(17 v.) En pysty lopettamaan käsien pesua, pakko pestä koko ajan (on mulla muitakin pahempia pakkomielteisiä juttuja mun mielestä mutta ulkopuolisille tämä on se vakavin.......)
En usko että ketään pystyy auttamaan.... halusin vain jakaa tai puhua koska olen vähän niinkuin yksin tämän kanssa
käsissä haavoja liiallisen pesun takia
4
73
Vastaukset
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Joskus pelkkä kirjoittaminen helpottaa ja selkeyttää ajatuksia. Toisaalta myös ulkopuolinen tuki voisi olla hyvä voimavara. Asioista keskusteleminen voi auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja helpottaa jaksamista.
Tässä tiedoksesi pari paikkaa joihin voit halutessasi olle yhteydessä, jos haluat jutella tilanteestasi. Näihin voit olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:
- Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/
Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.
- Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
Ystävällisin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata- Anonyymi
Keskustelu apu auttaa. Sen lisäksi ilmainen miniterapia, pakko-oireiden omahoito-opas voi auttaa. Googlaa mielenterveystalo omahoito opas.
- Anonyymi
Kiitos
- Anonyymi
Voit mennä ihan tavalliselle lääkärille vaikka terveyskeskukseen. Pakko-oireiden häiriö kuuluu lienee yleisimpiin mielenterveyden häiriöihin. Kohtuutonta olettaa, että saat hoidettua itsesi ilman ammattilaista apua.
Terve iho on tärkeä suoja ympäristön haitta-aineita vastaan. Liika pesu voi aiheuttaa vaikean käsi- ihottuman, jolloin alkuperäinen puhdistumisen idea on kääntynyt pahasti päälaelleen. Olen itse sairastanut pahan käsi-ihottuman, enkä suosittele sitä muille. Se hankaloittaa elämää todella paljon ja on sosiaalinen haitta. Mutta niin on pakko-oireinen häiriökin. Eli hae apua, tarvitset sitä! Sinulla on elämä edessäsi, joten häiritsevä ahdistus on hoidettava pois! Pakon takana on ahdistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk695494Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit6153571SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit842939Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no2872769"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –961830Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6601760Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4861441Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re241401Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti141371Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?
Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .183948