Missä vietetään ikuisuus?

Anonyymi

Missä me lestadiolaiset vietämme Iankaikkisen elämän.
Meillä saarnataan aina, että se on Taivaassa, mutta miten löydän siihen Raamatun kohdan?
Olen netittänyt asiaa, ja siellä on vahvasti esillä, että se on Israelissa, Jerusalemissa, johon Jumala itse tulee.
Saisinko vahvistusta jopa siksi, että työkaverit kyselevät; - Missä lestadiolaiset viettävät ikuisuuden?
Se auttaisi tässä asiassa.

18

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meille on saarnattu, että taivaassa.

• Anonyymi

Jeesus sanoon joka uskoo minuun on ijankaikkinen elämä.

• Anonyymi

No Oulusa tietenki!
      Raamatusa sanotaan jotta pyhä hengi leppää viimeisten aikojen jälkeen pohjanmaalla

• Anonyymi

Ei ole tarpeen miettiä, missä viettää iankaikkisen elämän. On tärkeää saada iankaikkinen elämä. Raamattu ei kovin paljon avaa asiaa. Hyvä kuitenkin muistaa, että ihminen ajallisella järjellään pohtii asoita, joihin ei ymmärrys riitä, mutta ne selviävät aikanaan.

2. Kor. 5:1
      Me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen telttamajamme puretaankin, Jumalalla on taivaassa meitä varten ikuinen asunto, joka ei ole ihmiskätten työtä. [Job 4:19; 2. Kor. 4:7]

• Anonyymi

"Ei ole tarpeen miettiä, missä viettää iankaikkisen elämän. On tärkeää saada iankaikkinen elämä"
        Mites ois iankaikkisen elämän vietto helvetissä? : )

• Anonyymi

Raamattu nimenomaan kertoo koko asian, selvästi Ilmestyskirjassa 21 luvussa;

1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Vahvisus seuraavaissa jakeissä, joka kertoo sen, että niin UT, kun VT on samaa mieltä
        Juuri tämä kohta on Raamatun yksi enimmin vahistettuja kohtia.

Lestadioliset eivät lue Raamattua, joten tieto on vajavaista, eli Iankaikkisuus on Israelissa, kooltaan 2304Km kanttiinsa ja sama korkeus, muoto Pydämidi.

Mitat vahvistaa Hes. 48.16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
        17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.

Muutin ne myös ne kilometreiksi ymmärryksen edelletykseksi.

laitan myös muut vahvistukset; Jes. 65:17, Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13 Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7 .3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27; Sak. 2:14; Joh. 1:14; Ilm. 7:15. Jes. 25:8; Ilm. 7:17. Jes. 43:19 | Ilm. 19:9. Ilm. 16:17 | Ilm. 1:8, Ilm. 2:8 | Jes. 55:1

Helvetti on ylä- ilmoissa ja Jumala ei ole samalla tasolla, mitä Hän, vaan tulee alas maahan, Uuteen Paratiisiin, jossa on myös elämän puu.

Josko apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu nimenomaan kertoo koko asian, selvästi Ilmestyskirjassa 21 luvussa;

1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Vahvisus seuraavaissa jakeissä, joka kertoo sen, että niin UT, kun VT on samaa mieltä
        Juuri tämä kohta on Raamatun yksi enimmin vahistettuja kohtia.

Lestadioliset eivät lue Raamattua, joten tieto on vajavaista, eli Iankaikkisuus on Israelissa, kooltaan 2304Km kanttiinsa ja sama korkeus, muoto Pydämidi.

Mitat vahvistaa Hes. 48.16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
        17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.

Muutin ne myös ne kilometreiksi ymmärryksen edelletykseksi.

laitan myös muut vahvistukset; Jes. 65:17, Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13 Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7 .3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27; Sak. 2:14; Joh. 1:14; Ilm. 7:15. Jes. 25:8; Ilm. 7:17. Jes. 43:19 | Ilm. 19:9. Ilm. 16:17 | Ilm. 1:8, Ilm. 2:8 | Jes. 55:1

Helvetti on ylä- ilmoissa ja Jumala ei ole samalla tasolla, mitä Hän, vaan tulee alas maahan, Uuteen Paratiisiin, jossa on myös elämän puu.

Josko apua.

Missä ne kalat sitten ui, kun ei sitä merta enää ole?
        Taivaassa ei kai sit ole fisui eikä valai
        Kalastajat joutuu työttömiksi siellä taivahassa
        Mitä siell taivahassa sit syödään, kun ei veden viljaa oo enää tarjoll?
        Pelkkää kuivan maan viljasta tehtyä leipää kai sit vissiin vaan mutustellaan
        Ja tietty juodaan viiniä. Maan päällä viinin nauttiminen ei oo sallittuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ne kalat sitten ui, kun ei sitä merta enää ole?
        Taivaassa ei kai sit ole fisui eikä valai
        Kalastajat joutuu työttömiksi siellä taivahassa
        Mitä siell taivahassa sit syödään, kun ei veden viljaa oo enää tarjoll?
        Pelkkää kuivan maan viljasta tehtyä leipää kai sit vissiin vaan mutustellaan
        Ja tietty juodaan viiniä. Maan päällä viinin nauttiminen ei oo sallittuu

kalojen olemassa olosta, ilman meriä ei Raamattu valaise, koska se ei ole mahdollista, eikä olennaista, sillä Ruoka tulee Elämän puusta.

Se on Raamatussa;

Ilm. 22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Mikään kuiva se maa ei ole, koska edellinen jae kertoo veden lähteistä.

Olisit lukenut Raamattua, niin ei olisi tarvinnut tehdä noin alokasmallisia kysymyksiä.
        Siellä Leijona sekä lammas käyskentelee sovussa kedolla (nurmikolla) ja Viini on normaalia juomaa, kuten Jeesuksin sitä teki ja joi.

Kuka sen lestadiolaisten lisäksi kieltää, vaikka ovat kaappijuoppoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kalojen olemassa olosta, ilman meriä ei Raamattu valaise, koska se ei ole mahdollista, eikä olennaista, sillä Ruoka tulee Elämän puusta.

Se on Raamatussa;

Ilm. 22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Olisit lukenut Raamattua, niin ei olisi tarvinnut tehdä noin alokasmallisia kysymyksiä.
        Siellä Leijona sekä lammas käyskentelee sovussa kedolla (nurmikolla) ja Viini on normaalia juomaa, kuten Jeesuksin sitä teki ja joi.

Kaikenlaiseen sontaan sitä ihmiset uskovatkin.
        Ensimmäistäkään todistetta taivaasta, helvetistä tai elämän puusta ei ole.
        Silti osa väestöstä vannoo parisen tuhatta vuotta vanhan satukirjan nimiin.
        Aikasmoista...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikasmoista...

Neljä ja puooi tuhatta vuotta on tästä viestistä

• Anonyymi kirjoitti:

Se on Raamatussa;

Keskikala on siionissa synniksi saarnattu.

• Anonyymi kirjoitti:

Aikasmoista...

Tässä ei satukirjoja tarvita.

• Mites jos myö Kristillisyytemme jumalanvaltakunnan matkasaatossa päätymmekin ikkuisiin hoitokokkouksiin?

• Anonyymi

Mä niin haluun sellaseen taivaaseen, jossa saa tanssia. Maan päällähän se on syntiä se tanssiminen.
      Sit siellä taivaassa sais olla tarjolla hattaroita.
      Sopivä lämpötila taivaassa ois semmoset 25 astetta, ja kevyt tuulenvire ois hyvä olla olemassa.
      Sit siellä taivaassa sais olla pankkiautomaatti, josta raha ei lopu koskaan. Nyt tulee nuo ottorajat vastaan.
      Taivaassa ois kans hyvä olla semmoset liikennejärjestelyt, ettei tarviis koskaan pysähtyä punaisiin valoihin tai kytätä kärkikolmion takaa, tuleeko päätieltä autoja eteen.
      Sit taivaassa vois olla ihan kiva juttu semmonen, että seksiä ois tarjolla ja paljon. Ja ilman raskautumisen pelkoa.
      Sit taivaassa pitää kyllä olla erilliset huoneet ikuista joulua viettäville, ja nille, jotka viettää ikuisia suviseuroja. Pää siinä hajoo, jos molemmat juhlat on samaan aikaan samassa paikassa.

• Totta kai myö ollaan siellä Thaimaassakin rakkaassa kansankirkossamme ja jouluaki siäl talostellaan. Vaikka ikkuiset suviseurat oiskii, nii männööhä se joulukii siin sivus. Jeesuksel on nastat synttärit siel Thaimaan valtakunnas. Viintä ja sensellasta luvallista njamnjamia...!

• Anonyymi

Sit ois kans hirveen kivaa jos siellä taivaassa sais kattoo telkkaria. Täällä maan päällä telkkarin kattominen on syntiä.
        Taivaallisesta telkkarista näkys vain taivaallisia ohjelmia, ei sexiä tai tappamista.
        Taivaallisessa telkkarissa ois kokkiohjelmia, joissa siionimme sisaret hämmentäs suurkeittiökattilaa isoilla meloilla.
        Ja sit siellä taivaallisessa telkkarissa ois remppaohjelmia, joissa siionimme ahkerat ja kunnianhimoiset veljet myyvät ikkunoi, ovii ja kattoi. Ja asentaa keittiön kaappeja.
        Vemäritkin sukitettas ihan nuin vain sukkelaan. Ja savupiippukin sais uuden sisuksen.
        Sit siellä taivaallisessa telkkarissa ois tietty perheohjelmia. Siellä näytettäs miten 25:n lapsen iskä ja äiskä taipuu kaikkeen. Kaikille lapsille ois aikaa ja syliä. Ja tietty se ruoka ei ois koskaan kortilla.
        Semmonen teevee ois kyllä kiva sit kun me päästään sinne taivaaseen.
        Siks kannataakin pysyä uskomassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sit ois kans hirveen kivaa jos siellä taivaassa sais kattoo telkkaria. Täällä maan päällä telkkarin kattominen on syntiä.
        Taivaallisesta telkkarista näkys vain taivaallisia ohjelmia, ei sexiä tai tappamista.
        Taivaallisessa telkkarissa ois kokkiohjelmia, joissa siionimme sisaret hämmentäs suurkeittiökattilaa isoilla meloilla.
        Ja sit siellä taivaallisessa telkkarissa ois remppaohjelmia, joissa siionimme ahkerat ja kunnianhimoiset veljet myyvät ikkunoi, ovii ja kattoi. Ja asentaa keittiön kaappeja.
        Vemäritkin sukitettas ihan nuin vain sukkelaan. Ja savupiippukin sais uuden sisuksen.
        Sit siellä taivaallisessa telkkarissa ois tietty perheohjelmia. Siellä näytettäs miten 25:n lapsen iskä ja äiskä taipuu kaikkeen. Kaikille lapsille ois aikaa ja syliä. Ja tietty se ruoka ei ois koskaan kortilla.
        Semmonen teevee ois kyllä kiva sit kun me päästään sinne taivaaseen.
        Siks kannataakin pysyä uskomassa

Taivaaseen on sikskin mukava päästä, kun siellä voi polttaa tupakkaa ilman pelkoa keuhkosyövästä.
        Tupakkaa saa kyllä polttaa jo täällä maan päälläkin, mutta siitä tulee keuhkoahtauma.
        Ni siks on tosi kiva kun päästään sinne taivaaseen. Siellä ei tuu ylensyönnistä ähkyä.
        Kaksin käsin saa mättää siskojen tekemää soppaa.
        Kannattaaki pysyä uskomassa ni pääsee taivaalliseen tupakkirinkiin

• Anonyymi

Aloittajana kysyn, miksi vain kaksi vastaajaa pyrkii vastaamaan kysymykseen; - Missä vietämme Iankaikkisuuden?

Vastukset ovat samoja, jota kysyttäessä puhujatkin antavat, Taivaassa (kysyen missä se näkyy, ei vastusta) ja usein kun täälläkin, - Mitä siltä odotetaan?

Pari vastaajaa on paneutunut asiaan, mm joka aloittaa; -Raamattu nimenomaan kertoo koko asian, selvästi Ilmestyskirjassa 21 luvussa;

Onko meidän Raamatun tuntemus noin alhaalla?
      Vaikuttaa siltä, ja siksi olisi hyvä järjestää Raamattu- tunteja, kuten muillakin seurakunnilla, jossa asiantuntevat teologit valaisevat asiaa.

Vastus ei voi olla se, että "mitä minä sieltä odotan", tietämättä, pääseekö sinne, ja missä se on.

Itse luin sen kaverin vastuksen, josta mainitsin, ja etsin kaikki Raamatun kohdat, ja päädyin siihen, että Iankaikkisuus on Jerusalemissa, aivan eriä, mitä meille saarnataan.

Onko muita näkemyksiä?

Avaaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      53
      1157
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      151
      1141
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      81
      944
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      864
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      755
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe