Miksi helluntaihörhöt eivät noudata Jumalan sanaa eli Raamattua???

Anonyymi

15

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei huvita klikata kaikkia linkkejä. Mitä siellä lukee?

    • Anonyymi

      Oletko sinä tuo kirjoittaja itse, vai oliko se vain lainaus jonkun muun kirjoituksesta ?

    • Anonyymi

      Ramatun tulkinta ontuu pahasti !

      Vai tekikö siis Jeesus syntiä, kun ei kivittänyt lain mukaan haureudesta kiinni otettua naista ???

      3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
      4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
      5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
      6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
      7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
      8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
      9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
      10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
      11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

      Kysymys siis kuuluu, että tekikö Jeesus syntiä, eli eikö hän ollutkaan synnitön ???

      • Tässä tulee varmaan se pointti, että jos se nainen on jäänyt kiinni aviorikoksesta missä se mies kenen kanssa hän tämän teki on koska lain mukaan heidät molemmat täytyy rangaista kuolemalla. Missä oli se mies joka oli tehnyt rikoksen hänen kanssaan? Heidän tekopyhyys näkyy.

        Lev 20:10  Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkoja mies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla. 

        Eli "6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään" jos Jeesus olisi hyväksynyt tämän kivityksen he olisivat voineen lain mukaan syyttää Jeesusta siitä. Tässä näkee kuinka julmia ja tekopyhiä nuo kirjanoppineet ja fariseukset olivat.

        Jeesus ei tehnyt asiassa siis syntiä. Jeesus ei tullut tuomitsemaan ketään vaan pelastamaan.


      • Anonyymi
        FollowJesusOnly kirjoitti:

        Tässä tulee varmaan se pointti, että jos se nainen on jäänyt kiinni aviorikoksesta missä se mies kenen kanssa hän tämän teki on koska lain mukaan heidät molemmat täytyy rangaista kuolemalla. Missä oli se mies joka oli tehnyt rikoksen hänen kanssaan? Heidän tekopyhyys näkyy.

        Lev 20:10  Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkoja mies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla. 

        Eli "6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään" jos Jeesus olisi hyväksynyt tämän kivityksen he olisivat voineen lain mukaan syyttää Jeesusta siitä. Tässä näkee kuinka julmia ja tekopyhiä nuo kirjanoppineet ja fariseukset olivat.

        Jeesus ei tehnyt asiassa siis syntiä. Jeesus ei tullut tuomitsemaan ketään vaan pelastamaan.

        Meidän tulee seurata Herraamme, joten miksi aloittaja laittoi linkin, jossa homot pitää kivittää/tappaa ???

        Taisi mennä nyt omaan nilkkaan tuo "hörhö" nimittely !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meidän tulee seurata Herraamme, joten miksi aloittaja laittoi linkin, jossa homot pitää kivittää/tappaa ???

        Taisi mennä nyt omaan nilkkaan tuo "hörhö" nimittely !

        Niin siis en edes avannut tuota linkkiä. Mutta tosiaan se että homot pitää kivittää oli vanhassa liitossa Israelin kansan laki. Nythän ollaan uuden liiton alla mitä monet eivät ymmärrä. Selitin siis miksi Jeesus ei vanhan liiton mukaankaan olisi kivittänyt kyseistä naista.

        Se että meidän pitäisi nykyään kivittää ihmisiä on ihan harhaoppia ja monet ei ymmärrä vanhan ja uuden liiton eroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän tulee seurata Herraamme, joten miksi aloittaja laittoi linkin, jossa homot pitää kivittää/tappaa ???

        Taisi mennä nyt omaan nilkkaan tuo "hörhö" nimittely !

        Et siis usko Raamattua ja niskuroit Jeesuksen käskyjä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis usko Raamattua ja niskuroit Jeesuksen käskyjä vastaan.

        Toistan:

        Tekikö siis Jeesus syntiä, kun ei kivittänyt, lain mukaan, haureudesta kiinni otettua naista ???

        3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
        8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

        Kysymys siis kuuluu, että tekikö Jeesus syntiä, eli eikö hän ollutkaan synnitön ???


      • Anonyymi
        FollowJesusOnly kirjoitti:

        Niin siis en edes avannut tuota linkkiä. Mutta tosiaan se että homot pitää kivittää oli vanhassa liitossa Israelin kansan laki. Nythän ollaan uuden liiton alla mitä monet eivät ymmärrä. Selitin siis miksi Jeesus ei vanhan liiton mukaankaan olisi kivittänyt kyseistä naista.

        Se että meidän pitäisi nykyään kivittää ihmisiä on ihan harhaoppia ja monet ei ymmärrä vanhan ja uuden liiton eroja.

        Tuo kivittämättä jättämisen syy löytyy laista. Jeesus viittasi siihen kirjoittamalla maahan.
        Kysyessään synnittömiä heittämään ensimmäistä kiveä, Jeesus viittasi taas lakiin. Mooseksen lain mukaan tarvittiin synnittömät todistajat. Ei löytynyt ja tuomio jäi lain mukaan langettamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kivittämättä jättämisen syy löytyy laista. Jeesus viittasi siihen kirjoittamalla maahan.
        Kysyessään synnittömiä heittämään ensimmäistä kiveä, Jeesus viittasi taas lakiin. Mooseksen lain mukaan tarvittiin synnittömät todistajat. Ei löytynyt ja tuomio jäi lain mukaan langettamatta.

        Höpö höpö !

        Missään ei kyllä lue niin, se on aivan varma.

        Jeesus kirjoitti maahan niiden tuomitsijoiden omat synnit ja näytti toteen vain sen, että he itsekin olisivat ansainneet lakiliiton/ lain mukaan kuoleman.

        Eli jos he olisivat vaatineet naista tlille, niin Jeesus olisi voinut vaatia heillekin kuoleman tuomiota.

        Kyse tuossa on siitä, että uudessa liitossa elämme Armon aikaa, joten tuomio ei koita heti, vaikka lakiliiton lain mukaan olisi tuomio tullutkin armotta.

        Tästä puhutaan seuraavassa:

        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        !!!
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
        !!!

        Siis lakiliitto on vain "kuvaa ja varjoa" uudesta liitosta, ja ne kuoleman rangaistukset siis kertovat uudessa liitossa meille sen, että mikä voi meille olla Hengellisen kuoleman syy.

        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Siis Hengellinen kuolema voi tulla meille synnissä ELÄMISESTÄ, ei syntiin lankeamisesta, eli se Hengellinen kuolema on paljon vakavampi asia, kuin uskovan luonnollinen kuolema, sillä siinä puhutaan iäisyydestä silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Missään ei kyllä lue niin, se on aivan varma.

        Jeesus kirjoitti maahan niiden tuomitsijoiden omat synnit ja näytti toteen vain sen, että he itsekin olisivat ansainneet lakiliiton/ lain mukaan kuoleman.

        Eli jos he olisivat vaatineet naista tlille, niin Jeesus olisi voinut vaatia heillekin kuoleman tuomiota.

        Kyse tuossa on siitä, että uudessa liitossa elämme Armon aikaa, joten tuomio ei koita heti, vaikka lakiliiton lain mukaan olisi tuomio tullutkin armotta.

        Tästä puhutaan seuraavassa:

        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        !!!
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
        !!!

        Siis lakiliitto on vain "kuvaa ja varjoa" uudesta liitosta, ja ne kuoleman rangaistukset siis kertovat uudessa liitossa meille sen, että mikä voi meille olla Hengellisen kuoleman syy.

        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Siis Hengellinen kuolema voi tulla meille synnissä ELÄMISESTÄ, ei syntiin lankeamisesta, eli se Hengellinen kuolema on paljon vakavampi asia, kuin uskovan luonnollinen kuolema, sillä siinä puhutaan iäisyydestä silloin.

        Ei ehkä kannata tuolla teologian tuntemuksella "loistaa" muille. Tuo raamatunkohta ei liity kyseiseen asiaan mitenkään. Kyseessä oli juutalaiset, lain kautta elävät. Uudesta liitosta mitään tietämättömät ihmiset. Tosissaanhan sinä kuitenkin koitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä kannata tuolla teologian tuntemuksella "loistaa" muille. Tuo raamatunkohta ei liity kyseiseen asiaan mitenkään. Kyseessä oli juutalaiset, lain kautta elävät. Uudesta liitosta mitään tietämättömät ihmiset. Tosissaanhan sinä kuitenkin koitit?

        No, nyt meni lapselliseksi ja olet näköjään kovasti ymmärtämätön.

        Jeesus ELI lain mukaan !

        Jeesus TÄYTTI lain !

        Laki sanoi, että tulee kivittää, mutta Jeesus ei siis kivittänyt, mutta Jeesus ei siis tehnyt syntiä, eli ei toiminut lakia vastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kivittämättä jättämisen syy löytyy laista. Jeesus viittasi siihen kirjoittamalla maahan.
        Kysyessään synnittömiä heittämään ensimmäistä kiveä, Jeesus viittasi taas lakiin. Mooseksen lain mukaan tarvittiin synnittömät todistajat. Ei löytynyt ja tuomio jäi lain mukaan langettamatta.

        Puutun vielä tähän väärään opetukseen ja väitteeseen:

        " Mooseksen lain mukaan tarvittiin synnittömät todistajat. Ei löytynyt ja tuomio jäi lain mukaan langettamatta. "

        Mooseksen laissa ei sanottu todellakaan niin, että kivittäjien tulisi olla synnittömiä !

        Sen asian todistaa Sana jo, sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet, joten ei ole synnitöntä ihmistä eli Aadamin jälkeläistä !

        Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        Ja jos olisi noin kuin väität, niin ketään ei siloin siis olisi voitu kivittää/tappaa lakiliiton aikana, mutta sitähän tehtiin paljon silloin.

        Joten koko tämä väitteesi on täysin järjetön !

        " Mooseksen lain mukaan tarvittiin synnittömät todistajat. Ei löytynyt ja tuomio jäi lain mukaan langettamatta. "


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Helluntailaiset on umpityhmiä eivätkä ymmärrä loogisia todistuksia... :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe