Ongelma lapsen (ja kumppanin) kanssa

Anonyymi

Meillä tai siis minulla on ongelma kumppanin 7v lapsen kanssa. Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta, mutta mikään ei ole muuttunut. Tulen käytännössä erinomaisesti lasten kanssa toimeen ja rakastan kumppanin lasta eli sellaisesta ei ole kyse, vaan huolesta lasta kohtaan ja mitä tehdä, kun kumppani ei nää lapsen käytöksessä yhtään mitään ongelmaa.

Eli, heti lapsen kanssa tutustuessa kiinnitin huomion lapsen hämmentävään ja pakonomaiseen tarpeeseen tulla tutkimaan mitä puhelimellani teen. Jos näki mm. sydämen viestiä kirjoittaessa hän heti huusi "Äiti, tää lähettelee jollekin sydämiä!". Menisi hassusta jutusta, ellei olisi pakonomaista ja jatkuvaa. Heti, kun ottaa kännykän käteen lapsen on tultava katsomaan mitä sillä teen. En tietenkään hyväksy sitä läheskään aina ja tällöin lapsi ahdistuu ja hermostuu. Jos minun tai kumppanin puhelin soi, lapsi juoksee heti paikalle kuuntelemaan mitä puhutaan keksien mitä mielikuvituksellisimpia tekosyitä sille, että tuli viereen. Eli lapsi kokee turvattomuutta. Lapsi on myös äärimmäisen.. miten sanoisin? Jos sanon vaikka telkkarissa jollakin olevan kauniit hiukset, niin lapsi suuttuu, koska "Ai mulla ei oo kauniit hiukset!?". Joka asian hän ottaa ikään kuin toisen kehuminen olisi loukkaus häntä kohtaan. Jokainen asia mitä äidille sanon on myös loukkaus lasta kohtaan. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka paljon lapsi saa huomiota, huomio nollaantuu heti, kun joku toinen saa huomiota. Lapsi myös jatkuvasti seuraa mitä teen. En saa hetken rauhaa, ellen oikeasti sano erittäin tiukasti, että menee toiseen huoneeseen, ja tällöin lapsen äiti taas hermostuu minulle. Asiasta turha keskustella, koska äiti ei nää ongelmaa, vaan alkaa syyttää, etten hyväksy hänen lastaan. Ongelmat jatkuvat. Mitä ikinä teemmekin, niin siihen täytyy liittyä joku "palkinto" hänelle. Oli se sitten karkkia tai täysin yli menevää huomiota. Lapsen äidin lähtiessä suihkuun, kauppaan tai vaikka nukahtaessa, niin lapsi lähtee heti etsimään herkkuja, eikä kestä, jos ei saa. Ei normaalia harmitusta, vaan selkeästi aivot alkavat lyödä tyhjää, kun en anna mitä hän haluaa. Tulee siis tyhjä katse, alkaa joko kiukutella tai jää vain tuijottamaan minuuteiksi seinää. Toinen hämmentävä asia on, että tämä 7v LAPSI alkaa äidin lähtiessä flirttailla. Yrittää suudella huulille, keimailee ja tekee usein seksuaalisia liikkeitä, eikä lopeta ellen sano niin tiukasti, että pahoittaa mielensä. Jälleen, äidin mielestä vain hassuttelua ja minun draamailua. Toinen vaihtoehto on, että lapsi alkaa syyllistää keksityistä asioista, haukkuu yms. Sinällään tulemme hyvin toimeen, jos vain sivuutan kaiken ja olen hiljaa. Mitä tehdä, kun äiti ennemmin provosoi lasta tai hyväksyy kaiken, ja pitää minua draamailijana.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miski rikoit laspen oikea perheen ja muutit hänen kotiinsa siivelle asumaan? Kun näät että toisten lapse voivat sinun seurassa huonosti, parasta mitä voit tehdä on pyytää anteeksi lapselta ja lähtä pois. Mutta jos et halua että lapsi voi hyvin,niin tietysti sinä elät siivellä ja kiusaat lasta.
      Erittän kammottavaa on nämä perheenrikkojat sutturat jotka kyllä näkee etei he ole minkään arvoisia, mutta eivät silti lähdpois ja anna lasten elää omien vanhempien kanssa, pitää vaan tukea sinne ilmseksi asumaan miehen rahoilla ja kaljaa kittaamaan.

      • Anonyymi

        Olen kylläkin mies ja lapsi on aviovaimoni eli naisen lapsi. Kenenkään perhettä ei ole rikottu, vaan molemmat oltiin oltu pari-kolme vuotta ihan sinkkuja tavatessamme.


    • Anonyymi

      Olisiko lasta käytetty hyväksi ennen kuin olet tullut kuvioihin tai nyt? Normaalia käytöstä tuo ei ole. jos vanhemmat eivät hänen käytökseensä puutu, ei heilläkään ole nyt kaikki ok. Onko vanhemmilla tai jommalla kummalla kehitysvamma tai -häiriö?

    • Anonyymi

      Hei! En oo psykologi enkä osaa sanoo kun että toivottavasti saat lapsen äidin havahtumaan tilanteeseen. Tulee mieleen että lapsi ei nyt tiedä paikkaansa perheessä, ehkä kokee et hänet on nostettu vanhempien tasolle. Silloinhan lapselle tulee turvaton olo eikä hän osaa elää tai olla ikätasonsa mukaisesti... Ei oo mikään häpeä hakee apua ja neuvoja. Oon ite monta kertaa kääntynyt ammattilaisten puoleen lasten asioissa. Ihan viimeinen vaihtoehto, että otat itse yhteyttä koulupsykologiin tms. Pyydät neuvoa, et kuinka saat äidin näkemään et kaikki ei oo ihan kunnossa. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Lapsen äiti on tässäkin tapauksessa ongelman syy. Hän on antanut lapsen kasvaa tuollaiseksi. Mutta asia on korjattavissa jämptillä kurinpidolla. Kieroon kasvanutta lasta tulee oikaista, se on niin yksinkertaista.

    • Anonyymi

      Kylläpä sinulla on negatiivinen asenne äitiä ja myös lasta kohtaan. Itse olet tietysti täydellinen. Kuulostaa enemmän siltä, että lapsi ei saa teillä tarpeeksi huomiota ja kokee teillä olon turvattomaksi, sinulta ja mieheltä ja siksi hakee noin huomiota. Lasten läsnäollessa ei kuulu tuijottaa vain kännykkää. 7v tarvii vielä paljon aikuisten läsnäoloa ja huomiota. Käytättekö itse liikaa älylaitteita?

    • Anonyymi

      Minä kans katsoin heti kun kersa tuli näytille että onpa ruma lapsi.Vaattet oli likaiset ja hiukset takkuiset ja kaverilla oli nälkä. Ei ollut äiti antunut ruokaa ja laittanut puhtaita vaatteita kun tuli äitipuolta katsomaan. Voi lasta sentään, ei osannut edes kunnolla puhua vaikka oli jo 7 vuotias, että kyllä ne miesten lapset ovat sitten avuttomia.
      Yritin monee kertaan nauvoa, opastaa ja komentaa ja ostimme kirpparilta uusia vaatteita, mutta ongelmat senkun pahenee.
      Omani ovat loistavia lapsia niin fikusja ja kauniita että luulin että ovat esimerkkinä miehen lapsille, mutta ei osaa mitään. Koulu alkaa syksyllä ja on kuin 1 vuotias. Yritin komentaa että menisi peille mutta äiti kielsi hänelle puhumisen, smanlainen on hän itsekin. Onneksi pelastin edes miehen joka on tosi kiva.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe