Mikä on kohtelias tapa kysyä naiselta, miten paljon hän pitää seksistä?
Tietysti parisuhteessa pitää olla muutakin, mutta hyvä seksi molemmille useasti viikossa piristäisi. Tuntuu, että naiset pärjäävät ilmankin. Se on selvinnyt turhan myöhään.
M50
Seksin määrä parisuhteessa
26
185
Vastaukset
- Anonyymi
Naisen haluttomuus on täysin luonnollinen olotila. Älkää te miehet ja lääkefirmojen kauppamiehet yrittäkö tehdä normaalista asiasta sairautta! Sinäkin esidiabeetikko siinä, lääkitse jo itsesi jumalauta.
- Anonyymi
Ei parisuhdetta jos haluaa seksiä, naiset jaksaa joitakin vuosia ahertaa sängyssä hyvällä tuurilla sit lopahtaa. Minä olen sopeutunut seksittömyyteen tai sen vähäisyyteen riippuen naiskumppanin mielentiloista. Voi olla jopa monta kuukautta ettei tapahdu mitään.
Tosiaankin, saattaa yhtäkkiä asiat muuttua. Meilläkin suhteen alkuaikoina pidettiin joskus kunnon panopäivät, aamulla, päivällä, illalla, yöllä, koska vain. Vuokrattiin mökki että saatiin olla kaksistaan. Oi niitä aikoja... Ja nyt sitten kuukausia hyvinkin saattaa vierähtää, "mañana" kuuluu vastaus, kun yrittää seksiä ehdotella. Kaikennäköisiä hyviä syitä löytyy, enkä tietysti itsekään ihan viaton ole kun en seuraavana päivänä yritä, jää sitten seuraavaan viikkoon tai kuukauteen. Ei vain haluta kuulla "ei nyt" vastausta.
- Anonyymi
elin_tilaa kirjoitti:
Tosiaankin, saattaa yhtäkkiä asiat muuttua. Meilläkin suhteen alkuaikoina pidettiin joskus kunnon panopäivät, aamulla, päivällä, illalla, yöllä, koska vain. Vuokrattiin mökki että saatiin olla kaksistaan. Oi niitä aikoja... Ja nyt sitten kuukausia hyvinkin saattaa vierähtää, "mañana" kuuluu vastaus, kun yrittää seksiä ehdotella. Kaikennäköisiä hyviä syitä löytyy, enkä tietysti itsekään ihan viaton ole kun en seuraavana päivänä yritä, jää sitten seuraavaan viikkoon tai kuukauteen. Ei vain haluta kuulla "ei nyt" vastausta.
juuri noin se monen kohdalla on mennään naisen ehdoilla eli toisin sanoen ei seksiä
Millainen on parisuhde jos mies haluaa ja nainen ei halua miten sellainen parisuhde toimii?
Hyviä vastauksia kehiin kiitos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuri noin se monen kohdalla on mennään naisen ehdoilla eli toisin sanoen ei seksiä
Millainen on parisuhde jos mies haluaa ja nainen ei halua miten sellainen parisuhde toimii?
Hyviä vastauksia kehiin kiitosParisuhdehan on Suomesta kulttuuri-ilmiönä katoamassa.
Joka tapauksessa parisuhde on aina ollut muutaman vuoden vaihe ennen perheen perustamista. Sen jälkeen vanhempien ei ole tarkoituskaan olla onnellisia (eli parisuhteen ei kuulukaan "toimia"), vaan kaiken huomion kuuluu mennä siihen, että lapsilla olisi onnellinen lapsuus ja hyvä kasvualusta.
Nykynuoriso on järkevöitynyt ja sanoutunut irti koko uhrautumisen ja suvunjatkamisen ideasta. Tosin enpä usko, että se onni tulee ikuisesta yksinäisyydestäkään. Naapurit sitten löytävät sinut lopulta kuolleena, kun paha haju leviää porraskäytävään. Anonyymi kirjoitti:
Hyviä vastauksia kehiin kiitosTämä ei ole peräänkuutettu hyvä vastaus vaan enemmänkin jatkoa tuohon kysymykseen. Suhteen alkuaikoina vaimo kehuskeli kavereilleen saavansa orgasmin "aina". Mikä muuttuu ettei orgasmia saa tai sen saaminen ei enää ole mikään päämäärä? Eihän sitä ilman seksiä kuitenkaan voi saada? Tiedän toki ettei viimeaikoina tosiaankaan vaimo ole "aina" saanut orgasmia, mutta on sanonut nauttineensa seksistä. Kuitenkin asiaa on yritetty edesauttaa seksileluilla, muttei niistä oikeastaan ole ollut apua.
- Anonyymi
Sekä miehissä, että naisissa on haluttomampia ja halukkaampia yksilöitä. Jatkuva ,pakonomainen sekstailuinto viittaa seksiriippuvuuteen, jatkuva haluttomuus viittaa johonkin muuhun.
Tympeetä jatkuva yleistys täällä Suomi 24. Joko mollataan naisia olipa asia mikä tahansa tai miehiä. Voisko tään lopettaa ja puhua asioista asioina eikä aina henkilöittää sen jompaankumpaan sukupuoleen ja sen ongelmaksi??????- Anonyymi
Mollaus on turhaa. On vain erilaisia ihmisiä. Seksistä ei ole helppo puhua tai kuinka paljon siitä pitää. Tietysti vastapuolella on vaikutusta. Tuntuu vähän ajantuhlaukselta tapailla jotakuta, kun pikkuhiljaa edetessä selviää, että toinen ei juuri tarvitse seksiä. Itsestä se on luonnollinen osa parisuhdetta hyvän läheisyyden lisäksi.
Mikä siis on hyvä tapa kysyä ja kannattaako? - Anonyymi
seksi kuuluu parisuhteeseen olennaisena osana läheisyyttä ja hyvää oloa. Ei halujaan pääse pakoon. Olemme yksilöitä toisilla on halut toisilla ei. Seksielämää pitää hoitaa ja vaalia.
Pitää keksiä uutta ja mielenkiintoista. Ei ole kiellettyä toteuttamasta fantasioita joita meillä jokaisella lienee enemmän tai vähemmän.
Toisen huomioiminen jos naisella ei ole haluja ja miehellä on ei se ole ylitsepääsemätön ongelma. Molemmat voi antaa toisilleen hyvää oloa siinä muodossa kuin voi ja pystyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
seksi kuuluu parisuhteeseen olennaisena osana läheisyyttä ja hyvää oloa. Ei halujaan pääse pakoon. Olemme yksilöitä toisilla on halut toisilla ei. Seksielämää pitää hoitaa ja vaalia.
Pitää keksiä uutta ja mielenkiintoista. Ei ole kiellettyä toteuttamasta fantasioita joita meillä jokaisella lienee enemmän tai vähemmän.
Toisen huomioiminen jos naisella ei ole haluja ja miehellä on ei se ole ylitsepääsemätön ongelma. Molemmat voi antaa toisilleen hyvää oloa siinä muodossa kuin voi ja pystyyKai tuossa tarkoitettiin sitä jos henkilöt ovat vasta tutustumassa toisiinsa. Kyllä silloin on hyvä keskustella asia selväksi. Jos toista seksi ei kauheasti kiinnosta ja toista taas paljon niin ei sellainen suhde tule onnistumaan.
- Anonyymi
Siinä on myös tutkitusti voimakas sukupuolikomponentti. Toistuvasti kansainvälisissä (myös suomalaisissa) tutkimuksissa tulee esiin, että naiset menettävät himonsa miestään kohtaan, kun parisuhde vakiintuu. Himo leimahtaa sitten uudelleen, kun nainen ihastuu uuteen mieheen.
Miehellä vastaavaa ilmiötä ei ole todettu. Kysymyksessä on siis luonnollinen sukupuoliero.
- Anonyymi
Kyllä. Hän ymmärtää kunhan vain juttelet . Asia on arkaluonteinen mutta ei siitä pidä vaieta. 1kor7:1-
- Anonyymi
Halukkuus tai haluttomuus on yksilöllistä ei sitä voi yleistää. Kerran on yksi nainen kysynyt multa tykkäänkö seksistä, tottahan toki vastasin, eli haluuks joka päivä nainen kyseli seuraavaks, en sentää ja nainen sanoi haluavansa lähes päivittäin. Puolisonikin oli nuorempa aika halukas nainen, halut on vaihdelleet elömäntilanteiden heilahdellessa mutta edelleen vajaa 30 vuotta kun oltu nainen haluaa vaikka harvakseltaan.
- Anonyymi
Alko hankalaks nää parsuhteet, katotaa enskesänä. Ehkä. Hei.
- Anonyymi
Sehän riippuu ihan siitä kahdenvälisestä suhteesta, ja miten mieleinen juuri se mies on. Jos sulle seksi on rutiini, "haluan purkautua 3.1415 kertaa viikossa, mieluiten aamupäivisin", kaikille se ei ole noin mekaanista.
Rakastunut nainen haluaa paljon. Väkisinparitettu ei koskaan. - Anonyymi
Kysymys on turha siksi että seksihalut vaihtelee jokaisella. Ei nainen ole poikkeus, miehissäkin on välillä haluttomia. Seksihaluttomuus välillä ei ole sairaus mutta seksiaddikti on sairas. Frigidi on myös sairas, kyltymätön nainen.
Elämän eri tilanteet tekee seksistä monivivahteisen, väsymys, kivut, tunnetilat, stressi, pienet lapset, kiire ym. seikat vaikuttaa aina myös seksuaalisuuteen, se on normaalia.
Sopeutukaa, sopeutukaa monenlaisiin tilanteisiin ja jättäkää vaatimukset ja valitus. Vaatimukset tappaa viimeisenkin seksihalun jos hetkeen ei ole halukas. Parisuhde on paljon muuta kuin seksiä ja yhdessä oleminen, lähellä pysyminen tuo luottamusta joka voi myöhemmin johtaa seksihalujen uudelleen heräämiseen.- Anonyymi
Kiitos hienosta kommentista.
- Anonyymi
Tänä vuonna jo kolme naista samassa ikäluokassa 50v oon jättänyt vähäisen seksin takia.
Tästä lähtien kysyn aina heti kiinnostaako naista seksi viikoittain vai kuukausittain.
Aina parempi jos haluaa joka päivä tai edes silloin kun ja jos harvoin tavataan.
Alan uskoa että vanhemmat naiset ovat jo aika kaputt seksiasioissa tai ainakin vapaat naiset.- Anonyymi
Siis kuka viitsiI edes koskea yli nelikymppiseen naiseen??? Yök. Ryppyisiä kurttuja.
- Anonyymi
Mun rakas sanoi, kun aiheesta hänen kanssaan keskustelin. Tiedän kyllä velvollisuuteni, sinun ei tarvitse sitä asiaa miettiä.
Ihmettelin että mitähän se niiku käytännössä tarkoittaa?
Minun ei tosiaankaan tarvinnut asiaa miettiä. Sanoo, haluan sinun olevan onnellinen.
Kyllä minä olen hyvin onnellinen. Minun tehtäväni on tehdä hänet onnelliseksi.
Kaikki turha säätäminen on jäänyt pois. Kotityöt tulee tehtyä aina nopeasti, koska molemmat haluaa ettei toisen tarvitse tehdä. Tuntuu kuin olisi aikaa enemmän kaikkeen. Myös omaa aikaa.
Tiedän olevani hänelle, myös se lohtu, tuki ja turva. Jos itkettää, niin en kiellä. Senkun itkee sylissäni. Kyllä siinä omakin stressi katoaa.
Jos olemme väsyneitä, yhdessä tai erikseen, molemmat haluaa silloinkin olla juuri toisensa seurassa. Koska molemmat tietää, missä on hyvä olla.
Meillä ei taida kiire olla kuin kotiin :) . Molemmat tykkää työstään ja arvostaa toistensa työtä. Menemme töihin aina hyvissä ajoin. Jos toisella on esim. vapaa ja toisen pitää nousta aikaisin. Vapaalla oleva nousee valmistamaan aamiaisen. Ei siksi että täytyy, vaan siksi että saa.
Rakkaani juuri eilen sanoi: *Tuntuu kuin meillä olisi joku salaisuus, mitä kukaan muu ei tiedä.*- Anonyymi
Kaunista. Teillä on asiat hienosti.
- Anonyymi
Minulta joskus nainen kyseli baarissa, kun päädyimme juttelemaan vähän syvällisempiä, että kuinka tärkeää seksi on minulle parisuhteessa.
Sanoin, että tykkään kyllä, mutta ei se ole tärkeimpien asioiden top kolmessa. Hän taas kertoi, että hänen on saatava joka päivä.
Aloittajalle sanoisin, että on minusta ok kysyä asiaa, mutta in kyllä varauduttava , ettet saa totuudenmukaista vastausta. Jotain päätelmiä voit tehdä hänen käyttäytymisestä ennen sänkyyn menoa, sängyssä ja sänkytouhujen jälkeen. - Anonyymi
Halut kyllä vaihtelee, ainakin minulle (60 v.). Joskus menee parikin kuukautta, ettei tee mieli koska on jotain muuta meneillään tms. ja joskus sitten tekee mieli koko ajan. Onneksi minulla on puoliso, joka tuon ymmärtää. Ei ole koskaan yhteisten vuosikymmenten aikana kysellyt "miten paljon pidän seksistä" koska ei tuollaiseen voi oikein vastata. Oikean ihmisen kanssa seksi tuntuu mukavalta ja kiinnostaa, vaikkei aina niin haluttaisikaan.
- Anonyymi
Me ei puhuttu seurustelun alettua tai sen aikana mitään seksistä, nainen oletti että minä miehenä haluan ja näinhän se oli ja sitä oli reilusti. Tyytyväinen pitää olla että naisella ei juuri nuttura kiristänyt määrän eikä muutenkaan seksileikkien suhteen.
- Anonyymi
Tartteeko tuota kysyä? Lyhyen tutustumisen jälkeen voi muun keskustelun ohessa tunnustella mieltymyksiä mutta ainakaan minun ikäluokkani ukot eivät kysyneet suoraan.
Pitemmässä parisuhteessa asiat ovat selviä ilman puheita.
Olemme olleet aviossa 50 vuotta ja viimeiset parikymmentä vuotta vaimoni on ollut aloitteen tekijä toteuttaen mielitekojaan pari kertaa viikossa.
Sen verran ikä on nahistanut vanhuksia, että pitäessäni tissuttelukausia, pisimmillään muutaman viikon, niin vaimoni pitää niitä omina lominaan. Tietää, ettei ukko ole täydessä tarässään ja koko touhun on sattuman varaista ja rajoittuu käsipeliin. Oraalikin on harvinaista. - Anonyymi
Juuri tuon takia en halua parisuhdetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1346553
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495669- 1134796
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434450Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523842- 633021
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.432869Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242272- 332196
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152167