väsynyt nainen

Anonyymi

olen vain niin lopussa, en enää uskalla poistua kotonta, nukun ja itken pelkästään..pelkään vain kaikkea ja pelkään että minulle ja toisille käy huonosti jos poistun kotonta..vihaan itseäni niin paljon että en pysty edes katsomaan itseäni peilistä...en syö lääkkeitä kun äänet käskevät olla syömättä ja enkä käy missään juttelemassa, en vain halua olla itsekäs paskiainen, niin kuin olen jo..en tiedä mitä teen enää?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sinulla hoitoseurantaa? Jos olosi on noin paha, tarvitset osastohoitoa HETI. Et pysty pitämään huolta itsestäsi ja koska kuulet ääniä, et saa itse lääkkeitä otettua, vaan tarvitset siihen avun. Ymmärrätkö itse että äänien (joita muut eivät kuule) kuuleminen ei ole normaalia.
      Jos olet totaalisesti paniikissa kotonasi, soita lanssi sinut hakemaan sairaalaan turvaan itseltäsi.

    • Anonyymi

      Väsynyt nainen. Olen vanhempa mies. Koko talvenajan olen ollut väsynyt , mitään saamatin ja kiukkuinen.
      Sitten tartuin oljenkorteen nimeltä vihreä tee. Laitoin vihreää puusiteetä ohjeen mukaan, kuumensin vettä kasarissa. Teepussit, 2 kpl laitoin lasikannuun, Kaadoin kuumaa vettä päälle. Kun iltapäivällä nestehukka iskee, juon väkevän teen ilman maitoa pienin hörppäyksin. Teejuoma on melko pahaa, mutta siinä on parantavaa voimaa.
      Iltapäivällä teejuoma on loppu. Sitten voi juoda mehuakin. Hyöty on saatu, päreesi rentoutuvat. Nukut paremmin. Sain vähennettyä Panadol lääkitystä kipuihini 1/3 osaan vahvan teen ansiosta.
      Leposäryt ovat vähentyneet. Ne hoidan kylmägeelillä.
      Väsyneet ihmiset; juokaa jäähtynyttä vihreää teetä 1/2 litraa päivässä ennen iltaa, koska myöhäinen tee voi valvottaa. ^^^^ invaliidi-ukkeli.

      • Anonyymi

        Mie tuas oon alkanna juomaan muutakin kuin vihreetä teetä. Mutta juon teetä ja kahvia.

        Kasarissa lämmitän tomaattimurskaa keitoks jos ei vahvempaa pysty jokapäivä tai läheskään aina syömään.


      • Anonyymi

        Panadol on muuten huonoa kipulääkettä mutta jos se siulle soppii niin käytä niin vähän kuin mahdollista.

        Yökitkö sie kun luet tämmöstä?

        Miulle tekköö pahhoo


    • Anonyymi

      Soita sinua hoitavalle hoitopaikalle, tai nyt viikonloppuna soita suoraan ambulanssi ja kerro ettet pysty tulemaan ensiapuun itse, toki jos on läheisiä soita heille ja pyydä viemään sairaalaan välittömästi. Onhan muuten hemoglobiini, ferritiini arvot katsottu? Sulla ei taida olla kortisonit päällä. Mene lääkäriin.

      • Anonyymi

        Minua piristi oikein huimattavasti kun ferritiiniarvoa kohotin apteekin rautakapseleilla. Riittää 1 vrk.
        Näin pimeäkauden aikana on otettava kaikkia perusvitamiineja ohjeen mukaan.
        On höpö höpöä, että kaikki saisivat tarpeelliset vitamiinit ja hivenaineet ruoastaan. Tässä esim. laihduttaja ajavat itsensä piippuun kuvitellessaan niin.


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Joskus pelkkä kirjoittaminen helpottaa ja selkeyttää ajatuksia. Toisaalta myös ulkopuolinen tuki voisi olla hyvä voimavara. Asioista keskusteleminen voi auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja helpottaa jaksamista. Kannustan sinua hakemaan apua tilanteeseesi.

      Tässä lisäksi tiedoksesi muutama paikka, joihin voit halutessasi olle yhteydessä, jos haluat jutella tilanteestasi. Näihin voit olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät Mieli Tukisuhteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esim. Suomen Moniääniset ry järjestää Moniääniset-ryhmächattejä ääniä kuuleville. Chatit löydät täältä: https://tukinet.net/teemat/moniaaniset-liveryhma-704063762/ryhmachatit/ Lisäksi Tukinetistä löytyy Moniääniset ryhmäkeskustelu ääniä kuuleville.

      Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      156
      1912
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1754
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1517
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1223
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      71
      1218
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      68
      1171
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      220
      978
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      68
      796
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      730
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      191
      704
    Aihe