Joululätinää

Anonyymi

Mitenkäs Teillä jouluillaan?

Itse olen lähinnä imurisiivoillut enkä vie mattoja pihalle vesisateella. Leiponut en ole yhtään mitään. Lahjoja olen ostanut lähinnä lapsenlapselle.

Jouluruoka ei meillä oikein maistu. Lasten ollessa vielä lapsia tehtiin viimeistään tapaninpäivänä muusia. Maksaltk on sentään jääkaapissa. Muutama vuosi sitten tuttava kertoi ettei heillä ole kinkkua pöydässä. Se kuulosti silloin tosi merkilliseltä. Nyt meilläkin on se tilanne. Naudanlihapalasen ehkä paistan,

Aiemmin on ollut tapana ajella kynttilöitä viemään hautausmaille. Nyt en enää tiedä viitsitäänkö sitäkään.

Joulurauhaa kuitenkin riittää.

45

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rakastan joulua! Parvekkeen laitoin joulukuntoon lokakuun puolivälissä. Kuusi, kinkku ja lahjat. Aattona kokoonnumme yhteen syömään ja joulupukki käy ja sitten kotiin yksin aattoa ja joulua viettämään ja nauttimaan.

• Anonyymi

En vietä joulua.

Kävin eilen "jouluostoksilla" illemmalla, kun jengiä ei ollut juurikaan liikenteessä. Ostin loppuvuoden tupakit, keskarit ja syötävät. Koska pidän rosollista, sitä ostin, samaten kunnollista karpalo/maksapateeta. Muutama päivä sitten normimarketti-reissulla sattui vastaan pippurirullaadia. Sitä ostin ja söin samantein.

Kun jouluun ei kiinnitä sen enenpää huomiota, näkee positiiviset puolet. Mulla se positiivisyys liittyy lähinnä ruokaan. Kaupasta helpompi ostaa joitain tuotteita, jotka silleen sesonkijuttuja, että niistä ei normaalisti ole häävi tarjonta normikaupoissa. Just maksapateet ja pippurirullaadi sellaisia. Etenkään pippurirullaadia ei edes valmista kukaan kaupallinen toimija ympäri vuoden. Itsessään helppo ruoka tehdä itsekin, vaan, asiallinen läski ei ole tavan sittarin tiskillä, pitäis hakee lihakaupasta.

Ai niin. Tässä viikolla siivottiin eteinen. Joopajoo, edellisuoden lahjakonfetit löytyi rojuläjän alta trymoon päältä. Net vietiin roskiin. Kun tässä keittiötä tutkailin, löysin rasian vihreitä kuulia. Ei meillä kukaan niitä syö, jostain, kai viimejouluna nekin tänne tunkenut.

Joululahjoja en osta, ole ostanut aikoihin. Ite saan nykyisin jostain noita hiton konfetteja, vaikken suökkään suklaata juurikaan. Lisäks edelleen on pöndellä komerossa iso kasa kerrastoja, net jo vuosikymmenien aikoina kertyneet. Niinno, en käytä kerrastoja. Pitäis kai kiikuttaa net jonnekin vaatekeräykseen.

En usko joulupukkiin, en jeesukseen, kaupallisuus tympii. Se ois se paljon toitotettu "joulurauha" kaikista hienoin asia. Siihen tässä ollut pyrkimys jo kauan, aika hyvin nykyisin jo onnistuu.

=DW=

• Vie konvehtit ja kalsarit (edellyttäen että käyttämättömät) esi pelastusarmeijan joulukeräykseen tai spr:n konttiin.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Vie konvehtit ja kalsarit (edellyttäen että käyttämättömät) esi pelastusarmeijan joulukeräykseen tai spr:n konttiin.

SPR Kontissa ovat väärinkäytösten kohteena. Ilmaiseksi saavat, lätkäisevät hintaa lähes saman kuin uusilla kaupassa myytävillä. Ja tulot käytetään lähinnä johtajiston palkkoihin.

• Anonyymi kirjoitti:

SPR Kontissa ovat väärinkäytösten kohteena. Ilmaiseksi saavat, lätkäisevät hintaa lähes saman kuin uusilla kaupassa myytävillä. Ja tulot käytetään lähinnä johtajiston palkkoihin.

Mistäs tiedät?

• Palasin eilen reissusta joten joulu vasta noin niin kuin aluillaan. Työjoulu pää-asiassa mutta tietyt perinteet on ja pysyy. Joka vuosi kotkotetaan joulusta aina vaan vähemmän niin että oleellien jää.

Äidillä tänään synttärit, viemme sinne pienen voileipäkakun , katamme pöydän kauniiksi ja juomme pienellä porukalla kaffet. Pienen paketinkin saa.

• Anonyymi

Matkoilla. Kussakin paikassa palvelijat ja työn orjat tekevät mitä tekemistä on, valmiina täyttämään toiveet jotka minulle kuuluvat. Minähän sen maksan maksoi mitä maksoi.
      Suuhuni laitan vain valmista, mielellään laadukasta.
      Tiedän, että lahjoja minulle tuodaan. Ja pitääkin tuoda, olen ne ansainnut olemalla hyvä ihminen läpi elämän. Tai ainakin melkein.

• Anonyymi

Ei mitään varsinaista jouluvalmistelua. Ei joulusiivousta, ei ruokia, ei juomia, ei mitään muuta kuin kynttilät hautausmaalle ja sitten Seutulaan.

• Anonyymi

Olen saanut pakattua iiiison paketin. Meni aikaa ja paperia ja teippiä.
        Kun en ole goldenfinger, niin joo tulihan siitä lahjannäköinen...

Beng

• Anonyymi

"Matkailijat" unohtaneet taas mitä se Greta sanoikaan..

• Anonyymi

Sen mutantin olisi syytä asettaa kuormitustekijät jonkin näköiseen tärkeysjärjestykseen.

Perinteinen tapa valita kehityskohde.
        1. Suuri volyymi. Pienelläkin muutoksella on merkitystä.
        2. Pienempi volyymi mutta kohtuullisella panostuksella on saatavissa aikaan tulosta.
        Minä en katso kuuluvani vielä kumpaankaan ryhmään.

Tuhoan maapallon ilmaston omalla tavallani. Juon maitoa! Ka. 1,5l/vrk.
        Intiassa on noin 300 miljoonaa, etupäässä turhanpäiväista nautaa.
        Suomessa on lypsylehmiä noin 0,27 miljoonaa.
        Kunhan intialaiset lahtaavat nuo kaduille paskovat turhakkeet niin minä harkitsen siirtymistä kauramaitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen mutantin olisi syytä asettaa kuormitustekijät jonkin näköiseen tärkeysjärjestykseen.

2. Pienempi volyymi mutta kohtuullisella panostuksella on saatavissa aikaan tulosta.

Kunhan intialaiset lahtaavat nuo kaduille paskovat turhakkeet niin minä harkitsen siirtymistä kauramaitoon.

Kun lopetin maitotuotteiden käytön n. 15.7.2019 ei ole ollut kuin yksi migreenikohtaus.
        Googletin migreeni ja maito ja dadaa, siellähön se oli yhtenä laukaisijana.
        Arvatkaapas, ovatko lääkärit puhuneet tästä. Nobody. Never.

Beng
        Juoksin imurin kanssa ja nyt tars pyyhkiä lattiat. Otin huilitauon. Ristiselkä ei oikein tykkää imuroinnista. Muuten. Tolussa on hyväntuoksuinen parkettipesuaine. Minä pidän siitä.
        Et ehkä sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Intian naudat on ihan turhanpäiväisiä, mutta kun niihin on siirtynyt kuolleitten
        läheisten sielut,
        ne on pyhiä ja niille viedään aamulla ensimmäisenä riisiä ja
        sitten vasta itse syödään.

• Anonyymi

Uunissa 4 kgn kinkku, pieni porkkana- ja lanttulaatikko. Mahtuivat kaikki kerralla. Tein jo pari kakkua, aattona keitän puuron ja rosolliaineet, kaupassa oli tosi halpoja punajuuria ja porkkanoita, silli on ostettu. MIes tykkää perunalaatikosta, ostan.
      Oikein nauratti kun haravoin pihan, vielä oli viimeisiä lehtiä pitkin vesiränniä ja ritilän alla, mutta nyt on siistiä. Kodin siivosin vieden vain pikkumatot ulos, märkää kaikkialla. Sydämessä jouluinen rauhaisa olo.

• Anonyymi

Nynne lattiat on pyyhitty.
        Vähitellen step by step hiivin jouluun.

Beng

• Anonyymi

Siivoan pikkasen paremmin, olen huomannut, että joulu on hyvä tekosyy siivota hiukan paremmin, muuten olen laiska nurkkia luutimaan. En mitään kaappeja siivoa, mutta esim. pyyhin asunnon ovet, jotka muuten tahtovat jäädä vähälle huomiolle. Minulla on hyvin yksinkertainen joulumenu kun yksin syön. Perunalaatikon olen vaihtanut bataattilaatikkoon, kinkkua en ole ainakaan pariin vuosikymmeneen hankkinut, mutta kirjolohta uunikalana olla pitää, samoin rosollia ja maksapateeta sekä tietenkin itse kehittämäni luumu-kermahyytelö jota olen tehnyt jo yli 4 vuosikymmentä aina jouluksi. Lahjat on hankittu ja toimitettu perille, itse en lahjoja saa, mutta en odotakaan. Joulu menee tänä vuonna ihan itsekseni, ellei sitten velipoika pistäydy kahvilla.

• Anonyymi

Jotensakin meni koko Jouluinto ohi. Adventiksi hain jo koristeita kellarista ja tuossa vielä koriste laatikot odottavat säilöönmenoa takaisin kellariin. Maanantainakin vielä töitä ja kaikista pienimmille lapsenlapsille en ole edes vielä ostanut lahjan lahjaa. Niillä on niin kummalliset lahjatoivomukset kuin elävä kissa tai koira tai telkkaria tai kännykkää....:) Koko porukka tulee syömään joulupäivänä ja hakemaan lahjansa. No jospa nämä huonekalut sais vähän eri järjestykseen jotta me kaikki taas mahduttaisi.
      Jospa se sopu sijaa antaisi ja olisi edes vähän aikaa satamatta vettä tuolla ulkona että villeimmät muksut voisivat käydä leikkipuistossa poistamassa energiaansa.
      Hytinäx1

• Anonyymi

Meil ei oo mattoi missään ennää?

• Anonyymi

Kotisiivous kerran kuukaudessa, virkamiehen eläkepäivänä.

Nettona noin 60€/kk ja joka paikka kiiltää. Ennen joulusiivousta pesetän pesulassa matot >>>100€.

Aina ennen joulua myös pesetän ja vahautan autoni.

Nämä mukavuudet vuositasolla maksavat reilun 1000€, mutta näistä en tingi.

Ei tupakkaa ei kaljaa ei ulkomaanmatkoja, vaan puhdas koti ja kiiltävä auto.

• Anonyymi

Halpaa, en kyllä laske ketään siivoomaan huusolliani kun kykenen itse vaikka yli 70 v., Auton möin pois ja ajelen taksilla sen minkä kyytiä tarvitsen, kesällä voin vuokrata auton vaikka kuukaudeksi jos tarvis. Tapansa kullakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halpaa, en kyllä laske ketään siivoomaan huusolliani kun kykenen itse vaikka yli 70 v., Auton möin pois ja ajelen taksilla sen minkä kyytiä tarvitsen, kesällä voin vuokrata auton vaikka kuukaudeksi jos tarvis. Tapansa kullakin.

Koskaan et pääse siihen siivoustulokseen kuin kotimaiset, ammatti-ihmiset, omilla huippuaineillaan. Joka paikka , sähköhellakin on niin älyttömän puhdas kuin vaan voi olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko sinulla se bögötti eli Peugeot, jota aioit aiemmin vaihtaa?

• Anonyymi

Minun Joululätinät on vähissä, koska en edes imuria aio käynnistää. Ruokia olen hankinut mieltymyksen mukaan ja tietenkin sen lanttulaatikon, joka kuuluu siihen paistamaani sianlapaan, siis ei kinkkua.

Lahjoja olen ostanut, siis lähettänyt rahaa lapsenlapsilleni ja yhtään Joulukorttia en kirjoita, saati soittele aattona mitään terveisiä.

Radion ja telkkarin suljen heti, jos joku jouluinen laulu kuuluu sieltä, joten PUHE-radio on iltaisin paras. Päivälä sielläkin soitellaan musiikkia.

Kaikin tavoin yritän sulkea mieleni siitä, mitä ennen oli, koska se oli siloin, mutta ei nyt, joten yritän elää vain tätä päivää, enkä ala herkistelemään surulla ja ikävällä menneitä, siis jossain menneissä surulla rypemisessä.

• Anonyymi

Vuodevaatteiden vaihto, imurointia, pölyjen pyyhkimistä, iltapäivällä pyykkäystä,
        illalla leipomista...
        Eilen illalla sydän meinasi tulla rinnasta... mahdanko saada tämän vielä huippuunsa.
        Onneksi on pyöräilykeli. Pitää tehdä täsmäisku kirjakauppaan.
        Olisipa kivaa, jos aattona voisi varata ravintolapöydän joulukattauksineen, mutta eihän käpykylässä!
        Ei tässä usein hössätä. Siis ainakin tämän kerran vielä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuodevaatteiden vaihto, imurointia, pölyjen pyyhkimistä, iltapäivällä pyykkäystä,
        illalla leipomista...
        Eilen illalla sydän meinasi tulla rinnasta... mahdanko saada tämän vielä huippuunsa.
        Onneksi on pyöräilykeli. Pitää tehdä täsmäisku kirjakauppaan.
        Olisipa kivaa, jos aattona voisi varata ravintolapöydän joulukattauksineen, mutta eihän käpykylässä!
        Ei tässä usein hössätä. Siis ainakin tämän kerran vielä.
        Beng

Nuin niin.
        Piparit on leivottu. Kolmea eri. Kaikki ovat samanvärisiä.
        Käytin eko-kookossokeria, ruskeaa. Ässät pötkylöitä tehdessä näyttivät siruetanoilta.
        Kauralastuista tuli kaurakökköjä.
        Haarukkaleivät sievimpiä.
        Tjaa. Näillä mennään.
        Mitähän huomenna sössin.
        Beng
        Kertokaa edes jokin epäonnistuminen jouluvalmisteluissa, vaikkapa aikojen päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuin niin.
        Piparit on leivottu. Kolmea eri. Kaikki ovat samanvärisiä.
        Käytin eko-kookossokeria, ruskeaa. Ässät pötkylöitä tehdessä näyttivät siruetanoilta.
        Kauralastuista tuli kaurakökköjä.
        Haarukkaleivät sievimpiä.
        Tjaa. Näillä mennään.
        Mitähän huomenna sössin.
        Beng
        Kertokaa edes jokin epäonnistuminen jouluvalmisteluissa, vaikkapa aikojen päästä.

maidoton laukaisi adhd päälle
        njjj

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

maidoton laukaisi adhd päälle
        njjj

Adhd:stä ei tietoa. Mutta onmmatalalentoa tullut kerrattua.
        Just joo. Pala coctail-tikkua jäi kakkuun, kun testasin kypsyyttä, nice...olen merkannut, missä lähinnä. 10 % leikattava vaivihkaa pois.
        Kaikki tarpeellinen on raahattu kaupoista. Takki juuttui pari kertaa pyörän istuimen. Olin pakettina. Ei repeämiä. Tuli paljon rumia sanoja.
        Nimilaputettava paketit, ettei jolupukilla mene kierros ö-Öö.öö.öö

Hyvin luistaa sukset, vaikkeivät olisi jalassa.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adhd:stä ei tietoa. Mutta onmmatalalentoa tullut kerrattua.
        Just joo. Pala coctail-tikkua jäi kakkuun, kun testasin kypsyyttä, nice...olen merkannut, missä lähinnä. 10 % leikattava vaivihkaa pois.
        Kaikki tarpeellinen on raahattu kaupoista. Takki juuttui pari kertaa pyörän istuimen. Olin pakettina. Ei repeämiä. Tuli paljon rumia sanoja.
        Nimilaputettava paketit, ettei jolupukilla mene kierros ö-Öö.öö.öö

Hyvin luistaa sukset, vaikkeivät olisi jalassa.

Beng

vientiä tuntuu olevan kuin sammakolla äkeen alla, mutta veikkaa että pukki lopulta laukaisee tilanteen
        tuli se sitten kumeilla tai jalaksilla
        njjj

• Anonyymi

Lohi ja valkosipulikermaperunalaatikko uunissa kypsymässä, sen jälkeen kinkku uuniin.
      Siivottu, vuodevaatteet vaihdettu, kuusi koristeltu, jouluinen olo ja leppoisa tunnelma.

Naapuri toi itse tehtyjä tuotteita, glögiä ja pihlajanmarhahyytelöä.
      Ystävä tyttärensä kanssa eilen joulukahvilla, toivat leipomansa taatelikakun.
      En ole leiponut muuta kuin joulupipareita, ihanan rauhallinen jouluun valmistautuminen, ei kiirettä eikä häsläystä.

• Anonyymi

Odotan sitä leppoisaa oloa...taidan sitten ottaa Vana Tallink tupluurin.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

Jospa se sinullekin tulisi❤

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

kokeilen, kenenkä se ohje olikaan, lioattaa kinkkua kylmässä vedessä
        ennen paistoa, että liika suola häviäisi, kun en oikein tykkää suolasta
        se kun vie parhaat maut ja aromit, tietysi suolaa saa hiukan olla.
        Hiukan on kun hyttynen nyljetään ja keitetään, ja liemi mitä siitä jää on hiukan
        njjj

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kokeilen, kenenkä se ohje olikaan, lioattaa kinkkua kylmässä vedessä
        ennen paistoa, että liika suola häviäisi, kun en oikein tykkää suolasta
        se kun vie parhaat maut ja aromit, tietysi suolaa saa hiukan olla.
        Hiukan on kun hyttynen nyljetään ja keitetään, ja liemi mitä siitä jää on hiukan
        njjj

En ole kinkkumestari alkuunkaan.
        Mutta. Ostin tyttösenä, vasta avottuneena, syväsuolatun kinkun H:gin kauppahallista ja en liottanut. Paistelin vain. Vitsit. Suolakranssi suun ympärillä joka palan jälkeen.

Beng

• Anonyymi

Ihmettelen, ovatko melkein kaikki sukulaiseni nettimuistamiseen siirtyneet. Ystävät lähettivät Postin kautta, suvusta vain yksi. Oikeistohenkisyyskö suuttui postilakosta?

Imelletty perunalaatikko uunissa. Huomenna käynti haudoilla luullakseni, ehkä hartaus. Rauhallinen Joulu on ihanin nykyään. Ennen sitä perhejoulua oli kylliksi ees taas muualla ja meillä.

• Anonyymi

Laitoin kortteja.
        Olen vanhanaikainen ja kait lapsellinen, kun kortteja on mukava saada.
        Minusta nettiviesti ihan hauskan kuvankin kanssa on pihiä.

Beng
        Kohta on imuroitava. Olen kohta potslojo ja lyön rintoihin.
        Hitsi. Aamusta puskettava pyrähdys kauppaan, p...apaperi unohtui.

• Anonyymi

Jokaisella on omat tapansa viettää Joulua, toivottavasti jokainen uskaltaa niin tehdä.

Minä leivon ja kokkaan koska tykkään siitä. Kaikki perinteiset jouluruuat teen itse eikä tule hikikään saatikka kiire. Aikuiset lapset tykkäävät tehdä jälkiruokia ja niitä saavat väsätäkin niin paljon kuin haluavat.

Haudoilla käydään ja joulusaunassa. Kaikki rauhalliseen tahtiin niin, että päikkäritki keritään joka päivä ottaa.

Mihinkäs se olisi ihmisella kiire valmiissa maailmassa. Nautitaan jokainen omalla tavallamme!

• Viime viikon siivosin, siksi että sain tunteen että nyt tapahtuu. Päivät kuluivat joutuisasti.
      Kun sain siivottua niin kaverin avustuksella siirryin mökille, hän kantoi kamat autoon. Nyt ollaan täällä kissan kanssa kahden ja viihdytään oikein hyvin. Jouluvieraat tulevat vasta Tapanina.

• Anonyymi

Ennemmin pikkasen paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti :) Kinkkua ei oo eikä lanttulooraa, mutta graavilohta ja savuankeriasta ja Vesta tillisilliä :) Tukholmaan pojan luo pariks päiväks, suap nährä onko sillä pitsaa jouluruokana :D

• Anonyymi

taitaa olla lentävää jaakoppia, ja julmust ruokajuomaa
        njjj

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

taitaa olla lentävää jaakoppia, ja julmust ruokajuomaa
        njjj

Aatosta selvisin itseannetuin tyydyttävin arvo-sanoin. Tavallaan, jos on ikään kuin seremoniamestariksi hankkiutunut, on tuli hännän alla.
        Metkaa on se, että vaikka vanhenee, voi laittaa jonkin hillittömän vaihteen päälle. Sitä on kuin kompositör ja ding dong, kaikki sujuu lopulta kuin valssi. Oikeastaan kaikki on matematiikkaa: aikaa ja määriä suhteutettuna kykyyn. Vallatonta.
        Okei, tänään sitten ensin olin kompostitör: joulupaperien, folioiden, muovien, pahvien jne. lajittelun jälkeen ja roskiinheiton jälkeen, ihka levollista. Rauhallista ruoansulatuskävelyä.

Beng
        Vielä on joulua jäljellä. (Pssszzzt: Laiskotelkaa)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aatosta selvisin itseannetuin tyydyttävin arvo-sanoin. Tavallaan, jos on ikään kuin seremoniamestariksi hankkiutunut, on tuli hännän alla.
        Metkaa on se, että vaikka vanhenee, voi laittaa jonkin hillittömän vaihteen päälle. Sitä on kuin kompositör ja ding dong, kaikki sujuu lopulta kuin valssi. Oikeastaan kaikki on matematiikkaa: aikaa ja määriä suhteutettuna kykyyn. Vallatonta.
        Okei, tänään sitten ensin olin kompostitör: joulupaperien, folioiden, muovien, pahvien jne. lajittelun jälkeen ja roskiinheiton jälkeen, ihka levollista. Rauhallista ruoansulatuskävelyä.

Beng
        Vielä on joulua jäljellä. (Pssszzzt: Laiskotelkaa)

niin mäkin, ainut minkä taas huomasin olisi isoooo jääkaappi
        missä kaikille ruokatarvikkeille olisi oma hylly, sieltä olisi helppo kylvää ja korjata, jäisi
        turhanpäiväinen sovittelu pois
        njjjj

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin mäkin, ainut minkä taas huomasin olisi isoooo jääkaappi
        missä kaikille ruokatarvikkeille olisi oma hylly, sieltä olisi helppo kylvää ja korjata, jäisi
        turhanpäiväinen sovittelu pois
        njjjj

Minun 'assarini sovittelivat' aterian jälkeen. Olin jäljestämässä....

Beng
        Muuten: miten monta kertaa tulee Raskasta Joulua, Anna laulu lahjaksi, jne.
        En tiedä, onko osissa, vai uusinta vai uusinnan uusinta?
        Mitä musiikkiohjelmia ne sellaiset ovat, kun lätistään pitkästi välillä ja odottaa, että laula jo!
        Vain elämää 'Joulu'. Miten teennäistä! Uusinnan uusintoja.
        Joskus on ollut tasokkaita oikeita artistien yhteiskonsertteja. Mistä nyt kuulee? Tai tuulee?
        Nyt suklaatia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun 'assarini sovittelivat' aterian jälkeen. Olin jäljestämässä....

Beng
        Muuten: miten monta kertaa tulee Raskasta Joulua, Anna laulu lahjaksi, jne.
        En tiedä, onko osissa, vai uusinta vai uusinnan uusinta?
        Mitä musiikkiohjelmia ne sellaiset ovat, kun lätistään pitkästi välillä ja odottaa, että laula jo!
        Vain elämää 'Joulu'. Miten teennäistä! Uusinnan uusintoja.
        Joskus on ollut tasokkaita oikeita artistien yhteiskonsertteja. Mistä nyt kuulee? Tai tuulee?
        Nyt suklaatia.

on se jesus ylevero, joku jahtikin tulee jo viidennen kerran, pukki pussit täynnä tai vastaava
        olisi järkeen käypää
        njjj

• Anonyymi

Ollaan sitten joulun paremmalla puolella! Ap tässä.
      Käytiin kynttilöitä viemässä aattona. Liukasta oli, pääkäytävät oli hiekoitettu muttei kaikkia polkuja.
      Joulukuusi oli ulkosalla. Joulutekstiilejä nojatuoleissa. Valoja mitkä vielä hengissä. Voisin ostaa yhdet uudet valot alesta.
      Joulupäivänä lapsenlapsi vanhempineen tuli "syömään". Lähinnä maistoivat ruokaa. Siippa oli pelotellut, ettei ruoka riitä, kun nuoret syövät niin paljon! Kertoi jostain hennosta nuoresta rouvasta, joka syö reippaan annoksen joka päivä töissä.
      Hyvää vuodenvaihdetta sitten 60v jengille.

• Anonyymi

Olen siivoskellut joulua pois.
        Joka vuosi punaiset joulujutut alkavat ahdistamaan.
        Vaalea jotenkin on tarpeeksi mitäänsanomaton sävy, että on mukavampi olla.
        Jes.
        Beng
        Hyvää vuodenvaihdetta minultakin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      34
      5380
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      88
      4773
    3. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      293
      3763
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      124
      3177
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      47
      2709
    6. 25
      2048
    7. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      107
      1907
    8. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      10
      1877
    9. Mikä on pahinta

Mitä kaivattusi voisi tehdä sinulle?
      Ikävä
      248
      1822
    10. Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista

Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell
      Ikävä
      74
      1739
    Aihe