1.Ratikka
2.Tunneli
3.Areena
4.Tammelan Pallokenttä.
Miksi ne ovat huonoja.
Suurin osa Tamperelaisista on ne hyväsynyt.
Missä ovat vastustajat. Kaupunkilaisia vai lähiöissä.
HUONOT INVESTOINNIT
131
308
Vastaukset
- Anonyymi
Lista jatkuu vielä.
5. Nollakuitu farssi
6. Tunneli Teiskoon - Anonyymi
Haulitorni oli kiistatta hyvä investointi. Kuinka se rahoitettiin? Hjorthin suku oli ainakin päätekijä
- Anonyymi
Ei kuulu tähän sarjaan. Se on tehty yksityisellä rahalla ja oli tuottava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulu tähän sarjaan. Se on tehty yksityisellä rahalla ja oli tuottava.
Eikö kaupunki ainakin tontin edullisesti myynyt? Taisi olla silloin Pirkkalaa. Investointi oli yksityiseksi valtava
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulu tähän sarjaan. Se on tehty yksityisellä rahalla ja oli tuottava.
Nykyään se on rasite,kuten moni muukin asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään se on rasite,kuten moni muukin asia.
Siihen on suhtauduttava kuten hyvin palvelleeseen veteraaniin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen on suhtauduttava kuten hyvin palvelleeseen veteraaniin
Henki pois kunnianosoituksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henki pois kunnianosoituksin.
Haulitornia puleerataan kuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haulitornia puleerataan kuntoon.
Lossivinssiä asentavat. Toimii tuulienergialla. Roottorit on 25 m, kolmilapanen.
- Anonyymi
Ratikka ei kuulu huonojen investointien listaan. Sen sijaan huonojen investointien listaan voisi lisätä ainakin Tampere-talon ja Näsinneulan.
- Anonyymi
Taisi tulla ratikalle päättäri Pyynikintorille
- Anonyymi
Piti vielä lisätä, että tekosaari kuuluu huonoihin investointeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti vielä lisätä, että tekosaari kuuluu huonoihin investointeihin.
Tekosaari ei ole pelkästään huono vaan täysin järjetön suunnitelma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekosaari ei ole pelkästään huono vaan täysin järjetön suunnitelma
Tekosaari on tuottava ja järkevä ratkaisu. Ilmaista rakennusmaata ja tyhjästä nousseiden tonttien vuokrat kilahtelee kaupungin kassaan iloisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekosaari on tuottava ja järkevä ratkaisu. Ilmaista rakennusmaata ja tyhjästä nousseiden tonttien vuokrat kilahtelee kaupungin kassaan iloisesti.
Tiedätkö edes, paljonko pohjalle joudutaan laittamaan suodatinkangasta ja paljonko se maksaa m2?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekosaari ei ole pelkästään huono vaan täysin järjetön suunnitelma
Mene kysymään asiaa kaupungin johdolta. Niiden mielestä se on maailman järkevin investointi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö edes, paljonko pohjalle joudutaan laittamaan suodatinkangasta ja paljonko se maksaa m2?
Tämä suodatinkangas on tarkoitus tehdä ekologisesti nollakuitumassasta.
- Anonyymi
Nimenomaan ratikka on surkea investointi. Ratikan aiheuttamat kulut 15 miljoonaa vuodessa. Ja julkisen liikentaan käyttäjista katoaa 20% ja siirtyy oman auton rattiin (kuten minä).
Tamperetalo on tuottava, eikä näsinneulastakaan kuluja ole. Sen sijään Tammelan potkupallokentää on virheinvestointi. Potkupalloilijoilta puuttuu se 1500 parkkipaikkaa Tammelasta, joten kenttä Teiskoon tai Pirkkahallin viereen jossa lisi parkkipaikkoja. Kentän tilalle kerrostaloja ja kunnon veronmaksajia. Sossuasukkaat Petsulle, Multsulle, Annalaan ja Kalkkuun...
Huono on tietämyksesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene kysymään asiaa kaupungin johdolta. Niiden mielestä se on maailman järkevin investointi.
Pitää muistaa AK Ikosen matikka, Euro ratikkaan, kaksi kaupungin kassaan. Miljardi kun uppoaa ratikkaa 2 pitäisi kilahtaa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene kysymään asiaa kaupungin johdolta. Niiden mielestä se on maailman järkevin investointi.
Paljonko maksaa saarelle vakituisesti sijoitettava topparoikka, joka korjaa radan vajoamat pari kertaa vuorokaudessa ensimmäisten viiden vuoden ajan. Tai sitten saaren varaan on tehtävä silta. Se on sitten toinen juttu ja maksaa lisää parikymmentä miljoonaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä suodatinkangas on tarkoitus tehdä ekologisesti nollakuitumassasta.
Sen kun teet ja patentoit menetelmän, olet rikas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen kun teet ja patentoit menetelmän, olet rikas.
Olen jo rikas, en tarvitse turhia patentteja. Menetelmä on vapaasti kaikkien käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen jo rikas, en tarvitse turhia patentteja. Menetelmä on vapaasti kaikkien käytössä.
Valotatko vähän sitä menetelmää, jos se on vapaasti käytössä. Pakahdun uteliaisuudesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan ratikka on surkea investointi. Ratikan aiheuttamat kulut 15 miljoonaa vuodessa. Ja julkisen liikentaan käyttäjista katoaa 20% ja siirtyy oman auton rattiin (kuten minä).
Tamperetalo on tuottava, eikä näsinneulastakaan kuluja ole. Sen sijään Tammelan potkupallokentää on virheinvestointi. Potkupalloilijoilta puuttuu se 1500 parkkipaikkaa Tammelasta, joten kenttä Teiskoon tai Pirkkahallin viereen jossa lisi parkkipaikkoja. Kentän tilalle kerrostaloja ja kunnon veronmaksajia. Sossuasukkaat Petsulle, Multsulle, Annalaan ja Kalkkuun...
Huono on tietämyksesi.Anna kun arvaan: laskit ratikan kannattavuuden ihan itse? 😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi tulla ratikalle päättäri Pyynikintorille
Tipotie sopisi päättäriksi paremmin. Se vain ei käy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekosaari on tuottava ja järkevä ratkaisu. Ilmaista rakennusmaata ja tyhjästä nousseiden tonttien vuokrat kilahtelee kaupungin kassaan iloisesti.
Siellä voi viljellä esim riisiä. Sato-odotukset ovat valtavat. Tarvitaan 46,8 M€, rahat tulevat nelinkertaisesti takaisin
- Anonyymi
Ainakin itse olen jo eläkkeellä ja asun Bahamalla silloin kun viritys laukeaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö edes, paljonko pohjalle joudutaan laittamaan suodatinkangasta ja paljonko se maksaa m2?
Entä pohjan tasoittaminen niin, että sille voidaan suodatinkangas levittää? Onko pohjassa purkautuvia vesisuonia? Missä niiden tukkiminen tulvii? Näitä ei tiedetä, mutta tiedetään että saaren tekeminen on ilmaista, kun meillä on louhetta. Ei muuta kuin kipataan louheet järveen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää muistaa AK Ikosen matikka, Euro ratikkaan, kaksi kaupungin kassaan. Miljardi kun uppoaa ratikkaa 2 pitäisi kilahtaa :D
Miksi näin tuottavia hankkeita ei osattu jo 20v sitten? Meillähän olisi nyt maan halvin veroaste jos veroja ollenkaan. Mistä nämä liikenerot nyt löytyivät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna kun arvaan: laskit ratikan kannattavuuden ihan itse? 😃
Aina kaiken tekee joku itse, paitsi sinä, joka et osaa mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekosaari on tuottava ja järkevä ratkaisu. Ilmaista rakennusmaata ja tyhjästä nousseiden tonttien vuokrat kilahtelee kaupungin kassaan iloisesti.
Ei muuta kuin saarta tekemään, kyllä siitä hyvä tulee. (Kjäh kjäh). Kuinka monta on aikaisemmin tullut tehtyä? 😁😁😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan ratikka on surkea investointi. Ratikan aiheuttamat kulut 15 miljoonaa vuodessa. Ja julkisen liikentaan käyttäjista katoaa 20% ja siirtyy oman auton rattiin (kuten minä).
Tamperetalo on tuottava, eikä näsinneulastakaan kuluja ole. Sen sijään Tammelan potkupallokentää on virheinvestointi. Potkupalloilijoilta puuttuu se 1500 parkkipaikkaa Tammelasta, joten kenttä Teiskoon tai Pirkkahallin viereen jossa lisi parkkipaikkoja. Kentän tilalle kerrostaloja ja kunnon veronmaksajia. Sossuasukkaat Petsulle, Multsulle, Annalaan ja Kalkkuun...
Huono on tietämyksesi.Ratikka lisää julkisen liikenteen kustannuksia 15 miljoonaa vuodessa. Sen aiheuttamat kukut vuodessa ovat paljon suuremmat..
Tamperetalo ei ole tuottava. Kaupunki joutuu joka vuosi subventoimaan sen toimintaa koska tulot eivät riitä kattamaan kuluja. Viime vuonna toiminnan tappio oli vain 140 000 €. Tämän lisäksi kaupungin rahaa käytettiin sen remontointiin. Tilamuutoksiin 20 miljoonaa ja esitystekniikan muutoksiin 1,9 miljoonaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi näin tuottavia hankkeita ei osattu jo 20v sitten? Meillähän olisi nyt maan halvin veroaste jos veroja ollenkaan. Mistä nämä liikenerot nyt löytyivät?
Mitä luulet, mikähän on Tampereen veroaste 20 vuoden kuluttua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka lisää julkisen liikenteen kustannuksia 15 miljoonaa vuodessa. Sen aiheuttamat kukut vuodessa ovat paljon suuremmat..
Tamperetalo ei ole tuottava. Kaupunki joutuu joka vuosi subventoimaan sen toimintaa koska tulot eivät riitä kattamaan kuluja. Viime vuonna toiminnan tappio oli vain 140 000 €. Tämän lisäksi kaupungin rahaa käytettiin sen remontointiin. Tilamuutoksiin 20 miljoonaa ja esitystekniikan muutoksiin 1,9 miljoonaa.Vuonna 2018 kaupunki maksoi toiminta-avustusta 6,7 miljoonaa Tamperetalolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valotatko vähän sitä menetelmää, jos se on vapaasti käytössä. Pakahdun uteliaisuudesta
Käy kirjastossa katsomassa menetelmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan ratikka on surkea investointi. Ratikan aiheuttamat kulut 15 miljoonaa vuodessa. Ja julkisen liikentaan käyttäjista katoaa 20% ja siirtyy oman auton rattiin (kuten minä).
Tamperetalo on tuottava, eikä näsinneulastakaan kuluja ole. Sen sijään Tammelan potkupallokentää on virheinvestointi. Potkupalloilijoilta puuttuu se 1500 parkkipaikkaa Tammelasta, joten kenttä Teiskoon tai Pirkkahallin viereen jossa lisi parkkipaikkoja. Kentän tilalle kerrostaloja ja kunnon veronmaksajia. Sossuasukkaat Petsulle, Multsulle, Annalaan ja Kalkkuun...
Huono on tietämyksesi."Nimenomaan ratikka on surkea investointi. Ratikan aiheuttamat kulut 15 miljoonaa vuodessa. Ja julkisen liikentaan käyttäjista katoaa 20% ja siirtyy oman auton rattiin (kuten minä)."
Siis jos autoa on pakko pitää omistuksessa, niin sillä kannattaa myös ajaa. Ei siinä ole mitään järkeä, että sulla on auto, mutta jätät sen pihaan ja kuljet julkisilla. Autossa pitämisessä maksaa omistaminen vaikka et ajaisi metriäkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna kun arvaan: laskit ratikan kannattavuuden ihan itse? 😃
En, muut on laskenut ja laskelmat mielestäni paljon realistisemmat kuin kaupungin esittämät. Kaupunki jättää esim huomioimatta rahoituskulut, noin 10-12 miljoonaa vuodessa. Joukkoliikenteen matkustajakadosta esimerkkinä toimii länsimetro, matka-ajan pidentyessä ja ylimääräisen vaihdon tullessa matkaan, oman auton rattiin hyppäminen on monen ratkaisu. Ja oliko se 800 metriä jo laskelmissa, miltä säteeltä päättäjät olettaa ihmisten talsivan ratikkapysäkille. Ratikka pysäkille jotka ovat erittäin harvassa verrattuna busseihin, vanhat ihmiset siirtyy PALIn asiakkaiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2018 kaupunki maksoi toiminta-avustusta 6,7 miljoonaa Tamperetalolle.
Jaahas, tietosi ei ole ihan ajantasalla.
https://www.tampere-talo.fi/ajankohtaista/tampere-talon-vahva-kasvu-jatkuu/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas, tietosi ei ole ihan ajantasalla.
https://www.tampere-talo.fi/ajankohtaista/tampere-talon-vahva-kasvu-jatkuu/Tuolta löytyy tuo 6,7 miljoonaa:
https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/tiedotteet/2019/01/24012019_10.html
Onko se väärin? Onko se siitä pudonnut paljon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy kirjastossa katsomassa menetelmää.
Juu, scifi hyllystä löytyy. Entä onko menetelmä jossakin käytössä, missä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuta kuin saarta tekemään, kyllä siitä hyvä tulee. (Kjäh kjäh). Kuinka monta on aikaisemmin tullut tehtyä? 😁😁😁
Ei saaren tekeminen voi vaikeata olla, niitähän on muodostunut aivan itsestäänkin miljoonia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En, muut on laskenut ja laskelmat mielestäni paljon realistisemmat kuin kaupungin esittämät. Kaupunki jättää esim huomioimatta rahoituskulut, noin 10-12 miljoonaa vuodessa. Joukkoliikenteen matkustajakadosta esimerkkinä toimii länsimetro, matka-ajan pidentyessä ja ylimääräisen vaihdon tullessa matkaan, oman auton rattiin hyppäminen on monen ratkaisu. Ja oliko se 800 metriä jo laskelmissa, miltä säteeltä päättäjät olettaa ihmisten talsivan ratikkapysäkille. Ratikka pysäkille jotka ovat erittäin harvassa verrattuna busseihin, vanhat ihmiset siirtyy PALIn asiakkaiksi.
Länsimetro on ja tulee suositummaksi.Asukastiheys radanvaikutuspiirissä kasvaa,se on fakta ja kaavoitus takaa sen. Oma auto on vaihtoehto,mutta huono sellainen. Ruuhka huiput ovat massiivisempia,muut liikennekatkot lisääntyvät. Kymmenet tuhannet uudet asukkaat takaavat,että nykyinen Ratikka suuntaus on oikea. Ongelmasi laskelmissa on,että elät nykyhetkessä,vaikka,kuten päättäjien katse on kymmenien vuosien päässä. PAL on hyvä palvelu,jota on luotu iheistä varten. Kun kävely on jo lyhyelläkin matkalla vastenmielistä tai vaikeaa niin mihin sitä voi olla menossa.Kun olet perillä ,sielläkin pitää kävellä. Pystyykö enää työntekoon noilla argumenteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En, muut on laskenut ja laskelmat mielestäni paljon realistisemmat kuin kaupungin esittämät. Kaupunki jättää esim huomioimatta rahoituskulut, noin 10-12 miljoonaa vuodessa. Joukkoliikenteen matkustajakadosta esimerkkinä toimii länsimetro, matka-ajan pidentyessä ja ylimääräisen vaihdon tullessa matkaan, oman auton rattiin hyppäminen on monen ratkaisu. Ja oliko se 800 metriä jo laskelmissa, miltä säteeltä päättäjät olettaa ihmisten talsivan ratikkapysäkille. Ratikka pysäkille jotka ovat erittäin harvassa verrattuna busseihin, vanhat ihmiset siirtyy PALIn asiakkaiksi.
Pyydä niiltä muilta lupa julkaista ne niiden laskelmat, kun kerran ne itse on liian ujoja julkaisemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, scifi hyllystä löytyy. Entä onko menetelmä jossakin käytössä, missä?
Hänen aiheesta tekemät tieteelliset tutkimukset löytyy TTY:n kirjastosta. Hän on tutkinut nollakuitua 70-luvulta lähtien ja tietää siitä enemmän kuin kukaan muu. Siksi on loogista, että jotkut muut tutkivat Nässyn kuitua ja sen hyödyntämismahdollisuuksia, ja hän esittää laadukkaita teesejä perusteluineen täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekosaari on tuottava ja järkevä ratkaisu. Ilmaista rakennusmaata ja tyhjästä nousseiden tonttien vuokrat kilahtelee kaupungin kassaan iloisesti.
Sille luodolle ei sovi kuin yksi tontti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen aiheesta tekemät tieteelliset tutkimukset löytyy TTY:n kirjastosta. Hän on tutkinut nollakuitua 70-luvulta lähtien ja tietää siitä enemmän kuin kukaan muu. Siksi on loogista, että jotkut muut tutkivat Nässyn kuitua ja sen hyödyntämismahdollisuuksia, ja hän esittää laadukkaita teesejä perusteluineen täällä.
Niin että rahaa pitäisi saada, ei puutu enää kuin 23 miltsiä ja vuoden päästä homma toimii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nimenomaan ratikka on surkea investointi. Ratikan aiheuttamat kulut 15 miljoonaa vuodessa. Ja julkisen liikentaan käyttäjista katoaa 20% ja siirtyy oman auton rattiin (kuten minä)."
Siis jos autoa on pakko pitää omistuksessa, niin sillä kannattaa myös ajaa. Ei siinä ole mitään järkeä, että sulla on auto, mutta jätät sen pihaan ja kuljet julkisilla. Autossa pitämisessä maksaa omistaminen vaikka et ajaisi metriäkään."Siis jos autoa on pakko pitää omistuksessa, niin sillä kannattaa myös ajaa. Ei siinä ole mitään järkeä, että sulla on auto, mutta jätät sen pihaan ja kuljet julkisilla. Autossa pitämisessä maksaa omistaminen vaikka et ajaisi metriäkään."
Ei auto sole seissyt. 30-40 tkm tulee ajettua vuodessa ja duunipaikalla on pysäköintipaikka, mutta näppäremmin päässyt julkisilla, annan bussikuskin kirota ruuhkassa, luen itse mieluummin uutisia sen ajan. Aiemmin kävin kävellen tai pyörällä kun vajaa kilometri, silloin olisi mennyt autolla kauemmin, kun liikennevalot, ruuhkat ja parkkihalliajot huomioi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydä niiltä muilta lupa julkaista ne niiden laskelmat, kun kerran ne itse on liian ujoja julkaisemaan.
Löytyy netistä kun viitsii hakea, tai sitten käyttää omaa järkeä ja laskee itse. Mutta olet ratikkafani, turha sinulle on mitään selostaa, kun et usko mitään muuta kuin "virallisen" ratikkapropagandan, jota et osaa itse tulkita kriittisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen aiheesta tekemät tieteelliset tutkimukset löytyy TTY:n kirjastosta. Hän on tutkinut nollakuitua 70-luvulta lähtien ja tietää siitä enemmän kuin kukaan muu. Siksi on loogista, että jotkut muut tutkivat Nässyn kuitua ja sen hyödyntämismahdollisuuksia, ja hän esittää laadukkaita teesejä perusteluineen täällä.
Kaikki nollakuitua sivutuotteena tuottavat teollisuuslaitokset ovat tutkineet sen hyödyntämistä, yhdessä tai erikseen. Olisi tietysti järkevää hyödyntää sekin. Paljon on tehty aiheeseen liittyvää nollatutkimustakin ansaintamielessä. Onko asiassa jotakin vaikeatajuista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka lisää julkisen liikenteen kustannuksia 15 miljoonaa vuodessa. Sen aiheuttamat kukut vuodessa ovat paljon suuremmat..
Tamperetalo ei ole tuottava. Kaupunki joutuu joka vuosi subventoimaan sen toimintaa koska tulot eivät riitä kattamaan kuluja. Viime vuonna toiminnan tappio oli vain 140 000 €. Tämän lisäksi kaupungin rahaa käytettiin sen remontointiin. Tilamuutoksiin 20 miljoonaa ja esitystekniikan muutoksiin 1,9 miljoonaa.Vielä enemmän, jos tehdään palveleva syöttölinjasto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä suodatinkangas on tarkoitus tehdä ekologisesti nollakuitumassasta.
Eihän siitä ole voitu tehdä edes vessapaperia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Länsimetro on ja tulee suositummaksi.Asukastiheys radanvaikutuspiirissä kasvaa,se on fakta ja kaavoitus takaa sen. Oma auto on vaihtoehto,mutta huono sellainen. Ruuhka huiput ovat massiivisempia,muut liikennekatkot lisääntyvät. Kymmenet tuhannet uudet asukkaat takaavat,että nykyinen Ratikka suuntaus on oikea. Ongelmasi laskelmissa on,että elät nykyhetkessä,vaikka,kuten päättäjien katse on kymmenien vuosien päässä. PAL on hyvä palvelu,jota on luotu iheistä varten. Kun kävely on jo lyhyelläkin matkalla vastenmielistä tai vaikeaa niin mihin sitä voi olla menossa.Kun olet perillä ,sielläkin pitää kävellä. Pystyykö enää työntekoon noilla argumenteilla.
Jaha, taas Nostradamus itte tietämässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä enemmän, jos tehdään palveleva syöttölinjasto
Syöttöliikenteeseen hupenevat ratikan säästöt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy netistä kun viitsii hakea, tai sitten käyttää omaa järkeä ja laskee itse. Mutta olet ratikkafani, turha sinulle on mitään selostaa, kun et usko mitään muuta kuin "virallisen" ratikkapropagandan, jota et osaa itse tulkita kriittisesti.
En löytänyt yhtään. Laita linkkejä niin pääsen opiskelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tipotie sopisi päättäriksi paremmin. Se vain ei käy
Antiikin ajan terveysaseman toimipiste oli kukkulalla. Kun sinne pääsi , oli toivoa paranemisesta. Kos saaren terveysasema ,Hippokrateen perustama,esimerkiksi. Kaukana kukkulalla,lopussa muutama sata porrasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaha, taas Nostradamus itte tietämässä
Luen vain historiaa. Tiedätkö,että muissa kaupungeissa on vuosikymmenten jopa satojen vuosien kokemus ratikoista ja metroista. Näin ollen olen varma kuin käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki nollakuitua sivutuotteena tuottavat teollisuuslaitokset ovat tutkineet sen hyödyntämistä, yhdessä tai erikseen. Olisi tietysti järkevää hyödyntää sekin. Paljon on tehty aiheeseen liittyvää nollatutkimustakin ansaintamielessä. Onko asiassa jotakin vaikeatajuista?
Ei ollenkaan. On kunnia päästä keskustelemaan aiheesta maailman asiantuntivimman tutkijan kanssa. Mutta miksi olet niin ujo, että pidät valtavat tietosi täysin salassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löytänyt yhtään. Laita linkkejä niin pääsen opiskelemaan.
Et löydä linkeilläkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antiikin ajan terveysaseman toimipiste oli kukkulalla. Kun sinne pääsi , oli toivoa paranemisesta. Kos saaren terveysasema ,Hippokrateen perustama,esimerkiksi. Kaukana kukkulalla,lopussa muutama sata porrasta.
Terve periaate. Mitä ratikalla Tipotielle asti tekisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et löydä linkeilläkään
Et näköjään sinäkään. Jännästi ne tietynlaiset varmat tiedot on aina jossain piilossa, vaikka ne ihan varmasti ja aikuisten oikeesti on olemassa 😃
- Anonyymi
Ratikka on huonoista kokoomusinvestoinneista kaikkein karsein, koska on myös kaikkein kallein, ja jota tulevat sukupolvet joutuvat maksamaan tavalla tai toisella satoja vuosia.
Lisään huonoihin investointeihin Vuoreksen. Järkevämpää olisi ollut kasvattaa Hervantaa, jolloin Hervannasta olisi saatu entistäkin elinvoimaisempi, ja Vuoreksen ryteikkö ja Särkijärvi olisivat säilyneet luonnontilassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on huonoista kokoomusinvestoinneista kaikkein karsein, koska on myös kaikkein kallein, ja jota tulevat sukupolvet joutuvat maksamaan tavalla tai toisella satoja vuosia.
Lisään huonoihin investointeihin Vuoreksen. Järkevämpää olisi ollut kasvattaa Hervantaa, jolloin Hervannasta olisi saatu entistäkin elinvoimaisempi, ja Vuoreksen ryteikkö ja Särkijärvi olisivat säilyneet luonnontilassa.Ratikkaa joutuu tulevat sukupolvet maksamaan tuhansia vuosia. Ja Tampere menee sen takia konkurssiin muutaman vuoden välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saaren tekeminen voi vaikeata olla, niitähän on muodostunut aivan itsestäänkin miljoonia
Mitenkäs se saaren tekeminen eroaa rantojen täytöstä,esim.Tampellan ranta?Katoppa vanhoja Tampereen tai Hesan karttoja.Rantoja täytetty vaikka kuinka paljon ja talot vielä pystyssä.Turkulaiset sitävastoin vajoo Aurajokeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkaa joutuu tulevat sukupolvet maksamaan tuhansia vuosia. Ja Tampere menee sen takia konkurssiin muutaman vuoden välein.
Ensin pitää saada kaupungin talous ylijäämäiseksi. Vasta sen jälkeen voidaan ryhytyä maksamaan ratikkalainaa takaisin.
Alijäämäiset budjetit ovat näköpiirissä vielä pitkälle tulevaisuuteen. Sen vuoksi ratikkaakin maksetaan vielä satojen vuosien kuluttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki nollakuitua sivutuotteena tuottavat teollisuuslaitokset ovat tutkineet sen hyödyntämistä, yhdessä tai erikseen. Olisi tietysti järkevää hyödyntää sekin. Paljon on tehty aiheeseen liittyvää nollatutkimustakin ansaintamielessä. Onko asiassa jotakin vaikeatajuista?
Onko jossain vastaavaa kuitua hyödynnetty kaupallisesti onnistuneesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä enemmän, jos tehdään palveleva syöttölinjasto
Syöttölinjasto tulee. Säästöjä saadaan kun suoria linjoja lopetetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin pitää saada kaupungin talous ylijäämäiseksi. Vasta sen jälkeen voidaan ryhytyä maksamaan ratikkalainaa takaisin.
Alijäämäiset budjetit ovat näköpiirissä vielä pitkälle tulevaisuuteen. Sen vuoksi ratikkaakin maksetaan vielä satojen vuosien kuluttua.10 vuotta alijäämää jo takana. Tämä ei ole haitannut toimintaa kun velkaa on otettu. Tuleva näyttää samalta. Tasapainoon ei päästä ja lisää velkaa otetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy kirjastossa katsomassa menetelmää.
Jos raaka-aineet biokaasun valmistamiseen pitää kaivaa järven pohjalta, tulee kallista kaasua. Raskaasti tukemalla ja kuluja mulkkaamalla tietysti kaasua tulee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään sinäkään. Jännästi ne tietynlaiset varmat tiedot on aina jossain piilossa, vaikka ne ihan varmasti ja aikuisten oikeesti on olemassa 😃
Etsi sitten tietosi, äläkä jatkuvasti ruikuta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löytänyt yhtään. Laita linkkejä niin pääsen opiskelemaan.
Etkö osaa käyttää hakuja? Linkeillähän voisi ohjailla, josta taas saisi rutinaa aikaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollenkaan. On kunnia päästä keskustelemaan aiheesta maailman asiantuntivimman tutkijan kanssa. Mutta miksi olet niin ujo, että pidät valtavat tietosi täysin salassa?
Tieto on tietysti mainituilla nollakuidun tuottajilla. Pyydä, että joku selittää asian sinulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs se saaren tekeminen eroaa rantojen täytöstä,esim.Tampellan ranta?Katoppa vanhoja Tampereen tai Hesan karttoja.Rantoja täytetty vaikka kuinka paljon ja talot vielä pystyssä.Turkulaiset sitävastoin vajoo Aurajokeen.
Turun keskusta osin vajoaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jossain vastaavaa kuitua hyödynnetty kaupallisesti onnistuneesti?
Vastauksia odotellaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa käyttää hakuja? Linkeillähän voisi ohjailla, josta taas saisi rutinaa aikaan
Osaan kyllä. En vaan oikein tiedä, millä tavoin ne joidenkin muiden tekemät laskelmat, jotka siis on paljon paremmat kuin hankkeelle tehdyt, voisi löytyä, kun kukaan ei tiedä edes sitä, keitä ne muut on ja miten ovat laskelmansa tehneet. Pitää varmaan tyytyä niihin oikeisiin. Ja mikäs on tyytyessä, kun tuntuvat osuvan kohdalleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valotatko vähän sitä menetelmää, jos se on vapaasti käytössä. Pakahdun uteliaisuudesta
Jos tarkoitat biokaasua, asian voi unohtaa. Se on osattu niin kauan kuin pka on haissut. Sitä saa ilmaiseksikin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieto on tietysti mainituilla nollakuidun tuottajilla. Pyydä, että joku selittää asian sinulle
Voitko selittää asian minulle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieto on tietysti mainituilla nollakuidun tuottajilla. Pyydä, että joku selittää asian sinulle
Joka kustantaa tutkimuksen, omistaa tutkimustulokset. Tässä tapauksessa eniten sellutehtaat. Niitä on Suomessa jokunen. Niillä on paljon osaamista hallussaan. Ne halusta myisivät nollakuidun ja kuittaisivat siitä rahat. Kauppa käy huonosti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs se saaren tekeminen eroaa rantojen täytöstä,esim.Tampellan ranta?Katoppa vanhoja Tampereen tai Hesan karttoja.Rantoja täytetty vaikka kuinka paljon ja talot vielä pystyssä.Turkulaiset sitävastoin vajoo Aurajokeen.
Mihin vesi menee, kun rantoja täytetään tai saaria tehdään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkoitat biokaasua, asian voi unohtaa. Se on osattu niin kauan kuin pka on haissut. Sitä saa ilmaiseksikin
Tosiaanko nyt pitäisi kaivaa jotakin köhnää järvestä ja tehdä siitä kaasua, mitä saa jokaisesta lantalasta keräämällä ilmaiseksi? 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko selittää asian minulle?
Mahdoton tehtävä. Mene kouluun, alaluokalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaanko nyt pitäisi kaivaa jotakin köhnää järvestä ja tehdä siitä kaasua, mitä saa jokaisesta lantalasta keräämällä ilmaiseksi? 😅
Ei. Ei siitä nollakuidusta olla biokaasua tekemässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy kirjastossa katsomassa menetelmää.
Tiedän monta menetelmää. Mikähän niistä vai jokin muu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen aiheesta tekemät tieteelliset tutkimukset löytyy TTY:n kirjastosta. Hän on tutkinut nollakuitua 70-luvulta lähtien ja tietää siitä enemmän kuin kukaan muu. Siksi on loogista, että jotkut muut tutkivat Nässyn kuitua ja sen hyödyntämismahdollisuuksia, ja hän esittää laadukkaita teesejä perusteluineen täällä.
Älä itse panttaa tietoa. Kerro, missä menetelmä on käytössä. Rohkeasti nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastauksia odotellaan
Saattaa vastausta odotellessa mennä hyvä rupeama
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdoton tehtävä. Mene kouluun, alaluokalle
No selitä se sitten kun tiedät siitä jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä itse panttaa tietoa. Kerro, missä menetelmä on käytössä. Rohkeasti nyt.
En tiedä tuosta asiasta juuri mitään muuta kuin sen, mitä lehdestä olen lukenut. Siksi olen pyytänyt tuota huippuasiantuntijaa kertomaan siitä enemmän, mutta se ei osaa muotoilla tietojaan tekstiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään sinäkään. Jännästi ne tietynlaiset varmat tiedot on aina jossain piilossa, vaikka ne ihan varmasti ja aikuisten oikeesti on olemassa 😃
En tuhlaa aikaani pölvästeihin. Viksut käsittävät asiat, muista ei ole väliä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No selitä se sitten kun tiedät siitä jotain.
Siis mistä? Oikeuksista tutkimustuloksiin? Ne ovat tutlimuksen teettäjällä. Selluteollisuudella tutkimustuloksia on paljon. Niitä on annettu kirjastoihinkin. Mikä tässä kangertaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy kirjastossa katsomassa menetelmää.
Kerro lopputuote, mitä 0-kuidusta tehdään, niin minä kerron menetelmän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jossain vastaavaa kuitua hyödynnetty kaupallisesti onnistuneesti?
Oikein hyvä, oikea kysymys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jossain vastaavaa kuitua hyödynnetty kaupallisesti onnistuneesti?
Vaisua on, eipä pahasti rummuteta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No selitä se sitten kun tiedät siitä jotain.
Vähälahjainen ei ymmärrä mitään selitystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin vesi menee, kun rantoja täytetään tai saaria tehdään?
Vesi myydään arabeille ja vaihdossa saadaan hiekkaa louhesaaren tasoitukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesi myydään arabeille ja vaihdossa saadaan hiekkaa louhesaaren tasoitukseen.
Veden myynnissä on järkeä
- Anonyymi
Kaupungin hallitus pormestareineen on sika huono investointi.
- Anonyymi
Tämä vuosi on juhlavuosi Tampereella. Jo 10. alijäämäinen tulos ja 2 000 000 000 € raja ylittyy velan määrässä. Ei tähän kaikki kaupungit pysty. Onneksi meillä on niin hyvät päättäjät, että me pystyimme.
- Anonyymi
Lossi on paras. Lossiin investoitu raha ei mene hukkaan.
- Anonyymi
Jos tunnelin täyttäisi vedellä niin voisiko lossiliikenne olla ratkaisu jatkuviin onnettomuuksiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tunnelin täyttäisi vedellä niin voisiko lossiliikenne olla ratkaisu jatkuviin onnettomuuksiin?
Lossiturmat taitaa olla aika harvinaisia, joten todennäköisesti auttaisi. Tässä tunnelijärjestelmässä lossitkaan eivät pääse törmäilemään. Moderni lossi muutenkin turvajärjestelmiltään huippuluokkaa.
- Anonyymi
Omalla lossilla olisi kiva ajella Nässyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tunnelin täyttäisi vedellä niin voisiko lossiliikenne olla ratkaisu jatkuviin onnettomuuksiin?
Miksi odotella.Tehdään maalossi. Haulitorniin vinssi, josta vaijeri molemminpuolinen. Hyödynnetään vaijeri ilmaratikkaan,eikös Tipotiellekin saada laskeutumispaikka samalla.
- Anonyymi
Tempon tunnelihanke on estettävä. Hinnalla millä hyvänsä. Tempon tunneli tuhoaa koskipuiston idyllin täysin.
- Anonyymi
Mikä se Tempon tunneli on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se Tempon tunneli on?
Korvia yhdistävä tuulitunneli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se Tempon tunneli on?
Onko se sillan ali kulkeva tunneli, kuten kosken toiselle puolellekin on rakennettu? Jostain lukemasta jäi muistin pohjalle, että sitä päällystettäisiin Hämeenkadun liukkailla ja vaikeasti käveltävillä nupukivillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korvia yhdistävä tuulitunneli.
Se taas on tummeli. Sotket asiat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se Tempon tunneli on?
Kuvassa sillan länsipäädyn alla näkyypi.
https://www.aamulehti.fi/a/59db75b9-0f62-4410-bef8-01acbf1eeb32
- Anonyymi
Tempon tunneli ei ole kustannuksiltaan mitenkään ylivoimaisen kallis, kyllä tämän kokoisella kaupungilla pitäisi olla mahdollisuus investoida siihen.
https://www.terapiatarviketempo.fi/product/38/painetunneli- Anonyymi
Kuten sanottu, aivan järjetön hanke. Tuostako ihmisten sitten pitäisi koskipuistosta/koskipuistoon kulkea?
No niin, hehe joo.
Mutta tempon tunneli on tuhoon tuomittu hanke. Hanke, jonka seurauksena huumekauppa ja pahoinpitelyt keskustassa vain lisääntyvät. Ja ravintolan terassialue muuttuu yleiseksi käymäläksi. - Anonyymi
Onko se järkevä?
- Anonyymi
Mistä sen tuotot tulee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se järkevä?
Ei sitä ennenkään ole mietitty. Miksi nyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sen tuotot tulee?
Tempon tulli palautetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä ennenkään ole mietitty. Miksi nyt?
Sivuseikka
- Anonyymi
Huonoin investointi on ehdottomasti kaupungin vuokra-asunnot. Sinne pesiytyy pääasiassa Kelan elättejä, jotka vain kuluttavat verorahoja.
- Anonyymi
Hähä valtio maksaa Kelan kulut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hähä valtio maksaa Kelan kulut
Kuka maksaa valtion kulut? Mietipä sitä, sossupummi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka maksaa valtion kulut? Mietipä sitä, sossupummi.
Sinä maksat. Sinut kusetetaan kaikkialla. Mieti sitä, persaukinen maksumies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä maksat. Sinut kusetetaan kaikkialla. Mieti sitä, persaukinen maksumies
Vaikka makselen veroista sinunkin elättämisen, minulla jää silti käyttörahaa kuukaudessa enemmän käteen kuin sinulla. Mieti sitä, perseaukinen vuokralurkki. Joko sinulla alkaa olla kesäkuun vuokrarahat raavittuna kasaan? Eräpäivä lähestyy nopeammin kuin arvaatkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka makselen veroista sinunkin elättämisen, minulla jää silti käyttörahaa kuukaudessa enemmän käteen kuin sinulla. Mieti sitä, perseaukinen vuokralurkki. Joko sinulla alkaa olla kesäkuun vuokrarahat raavittuna kasaan? Eräpäivä lähestyy nopeammin kuin arvaatkaan.
Minulla on aikaa. Eiköhän rahat taas napsahti tilille. Vuokranantaja huolehtii paperihommat.Sovittiin taas vuokrankorotus,tippiä tuli mukavasti.Lähden salille huolehtii kunnosta. Sen jälkeen puistoon ,ottaan. Aurinkoa meinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka maksaa valtion kulut? Mietipä sitä, sossupummi.
Sinä osallistut merkittävästi valmisteverona
- Anonyymi
Tulevaisuuden korona ja influenssa linkoja. Pitää ottaa huomioon myös kuinka niissä haisee kusi ja kakka. Hygeniatasoltaan ovat olemattomia joukkotautatien levittäjiä. Rupukansan sairastuttajia joukkoliikenne.
- Anonyymi
Pysy poissa rupu,me terveet ja fiksut voimme kyllä matkustaa .
- Anonyymi
Eikö rupusakin voisi sulkea johonkin pimeään ja kosteaan tunnelin pätkään?
- Anonyymi
Nerot aikoo tehdä nollakuidusta biokaasua. Eikä maksa montaakaan miljoonaa
- Anonyymi
Listataan hyviäkin investointeja. Aloitan: haitaribussit.
Haitaribussi on ketterä. Kääntöympyä on pieni ja taipuu tiukassakin kadunkulmassa. Ja on varioiutuva, eikä pakotettu pelkille raiteille kuten vaikkapa raitsikka.- Anonyymi
O hanurista. Näio.
- Anonyymi
Lankarullakioskit
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän391681Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61351- 91309
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421307Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11305Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71284Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01254Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11230Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21190Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21163