Tunnetko itsesi rakastetuksi?

Anonyymi

Niin, tunnetko, että aviopuolisosi rakastaa sinua? Kuinka kauan olette olleet yhdessä/aviossa? Me olemme olleet yhdessä 15vuotta, aviossa 12vuotta enkä todellakaan tunne itseäni rakastetuksi.
Kovasti kaipaan iltaisin miestä, jonka rakkauden tuntisin ja jolle saisin myös osoittaa rakkauttani.

29

439

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhdessä liki kolkyt vuotta, rakkaus muuttuu kiintymykseksi pidemmän päälle, ei kai kukaan odota et pysyy joku kiihko päällä.

      • Anonyymi

        Ei kiihko, mutta rakkaus.


    • Anonyymi

      Yhdessä lähes 25 v, naimisissa 8 v.
      En ole rakastanut, enkä tuntenut olevani rakastettu aikoihin. Eroamme syksyllä.
      Miksi syksyllä? Money talks.

    • Anonyymi

      Yhdessä 42 vuotta - tunnen itseni rakastetuksi. Mitä pidempään olemme olleet yhdessä, sitä selvemmin tunnen olevani rakastettu. Rakkaus on muuttanut muotoaan, entisen kiihkeän intohimon tilalle on tullut syvä kiintymys.

      • Anonyymi

        Näin se on meilläkin. Vuodesta 92......ja matka jatkuu.


    • Anonyymi

      Tunnen itseni rakastetuksi, kun toinen haluaa suojella minua korona-virustartunnalta.

    • Anonyymi

      5 vuotta yhdessä ja tunnen itseni rakastetuksi.

    • Anonyymi

      40 vuotta yhdessä. Ihastuimme puolin ja toisin silloin kun ensimmäistä kertaa toisemme näimme tanssilattian yli. Siitä saakka olemme olleet yhdessä. Rakkaus on ollut molemminpuolista ja syvää.
      Olen saanut elää koko elämäni onnellisten tähtien alla. Siitä kiitos ihanille vanhemmilleni ja isovanhemmille, rakkaalle puolisolle, lapsille, lastenlapsille ja muille läheisille, myös erittäin mukaville työnantajille.

    • Anonyymi

      Rakkaus ei sanana sovi suuhuni. Kiintymys ja pyyteetön halu tuottaa kumppanille mielihyvää kaikin tavoin,on toinenjuttu.
      Tuo tunne ei ole haalistunut 50:n vuoden avioliiton aikana.
      Haluan edelleenkin tehdä vaimoni olemisen mahdollisimman miellyttäväksi.
      Intiimissä kanssakäymisessä tunnen olevani enemmän saavana osapuolena. Keskusteltuamme asiasta vaimoni sanoi saavansa osan nautinnosta nähdessään minun nauttivan. Onneksi vain osan.

    • Anonyymi

      Tunnen aina tulleeni rakastetuksi, hyväksytyksi, arvostetuksi, kunnioitetuksi ja kaikiksi niiksi laaduiksi jotka tekevät elämästä elämisen arvoisen. Puolisoni saa minulta samat tunteet takaisin.
      Muuten emme, 48 vuoden aikana, olisi olleet yhdessä.

    • Anonyymi

      Tämä juuri. Rakkaallehan yleensä haluaisi tuottaa mielihyvää.
      Meillä ei suhteessa sellaista ole, ei ole oikeastaan koskaan ollut. Enää en kuule edes mieheni sanovan rakastavansa minua, mutta vain seksin jälkeen, jos silloinkaan ja seksiä on harvoin.
      Tuntuu, että pelaamme sellaista kissa-hiiri-leikkiä koko ajan. Itse en pysty olemaan rakastava vaimo, koska mieheni on jäänyt kiinni niin monta kertaa muiden naisten kanssa vehtailusta ja myös talousasioista valehtelusta. Olen kuitenkin liian heikko eroamaan ☹️

      • Anonyymi

        Hei, kuulostaa ihan minun elämältäni. Onko teillä lapsia?
        Olemme olleet yhdessä 15v, yksi lapsi.
        Mieheni jäi valehtelusta kiinni syksyllä kun tilanne oli hänen kannaltaan liian tukala. Tein kaikkeni taistellakseni meistä ja tyhmänä luulin kaiken korjaantuvan.
        No... silmäni avatuivat... samalla myös mietteet tulevaisuudesta.
        Pelkään avioeroa... yksinoloa... yksin huoltajuutta ja sitä löytäisinkö kuitenkaan ikinä ketään..
        Ei me osoiteta enää hellyyttä millään tavalla, ollaan hyvät kaverit jotka pyörittää arkea... sovussa ollaan mut ei mtn ole...

        Sama juttu, valehteluiden jälkeen ei itse enää tee mieli mennä toisen lähelle.

        Kaipaan miehekästä miestä, kenen kainaloon pääsisi, keneltä saisi läheisyyttä ja toisinpäin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kuulostaa ihan minun elämältäni. Onko teillä lapsia?
        Olemme olleet yhdessä 15v, yksi lapsi.
        Mieheni jäi valehtelusta kiinni syksyllä kun tilanne oli hänen kannaltaan liian tukala. Tein kaikkeni taistellakseni meistä ja tyhmänä luulin kaiken korjaantuvan.
        No... silmäni avatuivat... samalla myös mietteet tulevaisuudesta.
        Pelkään avioeroa... yksinoloa... yksin huoltajuutta ja sitä löytäisinkö kuitenkaan ikinä ketään..
        Ei me osoiteta enää hellyyttä millään tavalla, ollaan hyvät kaverit jotka pyörittää arkea... sovussa ollaan mut ei mtn ole...

        Sama juttu, valehteluiden jälkeen ei itse enää tee mieli mennä toisen lähelle.

        Kaipaan miehekästä miestä, kenen kainaloon pääsisi, keneltä saisi läheisyyttä ja toisinpäin..

        Jatkan vielä...

        Kelpaisko sitä kenellekkään... Miten saisi arjen pyörimään..

        Miten toisen elämä...

        Arki on meille ku hyvä bisnes..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä...

        Kelpaisko sitä kenellekkään... Miten saisi arjen pyörimään..

        Miten toisen elämä...

        Arki on meille ku hyvä bisnes..

        Lapsia on 2, teini-ikäisiä. Itse haluaisin erota, mutta en tiedä jaksanko prosessia. Mieheni on lisäksi eroa vastaan, joten en jaksaisi taistella.


    • Anonyymi

      sanoo rakastavansa mutta ei muuta saa kerjäämättä kuin ruokaa ja pyykit puhtaana. selityksenä että lapsiperheessä ei tässä vaiheessa enää ole kuin nuorempana. minun toimesta kaikki parisuhteeseen liityvä tapahtuu mikäli hän suvaitsee

    • Anonyymi

      Me olemme olleet yhdessä lähes neljäkymmentä vuotta, naimisiin menimme noin kolmekymmentä vuotta sitten.
      Minä tunnen itseni rakastetuksi. Olen nyt ollut flunssassa ja mies on hoitanut/siivonnut ja tehnyt ruokaa. Minulla on kiva mies. Hän on paras minulle.

      • Anonyymi

        Vuorovetoa! Olin 12 vuotta pelkkä viikonloppuisä. Kotiuduin perjantaisin klo18 tietämissä ja lähdin maanataisin aamuyöstä. Tuona aikana en tehnyt kotona yhtään mitään. Vaimoni ja alkuvuosina lapsemme tekivät talon työt. Loppuvuodet vaimo yksin hoiti ne. Kertakaan hä ei osoittanut tyytymttömyyden merkkejä. Tuo elämänvaihe oli todettu tarpeelliseksi osaksi etuaikaista "eläköitymistämme".
        "Kotiuduttuani" parikymmentä vuotta sitten, ei vaimoni ole tarvinnut tehdä muuta kuin kantaa kotiin omat leipänsä ja banaaninsa.
        Vaimoni myös hoitaa pyykkikoneen ja panostaa tiskikoneen. Minä tyhjennän sen joskus.
        Siivouksesa vaimo pyyhkii jonkin verranpölyjä.

        Emme ole sopineet mistään vaan askareet ovat itsestään jakautuneet tällä tavalla.
        Yhtenä syynä ruokahuollon aktiivisuuteeni on se, että se on harrastukseni. Suunnittelu, raaka-aineiden ostaminen, valmistus ja kattaminen.

        Nyt kun näköni on remontissa hoitaa vaimo sapuskapuolen. Tänään on herkkulounaana eines jauhelihapihvejä ja bataattiranskiksia. Itse olisin ehkä nähnyt hieman vaivaa.
        Eilen vaimo valmisti herkkulounaaksi kaurapuuroa ja päivälliseksi grillasin itselleni kaksi reissaria valkosipulivoi-, juusto- ja juustoraastepäällysteellä.
        Herkut ovat huipussan!!!


    • Anonyymi

      Just tässä mietin, että jos olisin ollut aviossa, niin 43v. tulisi lokakuussa täyteen.

      Kyllä jo pelkkä ajatuskin kauhistuttaa! En koskaan edes ajatellut naimisiinmenoa. Ei ollut juttuni! Rakastinko ns. miestäni? En! Toinen vain halusi naimisiin, kun lapsikin oli tulossa.

      Naimisiin meno ja naimisissa olo ei muuttanut elämääni mitenkään. En asunut koskaan kaksin ns. mieheni kanssa. Elin edelleenkin itsenäisesti. Rakkaudesta en unelmoinut.

      Sitten, kun aika oli kypsä hain eron. Aikansa kutakin!

      Olen liian itsenäinen mihinkään parisuhteeseen. En luota keneenkään! Rakkaus?

    • Anonyymi

      Mitä se rakkaus on, sitä on monenlaista kuten ihmisiäkin, nuorena sen tuo esiin erilailla kun iän karttuessa. Mä olen pohjimmiltaan juro, olut aina, niin vain puoliso liimautui kiinni jo nuorena ja yhdessä on pysytty.

    • Anonyymi

      Kyllä.

    • Anonyymi

      Noin yleisesti ottaen en edes ymmärrä avioliiton tarkoitusta, miksi pitää luvata rakastaa toista niin myötä kuin vastamäessä, eihän sellaista voi kukaan luvata, rakkaus tai mitä sit onkin perustuu tunne tilaan ei selsiata voi luvata kellekään. Siksi olen loppuun asti vain avoliitossa, olen kumppanille perustellut valintani ja nainen on sen hyväksynyt, halusi lapsen kanssani joka nyt jo aikuinen eikä ole avoliitto mihinkään himentynyt ilman avioliittoakaan. Himo ja kiihko sekä se "rakkaus" on ollut jo vuosia kuollutta mutta terve arvostus toista kohtaan pysyy ja kiintymys.

      • Anonyymi

        Rakastuminen on tunnetila.
        Rakastaminen on tahtotila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastuminen on tunnetila.
        Rakastaminen on tahtotila.

        Eri mieltä. Kumpikin on tunne, johon ei juuri pysty tahdolla vaikuttamaan.

        Rakastuminen, ihastuminen eli hullaantuminen liittyy läheisesti kiimaan ja on äärimmäisen itsekäs ja mielihyvään tähtäävä omistushaluinen tunne.

        Rakastaminen on säälin ja myötätunnon äärimmäinen muoto. Se on äärimmäistä epäitsekkyyttä ja tuottaa huolta, murhetta, masennusta ja uhrautumista.

        No, tietysti tahto on pohjimmiltaan sama asia kuin tunne.


    • Anonyymi

      Olen ollut aviossa, 14 vuotta sitä kesti kunnes otin eron.
      Meillä ei ollut rakkautta koskaan, kummaltakaan puolen, vain alun typerää huumaa joka haihduttuaan jätti pelkän arkipäivän.
      Sellaista se on kun liian nuorina ja naivina lähdetään leikkimään kotia.
      En edes tiedä mikä järjetön hulluus minuun iski kun koko leikkiin lähdin? Kuitenkaan koskaan en pohjimmiltani ole halunnut sitoutua enkä saada lapsia. Onneksi miehenikään ei halunnut. Koko avioliiton loppuvuodet olin erittäin onneton ja ahdistunut. Mistan kun työstä kotiin palatessa, jo parkkipaikalla kun kun näki kotitalon se kauhea ahdistus painoi päälle. Tuonne taas mentävä.
      Hyvä asia oli se, että mies ei ollut kiinnostunut seksistä eikä sitä meillä ollut moneen vuoteen ollenkaan. En olisi kestänyt hänen kosketustaan. Elimme kämppiksinä kunnes en enää jaksanut ja sanoin hakevani eron. Mies ihmetteli että mitä ihmettä, kaikkihan on ihan hyvin! Ehkä hänelle sitten oli, minulle ei. Oli valtavan jatkera ja kulki haukkumassa minua eron jälkeen yhteisille tutuille. Yksi tuttava sitten käänsikin selkänsä ja alkoi haukkua minua. Jouti mennäkin.
      Tiedän että hänellä oli vaikea lapsuus ja nuoruus kotona. Kymmenen lasta ja heistä taisi yksi, nuorin joka oli tyttö, olla psyykkisesti tasapainossa. Opin kyllä läksyni ja kuuntelen tosisesti itseäni huolellisesti mitä oikesti haluan! Ja pysytellyt sinkkuna koska se on ikea tapa elää minulle.

    • Anonyymi

      Rakkaus? Tunnetila joka saattaa johtaa järjettömiin tekoihin!
      Pariutumiseni perusteet. Elin muutaman, levottoman vuoden poikamiehen elämää Suomessa ja Ruotsissa. Vastuuta ei mistään. Ei huolta huomisesta. Omaisuus mahtui alkuun jenkkikassiin. Sittemmin kuplavolkkariin. Vaihtelin työpaikkoja ja paikkakuntia.
      Tietenkin 20:n pinnassa oleva mies juoksi naisten perässä. Ne pari jotka olisivat halunneet jatkoa eivät kiinnostaneet minua ja muut yhden yön tuttavuudet olivat sellaisia, etten ole kaikista ylpeä.

      Kyllästyin näköalattomuuteen ja, suoraan asnoen siihen, että itse oli hoidettava kaikki.
      Tutustuin nykyisen vaimooni syksyllä 1967. Hahamo oli urheilullisen miellyttävä ja asenne peruspositiivinen. Kaikki arkiset asiat sopivat yhteen. Puhuimme kaikesta.
      Minulla oli välillä muutama irtiotto kotimaassa mutta avioiduimme 1969.
      Alust6a alkaen oli selvää, että minä vastaan täysin perheemme kaikinpuolisesta toimeentulosta ja turvallisuudesta. En tiedä rakkaudesta hittojakaan mutta olen syvästi kiintynyt vaimooni ja kaikesta päätellen tunne on molemminpuolinen siitäkin päätellen, että vielä vanhoilla päivillään hän huolehtii minun kaikinpuolisesta hyvinvoinnistani. Nämä parikymmentä eläkevuotta minä olen hoitanut taloutemme asiat lukuun ottamatta pölyjen pyyhintää ja tiski- sekä pesukoneen panostusta. Vaimo ostaa omat leipänsä ja banaaninsa.

      Olemme vuosittain useamman kuukauden Espanjan asunnollamme ja matkoilla. Vaimon omat matkat muistuttavat miten kolkkoa on oleilla yksin edes muutaman vuorokauden kolmesta viikosta puhumattakaan.

      Johtopäätös pitkästä litaniastani. En ole koskaan kaivannut "rakkautta". Hiivatin kivaa tämä elämä kuitenkin on.
      Kyllä kai vaimoni rakastaa minua noin yleisessä merkityksessä koska on pysynyt porukassa vaikka olisi milloin tahansa voinut lähteä elämään omaa, huoletonta elämäänsä.

    • Anonyymi

      Rakkaus kuolee jos tulee pettämishommia. Välittäminen ei välttämättä katoa eron jälkeen vaikka rakkaus katoaakin. Ihmiset yleensä sekoittavat nämä kaksi asiaa toisiinsa. Aito rakkaus perustuu kahden ihmisen väliseen yhteyteen, luottamukseen ja koskemattomuuteen. Kun tämä rikotaan, rakkaus häviää mutta jäljelle voi jäädä välittäminen mutta sekin haihtuu ajanmyötä.

      Sinänsä hassua on kuulla petettyjen vaimojen suusta että vielä rakastaa koko sydämmestään miestä, vaikka tämä on toistuvasti loukannut vaimoa ja suhteen koskemattomuutta salasuhteillaan. Se joka näin sanoo, ei taida oikeasti tietää mitä rakastaminen on.

      • Anonyymi

        Pettäjällä ei ole aitoa rakkautta puolisoaan kohtaan.
        Jos olisi, niin eihän hän pettäisi.


      • Anonyymi

        Näin kommentoi ihminen jolla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta. Voi kun kaikki oliskin noin yksiselitteistä. Elämä harvoin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kommentoi ihminen jolla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta. Voi kun kaikki oliskin noin yksiselitteistä. Elämä harvoin on

        No voitko avata asiaa? Kukaan ei loukkaa rakastamansa ihmistä pettämisellä, sellaista tuskaa ei kukaan halua aiheuttaa, JOS sitä rakkautta on!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe