Luomiselle ei ole mekanismia.

Anonyymi

Piste. Siihen kaatui luomisusko.

19

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ettei. Vaikkapa evoluutio, abiogeneesi, alkuräjähdys ja nukleogeneesi.

    • Luomiselle on mekanismi, mutta me ihmiset ei voida koskaan saada sitä selville, koska se oli asia jota tässä universumissa ei ole koskaan tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

      • Anonyymi

        Trollikultaseni, me tiedämme sen jo. Ikävää ettei se ole valjennut sinulle.


      • Anonyymi

        Universumista tuli universumi mutta ei tässä universumissa)?


      • Olen ennenkin törmännyt ongelmien siirtoon. Nuorena luin Dänikeniä, joka kreationistisin perusteluin kertoi, miten elämä ei ole voinut syntyä Maassa. Sen on siis pitänyt tulla avaruusmiesten tuomana.
        Muistan vieläkin nuoren miehen pettymyksen. Ensin todistetaan, ettevät miljardit vuodet riitä älykkään elämän syntyyn ja heti perään väitetään vielä paljon ihmistä älykkäämmän lajin tuoneen elämän maapallolle. Melkoinen ongelman siirto ilman, että ongelma poistui mitenkään. Päin vastoin. Selitys oli vielä paljon epätodennäköisempi, kuin mitä sillä yritettiin selittää. Törkeää lukijoiden aliarvioimista.
        Oli viimeinen Däniken minulta ja taisi olla ensimmäinenkin.

        Nyt sinä teet vielä suuremman loikan. Siirrät elämän synnyn kokonaan universumimme ulkopuolelle. Älyllinen tuplahärveli kahdella kierteellä. Sinulla varmaan on myös näyttöä väitteellesi?


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Olen ennenkin törmännyt ongelmien siirtoon. Nuorena luin Dänikeniä, joka kreationistisin perusteluin kertoi, miten elämä ei ole voinut syntyä Maassa. Sen on siis pitänyt tulla avaruusmiesten tuomana.
        Muistan vieläkin nuoren miehen pettymyksen. Ensin todistetaan, ettevät miljardit vuodet riitä älykkään elämän syntyyn ja heti perään väitetään vielä paljon ihmistä älykkäämmän lajin tuoneen elämän maapallolle. Melkoinen ongelman siirto ilman, että ongelma poistui mitenkään. Päin vastoin. Selitys oli vielä paljon epätodennäköisempi, kuin mitä sillä yritettiin selittää. Törkeää lukijoiden aliarvioimista.
        Oli viimeinen Däniken minulta ja taisi olla ensimmäinenkin.

        Nyt sinä teet vielä suuremman loikan. Siirrät elämän synnyn kokonaan universumimme ulkopuolelle. Älyllinen tuplahärveli kahdella kierteellä. Sinulla varmaan on myös näyttöä väitteellesi?

        Tuo nikkini varastanut asdfman onkin uskovaa teeskentelevä trolli. Ei ole ihme, että hän tekee loogisia virheitä.

        - Aito asdfman


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Olen ennenkin törmännyt ongelmien siirtoon. Nuorena luin Dänikeniä, joka kreationistisin perusteluin kertoi, miten elämä ei ole voinut syntyä Maassa. Sen on siis pitänyt tulla avaruusmiesten tuomana.
        Muistan vieläkin nuoren miehen pettymyksen. Ensin todistetaan, ettevät miljardit vuodet riitä älykkään elämän syntyyn ja heti perään väitetään vielä paljon ihmistä älykkäämmän lajin tuoneen elämän maapallolle. Melkoinen ongelman siirto ilman, että ongelma poistui mitenkään. Päin vastoin. Selitys oli vielä paljon epätodennäköisempi, kuin mitä sillä yritettiin selittää. Törkeää lukijoiden aliarvioimista.
        Oli viimeinen Däniken minulta ja taisi olla ensimmäinenkin.

        Nyt sinä teet vielä suuremman loikan. Siirrät elämän synnyn kokonaan universumimme ulkopuolelle. Älyllinen tuplahärveli kahdella kierteellä. Sinulla varmaan on myös näyttöä väitteellesi?

        Luomisen tuloksena syntyi tämä universumi, mutta luominen ei tapahtunut tässä universumissa.

        Mitä sitten, jos et tätä ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nikkini varastanut asdfman onkin uskovaa teeskentelevä trolli. Ei ole ihme, että hän tekee loogisia virheitä.

        - Aito asdfman

        Se nikkivaras on palstaa 24/7 päivystävä entinen nikki Heh hah.

        Käski poistaa viestini, kun paljastin hänet.

        Viesti ehti vanheta vain muutaman minuutin.

        Miten Heh hah saa poistettua viestejä muutamassa minuutissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luomisen tuloksena syntyi tämä universumi, mutta luominen ei tapahtunut tässä universumissa.

        Mitä sitten, jos et tätä ymmärrä?

        Ja sinulla on tuolle väitteelle varmaan jotain näyttöä?
        Asian ymmärtäminen ja höyrähtäneisiin tarinoihin luottaminen ei taida olla sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nikkivaras on palstaa 24/7 päivystävä entinen nikki Heh hah.

        Käski poistaa viestini, kun paljastin hänet.

        Viesti ehti vanheta vain muutaman minuutin.

        Miten Heh hah saa poistettua viestejä muutamassa minuutissa?

        "Miten Heh hah saa poistettua viestejä muutamassa minuutissa?"

        Kenties väittämällä että niissä on niin sanottu n-sana?


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Ja sinulla on tuolle väitteelle varmaan jotain näyttöä?
        Asian ymmärtäminen ja höyrähtäneisiin tarinoihin luottaminen ei taida olla sama asia.

        Kuka tässä on puhunut höyrähtäneistä tarinoista ja niihin luottamisesta? Sinä. En minä.

        Onko sinulla näyttöä siitä, että luominen ei olisi tapahtunut ja universumi ei olisikaan luomisen tulosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten Heh hah saa poistettua viestejä muutamassa minuutissa?"

        Kenties väittämällä että niissä on niin sanottu n-sana?

        Miten Heh hah tai joku muu on onnistunut kirjoittamaan minun rekisteröimälläni nikillä tänne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Heh hah tai joku muu on onnistunut kirjoittamaan minun rekisteröimälläni nikillä tänne?

        Onhan pankkeja ja puolustuslaitoksiakin hakkeroitu. Tänne lienee vielä helpompi tunkeutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä on puhunut höyrähtäneistä tarinoista ja niihin luottamisesta? Sinä. En minä.

        Onko sinulla näyttöä siitä, että luominen ei olisi tapahtunut ja universumi ei olisikaan luomisen tulosta?

        > Onko sinulla näyttöä siitä, että luominen ei olisi tapahtunut ja universumi ei olisikaan luomisen tulosta? >

        Luomista ei tarvitse todistaa olemattomaksi, jos on sitä mieltä että sitä ei ole tapahtunut. Todistustaakka on niillä, jotka väittävät että luominen *on* tapahtunut.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Ja sinulla on tuolle väitteelle varmaan jotain näyttöä?
        Asian ymmärtäminen ja höyrähtäneisiin tarinoihin luottaminen ei taida olla sama asia.

        Universumin olemassaolo todistaa Jumalan luomistyöstä. Universumia ei olisi olemassa ilman luojaansa.

        Ja tämä luoja on pakostikkin luomakunnastaan erillinen, siis universumin ulkopuolella. Enhän minäkään ole osa leipomani kakkua, vaan kakku ja kakun leipuri on eri oliot.

        Kakun leipominen ei tapahtunut kakussa, vaan leipomisprosessi tapahtui kun kakkua ei vielä ollut edes olemassa. Sama pätee universumin luomiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Onko sinulla näyttöä siitä, että luominen ei olisi tapahtunut ja universumi ei olisikaan luomisen tulosta? >

        Luomista ei tarvitse todistaa olemattomaksi, jos on sitä mieltä että sitä ei ole tapahtunut. Todistustaakka on niillä, jotka väittävät että luominen *on* tapahtunut.

        "Väitteet luomisesta perustuvat pelkästään jumaltaruihin."
        "Maailma on syntynyt sattumalta itsestään."
        "Maailma on ollut aina olemassa muodossa tai toisessa."

        Jokainen väite voidaan kääntää positiiviseksi.

        Todista, että luomista ei ole tapahtunut.

        Todista, että maailma on syntynyt ilman luomista tai ollut aina olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä on puhunut höyrähtäneistä tarinoista ja niihin luottamisesta? Sinä. En minä.

        Onko sinulla näyttöä siitä, että luominen ei olisi tapahtunut ja universumi ei olisikaan luomisen tulosta?

        Tiede on koonnut melkoisen vahvan näytön siitä, miten universumimme on syntynyt. Minulla ei ole mitään syytä kyseenalaistaa tutkijoiden työtä. Luonnontieteet eivät tunne minun tietääkseni ainuttakaan ilmiötä, joka vaastisi selityksekseen yliluonnollista toimijaa.

        "Luominen on tapahtunut" on positiivinen väite ja väitteen esittäjällä on todistustaakka.

        "Universumista tuli universumi mutta ei tässä universumissa."

        Onko siitä toisesta universumista havaittavissa mitään merkkiä, jolla asia voitaisiin todentaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Väitteet luomisesta perustuvat pelkästään jumaltaruihin."
        "Maailma on syntynyt sattumalta itsestään."
        "Maailma on ollut aina olemassa muodossa tai toisessa."

        Jokainen väite voidaan kääntää positiiviseksi.

        Todista, että luomista ei ole tapahtunut.

        Todista, että maailma on syntynyt ilman luomista tai ollut aina olemassa.

        Olemassaolemattomuutta ei voi todistaa. Rautalangasta vääntäen: on mahdotonta todistaa, että lentäviä vaaleanpunaisia yksisarvisia ei olisi olemassa.

        Jos väität, että maailma on luotu tai että Jumala on olemassa, sinun on pystyttävä todistamaan se. Saa suorittaa. Onnea matkaan.

        Äläkä tarjoa Raamattua todisteeksi.


    • "Universumista tuli universumi mutta ei tässä universumissa."

      Onko siitä toisesta universumista havaittavissa mitään merkkiä, jolla asia voitaisiin todentaa?


      Universumin luominen ei tapahtunut tässä universumissa samasta syystä kuin kakun leipominen ei tapahdu kakussa, vaan leipomossa/konditoriassa.

      Jos väittää että universumin luominen pitää tapahtua universumissa, niin se olisi sama kuin väittäisi että kakun leipominen pitää tapahtua kakussa (tai jossain toisessa kakussa).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe