Du bist ein Licht im meinen Dunkelheit / eine Ursache zu weitermachen / und ein Wünsch dem Ich niemals hat gesagt.
Trotz Ich strebe kühl zu bleiben / Du lasst mich auf / mit ein langen Blick beim deine brauen Augen.
-Mikey 2019-
Siinäpä runomuotoon puettuna pitkällisen pohdinnan tulos. Miten tiivistäisin ajatukseni ja tunteeni rehellisesti sekä liioittelematta? Ja miten kertoisin sen liiaksi tunkeilematta?
Arkeni valoksi nimesin sinut jo viime talven pimeinä hetkinä, jolloin ajoittain vajosin omaan synkkyyteeni. Tunsin oloni joka kerta paremmaksi, kun vain kävin luonasi. Hymysi ja lämmin katseesi sulattivat roudan sisältäni ja saivat ajoittain jopa poskeni hehkumaan. Sinussa on jokin läpitunkeva voima, joka upposi minuun jo ensikohtaamisellamme kolme vuotta sitten. Viime talvena vaikutuksesi oli voimakas, ja päädyin analysoimaan sitä jopa liiaksi. Onnistuin päästämään itseni kierroksille suhteesi ja käyttäydyin välillä kuin ihastunut teinipoika rikkoen yksityisyytesi rajoja. Sain kuitenkin itseni kasattua muutamien viikkojen aikana, mutta sisääni jäi palo, joka ei ole sammunut vieläkään.
Tuo palo sai minut näin puoli vuotta myöhemmin kirjoittamaan tuon saksankielisen runon, jotta osaisin pukea tunteeni oikeisiin raameihin. Runon sanoin vielä suomeksi: Tuot valon arkeeni olemalla oma lämmin itsesi. Saat minut jatkamaan, vaikka välillä haluaisinkin heittää pyyhkeen kehään ja kävellä pois. Olet toive, jota en koskaan toivonut. Vaikka yrittäisin pysyä viileänä, saat sieluni sulamaan ruskeiden silmiesi lämpimällä katseella. Olet ihana erikoistapaus, S.
Arkeni valolle
26
622
Vastaukset
- Anonyymi
Kahden kuukauden jälkeen luettuna tässä on vieläkin kaikki kohdallaan, vaikka kaiken kelailun jälkeen tunnetasoni on hieman laantunut. Edelleen, saat minut vieläkin halutessasi sulamaan pelkällä katseellasi, arkeni hehkulamppu.
☃️- Anonyymi
Samoja ajatuksia:).
🤗🧸 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoja ajatuksia:).
🤗🧸Ihan muuten vaan vai osuuko tarina?
☃️ - Anonyymi
Laantunut, eli paremmin hallinnassa. Ei siis hiipunut saati sammunut. Liekki elää edelleen, ja pidän siitä huolta🔥. Sen lämpö pitää miehen sielun elossa talven sydämenä.
Tuolla S:llä en tarkoittanut palstan yleiskommentaattori S:ää, mutta jos sinäkin tunsit ne jälleen omaksesi, niin ole hyvä vain. Jos kirjoitukseni koskettavat edes jotakin, silloin ne ovat onnistuneet.
☃️, 65°N - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laantunut, eli paremmin hallinnassa. Ei siis hiipunut saati sammunut. Liekki elää edelleen, ja pidän siitä huolta🔥. Sen lämpö pitää miehen sielun elossa talven sydämenä.
Tuolla S:llä en tarkoittanut palstan yleiskommentaattori S:ää, mutta jos sinäkin tunsit ne jälleen omaksesi, niin ole hyvä vain. Jos kirjoitukseni koskettavat edes jotakin, silloin ne ovat onnistuneet.
☃️, 65°NKoska toisessa ketjussa eräs asia jäi vaivaamaan, kirjoitan siitä tänne sinulle, arkeni valo ja 🔥: Toivon, etten ole muissa ketjuissa kirjoitellut liiaksi viittauksia tunteistani ja siten ahdistanut sinua. Välillä kirjoitan niistä ihan vain itselleni, joskus toivon sinunkin lukevan ne. Vaihtelen nickiä ihan tarkoituksella, etteivät sivustaseuraajat pääse liian selvälle johtolangalle ja keksi varmuudella kuka kirjoittaa ja keneen ne voisivat liittyä. Melko usein kyllä olet mielessä kun kommentteja tai avauksia kirjoitan, sitä en voi kieltää. Sinä ilmeisesti tunnistat jo tekstistä kirjoitukseni?
On vaikea tasapainoilla tunteista varovaisen kertomisen ja korrektin etäisyyden pitämisen välillä. En halua, että luulet minun unohtaneen sinut. En todellakaan ole, olet edelleen siellä mihin sinut "silmäketjussa" kuvailin. Ehkä olet lukenut senkin? Tiedän tilanteesi, mutta siltikin tunnen että meidän välillä on jokin erityinen side, jollaista en ole aiemmin kokenut. Siksi täälläkin roikun, kun en muuten voi kaikesta puhua. Tiedät syyt siihen kyllä.
Tämä sille tietylle S:lle, jonnekin Pohjoiseen.
☃️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska toisessa ketjussa eräs asia jäi vaivaamaan, kirjoitan siitä tänne sinulle, arkeni valo ja 🔥: Toivon, etten ole muissa ketjuissa kirjoitellut liiaksi viittauksia tunteistani ja siten ahdistanut sinua. Välillä kirjoitan niistä ihan vain itselleni, joskus toivon sinunkin lukevan ne. Vaihtelen nickiä ihan tarkoituksella, etteivät sivustaseuraajat pääse liian selvälle johtolangalle ja keksi varmuudella kuka kirjoittaa ja keneen ne voisivat liittyä. Melko usein kyllä olet mielessä kun kommentteja tai avauksia kirjoitan, sitä en voi kieltää. Sinä ilmeisesti tunnistat jo tekstistä kirjoitukseni?
On vaikea tasapainoilla tunteista varovaisen kertomisen ja korrektin etäisyyden pitämisen välillä. En halua, että luulet minun unohtaneen sinut. En todellakaan ole, olet edelleen siellä mihin sinut "silmäketjussa" kuvailin. Ehkä olet lukenut senkin? Tiedän tilanteesi, mutta siltikin tunnen että meidän välillä on jokin erityinen side, jollaista en ole aiemmin kokenut. Siksi täälläkin roikun, kun en muuten voi kaikesta puhua. Tiedät syyt siihen kyllä.
Tämä sille tietylle S:lle, jonnekin Pohjoiseen.
☃️Meneekö vyöryttämiseksi vai ei? Kerron näin: Katsoin tänään sinua seesteisenä, sillä sait jälleen kaiken muun säpinän katoamaan sen lyhyen hetken ajaksi. Katsoin pikaisesti silmiisi ja näin hymysi. Pelastit jälleen yhden päiväni,☀️.
☃️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meneekö vyöryttämiseksi vai ei? Kerron näin: Katsoin tänään sinua seesteisenä, sillä sait jälleen kaiken muun säpinän katoamaan sen lyhyen hetken ajaksi. Katsoin pikaisesti silmiisi ja näin hymysi. Pelastit jälleen yhden päiväni,☀️.
☃️En tiedä luetko näitä, kun mitään selvästi tunnistettavaa kommenttia ei ole tullut. Kirjoitan silti, joko itselleni tai sivustaseuraajien iloksi?
Luin palstalta omia kirjoituksiani viime syksyltä, ja totesin, että vaikka tuolloin yritin olla "järkevä" ja suitsia tunteeni sinua kohtaan jonnekin karsinaan, eivät ne siellä juuri pysyneet. Ihan arkiset kohtaamistilanteemme ja niissä tapahtuneet tunnetason heilahdukset ryskäsivät aidan hetikohta rikki.
Tilanne on sama kuin yrittäisi saada vapaana kirmannutta oria valjastettua kärryn eteen laput silmillä. Ei onnistu, ori pillastuu ja repii itsensä irti valjaista. Samalta tuntuu sisälläni: Kuin jollakin pakon voimalla yrittäisin suitsia itseni, vaikka tiedän etten siihen suostu. Vetoruunaksi en vain taivu, sydän on siihen liian voimakas.
☃️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä luetko näitä, kun mitään selvästi tunnistettavaa kommenttia ei ole tullut. Kirjoitan silti, joko itselleni tai sivustaseuraajien iloksi?
Luin palstalta omia kirjoituksiani viime syksyltä, ja totesin, että vaikka tuolloin yritin olla "järkevä" ja suitsia tunteeni sinua kohtaan jonnekin karsinaan, eivät ne siellä juuri pysyneet. Ihan arkiset kohtaamistilanteemme ja niissä tapahtuneet tunnetason heilahdukset ryskäsivät aidan hetikohta rikki.
Tilanne on sama kuin yrittäisi saada vapaana kirmannutta oria valjastettua kärryn eteen laput silmillä. Ei onnistu, ori pillastuu ja repii itsensä irti valjaista. Samalta tuntuu sisälläni: Kuin jollakin pakon voimalla yrittäisin suitsia itseni, vaikka tiedän etten siihen suostu. Vetoruunaksi en vain taivu, sydän on siihen liian voimakas.
☃️Edelleen jatkan tätä avointa anonyymia yksinpuheluani:
Mietin usein miksi tunnut eräällä tavalla tutulta, vaikka en tunne sinusta oikeasti kuin pintaraapaisun verran, sen verran mitä olet itsestäsi kertonut. Jotenkin vain odotan, milloin uskallat avata sielusi minulle. Älä pelkää, että säikähdän jotain, en ole mikään pumpulissa kasvanut tai kuplassa elänyt mies.
Sinussa on mielettömän paljon hyvää, ne kyllä kompensoivat ne pimeät puolet, joita ehkä pelkäät paljastaa. Minussakin niitä pimeyksiä on ihan riittämiin, usko pois. Niiden kertomisen pelosta huolimatta odotan hetkeä, jolloin voimme puhua ja avautua kaikesta. Luotan sinuun ja toivottavasti sinä myös minuun. Sanoin kerran, etten koskaan tarkoituksella satuttaisi sinua, koska olet liian lähellä sydäntäni siihen. Se pitää edelleen, ☀️.
Yksinpuhelujen erikoismies,
☃️
- Anonyymi
Voihan sen yksinpuhelun lopettaa, puhuisit minulle, saisin tietää sinusta enemmän. Koskaan en halua satuttaa sinua, varmaan tiedätkin jo sen.
- Anonyymi
Haluaisin puhua kanssasi, jos saisin siihen tilaisuuden. Sovitaan kasvotusten joku aika, milloin voidaan rauhassa jutella. Vaikka huomenna klo 11:20 tarkemmin?
☃️
- Anonyymi
Odotan huomista, täytyy yrittää nukkua välillä. Hyvää yötä !
- Anonyymi
Odotan minäkin. Hyvää yötä!
- Anonyymi
En tiedä vieläkään oletko sinä vai joku muu?
Jos olet sinä, mikset tullut paikalle silloin 11:20 tai uudelleen päivän jälkeen? Odottelin näkösällä puoli tuntia, kunnes lähdin pois.
Haluaisin edelleen sopia meille sopiva ajan, jolloin voisimme puhua kaksistaan rauhassa. Kahvila tms. neutraali paikka, ihan vaan sinä ja minä, omina itseinämme. Mulle käy tänään tai huomennakin työpäivän jälkeen. Viikonloppunakin on menoa, mutta sunnuntaina käy klo 16 jälkeen.
☃️
- Anonyymi
Taisimme mennä ristiin, oli pakkasta, en jäänyt odottamaan pidempään.
- Anonyymi
Ok. Huomenna samoihin aikoihin, päivän päätteeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Huomenna samoihin aikoihin, päivän päätteeksi?
Tuo ristiinmeno ei kuulosta oikealta vastaukselta. Enkä ole saanut mitään tunnistetta(nicki, nimikirjaimet, jokin sinuun liittyvä numero ym.), joten oletan keskustelleeni vedättäjän kanssa? Jos odottelin sinua tänään "ST:llä", oliko kyseessä huoltamo vai ei? Ja mikä onko ko. paikan osoitenumero kerrottuna piillä? Oikea henkilö tietää kyllä vastaukset, vedättäjä voi vain arvailla. Tällä haen riittävän luotettavaa tunnistusta, jos et halua paljastaa nimikirjaimiasi.
☃️, eli Mr. Snowman - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ristiinmeno ei kuulosta oikealta vastaukselta. Enkä ole saanut mitään tunnistetta(nicki, nimikirjaimet, jokin sinuun liittyvä numero ym.), joten oletan keskustelleeni vedättäjän kanssa? Jos odottelin sinua tänään "ST:llä", oliko kyseessä huoltamo vai ei? Ja mikä onko ko. paikan osoitenumero kerrottuna piillä? Oikea henkilö tietää kyllä vastaukset, vedättäjä voi vain arvailla. Tällä haen riittävän luotettavaa tunnistusta, jos et halua paljastaa nimikirjaimiasi.
☃️, eli Mr. SnowmanTaitaa olla paras himmata tämän kirjoittelun kanssa, ettei ☀️ siirrä minua mustalle listalle.
Sanaseppo vaikenee täällä vähäksi aikaa. Se oikea arkeni valo voi viestiä milloin vaan. Tiedän, että luet näitä kirjoituksiani, ainakin välillä..
☃️
- Anonyymi
Viikon maltoin olla kirjoittamatta. Kulunut viikko oli harmaa, sillä heti maanantaiaamuna sain viileän aloituksen viikkoon. Siksi en puhunut sinullekaan mitään koko päivänä. Tiedät kyllä syyn, "Neiti 2^3".
Tilanteet muuttuu, mutta koska kuulemani mukaan egoni on suuri, pääsen niistä nopeasti yli.
Olisin muutamaan otteeseen viikon aikana halunnut puhua kanssasi kertoen, että ymmärsin viestisi jo sinun kertomana. En sitä tehnyt, koska päätin pitää etäisyyttä. Jos haluat minun lopettavan kaiken yhteydenoton ja tänne kirjoittelun sinuun liittyen, sano se suoraan.
Jos kuitenkin haluat pitää yllä tätä sidettämme, kerro sekin. En ole meedio, joka kristallipallostaan näkee mielesi liikkeet. Yritän aistia niitä silmistäsi kaikkea silti tunnistamatta.
Kerro, ja puhu minulle ajatuksistasi suoraan. Tiedät, että tietyistä raameista huolimatta meillä on jollakin tasolla erityinen side, jonka vuoksi siedän kyllä , vaikka haukkuisit minut pystyyn. En ole siitä "valtavasta egostani" huolimatta haavoittumaton, ja sinun veitsesi uppoaa syvälle, jos siihen turvaudut. Siksi toivon sinun puhuvan minulle, että lopulta käsittäisin miten minut koet, ja voisin lopettaa tämän jahkailun.
Näissä hieman tummissa tunnelmissa kohti viikonloppua.
☃️- Anonyymi
En ymmärrä tätä tarinointiasi. Oletko sinä se sama vedättäjä Mikey joka vedättää täällä emäntiä /emäntää mennen tullen ja palatessa? Vedätit minuakin joulun tienoilla 100/0
Minusta operointisi palstalla on arveluttavaa.
En tiedä kelle kirjoitat, mutta minulla ei ainakaan ole sinun teksteihisi yhtään luottamusta.
Kaikesta huolimatta illan jatkoa.
✳️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä tätä tarinointiasi. Oletko sinä se sama vedättäjä Mikey joka vedättää täällä emäntiä /emäntää mennen tullen ja palatessa? Vedätit minuakin joulun tienoilla 100/0
En tiedä kelle kirjoitat, mutta minulla ei ainakaan ole sinun teksteihisi yhtään luottamusta.
✳️Vedättäminen on ilkeämielistä ja selvästi tarkoitushakuista toimintaa. Minä en sitä tee, ainakaan en sitä tiedosta. Kuka vedätti ja ketä? Kuka luuli jostakin jotain?
Tämä on anonyymipalsta, jossa ei koskaan tiedä kuka on kuka. Oletko sinä se, joksi luulen vai joku muu? Kerropa se.
Minä olen täällä kirjoittanut kaiken ihan puhtaasti ajatuksia purkaakseni. En ole vedättänyt tarkoituksella ketään. Jos olenkin kirjoittanut joskus sinulle, niin ihan aidoista ajatuksista on ollut kyse. Luota tai älä, tuskin se mitään muuttaa mihinkään, vai kuinka? Jos haluat palata joulun tienoille, lue kaikki uudelleen tiedostaen, että joku luuli koko ajan kirjoittavansa ehkä sinulle. Aidosti.
Jos olet se keneksi luulen, olet terävä, joten tuskin tarvitsee kaikkea tästäkään ketjusta availla. Voin toki lopettaa nämä kokonaan iäksi, jos se sinun tai muiden oloa helpottaa. Olenkin koettanut päästä puhumaan kanssasi, jotta voisimme selvittää näitä ja muitakin juttuja. Ettei jää kummittelemaan taustalle. Jos vaikka saisit samalla taas jonkun solmun päästäni avattua? Viimeksi teit melkoisen ahaa- elämyksen.
☃️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
✳️Äskeisestä viestin sävystä huolimatta, illan jatkoa sinullekin.
⛄ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedättäminen on ilkeämielistä ja selvästi tarkoitushakuista toimintaa. Minä en sitä tee, ainakaan en sitä tiedosta. Kuka vedätti ja ketä? Kuka luuli jostakin jotain?
Tämä on anonyymipalsta, jossa ei koskaan tiedä kuka on kuka. Oletko sinä se, joksi luulen vai joku muu? Kerropa se.
Minä olen täällä kirjoittanut kaiken ihan puhtaasti ajatuksia purkaakseni. En ole vedättänyt tarkoituksella ketään. Jos olenkin kirjoittanut joskus sinulle, niin ihan aidoista ajatuksista on ollut kyse. Luota tai älä, tuskin se mitään muuttaa mihinkään, vai kuinka? Jos haluat palata joulun tienoille, lue kaikki uudelleen tiedostaen, että joku luuli koko ajan kirjoittavansa ehkä sinulle. Aidosti.
Jos olet se keneksi luulen, olet terävä, joten tuskin tarvitsee kaikkea tästäkään ketjusta availla. Voin toki lopettaa nämä kokonaan iäksi, jos se sinun tai muiden oloa helpottaa. Olenkin koettanut päästä puhumaan kanssasi, jotta voisimme selvittää näitä ja muitakin juttuja. Ettei jää kummittelemaan taustalle. Jos vaikka saisit samalla taas jonkun solmun päästäni avattua? Viimeksi teit melkoisen ahaa- elämyksen.
☃️Taisin äsken jostain syystä kuohahtaa, enkä ollut taaskaan ajantasalla. Sinä ✳️ olet se toinen saman nimimerkin käyttäjä. Se, jota luulin joulun tienoilla siksi toiseksi. Ja sinä luulit minua aivan toiseksi, mieheksi jonka nimi taisi alkaa P- kirjaimella?
Kirjoitat huolellisemmin ja tarkemmin kuin se toinen henkilö, siksi erotan teidät jo, kunhan pidän pääni kylmänä...
☃️ Anonyymi kirjoitti:
Äskeisestä viestin sävystä huolimatta, illan jatkoa sinullekin.
⛄En tiedä mitä sinusta ajatella.
Osaat kirjoittaa kauniisti ja vetoavasti kuin flirttaillen ja se tekee kaiken arveluttavaksi.
Ehkä minä kuvittelin sinut häneksi jonka vuoksi joskus tulin tänne. Se kaikki teki minulle kipeää monella tavalla. Siitä huolimatta lähdin etsimään.. Sinua.. Kaikesta huolimatta.
Miten olet koettanut päästä puhumaan hänen kanssaan? /Enkä vieläkään usko olevani hän...
✳️- Anonyymi
tigrutoivottaa kirjoitti:
En tiedä mitä sinusta ajatella.
Osaat kirjoittaa kauniisti ja vetoavasti kuin flirttaillen ja se tekee kaiken arveluttavaksi.
Ehkä minä kuvittelin sinut häneksi jonka vuoksi joskus tulin tänne. Se kaikki teki minulle kipeää monella tavalla. Siitä huolimatta lähdin etsimään.. Sinua.. Kaikesta huolimatta.
Miten olet koettanut päästä puhumaan hänen kanssaan? /Enkä vieläkään usko olevani hän...
✳️Kipeää se tekee, kun huomaa etsineensä jonkun muun kuin sen jonka luuli. Vaikka se toinen olisi miten kiinnostava kirjoittaja, ei hän muutu siksi toiseksi. Pakko myöntää, että meillä vuoropuhelu kirjoitusten kautta toimi hienosti. Lähdin ihan tähtiväliselle lennolle innostuessani...
Olen pyytänyt häntä muutamaan otteeseen tapaamiseen kahvin/ oluen/drinkin tms. merkeissä, jotta voisimme puhua rennossa merkeissä. Ei ole lähtenyt eri syistä tai jättänyt vastaamatta, eli kyseessä joko turhat toiveeni tai hän epäilee motiivejani. Ja tässä on kyse siitä toisesta "lilahiutaleen" käyttäjästä.
Ketjun "Arkeni valo" on kokonaan toinen tapaus. Kuulostaa kaksoispeliltä, mutta kyse ei ole siitä. Enemmän toisiinsa limittyvistä ja erityyppisistä tunnejaksoista, joista kumpikaan ei näytä johtavan eteenpäin. Kaikkea ei voi sanoa reaalimaailman puolella eri syistä, mutta koska tiedän heidän seuraavan palstaa, kirjoitan tänne ajatuksiani. Tyhmää tai ei, mutta parempi sekin kuin hautoa pelkästään oman pään sisällä, kunnes kattila kiehuu yli.
⛄
- Anonyymi
Viisas mies olisi jättänyt nämä palstat jo aikaa sitten. Siispä en ole viisas mies. Kirjoitan tähän ketjuun lopetuksen ja ilmoitan, etten enää kirjoita tänne mitään hänelle, ☀️.
Jos hän haluaa vielä kuulla ajatuksiani, voi kertoa sen minulle. Avaan niitä tästedes vain pyydettäessä. Mielellään kasvotusten, palsta on niihin väärä paikka.
Finally free beeing stupid? ⛄ - Anonyymi
29.11.2019 Juku...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184240Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223269Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611888Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51257Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1501107Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin95834- 63745
- 176730
- 30717