Ristiriitaisia tunteita

Anonyymi

Olen mies 40v, ero on tulossa, reilu puoli vuotta on pohdittu, vaimo 39v toki jo hieman pidempään. Pariterapiassakin käyty, lähinnä syyllistämässä kaikesta meikäläistä. Lapsiakin on ja omakotitalo velkoineen.

Kolmansia osapuolia tähän ei liity. Vaimo on kertomansa mukaan ylisuorittanut ja uuvuttanut itsensä lapsiperhearjessa, ja pettynyt minun osuuteen yhteen hiileen puhaltamisessa. Asioita on kaiveltu vuosien takaa, kerätty ns huonot kokemukset yhteen jonoksi ja unohdettu kätevästi kaikki hyvä mitä on ollut.

Oma kokemukseni on, että olen kotitöihin osallistunut hyvin paljon, ja lapsien kuskauksiin yms. Toki kun on oltu 16v yhdessä, niin huomion osoitukset on jäänyt vähemmälle, kaikki on ollut ns itsestäänselvää. Toki puhevälimme on aina ollut hyvät, herskyvää huumoria päivittäin, sekä juttelua kaikenlaisesta, sekä pusuttelua yms.

Kuitenkin viime syksynä vaimo sanoi, että ei vaan jaksa enää esittää hyvän elämän teatteria, ydinperheen emäntää, joka on hukannut itsensä, uupunut parisuhteeseen, yms. Häntä ahdistaa parisuhteemme, ja rakkaus vain jotenkin katosi.

Omien sanojensa mukaan hän ei haluaisi erota, mutta jos ahdistusta ei saa pois, niin ei ole muutakaan vaihtoehtoa. Vaimoni on yrittänyt ja yrittänyt, mutta ei vain millään löydä niitä tunteita. Tulee vain pettymyksen kokemuksia pintaan, menneiltä vuosilta.

Ristiriitaista on se, että vaimoni sanoo että me ollaan hyvä tiimi ja arki toimii hienosti mutta kipinä puuttuu. Sitten hän sanoo minuutin päästä, että arjen pyörittäminen onkin ollut täysin hänen vastuulla, ja minä en ole osallistunut juuri mihinkään.

Hän väitti myös, että en ole kuskannut lapsia aikoinaan hoitoon, korkeintaan muutamana aamuna, koska olen tykännyt nukkua myöhään. Katsoin vanhoja kalentereita, ja sieltä selvisi että olen hoitanut aamuvienneistä noin 50%, välillä enemmänkin. Lisäksi olen ollut arkivapailla lasten kanssa kotona.

Moni väite on ristiriitainen, mistä se kertoo? - Yhteisarki on toiminut hienosti. Yhteisarki ei ole kuitenkaan toiminut lainkaan..
-Sä oot kyllä ollu hyvä ja aktiivinen isä lapsille. Sä et oo koskaan tehny lasten kanssa juuri mitään, youtube vain päälle..
-Sä oot kyllä hienosti tehny ruoat aina valmiiksi, on ollu kiva tulla töistä kun ruoat valmiina. Sä et oo ikinä edes ruokia viitsiny laittaa valmiiksi, aina on saanu itte rättiväsyneenä töiden jälkeen kokata.

Ja tuollaiset ääripää kommentit saattaa tulla ihan parin minuutin sisään toisistaan. Olen viime aikoina vain enää myönnellyt, juu juu, näinhän se varmaan on. Vaikka todellisuus on se, etten ole ollut mikään laiskamato, enkä toki mikään superisäkään, vaan keskiverto asiat riittävän kunnollisesti hoitava aviomies.

Olen yrittänyt miettiä mikä vaimoa vaivaa. Onko se neljänkympin kriisi, vai mikä. Hän on ollut aina hyvin sosiaalinen, paljon kavereita, aktiivinen elämä, koko ajan pitää olla actionia, monta rautaa tulessa. Lapsilla harrastuksia jne, mikä on ihan hienoa. Itse olen hieman rauhallisempi, mutta lähtenyt aina juttuihin suurimmaksi osaksi mukaan.

Riitoja meillä ei ole juuri ollut, enemmänkin sellaisia toiveiden täyttymättömyyksiä, joista on tullut mielensäpahoittamista vaimoni osalta. Ja hän on sitten ollut semmoinen piikittelevä, jopa marttyyri, sekä piilosyyllistänyt minua pikku hiljaa asioista. Itse olen kokenut vääryyttä, ja koko ajan varpaillani, mitä saan tehdä, mitä en, mitä minulta nyt toivotaan, jne

Esim erään kerran unohdin muutaman likaisen astian tiskialtaaseen, kun piti mennä auto katsastamaan ja sen jälkeen oli vielä juoksevia asioita hoidettavana. Vaimo syyllisti minua ja piikitteli vielä päälle. Minua pisti vihaksi ja tuli sanottua rumasti, pyysin toki hetken päästä anteeksi. Viikon päästä huomautin hänelle hänen jättämistä astioista, ja sanoin että hänelläkö vain on oikeus jättää likaiset astiat pöydälle. Hän otti tästä pultit, ja sanoi että hän ei jaksa tämmöistä parisuhdetta, että hänen elämää rajoitetaan, ja että hänen olisi paljon helpompi asua yksin, jolloin hän saisi jättää astiansa kuinka huvittaa, ilman että joku kyttää häntä. Taas homma kiepsahti niin päin, että minä joiduin pyytämään anteeksi. Vaikka sanoin että viikko sitten hän itse kyttäsi minun likaisia astioita. Ei hän siihen sanonut mitään, vaihtoi vain puheenaihetta, ja kiepsautti jostain muusta asiasta lisää syytä niskoilleni.

Tuntuu kuin vaimossa olisi kaksi eri henkilöä saman kehon sisällä, jotka vaihtuvat lennossa. Ja mielipiteet vaihtuvat ääripäästä toiseen, lyhyen ajan sisällä. Tule lähelle, eiku menekin kauemmas. Tuntuu myös että vaimoni kaipaa ääreispaljon arvostusta ja huomiota. Sitä hän on aina hakenut, laajalta kaveripiiriltään. Toisaalta välillä, hän uppoutuu ihan yksinkin johonkin, kirjoihin, leipomiseen, lenkkeilyyn. Siinäkin on ikäänkuin kaksi eri äärimmäistä persoonaa. Välillä luetaan kirjaa yksin, välillä laukataan kavereiden kanssa. Itsetunto näyttää olevan pelkkä kova kuori, sisus on herkkä.

Miten tämmöisen ihmisen kanssa tulisi toimia. Kruuna tai klaava, niin aina väärin. Ero?

53

1457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa kuin vaimosi sairastaa skitsoferiaa. Hänessä esiintyy kaksi täysin vastakkaista henkilöä.
      Olisiko aiheellista, silloin kun positiinen vaimosi on “päällä”, ehdottaa hänelle mielentilatutkimusta. Hän itsekkin voisi suhtautua käytökseensä realistisemmin ja hyväksyä sairautensa.

      En tiedä kuinka siitä voi parantua vai voiko ollenkaan.

      Pärjäisikö hän ilman sinua ja perhettänne täysin omillaan vai vaipuisiko syvemmälle sairauteensa?

      Ilman psykiatrista apua tilannettanne ei voi auttaa.
      Helppo tietietysti olisi laskea nainen menemään mutta auttaisiko sekään? Ketään?

      • Anonyymi

        Ristiriitaisuus ei ole skitsofreenisyyttä. Skitsofreenisyys on jotain vallan muuta.

        Ap:

        Vaimosi käytöksen ristiriitaisuudet johtuvat hänestä, ei sinusta ja siitä mitä ole tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ristiriitaisuudet saattavat olla henkilökohtaisen elämän kriisin/selvittämättömien ristiriitojen/henkilöhistorian ja stressin tulos. Vaikka olet tehnyt esim. lasten vienneistä päiväkotiin suunnilleen 50%, se voi TUNTUA vaimosti aivan liian vähältä. Hän pitää ajoittain tuota tunnetta oikeana ja aitoa, silloin kun stressaa. Hän näkee vain sen miltä kulloinkin tuntuu. Vähän kun helpottaa, se ei tunnukaan liian vähältä. Kunnes taas sitten myöhemmin tuntuu taas toisin.

        Kopsaan tähän netistä jäsentymättömän kiintymystyylin merkkejä ja kopsaan ne tähän. Minusta tuo alun "tule tänne, mene pois" kuvaa osuvasti vaimoasi.

        "Jäsentymätöntä kiintymystyyliä luonnehtii voimakas välttämisen ja lähestymisen ristiriita ihmissuhteissa. Ihminen saattaa viestiä yhtäaikaisesti ”tule tänne, mene pois”. Ihmisen on vaikea säädellä omia tunteitaan. Hän voi kokea ikään kuin putoavansa tunteiden valtaan hallitsemattomasti tai voi menettää yhteyden tunnekokemuksiin.

        Jäsentymättömästi kiintynyt ihminen voi menettää eläytymiskykynsä omiin ja toisen ihmisen kokemuksiin herkästi. Hänen eläytymiskykynsä voi olla kokonaisvaltaisesti alentunutta. Kun ihminen on joutunut elämään pelossa, eläytymiskyky ei ole turvallista. Kukaan ei ole riittävästi auttanut ymmärtämään, mitä ihmiselle tapahtuu. Ihmisen minuuden kokemus voi olla epäjatkuva ja siinä voi ilmetä nopeita tilavaihdoksia. Esimerkiksi ihminen voi kokea olevansa toisena hetkenä avuton uhri ja seuraavana hetkenä vihamielinen ja hyökkäävä.

        Ihmisen tapa kertoa asioistaan saattaa sisältää huomiota herättäviä ristiriitaisuuksia ja ihmisen on vaikea ohjata omaa toimintaansa. Ihmissuhteita saattaa leimata pitkäaikainen epävakaus.

        Ihminen voi vältellä kiintymyksellisten suhteiden muodostamista. Hän voi pyrkiä muodostamaan suhteita esimerkiksi seksuaalisuuden, toisen hallinnan, alistumisen tai hoivanantamisen kautta, tavalla, joka ei edellytä turvan hakemista ja kiintymyssuhteen muodostamista.

        Jäsentymättömän kiintymyksen taustalla on yleensä traumaattisia kokemuksia, joissa kiintymyskohde on samanaikaisesti edustanut lapselle sekä uhkaa että turvaa. Kun hoivanantaja käyttäytyy toistuvasti tavoilla, jotka eivät auta lasta säätelemään hätäänsä, tämä synnyttää ristiriitaisia käyttäytymispyrkimyksiä. Vanhempi, joka olisi ratkaisu lapsen hätään, on samalla hädän aiheuttaja. Lapsi kokee hätää ilman ratkaisua.

        Jäsentymättömän kiintymyksen taustalla voi olla hoivanantajan vihamielisyyttä, pelottavuutta tai pelokkuutta, laiminlyöntiä, väkivaltaa, pahoinpitelyä tai avuttomuutta suojata ja hoitaa lasta riittävästi. Taustalla voi olla myös hoitavan aikuisen omaa käsittelemätöntä traumahistoriaa. Vanhemman hoiva on voinut olla poissaolevaa, tunkevaa tai kietoutuvaa."


    • Anonyymi

      Ero kannattaa aina.

    • Anonyymi

      Voihan se kiintymystyyli asia olla, mene ja tiedä. Kuitenkin aikaisempina vuosina tämmöistä ristiriitaisuutta ei ole ollut havaittavissa, vaan vasta ehkä noin viimeisen parin vuoden ajan. Toki voi olla etten ole aikaisemmin kiinnittänyt asiaan niin huomiota.

      Tuntuu kuitenkin jotenkin omituiselta, kaikki on periaatteessa hyvin, mutta silti eroajatukset jyllää vaimon päässä, ja kaikki onkin yhtäkkiä hemmetin huonosti, ja ollut muka pitkään. Ja kun asiassa ei ole mitään kolmansia osapuoliakaan. Parisuhde vain ahdistaa vaimoa, eikä hän saa pettymyksiä pois mielestään, eikä kipinää välillemme. Olen pohtinut, johtuuko nuo ristiriitaiset ajatukset enemmänkin mielialan vaihtelusta, ja siitä ettei vaimoni tavallaan haluaisi erota, koska kokee sen epäonnistumisena, mutta samanaikaisesti oma vapaus houkuttaa.

      Vapaudella vaimo haluaa sitä, että hän saa harrastaa ja tehdä mitä haluaa, ilman huonoa omaatuntoa, koska parisuhteessa kuitenkin liika meneminen nakertaa tunneyhteyttä. En ole toki kieltänyt menoja, mutta kyllä vaimo sen varmaan tajuaa itsekin, että hänen aktiivinen elämäntapa ei oikein sovellu parisuhteeseen, ja hän tietää että olisin halunnut enemmän yhteistä aikaa.

      Ristiriitaista on myös se, että vaimoni on syyttänyt minua siitä, että en ole järjestänyt tarpeeksi yhteistä aikaa, vaan olen vetäytynyt omiin oloihini. Tavallaan olenkin vetäytynyt ja passivoitunut, viime vuosina, kun parisuhdeaikaa olisi pitänyt varata kalenterista ikään kuin hammaslääkäriaikaa. Ja hyvin usein kävi niin, että vaimo ampui alas ehdotukseni, tai aina oli jo jotain muita suunnitelmia hänellä. Joskus sitten toki lähtikin kanssani ravintolaan tms.

      Jotenkin näin jälkikäteen tuntuu, ettei vaimoni tiedä itsekään mitä haluaa. Hän olisi halunnut hemmottelua ja kynttiläillallisia, mutta samaan aikaan pitää itsensä niin kiireisenä, ettei semmoiseen riitä aika ja energia. Semmoinen tietynlainen "tavoittamattomuus" on ollut pitkän aikaa. Hän on halunnut että olen läsnä ja kiinnostunut hänen asioistaan, mutta saman aikaisesti häntä on ahdistanut läsnäoloni, ja kalenteri on täyttynyt äärimmilleen. Vaikea yhtälö, pitäisi olla läsnä ja läheinen, mutta poissa silmistä.

      Häntä ahdisti kun olin poissa esim työreissulla, ja hän jäi välillä liian yksin lasten kanssa. Sitten kun olin kotona, niin sekin ahdisti. Muistan kuinka hän joskus sanoi minulle, että hanki joku harrastus tai mene välillä johonkin, häntä ahdistaa kun olen "aina" kotona. Sitten kun mulla oli menoja ja reissuja, niin hän sanoi että "aina" sä oot jossain poissa. Eli tein niin tai näin, niin aina väärin.

      Nyt on harkinta-aika menossa, ja vaimo sanoi itsekin, että ehkä ongelma on hänen pään sisällä. Ero ei ole hänen tavoite, tarkoitus oli saada itsensä ehyeksi ja löytää tunne, mutta kun ahdistaa, niin sitten vain pitää ottaa ero, kun ei muutakaan keksi. Näin hän sanoi, ja sanoi toivovansa että tulisi vielä toisiin ajatuksiin. Puhuu välillä iloisesti yhteisistä tulevaisuuden suunnitelmista pariskuntana, unohtaen välillä koko tilanteemme, ja sitten seuraavassa lauseessa puhuu yksinelämisestä vuoroviikoin. Ota tästä nyt selvää, en ole enää jaksanut ottaa kantaa oikein mihinkään, myöntelen ja myötäilen vain. Puhevälit on oikein hyvät, ikkunoita pesimme yhdessä, juteltiin kaikenlaisesta maan ja taivaan väliltä. Mutta se jokin puuttuu. Vaikea päästä toisen pään sisälle, mitä siellä tapahtuu.

      • Anonyymi

        Näyttää ulkopuolisen silmin, että vaimo on vain väsynyt kaikkeen ja purkaa väsymystä sinuun, kun muuhunkaan ei oikein voi. Ristiriitaisuus kertoo siitä, että ei oikein tiedä itsekään, mikä on vikana. Ehkä on liian vähän yhteistä aikaa tai ajan puute yleensäkin. Ihmiset kulkevat eri suuntiin ja väliin muodostuu tyhjiö ja kipinä puuttuu. Suhteet muuttuvat arkisiksi ja toiminnat rutiineiksi. Yleensä naiset kaipaavat vaihtelua, miehet tyytyvät entisiin turvallisiin ja tavanomaisiin kuvioihin. Pääasia, että keskusteluyhteys säilyy.

        Vaatimukset parisuhteelta ovat joskus liian korkeat etenkin naisilla. Jotkut eroavat montakin kertaa, kun etsivät parempaa, mutta eivät sitä koskaan löydä. Suhteet kuitenkin ajan myötä arkipäiväistyvät ja siihen on tyytyminen. Tunnesiteestä voi kyllä muodostua luja ja sitä voisi pitää riippuvaisuutena, pariskunta pysyy yhdessä, vaikka suhde olisi sisältä tyhjä.

        Jokainen tekee itse omat valintansa , eroaako vai ei. Kipinää voi tulla myöhemminkin. Jotkut katuvat eroa, jotkut palaavat takaisin aiempaan suhteeseen. Jotkut löytävät uuden suhteen. Kaikki on elämässä mahdollista. Mikään valinta ei kai ole väärä. Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen ovi avautuu. Täytyy vain yrittää sopeutua uusiin tilanteisiin mahdollisemman avoimesti ja myönteisellä tavalla, niin elämä näyttää ja tuntuu paremmalta.


      • Anonyymi

        Vaimosi haluaa isompaa mailaa. Yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Ap en halua alkaa syytellä sinua tai vaimoasi ja kirjoitan vain tekstisi perusteella ja minkälaisen vaikutelman siitä itse sain. Tekstisi on täynnä suorittamista, lasket ihan prosentteinakin minkä osa hommista olet tehnyt. Koko tekstisi viittasi pelkkään tekemiseen ja suorittamiseen ja tottakai elämä on pitkälti tekemistä ja suorittamista, varsinkin kun lapset on pieniä. Mutta jos elämä menee pelkäksi suorittamiseksi niin se herkästi menee ilottomaksi ja vähitellen voi alkaa ahdistaa. Asioista kannattaa puhua ajoissa ja kuunnella toista, pysähtyä ja tehdä asioille jotain. Ongelmahan monesti on se, että suorittajamies ei osaa kuin suorittaa, se on monesti opittu tapa jo lapsuudesta. Vanhemmat on arvostaneet suorituksia, koulunumeroita, urheilusuorituksia ym ja lapselle ei ole välittynyt kuvaa itsestään, ihan olemassa olostaan tärkeänä. Tuollaisella ihmisellä on suuri työsarka oppia suorittamisen kehästä pois ja se vaatii paljon työtä, josko edes silloin on mahdollista. Näkisin ap, että sinun pitäisi lähteä tuolle tielle. Et tiedä miten siinä käy, onnistutko tai vaikka onnistuisitkin niin jatkuuko liittosi enää. Joka tapauksessa se helpottaa omaakin oloasi. Lisäksi älä lähde puolustuskannalle, kun vaimosi kertoo jostain itseäön huolestuttavasta asiasta vaan kuuntele ja osoita, että asia oikeasti kiinnostaa sinua. Muita neuvoja en itse osaa antaa ja neuvojahan on helppo antaa, mutta toteuttaminen sinullakin voi olla vaikeampaa.

      • Anonyymi

        Parisuhteen suorittaminen tuli minullakin enimmäiseksi mieleen. Pohjimmaisena, ettei tunnetasolla kohtaaminen onnistu, koska päällimmäisenä on suorittaminen.

        Ei kannattaisi vertailla ja laskea kuinka paljon kumpainenkin tekee, vaan tehdä kuten sanoit "kun vaimosi kertoo jostain itseäön huolestuttavasta asiasta vaan kuuntele ja osoita, että asia oikeasti kiinnostaa sinua".

        Ts. suhtautua toisen sanomaan vakavasti, ottamalla tosissaan. Ei lähdetä puolustuskannalle tai kieltämään.


      • Anonyymi

        Höpö höpö. AP vain kumosi vaimonsa sekavia syytöksiä.


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että vaimosi on päättänyt erota, ja haluaa sinusta syntipukin, että ei tuntisi niin suurta syyllisyyttä perheen hajottamisesta.

      Vaikea sanoa, koska ei kuule toisen osapuolen näkemystä, mutta todella tutulta kuulostaa.

      Jonkin verran vaimossasi on narsistisia piirteitä. Narsistilla on eri säännöt kuin muilla. Narsisti ottaa pultteja ja hänen uhrinsa päätyy pyytelemään anteeksi, jotta rauha säilyisi. Narsistin pitää saada ihailua koko ajan. Siksi hän ei kestä ns normaalia arkea, vaan sinun pitäisi olla keksimässä hänelle aina jotain.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvin sanottu. Tätä näkyy nykyään laajalti ja itse oman ympäristöni perusteella voisin jopa yleistää, että tällainen tauti on todella yleinen naisten keskuudessa. Heidän kanssaan tulee olla nykyään erittäin varovainen ja laskelmoiva.


    • Anonyymi

      Kannattaisi vain kuunnella mitä vaimosi kertoo. Etenkin ne pääkohdat.

      "uupunut parisuhteeseen, yms. Häntä ahdistaa parisuhteemme, ja rakkaus vain jotenkin katosi."

      Tuohon ei auta muu kuin ero. Jos parisuhde ahdistaa toista, se on siinä.

    • kaverisuhde/kämppäkaveruus on kaukana seurustelusta ja oikea syy eroon

      • Anonyymi

        Jos eroa haluaa, tai kumppani haluaa.


    • Anonyymi

      Teette yhteissopimuksen että lopetetaan seksi suhteesta molenmien päätös niin mies tyytyväinen kun ei tarvi pullukaa enään panna. mutta jos muuten kemiat toimii jatkakaa mut jos arki tökkii niin ei muuta kun uuden etsintään ei meillä ole kun yksielämä. ja koittakaa lasten takia kun lapset on vanhenpia ja nauttikaa huoletta pikpanoista ja intohimoista muitten kanssa nainen ottaa nuoren miehen ja maksaa 50e tunti. ja mies hakee paarista.

    • Anonyymi

      Kaveri suhde ei ole mikään suu eroon.mutta mies hoitaa naiseleen leluja. kaalimato.com postipoika tuo.

    • Anonyymi

      Vitsi kun saisin tälläsen miehen. Nykynaiset haluaa seikkailua ja vaihtaa miestä, jos elämä on hiukankin tasapaksua.

      Päästä vaimo menemään ja naiset tappelee sinusta!!

      T: Leskinainen

      • Anonyymi

        Aika huono kommenttisi, sori vaan. Nykynaiset eivät halua miestä vaihtoon, ellei se ole aivan välttämätöntä. Suurin osa naisista ei ikinä halua minkäänlaista "seikkailua".

        Kaikessa, aivan kaikessa täytyy huomioida, että asioilla on monta puolta. Ristiriitaisissa vielä enemmän... Avioerossakin siis paljon enemmän kuin kaksi. Tiedät ap.stä vain sen mitä hän kirjoittaa. Ihmisillä on taipumus kirjoittaa ja puhua itsestään vain hyvät asiat. Ja mitä sitä tässäkään retostelemaan huonommilla asioilla ja korostamaan omia vikoja. Ei olisi mitään hyötyä kenenkään kantilta.

        Sitä millaista ap.n kanssa olisi olla kimpassa, tai minkälaista ap.n vaimolla on nyt ei tiedä kukaan. Hänen vaimonsa on kieltämättä ristiriitainen otus, niin ristiriitainen että se viittaa pahoihin mielen ongelmiin, joita ap.n omat ongelmat tukevat. Osuvat aivan nappiin (mutta väärästä suunnasta), kuten monien muidenkin parisuhteissa. Esimerkkinä episodi "likaiset astiat tiskialtaassa". Piikettelyä, vääntöä, veivaamista. Ei todellakaan reilua meininkiä. Ketä tahansa tervejärkistä ahdistaisi. Sitä ihmettelenkin miksei ap.tä ahdista. Itse en sietäisi vuorokauttakaan suhteessa, jossa on tuollaista eipäs-juupas -meininkiä höystettynä kyttäämisellä. Onko toinen nyt varmasti tehnyt osansa, tismalleen 50% tai mitä nyt minäkin päivänä halutaan. Tai toinen haluaa. Tai toinen luulee. Apua, olisi todella hirveää olla tuollaisessa suhteessa.


      • Anonyymi

        Ootko tosissasi sinä leskinainen? On muuten halventavaa ajatella, että kaikki naiset haluaa seikkailua ym.ja sen takia eroaa. Mun liitto on ainakin niin jännää seikkailua, että ite kaipaan rauhallista, arkista ja turvaisaa elämää. Mutta on totta, että en mä mitn pystyyn kuollutta elämää halua. Toivottavasti leskinainenkin löytää vierelleen eronneen "leppoisan" miehen, jotta tietää kuinka kivaa yhessäkin voi olla.


    • Anonyymi

      "Taas homma kiepsahti niin päin, että minä joiduin pyytämään anteeksi"

      Miksi ette osaa oikeasti keskustella asioista? Miksi vain huomauttelette, kyttäätte, laskette ym. mitä toinen tekee? Eihän tuollainen käytös ole mistään kotoisin mutta on omiaan saada parisuhteen katastrofin partaalle. Ettekö voisi parantaa käytöstänne toista kohtaan? Olla ystävällisiä, ja hyväksyviä? Auttaa toista olemaan suhteessa oma ihana itsensä (ei siis se piru, jolla on aina pahaa sanottavaa)? Kun suhteessa autetaan toista loistamaan, se voi hyvin. Kun suhteessa pyöritellään kaikkia mahdollisia ikäviä asioita, tarkkaillaan toista/puutteita/"virheitä", eikä kohdata toista myötämielisesti milloinkaan, siitä tulee maanpäälinen helvetti.

    • Anonyymi

      Eiks miehet oo ikuisia poikia, heko heko. Jos lapsi kiukuttelee ja ilmaisee mielensä niin tokihan isukkikin voi niin tehdä. Samat oikeudet ja kun toi alotti.

      • Anonyymi

        Sillä ei ole merkitystä kuka aloitti. Vain sillä on kuka lopettaa.


    • Anonyymi

      Ero: kyllä, mahdollisimman pian, että säilyisitte molemmat järjissänne. Ei tuosta mitään enää tule.

    • Anonyymi

      Tässä ei ole mitään syytä terapialle. Vaimosi on aivan tyypillinen nykyajan nainen, etkä voi tehdä mitään tehdäksesi häntä tyytyväiseksi. Hän valittaa kotitöistä ja on valmis muuttamaan yksin lasten kanssa, jolloin hän joutuu tekemään vielä enemmän kotitöitä. Naiset kaipaavat jatkuvaa virikettä, vaihtelua, elämän uusiutumista, eikä perheellä, kodilla tai miehellä ole mitään tekemistä tässä yhtälössä.

      Terapia on merkki siitä, että mitään ei ole enää tehtävissä. Terapiassa lähinnä keskitytään rohkaisemaan ajattelemaan itsekkäästi ja oman itsen hemmottelua. Tästä syystä liitto on jo menetetty, eikä sitä kannata pitkittää. Naiset ovat pääsääntöisesti nykyään kertakäyttötavaraa, ja on valitettavan surullista todeta, että mitään pysyvää ei lähtökohtaisesti enää heidän kanssaan voi saada aikaan.

      On erittäin tyypillistä, että nainen kehuu miehensä, eikä miehessä ole sinänsä mitään vikaa. Mutta... "ei olla samalla aaltopituudella, kipinä puuttuu, jotain on hukassa, en tiedä mitä kaipaan" jne. jne. Nainen kaipaa uuden lemmikin säännöllisesti ja on synnynnäisesti kykenemätön sitoutumaan mihinkään. Nykyaika suosii ja rohkaisee naisia eroamaan, sillä sitä kautta voi saavuttaa kuvitteellisen itsenäisyyden ja riemun toisen kustannuksella. Muuten se ei tuntuisi miltään. Lisäksi mies joutuu maksamaan tästä kipeästi. Näin nainen pääsee henkisesti nousemaan miehen tasolle ja alistamaan tämän lopullisesti korjatakseen tiedostamatonta alemmuuttaan.

      Valitan, mutta täysin arkipäiväistä, normaalia ja ennakoitavaa. Voit vain oppia virheistä ja siitä, että naisen varaan ei voi suunnitella yhtään mitään. Pidä itsestäsi huolta.

      • Anonyymi

        Mulle itelle ei ainakaan terapia oo ollut mitään hemmottelua. Päinvastoin rankkaa ja monet itkutkin oon itkenyt. Mutta ilmeisesti oli vaan trolli edellinen tai sitten joku jästipää äijä.


      • Anonyymi

        Kirjoituksesi on ihan häiriintynyt. Samoin käsitys naisista.

        Olen nainen, erosin. Jouduin maksamaan siitä exälle. Mutta hyvästä kannattaa maksaa! Eli erosta. Eipähän ex enää käytä rahojani, ei tarvitse "pelastaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle itelle ei ainakaan terapia oo ollut mitään hemmottelua. Päinvastoin rankkaa ja monet itkutkin oon itkenyt. Mutta ilmeisesti oli vaan trolli edellinen tai sitten joku jästipää äijä.

        Jästipää on, häiriintynyt sellainen.

        Terapia on terapiaa, tunteiden/ajatusten käsittelyä, eikä tosiaan mitään hemmottelua.

        Tosin itsensä hemmottelemisessa ei ole ollenkaan mitään pahaa, mutta se on toinen juttu.


      • Anonyymi

        Näinhän se usein on. Sellainen ihminen, joka pärjää ilman ihmissuhteita on todella onnellisessa asemassa.


      • Anonyymi

        1
        APn tarina ei ole ensimmäinen samanlainen. Naiset sanoittaa vähän eri tavalla pahan olonsa, miehet kertoilee juuri noin. Kiroilun määrä riippuu katkeruuden määrästä.

        APeelle kokemusasiantuntijalta tsemppiä ja kannattaa yrittää estää ero. Naisesikaan ei halua erota, hän on vain kykenemätön käsittelemään pahaa oloaan ja purkaa sen sinuun. Koeta kestää.


      • Anonyymi

        Täysin totta, kävi minulle ja monelle muulle kaverille just samoin. Vaarallisinta aikaa on 40 v paikkeilla..


    • Anonyymi

      "Esim erään kerran unohdin muutaman likaisen astian tiskialtaaseen, kun piti mennä auto katsastamaan ja sen jälkeen oli vielä juoksevia asioita hoidettavana. Vaimo syyllisti minua ja piikitteli vielä päälle. Minua pisti vihaksi ja tuli sanottua rumasti, pyysin toki hetken päästä anteeksi. Viikon päästä huomautin hänelle hänen jättämistä astioista, ja sanoin että hänelläkö vain on oikeus jättää likaiset astiat pöydälle. Hän otti tästä pultit, ja sanoi että hän ei jaksa tämmöistä parisuhdetta, että hänen elämää rajoitetaan, ja että hänen olisi paljon helpompi asua yksin, jolloin hän saisi jättää astiansa kuinka huvittaa, ilman että joku kyttää häntä. Taas homma kiepsahti niin päin, että minä joiduin pyytämään anteeksi. Vaikka sanoin että viikko sitten hän itse kyttäsi minun likaisia astioita. Ei hän siihen sanonut mitään, vaihtoi vain puheenaihetta, ja kiepsautti jostain muusta asiasta lisää syytä niskoilleni."

      Tämä on tätä avioliiton peruspaskaa. Miehen ja naisen parisuhde on tietyllä tapaa sisäisesti labiili systeemi. Miesten ja naisten haluissa ja tarpeissa on niin vähän yhteistä, että kun hormonaaliset syyt yhteiseloon vähitellen vähenevät aja kuluessa, voi helposti käydä juuri näin.

      Maailmassa on jo liikaa ihmisiä. Jos vähänkin epäröitte, jättäkää vaan suosiolla perheet perustamatta.

    • Anonyymi

      Älkää erotko.Vaimo sairastaa uupumusta ja siihen on olemassa hoito.Hoitokaan ei ole helppoa mutta ei ole erokaan.Terapiaa kannattaa jatkaa.

    • Voi olla montaakin asiaa, mutta omasta kokemuksesta kerron miten näen tilanteen aloittajan kertomuksen perusteella.

      Tilanne on se, että vaimolla ei omasta mielestään ole hyvä olla. Oma elämä ei tunnu hyvältä, oli syy mikä hyvänsä. Ja koska sitä ei voi sietää tai käsitellä, luultavasti edes käsittää, se tunne heijastetaan siihen oman elämän merkittävään ihmiseen, nyt puolisoon. Eli kaikki on pielessä, koska puoliso sitä tai tätä, vaikka todellisuudessa vika on omien korvien välissä. Tähän liittyy vain ja ainoastaan kyseisen tahon oman persoonallisuuden kehittymättömyys, ei mitään ihmeellisyyksiä, esimerkiksi narsismia sellaisenaan. Lapset ovat aitoja narsisteja luonnostaan ja kehittymätön persoonallisuus on myös hieman lapsenomainen, näyttäen narsistiselta.

      Toinen asia, mikä tuossa luultavasti hämmentää soppaa, on se, että saatuun hyvään tottuu. Ja kun siihen tottuu, sitä ei aina osaa arvostaa. Eli näitä itsestäänselvyyksiä arjessa. Nyt aloittaja on melko varmasti ollut aivan hyvä puoliso ja toinen osapuoli on tottunut siihen, että tietyt asiat tulevat automaattisesti annettuina. Ja ne eivät enää tunnukaan miltään. Aivan tavallista ihmiselle, normaalia käytöstä, aina ollaan tavoittelemassa jotain parempaa, enempää, jne. Nyt sitten kehittymätön persoona ei pysty realistisesti puntaroimaan jo saavutettua hyvää ja sen vaihtoehtoja, jolloin se saavutettu hyvä on yhtä kuin ei mitään ja vaihtoehdot näyttävät paremmilta. Loputon negatiivinen kierre on valmis, vaikka välissä on tasaista tai hyviäkin aikoja. Se kierre ei vaan lopu, ellei ajattelu muutu.

      Siinä se, ei tuossa mitään ihmeellistä ole, varsin tavallista, yhtä lailla miehillä kuin naisillakin, kaiken ikäisillä. Viimeisin oma eroni johtui juuri tuosta ja aloittajan puolison käyttäytyminen kuulostaa hyvin tutulta. Kesti hyvän tovin ymmärtää asia, mutta nyt kun sen ymmärtää, niin surettaa vain se, ettei sitä itsen löytämistä uudelleen voinut tehdä suhteessa. Mutta kun on saatava mennä, niin sitten on saatava, toivotan onnea ja iloa matkalle.

    • Anonyymi

      Mies, palkkaa siivooja joka käy kerran viikossa. Se pelastaa liittosi

    • Anonyymi

      Tässäpä neuvoni miten pelastat tilanteen. Kokeile vaikka!!!
      1. Osta kimppu ruusuja ja suklaarasia, ojenna ne vaimolle hymyn ja pusun kera.
      2. Varaa illaksi lastenhoitaja ja vie vaimo syömään hyvään ravintolasn.
      3. Hali, pusuttele ja pidä hyvänä.
      4. Palkkaa siivooja ja kerro se yllätyksenä vaimolle.

      Tsemppiä, tilanne on vielä korjattavissa. Vaatii vain vähän rohkeutta ja vaivaa.

      • Anonyymi

        Ja tuon voi toistaa muutaman kerran vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon voi toistaa muutaman kerran vuodessa.

        Ja jos ei tämä huomioiminen auta tilanteeseen tai vaimosi ei arvosta yritystäsi, niin anna mennä ja vapauta itsesi.


    • Anonyymi

      Vaimosi kuulostaa kyllä aika kusipäältä. Mutta ehkä hän on kusipää jostain muusta syystä kuin mistä hän valittaa (esim likaiset astiat).

      • Anonyymi

        Lapsuuden hyväksikäyttö on asia, josta ei halua kertoa, ja syyttää kaikkea muuta pahasta olosta. Ja koko perhe kärsii.


    • Biologinen kello vetää hormoonitasot heittelehtiin 🙈

    • Anonyymi

      Ketjun aloittajan tapaus on kuin omani. Ollaan oltu 30v yhdessä ja lapset muuttaneet jo pois. Kaikki mitä teen, teen väärin ja kaikki johtuu aina minusta. Minä saan pyytää anteeksi, vaikka en aina edes tiedä mistä viikon mykkä koulu johtuu? Nyt on jälleen takana 4 viikkoa mykkäkoulua tai jos suu aukeaa sieltä tulee vain solvausta ja huutoa. Ja tällläkään kertaa en tiedä miksi... Ehkä olen liian yksinkertainen? Onneksi on iso talo. Ps. vaimo ei halua terapiaan vaa minun on muututtava hoikaksi ja sporttiseksi (käyn salilla, liikun ja olen normaalipainoinen)

      • Anonyymi

        Kohta lähtee lapset ja samalla oven avauksella minäkin. On lasten takia itseä kiusattu, kohta saa pitkästä aikaa hengittää.


    • Anonyymi

      Parisuhde, ja erittäinkin perhe-elämä on uskomattoman rankkaa. Pitäisi olla samalla aikaa rakastaja, elättäjä, suorittaja ja ties mitä.
      Ja kaiken kruunaa miesten ja naisten niin erilainen ajattelutapa.
      Tähän lisätään kavereiden, sukulaisten mielipiteet ja odotukset, puhumattakaan somen aiheuttamista paineista.
      Ei ole ihme, että nykyään taitaa olla yleisempää erota, kuin jatkaa suhdetta.
      Sinun tilanteessa, anteeksi vain, luulen että hänellä on toinen mies katsottuna, niin se vaan menee. Harva nainen lähtee suhteesta ilman ns pelastusrengasta, ja sekin on vain oman hyvinvoinnin hyväksi lyhyellä aikajanalla.
      Toivottavasti tästä oli jotain apua, valitettavasti muiden puuttuminen parisuhteisiin lähinnä aiheuttaa lisää kaaosta...

    • Anonyymi

      Jos naimisiin on menty siksi, että "niin kuuluu" tehdä, jossain vaiheessa alkaa miettiä, että oliko tämä todella se, mitä odotin elämältä? Riippuu ihmisten taustasta, missä vaiheessa alkaa ahdistaa. Syy ei usein ole kummassakaan, vaan esim. liian ankarasta uskonnollisesta kasvatuksesta, josta ihminen alkaa aikuistuttuaan rimpuilla irti. Rahankäyttö on aina yksi ongelmapiste, ellei siinä puhalleta samaan hiileen. Tai voi olla, että toinen ei ole koko avioliiton aikana ottanut vastuuta mistään ja toinen on joutunut kantamaan kaikkea harteillaan. Jos siinä tilanteessa on tullut sanomista, se ei ole mikään ihmekään. Erotilanteessa vastuullinen puoliso tarvitsee tukea siinä kuin tuuliviirikin. Ehkä jopa enemmän.

      Tsemppiä kaikille eroaville.

    • Anonyymi

      Diagnosoimaton 2 suuntainen yms ?

    • Anonyymi

      Miten hänen kanssaan toimia kysyt. Tuot ongelmia hyvin esille aloituskessasi. Mielestäni te tarvitsette yhteistä lomaa pois kodin arjesta ja pyörityksestä. Joskus loma voi olla tarpeen yksinkin, mutta silloin tulee kysymykseen pysyykö kyllästynyt vaimosi uskollisena. Vaimosi on selvästi väsynyt, uupunut ja kiukuttelee sinulle, kenelles muulle. Olet turvallinen mies jolle kiukutella huonotkin olonsa.
      Pysäytä hänet, istuta jakkaralle ja puhu mitä sinä ajattelet tilanteestanne.
      Älä huuda takaisin, hillitse itsesi vaikka hän huutaisi huonoa oloaan.
      Kyllä vaimo, nainen ja äiti voi väsyä elämän kiireessä ja pyörityksessä totaalisesti, etenkin jos on lapsia. Ansiotyö vie parhaat voimavarat, jääkö iltaisin aikaa omille harrastuksille tai omalle ajalle lainkaan?
      Mielestäni olet kuvauksesi mukaan ollut hyvin mukana arjen pyörityksessä. Tunteet toki heittelee jokaisessa liitossa. Ei aina jaksa, ei aina ole hyvä päivä. Avioliitto ja tunne elämä muuttuu ja kipinä sammuu. Vihakin voi tulla mukaan eri tilanteisiin, vihastua saa mutta vihaan ei pidä pesiytyä.
      Mielestäni vaimosi odottaa enemmän, ehkä liikaakin parisuhteelta joka on normaalia muuttumista vastuunkantamisen keskellä. Alkuaikojen rakkauden huuma ja uutuuden viehätys katoaa, se on normaalia. Rakkauden muoto muuttuu, joskus on vain pakko tarpoa risukoidenkin yli ja taas voi arki sujua. Karikot kasvattaa arvostamaan helpompia hyviä päiviä.
      Vaimosi näyttää luovuttavan ja syyllistää sinua. Kysy mitä hän haluaa, mitä hän elämältä odottaa, mitä haluaa tehdä ja harrastaa. Mitä hän tarkoittaa vapaudella jota haluaa koska mielestään voi yksin paremmin ja palauta hänet maan pinnalle. Ei elämä ole yksin lasten kanssa parempaa, vaikeudet vaan muuttuu toisenlaiseksi. Jos vapautta saa enemmän, perheestä myös menettää, uusperheissäkin on ongelmia usein vielä suurempiakin.
      Nyt se on vielä vain kuvitelmaa hänen päässään ja ihannoimista vapaudesta. Kertooko hänelle joku tuosta "ihanuudesta" ja hän siitä innostuu.
      Kukaan ei voi tietää jos hän uupuu ja sairastuu psyykeltään, sekin on mahdollista mutta se on jo huonompi asia se. Ihmisiä vaan sairastuu, eikä sille oikein voi mitään. Toivottavasti siitä ei ole kuitenkaan kysymys hänen kohdallaan.

      • Anonyymi

        Kuulostaa tutulta kertomuksesi. Noin minulla se alkoi 3 vuotta sitten. Pienet lapset oli. Ero tuli. Masennus tuli. Muutto lasten perässä toiseen kaupunkiin. Tapaamisoikeus kiista käräjille. Kaljaa meni kun ahdisti ja oli vitunmoinen stressi. No nyt jo jotenkin taas pystyy toimimaan ja lapsetkin saavat olla yötä luonani säännöllisesti. Vittumainen kokemus kaiken kaikkiaan. En nyt halua tässä masentaa sinua, mutta tämä nyt oli minun kokemukseni. Vaimosi saattaa sitten eron jälkeen löytää melko nopeasti uuttaa seuraa että varaudu siihen myös. 40vee miehellä ei välttämättä ihan niin helposti uutta kumppania löydykkään. Kasvattava kokemus jos jotain hyvää haluaa löytää. Pidä pää pystyssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta kertomuksesi. Noin minulla se alkoi 3 vuotta sitten. Pienet lapset oli. Ero tuli. Masennus tuli. Muutto lasten perässä toiseen kaupunkiin. Tapaamisoikeus kiista käräjille. Kaljaa meni kun ahdisti ja oli vitunmoinen stressi. No nyt jo jotenkin taas pystyy toimimaan ja lapsetkin saavat olla yötä luonani säännöllisesti. Vittumainen kokemus kaiken kaikkiaan. En nyt halua tässä masentaa sinua, mutta tämä nyt oli minun kokemukseni. Vaimosi saattaa sitten eron jälkeen löytää melko nopeasti uuttaa seuraa että varaudu siihen myös. 40vee miehellä ei välttämättä ihan niin helposti uutta kumppania löydykkään. Kasvattava kokemus jos jotain hyvää haluaa löytää. Pidä pää pystyssä

        Kyllä 40 v. mies saa heti seuraa, jos on urheilullinen ja hoikka. Se on asia minkä lähes jokainen pystyy saavuttamaan. Eri asia toki silloin, jos on oikeasti sellaisia sairauksia mitkä estää liikunnan. Mutta harvalla 40 v sellaisia vielä on.


    • Anonyymi

      Pariterapia onkin suurinta paskaa. Sillä ei olekaan mitään tekemistä oikean terapian kanssa. Tarkoituskaan ei ole parantaa vaan rikkoa. Puoskarien tekemää rahastusta.
      Ainakin meillä, edes terapeutti ei pystynyt olemaan rehellinen.

      Mut itse ongelmaan. Teillä on ero tulossa, tiedät sen itsekin. Teet niin tai näin, aina väärin.

      Voit ehkä tällä hetkellä arvostaa suurella vaivallasi hankittua taloa. Voin sanoa kokemuksesta, että eron jälkeen se ei tunnu kodilta.

      Vaimosi ei pysty kantamaan omista ratkaisuistaan vastuuta, joten se kaataa ne sinun päällesi, helpottaakseen omaa oloaan. Siksi myös tiskikommenttisi, tuntuvat hänestä erityisen pahoilta. Olet panostanut perhe-elämään, johon hänen omat voimansa ei riitä. Siksi hänen täytyy yrittää sinut lannistaa. Peiliin katsominen olisi hänelle liian rankkaa ahdistuksessaan. Siksi hän tulee tekemään yhdessä olosta mahdotonta.

      Jossain vaiheessa, ihmettelet, mitähän nyt teit väärin, kun hän kertoo ahdistuvansa seurassasi? Kaikki teot parantaa hänen oloaan, kääntyvät sinua vastaan. Tarkoitus on tuhota sinut henkisesti. Kun työ on valmis, ero on hänen helppo perustella itselleen. Uhriutuminen on puolisollesi erityisen tärkeää. Se on tehokastakin.

      Ala valmistautua väistämättömään, niinhän vaimosikin tekee. Mieti haluatko jäädä maksumieheksi, kaiken jälkeen?

      Jos sinulla on säästöjä tai sijoituksia, hävitä ne. Ota mielummin vaikka lisää velkaa autoon tms. ellei teillä ole avioehtosopimusta. Voit osituksessa sitten näyttää, ettei varallisuutta ole. Ex vaimoni teki niin. Nerokasta myönnän. Tosin hän unohti mainita yhtiönsä varallisuuden ja sijoituksensa, koska luuli etten tiedä. Meillä asian selvitys on kesken.

      Mieti missä haluat asua eron jälkeen? Osta huonekaluja, astioita, keittiövälineitä, tietokoneita, liinavaatteita... listahan on loputon, uuden alussa. Exäni teki niin. Kun ero oli selvä, hänellä oli kaikki valmiina, osituksenkin suosiessa häntä. Kieroa, muttei laitonta.

      Ala tekemään asioita jotka sinusta tuntuvat hyvältä. Sinulla on myös oikeus olla onnellinen. Nyt ehkä tuntuu, ettei ole, yrittäen pitää perheesi rippeistä kiinni. Ole itsellesi rehellinen.

    • Anonyymi

      Alottaja sinulla on ihan väärä lähestyminen asioihin. Koko aloitukseksi pohdit millainen vaimosi on ja mitä hän tekee. Sinun pitäisi nyt miettiä enempi mitä itse teet ja mikä menee pieleen. Suosittelen terapiaa, siellä voitte käydä läpi noita suhteessa kokeminen vääryyksiä ja vaimosi voi kertoa noista pikkulapsiajoista, samoin kuin sinä, ne tuntuu selkeästi kaihertavan. Jos asiat vaan puhutaan olkoon terapia tai mikä tahansa, jos mitään muutosta toiminnassa ei tapahdu, niin ero siitä tulee. Ehkä seuraavassa suhteessa osaat sinäkin toimia viisaammin, ydinperhettä se ei sinulle enää koskaan tuo, mutta elämä on aina täynnä yllätyksiä.

    • Anonyymi

      Itellä aika samanlainen tilanne. Vaimon käytös on ihan mielenvikaista, ja olen kestänyt henkistä väkivaltaa vuosikausia. Hän on ollut lapsia hoitamassa kotona viimeiset 19v ja minä yksin hoitanut rahat talouteen. Kaikki perintöni on käytetty hänen toimestaan, ja nyt kun hän sai omaansa, niin osteli vain sijoituskämppiä itselleen. Ei edes auta maksamaan lainoja mitkä olen joutunut omiin nimiin ottamaan elämistä varten. Lastensuojelu mukana, ja heillekin hän koko ajan valehtelee, että minä olen mielenvikainen ja hullu. Onneksi laitoin eropaperit menemään ja muutin pois. Sinun kannattaa tehdä samoin. Ei hän tule ikinä muuttumaan,

    • Anonyymi

      Joku jenkki avioero juristi sanoi että monet naiset ottavan eron koska "eivät ole onnellisia" mutta yksikään mies ei ole vielä samalla syyllä eronnut.

    • Anonyymi

      Ensiksi pitää muistaa se, että tämä on kirjoiutettu vahvasti sinun näkökulmasta koko tarina. Se, että onko kaikki kirjoittamasi 100% totta, vai oletko jättänyt jotain ulkopuolelle jää arvailujen varaan.

      Mutta vaimo on kyllä minun mielestä ihan selkeästi sanonut missä on ongelma: Hän on uupunut sen työtaakan alle, jota hän joutuu pyörittämään. Sinä sanot, että katsoit kalentereistasi kuinka paljon olet muka lapsia ehkä joskus kuskannut, mutta onko tuo sitten totta, ja kuuntelitko vaimosi purkautumista kunnolla onkin sitten jotain toista.

      Vaimosi selkeästi näkee sinussa myös hyviä asioita, eli et ole ollut täysin tekemättä mitään, mutta todennäköisesti olet jättänyt paljon pieniä asioita täysin vaimon hoidettavaksi ja nämä pienet asiat ovat muotoutuneet yhdessä todella suureksi ja uuvuttavaksi arjeksi. Kun hän kuulostaa ristiriitaiselta, niin hän näyttää sinulle sitä miten ristiriitaiset hänen tunteensa sinua kohtaan ovat. Hän kokee, että olet ollut välillä hyvä, mutta et kuitenkaan hänen mielestä tarpeeksi. Hän olisi tarvinnut enemmän tukea, mutta ei sitä saanut. Hän ei halua lannistaa sinua täysin kelpaamattomana isänä sanomalla ettet tehnyt mitään, mutta et todennäköisesti tehnyt tarpeeksi.

      Ja mielestäni tuo astiahomma myös kertoo teidän parisuhteesta. Sinä menet vihaiseksi, sanot hänelle rumasti JA vielä viikkojen jälkeen muistutat hänelle asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe