Rodos vai Hania?

mörkö

syksyllä olis tarkotus suunnata etelään tuttavien kanssa.
kumpi vaihtoehto olisi parempi, Rodos vai Hania vai kenties joku muu kreikan saari?
Ranta ja shoppailu pitäisi olla mahdollista eikä kovin pitkien matkojen päässä.. mitä ehdottaisitte?

12

8751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos ette osaa

      edes neljästään päättää matkakohdettanne....vai pistättekö äänestyksen tänne pystyyn?

      • mörkö

        anteeks ihan kauheesti jos sua noin häiritsee mutta tarkotus oli kysyä apua että voidaan sitten yhdessä päättää. voin toki kävellä suoraan matkatoimistoon jottei sun päiväs ihan perseelleen mene..


    • Paragalo

      Hanian seutua suosittelen, varsinkin Plataniasta. Onhan Kreetan saari paljon Rodosta isompikin, mikäli aikoo autoilla.

      • mörkö

        osaa täällä onneksi joku olla asiallinenkin:)
        kiitos paljon vinkistä!


      • matkustajatar
        mörkö kirjoitti:

        osaa täällä onneksi joku olla asiallinenkin:)
        kiitos paljon vinkistä!

        Olen käynyt molemmissa paikoissa ja mielestäni voitte mennä kumpaan vaan. Ei ole isoja välestämisiä, pääasia että menette Kreikkaan.


    • Mielestäni kysymykseesi on mahdotonta vastata, ellet halua kertoa lisää ryhmästänne ja odotuksistanne.

      Ranta ja shoppailu ovat varmasti molemmissa kohteissa lähellä. Mikä muu teitä kiinnostaa?

      Hauskaa matkaa :)

      • mörkö

        meitä olis lähdössä pari yläasteikästä tyttöö ja meidän äidit.
        tarkotuksena olis rentoutua, ottaa aurinkoa ja shoppailla..
        olla hetki rauhassa..


      • tarja
        mörkö kirjoitti:

        meitä olis lähdössä pari yläasteikästä tyttöö ja meidän äidit.
        tarkotuksena olis rentoutua, ottaa aurinkoa ja shoppailla..
        olla hetki rauhassa..

        varmasti Hania parempi paikka vaikka itse tykkäsin Rodoksesta enempi,mutta se riippuu mitä matkalta haluaa.


    • Kreikan matkaaja

      Itse olen käynyt sekä Kreetalla, että Rodoksella, mutta myös Kosilla ja parilla pikkusaarella. Kreetalla kaksi kertaa Hanian lähellä Plataniaksessa ja kerran saren toisessa päässä Agios Nikolaoksessa. Rodokselle lähdetään nyt parin viikon kuluttua toistamiseen.

      Vaikeita valintojahan nämä ovat, mutta jos ensimmäistä kertaa Kreikan saarille lähtee, ei sillä ole väliä kumpaan lähtee. Jos kaupunkielämää ja menoa haluaa, niin Rodos lienee silloin se parempi vaihtoehto. Vanha kaupunki on varsin viehättävä paikka viettää iltaa ja muutenkin menoa riittää. hotellit kaupungissa ovat luonnollisesti isompia ja ääniä kuuluu siellä sun täällä.

      Mutta jos lepoa kaipaa, niin valinta on silloin Kreeta ja Plataniaksen kylä Hanian kupeella on varsin hyvä paikka sen toteuttamiseen. Kohteessa pikkuhotellit ovat tasoltaan erinomaiset ja yleensä uima-altaat hyviä ja tilaa lepäilyyn. plataniaksessa on se etu, jos tykkää lenkkeilystä, niin ainakin toistaiseksi parhaat lenkkeilymaastot olen sieltä löytänyt. On aivan upeaa juoksennella appelsiinilehdoissa.
      Ja eihän Plataniaksesta ole kovin pitkä matka Hanian kaupunkiin.
      Kreetan saaren etu on se koko. Retkiä voi tehdä pitempäänkin matkaan. jos vuokraa esim auton, niin sillä voi päästä todella uskomattomiin paikkoihin. Yhdellä reissulla "löydettiin" saaren toiselta puolelta, en tarkkaan muista nimeä, olisiko ollut Elafonissos tai jotain sinne päin, mutta upeat rannat, vaaleaa hienoa hiekkaa, vettä kahlata silmänkantamattomiin!
      Tässä pikkasen omia kokemuksia näistä kahdesta paikasta.

    • eveliina

      Olen ollut Haniassa kerran, Rodoksella 6 kertaa.
      Joten jos haluaa rauhallisempaa oloa, niin Hania.
      Rodoksella on enemmän "elämää". Kumpikin hyviä lomakohteita.

    • Nimetön

      ...ja menen Rodokselle. Olen käynyt ennenkin ja tykkäsin kovasti. Tuttavani taas pitävät Haniasta. Menkää tänä vuonna toiseen ja ens vuonna toiseen ... tai syksyllä toiseen. Tulee käytyä sit molemmat. Oikein hyvää matkaa minne sit meetteki.

      • juliette

        no ehdottomasti kreeta ja siellä hania. rhodos on kans karmee turistirysä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe