Mikä sinun mielestäsi

sinih52

On ystävä????
Onko näin vai olenko ymmärtänyt väärin.

Kun joku tekee meille pahaa se pitäisi kirjoittaa hiekkaan jotta anteeksiannanon tuulet voivat viedä kirjoituksen mukanaan.

Mutta kun joku tekee meille jotain hyvää,meidän tulisi kaivertaa se kiveen, jottei kukaan voisi pyyhkiä pois sitä ja unohtaa.

Ystävä opettele kirjoittamaan surusi hiekkaan ja kaivertamaan onnesi kiveen.

14

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n52

      Mä olen aina sanonnu,että mul on fiksu ystävä! =)

      Oikein hyvää huomenta kaikille ystävällismielisille! =)

      • sinih52

        kiitoksia...))

        oikein hyvää huomenta


      • yopollo

        sanoisin, mutta kun epäilyttää siinä fiksuudessa aina se että olen kuitenkin heidän ystävänsä :-)


      • n52
        yopollo kirjoitti:

        sanoisin, mutta kun epäilyttää siinä fiksuudessa aina se että olen kuitenkin heidän ystävänsä :-)

        oli paha! =)


    • sättääjätär

      siteeraa: Jos ystävän mä menetän ei mulle mitään jää,on elämä niin vaikeaa ilman ystävää..Jos käy niin että ystävyys horjuu toisinaan on se silloin tehty liian huonoon perustaan.Vaikkakin aikas naivisti sanottu mutta tohon että jos ongelma syntyy ystävyydessä niin kestääkö se sen.Minulla ei kestänyt.Silti eteenpäin on etsivän mieli...))))

      • n52

        sinulla käynyt huonö säkä.=(
        Uusien ystävien joukkoon nopeasti. =)

        Ystävyydessä on myös tärkeää,että jos on jokin asia mikä vaivaa niin täytyy luottaa ystäväänsä niin paljon,että ei pelkää pistää asiaa reilusti pöydälle käänneltäväksi!
        Se puhdas pöytä on hyvä juttu,kun siihen on sitten helppo laittaa kaikki olevat asiat esille,eikä mikään varjo peitä näkyvyyttä kummaltakaan.

        Toivon sinulle paljon uusia ystäviä! =)


    • maron

      ystävä on se joka on tukena silloinkin kun sairastuu parantumattomasti - itse koin kuinka vähän TODELLISIA ystäviä on kun vuosia sitten sairastuin, nyt minulla on uusia ystäviä joiden vertaistuella jaksan vaikeinakin aikoina.
      Oli paljon kovempi paikka huomata ystävien siirtyvän vastaantullessa kadun toiselle puolelle, kuin se että sairastuin.
      Jokainen varmaankin oli epätietoinen siitä mitä sanoisi ja miten käyttäytyisi. En aikaisemmin voinut uskoa että niin kävisi, vaikka erään ystäväni sairastuttua syöpään olin ainoa joka piti häneen yhteyttä loppuun saakka.
      Eipä kulunut kauaakaan kun koin itse saman asian, vaikka en varsinaisesti henkeä uhkaavaan sairauteen sairastunutkaan.
      Vaikka menetin paljon sain tilalle paljon enemmän!

      • Kakku

        On paljon juttuja siitä että kun sairastuu esim. syöpään, niin ystävät hylkää. Minä en voi lakata ihmettelemästä sitä. Minkä ihmeen takia? Minä en onneksi ole sairastunut, mutta olen kokenut asian mutkan kautta. Poikani sai kyseisen sairauden ja minuakin kohdellaan eri tavalla. Siis poikani on jo aikuinen ja omissa oloissaan, mutta sen olen itse saanut kokea, että sukua ei minulla enää ole. Ei ainuttakaan yhteydenottoa ole suvun puolelta tullut. Olis varmaan tuntunut mukavalta kun esim. serkut, joiden kanssa olen aikoinaan paljonkin tekemisissä ollut, olisivat edes soittaneet ja kysyneet kuulumisia. Varmaan ovat hyvin tietoisia siitä että oman lapsen sairastuminen kyseiseen tautiin on ehkä kamalampaa, kuin että sen saisi itselleen. Mutta ei, hiljaista on ollut. Tuntuu tosi pahalta.


      • maron
        Kakku kirjoitti:

        On paljon juttuja siitä että kun sairastuu esim. syöpään, niin ystävät hylkää. Minä en voi lakata ihmettelemästä sitä. Minkä ihmeen takia? Minä en onneksi ole sairastunut, mutta olen kokenut asian mutkan kautta. Poikani sai kyseisen sairauden ja minuakin kohdellaan eri tavalla. Siis poikani on jo aikuinen ja omissa oloissaan, mutta sen olen itse saanut kokea, että sukua ei minulla enää ole. Ei ainuttakaan yhteydenottoa ole suvun puolelta tullut. Olis varmaan tuntunut mukavalta kun esim. serkut, joiden kanssa olen aikoinaan paljonkin tekemisissä ollut, olisivat edes soittaneet ja kysyneet kuulumisia. Varmaan ovat hyvin tietoisia siitä että oman lapsen sairastuminen kyseiseen tautiin on ehkä kamalampaa, kuin että sen saisi itselleen. Mutta ei, hiljaista on ollut. Tuntuu tosi pahalta.

        valitettavan usein on. En ymmärrä itse asiaa vieläkään vaikka aikaa on kulunut monta vuotta, joskus kun olen parhaan entisen ystäväni kaupassa nähnyt, niin hän on kiireesti mennyt hyllyn taakse piiloon etten vaan menisi juttelemaan.
        Toivottavasti poikasi on parantunut, osaan hyvin kuvitella tilanteesi - vain sen itse kokemalla tietää miten vaikeaa se on, ja miten paljon voimaa vaatii päästä siitä yli.
        Aina sitä luulee että ystävät ovat ikuisia ja tukevat huonoina aikoina, mutta ei se vaan niin ole. Ei sellaisten ystävien tai sukulaisten perään kannata surra jotka heti vaikeuksien tullen hylkäävät.


    • Ystävä on hän, joka tuntee minut hyvine ja huonoine puolineni ja siitä huolimatta rakastaa minua. ;)

      • sinih52

        Ovat harvinaisia jalokiviä todellakin.
        He saavat sinut hymyilemään ja rohkaisevat sinua onnistumaan.
        He kuuntelevat sinua,
        He osaavat kiittää sinua.
        He ovat valmiita avaamaan sydämmensä sinulle


      • n52
        sinih52 kirjoitti:

        Ovat harvinaisia jalokiviä todellakin.
        He saavat sinut hymyilemään ja rohkaisevat sinua onnistumaan.
        He kuuntelevat sinua,
        He osaavat kiittää sinua.
        He ovat valmiita avaamaan sydämmensä sinulle

        Ystävä....=)

        Jalokivet ovat harvinaisia,mutta eivät kulu käytössä.


    • pohpoika

      ymmärsit aivan oikein niinhän se tarina kertoo ja kun sen sisällön ajattelee oikein niin ihananhyvä tarina

      • sinih52

        ja kiitoksii....))))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe