Mitä ruokaa välipäivinä ?

Anonyymi

Vieläkö kinkkua piisaa ja maistuuko se sellaisenaan ? Minulla on kilon verran jäljellä ja laitoin herneitä likoon, teen ison satsin hernesoppaa josta pakastan monta erää.

14

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikanaan pakastin leikkeleeksi osan, ja samoin kuin sinä tein muhkean hernekeiton, josta riitti joka toinen viikko helmikuulle asti.
      Kiva onkin ottaa valmista pakasteesta, tänään otan pakastamani lohenpalaset kalakeittoon. Kevyempiä jo kaipaan, ja illaksi tuoresalaatteja.
      Jäävuorisalaattikerä onkin tiivis ja rapea vielä, ja vihanneslaatikost löytyya paprikaa ja kesäkurpitsaa ja kevätsipulia m.m.

      Kohti valoa ja Uutta Vuotta !

    • "Yksin-kertaisesti sitten:

      Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
      Kaali-Kääryleitä huvin-vuoksi.
      -
      1 Rahkosen iso Omena SF
      1 Mandariini IL
      Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
      -
      1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
      1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
      1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
      - Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
      Maksaa mitä maksaa.
      -
      Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
      Juomiini tulee Puna-Viiniä.
      -
      Keväisin Peruna.
      1-2 kertaa.
      -
      Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.

      H.

      • Anonyymi

        Hyvin on järkeistetty yksinäisen miehen talous,... maksoi sitten mitä maksoi 🙄 !


    • Anonyymi

      Ajattelin keventää ja yksinkertaistaa ruuanlaiton muutamaksi päiväksi ainakin: tänään meillä laitetaan jotain keittoa esim. suppilovahveroista tai kantarelleista ja tarjotaan patongin kera.
      Uudeksi vuodeksi voi sitten laittaa tuhdimpaa ruokaa ja sitten alkavatkin härkäviikot loppiaiselta.
      Täällä Ruotsissa TV2 on alkanut näyttää Elena Ferranten Napoli-kvartettiin perustuvaa Loistava ystäväni- HBO sarjaa. Olen nähnyt ensimmäisen sesongin ja odotellessa toista sesonkia jonka pitäisi alkaa piakkoin, niin voi katsoa kertaalleen vielä isosta ruudusta. Suosittelen!
      (Paloma lumisateiselta Daljoen rannalta)

    • Anonyymi

      Mitä aiotte syödä 1.1.2020 ?
      entä 2.1.2020 ?
      entä 3.1.2020 ?
      entä 3.3.2020 ?
      entä 6.5.2020 ?
      entä 9.8.2020 ?
      entä 2.10.2020 ?
      entä 4.11.2020 ?
      entä 7.12.2020?

      • Anonyymi

        Eiköhän sitä ruokaa tule syötyä.


    • Anonyymi

      Minulla riittää joulusapuskat uuden vuoden yli-

    • Jääkaapista löytyy ainakin suolakurkkuja,
      jos en muuta keksi.

    • Anonyymi

      Kinkkua on vielä ja porkkanalaatikkoa ja jotain muutakin.

      Ehkä joulun jälkihuumassa teen vielä lanttulaatikkoa, uudeksivuodeksi tai loppiaiseksi. Ei kaikkia laatikoita jaksa syödä samaan aikaan. Niin ja maksalaatikkokin on jäänyt tekemättä - ehkä sen aika tulee vielä ennen kesää...

      • Anonyymi

        Tämä päivä vielä mennään jouluruuilla, kinkkua riittää uuden vuoden päivälle asti.


    • Tämän välipäivän aloitin kahvilla ja ohuilla pipareilla ja pipareiden välissä juustoa,
      se on jouluherkku, joka maistuu milloin vain
      .Parhaalta maistuu, jos siihen yhdistelmään lisää vielä ripauksen hilloa.

      Pitääkin lähteä puotiin ostamaan kerän salaattia ja jotain oranssia.

      Vieläkö tämä joulu jatkuu, nyt voisi saada kinkkua halvalla...

      • Anonyymi

        Mitä juustoa laitoin piparien väliin ? Minusta sinihomejuusto on pahaa, ja sitä yleensä piparin päälle laitetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä juustoa laitoin piparien väliin ? Minusta sinihomejuusto on pahaa, ja sitä yleensä piparin päälle laitetaan.

        Tänä aamuna laitoin ihan tavallista luomu goudaa, valmiita viipaleita ostan ja niillä herkuttelen,
        vaikka valkohome brie-juustot ja sinihomejuustot ovat kylläkin ihan parasta piparin päällä.
        Ja olen joskus laittanut koskenlaskijaakin pipareitten väliin tai päälle
        ,hyvin upposi omaan suuhuni.


    • Anonyymi

      Ihan hyvinä ovat pysyneet kinkku, laatikot, suolakurkut, silli, jopa riisipuuro ja sekahedelmäsoppa jota juuri äsken söin. Ja kinkkua sellaisenaan muutaman viipaleen. Ei ne mitenkään lopuilta vaikuta, ihan tuoreen makuisia. Kuivaa kakkua ja suklaata päälle niin näillä pärjää. Kun oli isompi sakki niin pystyin ostamaan valtavan ison ruislimpun, jonka loppuja nyt syön, on se mahdottoman hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe