee esiin erityisesti kaikenlaisessa fanaattisuudessa.

        Nämä minä ja muut- porukat tuntevat yhteenkuuluvuutta toisten samanlaisten kanssa. Heille on tyypillistä esittää julkilausumia omien etujensa ajamiseen, mikä ajaa keskustelun edistymisen umpikujaan sen sijaan, että he esittäisivät kysymyksiä ja olisivat avoimia keskustelijoitten mielipiteille, mikä jättäisi tilaa muidenkin mielipiteille ja johtaisi keskustelua eteenpäin.

        Uskovaisten joukkoon mahtuu kaikenlaisia ihmisiä. Kun tunnistaa "me ja ne muut"-henkisen keskustelijan, voi hänen mielipiteellensä antaa sille kuuluvan painoarvon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä välitä Advis, kaikki eivät tunne kielioppiamme. Mutta epäilen kuitenkin, että tuolla kommentoijalla on menneet Raamatun opit itseltäänkin sekaisin. Hän kuuluu psykologisesti ajatellen ns. " Minä ja ne muut" porukkaan, jossa erityisesti oma ryhmä on kaikessa oikeassa ja ne muut on kaikessa väärässä. Näitä porukoita löytyy kaikissa kuplissa. Me vastaan muut. Tätä efektiä löytyy mm uusnatsien, viherpiiperryskuplan, ammattiyhdistyskuplan ja jopa vegaanien keskuudessa. Ja uskomatonta kyllä, tieteellisesti havaittuna myös koiralaumojen keskuudessa. Tällaista kuplaantumista esiintyy myös somessa. Tämä selkeä psykologinen ilmiö tulee esiin erityisesti kaikenlaisessa fanaattisuudessa.

        Nämä minä ja muut- porukat tuntevat yhteenkuuluvuutta toisten samanlaisten kanssa. Heille on tyypillistä esittää julkilausumia omien etujensa ajamiseen, mikä ajaa keskustelun edistymisen umpikujaan sen sijaan, että he esittäisivät kysymyksiä ja olisivat avoimia keskustelijoitten mielipiteille, mikä jättäisi tilaa muidenkin mielipiteille ja johtaisi keskustelua eteenpäin.

        Uskovaisten joukkoon mahtuu kaikenlaisia ihmisiä. Kun tunnistaa "me ja ne muut"-henkisen keskustelijan, voi hänen mielipiteellensä antaa sille kuuluvan painoarvon.

        Sinulla on lihallinen tapa arvioida jonkun kommenttien Raamatun mukaisuutta.

        Ajattelet, että totuus on siellä, missä on eniten kannatusta jollekin ajatuksella ja vähemmistö olisi sitten aina väärässä.

        Jos sinulla ylipäätään on edes mitään hinkua Jumalan valtakuntaan, niin sinne pääsee suhteellisesti hyvin pieni osa kristityistä. Suuri enemmistö ja yleinen mielipide tuomitaan lopulta vääräksi tieksi.

        "Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene." (Luuk 13:23,24)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne.

        Miksi sinulle on niin vaikeaa tunnustaa, että käyt baptistilähetys seurakunnassa, vaikka et käynyt siellä viime sunnuntaina?

        Judaisti, olet kuukaudesta toiseen riekkunut täällä ja valehdellut ja valehtelemalla olet avannut mielesi saastaisille hengille. Nyt koko sisimpäsi on pimeyden hallinnassa. Pahat henget eivät anna toraistikakralle lepoa, vaan hänen on pakko kopioida tuhansia kertoja samat rimpsut palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaisti, olet kuukaudesta toiseen riekkunut täällä ja valehdellut ja valehtelemalla olet avannut mielesi saastaisille hengille. Nyt koko sisimpäsi on pimeyden hallinnassa. Pahat henget eivät anna toraistikakralle lepoa, vaan hänen on pakko kopioida tuhansia kertoja samat rimpsut palstalle.

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne.

        Toistetaan tämä aiheellinen kysymys. Miksi sinulle on niin vaikeaa tunnustaa, että käyt baptistilähetys seurakunnassa, vaikka et käynyt siellä viime sunnuntaina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne.

        Toistetaan tämä aiheellinen kysymys. Miksi sinulle on niin vaikeaa tunnustaa, että käyt baptistilähetys seurakunnassa, vaikka et käynyt siellä viime sunnuntaina?

        Judaisti, kuvittelet, että olet saanut hallintaasi jonkun tietäjähenget? Olet valheen henkien kuljettavana, et hallitse sinua riivaavia pahoja henkiä, vaan henget vievät ja toraistikakara vikisee.
        Voisiko kertoa missä olin viime sunnuntaina, sillä jo väität tietäväsi, etten ollut baptistilähetys seurakunnassa? Pyydä apua sieltä mistä oppisin tulee, syvyydestä ja pimeydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on lihallinen tapa arvioida jonkun kommenttien Raamatun mukaisuutta.

        Ajattelet, että totuus on siellä, missä on eniten kannatusta jollekin ajatuksella ja vähemmistö olisi sitten aina väärässä.

        Jos sinulla ylipäätään on edes mitään hinkua Jumalan valtakuntaan, niin sinne pääsee suhteellisesti hyvin pieni osa kristityistä. Suuri enemmistö ja yleinen mielipide tuomitaan lopulta vääräksi tieksi.

        "Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene." (Luuk 13:23,24)

        Ymmärsit täysin väärin kommenttini. Tuolla kommentillani ei ole mitään tekemistä lihallisuuden eikä hengellisyyden kanssa. Me ja ne muut-porukkojen mielipiteet ovat moninaisia ja voivat liittyä mitä erilaisimpiin aihepiireihin. Yhtenäistä heille on se, että he eivät ole valmiita keskustelemaan mistään, mikä on heidän mielipidettään vastaan. Miulle on ihan sama mitä tämä kyseinen kommentoija pitää asianaan. Mutta sen esittäminen sillä tavalla kuin hän sen tekee, ei ole kovin sivistynyttä vaan umpimielistä lähinnä umpimielistä.

        Laitat sanoja suuhuni. En ole missään väittänyt, ettät totuus ei ole siellä, missä on eniten kannatusta. Tuollainen ajattelu ei kuulu sivistyneeseen maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esität näkemyksen, joka panee kyllä ajattelemaan eikä kuulosta mitenkään Raamatun vastaiselta.
        Tämän tyhjän kommenttini jatkoksi sanoisin ainakin omalta kohdaltani, etten tohtisi ajatella niin, että jos jotain hyvää sattuisin jollekin lähimmäiselleni tekemään, että tekisin sitä rakkaudesta Jumalaan.
        Kyllä sen lähimmäisen rakkautenikin kanssa lienee vähän niin ja näin.
        Ja jos sitä ajoittain ehkä ilmenisi, olisi sekin varmasti Jeesuksen tekoa minussa.
        Eli eiköhän ole niin päin, että Jumalan rakkaus saa aikaan sitä hyvää meikäpojassa - jos sitä ilmenee - eikä minun rakkauteni Jumalaa kohtaan.

        s-seutulainen

        Ja tuo yllä oleva vastaukseni oli siis nimimerkille Advis.
        Näyttää palsta kokeneen jonkinlaisen muutoksen/uudistuksen.
        Saas nähdä onnistuiko kirjautumiseni nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo yllä oleva vastaukseni oli siis nimimerkille Advis.
        Näyttää palsta kokeneen jonkinlaisen muutoksen/uudistuksen.
        Saas nähdä onnistuiko kirjautumiseni nyt.

        Eipä onnistunut.
        Taitaa olla vika täällä päässä!

        Saviseutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo yllä oleva vastaukseni oli siis nimimerkille Advis.
        Näyttää palsta kokeneen jonkinlaisen muutoksen/uudistuksen.
        Saas nähdä onnistuiko kirjautumiseni nyt.

        Joo, hoksasin. Pohdintaasi oli mukava lukea. Palaan asiaan myöhemmin.

        - Advis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaisti, kuvittelet, että olet saanut hallintaasi jonkun tietäjähenget? Olet valheen henkien kuljettavana, et hallitse sinua riivaavia pahoja henkiä, vaan henget vievät ja toraistikakara vikisee.
        Voisiko kertoa missä olin viime sunnuntaina, sillä jo väität tietäväsi, etten ollut baptistilähetys seurakunnassa? Pyydä apua sieltä mistä oppisin tulee, syvyydestä ja pimeydestä.

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne.

        Vastauksestasi voidaan ymmärtää se, että sinun seurakuntasi on baptistilähetys, mutta et halua sitä asiaa tunnustaa, vaan raivostut, kun asia otetaan esille.


    • Anonyymi

      > Sen sijaan vanhurskaaksi tullakseen on kristityn alettava noudattaa Mooseksen lakia/tooraa.

      Vanhurskaaksi ei koskaan ole tultu teoilla, ei UT:n eikä VT:n mukaan. Mutta, jos henkilö on vanhurskas, se näkyy teoissa. Samoin kin hyvä puu tekee hyvää hedelmää, vanhurskas tekee vanhurskaita tekoja.

      "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

      • Anonyymi

        >>Vanhurskaaksi ei koskaan ole tultu teoilla, ei UT:n eikä VT:n mukaan.<<

        VT:ssä ja UT:ssä opetetaan toisin.

        Lailla ei tule vanhurskaaksi, jos ei usko Jeesukseen, koska laki käskee uskomaan Kristukseen. Jos uskoo Kristukseen, niin silloin on yhtä aikaa voimassa se, ettei voi olla vanhurskas, jos ei noudata lakia.

        "Kun me tarkoin noudatamme tätä lakia, jonka Herra, meidän Jumalamme, on antanut, niin Herra katsoo meidät vanhurskaiksi.'" (5 Moos 6:25)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Vanhurskaaksi ei koskaan ole tultu teoilla, ei UT:n eikä VT:n mukaan.<<

        VT:ssä ja UT:ssä opetetaan toisin.

        Lailla ei tule vanhurskaaksi, jos ei usko Jeesukseen, koska laki käskee uskomaan Kristukseen. Jos uskoo Kristukseen, niin silloin on yhtä aikaa voimassa se, ettei voi olla vanhurskas, jos ei noudata lakia.

        "Kun me tarkoin noudatamme tätä lakia, jonka Herra, meidän Jumalamme, on antanut, niin Herra katsoo meidät vanhurskaiksi.'" (5 Moos 6:25)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        Sano nyt paskanjauhaja, missä kohtaa laissa on käsky uhrata ihmisiä?
        Judaisti, olet umpisokea ja kaiken päälle sinulla on mielen sairauksille tyypillisiä ajatushäiriöitä ja olet sulkeutunut omaan harha-ja kuvittelumaailmaasi.
        Tässä yksi tuhansista valheistasi: "koska laki käskee uskomaan Kristukseen. Laki ei käskenyt uskomaan Jeesukseen , vaan Mooses profetoi Uudesta Liitosta.
        Et ole pahuudessasi ja häijyydessäsi ja epäuskossasi koskaan lukenut: meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano nyt paskanjauhaja, missä kohtaa laissa on käsky uhrata ihmisiä?
        Judaisti, olet umpisokea ja kaiken päälle sinulla on mielen sairauksille tyypillisiä ajatushäiriöitä ja olet sulkeutunut omaan harha-ja kuvittelumaailmaasi.
        Tässä yksi tuhansista valheistasi: "koska laki käskee uskomaan Kristukseen. Laki ei käskenyt uskomaan Jeesukseen , vaan Mooses profetoi Uudesta Liitosta.
        Et ole pahuudessasi ja häijyydessäsi ja epäuskossasi koskaan lukenut: meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne. Sinulla on niin kamalia vihakirjoituksia, että sinun pitää mennä keskustelemaan baptistilähetys seurakunnan johdon kanssa somekirjoituksistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano nyt paskanjauhaja, missä kohtaa laissa on käsky uhrata ihmisiä?
        Judaisti, olet umpisokea ja kaiken päälle sinulla on mielen sairauksille tyypillisiä ajatushäiriöitä ja olet sulkeutunut omaan harha-ja kuvittelumaailmaasi.
        Tässä yksi tuhansista valheistasi: "koska laki käskee uskomaan Kristukseen. Laki ei käskenyt uskomaan Jeesukseen , vaan Mooses profetoi Uudesta Liitosta.
        Et ole pahuudessasi ja häijyydessäsi ja epäuskossasi koskaan lukenut: meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne. Sinä kirjoittelet taas keskellä yötä. Jumalattomalla ei ole rauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano nyt paskanjauhaja, missä kohtaa laissa on käsky uhrata ihmisiä?
        Judaisti, olet umpisokea ja kaiken päälle sinulla on mielen sairauksille tyypillisiä ajatushäiriöitä ja olet sulkeutunut omaan harha-ja kuvittelumaailmaasi.
        Tässä yksi tuhansista valheistasi: "koska laki käskee uskomaan Kristukseen. Laki ei käskenyt uskomaan Jeesukseen , vaan Mooses profetoi Uudesta Liitosta.
        Et ole pahuudessasi ja häijyydessäsi ja epäuskossasi koskaan lukenut: meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.

        Kamalaaa rauhoitu ja yritä nukkua edes yöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamalaaa rauhoitu ja yritä nukkua edes yöt.

        Mitä sinä jumalaton tiedät minun rauhastani, et yhtään mitään, vaan olet täynnä riivaajien oppja ja pahat henget eivät anna sinulle lepoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamalaaa rauhoitu ja yritä nukkua edes yöt.

        Miksi judaisti ylläpidossa poistit asiallisen kysynmyksen? Siis missä kohtaa laissa on kirjoitettu judaistien opin mukaisesti, että pitää uhrata ihmisiä? Annahan luku ja jaen Mooseksen laista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi judaisti ylläpidossa poistit asiallisen kysynmyksen? Siis missä kohtaa laissa on kirjoitettu judaistien opin mukaisesti, että pitää uhrata ihmisiä? Annahan luku ja jaen Mooseksen laista.

        Kamalaaa, sinun juttusi ovat niin kamalia vihakirjoituksia, että sinun pitäisi heti lähteä baptistilähetys sekuraunnan papin luokse kertomaan, mitä kamalia kirjoituksia sinä laitat someen.

        Jos näen ohimennen heidän pastorin, jota silloin tällöin näen, niin otan puheeksi nyt tämän kirjoittelusi.

        Olen varautunut siihen, että sinut nyt laitetaan edesvastuuseen somekirjoittelusta tavalla tai toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamalaaa, sinun juttusi ovat niin kamalia vihakirjoituksia, että sinun pitäisi heti lähteä baptistilähetys sekuraunnan papin luokse kertomaan, mitä kamalia kirjoituksia sinä laitat someen.

        Jos näen ohimennen heidän pastorin, jota silloin tällöin näen, niin otan puheeksi nyt tämän kirjoittelusi.

        Olen varautunut siihen, että sinut nyt laitetaan edesvastuuseen somekirjoittelusta tavalla tai toisella.

        En ole mikään kamala. Vaan judaistit ovat kamalia ja valehtelijoita. Taitavat baptistit nauraa sinulle ja sinun harhoillesi.
        Et vastannut asialliseen kysymykseen ja mitä tässä kysymyksessä on Suomen lakien vastaista?
        Siis missä kohtaa laissa on kirjoitettu judaistien opin mukaisesti, että pitää uhrata ihmisiä? Annahan luku ja jae Mooseksen laista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mikään kamala. Vaan judaistit ovat kamalia ja valehtelijoita. Taitavat baptistit nauraa sinulle ja sinun harhoillesi.
        Et vastannut asialliseen kysymykseen ja mitä tässä kysymyksessä on Suomen lakien vastaista?
        Siis missä kohtaa laissa on kirjoitettu judaistien opin mukaisesti, että pitää uhrata ihmisiä? Annahan luku ja jae Mooseksen laista.

        kamalaaa, sinun järjettömiin kysymyksiin ei pidä edes vastata.

        Minulla on sellainen käsitys, että nyt on selvinnyt, kuka sinä olet, mikä on selvinnyt muusta asiasta kuin jostain yliluonnollisesta ilmoituksesta. Jäit kiinni kerran tästä asiasta ja sinusta tehdään nyt selvitystä muutenkin, mutta en puhu siitä enempää.

        Jostain syystä et halua tunnustaa sitä, että käyt baptistilähetys seurakunnassa tai sitten tämän jälkeen lopetat siellä käymisen. Sekin lienee mahdollista ja ehkä parempi on niin.

        Minä pidän huolen, että eräs muukin paikka kiinnittää sinuun vakavaa huomiota, joten ovet alkavat sulkeutua sinun edestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamalaaa, sinun järjettömiin kysymyksiin ei pidä edes vastata.

        Minulla on sellainen käsitys, että nyt on selvinnyt, kuka sinä olet, mikä on selvinnyt muusta asiasta kuin jostain yliluonnollisesta ilmoituksesta. Jäit kiinni kerran tästä asiasta ja sinusta tehdään nyt selvitystä muutenkin, mutta en puhu siitä enempää.

        Jostain syystä et halua tunnustaa sitä, että käyt baptistilähetys seurakunnassa tai sitten tämän jälkeen lopetat siellä käymisen. Sekin lienee mahdollista ja ehkä parempi on niin.

        Minä pidän huolen, että eräs muukin paikka kiinnittää sinuun vakavaa huomiota, joten ovet alkavat sulkeutua sinun edestäsi.

        Ai, judasistiko sulkee ovet? Vai itse antikristuksen pappiko, antti wuoltee, ovia sulkee?
        Laitahan nimi ja osoite, niin todistat tietäväsi kuka olen.
        Olet kirjoittanut järjettömyyksiä palstalla kymmeniä tuhansia kertoa. Järjettömyyksiesi pohjalta esitin kysymyksen: Siis missä kohtaa laissa on kirjoitettu judaistien opin mukaisesti, että pitää uhrata ihmisiä? Annahan luku ja jae Mooseksen laista.
        Voisitko vastata ja todistaa oppisi oikeaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, judasistiko sulkee ovet? Vai itse antikristuksen pappiko, antti wuoltee, ovia sulkee?
        Laitahan nimi ja osoite, niin todistat tietäväsi kuka olen.
        Olet kirjoittanut järjettömyyksiä palstalla kymmeniä tuhansia kertoa. Järjettömyyksiesi pohjalta esitin kysymyksen: Siis missä kohtaa laissa on kirjoitettu judaistien opin mukaisesti, että pitää uhrata ihmisiä? Annahan luku ja jae Mooseksen laista.
        Voisitko vastata ja todistaa oppisi oikeaksi?

        kamalaaa, en laita nyt sinun nimeäsi enkä asuinpaikkaa tähän. Sinusta tiedetään, että olet käynyt aiemmin baptistilähetys seurakunnassa, mutta et käynyt viime sunnuntaina siellä. Olet esitellyt itsesi nimeltä ja kertonut itsestäsi muutakin, mutta en lähden julkaisemaan niitä tietoja täällä. Sinusta tehdään parhaillaan selvitystä, eikä tämä foorumi ole oikea paikka ruotia tätä asiaa.

        Sinulla on kaksoiselämää. Leikit konservatiivista uskovaa seurakunnassa ja sitten kirjoittelet kotitietokoneeltasi kaikkea kamalaaa hellareiden palstalle. Minä pidän huolen siitä, että sinun kirjoittelusi tällä foorumilla tulee muidenkin tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamalaaa, en laita nyt sinun nimeäsi enkä asuinpaikkaa tähän. Sinusta tiedetään, että olet käynyt aiemmin baptistilähetys seurakunnassa, mutta et käynyt viime sunnuntaina siellä. Olet esitellyt itsesi nimeltä ja kertonut itsestäsi muutakin, mutta en lähden julkaisemaan niitä tietoja täällä. Sinusta tehdään parhaillaan selvitystä, eikä tämä foorumi ole oikea paikka ruotia tätä asiaa.

        Sinulla on kaksoiselämää. Leikit konservatiivista uskovaa seurakunnassa ja sitten kirjoittelet kotitietokoneeltasi kaikkea kamalaaa hellareiden palstalle. Minä pidän huolen siitä, että sinun kirjoittelusi tällä foorumilla tulee muidenkin tietoon.

        Kirjoittelet oman harhasi ja pääsi satuja. Et pysynyt kertomaan edes paikkakuntaa etkä osoitetta. kirjoittelet pehmeitä.
        Eikös ollutkin kamalaa, kun räpellys hakkerointisi ei onnistut??? Mitä kamalaa olen kirjoittanut, annahan tulla?
        Kuka tekee selvitystä ja miten pääsi harhoista voi tehdä selvitystä? Oletko kallonkutistajalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelet oman harhasi ja pääsi satuja. Et pysynyt kertomaan edes paikkakuntaa etkä osoitetta. kirjoittelet pehmeitä.
        Eikös ollutkin kamalaa, kun räpellys hakkerointisi ei onnistut??? Mitä kamalaa olen kirjoittanut, annahan tulla?
        Kuka tekee selvitystä ja miten pääsi harhoista voi tehdä selvitystä? Oletko kallonkutistajalla?

        Eikös baptistilähetys ole Helsingissä. Siellähän sinä sitten asut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelet oman harhasi ja pääsi satuja. Et pysynyt kertomaan edes paikkakuntaa etkä osoitetta. kirjoittelet pehmeitä.
        Eikös ollutkin kamalaa, kun räpellys hakkerointisi ei onnistut??? Mitä kamalaa olen kirjoittanut, annahan tulla?
        Kuka tekee selvitystä ja miten pääsi harhoista voi tehdä selvitystä? Oletko kallonkutistajalla?

        Asut metrolinjan päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelet oman harhasi ja pääsi satuja. Et pysynyt kertomaan edes paikkakuntaa etkä osoitetta. kirjoittelet pehmeitä.
        Eikös ollutkin kamalaa, kun räpellys hakkerointisi ei onnistut??? Mitä kamalaa olen kirjoittanut, annahan tulla?
        Kuka tekee selvitystä ja miten pääsi harhoista voi tehdä selvitystä? Oletko kallonkutistajalla?

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne. Kun joku ottaa esille sen, mikä on sinun seurakuntasi, niin sinä suorastaan raivoat takaisin pystymättä oikaisemaan tietoa millään uskottavalla tavalla. Joku siis tietää sinusta enemmän, mitä sinä tässä pystyt tajuamaan.

        Jokainen järkevä ihminen kyllä ymmärtää jo sen, että sinun seurakuntasi on joku baptistilähetys seurakunta. Tämän asian kiistämisestä ei ole enää hyötyä, koska kukaan ei enää sitä uskoisi, kun ovat nähneet miten sinä pillastuit siitä, että asia otettiin esille tällä foorumilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne. Kun joku ottaa esille sen, mikä on sinun seurakuntasi, niin sinä suorastaan raivoat takaisin pystymättä oikaisemaan tietoa millään uskottavalla tavalla. Joku siis tietää sinusta enemmän, mitä sinä tässä pystyt tajuamaan.

        Jokainen järkevä ihminen kyllä ymmärtää jo sen, että sinun seurakuntasi on joku baptistilähetys seurakunta. Tämän asian kiistämisestä ei ole enää hyötyä, koska kukaan ei enää sitä uskoisi, kun ovat nähneet miten sinä pillastuit siitä, että asia otettiin esille tällä foorumilla.

        "Asut metrolinjan päässä", hahhaahhaahahaaaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asut metrolinjan päässä", hahhaahhaahahaaaa!!!

        Sinä et ole kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti.

        Näyttää siltä, että hän asuu Helsingissä metrolinjan päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti.

        Näyttää siltä, että hän asuu Helsingissä metrolinjan päässä.

        Menipä ikäväksi riitelyksi viestittelynne.
        Henkilökohtaisella tasolla, joka ei ole kaukana yksityisyyden loukkaamisesta.
        Kiivailkaamme - älkäämme suuttuko ja vihastuko, jos ja kun aloituksen aiheesta käymme keskustelua/väittelyä - vaikkei Evankeliumin totuuden, niin kirkas ja selkeä se on, tulisi ensinkään vastustusta saada aikaa.
        Vaan kun saa, on saanut jo 2000 vuotta.
        Koitetaan siis pysytellä asialinjalla - väitellessämmekin.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamalaaa, en laita nyt sinun nimeäsi enkä asuinpaikkaa tähän. Sinusta tiedetään, että olet käynyt aiemmin baptistilähetys seurakunnassa, mutta et käynyt viime sunnuntaina siellä. Olet esitellyt itsesi nimeltä ja kertonut itsestäsi muutakin, mutta en lähden julkaisemaan niitä tietoja täällä. Sinusta tehdään parhaillaan selvitystä, eikä tämä foorumi ole oikea paikka ruotia tätä asiaa.

        Sinulla on kaksoiselämää. Leikit konservatiivista uskovaa seurakunnassa ja sitten kirjoittelet kotitietokoneeltasi kaikkea kamalaaa hellareiden palstalle. Minä pidän huolen siitä, että sinun kirjoittelusi tällä foorumilla tulee muidenkin tietoon.

        Kuulostaa lihallisen kirjoittamalta viestiltä. Tuskinpa tuollaisen viestin kirjoittaja on kovinkaan hengellinen.

        1.Kor. 3:1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa lihallisen kirjoittamalta viestiltä. Tuskinpa tuollaisen viestin kirjoittaja on kovinkaan hengellinen.

        1.Kor. 3:1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille,

        Näyttää vahvasti siltä, että kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti asuu Helsingissä metrolinjan päässä. Taitaa tulla lisää paljastuksia.

        kamalaaa, menetkö baptistilähetys seurakuntaan huomenna? Otetaanko sinun puhutteluun vihakirjoitustesi takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää vahvasti siltä, että kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti asuu Helsingissä metrolinjan päässä. Taitaa tulla lisää paljastuksia.

        kamalaaa, menetkö baptistilähetys seurakuntaan huomenna? Otetaanko sinun puhutteluun vihakirjoitustesi takia?

        Toraistilla ei ole lepoa, vaan vihaa ja levottomuutta ja pakkomielle metrolinjan päästä ja baptistikirkosta. Jos haluat tietää, olenko seurakunnassa huomenna, niin tule paikalle, saatat jopa yllättyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää vahvasti siltä, että kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti asuu Helsingissä metrolinjan päässä. Taitaa tulla lisää paljastuksia.

        kamalaaa, menetkö baptistilähetys seurakuntaan huomenna? Otetaanko sinun puhutteluun vihakirjoitustesi takia?

        Sinun toraisti ei tarvitse kirjoitella tälle palstalle harhaopistasi. Sinulta on näköjään mennyt hermot, kun alat etsiä vastustajiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraistilla ei ole lepoa, vaan vihaa ja levottomuutta ja pakkomielle metrolinjan päästä ja baptistikirkosta. Jos haluat tietää, olenko seurakunnassa huomenna, niin tule paikalle, saatat jopa yllättyä.

        Aiotko kuitenkin mennä baptistiseurakuntaan? Ok.

        Täytyy varoittaa sinusta heti kun näen seurakunnan pastorin. Voin sanoa sinulle sen, että hänelle antisemitistiset vihakirjoituksen judaisteja vastaan ovat kuin punainen vaate. Varaudu siihen, että asia otetaan kanssasi puheeksi ja silloin et voi enää sanoa, etten ole kirjoittanut niitä. Tähän on varauduttu.

        Varaudu siihen, että muutkin tekevät toimenpiteitä sinun varaltasi. Prosessien rattaat kestävät hetken, mutta sitten on sinun tilintekosi aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun toraisti ei tarvitse kirjoitella tälle palstalle harhaopistasi. Sinulta on näköjään mennyt hermot, kun alat etsiä vastustajiasi.

        Ei kysymys ole sellaisesta vaan siitä, että sinä olet tehnyt viharikoksia, joista joudut nyt tilille.

        Pidän sinua muille ihmisille vaarallisena henkilönä, joten Helsingin baptistilähetys seurakuntaa on syytä varoittaa sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kysymys ole sellaisesta vaan siitä, että sinä olet tehnyt viharikoksia, joista joudut nyt tilille.

        Pidän sinua muille ihmisille vaarallisena henkilönä, joten Helsingin baptistilähetys seurakuntaa on syytä varoittaa sinusta.

        Judaistit ovat vaarallisia, heidän oppiinsa kuuluu sapatinrikkojien ja homojen ja huorien kivittämiset. antti wuoltee ei ole tietääkseni vastannut kysymykseen: "Onko seurakunnassa sama oppi kuin teidän seurakuntalaisella kristitty.netillä eli kristityt pitää kivittää, kun toora astuu voimaan?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaistit ovat vaarallisia, heidän oppiinsa kuuluu sapatinrikkojien ja homojen ja huorien kivittämiset. antti wuoltee ei ole tietääkseni vastannut kysymykseen: "Onko seurakunnassa sama oppi kuin teidän seurakuntalaisella kristitty.netillä eli kristityt pitää kivittää, kun toora astuu voimaan?"

        Sinulla on niin provokatorisia kirjoituksia, että sinua tulee pitää lähimmäiselle vaarallisena henkilönä. Sinussa on syvälle juurtunutta vihaa judaisteja kohtaa ja sellaisia on myös Helsingin baptistilähetys seurakunnassa. He eivät ole turvassa, koska sinä käyt siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaistit ovat vaarallisia, heidän oppiinsa kuuluu sapatinrikkojien ja homojen ja huorien kivittämiset. antti wuoltee ei ole tietääkseni vastannut kysymykseen: "Onko seurakunnassa sama oppi kuin teidän seurakuntalaisella kristitty.netillä eli kristityt pitää kivittää, kun toora astuu voimaan?"

        Kysymys on suora lainaus suomi24 keskusteluista.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe