Kastamattomina kuolleiden lasten kohtalo?

Anonyymi

Mikä se on luterilaisuuden mukaan?

185

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaste pelastaa luterilaisuuden mukaan?

      • Anonyymi

        Kuolleen kastaminen?


    • Anonyymi

      Katolilaisuudessahan nämä menevät ns. limboon.

      • Anonyymi

        Sen tiedän mitä katolilaiset ovat keksineet. Raamatussa sellaisia juttuja ei ole eli harhoja ovat.

        Luterilaisuuden kanta kiinnostas.


    • Anonyymi

      Se on sama mikä on kastettujen kuolleiden lasten
      kohtalo.

      Miksi tästä piti perustaa joku thread????

      • Anonyymi

        Kaikki tosiaan katoaa aikanaan.
        Joskus se on valtavan surullista.


    • Yksi raamatunjae alkavaan päivään.

      1. kirje korinttilaisille 7:14
      Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä.

      • Anonyymi

        Oikein.
        Kokonaan Juutalaisten muslimien ja ateistien lapset ovat epäpuhtaita.


      • Anonyymi

        Satavarmasti et ymmärrä yhtään mitään tuon jakeen sisällöstä!


    • Anonyymi

      Kastaa vammaisen, joka ei halua kastetta, sanoja toisten suihin.
      Sitähän se uskonto on.

    • Anonyymi

      Ankkalinnan aamukasteeseen tuo näyttää enemmän viittaavankin.

    • Anonyymi

      "Kaste pelastaa luterilaisuuden mukaan
      kyllä varmaan mutta ei Raamatun mukaan!

      "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut" Ap 16

      • Anonyymi

        Kyllä Raamatun mukaan kaste pelastaa:

        " Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste" 1. Piet.3


    • Anonyymi

      Sodomasta ei löytynyt 10 vanhurskasta ihmistä.

      vanhurskas=Jumalalle kelpaava

      Maailmaan ne lapset syntyy ei suoraan taivaaseen kukaan synny.

      Parempi kastaa kuin katua.

      • Anonyymi

        Mistähän moinen älynväläys:
        "Maailmaan ne lapset syntyy ei suoraan taivaaseen kukaan synny."

        Jeesus sanoi: Sen kaltaisten on taivasten valtakunta", mutta tätähän kirkko ei usko.

        Ja kirkko yrittää nyt tuomita nuo vauvat kadotukseen!!!
        Mistähän moinen julma oppi on peräisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän moinen älynväläys:
        "Maailmaan ne lapset syntyy ei suoraan taivaaseen kukaan synny."

        Jeesus sanoi: Sen kaltaisten on taivasten valtakunta", mutta tätähän kirkko ei usko.

        Ja kirkko yrittää nyt tuomita nuo vauvat kadotukseen!!!
        Mistähän moinen julma oppi on peräisin?

        Kirkko kyllä uskoo tuon kohdan, mutta kuten sinulle on miljoonaan kertaan opetettu ja sinua oikaistu niin Jeesus ei puhu siitä että lapsi syntyy Jumalan valtakuntaan , vaan siitä että lapsi ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Jeesus ei sano että lasten on taivasten valtakunta vaan sen KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Siis niiden jotka ottavat sanan vastaan niin kuin lapsi ottaa sen vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän moinen älynväläys:
        "Maailmaan ne lapset syntyy ei suoraan taivaaseen kukaan synny."

        Jeesus sanoi: Sen kaltaisten on taivasten valtakunta", mutta tätähän kirkko ei usko.

        Ja kirkko yrittää nyt tuomita nuo vauvat kadotukseen!!!
        Mistähän moinen julma oppi on peräisin?

        Ilman kastetta ei Taivaaseen pääse. Eikä asia ole kirkon päätettävissä koska kyseessä on Jumalan itsensä tahto.

        Kastamatta kuolleen lapset vanhemmat voivat Jumalan edessä vedota Häneen, mutta on Jumalan omassa kädessä mitä Hän asiassa päättää.

        Lisäksi vanhemmat ovat useimmiten itse syypäitä lapsensa kastamattomuuteen. Heiveröiselle lapselle on mahdollista saada hätäkaste vaikka heti syntymän jälkeen.

        Kuolleena syntyneen lapsen vanhempien on puolestaan syytä hiljentyä miettimään omaa suhdettaan Jumalaan. Ja sitä mitä he ovat tehneet ansaitakseen Jumalalta näin kovan muistutuksen itsestään. Vaikkei ihminen aina ymmärtäisikään Jumalan motiiveja, ei Hän tee mitään ilman painavia syitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman kastetta ei Taivaaseen pääse. Eikä asia ole kirkon päätettävissä koska kyseessä on Jumalan itsensä tahto.

        Kastamatta kuolleen lapset vanhemmat voivat Jumalan edessä vedota Häneen, mutta on Jumalan omassa kädessä mitä Hän asiassa päättää.

        Lisäksi vanhemmat ovat useimmiten itse syypäitä lapsensa kastamattomuuteen. Heiveröiselle lapselle on mahdollista saada hätäkaste vaikka heti syntymän jälkeen.

        Kuolleena syntyneen lapsen vanhempien on puolestaan syytä hiljentyä miettimään omaa suhdettaan Jumalaan. Ja sitä mitä he ovat tehneet ansaitakseen Jumalalta näin kovan muistutuksen itsestään. Vaikkei ihminen aina ymmärtäisikään Jumalan motiiveja, ei Hän tee mitään ilman painavia syitä.

        On päässyt taas unohtumaan missä Raamattu opettaa hätäkasteista, kerrot varmaan iloiten sen kohdan ja perustelut saman tien ok !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On päässyt taas unohtumaan missä Raamattu opettaa hätäkasteista, kerrot varmaan iloiten sen kohdan ja perustelut saman tien ok !

        Mutta kasteesta opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko kyllä uskoo tuon kohdan, mutta kuten sinulle on miljoonaan kertaan opetettu ja sinua oikaistu niin Jeesus ei puhu siitä että lapsi syntyy Jumalan valtakuntaan , vaan siitä että lapsi ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Jeesus ei sano että lasten on taivasten valtakunta vaan sen KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Siis niiden jotka ottavat sanan vastaan niin kuin lapsi ottaa sen vastaan.

        Sinä sekoitat nyt pahasti vauvat ja lapset!
        Vauva ei ota vastaan mitään, vaikka kirkko yrittää pakottaa opillaan Jumalaa .
        Isompi lapsi ottaa vastaan Jeesuksen, kun hänelle kerrotaan siitä, mutta mitään automaattivastaanottamista Raamattu ei tunne.

        Vauva on autuas: "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan"!

        Sinä unohdat, että Jumala on vanhurskas ja oikeudenmukainen, joten siihen kaatuu tuo teidän julma oppinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sekoitat nyt pahasti vauvat ja lapset!
        Vauva ei ota vastaan mitään, vaikka kirkko yrittää pakottaa opillaan Jumalaa .
        Isompi lapsi ottaa vastaan Jeesuksen, kun hänelle kerrotaan siitä, mutta mitään automaattivastaanottamista Raamattu ei tunne.

        Vauva on autuas: "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan"!

        Sinä unohdat, että Jumala on vanhurskas ja oikeudenmukainen, joten siihen kaatuu tuo teidän julma oppinne.

        Lapset ovat vauvoja. Pyhän Hengen työ ei ole mitenkään riippuvainen iästä.

        Kukaan ei oel autuas ilman uskoa Kristukseen, koska Hän on ainoa tie.

        Raamattu krijoittaa: "Autuaita kärsivälliset: he perivät maa", mutta ei tuokaan tarkoita sitä että kärsivälliset pelastuvat ilman Kristusta.

        Tuoho kaatuu siis oppisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ovat vauvoja. Pyhän Hengen työ ei ole mitenkään riippuvainen iästä.

        Kukaan ei oel autuas ilman uskoa Kristukseen, koska Hän on ainoa tie.

        Raamattu krijoittaa: "Autuaita kärsivälliset: he perivät maa", mutta ei tuokaan tarkoita sitä että kärsivälliset pelastuvat ilman Kristusta.

        Tuoho kaatuu siis oppisi.

        Jännä että silloin kun tuo yksi uudestikastaja yrittää puolusta vauvojen synnittömyyttä, niin hän ottaa esiin tuon kohdan "sen kaltaisten on taivasten valtakunta" mutta nyt hänen mukaansa siinä puhutaankin sitten jo isommista lapsista, joten hukkaan meni nuo todistelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä että silloin kun tuo yksi uudestikastaja yrittää puolusta vauvojen synnittömyyttä, niin hän ottaa esiin tuon kohdan "sen kaltaisten on taivasten valtakunta" mutta nyt hänen mukaansa siinä puhutaankin sitten jo isommista lapsista, joten hukkaan meni nuo todistelut.

        Pitäisiköhän tuollainen vihapuhe, että lapset ovat perkeleen omia, kieltää oikein lailla?
        Eikös vihapuhe ole rikollista?
        Tuo julma porukka kun ei millään haluaisi luopua tuosta sairaasta opistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisiköhän tuollainen vihapuhe, että lapset ovat perkeleen omia, kieltää oikein lailla?
        Eikös vihapuhe ole rikollista?
        Tuo julma porukka kun ei millään haluaisi luopua tuosta sairaasta opistaan.

        Nykyaikana puhe synnistä on vihapuhetta, myös uudestikastajille. Mutta Raamatun mukaan kaikki olemme samassa asemassa ja Kistuksen armoa tarvitsevia. Se ei ole vihapuhetta. Älä ala puhumaan tuollaista silloin kun argumenttisi on kumottu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikana puhe synnistä on vihapuhetta, myös uudestikastajille. Mutta Raamatun mukaan kaikki olemme samassa asemassa ja Kistuksen armoa tarvitsevia. Se ei ole vihapuhetta. Älä ala puhumaan tuollaista silloin kun argumenttisi on kumottu

        Nytkö tuo julma kastehäirikkö on tullut tännekin puhumaan perkeleistään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö tuo julma kastehäirikkö on tullut tännekin puhumaan perkeleistään?

        Minähän vain siteeraan teidän suurta opettajaanne, Lutherria:

        Vähä Katekismuksen liitteet

        Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta,

        Sairasta tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän vain siteeraan teidän suurta opettajaanne, Lutherria:

        Vähä Katekismuksen liitteet

        Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta,

        Sairasta tekstiä.

        Taidat olla ihastunut Lutheriin kun aina siteeraat häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla ihastunut Lutheriin kun aina siteeraat häntä.

        Kuka on Lutherri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on Lutherri?

        Lutherhan kirjoitta niinkuin tuo kastehäirikkökin. Samalla asialla siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sekoitat nyt pahasti vauvat ja lapset!
        Vauva ei ota vastaan mitään, vaikka kirkko yrittää pakottaa opillaan Jumalaa .
        Isompi lapsi ottaa vastaan Jeesuksen, kun hänelle kerrotaan siitä, mutta mitään automaattivastaanottamista Raamattu ei tunne.

        Vauva on autuas: "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan"!

        Sinä unohdat, että Jumala on vanhurskas ja oikeudenmukainen, joten siihen kaatuu tuo teidän julma oppinne.

        Jumala myös pitää kiinni omasta tahdostaan. Ihminen on syntyjään perisyntinen. Siitä voi pelastua vain uskon ja Jumalan seurakuntaan kuulumisen kautta. Jumalan seurakuntaan liitytään kasteella.

        Ymmärrän kyllä syyt käsitykseen lasten synnittömyydestä mutta Jumalan silmien edessä se on vain toiveajattelua, ei totuus. Koska kaikki ovat syntisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sekoitat nyt pahasti vauvat ja lapset!
        Vauva ei ota vastaan mitään, vaikka kirkko yrittää pakottaa opillaan Jumalaa .
        Isompi lapsi ottaa vastaan Jeesuksen, kun hänelle kerrotaan siitä, mutta mitään automaattivastaanottamista Raamattu ei tunne.

        Vauva on autuas: "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan"!

        Sinä unohdat, että Jumala on vanhurskas ja oikeudenmukainen, joten siihen kaatuu tuo teidän julma oppinne.

        Vauvakin osaa ottaa vastaan rakkautta ja hoivaa. Ja vaatia niitä ja parkuu, kun ei saa. Aika pienestä lapset osaavat ottaa vastaan hyviä lahjoja. Mutta aikuinen miettii mikähän taka-ajatus tässä on, tai vähintään pyrkii järjestämään vastalahjan.

        Mihin perustat väitteesi, että vauva on puhdassydäminen? Noissa opeissa on aina se ongelma, ettei niissä johdonmukaisesti selitetä, milloin ja miksi se sydän likaantuu.

        Jumala on vahnurskas ja oikeudenmukainen - ja salattu. Et sinäkään Jumalan aivoituksia voi tietää. Vasta myöhemmin näemme ja ymmärrämme ne, ne jotka näemme. Ja näemme että ne ovat juuri hyviä, millaisia sitten ovatkaan. Et sinä tiedä, miten kastamattomana kuolleille lapsille käy.


    • Anonyymi

      ei mitään tolkkua ole luterilaisten raamatuntajunnassa.

      • Anonyymi

        ei mitään tolkkua ole uudestikastajien raamatuntajunnassa.


    • Anonyymi

      Näin asian ymmärrän.Pieni vauva menee Taivaaseen ja pienet lapset kastamatta.Lapsikastetta ei löydy Raamatusta.Jokainen vastaa omista synneistään.Lapsi ei joudu viimeisellä tuomiolla vastaamaan vanhempien synneistä ja vauva ei tiedä kumpi on oikea ja kumpi vasen. Ei edes voi , ymmärrä tehdä päätöstä kun ei ymmärrä jos saarnataan evankeliumia.

      Raamatunpaikkoja

      1 Timoteus 2
      2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
      2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

      Vesi pelastaa kasteena ja kaste on Raamatun mukaan verauskuva .Jeesus siunasi lapsia ei kastanut.Sitten kun ihminen ymmärtää saarnatun evankeliumin ja on ymmärrystä tehdä uskonratkaisu niin siinä vaiheessa on vastuullinen valinnoistaan ottako vastaan pelastus vai ei.

      Uskoontulon jälkeen on selkeästi Raamatussa,että uskovat menivät kasteelle.
      Pelkkä vesi ei pelasta,se on vertauskuvaa ja vesi on tätä luomakunnan materiaalia vaan Jeesuksen sovintoveressä on syntien anteeksisaaminen.

      Hesekiel 9
      9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
      9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

      1 Joh 1
      1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

      Hesekiel 18

      18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
      18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
      18:21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
      18:22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
      18:23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?

      18:31 Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?
      18:32 Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää.

      Joona 4
      4:11 Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?"

      • Anonyymi

        Tytöt ennen kuukautisten alkamista pääsevät taivaaseen ilman kastettakin ja pojat ennen siemensyöksyjä!


    • Anonyymi

      Itselläni ainakin kaksi keskenmennyttä lasta. Uskon heidän olevan Taivaassa, Jeesuksen luona. Olen mielessäni antanut heille nimet.

    • Anonyymi

      Daavidin 7 päivää vanha poika kuoli eikä häntä oltu ehditty edes ympärileikkaamaan. Daavid tiesi, että hän tulee vielä näkemään kuolleen poikansa. Ainakin tässä tapauksessa poika ei perinyt syntiä vanhemmiltaan vaan pelastui Jumalan luokse.

      2 Sam 23:22 Hän vastasi: "Kun poika oli elossa, minä paastosin ja itkin, sillä ajattelin: 'Ehkäpä Herra armahtaa minua ja lapsi saa elää.'
      23 Miksi nyt enää paastoaisin, kun hän on kuollut? Voinko saada hänet takaisin elämään? Minä menen aikanaan hänen luokseen, mutta hän ei voi palata minun luokseni."

      Luterilaisen kirkon oppi perisynnistä on väärä, koska Raamatun mukaan poika ei ole vastuussa vanhempiensa synneistä.

      Hes 18:19 "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.

      Perisynti on keksitty harhaoppi, jotta tulisi keinotekoinen tarve kastaa vauvasta perisynti pois. Sellaista ei ole olemassa kuin perisynti. Jos olisi olemassa, niin silloin Jeesuskin olisi perinyt synnit äidiltään, mutta Raamattun mukaan Jeesus ei ollut syntinen vaan puhdas ja viaton. Jeesus ei syntiä tehnyt.

      • Anonyymi

        a) Jeesus On Jumalan Poika, Isä Jumala ihmiseksi syntyneenä. Hän ei mitenkään "voinut periä" äitinsä syntejä. Isähän Hän oli / On Itse Itselleen. Tätä te nestoriolaista järkeisoppia (kuten edellä) opettavat ette voi mitenkään hengellisesti käsittää.

        b) Mainitset Daavidin, joka itse todistaa näin:

        Psalmi 51:1-19
        1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi, kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
        2 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
        3 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        4 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.

        5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. (Perisynti)

        6 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
        7 Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
        8 Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.

        9 Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
        10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. (Vapaaksi perisynnistä)

        11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
        12 Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
        13 Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.

        14 Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi. (Verenviat = perisynti)

        15 Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi.
        16 Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen.

        17 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää. (Perisyntinen henki)
        18 Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.
        19 Silloin sinulle kelpaavat oikeat teurasuhrit, polttouhrit ja kokonaisuhrit; silloin uhrataan härkiä sinun alttarillasi.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        a) Jeesus On Jumalan Poika, Isä Jumala ihmiseksi syntyneenä. Hän ei mitenkään "voinut periä" äitinsä syntejä. Isähän Hän oli / On Itse Itselleen. Tätä te nestoriolaista järkeisoppia (kuten edellä) opettavat ette voi mitenkään hengellisesti käsittää.

        b) Mainitset Daavidin, joka itse todistaa näin:

        Psalmi 51:1-19
        1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi, kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
        2 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
        3 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        4 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.

        5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. (Perisynti)

        6 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
        7 Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
        8 Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.

        9 Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
        10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. (Vapaaksi perisynnistä)

        11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
        12 Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
        13 Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.

        14 Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi. (Verenviat = perisynti)

        15 Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi.
        16 Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen.

        17 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää. (Perisyntinen henki)
        18 Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.
        19 Silloin sinulle kelpaavat oikeat teurasuhrit, polttouhrit ja kokonaisuhrit; silloin uhrataan härkiä sinun alttarillasi.
        ~

        Jahas ja luulet tuolla pitkällä lainauksella tukevasi perisyntioppia vaikka et ymmärrä siitä ollenkaan mitä pitäisi ymmärtää.

        mistä sinä tempaat tuon verenvika = perisynti, kerro sille edes jokin peruste, vai sattuuko se sopimaan oppiisi muuten vaan mutuna, eikö vain satukkin !

        Daavidin rukous synnissä siittymisestä taita a olla sinulta tutkimaton asia, jospa harrastaisit hieman lisää sitä lajia niinjäisi vähemmälle tuo tarve lisätä joka paikkaan se perisyntisi, ok !

        JOS Jumala sanoo lisääntykää ja täyttäkää maa, niin sama Jumalako sitten ilmoittaa että ihmiseksi syntyminen onkin synnissä siittymistä, vastaa jos osaat hah !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas ja luulet tuolla pitkällä lainauksella tukevasi perisyntioppia vaikka et ymmärrä siitä ollenkaan mitä pitäisi ymmärtää.

        mistä sinä tempaat tuon verenvika = perisynti, kerro sille edes jokin peruste, vai sattuuko se sopimaan oppiisi muuten vaan mutuna, eikö vain satukkin !

        Daavidin rukous synnissä siittymisestä taita a olla sinulta tutkimaton asia, jospa harrastaisit hieman lisää sitä lajia niinjäisi vähemmälle tuo tarve lisätä joka paikkaan se perisyntisi, ok !

        JOS Jumala sanoo lisääntykää ja täyttäkää maa, niin sama Jumalako sitten ilmoittaa että ihmiseksi syntyminen onkin synnissä siittymistä, vastaa jos osaat hah !

        Kaikki syntyvät synnin turmelemina tänne,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki syntyvät synnin turmelemina tänne,

        Onko joku väittänyt että ihmieksi syntyminen on synnissä siittymistä, hah!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        a) Jeesus On Jumalan Poika, Isä Jumala ihmiseksi syntyneenä. Hän ei mitenkään "voinut periä" äitinsä syntejä. Isähän Hän oli / On Itse Itselleen. Tätä te nestoriolaista järkeisoppia (kuten edellä) opettavat ette voi mitenkään hengellisesti käsittää.

        b) Mainitset Daavidin, joka itse todistaa näin:

        Psalmi 51:1-19
        1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi, kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
        2 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
        3 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        4 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.

        5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. (Perisynti)

        6 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
        7 Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
        8 Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.

        9 Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
        10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. (Vapaaksi perisynnistä)

        11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
        12 Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
        13 Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.

        14 Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi. (Verenviat = perisynti)

        15 Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi.
        16 Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen.

        17 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää. (Perisyntinen henki)
        18 Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.
        19 Silloin sinulle kelpaavat oikeat teurasuhrit, polttouhrit ja kokonaisuhrit; silloin uhrataan härkiä sinun alttarillasi.
        ~

        >>>5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. (Perisynti)<<<

        Ko. jae ei tarkoita sitä, että ihminen perii vanhempiensa synnit tai edes syyllisyyden vanhempiensa synteihin. Kun vauva syntyy, niin hän ei ole syntiä tehnyt eikä edes ymmärrä synnistä mitään. Daavid kuitenkin laittoi alulle poikansa synnin kautta. Ihminen on luonnostaa altis tekemään syntiä, mutta jae Ps 51:5 ei opeta perisynnistä, joka pitää pestä pois vauvasta kastamalla.

        Hes 18:19 "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.

        >>>14 Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi. (Verenviat = perisynti)<<<

        Tässä jakeessa ei puhuta mitään vanhemmilta peritystä syyllisyydestä vanhempien tekemiin synteihin.

        >>>17 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää. (Perisyntinen henki)<<<

        Tässä jakeessa ei myöskään puhuta mitään perisynnistä.

        Perisyntiä ei ole olemassa. Mutta koska ihminen on havaittu alttiiksi tekemään syntiä, koska ihmisellä on vapaa oma tahto, niin sen takia ihmisen elämä on vaivalloista ja ihminen lopulta tarvitsee Jumalan armoa, jotta hän voi tehdä parannuksen. Ilman parannuksen tekmistä synneistä ei Jumalakaan armahda syntistä. Daavid katui katkerasti syntiään ja teki parannuksen, minkä takia hän sai armoa, mutta menetti lapsensa, jonka oli saattanut alkuun tekemällä syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki syntyvät synnin turmelemina tänne,

        Joo, katsokaas, vaikka Jumalakin teki virheitäkin aivojemme oppimismekanismeihin, ja joutui tappaamaan miljoonia ihmisiä vedenpaisumuksessakin siitäkin syystä, etteivät aivonsa kyenneet valitsemaan oikeita asioita, niin uusi KOVEMMAN(pitempi-ikä) ELÄMÄN luominen NOOAN lapsien takia, ja heidäkin aivoissaan piileviin väärin kasvaneisiin hermoyhteyksiin, tulisi silti liian kalliiksi, ja sitä ei Jumala vielä tee, ennenkuin on varmaa, ketkä ihmisiksi tarkoitetut sielut valitsivat oikeuden ja ketkä vääryyden, ja missä määrin niitä valintoja ELÄESSÄÄN, eräät toivoivat muuttavansakin...
        Jeesus silti sanoi, että Jumala nostattaa uudelleen vaikeita luonnonilmiöitä, ja ilmeisesti tautejakin, ja ihmiset itsekin sotivat aina aika ajoin. Eli eihän Jumalakaan olisi ENÄÄ elossa, jos kaikkialla olisi vain NAUTINNOT ja HEKUMA kaiken päämääränä... Jumala haluaa nähdä reaktiomme, kaikkiin valintoihimme, jotta niitä asenteita(joita on edelleenkin vain 7 kpl) voitaisiin käyttää jatkossa joko varoittavana tai rohkaisevana esimerkkinä.

        Ateismi on varoittava esimerkki siitä, että ihminen jää useinkin vain yksin ihmettelemään luontoa, eikä saa vastausta silloin edes luonnonhengiltä, vaan omalta laskutikultaan.
        Sekulaari-ihminen on varoittava esimerkki siitä, että ihmisen ei pidä liikaa eksyä parantelemaan vain sieluaan, sen tunteita ja pitämään kaikkea vain omana ansionaan, omaa pientä ruummillista eläintäänkö he palvovat kaiken luojana?!
        Pyhä on rohkaiseva esimerkkki siitä, että ihminen voi kestää koetuksia, ja tuottaa Luojalleen iloa. Hänen avullaan Jumala voittaa ihmisiäkin puolelleen heidän välisissä suhteissaan.
        Vanhurskas on rohkaiseva esimerkki siitä, että ihminen voi oppia tekemään jopa hyvää...


    • Anonyymi

      Kirkko on keksinyt nuo perisyntiopit vain ja ainoastaan rahan takia, kunhan jokainen ihminen saadaan kirkon pelotteluvallan alle on siltä helppo nyhtää rahatkin pois ajan kanssa pikkuhiljaa !

      Raamatun ja ihmisen pelastuksen kanssa ei asialla ol emitään väliä, pääasia on kirkkojen ja pappien komeus ja korkeat hiipat ja kimallukset.

      ihmisraukat ei pääse tuosta valheesta irti kun eivät uskalla tukia itse eivätkä halua tulla erotetuiksi ystävistään ja suvuistaan, eli Raamatun san toteutuu tässäkin kohtaa; ihmispelko panee paulan, noin sieltä luemme jos uskallamme.

      • Anonyymi

        Mikään kirkko ei ole syntiä keksinyt vaan perisynti on selvä Raamatun opetus.

        Kannattaa aina tutkia Raamattua miten asiat on, ja siellä syntiinlankeemuksesta johtuvat syntiturmelus tulee selvästi esille. Kaikki eivät uskalla asiaa tutkia.


      • Anonyymi

        No, löytyisikö tähän jotain faktatietoa? Että "rahan vuoski kirkko keksi perisynnin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, löytyisikö tähän jotain faktatietoa? Että "rahan vuoski kirkko keksi perisynnin".

        Olisiko tuo yksi syy siihen:
        "Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään kirkko ei ole syntiä keksinyt vaan perisynti on selvä Raamatun opetus.

        Kannattaa aina tutkia Raamattua miten asiat on, ja siellä syntiinlankeemuksesta johtuvat syntiturmelus tulee selvästi esille. Kaikki eivät uskalla asiaa tutkia.

        >>>Mikään kirkko ei ole syntiä keksinyt vaan perisynti on selvä Raamatun opetus.<<<

        Raamatussa ei opeteta perisynnistä mitään. Se on kirkon keksimä harhaoppi. Raamatussa ilmoitetaan, ettei poika peri vanhemmiltaan syyllisyyttä synteihin, mikä kumoaa perisyntiopin.

        Hes 18:19 "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20 Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

        5 Moos 24:16 "Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.

        Vauvalla ei ole syyllisyyttä vanhempiensa synneistä, joten sellainenkin on kirkon harhaoppia, että kastettu lapsi pelastuu ja kastamaton joutuu helvetin tuleen. Tämän vuoksi hätäkaste on tarpeeton ja kirkon harhaoppi. Ihminen ei joudu helvettiin tai pelastu sen perusteella, mitä toiset ihmiset hänelle tekivät varsinkin silloin, kun hän ollessaan pieni vauva ei ymmärtänyt yhtään, mitä muut hänelle tekivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mikään kirkko ei ole syntiä keksinyt vaan perisynti on selvä Raamatun opetus.<<<

        Raamatussa ei opeteta perisynnistä mitään. Se on kirkon keksimä harhaoppi. Raamatussa ilmoitetaan, ettei poika peri vanhemmiltaan syyllisyyttä synteihin, mikä kumoaa perisyntiopin.

        Hes 18:19 "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20 Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

        5 Moos 24:16 "Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.

        Vauvalla ei ole syyllisyyttä vanhempiensa synneistä, joten sellainenkin on kirkon harhaoppia, että kastettu lapsi pelastuu ja kastamaton joutuu helvetin tuleen. Tämän vuoksi hätäkaste on tarpeeton ja kirkon harhaoppi. Ihminen ei joudu helvettiin tai pelastu sen perusteella, mitä toiset ihmiset hänelle tekivät varsinkin silloin, kun hän ollessaan pieni vauva ei ymmärtänyt yhtään, mitä muut hänelle tekivät.

        Ei kyse olekaan siitä etä joku peräisin syntejä vaan siitä, että syntiinlankeemusken seurauksena ihminen turmeltui ja turmalus koskee myös pieniä lapsia. Syyllisyyskysymys on sitten toinen, mutta perisynnin ajatus on Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse olekaan siitä etä joku peräisin syntejä vaan siitä, että syntiinlankeemusken seurauksena ihminen turmeltui ja turmalus koskee myös pieniä lapsia. Syyllisyyskysymys on sitten toinen, mutta perisynnin ajatus on Raamatussa.

        >>>Syyllisyyskysymys on sitten toinen, mutta perisynnin ajatus on Raamatussa.<<<

        Ei ole Raamatussa missään mitään opetusta perisynnistä. Mitä syntiä on vauva tehnyt, kun maailmaan on tullut? Ei vauva mistään mitään edes ymmärrä! Miksi vauva pitää kastaa, koska hän ei edes ole tehnyt syntiä, eikä hänellä ole syntivelkaa?

        Perisyntioppi liittyy siihen, että siitä saadaan tekosyy kastaa vauvoja, jolloin ihminen kasvettuaan aikuiseksi ja evankeliumin kuultuaan uskoon tultuaan, EI OTTAISI KASTETTA, EI PESISI SYNTEJÄ POIS EIKÄ PELASTUISI. Perisyntioppi on kirkon juoni johdattaa uskoon tulleet olemaan ottamatta kastetta, jotta heidän syntinsä pestäisiin pois. Kaste voidaan antaa vain niille, jotka ovat kuulleet evankeliumin ja uskonsa tunnustaneet. Kasteessa pestään synnit pois.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin,

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Syyllisyyskysymys on sitten toinen, mutta perisynnin ajatus on Raamatussa.<<<

        Ei ole Raamatussa missään mitään opetusta perisynnistä. Mitä syntiä on vauva tehnyt, kun maailmaan on tullut? Ei vauva mistään mitään edes ymmärrä! Miksi vauva pitää kastaa, koska hän ei edes ole tehnyt syntiä, eikä hänellä ole syntivelkaa?

        Perisyntioppi liittyy siihen, että siitä saadaan tekosyy kastaa vauvoja, jolloin ihminen kasvettuaan aikuiseksi ja evankeliumin kuultuaan uskoon tultuaan, EI OTTAISI KASTETTA, EI PESISI SYNTEJÄ POIS EIKÄ PELASTUISI. Perisyntioppi on kirkon juoni johdattaa uskoon tulleet olemaan ottamatta kastetta, jotta heidän syntinsä pestäisiin pois. Kaste voidaan antaa vain niille, jotka ovat kuulleet evankeliumin ja uskonsa tunnustaneet. Kasteessa pestään synnit pois.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin,

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Et ilmeisesti ollenkaan lukenut mitä sulla kirjoitettiin. Lue nyt hyvä ihminen, äläkä kyslee typeriä siitä mitä syntiä joku on tehnyt. Kyse on syntiinlankeemuksesta.

        Turha kaupata mitään uutta kastetta kun yksi kaste riittää hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti ollenkaan lukenut mitä sulla kirjoitettiin. Lue nyt hyvä ihminen, äläkä kyslee typeriä siitä mitä syntiä joku on tehnyt. Kyse on syntiinlankeemuksesta.

        Turha kaupata mitään uutta kastetta kun yksi kaste riittää hyvin.

        Kirkon jouoni voi hyvää päivää näitä uudestikastajien selityksiä mene nyt muualle täältä jos et Raamatusta tiedä tuon taivaallista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon jouoni voi hyvää päivää näitä uudestikastajien selityksiä mene nyt muualle täältä jos et Raamatusta tiedä tuon taivaallista

        Koska turmelus koskee kaikkia niin siksi pitää kastaa ja opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska turmelus koskee kaikkia niin siksi pitää kastaa ja opettaa.

        Kastaa ei saa muita kuin uskovia. Raamatussa on selvä opetus, että kastaminen on syntien pesemistä pois niiltä, joitka ovat kuulleet evankeliumin ja sen uskoneet. Jos joku ei itse pyydä kastetta, niin häntä ei saa kastaa.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Ap.t 2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin,

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon jouoni voi hyvää päivää näitä uudestikastajien selityksiä mene nyt muualle täältä jos et Raamatusta tiedä tuon taivaallista

        Luterilainen kirkko on alun perin perustettu juoneksi eksyttää ihmiset kadotukseen, eikä kyse ole vain kirkon väärästä kasteesta vaan kaikesta muustakin Raamatun vastaisesta opetuksesta. Uusin villitys on naispappeus, minkä evankeliumi kieltää ehdottomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on alun perin perustettu juoneksi eksyttää ihmiset kadotukseen, eikä kyse ole vain kirkon väärästä kasteesta vaan kaikesta muustakin Raamatun vastaisesta opetuksesta. Uusin villitys on naispappeus, minkä evankeliumi kieltää ehdottomasti.

        "Uusin villitys on naispappeus, minkä evankeliumi kieltää ehdottomasti."

        Homoseksuaalisuuden suvaitseminen on vieläkin uudempi villitys. Luterilainen kirkko ei ole Jumalan pyhien seurakunta, eikä kirkon opeilla voi pelastua, koska ne eivät perustu evankeliumiin.

        "sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä."
        1 Kor 14:33-38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusin villitys on naispappeus, minkä evankeliumi kieltää ehdottomasti."

        Homoseksuaalisuuden suvaitseminen on vieläkin uudempi villitys. Luterilainen kirkko ei ole Jumalan pyhien seurakunta, eikä kirkon opeilla voi pelastua, koska ne eivät perustu evankeliumiin.

        "sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä."
        1 Kor 14:33-38

        Ei kenenkään usko tee kastetta oikeaksi tai vääräksi. Meillä on käsky kastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään usko tee kastetta oikeaksi tai vääräksi. Meillä on käsky kastaa

        Uudestikatajathan kastavat uudestaan aikuisenakin kastettuja luterilaisia joten se luterilainen kaste ilmeisesti on sitten väärä :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikatajathan kastavat uudestaan aikuisenakin kastettuja luterilaisia joten se luterilainen kaste ilmeisesti on sitten väärä :DDD

        Vapaat suunnat on perustettu eksyttämään, nehän ei pysy Raamatussa vaan ovat siitä nimensämukaisesti vapaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on alun perin perustettu juoneksi eksyttää ihmiset kadotukseen, eikä kyse ole vain kirkon väärästä kasteesta vaan kaikesta muustakin Raamatun vastaisesta opetuksesta. Uusin villitys on naispappeus, minkä evankeliumi kieltää ehdottomasti.

        "Luterilainen kirkko on alun perin perustettu juoneksi eksyttää ihmiset..."

        Näistä väittämistä S24 yp ei piittaa.

        Ihan pokkana henkilö väittää Lutherin motiivin ollut eksyttää ihmiset.

        Noin voi olettaa rehellisesti kirjoittavan henkilön, joka itse on katolilainen / ortodoksi, tai Katolisen kirkon-mielinen henkilö.

        Tietenkin paavin omat, juonittelevat pikku apulaiset, anabaptistit saattaisivat väittää Lutherin motiiveiksi tarkoituksellisen eksyttämisen, eli toimimisen Saatanan käskyläisenä (sitähän tarkoituksellinen eksytys olisi). Väite olisi joka tapauksessa luonnollisilta juuriltaan katolilainen. Katolilaisia tosin ei juurikaan ole tällä foorumilla näkynyt ja yleisesti ottaen he ovat muutoin sivistynyttä herrasväkeä. Jota samaa ei voi vahingossakaan sanoa käärmeistä nimeltä anabaptistit. Myrkyllisempiä kuin vastineensa eläinmaailmassa, anakondat.

        Muutoinhan kyseessä olisi tarkoituksellinen valhe, herjaus.

        Mutta luterilaisiahan saa foorumilla mennen, tullen herjata, jopa henkeämme uhata.

        Poistetaankohan nyt tämä vastineeni paavin kannattajalle / niljakkaalle, valhekristitylle, anabaptistille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään usko tee kastetta oikeaksi tai vääräksi. Meillä on käsky kastaa

        >>>Ei kenenkään usko tee kastetta oikeaksi tai vääräksi. Meillä on käsky kastaa<<<

        Raamatussa ei ole käskyä kastaa mitä tahansa kiveä, puuta, ruumista, ei-uskovaa, vauvaa, joka ei mistään mitään ymmärrä yms.

        Jeesus käsi kastamaan ne, jotka ovat kuulleet evankeliumin ja uskonsa johdosta pyytävät kastetta.

        Sen takia ei ole olemassa edes sellaista kuin uudestikastaminen, sillä luterilaisen papin kastama vauva ei ole edes saanut Jeesuksen käskemään kastetta, koska vauva ei ole uskoaan tunnustanut eikä edes kastetta pyytänyt. Vauva kastetaan vanhempien pyynnöstä, joten sellainen kaste ei kelpaa Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilainen kirkko on alun perin perustettu juoneksi eksyttää ihmiset..."

        Näistä väittämistä S24 yp ei piittaa.

        Ihan pokkana henkilö väittää Lutherin motiivin ollut eksyttää ihmiset.

        Noin voi olettaa rehellisesti kirjoittavan henkilön, joka itse on katolilainen / ortodoksi, tai Katolisen kirkon-mielinen henkilö.

        Tietenkin paavin omat, juonittelevat pikku apulaiset, anabaptistit saattaisivat väittää Lutherin motiiveiksi tarkoituksellisen eksyttämisen, eli toimimisen Saatanan käskyläisenä (sitähän tarkoituksellinen eksytys olisi). Väite olisi joka tapauksessa luonnollisilta juuriltaan katolilainen. Katolilaisia tosin ei juurikaan ole tällä foorumilla näkynyt ja yleisesti ottaen he ovat muutoin sivistynyttä herrasväkeä. Jota samaa ei voi vahingossakaan sanoa käärmeistä nimeltä anabaptistit. Myrkyllisempiä kuin vastineensa eläinmaailmassa, anakondat.

        Muutoinhan kyseessä olisi tarkoituksellinen valhe, herjaus.

        Mutta luterilaisiahan saa foorumilla mennen, tullen herjata, jopa henkeämme uhata.

        Poistetaankohan nyt tämä vastineeni paavin kannattajalle / niljakkaalle, valhekristitylle, anabaptistille.

        >>>Ihan pokkana henkilö väittää Lutherin motiivin ollut eksyttää ihmiset.<<<

        Tästä asiasta on näyttöä. Luther ei ollut Herran asialla. Luther oli todellakin eksyttäjä.

        Luther vaati Jaakobin kirjeen polttamista kamiinassa ja eikä edes uskonut Ilmestyskirjaankaan. Tuollaiset puheet tulevat syvältä pimeydestä. Luther vaati monia kirjoja poistettavaksi Raamatusta, mutta Lutherin kannattajat eivät siihen suostuneet, onneksi. Jos joku haluaa ottaa Ilmestyskirjan pois Raamatusta, niin hän ei voi pelastua, joten Luther ei ole edes taivaassa.

        "Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu."
        Ilm 22:19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ei kenenkään usko tee kastetta oikeaksi tai vääräksi. Meillä on käsky kastaa<<<

        Raamatussa ei ole käskyä kastaa mitä tahansa kiveä, puuta, ruumista, ei-uskovaa, vauvaa, joka ei mistään mitään ymmärrä yms.

        Jeesus käsi kastamaan ne, jotka ovat kuulleet evankeliumin ja uskonsa johdosta pyytävät kastetta.

        Sen takia ei ole olemassa edes sellaista kuin uudestikastaminen, sillä luterilaisen papin kastama vauva ei ole edes saanut Jeesuksen käskemään kastetta, koska vauva ei ole uskoaan tunnustanut eikä edes kastetta pyytänyt. Vauva kastetaan vanhempien pyynnöstä, joten sellainen kaste ei kelpaa Jumalalle.

        Jeesuksen kastekäskyssä mainitaan "kaikki kansat" ei tosiaan kiviä tai puita,

        Jeesus ei missään käske kastamaan niitä " jotka ovat kuulleet evankeliumin ja uskonsa johdosta pyytävät kastetta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kastekäskyssä mainitaan "kaikki kansat" ei tosiaan kiviä tai puita,

        Jeesus ei missään käske kastamaan niitä " jotka ovat kuulleet evankeliumin ja uskonsa johdosta pyytävät kastetta."

        Uudestikastajat kastavat myös aikuisena luterilaisen kasten saaneita joten uudestikastamista on siinäkin mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajat kastavat myös aikuisena luterilaisen kasten saaneita joten uudestikastamista on siinäkin mielessä.

        <<< Ihan pokkana henkilö väittää Lutherin motiivin ollut eksyttää ihmiset.

        Kieltämättä tuollaisen päättömän kommentin kirjoittaja ei anna kovin hyvää kuvaa itsestään. Lienee anabaptsisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<< Ihan pokkana henkilö väittää Lutherin motiivin ollut eksyttää ihmiset.

        Kieltämättä tuollaisen päättömän kommentin kirjoittaja ei anna kovin hyvää kuvaa itsestään. Lienee anabaptsisti.

        Kastavat joo uudestaan monetkin ryhmän. Mäkin haluasin nähdä sen kohdan Sanassa missä Jeesus käskee kastamaan erikseen kastetta pyytäviä. Mun Raamatussa on yleinen kastekäsky lähetyskäskyn yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kastekäskyssä mainitaan "kaikki kansat" ei tosiaan kiviä tai puita,

        Jeesus ei missään käske kastamaan niitä " jotka ovat kuulleet evankeliumin ja uskonsa johdosta pyytävät kastetta."

        >>>Jeesuksen kastekäskyssä mainitaan "kaikki kansat" ei tosiaan kiviä tai puita,<<<

        Jeesus ei käskenyt kastamaan ketään sellaista, joka ei usko. Teet hyvin tyypillisen kirkollisen "tulkinnan" lauseesta, mikä ei käske kastamaan ei-uskovia.

        Raamatusta pitää ottaa kaikki ilmoitus huomioon ja ymmärtää, miksi kaste on olemassa ja kenelle sen voi antaa. Lapselle ei voi sitä antaa, koska lapsi ei tunne evankeliumia, hänellä ei ole syntejä omalla tunnollaan eikä hän ole edes kastettaa pyytänyt syntien anteekisaamiseksi.

        Minun mielestä luterilaisen kirkon lapsikaste on hyvin vakavaa syntiä ja ilmiselvästi väärä oppi. On surullista, että on olemassa suuria kikkokuntia, joiden tehtävä on johtaa ihmiset vain kadotukseen. Niin sellaisesta Raamattu ennustaakin ja toteaa, että vain hyvin harva uskovista pelastuu. Suuri enemmistö ei pelastua mm. em. syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastavat joo uudestaan monetkin ryhmän. Mäkin haluasin nähdä sen kohdan Sanassa missä Jeesus käskee kastamaan erikseen kastetta pyytäviä. Mun Raamatussa on yleinen kastekäsky lähetyskäskyn yhteydessä.

        >>>Mäkin haluasin nähdä sen kohdan Sanassa missä Jeesus käskee kastamaan erikseen kastetta pyytäviä. <<<

        Asia käy selvästi ilmi näistä jakeista. Kasteen antamisen este on se, ettei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi, mitä pieni lapsi ei voi tehdä. Kasteen tarkoitus on pestä synnit pois Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sellainen ei ole mahdollista, jos ei ensin kuule evankeliumia ja uskoon tultuaan itse pyydä kastetta.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin,

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mäkin haluasin nähdä sen kohdan Sanassa missä Jeesus käskee kastamaan erikseen kastetta pyytäviä. <<<

        Asia käy selvästi ilmi näistä jakeista. Kasteen antamisen este on se, ettei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi, mitä pieni lapsi ei voi tehdä. Kasteen tarkoitus on pestä synnit pois Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sellainen ei ole mahdollista, jos ei ensin kuule evankeliumia ja uskoon tultuaan itse pyydä kastetta.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin,

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Yhtään ainoaa Raamatun kohtaa oppisi tueksi et kykene näyttämään. Jeessuken ksky tässä ratkaisee, eikä Hän sulje lapsia seurakunnasta pois. Päinvastoin hän haluis lapset luokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtään ainoaa Raamatun kohtaa oppisi tueksi et kykene näyttämään. Jeessuken ksky tässä ratkaisee, eikä Hän sulje lapsia seurakunnasta pois. Päinvastoin hän haluis lapset luokseen.

        Jeesusken opetuslapsetkin ajattelin ettei lapsi ymmärrä, eikä kykene ja olivat ajamassa laåsia pois mutta Jeesus sanoi: sallikaa lasten tulla.

        Mikä taho kehtaa olla Jeesusta vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusken opetuslapsetkin ajattelin ettei lapsi ymmärrä, eikä kykene ja olivat ajamassa laåsia pois mutta Jeesus sanoi: sallikaa lasten tulla.

        Mikä taho kehtaa olla Jeesusta vastaan?

        Mielenkiintoista, että uudestikastajien mukaan lapsi ei voi tunnustaa, ei uskoa, ei saada kastetta ei kuulua seurakuntaan, vaan hänen tulee ensin tulla aikuisen kaltaiseksi että tuo kaikki olisi mahdollista.

        Jeesuksen lähetökohta on juuri päinvastainen: aikuisten on tultava lasten kaltaiseksi. Tässä on iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtään ainoaa Raamatun kohtaa oppisi tueksi et kykene näyttämään. Jeessuken ksky tässä ratkaisee, eikä Hän sulje lapsia seurakunnasta pois. Päinvastoin hän haluis lapset luokseen.

        >>Yhtään ainoaa Raamatun kohtaa oppisi tueksi et kykene näyttämään.<<

        Edellä oli pätevät jakeet. Sinä vain et pysty hyväkymään niitä.

        Esim. jakeessa Ap.t 8:37 on selvä kielto kastaa sellaista ihmistä, joka ei tunnusta suullaan Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi. Kaste ei ole muutenkaan tarkoitettu ei-uskoville annettavaksi rituaaliksi. Vauvalle annettavalla veden valelulla ei ole hänelle mitään vaikutusta, koska vauva ei ole lmaissut omaa tahtoaan saadakseen kasteen.

        Sinua voisi verrata niihin kirjanoppineisiin, jotka eivät tunnustaneet Jumalan vaatimusta oikeaksi eivätkä ottaneet kastetta. Sen takia synneistään parannuksen tehneet maallikot menevät sinun ohi taivaaseen, koska heillä oli nöyryttää ottaa uskovien upotuskaste.

        "Kaikki, jotka kuulivat Johannesta, publikaanitkin, taipuivat tunnustamaan, että Jumalan vaatimus oli oikea, ja ottivat Johannekselta kasteen. Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta."
        Luuk 7:29,30

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
        Ap. t 2:38

        >>Jeessuken ksky tässä ratkaisee, eikä Hän sulje lapsia seurakunnasta pois.<<

        Ei Jeesus sulje lapsia seurakunnasta pois, mutta pienet sylilapset eivät tarvitse kastetta eikä heille edes sellaista saa antaa em. syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että uudestikastajien mukaan lapsi ei voi tunnustaa, ei uskoa, ei saada kastetta ei kuulua seurakuntaan, vaan hänen tulee ensin tulla aikuisen kaltaiseksi että tuo kaikki olisi mahdollista.

        Jeesuksen lähetökohta on juuri päinvastainen: aikuisten on tultava lasten kaltaiseksi. Tässä on iso ero.

        >>Mielenkiintoista, että uudestikastajien mukaan lapsi ei voi tunnustaa, ei uskoa, ei saada kastetta ei kuulua seurakuntaan<<

        Missä kohtaa Raamatussa on ehto, että pieni lapsi pitää ensin kastaa, jotta hän voi olla seurakunnan jäsen? Ei missään. Pienet lapset kulkevat vanhempien mukana ja kun he ovat riittävän vanhoja ymmärtämään evankeliumin, niin sitten heidän tulee tehdä valinta ottavatko kasteen vai ei. Tämän valinnan kukin tekee itse eikä heidän vanhempansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Mielenkiintoista, että uudestikastajien mukaan lapsi ei voi tunnustaa, ei uskoa, ei saada kastetta ei kuulua seurakuntaan<<

        Missä kohtaa Raamatussa on ehto, että pieni lapsi pitää ensin kastaa, jotta hän voi olla seurakunnan jäsen? Ei missään. Pienet lapset kulkevat vanhempien mukana ja kun he ovat riittävän vanhoja ymmärtämään evankeliumin, niin sitten heidän tulee tehdä valinta ottavatko kasteen vai ei. Tämän valinnan kukin tekee itse eikä heidän vanhempansa.

        Yhtään ainoaa jaetta et kyennyt oppisi tueksi antamaan. Ei yhtään käskyä kastaa pyytäviä. Pieni lapsi ei olekaan ei-uskova vaan uskova.

        Sinua voisi verrtata niihin fariseuksiin jotka eivät ymmärtänet lukemaansa. Minut on kastettu ja uskon, joten taivasmatjalla ollaan, jos joku menee minun ohitseni taivaaseen, niin se on Kristuksen kädessä. Minulla on nöyryyttä uskoa Jumalan Sanaa ja sitä että yksi kaste riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtään ainoaa jaetta et kyennyt oppisi tueksi antamaan. Ei yhtään käskyä kastaa pyytäviä. Pieni lapsi ei olekaan ei-uskova vaan uskova.

        Sinua voisi verrtata niihin fariseuksiin jotka eivät ymmärtänet lukemaansa. Minut on kastettu ja uskon, joten taivasmatjalla ollaan, jos joku menee minun ohitseni taivaaseen, niin se on Kristuksen kädessä. Minulla on nöyryyttä uskoa Jumalan Sanaa ja sitä että yksi kaste riittää.

        Koska missään ei kielletä kastamasta lapsia ja yleinen kastekäsky on annettu, voidaan öapsetkin kastaa ja ottaa seurakunnan jäsenyyteen.

        Raamatun opin mukaan kaste on portti Jumalan valtakunaan eli Kristukseen ruumiiseen ja mikään ei estä ottamasta lapsia tähän joukkoon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska missään ei kielletä kastamasta lapsia ja yleinen kastekäsky on annettu, voidaan öapsetkin kastaa ja ottaa seurakunnan jäsenyyteen.

        Raamatun opin mukaan kaste on portti Jumalan valtakunaan eli Kristukseen ruumiiseen ja mikään ei estä ottamasta lapsia tähän joukkoon mukaan.

        On täydellistä harhaa opettaa, etteivät lapset tarvitse Kristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täydellistä harhaa opettaa, etteivät lapset tarvitse Kristusta.

        Jeesus on kuollut myös lasten puolestaa, joten ei heitä tarvitse jättää seurakunnan ulkopuolelle ja odottaa jotakin tiettyä ikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täydellistä harhaa opettaa, etteivät lapset tarvitse Kristusta.

        Kuka muka sellaista on väittänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastavat joo uudestaan monetkin ryhmän. Mäkin haluasin nähdä sen kohdan Sanassa missä Jeesus käskee kastamaan erikseen kastetta pyytäviä. Mun Raamatussa on yleinen kastekäsky lähetyskäskyn yhteydessä.

        Johannesko se sanoi:"Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan Kirkkautta vaille" ja
        samainen Johannes silti julisti synnitömiksi ne, jotka Rakastavat Jumalan Poikaa ja veljiään."
        ja Johannesko se sanoi, että "Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt". Mutta ei sanonut, etteikö Hänen sanojaan ole voitu silti kuulla.
        Jeesus silti sanoi että;"Joka on nähnyt minut on nähnyt Isänkin"... Ja kyllä Hän silti Jumalaa sillä tarkoitti, koska kasteeseenkin liittyi "loitsu":"Kastakaamme hänet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"...
        Johannes ei ehkä nähnyt Jumalaa, vaikka näki silti näyn, sen Ilmestyskirjankin näyn...
        Jeesus piti itseään Jumalana, kuten mm. Julius Caesarkin, hän ei romuttanut Mooseksen saamaa ajatusta siitä, että "Ihminen on Jumalan Kuva", Tämän maailman teologitkin usein rupeavat liian oikeaoppiseksi, he ajattelevat että IHMINEN ON VAIN JUMALAN OMINAISUUS, ei Jumala, mutta eihän Jumala ole kuin YKSI sana, joka tarkoittaa KORKEINTA olentoa, jollaisina siis sekä Caesar että Jeesus itseään toisinaan pitivät. Olivatko, niin voittehan testata sitäkin milloin haluatte...
        Pomoa tai johtajaansakin pitää kutsua pomoksi tai johtajaksi, ja rupeavatko ateistit kohta pomojaankin vastaan pokkuroimaan, koska sehän tarkoittaa melkein samaa kuin "Jumala"...?!?!

        Kasteesta puheenollen, Johannes Kastaja (tuon opetuslapsen kaima) oli se joka aloitti kastamaan kansaa, eikä hän kastanut ketään mihinkään synagogaan, vaan pikemminkin Johanneksenkin Kastamat henkilöt pyrittiin EROTTAMAAN synagoogasta. Insittuutiot ovat helleenien(kreikkalaisten) keksintöjä ja siksi monet luulevat että pitää kastaa kirkollisen rituaalin avulla, olemmehan mekin Suomalaiset biologisesti lähempää sukua helleeneille kuin juutalaisille. Jeesukin otti Johanneksen kasteen, eli antakaa jonkun hihhulin kylähullun kastaa itsenne, niin noudatatte lain tarkemminkin, kuin nykyään:-D

        Linkolalta tosin ei olisi kai saanut kastetta Jumalan seurakuntaan, vaan johonkin muuhun oppiin:-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska missään ei kielletä kastamasta lapsia ja yleinen kastekäsky on annettu, voidaan öapsetkin kastaa ja ottaa seurakunnan jäsenyyteen.

        Raamatun opin mukaan kaste on portti Jumalan valtakunaan eli Kristukseen ruumiiseen ja mikään ei estä ottamasta lapsia tähän joukkoon mukaan.

        >>>Koska missään ei kielletä kastamasta lapsia ja yleinen kastekäsky on annettu,<<<

        Sinulla on paatunut sydän ja ymmärrys pysähtynyt.

        Tässä on jakeet, jotka kieltävät kastamasta ketään, joka ei tunnusta Jeesus Kristusta Jumalan Pojaksi. Jos saat vauvan selittämään papille, miten hän on syntiä tenhyt ja nyt haluaa tehdä parannuksen uskossa Jumalan Poikaan, joka on Jeesus Kristus, niin sitten saat kastaa, mutta vauva ei tällaista pysty tekemään, joten pienten lasten kastaminen on kielletty.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Vauvan kastamisessa ei ole mitää todellista merkitystä, koska vauva ei ole itse ollut päättämässä omasta kasteestaan. Sen takia luterilainen sylilapsen kastaminen ei edes ole kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Koska missään ei kielletä kastamasta lapsia ja yleinen kastekäsky on annettu,<<<

        Sinulla on paatunut sydän ja ymmärrys pysähtynyt.

        Tässä on jakeet, jotka kieltävät kastamasta ketään, joka ei tunnusta Jeesus Kristusta Jumalan Pojaksi. Jos saat vauvan selittämään papille, miten hän on syntiä tenhyt ja nyt haluaa tehdä parannuksen uskossa Jumalan Poikaan, joka on Jeesus Kristus, niin sitten saat kastaa, mutta vauva ei tällaista pysty tekemään, joten pienten lasten kastaminen on kielletty.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Vauvan kastamisessa ei ole mitää todellista merkitystä, koska vauva ei ole itse ollut päättämässä omasta kasteestaan. Sen takia luterilainen sylilapsen kastaminen ei edes ole kaste.

        Ehekei sinun kannata toisen sydämen paatumusta arvioida. Olen lukenut satoja kertoja nuokin jakeet. Mitään kieltoa kastaa lapsia ei ole. Kasteen merkitys on sama riippumatta kastettavan iästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehekei sinun kannata toisen sydämen paatumusta arvioida. Olen lukenut satoja kertoja nuokin jakeet. Mitään kieltoa kastaa lapsia ei ole. Kasteen merkitys on sama riippumatta kastettavan iästä.

        Sinun uudestikasteesi ei ole mikään kaste vaan pelkää epäraamatullista ilveilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun uudestikasteesi ei ole mikään kaste vaan pelkää epäraamatullista ilveilyä.

        ". Sen takia luterilainen sylilapsen kastaminen ei edes ole kaste."

        Ei ole olemassa luterilaisia sylilapsia. Lapssesta tulee vasta kasteessa Jumalan valtakuann jäsen ja samalla luterilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Sen takia luterilainen sylilapsen kastaminen ei edes ole kaste."

        Ei ole olemassa luterilaisia sylilapsia. Lapssesta tulee vasta kasteessa Jumalan valtakuann jäsen ja samalla luterilainen.

        Moni on saanut kasteen lapsena ja turvaa Kristukseen ja ilman omaa päätöst päässyt armosta osalliseksi. Se kismittää monia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni on saanut kasteen lapsena ja turvaa Kristukseen ja ilman omaa päätöst päässyt armosta osalliseksi. Se kismittää monia.

        Yksikään pelkästään sylilapsena kastettu ei pelastu. Yksikään vain lapsena kastettu ei ole Kristuksen armosta osallinen. Uudestisyntyminen edellyttää uskovien upostukasteen ottamista, mitä luterilainen sylilapsen veden valelu ei ole.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ihan pokkana henkilö väittää Lutherin motiivin ollut eksyttää ihmiset.<<<

        Tästä asiasta on näyttöä. Luther ei ollut Herran asialla. Luther oli todellakin eksyttäjä.

        Luther vaati Jaakobin kirjeen polttamista kamiinassa ja eikä edes uskonut Ilmestyskirjaankaan. Tuollaiset puheet tulevat syvältä pimeydestä. Luther vaati monia kirjoja poistettavaksi Raamatusta, mutta Lutherin kannattajat eivät siihen suostuneet, onneksi. Jos joku haluaa ottaa Ilmestyskirjan pois Raamatusta, niin hän ei voi pelastua, joten Luther ei ole edes taivaassa.

        "Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu."
        Ilm 22:19

        Nyt ei ole kysymys siitä, että Luther, ehkä tahattomasti olisi ollut eksyttäjä, vaan väitteestä, että Luterilainen kirkko olisi alunperin = Lutherin ja pappisystäviensä juonena ja toimesta perustettu nimenomaisena tarkoituksenaan eksyttää ihmisiä, eli harkitusti johdattaa heidät Kadotukseen.

        Näin tuolla edellä väitetään. Väittäjää väitän anabaptistiksi. Edes katolilainen tai ortodoksi ei valehtelisi noin räikeästi, solvaisi noin Lutheria.

        Helluntailaisuuden valhehenki haisee kuin suoraan Hgin Saalem-seurakunnan puhujalavalta tai Jyväskylän mustaseinäisestä, ulospäin valkeaksi kalkitusta pirun helluntaitemppelistä.

        Lukekaa, luterilaiset silmät ja korvat auki näitä anabaptisteille tyypillisiä väittämiä. Noin rankkaa puhetta kuulee foorumilla vain helluntailaisten tai satanistien suusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ole kysymys siitä, että Luther, ehkä tahattomasti olisi ollut eksyttäjä, vaan väitteestä, että Luterilainen kirkko olisi alunperin = Lutherin ja pappisystäviensä juonena ja toimesta perustettu nimenomaisena tarkoituksenaan eksyttää ihmisiä, eli harkitusti johdattaa heidät Kadotukseen.

        Näin tuolla edellä väitetään. Väittäjää väitän anabaptistiksi. Edes katolilainen tai ortodoksi ei valehtelisi noin räikeästi, solvaisi noin Lutheria.

        Helluntailaisuuden valhehenki haisee kuin suoraan Hgin Saalem-seurakunnan puhujalavalta tai Jyväskylän mustaseinäisestä, ulospäin valkeaksi kalkitusta pirun helluntaitemppelistä.

        Lukekaa, luterilaiset silmät ja korvat auki näitä anabaptisteille tyypillisiä väittämiä. Noin rankkaa puhetta kuulee foorumilla vain helluntailaisten tai satanistien suusta.

        Varmasti kyseessä on anabaptisti. Hän on heitämässä kaikki luterilaiset, ktoliste ja ortodoksit helvettiin koska eivät mene hänen määräämälleen kasteelle.


    • Anonyymi

      Onko teillä onnellisilla tietoa siitä, että suomalaisia pitäisi oikeasti olla yli miljoona enemmän, kuin mitä väestölaskenta osoittaa? … Tämä valtava ero johtuu siitä, että noin 600 000 suomalaista on tapettu kaikessa hiljaisuudessa ja heidän lapsensa eivät saaneet koskaan mahdollisuutta edes kehittyä!

      Tätäkin sopisi joskus oikein kunnolla miettiä:
      http://www.youtube.com/watch?v=osfBq3jyZUQ&t=23m32s

    • Anonyymi

      Piispojen sosiaalieettisessä kannanotossa Rakkauden lahja (2008) otetaan kantaa sikiön oikeuksiin ja raskauden keskeytykseen. Siinä tähdennetään, että abortti ei ole ehkäisykeino, mutta raskauden keskeytys on joissain tapauksissa perusteltua huolellisen harkinnan jälkeen.

      Piispat siis hyväksyvät lapsen surmaamisen, jos se helpottaa vanhempien elämää. Huheijaa, mitä harhaoppia piispoilta.

      https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/Abortti

      • Mikä mielestäsi olisi oikea tapa tuohon vastata ?


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Mikä mielestäsi olisi oikea tapa tuohon vastata ?

        Se, että abortti on murha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että abortti on murha.

        Niin mutta miten piispojen tai kirkon pitäisi toimia mielestäsi noita vanhempia kohtaan ?


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Niin mutta miten piispojen tai kirkon pitäisi toimia mielestäsi noita vanhempia kohtaan ?

        Synnyttää lapsi ja jos sosiaaliset syyt estävät lapsen kasvatuksen, niin Suomessa on suuri määrä lapsettomia vanhempia, jotka haluaisivat adoptiolapsen, mutta heille lapsia ei riitä.

        Piispat kirjoittavat koko ajan ohjeita, joilla kumotaan Jumalan käskyjä. Abortti on vain yksi sivuhaara siinä suuressa ekstyksessä, mitä tulee piispojen kokouksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että abortti on murha.

        ÖÖh, onko sillä mitään väliä, kuolemmehan me itsekin ruumistamme, viimeistään vanhuksina. ELi onko Jumalakin murhaaja, koska kumminkin kaikki vieläkin kuolemme. Johtuen ehkä materian luonteesta, ja siitä, että ei maapallo tai aurinko rakasta pitää kasassa ihmistä... EI "oikeilla elämäntavoilla" voi kai pidentää ikää kuin kymmenisen vuotta...


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Niin mutta miten piispojen tai kirkon pitäisi toimia mielestäsi noita vanhempia kohtaan ?

        Erottaa seurakunnasta.


    • Anonyymi

      Kysymys lasten syntisyydestä on hieno. Se paljastaa karusti rakkauden uskonnon todelliset kasvot. Eikä näky ole mikään mieltä ylentävä, vaan esille tulee vihan riivaama vastenmielinen irvistys.

      Mikään ei ole järkevän ihmisen mielessä vastenmielisempää kuin viattomien lasten syyllistäminen tuhansia vuosia sitten eläneiden ihmisten virheistä. Onneksi tästä kauheudesta pääse eroon kirkosta eroamalla.

      Helvettiin päätyvät vain he ketkä siihen uskovat. Mikä on aivan oikein.

      • Anonyymi

        Kristinuskon mukaan lapsi ei ole vastuussa isiensä synneistä. Luterilaisen kirkon oppi perisynnistä on väärä, eikä edusta kristinuskoa. Perinsyntioppi on laadittu sen takia, että lapsia alettaisiin kastaa, jotteivat he aikuiseksi kasvettuaan ja uskoon tultuaa ottaisi kastetta ja saisi syntejään anteeksi. Luterilainen kirkko ei edusta kristinuskoa.

        Hes 18:19 "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20 Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

        5 Moos 24:16 "Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon mukaan lapsi ei ole vastuussa isiensä synneistä. Luterilaisen kirkon oppi perisynnistä on väärä, eikä edusta kristinuskoa. Perinsyntioppi on laadittu sen takia, että lapsia alettaisiin kastaa, jotteivat he aikuiseksi kasvettuaan ja uskoon tultuaa ottaisi kastetta ja saisi syntejään anteeksi. Luterilainen kirkko ei edusta kristinuskoa.

        Hes 18:19 "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20 Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

        5 Moos 24:16 "Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.

        Ajatella

        "Perinsyntioppi on laadittu sen takia, että lapsia alettaisiin kastaa, jotteivat he aikuiseksi kasvettuaan ja uskoon tultuaa ottaisi kastetta ja saisi syntejään anteeksi "

        Kaikki vaan ihan sen takia, että päästään tekemään kiusaa helluntailaisille :xd


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ajatella

        "Perinsyntioppi on laadittu sen takia, että lapsia alettaisiin kastaa, jotteivat he aikuiseksi kasvettuaan ja uskoon tultuaa ottaisi kastetta ja saisi syntejään anteeksi "

        Kaikki vaan ihan sen takia, että päästään tekemään kiusaa helluntailaisille :xd

        Ei kyse ole helluntailaisuudesta millään tavalla. Luterilaisuus on ollut jo lähtökohtaisesti katolilaisuudesta irottautunut lahko, joka on omaksunut oman tapansa eksyttää seurakunta kadotuseen. Luterilaisuudessa on muitakin vääriä oppeja kuin katolinen lapsikaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon mukaan lapsi ei ole vastuussa isiensä synneistä. Luterilaisen kirkon oppi perisynnistä on väärä, eikä edusta kristinuskoa. Perinsyntioppi on laadittu sen takia, että lapsia alettaisiin kastaa, jotteivat he aikuiseksi kasvettuaan ja uskoon tultuaa ottaisi kastetta ja saisi syntejään anteeksi. Luterilainen kirkko ei edusta kristinuskoa.

        Hes 18:19 "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20 Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

        5 Moos 24:16 "Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.

        Perisynti on totta, jos lapsi ehtii elää edes 6 vuotta vanhempiensa ja kaveriensa seurassa. Ei vastasyntyneille ollut perisynti tietenkään totta, vaikka Karman lain mukaan silti oli sekin immeinen vain tullut kostamaan kaiken aiemmin kokemansa vääryyden ihmisenä - uudelleen... Älkää minulta kysykö silti onko inkarnaatio edes totta, ei sitä pysty elossa oleva ihminen todistamaan suuntaan tai toiseen, ja kuoleman jälkeen olemme niin kyvyttömiä, ettemme tavallisesti edes ehdi ja pysty enää miettimäänkään asiaa...Ikuisuus on kaikkein vähimmistä valinnoista koostuva ajanjakso, en vielä kuole, että "päinvastoin"...
        Jokainen valintamme on syntinen: jos valitsemme oikein, joku muu joutuu valitsemaan vääryyden...Jos pystyisit ilahtumaan väärydestäsi, ne valinnat eivät olisi enää syntisiä - nuokaan valinnat. Mutta vääryyden pakolla valitseminen on se katkerin malja...
        Mutta jos emme mitään valitse pakosta tai vapaaehtoisesti tai kadukaan enää, olemme ikuisesti sitten vain orjia...Ja jos valitsemme, meistä tulisi kyllä rikkaita, mutta ahneen elämän lopputulos on mitä se on, kaikkihan sen tietää...


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ajatella

        "Perinsyntioppi on laadittu sen takia, että lapsia alettaisiin kastaa, jotteivat he aikuiseksi kasvettuaan ja uskoon tultuaa ottaisi kastetta ja saisi syntejään anteeksi "

        Kaikki vaan ihan sen takia, että päästään tekemään kiusaa helluntailaisille :xd

        Perisynti oppi on tehty siksi, että kaikki vauvat ovat alussa ilkeitä ja kittämättömiä, ja parkuvat aina liikaa, se "perisyntis" siis näyttäisi kyllä vielä olevan totta, mutta Jeesus sanoisi:"Älkää tuomitko sen mukaan, miltä päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikea tuomio". Eli tarkoittiko tuokin nyt sitten että pitäisikin tuomita väärin? Siksi Jeesus oli Herra, hänen lauseensa jättivät valinnanvaraa - ei tosin kaikki lauseessaan olleet valinnanvapaudella pilattuja vaan:"Miksi sanotte minullekin; Herra, Herra, mutta ette tee niinkuin sanon":-)


    • Anonyymi

      Mikään Raamatullinen fakta ei vaikuta luterilaisuuden harhan nielleille yhtään mitään, he jatkavat jankutustaan jonka ovayt kotoaan ja rippikouluistaan oppineet ja pysyvöät siinä vaikka henki menisi, kuten se meneekin ajallaan jokaiselta eikä takaisin tule.

      se mihin se menee, se on kokonaan oma casensa mutta siitäkään ei vauvatuskoo opin nielleet mitään välitä todellisuudessa.

      • Anonyymi

        Mikään raamatullienn fakta ei vaikuta tuon käkätykseen, joka on niellyt uudestikasteharhan ja joka kauttaa sitä täällä yhtenään. Samaa jankutusta rippikoulusta ja vauvoista mutta mitään tukea Raamatun Sanasta ei tuo tyyppi hae, ymmärrettävästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään raamatullienn fakta ei vaikuta tuon käkätykseen, joka on niellyt uudestikasteharhan ja joka kauttaa sitä täällä yhtenään. Samaa jankutusta rippikoulusta ja vauvoista mutta mitään tukea Raamatun Sanasta ei tuo tyyppi hae, ymmärrettävästi

        Tuo on ihan oma lukunsa tuo papparainen. Kun yhden opin on omaksunut, nuun selväkään Raamatun todistus ei saa luopumaan harhoistaan, jotka perustuvat kokemuksiin ja tunteisiin. Raamattu ei ole mikään auktoriteetti noille kasteenuusojoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään raamatullienn fakta ei vaikuta tuon käkätykseen, joka on niellyt uudestikasteharhan ja joka kauttaa sitä täällä yhtenään. Samaa jankutusta rippikoulusta ja vauvoista mutta mitään tukea Raamatun Sanasta ei tuo tyyppi hae, ymmärrettävästi

        >>Mikään raamatullienn fakta ei vaikuta tuon käkätykseen, joka on niellyt uudestikasteharhan<<

        Ei luterilaista voi "uudelleen kastaa", koska vauvalle annettu veden valelu ei edes ole Raamatun tarkoittama uskovien upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi. Kun aikuinen ottaa uskovien upotuskasteen, niin se on hänelle ensimmäinen pätevä kaste.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan oma lukunsa tuo papparainen. Kun yhden opin on omaksunut, nuun selväkään Raamatun todistus ei saa luopumaan harhoistaan, jotka perustuvat kokemuksiin ja tunteisiin. Raamattu ei ole mikään auktoriteetti noille kasteenuusojoille.

        Miksi joillakin on tarve etsiä "harhaoppeja" täysin vaarattomista asioista. Voihan ihminen kastautua ja ottaa kasteita kuinka paljon hyvänsä, kunhan ei huku tai itse hukuta ketään?!
        Jos peseytymisen lopttaisimme, olisi alkamassa uusi ruttoaalto, tai leepra tai vähintäänkin akne ja psoriasis-sairauden saisismme...
        Tapanne pahekusua kaikkea mitä ette itse tehneet, on minulle outo, miksi paheksua eri "ekolokerossa" elävää veljeään tai sisartaan?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään raamatullienn fakta ei vaikuta tuon käkätykseen, joka on niellyt uudestikasteharhan ja joka kauttaa sitä täällä yhtenään. Samaa jankutusta rippikoulusta ja vauvoista mutta mitään tukea Raamatun Sanasta ei tuo tyyppi hae, ymmärrettävästi

        Miksihän tuo käkättäjä matkii aina toisen tekstejä ja kääntää asian nurinpäin?

        Kun joku noudattaa Jumalan käskyä, "lisääntykää ja täyttäkää maa", niin nuo pellet ovat keksineet, että se onkin syntiä totella Jumalan käskyä.
        Kas kun eivät ole tehneet synniksi sitä, että joku ei lisäänny?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän tuo käkättäjä matkii aina toisen tekstejä ja kääntää asian nurinpäin?

        Kun joku noudattaa Jumalan käskyä, "lisääntykää ja täyttäkää maa", niin nuo pellet ovat keksineet, että se onkin syntiä totella Jumalan käskyä.
        Kas kun eivät ole tehneet synniksi sitä, että joku ei lisäänny?

        Kuka on sanonut että on syntiä totella Jumalan käskyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on sanonut että on syntiä totella Jumalan käskyä?

        Luterilainen kirkko vetoaa Psalmiin 51, jossa Daavid puolustelee lankeemustaan ja sanoo:
        Ps 51:7
        "51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."

        Lasten kastaminenhan perustuu tuohon väärään tulkintaan, jossa syntyvästä vauvastakin tehdään syntinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko vetoaa Psalmiin 51, jossa Daavid puolustelee lankeemustaan ja sanoo:
        Ps 51:7
        "51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."

        Lasten kastaminenhan perustuu tuohon väärään tulkintaan, jossa syntyvästä vauvastakin tehdään syntinen.

        Kyllä luterilainen kirkko vetoa ihan Uuden Testamentin kirjoituksiin, joissa syntiinlankeemuksen seurkauksen tulevat esiin. Lasten kastaminen taas perustuu Kristuksen kastekäskyyn.


    • Anonyymi

      Höh, ettekö te todella tunne ja tiedä Jumalaa? Edes tuota asiaa Jumalasta? Jumala enkeleineen suree ihmistä, joka ei saanut elää koko elämäänsä vanhuuteen saakka ihmisinä, ja siis vauvoina kuolleet saavat joko uuden mahdollisuuden, tai sitten heitä pidetään kauan pieninä enkeleinä, Jumalansa taivaassa. EI ihmisten rituaalit olleet mikään totuus pelastumisesta synneistä , ja eihän synnitön vastasyntunyt ihminen voi olla pelastumatta, koska ei ollut ehtinyt edes vanhempiensa syntejä ja turmelusta jatkaa. Väitettekö todella, ettette tunne ja tiedä Jumalaanne, edes tässä asiassa?!

      • Anonyymi

        ahaa että saavat uuden mahdollisuuden, mitäs oppia se sellainen mahtaa edustaa?

        ei ainakaan Raamatun oppia.


      • Anonyymi

        Ja eihän synti ENÄÄ ole ongelma kenellekään, mutta jos pelkästään synnitön haluaisi olla, niin silloin olisi hyödyllistä suorastaan kuollakin vaavina. Mutta Jeesus pelastaa, HETI, jokaisen syntielämästä irti, jos haluatte, siis jos ei itse kykene SITÄ ristiään kantamaan, tai oli ottanut liikaa taakkaa... Ettekö havaitse edes fyysisesti lähelle kaikkiakin ihmisiä kuollutta juutalaista Jeesustanne? En kehota silti juopottelemaan että Hänet suorastaan näkisitte - koska Jeesus sanoi, että "AUTUAS se, joka uskoo minuun vaikka EI NÄE!"
        Eläkää, vaikka olisitte syntisiä, ja vaikka ette "uhriaan" hyväksyisi kohdallenne, sekin on tärkeämpää, kuin olla tekemättä syntiä...
        "Himot johtavat syntiin, syyttävään ja syyliseen olotilaan ja synti kuolemaan, kun se kasvaa raskaaksi"(Jaakob)
        "Yhdenkään syntisensäkään kuolemaa ei silti Jumalakaan tahdo."(joku VT:n profeetta)

        "Paholainen ei kuole silti synnin takia, ennemmin se kuolisi, jos kukaan ei sitä tekisi"...
        Jokainen voi elätellä virheitään, oli ne synkkiä tai naurettavia tai ei - mutta ne ovat silti vaarallisia, ei Jumalat tehneet vähemmänkään aina virheitä kuin paholaiset, ainakaan kaiken alussa, kun kaikkea suunniteltiin, kehitettiin, testattiin ja luotiin...Synti on siinä, että olento syyttää pahasti muita virheistään, ja on hyvin harvoin totta, että kukaan muu silloinkaan mokasi, kuin syyttäjä itte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ahaa että saavat uuden mahdollisuuden, mitäs oppia se sellainen mahtaa edustaa?

        ei ainakaan Raamatun oppia.

        Ööh, jos Raamatussa ei jotakin sanota, ei se tarkoita, ettei kyseistä asiaa ole olemassa. Tarvittaisiin enemmänkin kuin kaikki maailman kirjat, että tietäisimme kaiken siitä mihin kannattaa uskoa. Siksi meidän pitää vain valita, uskommeko jotakin vai ei. Ja kestämmekö koetuksen, jos kaikki muut eivät hyväksykään sitä asiaa, mitä olimme opettelemassa?!


    • Anonyymi

      Te oikeasti luulette, että pelottelu ja pelolla kasvattaminen johtaa hyvään ja jopa rakkauteen. Pelosta ei synny rakkautta, yhtälö on mahdoton.

      Maailmankaikkeudessa on kaksi perustunnetta, rakkaus ja pelko. Pelko taas johtaa mm. vihaan. Mitä lähempänä ollaan Alkulähdettä, sen värähtelyä tai tiheyttä, sitä lähempänä ollaan rakkautta. Pelko elää etäällä lähteestä ja pelossa elänyt ei koskaan saavuta tuota rakkautta. Pelossa eläminen tarkoittaa sitä, ettei usko olevansa rakkauden arvoinen. Jos raamatun tarinat on nieltävä kirkon tai vanhempien käskystä, koska muuten joutuu helvettiin, niin siitä on rakkaus kaukana.

      Jos raamattu ei evoloidu ihmisen ymmärryksen lisääntyessä, niin joutaa roviolle koko kirja.

    • Anonyymi

      Missähän vaiheessa ryöväri ristillä kastettiin!

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys. Ristin ryövärin kuollessa Jeesus ei ollut vielä antanut kastekäskyä, minkä vuoksi ryöväri saattoi vielä pelastua yhtenä viimeisistä ennen kastekäskyn antamista.

        Jeesus antoi velvoittavan kastekäksyn vasta ylösnoustuaan kuolleista ennen nousemista pilven päällä taivaaseen. Sen jälkeen kukaan ei voi enää pelastua, jos ei ota uskovien upotuskastetta. Yksikään luterilainen lapsikastettu ei pelastu, jos hän ei ota pätevää uskovien upotuskastetta, mistä on Raamatussa ohjeet.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Ristin ryövärin kuollessa Jeesus ei ollut vielä antanut kastekäskyä, minkä vuoksi ryöväri saattoi vielä pelastua yhtenä viimeisistä ennen kastekäskyn antamista.

        Jeesus antoi velvoittavan kastekäksyn vasta ylösnoustuaan kuolleista ennen nousemista pilven päällä taivaaseen. Sen jälkeen kukaan ei voi enää pelastua, jos ei ota uskovien upotuskastetta. Yksikään luterilainen lapsikastettu ei pelastu, jos hän ei ota pätevää uskovien upotuskastetta, mistä on Raamatussa ohjeet.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Eipä puhu Raamattu mitään "uskovien upotuskasteistasi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Ristin ryövärin kuollessa Jeesus ei ollut vielä antanut kastekäskyä, minkä vuoksi ryöväri saattoi vielä pelastua yhtenä viimeisistä ennen kastekäskyn antamista.

        Jeesus antoi velvoittavan kastekäksyn vasta ylösnoustuaan kuolleista ennen nousemista pilven päällä taivaaseen. Sen jälkeen kukaan ei voi enää pelastua, jos ei ota uskovien upotuskastetta. Yksikään luterilainen lapsikastettu ei pelastu, jos hän ei ota pätevää uskovien upotuskastetta, mistä on Raamatussa ohjeet.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        "Jeesus antoi velvoittavan kastekäksyn vasta ylösnoustuaan kuolleista ennen nousemista pilven päällä taivaaseen."

        Jeesus ei antanut kastekäskyä. Viimeisinä opetuksen sanoinaan hän sanoi olevansa jo samana päivänä paratiisissa ryövärin kanssa. Jeesus siis opetti, ettei pidä uskoa tuleviin valheellisiin väitteisiin joiden mukaan hän olisi ollut kolme päivää helvetissä, sen jälkeen noussut kuolleista ja helatorstaina vielä noussut taivaaseen. Kaikki tuollaiset ovat jälkikäteen keksittyjä valheita, eivät Jeesuksen omin sanoin kertomia opetuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Ristin ryövärin kuollessa Jeesus ei ollut vielä antanut kastekäskyä, minkä vuoksi ryöväri saattoi vielä pelastua yhtenä viimeisistä ennen kastekäskyn antamista.

        Jeesus antoi velvoittavan kastekäksyn vasta ylösnoustuaan kuolleista ennen nousemista pilven päällä taivaaseen. Sen jälkeen kukaan ei voi enää pelastua, jos ei ota uskovien upotuskastetta. Yksikään luterilainen lapsikastettu ei pelastu, jos hän ei ota pätevää uskovien upotuskastetta, mistä on Raamatussa ohjeet.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        "Yksikään luterilainen lapsikastettu ei pelastu, jos hän ei ota pätevää uskovien upotuskastetta, mistä on Raamatussa ohjeet."

        Pelastuksen kannalta kasteella ei ole yhtään mitään merkitystä. Jos haluaa pelastua, pitää elää kuten Jeesus on opettanut esim. vuorisaarnassa.
        Kaste vie huomion kokonaan pois Jeesuksen opetuksista ja jotkut luulevat että kaste olisi pelastusautomaatti, ja Jeesuksen opetuksista ei tarvitsisi ollenkaan piitata. Näinhän asia ei ole vaan juuri päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksikään luterilainen lapsikastettu ei pelastu, jos hän ei ota pätevää uskovien upotuskastetta, mistä on Raamatussa ohjeet."

        Pelastuksen kannalta kasteella ei ole yhtään mitään merkitystä. Jos haluaa pelastua, pitää elää kuten Jeesus on opettanut esim. vuorisaarnassa.
        Kaste vie huomion kokonaan pois Jeesuksen opetuksista ja jotkut luulevat että kaste olisi pelastusautomaatti, ja Jeesuksen opetuksista ei tarvitsisi ollenkaan piitata. Näinhän asia ei ole vaan juuri päinvastoin.

        Kyllä näkee mitä viidensadan vuoden huuhaaopetus on kansassa vaikuttanut, mitään ei ymmärretä pelastuksen tiestä jankataan vanhoja fraaseja joille ei ol emitään tukea missään muualla kuin katkismuksen selityksissä ja isien perinteissä.

        vauva ei ota mitään vastaan ei tajua mitään mistään asiasta syöminen on ainut ja sekin ilmaistaan itkulla, ei tutkita ollaanko sitä uskossa kuten Ramattu kehoittaa ei mitään muutakaan kuin maataan vaunuiissa tutti suussa ja nukutaan pääosa ajasta.

        Ja tällaisella on tämän kirkkohuuhaan mukaan jokin usko hah !

        ja kun viisvuotias kerran luettuaan asiat Raamatusta ymmärtää sen saman t ien mutta ei nämä kastehoperot siinä riiputaan kaksin käsin eikä haittaa yhtään mitään vaikka Raamatun oppi ei sanallakaan kerro asiasta eihän haittaa ei haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä puhu Raamattu mitään "uskovien upotuskasteistasi"

        Ei puhu ei eikä annna mitään mallia eihän anna, se mitä Apostolit sanovat ja tekevät ei merkitse mitään tämän muotojumalisen kirkon opeissa ei mitään merkitystä.

        Kirkko on päättänyt ja niin tehdään se on sam amihin sielut joutuvat rahat pois ja pulinat samoin.

        ei luulis olevan vaikeaa eikä olekkaan mutt aylivoimaista se on kun on nisistä imetty kymmenen sukupolvea noita vauvatuskoohapatuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puhu ei eikä annna mitään mallia eihän anna, se mitä Apostolit sanovat ja tekevät ei merkitse mitään tämän muotojumalisen kirkon opeissa ei mitään merkitystä.

        Kirkko on päättänyt ja niin tehdään se on sam amihin sielut joutuvat rahat pois ja pulinat samoin.

        ei luulis olevan vaikeaa eikä olekkaan mutt aylivoimaista se on kun on nisistä imetty kymmenen sukupolvea noita vauvatuskoohapatuksia.

        Taas tuo ssama kääkkä. Et itse usko Raamattua etkä anna sille arvoa nin älä tule tänne aukomaan päätään niille joita Raamatun Sana kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo ssama kääkkä. Et itse usko Raamattua etkä anna sille arvoa nin älä tule tänne aukomaan päätään niille joita Raamatun Sana kiinnostaa.

        Mitään ei ymmärrä pelastuksen tiestä, ei kastesta ei mistään tuo käkätys, Vaikka Raamatussa on selvä kasktekäsky ja opetetaan yhtä ja toista kasteesa niin eipä nillä ole mitään virkaa kun lahkot on päättäny opettaa toisin. Noita jumalaeivoiantaavauvalleuskoa -hapatuksia ei täällä kaivata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään ei ymmärrä pelastuksen tiestä, ei kastesta ei mistään tuo käkätys, Vaikka Raamatussa on selvä kasktekäsky ja opetetaan yhtä ja toista kasteesa niin eipä nillä ole mitään virkaa kun lahkot on päättäny opettaa toisin. Noita jumalaeivoiantaavauvalleuskoa -hapatuksia ei täällä kaivata.

        Amerikasta tulleet poppoot opettaa noita omia oppejaan ja viisivuotiaskin näkee että Raamattu opettaa ihan toista. Samoja fraaseja "sokeasta kansasta" kyllä jaksetaan vinkua

        Tuota sodomiauskoako joku pitää kristillisenä, hah salli mun nauraa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikasta tulleet poppoot opettaa noita omia oppejaan ja viisivuotiaskin näkee että Raamattu opettaa ihan toista. Samoja fraaseja "sokeasta kansasta" kyllä jaksetaan vinkua

        Tuota sodomiauskoako joku pitää kristillisenä, hah salli mun nauraa!

        Mutta Raamatun Sana ei kelpaa ei ollenkaan noilla jumalattomille fariseuksille jotka uusia kasteita kauppaa. Vaikka Raamatussa kerrotaan asioista mutta ei noita ameriikasta tulleita popita se haittaa, ei ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Raamatun Sana ei kelpaa ei ollenkaan noilla jumalattomille fariseuksille jotka uusia kasteita kauppaa. Vaikka Raamatussa kerrotaan asioista mutta ei noita ameriikasta tulleita popita se haittaa, ei ollenkaan.

        Kumma kun ei poppamiehen vaaveja pallonpäällä ollut nyt tuon pomppijan fraasien joukossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus antoi velvoittavan kastekäksyn vasta ylösnoustuaan kuolleista ennen nousemista pilven päällä taivaaseen."

        Jeesus ei antanut kastekäskyä. Viimeisinä opetuksen sanoinaan hän sanoi olevansa jo samana päivänä paratiisissa ryövärin kanssa. Jeesus siis opetti, ettei pidä uskoa tuleviin valheellisiin väitteisiin joiden mukaan hän olisi ollut kolme päivää helvetissä, sen jälkeen noussut kuolleista ja helatorstaina vielä noussut taivaaseen. Kaikki tuollaiset ovat jälkikäteen keksittyjä valheita, eivät Jeesuksen omin sanoin kertomia opetuksia.

        SIis mitähäh? Jos ihminen kääntyy oikeasti, vaikkapa kuolinvuoteellaan, tai kuolemanrangaistuksenskin kanssa, niin se on jo riittävä "kaste"; noin hengellisesti ajatellen. EI voi olla mahdollista, etä hihut vielä nykyaikana ajattelisi, että mikään rituaali itsessään pelastaa yhtään mistään - ketään, vaan se, että jos elämää on vielä jopa jäljellä, tehdään se kuuliaisuuden askel, ottaa "uskovien kaste". Mutta ymmärrän, että jos pidetä hihuista, ja uskovaisistakaan, ettei sen takia, haluta littyä suorastaan heidän poppooseensa tai kirkko-insituuttiin...
        Kyllä fyysisessä mielessä kaikki ihmiset ottavat kasteita, sehän on ihan hygieniamäärärys...
        Seurakunta on siellä, missä ystäväsi ovat, ei mihinkään lahkoon liittyminen itsessään ketään pelasta, vaan se, että ihminen saa henkisesti paremman suunnan toiminnallleen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus antoi velvoittavan kastekäksyn vasta ylösnoustuaan kuolleista ennen nousemista pilven päällä taivaaseen."

        Jeesus ei antanut kastekäskyä. Viimeisinä opetuksen sanoinaan hän sanoi olevansa jo samana päivänä paratiisissa ryövärin kanssa. Jeesus siis opetti, ettei pidä uskoa tuleviin valheellisiin väitteisiin joiden mukaan hän olisi ollut kolme päivää helvetissä, sen jälkeen noussut kuolleista ja helatorstaina vielä noussut taivaaseen. Kaikki tuollaiset ovat jälkikäteen keksittyjä valheita, eivät Jeesuksen omin sanoin kertomia opetuksia.

        "Jeesus ei antanut kastekäskyä?!?!" Tietysti antoi! "Matteus 28:19-20:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksensi: kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Henkikastetta Jeesus käsittääkseni tarkoitti, vesikaste oli Johannes Kastajan ansioita, eli pappi Sakariaksen POJAN keksintö, tai kyseisen asian olivat keksineet jo aiemmin makkabalaiset ja Qumranin synagoogan papit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus ei antanut kastekäskyä?!?!" Tietysti antoi! "Matteus 28:19-20:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksensi: kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Henkikastetta Jeesus käsittääkseni tarkoitti, vesikaste oli Johannes Kastajan ansioita, eli pappi Sakariaksen POJAN keksintö, tai kyseisen asian olivat keksineet jo aiemmin makkabalaiset ja Qumranin synagoogan papit...

        Tuo on keksittyä satua, joka on kirjoitettu satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen ja lisätty evankeliumin loppuun. Tosiasiassa Jeesus lausui viimeiset sanansa ristillä, ja sanoi olevansa jo samana päivänä paratiisissa ryövärin kanssa. Kuolemansa jälkeen Jeesus siirtyi välittömästi taivaaseen, eikä vasta helatorstaina kuten satusepot väittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on keksittyä satua, joka on kirjoitettu satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen ja lisätty evankeliumin loppuun. Tosiasiassa Jeesus lausui viimeiset sanansa ristillä, ja sanoi olevansa jo samana päivänä paratiisissa ryövärin kanssa. Kuolemansa jälkeen Jeesus siirtyi välittömästi taivaaseen, eikä vasta helatorstaina kuten satusepot väittävät.

        Eikös Jeesus siirtynyt tuonelaan Raamatun mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Jeesus siirtynyt tuonelaan Raamatun mukaan?

        Omien sanojensa mukaan ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksikään luterilainen lapsikastettu ei pelastu, jos hän ei ota pätevää uskovien upotuskastetta, mistä on Raamatussa ohjeet."

        Pelastuksen kannalta kasteella ei ole yhtään mitään merkitystä. Jos haluaa pelastua, pitää elää kuten Jeesus on opettanut esim. vuorisaarnassa.
        Kaste vie huomion kokonaan pois Jeesuksen opetuksista ja jotkut luulevat että kaste olisi pelastusautomaatti, ja Jeesuksen opetuksista ei tarvitsisi ollenkaan piitata. Näinhän asia ei ole vaan juuri päinvastoin.

        >>Pelastuksen kannalta kasteella ei ole yhtään mitään merkitystä.<<

        Puhut valhetta.

        Ilman uskovien upotuskastetta ei ole uudestisyntymistä ei syntyien anteeksiantoa eikä pelastusta.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus ei antanut kastekäskyä?!?!" Tietysti antoi! "Matteus 28:19-20:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksensi: kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Henkikastetta Jeesus käsittääkseni tarkoitti, vesikaste oli Johannes Kastajan ansioita, eli pappi Sakariaksen POJAN keksintö, tai kyseisen asian olivat keksineet jo aiemmin makkabalaiset ja Qumranin synagoogan papit...

        Melko turha on tämä opillinen riitanne. Raamattuhan sanoo, että joka uskoo ja kastetaan se pelastuu ja joka ei usko - se tuomitaan kadotukseen... Jos siis uskoo vauvakasteensa, myöhemminkin, niin se pelastaa ihmisen kristityksi silti...


    • Anonyymi

      Kuten Sigmund Freud kertoi.
      Ihmiset ovat syntyjään seksuaalisesti suuntautumattomia, ne eivät siis ole heteroseksuaaleja, jolloin emme tiedä kelpaavatko he taivaaseen.

    • Anonyymi

      Kristillistä kastetta, Raamatun sanaa ja uskoamme solvaava ja loukkaava, antikristittyjen anabaptistien vihaketju saa kyllä olla.

      • Anonyymi

        Kukahan solvaa ketä?

        Kirkko solvaa opillaan vauvoja, kun väittää heitä syntisiksi ja vaatii heille kastetta.

        Vanhassa liitossa oli käskyjä, mutta Jeesus ei käskenyt mitään vaan hän vain opetti ihmisiä, miten pitäisi menetellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan solvaa ketä?

        Kirkko solvaa opillaan vauvoja, kun väittää heitä syntisiksi ja vaatii heille kastetta.

        Vanhassa liitossa oli käskyjä, mutta Jeesus ei käskenyt mitään vaan hän vain opetti ihmisiä, miten pitäisi menetellä.

        Rakkauden kaksoiskäsky?
        Usko minua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkauden kaksoiskäsky?
        Usko minua?

        Raamatussa ei ole sanaa "rakkauden kaksoiskäsky".
        Jos rakastamiseen olisi käsky, niin sen laiminlyöminen olisi rangaistavaa.

        Uudessa liitossa ei ole käskyjä. Ne kuuluivat vanhaan liittoon. Jeesus sanoi:
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole sanaa "rakkauden kaksoiskäsky".
        Jos rakastamiseen olisi käsky, niin sen laiminlyöminen olisi rangaistavaa.

        Uudessa liitossa ei ole käskyjä. Ne kuuluivat vanhaan liittoon. Jeesus sanoi:
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea..."

        Löysihän tuo vauvahöpöttäjä kastepalstalta tännekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysihän tuo vauvahöpöttäjä kastepalstalta tännekin.

        Lakia ei ole kumottu, Kyllä rakastamiseen on selvä käsky ja jokainen meistä laiminyö sitä käskyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakia ei ole kumottu, Kyllä rakastamiseen on selvä käsky ja jokainen meistä laiminyö sitä käskyä.

        Onko uudestikastajille sana syntinen solvaamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko uudestikastajille sana syntinen solvaamista?

        Uudestikastajista en tiedä, mutta jonglööri kumppaneineen syyllistää vauvat vihapuheiheineen.
        Heillä on jokin tarumaattinen tarve tehdä vauvoista syntisiä. Ehkä siksi, että saisivat jotain legimiteettiä vauvojen väkisinkastamiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajista en tiedä, mutta jonglööri kumppaneineen syyllistää vauvat vihapuheiheineen.
        Heillä on jokin tarumaattinen tarve tehdä vauvoista syntisiä. Ehkä siksi, että saisivat jotain legimiteettiä vauvojen väkisinkastamiselle.

        Kyllä se on ihan Raamattu joka ilmoittaa kaikkien olevan syntisiä. Siksi armoa tarvitaan.

        Sinulla on joku traumaattinen tarve puhua kokoa ajan vauvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ihan Raamattu joka ilmoittaa kaikkien olevan syntisiä. Siksi armoa tarvitaan.

        Sinulla on joku traumaattinen tarve puhua kokoa ajan vauvoista.

        "Onko uudestikastajille sana syntinen solvaamista?"

        Näköjään. Vähän siis samaan tapaan toimivat kuin ateistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko uudestikastajille sana syntinen solvaamista?"

        Näköjään. Vähän siis samaan tapaan toimivat kuin ateistit.

        Kyllä se on solvaamista, jos viatonta vauvaa haukutaan syntiseksi! Kas kun ette solvaa jo kohdussa olevaa sikiötä.Mutta sekään solvaaminen ei teille riitä, vaan uskotte Lutherin sairasta ohjetta:
        Vähä katekismuksen liitteet:

        " Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on solvaamista, jos viatonta vauvaa haukutaan syntiseksi! Kas kun ette solvaa jo kohdussa olevaa sikiötä.Mutta sekään solvaaminen ei teille riitä, vaan uskotte Lutherin sairasta ohjetta:
        Vähä katekismuksen liitteet:

        " Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta"

        Tosiasioiden sanominen ei ole solvaamista. Kaikki ihmisen ovat syntisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasioiden sanominen ei ole solvaamista. Kaikki ihmisen ovat syntisiä.

        Juurikin noin. Syntinen ja viaton eivät ole vastakohtia. Raamatun Sana on hyvin selvä mitä tulee syntiinlankeemukseen ja turmeltuneeseen ihmiseen. Ainoa viaton on Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin. Syntinen ja viaton eivät ole vastakohtia. Raamatun Sana on hyvin selvä mitä tulee syntiinlankeemukseen ja turmeltuneeseen ihmiseen. Ainoa viaton on Jeesus.

        Mutta hän syntyi vaginan kautta, samasta josta valuu saastainen kuukautisveri.
        Lue VT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on solvaamista, jos viatonta vauvaa haukutaan syntiseksi! Kas kun ette solvaa jo kohdussa olevaa sikiötä.Mutta sekään solvaaminen ei teille riitä, vaan uskotte Lutherin sairasta ohjetta:
        Vähä katekismuksen liitteet:

        " Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta"

        "Kas kun ette solvaa jo kohdussa olevaa sikiötä."

        No eikös se vähän niin mee:
        Psalmi 58:4 Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti,


    • Anonyymi

      Vihaisina kuolleiden uskovien kohtalo.

      Jos kuolee vihaisena kesken suomi24 palstan väittelyn, niin helvettiin joutuu, että heilahtaa. Muistakaa se.

      • Tuo on kyllä ihan totta :)


    • Anonyymi

      Luterilaisuuden mukaan kastamaton kuollut vauva menee helvettiin ikuisiksi ajoiksi eikä koskaan tule tietämään miksi.

      Samoin menee helvettiin luterilaisuuden mukaan abortoitu sikiö ja kuolleena syntynyt vauva.

      En ole varma tukeeko kirkko abortteja, mutta jos tukee, niin helvettiin kirkko silloin järjestää vauvoja Suomessa kymmenin tuhansin?

      • Anonyymi

        Puhut ihan höpöjä.


      • Anonyymi

        SIkiö lilluu vedessä, eli on kastettu ja vieläpä uppokastettu. Kastettu sikiö pääsee luterilaisuuden mukaan taivaaseen.
        Kastamiseen ei tarvita sanoja, kuten ei tarvita rukoiluunkaan.


    • Jokainen lapsi on viaton....eli ei ole syypää mihinkään pahaan.
      Siis taivaskelpoisia.Maailman lopussa ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan ...murhaajat ..varkaat..jne.
      Syntynyt tai syntymätön lapsi on viaton ja helvetissä ei tulla näkemään viattomia lapsia .Kasteella ei ole tämänkaltaisten lasten kanssa mitään tekemistä.

      Antakaa lasten tulla tyköni sillä SEN kaltaisten on taivasten valtakunta.
      Mitä Jeesus tarkoitti: Lapset ovat viattomia ilman syntiä.
      Puhtaita.Ilman taakkaa.

      • Anonyymi

        Kiellät siis luterilaisuuden tykkänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiellät siis luterilaisuuden tykkänään.

        Luterilaisuuden mukaan lapset eivät ole tehneet mitään pahoja tekoja tai synnintekoja. Eli ovat syyttömiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiellät siis luterilaisuuden tykkänään.

        Minulle ei ole muuta kuin Jeesus Kristus.
        Minua lähinnää oksettaa kun puhutaan ..kuulutko siihen ja siihen porukkaan.
        Minä haluan vaeltaa Kristuksessa.
        Minä en mene myöskään minkään ihmis nimettyjen puolueiden mukaan enkä muidenkaan.

        Tämä asia tulee jokaiselle esiin kun kasvaa tarpeeksi Kristuksessa.
        On suuri häpeä ,että Kristuksen ruumis on näin jakautunut ja lihavetoinen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minulle ei ole muuta kuin Jeesus Kristus.
        Minua lähinnää oksettaa kun puhutaan ..kuulutko siihen ja siihen porukkaan.
        Minä haluan vaeltaa Kristuksessa.
        Minä en mene myöskään minkään ihmis nimettyjen puolueiden mukaan enkä muidenkaan.

        Tämä asia tulee jokaiselle esiin kun kasvaa tarpeeksi Kristuksessa.
        On suuri häpeä ,että Kristuksen ruumis on näin jakautunut ja lihavetoinen.

        Katolinen kirkko jossain vaiheessa otti perisynnin käyttöön, jotta anekauppa vilkastuisi. Tällöin myös rehelliset uskovaiset joutuivat ostamaan aneita hyvittääkseen perisynnin, jos mitään synnintekoja ei ollut.

        Ortodoksisessa kirkossa perisyntiä ei ole, koska ei ole anekauppaakaan eikä tarvetta tehostaa aneiden myyntiä:
        https://www.ortodoksi.net/index.php/Onko_vastasyntynyt_lapsi_syntinen

        "Onko vastasyntynyt lapsi syntinen

        Ei ole. Ei missään nimessä. Ikävä kyllä näin joskus väitetään ja myös jotkut kristityt niin tosiaan opettavat. Tätä on jopa kutsuttu harhaopiksi. Ortodoksisen kirkon opetus aiheesta on siis toisenlainen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuuden mukaan lapset eivät ole tehneet mitään pahoja tekoja tai synnintekoja. Eli ovat syyttömiä.

        Ai että syyttömät lapset joutuvat kuitenkin kadotukseen, ellei heitä kasteta?
        Katekismuksessahan on täsätä selvä ilmoitus. Tuohan on sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että syyttömät lapset joutuvat kuitenkin kadotukseen, ellei heitä kasteta?
        Katekismuksessahan on täsätä selvä ilmoitus. Tuohan on sairasta.

        Katekismuksessa ei selkeästi ilmoiteta että pienet lapset joutuisivat kadotukseen. Kasteen lahja -kohdassa siellä päinvastoin selitetään, miten Jeesus aina ottaa pienet lapset luokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katekismuksessa ei selkeästi ilmoiteta että pienet lapset joutuisivat kadotukseen. Kasteen lahja -kohdassa siellä päinvastoin selitetään, miten Jeesus aina ottaa pienet lapset luokseen.

        Augsburgin tunnustuksessa sanotaan selvästi, että kastamaton vauva joutuu kadotukseen.
        Turhaan sitä on kiistää:

        "Edelleen seurakuntamme opettavat, että Aadamin lankeemuksen jälkeen kaikki ihmiset, jotka lisääntyvät luonnollisella tavalla, syntyvät synnissä, so. ilman jumalanpelkoa, ilman luottamusta Jumalaan sekä pahan himon hallitsemina, ja että tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Augsburgin tunnustuksessa sanotaan selvästi, että kastamaton vauva joutuu kadotukseen.
        Turhaan sitä on kiistää:

        "Edelleen seurakuntamme opettavat, että Aadamin lankeemuksen jälkeen kaikki ihmiset, jotka lisääntyvät luonnollisella tavalla, syntyvät synnissä, so. ilman jumalanpelkoa, ilman luottamusta Jumalaan sekä pahan himon hallitsemina, ja että tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan."

        Ei sanota mitään sellaista. Jumala tekee lopulliset päätökset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sanota mitään sellaista. Jumala tekee lopulliset päätökset

        Totta!
        Ei sanota, näin kirjoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sanota mitään sellaista. Jumala tekee lopulliset päätökset

        No mikä on tuo iankaikkinen kuolema, joka on kastamattoman vauva osa?

        Kyllähän Jumala tekee lopulliset päätökset, mutta kun kirkko ei luota siihen, vaan tekee omia virityksiään saadakseen jäseniä kirkkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä on tuo iankaikkinen kuolema, joka on kastamattoman vauva osa?

        Kyllähän Jumala tekee lopulliset päätökset, mutta kun kirkko ei luota siihen, vaan tekee omia virityksiään saadakseen jäseniä kirkkoon.

        Ei kirkko tee omia virityksiään vaan noudattaa Jeesuksen lähetyskäskyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirkko tee omia virityksiään vaan noudattaa Jeesuksen lähetyskäskyä.

        Ei lähetyskäskyssä puhuta mitään iankaikkisesta kuolemasta. Se on kirkon keksimä termi kastamattomille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lähetyskäskyssä puhuta mitään iankaikkisesta kuolemasta. Se on kirkon keksimä termi kastamattomille.

        Ei niin, vaan siinä käsketään tekemään opetuslapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä on tuo iankaikkinen kuolema, joka on kastamattoman vauva osa?

        Kyllähän Jumala tekee lopulliset päätökset, mutta kun kirkko ei luota siihen, vaan tekee omia virityksiään saadakseen jäseniä kirkkoon.

        Tekstissä ei puhuta kastamattomista vauvoista, vaan niistä jotka eivät synny toiseen kertaan. Biologinen fakta on että jokainen syntyy vain kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirkko tee omia virityksiään vaan noudattaa Jeesuksen lähetyskäskyä.

        Edelleenkin katekismuksen mukaan Jeesus ottaa kaikki lapset luokseen. Ilmeisesti tilanne on se, että lapsivedessä lilluessaan lapset ajattelevat pyhää henkeä ja kastavat itse itsensä. Sen jälkeen syntyvät ja kyseessä on uuudelleen syntymä. Ensimmäinen oli hedelmöitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin katekismuksen mukaan Jeesus ottaa kaikki lapset luokseen. Ilmeisesti tilanne on se, että lapsivedessä lilluessaan lapset ajattelevat pyhää henkeä ja kastavat itse itsensä. Sen jälkeen syntyvät ja kyseessä on uuudelleen syntymä. Ensimmäinen oli hedelmöitys.

        Mielenkiintoinen teoria. Siinä on jonkun verran spekulaatiota mukana :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuuden mukaan lapset eivät ole tehneet mitään pahoja tekoja tai synnintekoja. Eli ovat syyttömiä.

        Ei luterilaisuus tuolla lailla opeta. Tai no lestadiolaiset, jotka pitävät itseään luterilaisina, opettavat kyllä, mutta ei luterilaisuus yleiesti.

        Näytä se kohta tunnustuskirjoista, jossa noin väitetään.

        Noin opettavilla on aina se ongelma, että heidän pitäisi kertoa, missä vaiheessa se pahojen tekojen tekeminen sitten alkaa. Mites nuo päiväkoti-ikäiset muksut, jotka tappelevat keskenään. lyövät toisiaan, sotkevat toistensa leikit ja varastavat lelut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luterilaisuus tuolla lailla opeta. Tai no lestadiolaiset, jotka pitävät itseään luterilaisina, opettavat kyllä, mutta ei luterilaisuus yleiesti.

        Näytä se kohta tunnustuskirjoista, jossa noin väitetään.

        Noin opettavilla on aina se ongelma, että heidän pitäisi kertoa, missä vaiheessa se pahojen tekojen tekeminen sitten alkaa. Mites nuo päiväkoti-ikäiset muksut, jotka tappelevat keskenään. lyövät toisiaan, sotkevat toistensa leikit ja varastavat lelut?

        Heissä on se lankeemukse n kirous jo kypsymässä, mutta tiedostaminen siitä tulee paljon jälkijunassa.

        Jos lapsi saa oppia kristillisestä elämästä, hänelle syntyy tarve päästä vapaaksi lankeemuksen ongelmista ja hän menee Jeesuksen tykö ongelmansa kanssa.

        täysin turhaa on luulla että otsan kostuttaminen ratkaisee lankeemuksen ongelman, ei taatusti ratkaise vaikka kok opappiskunta käsi ojossa hiplaa lapsen otsaa vesikäsin.

        kirkko on täysin harhateillä tässäkin kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heissä on se lankeemukse n kirous jo kypsymässä, mutta tiedostaminen siitä tulee paljon jälkijunassa.

        Jos lapsi saa oppia kristillisestä elämästä, hänelle syntyy tarve päästä vapaaksi lankeemuksen ongelmista ja hän menee Jeesuksen tykö ongelmansa kanssa.

        täysin turhaa on luulla että otsan kostuttaminen ratkaisee lankeemuksen ongelman, ei taatusti ratkaise vaikka kok opappiskunta käsi ojossa hiplaa lapsen otsaa vesikäsin.

        kirkko on täysin harhateillä tässäkin kohtaa.

        Nimenomaan kaste liittyy Jeesuksen tykönä olemiseen. Ihan oikein kirkko opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kaste liittyy Jeesuksen tykönä olemiseen. Ihan oikein kirkko opettaa.

        Kostuttaminen ei auta yhtään mitään. Kaste ja Jumalan Sanan synnyttävä usko kylläkin.


    • Anonyymi

      Onko juutalaisilla hätäympärileikkaus kuoleman partaalla horjuville vastasyntyneille?

      • Anonyymi

        Jos lasta ei ehditty ympärileikkaamaan, hänet heitettiin tunkiolle..


    • Anonyymi

      Kun nyt on näin, että fundamentalistien mukaan sikiötkin ovat ihmisiä, kastetaanko Jeesukselle/kirkolle ennenaikaisesti syntyneet ja kuolleet?

    • Perisynti tai se vanha synti meissä on perintönä lihassa ja se saa meidät himoitsemaan ja tekemään niitä lihan tekoja ja ne on vastakohta Hengelle ,joka on taivaallinen.
      Sillä perisynnillä taas ei ole mitään tekemistä vauvojen kanssa kun ei ne syntiä tee.
      Vauvat edelleenkin on viattomia eikä se miksikään muutu ,vaikka minkälaiset koalitiot istuisi tekemässä ihme päätöksiä.

      • Anonyymi

        Tosiaan perisynti on meissä kaikissa. Siksi kaikki olemme turmeltuneita, vaikka pienet lapset eivät ole vielä synnin tekoje tehneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan perisynti on meissä kaikissa. Siksi kaikki olemme turmeltuneita, vaikka pienet lapset eivät ole vielä synnin tekoje tehneet.

        Olemme turmeltuneita kyllä ,mutta se on perintöä adamin ja evan tekosista ja se meillä kulkee matlan lihassa......siksi ketään ei voi tuomita sen syystä kuolemaan tai kadotukseen sillä tuomio tulee tekojen mukaan ja kelle ne lasketaan.
        Lapsille ei,koska eivät ole tehneet mitään pahaa.
        Sitten kun ihminen tulee tietoiseksi ja tekee syntiä tahallaan tietoisesti ymmärtäen hyvän ja pahan niin sitte saattaa napsahtaa ,mutta jälleen kelle luetaan ja kelle ei.
        Kristuksessa ei ole synnin a kuoleman lakia,mutta ateistilla synnit napsahtaa tilille koko ajan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Olemme turmeltuneita kyllä ,mutta se on perintöä adamin ja evan tekosista ja se meillä kulkee matlan lihassa......siksi ketään ei voi tuomita sen syystä kuolemaan tai kadotukseen sillä tuomio tulee tekojen mukaan ja kelle ne lasketaan.
        Lapsille ei,koska eivät ole tehneet mitään pahaa.
        Sitten kun ihminen tulee tietoiseksi ja tekee syntiä tahallaan tietoisesti ymmärtäen hyvän ja pahan niin sitte saattaa napsahtaa ,mutta jälleen kelle luetaan ja kelle ei.
        Kristuksessa ei ole synnin a kuoleman lakia,mutta ateistilla synnit napsahtaa tilille koko ajan.

        "Olemme turmeltuneita kyllä ,mutta se on perintöä adamin ja evan tekosista ja se meillä kulkee matlan lihassa"

        Kyllä! Ja tätä sanotaan perisynniksi. Vain Kristuksessa on syntien anteeksianto. Tosin mun mielestä syntiä on myös teidostamaton synti. Jos tiedostamatta loukkaan jotakin verisesti niin se on synti vaikken tajuisikaan tehneeni mitään väärää.


    • Anonyymi

      Kastamattomina kuolleet lapset menevät suoraan Taivaan Isän luo. Näin uskon.

      Sillä Jumala on oikeudenmukainen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe