Ihanaa kun on aikaa

Anonyymi

Isovanhempien tehtävä ei ole huolehtia lapsenlapsista, vaan jokainen sukupolvi pitäköön huolta omistaan.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei olekaan, kukin huolehtii omista lapsosistaan.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä, mutta jokainen päättäköön itse miten tekee. Itsekehulla paistattelevat isovanhemmat ovat surkeita ja tekevät lastensa lapsille enemmän pahaa kuin hyvää.

    • Anonyymi

      Mihin käytät sen ajan?

      • Anonyymi

        Velvollisuuttahan ei ole suorastaan huolehtia, mutta iloita yhdessäolosta ja kehityksestä, kun käyvät kyläilemässä, on kai sallittua?
        Jonkinverran itsekkäältä kuulostaa avaus, jos ei ole kysymyksessä loppuunajetut ja hyödennetyt isovanhemmat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velvollisuuttahan ei ole suorastaan huolehtia, mutta iloita yhdessäolosta ja kehityksestä, kun käyvät kyläilemässä, on kai sallittua?
        Jonkinverran itsekkäältä kuulostaa avaus, jos ei ole kysymyksessä loppuunajetut ja hyödennetyt isovanhemmat!

        Voi olla myös katkeroitunut vanha ihminen, jolla ei ole lapsenlapsia ja mustamaalaa näin asiaa. Tai sitten ei ole hoitanut aikanaan suhteita lapsenlapsiin , hekään eivät sitten isovanhemmistaan piittaa.


    • Isovanhempia tarvitaan niin kuin koko sukua ja kylääkin kun lapsista pidetään huolta ja heidän kasvuaan seurataan ja katsotaan perään.

      Varsinainen huolehtiminen on tietysti vanhempien asia ja siihen ei tarvitse isovanhempien mennä sorkkimaan jos ei apua pyydetä.

      Omat lapset ja lapsenlapseni asuvat ja kasvavat kaukana, joten aina kun nähdään se on kuin juhlaa silloin. taas on viikko tulevaisuudessa sovittu mummolaviikoksi ja täytyy sanoa, että tämä mummeli jo odottaa sitä viikkoa.

      Eli omaa aikaa on ihan riittävästi, mutta tiedän toki isovanhempia, jotka ihan säännöllisesti hoitavat lapsenlapsiaan, ja joskus jopa väsyvät siihen puuhaan, riippuu tietysti niin lastenlasten kuin hoitavan mummonkin iästä.

    • Anonyymi

      Olen iloinen ja onnellinen kaikista lapsenlapsistani. Surullista jos heitä ei olisi.
      Ja katson heidän peräänsä aina kun on tarpeen ja/tai vanhemmat pyytävät.

      Ihanaa on elämä kun suku jatkuu :D)
      Aikaa riittää oikein hyvin kaikkeen muuhunkin mukavaan.

    • Anonyymi

      Minä hoitaisin omia lapsenlapsiani jon niitä olisi. Mutta yhdenkään toisen ihmisen lapsenlapsia en hoida, jos joskus olisin suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jolla olisi lapsenlapsia.

      • Anonyymi

        Tuskin ne lasten vanhemmat edes antaisivat lapsiaan isoisän uuden kumppanin hoiviin. Onhan niillä lapsilla jo biologiset isoäidit, joilla on suhde lastenlapsiin jo syntymästä saakka. Se on kultaakin kalliimpi aarre, kun saa iloita suvun jatkumisesta ja auttaa siinä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin ne lasten vanhemmat edes antaisivat lapsiaan isoisän uuden kumppanin hoiviin. Onhan niillä lapsilla jo biologiset isoäidit, joilla on suhde lastenlapsiin jo syntymästä saakka. Se on kultaakin kalliimpi aarre, kun saa iloita suvun jatkumisesta ja auttaa siinä .

        Vainoharhaisia isovanhempia on toki aina ollut olemassa. Ovat kytänneet ihmisiä aina, ja kyttäys vain pahenee iän myötä, huonot piirteet kun yleensä vain pahenevat, kun ikää tulee. "Isoisän uusi kumppani" on vihollinen nro 1, jonka pelätään vievän rakkaat lapsenlapsoset turmioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainoharhaisia isovanhempia on toki aina ollut olemassa. Ovat kytänneet ihmisiä aina, ja kyttäys vain pahenee iän myötä, huonot piirteet kun yleensä vain pahenevat, kun ikää tulee. "Isoisän uusi kumppani" on vihollinen nro 1, jonka pelätään vievän rakkaat lapsenlapsoset turmioon.

        Jopas kalahti, kun heti älähdit. Ei vieraalle ihmiselle lapsia anneta hoitoon, ei siinä mistään vihasta ole kyse, vainoharhaista aina kuvitella muiden vihaavan . Ei vaan haluta olla vieraiden ihmisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas kalahti, kun heti älähdit. Ei vieraalle ihmiselle lapsia anneta hoitoon, ei siinä mistään vihasta ole kyse, vainoharhaista aina kuvitella muiden vihaavan . Ei vaan haluta olla vieraiden ihmisten kanssa.

        Suomessa on mielestäni outo asenne olla antamatta lapsia "vieraalle" hoitoon. Lapsia myös "piilotellaan" eikä oteta ravintolaan mukaan. Moniin juhliin kielletään erikseen tuomasta lapsia.

        Jos lapsia annettaisiin välillä vieraankin hoitoon ja opetettaisiin reilusti mukaan vaikkapa juuri ravintolaan, lapsista tulisi sosiaalisempia.

        Suomessa valitetaan syntyvyyden laskusta, mutta meillä ei ole lapsiystävällinen kulttuuri. Lapset pidetään kaikesta erillään ja koetaan usein häiriöksi ja haitaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainoharhaisia isovanhempia on toki aina ollut olemassa. Ovat kytänneet ihmisiä aina, ja kyttäys vain pahenee iän myötä, huonot piirteet kun yleensä vain pahenevat, kun ikää tulee. "Isoisän uusi kumppani" on vihollinen nro 1, jonka pelätään vievän rakkaat lapsenlapsoset turmioon.

        Mitäpä jos tuo isoisän uusi kumppani onkin mukava ja fiksu ihminen. Mitä pelkäät; pelkäätkö sitä, että yhtäkkiä voisi käydä niin, että lapsenlapsi pitäisi isoisän uutta kumppania mukavampana ihmisenä kuin sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin ne lasten vanhemmat edes antaisivat lapsiaan isoisän uuden kumppanin hoiviin. Onhan niillä lapsilla jo biologiset isoäidit, joilla on suhde lastenlapsiin jo syntymästä saakka. Se on kultaakin kalliimpi aarre, kun saa iloita suvun jatkumisesta ja auttaa siinä .

        Ymmärsinkö oikein, että olet eronnut ja kiellät lastasi viemästä lapsenlastasi isoisänsä luokse hoitoon, koska isoisällä sattuu olemaan uusi kummpani? Eikö tuo ole vähän itsekästä, eikö lapsellasi ole mitään sananvaltaa tässä asiassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on mielestäni outo asenne olla antamatta lapsia "vieraalle" hoitoon. Lapsia myös "piilotellaan" eikä oteta ravintolaan mukaan. Moniin juhliin kielletään erikseen tuomasta lapsia.

        Jos lapsia annettaisiin välillä vieraankin hoitoon ja opetettaisiin reilusti mukaan vaikkapa juuri ravintolaan, lapsista tulisi sosiaalisempia.

        Suomessa valitetaan syntyvyyden laskusta, mutta meillä ei ole lapsiystävällinen kulttuuri. Lapset pidetään kaikesta erillään ja koetaan usein häiriöksi ja haitaksi.

        Samaa mieltä, ei lapsi mene siitä "rikki" että on välillä vieraallakin hoidossa. Päinvastoin, olisi hyvä, että lapsella oli useampia aikuiskontakteja jo ihan pienenä. Helposti etenkin isoäidit kuvittelevat, että ovat täysin korvaamattomia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei lapsi mene siitä "rikki" että on välillä vieraallakin hoidossa. Päinvastoin, olisi hyvä, että lapsella oli useampia aikuiskontakteja jo ihan pienenä. Helposti etenkin isoäidit kuvittelevat, että ovat täysin korvaamattomia.

        Minun siskoni...yhy...yyy...rääky...rääky...räää...
        Ressukka kuoli 3 kuukautta vanhana.
        Vaikka Arvo Ylppö itse häntä hoiti.
        Ihan täällä Stadissa asti.
        yhy...
        Onneksi minä en ollut vielä syntynyt.
        Onneksi eivät vanhempani kuolemastaan lyyhistyneet.
        Huuuoks!

        H.


    • On niitä kaikenlaisia isöäitejä.
      Sitten aikanaan ruikuttaa, että kun ei lapset ja lastenlapset käy koskaan tervehtimässä, eivätkä edes soittele. Jättäneet vanhuksen yksin. Ruikuti ruikuti ...

      • Anonyymi

        Etkö sinä itse nyt ole kaikesta ruikuttamassa. Olet ottanut sekä suomen että ruotsin asiat kaikkkitietävään käsittelyysi. Kaikki palstalaiset haukuit kuuskymppisissä vuoron perään, paitsi hunkzin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä itse nyt ole kaikesta ruikuttamassa. Olet ottanut sekä suomen että ruotsin asiat kaikkkitietävään käsittelyysi. Kaikki palstalaiset haukuit kuuskymppisissä vuoron perään, paitsi hunkzin.

        Aattona saan tavata osan lastenlapsia,..aikuisiahan he jo, enhän enää järjestä aatonviettoa luonani, vaan saan istun tyttären joulupöydän ääreen kutsuttuna.

        Johan on ollut huvittavaa luettavaa, palstalle kun vilkaisee 😂)) Kunniansa saa kuulla yks' jos toinenkin, ihan ihmeissäni luin ! Mikäpä siinä, puhdistaa se kai sitten ilmaa, jos tarve on, ettei vallan siirappiseks mene!
        Vikojahan meissä, heh... jonkun mielestä vika, on toisen mielestä hyve, joten paras kun nauraa omille ja toistenkin kiukunpuuskille! Jostakin kaukaa nousee mieleen laulu;

        "Syttyi siunattu joulutähti,
        yöhön maailmaan raskaaseen.
        Hohde määrätön siitä lähti
        viel' on auvona ihmisten.
        Kun se loistavi lasten teillä
        päilyy järvet ja kukkii haat.
        Kuusen kirkkahan luona meitä
        kutsuu onnelan kaukomaat !"

        Aatonaatto on jo käsillä, kiireetkin ohi suurimmalta osin, saan syventyä jo alkavaan joulurauhaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä itse nyt ole kaikesta ruikuttamassa. Olet ottanut sekä suomen että ruotsin asiat kaikkkitietävään käsittelyysi. Kaikki palstalaiset haukuit kuuskymppisissä vuoron perään, paitsi hunkzin.

        Täällä se haukkuu kaikki muut paitsi korppikotkan. Ei uskalla, tulee turpaan rautanyrkistä muuten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä itse nyt ole kaikesta ruikuttamassa. Olet ottanut sekä suomen että ruotsin asiat kaikkkitietävään käsittelyysi. Kaikki palstalaiset haukuit kuuskymppisissä vuoron perään, paitsi hunkzin.

        En kai minä vain vahingossa sellaista ole ruikuttanut, etteivät lapseni kävisi tervehtimässä.
        Tuosta justiin lähtivät, mutta yritän selvitä tämä yönseudun yksinkin, kun huomenna taas tulevat uudestaan.
        On se hyvä, ettei jokainen sukupolvi huolehdi vain itsestään. Hyvin huolehtivat lapseni minusta vanhuksesta. Leipoivat nytkin piparkakkuja ja joulutorttuja vanhalle äidilleen. laittoivat joulukuusenkin pystyyn.


    • Anonyymi

      Omilla lapsillani ei ollut mummoja , olivat kuolleet ennen lasten syntymää. Naapurin vanha täti oli heille ihana varamummo. Nyt olen lastenlasteni ainoa lähellä asuva isovanhempi. En halua koko ajan hoitaa heitä, mutta autan paljon. Heille olen tärkeä henkilö. Esim. tänä syksynä olen ollut hoitamassa korvatulehdusten ja flunssan vuoksi. Olen ja olen myös ollut se parjattu ukin naisystävä eli tullut biologisen mummon tilalle. Bonuslapsenlapset ja heidän vanhempansa ovat täysin hyväksyneet minut. Kun minulla itselläni ei ollut lapsia mm. naapurin pikkutyttö vietti paljon aikaa kanssani. Nämä jutut ovat tapauskohtaisia, mitään yleistä sääntöä ei ole. Kun vierailin lastenlasten päiväkodissa, moni halusi syliini. Hyvää joulunaikaa kaikille.

      • Miten hyvältä tuntuu lukea noin kauniita kokemuksia ja ihan henkistä äidillisyyttä. Pienokaiset tarvitsevat rakastavia isovanhempia, niin iloitsemaan heistä, kuin ohjaamaankin hieman 😊 )) Itse olen saanut myös olla myöhäisessä aviossani nonna pojalle.ed. Rakkaiksihan lapset tulevat saadessa niihin tutustua.

        Ajatus viipyy niiden kahden orvoksi jääneen lapsen luona,..jotka nyt ovat kotimaassan.
        Suokoon kaikki hyvät haltijat taitoa ja rakkautta, varjella ja kasvattaa näitä pienokaisia ! Ehkäpä heidän isovanhempansa ovat täällä elossa ja valmiudessa tapaamaan.


      • Anonyymi
        sini.s kirjoitti:

        Miten hyvältä tuntuu lukea noin kauniita kokemuksia ja ihan henkistä äidillisyyttä. Pienokaiset tarvitsevat rakastavia isovanhempia, niin iloitsemaan heistä, kuin ohjaamaankin hieman 😊 )) Itse olen saanut myös olla myöhäisessä aviossani nonna pojalle.ed. Rakkaiksihan lapset tulevat saadessa niihin tutustua.

        Ajatus viipyy niiden kahden orvoksi jääneen lapsen luona,..jotka nyt ovat kotimaassan.
        Suokoon kaikki hyvät haltijat taitoa ja rakkautta, varjella ja kasvattaa näitä pienokaisia ! Ehkäpä heidän isovanhempansa ovat täällä elossa ja valmiudessa tapaamaan.

        Eipä olisi tarvinnut niitäkään raukkoja tänne laahata. Ohan varmasti radikalisoituvat kun ikää tulee ja taas tulee lisää maksettavaa Suomelle. Toivottavasti eivät tapa hyvää hyvyyttään jotain suomalaista.


      • sini.s kirjoitti:

        Miten hyvältä tuntuu lukea noin kauniita kokemuksia ja ihan henkistä äidillisyyttä. Pienokaiset tarvitsevat rakastavia isovanhempia, niin iloitsemaan heistä, kuin ohjaamaankin hieman 😊 )) Itse olen saanut myös olla myöhäisessä aviossani nonna pojalle.ed. Rakkaiksihan lapset tulevat saadessa niihin tutustua.

        Ajatus viipyy niiden kahden orvoksi jääneen lapsen luona,..jotka nyt ovat kotimaassan.
        Suokoon kaikki hyvät haltijat taitoa ja rakkautta, varjella ja kasvattaa näitä pienokaisia ! Ehkäpä heidän isovanhempansa ovat täällä elossa ja valmiudessa tapaamaan.

        """Ajatus viipyy niiden kahden orvoksi jääneen lapsen luona,..jotka nyt ovat kotimaassan."""

        Kotimaassaan? Lapset, jotka eivät koskaan aikaisemmin ole olleet Suomessa.

        Ajatteles tilannetta niinpäin, että jonkun Suomeen muuttaneen ulkomaalaisen lapset jäisivät orvoiksi, Suomessa syntyneet lapset.
        Tulisiko mikään maa hakemaan heidät "kotimaahansa" yksityislennolla? Heille vieraaseen kulttuuriin ja maahan, minkä kieltä eivät ehkä edes osaa.


      • Anonyymi
        sini.s kirjoitti:

        Miten hyvältä tuntuu lukea noin kauniita kokemuksia ja ihan henkistä äidillisyyttä. Pienokaiset tarvitsevat rakastavia isovanhempia, niin iloitsemaan heistä, kuin ohjaamaankin hieman 😊 )) Itse olen saanut myös olla myöhäisessä aviossani nonna pojalle.ed. Rakkaiksihan lapset tulevat saadessa niihin tutustua.

        Ajatus viipyy niiden kahden orvoksi jääneen lapsen luona,..jotka nyt ovat kotimaassan.
        Suokoon kaikki hyvät haltijat taitoa ja rakkautta, varjella ja kasvattaa näitä pienokaisia ! Ehkäpä heidän isovanhempansa ovat täällä elossa ja valmiudessa tapaamaan.

        Viipyykö ss:n ajatus niiden lasten luona, jotka tulivat leiriltä haettujen lasten vanhempien murhaamiksi, ajettiin pois kotoaan, kidutettiin ja raiskattiin ? Isisnaiset osallistuivat varsinkin jesidien orjuuttamiseen ja netissä on kuvia heidän pienistä lapsista roikuttamassa katkaistuja päitä, puukot ja aseet kädessä. Täällä Suomessa on näitä isiksiä paossa perheitä, nyt näitä terroristimurhaajia aletaan hakea Suomeen, kun heidän lastensa etu niin vaatii. Mitä niistä lapsista tiedetään, siellä terroristialueella syntyneitä, ei Suomessa koskaan olleet, ei ole henkilöllisyys varmaa. Missä on oikeudenmukaisuus ja kohtuullisuus ? Miksi rikollisten ihmisoikeudet ovat tärkeämpiä kuin muiden ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viipyykö ss:n ajatus niiden lasten luona, jotka tulivat leiriltä haettujen lasten vanhempien murhaamiksi, ajettiin pois kotoaan, kidutettiin ja raiskattiin ? Isisnaiset osallistuivat varsinkin jesidien orjuuttamiseen ja netissä on kuvia heidän pienistä lapsista roikuttamassa katkaistuja päitä, puukot ja aseet kädessä. Täällä Suomessa on näitä isiksiä paossa perheitä, nyt näitä terroristimurhaajia aletaan hakea Suomeen, kun heidän lastensa etu niin vaatii. Mitä niistä lapsista tiedetään, siellä terroristialueella syntyneitä, ei Suomessa koskaan olleet, ei ole henkilöllisyys varmaa. Missä on oikeudenmukaisuus ja kohtuullisuus ? Miksi rikollisten ihmisoikeudet ovat tärkeämpiä kuin muiden ?

        Ei, ss ei ollenkaan halua, eikä edes kykenisi ottaa kaikkia maailman murheita mietittäväkseen!
        Ryve itse niissä vaan, kun niin mielelläsi näin jouluna, ihan yksityiskohtaisesti niitä kuvailet!
        Mitä enemmän sellaisia kuvia katselet ja mietit, sitä enemmän alatkin pelätä! hei hei


      • Tellukka kirjoitti:

        """Ajatus viipyy niiden kahden orvoksi jääneen lapsen luona,..jotka nyt ovat kotimaassan."""

        Kotimaassaan? Lapset, jotka eivät koskaan aikaisemmin ole olleet Suomessa.

        Ajatteles tilannetta niinpäin, että jonkun Suomeen muuttaneen ulkomaalaisen lapset jäisivät orvoiksi, Suomessa syntyneet lapset.
        Tulisiko mikään maa hakemaan heidät "kotimaahansa" yksityislennolla? Heille vieraaseen kulttuuriin ja maahan, minkä kieltä eivät ehkä edes osaa.

        Kielestä viis! Pikkuseikka, lapset jos ketkä oppii nopeimmin kuin oletetaankaan kielen. Itse ummikkona jouduin Ruotsiin sodan jaloista 5 vanhana, ja pelkkää etua on ollut sekä kielestä, että kokemuksesta!

        Eiköhän terve järki jo sano Suomen olojen olevan vakaat ja turvalliset verrattuna lähtömaan kurjuuteen.


    • Anonyymi

      Tietä lastenlasten vihaajia on palstalla muutamia, vaan muuttuisiko "ääni kellossa", jos itsestä tulisikin isoäiti tai -isä?

      • Anonyymi

        Se on selvääkin selvempää, että happamia , sano kettu. Kun itse ei saa sellaista mitä valtavasti haluaisi, niin yrittää säälittävästi mitätöidä muiden elämän onnea. Nykyisin tehdään lapset liian vanhana, jos ollenkaan kun pitää mennä höyrytä pitkin maailmaa. Monelle kyllä kelpaa hyvinvointiyhteiskunnan palvelut, mutta ei halua olla niitä tuottamassa kasvattamalla lapsia. Veronmaksajia pitää syntyä tarpeeksi jokaisessa sukupolvessa.


      • Anonyymi

        Muuttuisi se ääni kellossa, olisi onnesta soikeena , kun saisi ensimmäisen lapsenlapsen. Mutta me aletaan olla jo isomummo ja isoukki iässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on selvääkin selvempää, että happamia , sano kettu. Kun itse ei saa sellaista mitä valtavasti haluaisi, niin yrittää säälittävästi mitätöidä muiden elämän onnea. Nykyisin tehdään lapset liian vanhana, jos ollenkaan kun pitää mennä höyrytä pitkin maailmaa. Monelle kyllä kelpaa hyvinvointiyhteiskunnan palvelut, mutta ei halua olla niitä tuottamassa kasvattamalla lapsia. Veronmaksajia pitää syntyä tarpeeksi jokaisessa sukupolvessa.

        Moni ei nykypäivänä oikeasti halua lapsia, ja siinä ei ole mitään pahaa. On muitakin arvoja kuin lapset. Täytyy ymmärtää, että jos joku ei halua lasta, niin hän ei välttämättä ole lapsivastainen tai lasten vihaaja (kateudesta puhumattakaan),vaan perheen perustaminen ei vain ole tärkeä asia. 70plus-sukupolvi joutui perustamaan perheen, se oli ainoa malli elämälle. Nyt on toisin.


    • Anonyymi

      "Veronmaksajia pitää syntyä tarpeeksi jokaisessa sukupolvessa"

      basaarissa ei ole kassakonetta
      50-luvun puhetta
      30-luvulla sanottiin että lapsi tuo leivän maataloon

      • Anonyymi

        Mutta ei kaikkein vanhempien tarvitse huolehtia nuoremmista.


    • Anonyymi

      Ei oo eläkkeellä huijattu meitä. Saul Saul, olisit ny armahtannnu, ku ois ollu näytönpaikkakin.

    • Anonyymi

      Jotkut avioerovanhemmat voivat pois muutettuaan jättää jälkikasvuaan sukulaisten huolehdittavaksi. Jos nuori henkilö ei ole työhön eikä opiskeluun kykenevä, hän pyytää jatkuvasti apua rahallisesti. Lapsettomat ovat hyvin haluttuja sukulaisia avustajiksi.

      • Minun siskoni...yhy...yyy...rääky...rääky...räää...
        Ressukka kuoli 3 kuukautta vanhana.
        Vaikka Arvo Ylppö itse häntä hoiti.
        Ihan täällä Stadissa asti.
        yhy...
        Onneksi minä en ollut vielä syntynyt.
        Onneksi eivät vanhempani kuolemastaan lyyhistyneet.
        Huuuoks!

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Minun siskoni...yhy...yyy...rääky...rääky...räää...
        Ressukka kuoli 3 kuukautta vanhana.
        Vaikka Arvo Ylppö itse häntä hoiti.
        Ihan täällä Stadissa asti.
        yhy...
        Onneksi minä en ollut vielä syntynyt.
        Onneksi eivät vanhempani kuolemastaan lyyhistyneet.
        Huuuoks!

        H.

        En ymmärtänyt miten tämä liittyy suruusi siskon menetyksestä?

        Jos vanhoille ihmisille sälytetään jotenkin kyvytön nuori vuosikymmeniksi avustettavaksi, onko se oikein? Ei ole oma lapsi, mutta useita satasia kuukaudessa joutuu avustamaan.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Minun siskoni...yhy...yyy...rääky...rääky...räää...
        Ressukka kuoli 3 kuukautta vanhana.
        Vaikka Arvo Ylppö itse häntä hoiti.
        Ihan täällä Stadissa asti.
        yhy...
        Onneksi minä en ollut vielä syntynyt.
        Onneksi eivät vanhempani kuolemastaan lyyhistyneet.
        Huuuoks!

        H.

        Kiitos vaan mutta lopettaisit jo viimein tuon tekoruikutuksen.


    • Anonyymi

      Minun lastenlapset jo hyvin koulutettuja aikuisia , lääkäreitä 2 ja muut 2 tuomari ja opettaja. He hemmottelevat minua leskimummoa, vievät ravintolaan ja matkoillekkin. Käyvät auttamassa talon hoidossa.

      • Anonyymi

        Niin pitääkin auttaa ja hemmotella mummoa noin hyvin pärjäävien nuorten.


    • Anonyymi

      Joulu on taas eletty. Vie oman aikansa. Tällä kertaa itselleni oli tärkeintä olla lastenlasten kanssa paljon, sairastivat influenssan pyhinä. Olisi ollut melko raskas joulu yksinhuoltaja äidille ellen olisi auttanut. Mielestäni käytin aikani tärkeimpään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe