Syntinen vauva.

Anonyymi

kaikki ovat syntisiä syntyessään, kadotuksen lapsia.

Room. 5:12
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.

Room. 5:18

Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
Room. 5:19
sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

Maailmaan pullahtaa päivittäin miljoonia syntisiä vauvoja.

267

1375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et kai Eevaa tarkoita?

• Anonyymi

Miksi jätit lukematta jatkon?
      Room 5:13
      "mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole"??

Koska vauva ei tiedä mitään laista, ei hän ole tuomion alainen. Hän on VIATON!!

Siksi vauvan kastaminen on aivan turhaa. Jeesuskin sanoi: Sen kaltaisten on taivasten valtakunta.

• Anonyymi

Jeesuksen "kosketus" pelasti syntisen lapsen.

Uudessa liitossa tuo "Jeesuksen kosketus lapselle" tapahtuu kristillisessä kasteessa kun lapsi puetaan Kristuksen hääpukuun.

• Anonyymi

Eihän kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan. Maailmaanhan ne lapset syntyy.
        Kaikkien on synnyttävä kasteessa uudesti vedestä ja Hengestä, jotta voisivat siirtyä maailmasta Jumalan valtakunnan jäseniksi.

• Anonyymi

Missäs ne Sodoman ja Gomorran synnittömät ja viattomat lapset sitten olivat. Kun 10 synnittömän löytyminen olisi säästänyt kokonaisten kaupunkien asukkaat ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missäs ne Sodoman ja Gomorran synnittömät ja viattomat lapset sitten olivat. Kun 10 synnittömän löytyminen olisi säästänyt kokonaisten kaupunkien asukkaat ?

On teillä julma oppi!
        Tuollainen vihapuhe pitäisi tehdä rangaistavaksi.

Lapset ovat Jumalan lahja eikä Hän anna syntiä lahjaksi!

• Anonyymi

Kiemurtele mitä kiemurtelet. Vauvoja seuraa perisynti kuin hai laivaa. Ymmärrän hyvin että lahko jolle Raamattu on tuntematon, he ovat keksineet omat valhetotuudet. He ovat hylänneet Jeesuksen ja Jumalan.
        Laki oli vanhassa liitossa, ymmärrätkö? Sitä ei enää ole koska syntisen pelastaa Aataminkin tekemästä synnistä usko. Ensi usko totuuteen, ei SRK:n valheoppeihin, sitten parannus ja upotuskaste Jeesuksen opetuksen mukaan.
        Sitten kun lapsi varttuu ja ymmärtää asiat, hänelle voidaan opettaa evankeliumia. Hän ratkaiser itse uskooko?
        Eikö lestoille ole vieläkään selvinnyt ettei vanhan liiton lakia enää ole? Vauva syntyy syntisenä ja kuoleekin saatuaan perisynnin jo sikiönä. Liha on lihaa, syntistä sellaista.

• Anonyymi

Eikä vauva tiedä mitään evankeliumista johon uskominen on pelastuksen ehto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen "kosketus" pelasti syntisen lapsen.

Uudessa liitossa tuo "Jeesuksen kosketus lapselle" tapahtuu kristillisessä kasteessa kun lapsi puetaan Kristuksen hääpukuun.

Mikä ihmeen Kristuksen hääpuku? Voi pimeyttä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On teillä julma oppi!

Ihminenhän synnin aiheutti, se perisynti. Älä syytä Jumalaa synnistä. Taivaaseen ei pääse mitään syntiä, se on ihan varma asia. Perisynti seuraa sukupolvesta sukupolvesta ihmiskuntaa.

Ps. 51:5

(51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä vauvan pitäisi pelastua, koska hän on tukevasti Jumalan kädessä?

Vasta sitten, kun tekee syntiä ja lähtee omille teilleen, hän tarvitsee pelastusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminenhän synnin aiheutti, se perisynti. Älä syytä Jumalaa synnistä. Taivaaseen ei pääse mitään syntiä, se on ihan varma asia. Perisynti seuraa sukupolvesta sukupolvesta ihmiskuntaa.

(51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

Ensin kaste, sitten opetus jota seuraa uskon lahja. Jeesuksen järjestys etenemisessä. Kastamalla ja opettamalla tehdään Jeesukselle opetusLAPSIA.

Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On teillä julma oppi!

Oikeassa olet. Synti tehdään tieten ja tahtoen. Lapsi on viaton ja opettelee elämisen alkeita. Korkein antaa anteeksi kaikenlaiset tietämättömyydessä tehdyt haparoinnit. Aikuisen ihmisen pitää oppia pyytämään anteeksi häneltä, jota kohtaan on tahallaan tai tahtomattaan rikkonut. Vasta silloin on synti anteeksi annettu. Sitä ei pappi tehdä toisen puolesta.
        Vetäkää henkeä. On vain yksi elämä. Eläkää se kunnioittaen toista ja tehkää toiselle niinkuin haluatte itsellenne tehtävän.

• Anonyymi

Antikristuksen valtakunnan u-kastetut lahkolaiset eivät tunnusta lastensa syntisyyttä Jumalan edessä ja se on paha asia.
        "eikä ihme, sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko on eri asia kuin tietäminen ja teologisten asioiden käsitteleminen.

Uskohan on Jumalan lahja, jonka lapsi parhaiten ottaa vastaan. Vastasyntynyt ja kastettu lapsi on uskon esikuva..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan vauva se ainoa järkevä tässä keskustelussa? Kun ei ole vielä ehtinyt lukemaan raamattua tai saanut siihen opetusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan. Maailmaanhan ne lapset syntyy.
        Kaikkien on synnyttävä kasteessa uudesti vedestä ja Hengestä, jotta voisivat siirtyä maailmasta Jumalan valtakunnan jäseniksi.

Oikeassa olet. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänenn omansa. Mitään ikärajaa ei mainita. Kasteessa luvataan syntien anteeksianto, myös perisynti) ja luvataan antaa Pyhän Hengen sinetti Jeesuksen kosketuksesta ja Jumalan valtakaunnan jäseneksi tulemisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ihmeen Kristuksen hääpuku? Voi pimeyttä!

hääpukuja, löytyy myös ihan pieniä kokoja, ei pelkkiä aikuisten kokoja

Gal. 3:27 "Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne."

Karitsan häihin ei kukaan voi mennä ilman lahjaksi saatua hääpukua.

• Anonyymi

Juurikin näin. Pieni lapsi on viaton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeassa olet. Synti tehdään tieten ja tahtoen. Lapsi on viaton ja opettelee elämisen alkeita. Korkein antaa anteeksi kaikenlaiset tietämättömyydessä tehdyt haparoinnit. Aikuisen ihmisen pitää oppia pyytämään anteeksi häneltä, jota kohtaan on tahallaan tai tahtomattaan rikkonut. Vasta silloin on synti anteeksi annettu. Sitä ei pappi tehdä toisen puolesta.
        Vetäkää henkeä. On vain yksi elämä. Eläkää se kunnioittaen toista ja tehkää toiselle niinkuin haluatte itsellenne tehtävän.

Jumala antaa lahjaksi perisynnin kyllästämiä lapsia. Totta se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin kaste, sitten opetus jota seuraa uskon lahja. Jeesuksen järjestys etenemisessä. Kastamalla ja opettamalla tehdään Jeesukselle opetusLAPSIA.

Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

Mitä kastetta tarkoitat. Kastehan annetaan vain uskoville, Jeesuksen seuraajille Raamatussa.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antikristuksen valtakunnan u-kastetut lahkolaiset eivät tunnusta lastensa syntisyyttä Jumalan edessä ja se on paha asia.
        "eikä ihme, sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi"

Tunnustaako UT sen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskohan on Jumalan lahja, jonka lapsi parhaiten ottaa vastaan. Vastasyntynyt ja kastettu lapsi on uskon esikuva..

Mistä se kastettu lapsi on esikuva, kun Raamatussa ei sitä ole, eikä yhtään lasta koskaan kastettu? Vain uskovat Jeesukseen kastettiin.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeassa olet. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänenn omansa. Mitään ikärajaa ei mainita. Kasteessa luvataan syntien anteeksianto, myös perisynti) ja luvataan antaa Pyhän Hengen sinetti Jeesuksen kosketuksesta ja Jumalan valtakaunnan jäseneksi tulemisesta.

Näytä minulle perisynti?

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on pelastettu jos ei tiedä mitään raamatusta ja kadotuksesta tai ei ainakaan usko moista hömppää.
        Vapahtaja olet sinä!
        Jumalattoman hyvää kesää vaan teillekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ompa ristiriitaista!
        Miten se teidän oppinne mukaan syntinen ja perkeleen vallassa oleva vauva ottaa vastaan uskon lahjan???

Onko teillä jokin simsalabim-konsti, jolla vastasyntynyt ottaa pelastuksen vastaan? Eihän se ymmärrä vielä mitään, mitä pitäisi ottaa vastaan.

Raamatun mukaan lapset ovat Jumalan lahja eikä Jumala anna syntiä lahjaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala antaa lahjaksi perisynnin kyllästämiä lapsia. Totta se on.

No, jopa on jumala! Jokainen ihminen vastaa itse omista teoistaan. Niistä ei vastaa kukaan toinen. Huonot teot sauraavat tekijäänsä. Yksikään viaton lapsi ei ole syyllistynyt toisen ihmisen tekoihin ja näin ollen ei vastaa niistä yhdestäkään. Sieltä peilistä se synti katsoo omaa naamaa. Lakatkaa höpisemästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauva on ateisti ja sellaiseksi jää ilman kristillistä opetusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tiedä. Jumala on oikeidenmukainen eikä vaadi esim. vauvalta asioita, jotka tälle ovat mahdottomia. Lapsi (olen itse menettänyt lapseni) pelastuu ilman "hätäkasteita"...ihmisen omia yrityksiä, jos pieni lapsi kuolee, traagisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun tuo kaste käsky on KJK/1776 raamatussa, niin kuin se kuuluukin , ei kaikkia kastettu, vaan he jotka ymmärsivät Jeesuksen sanat ja OTTIVAT JEESUKSEN VASTAAN, heidät kastettiin, kun he ensin TUNNUSTIVAT tietoiset syntinsä.
        Mistään ette löydä järkeä lapsikasteeseen . Sillä kaste tapahtui aina syntien tunnustamisen ja niiden hylkäämisen jälkeen .
        Luterilaisuus/ katolilaisuus on perusavaa laatua olevan Raamatun opetuksen kanssa ristiriidassa ja täysin harhaoppia .
        JOS , ihminen kasteessa uudestisyntyisi , ei meidän vankilat pullottaisi täynnä Lutheriin uskovia tai vain kirkkoon kuuluvia.
        Koska, vain Uskomalla Jeesukseen pelastuu . Kun tulee uskoon, menee itse, ihan vapaaehtoisesti kasteelle. Näin Jumalan Sana opettaa.
        Raamatussa Sanotaankin , " "vähäinen hapatus hapattuaa koko taikinan". Lapsi kaste on sen tehnyt, tuuudittaa väärään rauhaan suurinta osaa kansasta . En tiedä miten ihmiset sanaa lukevat ???

• Anonyymi

Uskot satuihin. Uskonnolliset kirjoitukset ovat vieneet sinua kuin pässiä narussa.

• Anonyymi

Se on valhe. Ei ole olemassa perisyntiä. Abortti menee taivaaseen synnittömänä niin myös pieni lapsi ja näin Jumala on taannut läpi historian taivaaseen ihmisiä kaikista kieliryhmistä, kansoista ja heimoista. Myös näistä kielistä ja kansoista jotka ovat tuhansia vuosia sitten jo sammuneet. Porttokirkon keksintö jolla saadaan lukutaidoton ihminen joka ei pysty suojelemaan itseään, helvetin pelkoon ja maksamaan kirkkoveroa joka on täysin järjen ja raamatun vastainen. Rippukoululla jatkettiin, et pääse naimaan jos et ole käynyt rippikoulua, et pääse hautaan jos et ole pellekirkon jäsen jne jne jne. Kirkolla ev lut ei ole KOSKAAN ollut MITÄÄN tekemistä ihmisen pelastuksen kanssa.....kunpa suomen kansa tämän tajuaisi. Raamatusta on tehty heille taakka. Tällainen tapa on lakihenkisillä "jumalan miehillä" jotka eivät Jumalaa tunne, mutta saavat muille valehdeltua. Ja hönkkä uskoo, kun ei ole itse raamattua lukenut ja ottanut selvää

• Anonyymi

Tehkää minusta suomen kuningas jolla on kaikki valta säätää lait. Ensimmäisenä suljen valehtelevan kirkon ja sen jälkeen laitan höpö höpö median viemään absoluuttisen totuuden Jumalasta ja pelastuksesta joka torppaan. Säädän myös lait, joka pitää kurissa hihuli poliitikot. Täytän kansan taskut, en omiani. Pois eu:sta ja yk:sta, ei enää muut sido käsiä isänmaallisuudelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tehkää minusta suomen kuningas jolla on kaikki valta säätää lait. Ensimmäisenä suljen valehtelevan kirkon ja sen jälkeen laitan höpö höpö median viemään absoluuttisen totuuden Jumalasta ja pelastuksesta joka torppaan. Säädän myös lait, joka pitää kurissa hihuli poliitikot. Täytän kansan taskut, en omiani. Pois eu:sta ja yk:sta, ei enää muut sido käsiä isänmaallisuudelta.

Aattelitko olla Adolf? Hänellähän oli tuollaisia unelmia ja hän myös toteutti ne. Yhtäkään hänen synneistään en lue omakseni, enkä näe niistä merkkiäkään edes naapureissani. Mikään ei ole niin pohjaton kuin oma tasku, hyvistä aikomuksista huolimatta. Uskossa voi olla myös ahne maalliselle. Suu puhuu muuta, mutta kädet toimii ja kerää. Aika irvokasta nähdä kaikkea omistava, uskostaan puhuva, jakamassa jotain yhteistä. Siinä voi toiset jäädä vähille.

• Anonyymi

Just ja tuollaset pilkunviilaajat tulee sanoo että mitäs synnyit onko vähän pahasti vikaa siinä teidän "pyhässä kirjassa".

• Anonyymi

Raamatussa synti tarkoittaa pikemminkin olotilaa kuin yksittäistä teko, eli synti on eroa Jumalan yhteydestä, mikä alkoi ihmiskunnan osalta jo syntiinlankeemuksessa kun ihminen karkoitettiin pois paratiisista eikä ihminenn ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta.
        Lahkolaiset, kuten jehovat,helluntailaiset,mormonit jne.kieltävät koko perisynnin. He eivät ole kristittyjä ollenkaan, vaikka niin väittävät.

• Anonyymi

Lapset maksavat isien ja äitien pahat teot.

Mutta tekevätkö eläimet syntiä?

• Anonyymi

Lapset maksavat isien ja äitien pahat teot ekologisena tuhoutumisena ja liikakansoituksena.
        Nyt uskit sterilointisakset käyttöön ainakin lähetystyössä.

• Anonyymi

Lapset eivät ole vastuussa isiensä eivätkä äitiensä pahoista teoista. Lapset vastaavat vain omista teoistaan. Vanha tapa on, että kaikki, vääristyneetkin sukukertomukset kaikista esi-isien kokemista vääryyksistä kerrotaan perintönä seuraaville sukupolville täytenä totena. Niistä hurskaat sukulaiset pitävät vihaa täysin asiaan kuulumattomille sukulaisille kolmanteen ja neljänteen polveen. Tai pidetään vihaa sukupolvesta toiseen jostain mitättömästä asiasta.
        Eikö anteeksianto kuulu uskovaisille? Eikö viha ja kauna ole syntiä? Miten ne saadaan sälytettyä ihan lasten syyksi? Miksi uskovainen heittää sen ensimmäisen kiven, näkee vikaa toisissa , mutta ei itsessään?

• Anonyymi

Vauva kantaa muassaan vain perisyntiä, sillä eihän pieni itse osaa syntiä tehdä.

• Anonyymi

Syntikäsite on paljon laajempi käsite kuin yksittäinen paha teko.

Syntikäsite on myös kollektiivinen käsite koskien koko ihmiskuntaa perisynnin tähden.

Jos kerran Juutalaisten kuningas Daavid oli syntinen jjo äitinsä kohdusta alkaen, niin kuinka paljon ennemmin pakankansan lapsi on syntinen äitinsä kohdusta alkaen.

• Anonyymi

Juuri niin, Se perisynti tarttuu kuin korona heti kun munasolu on hedelmöitynyt. Ei kannata tehdä lisää syntisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin, Se perisynti tarttuu kuin korona heti kun munasolu on hedelmöitynyt. Ei kannata tehdä lisää syntisiä.

Äiti synnyttää lapsen kuolemalle, iäsyysolento hänestä tulee silloin kun ottaa Jeesuksen vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äiti synnyttää lapsen kuolemalle, iäsyysolento hänestä tulee silloin kun ottaa Jeesuksen vastaan.

No ei nyt ihan noinkaan, mutta taivaskelpoinen se vauva on.
        "Se kaltaisten on taivasten valtakunta."

Siihen ei tarvita kastetta.

• Anonyymi

Room. 3:23

sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta [Room. 11:32; Gal. 3:22]

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi

Parempi uskoa sanaa kuin lahkolaisten harhaoppeja (jehovat,helluntailaiset,mormonit jne.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi uskoa sanaa kuin lahkolaisten harhaoppeja (jehovat,helluntailaiset,mormonit jne.)

Sellainen perhe jossa on paljon lapsia se on synnin pesä. Vellut eivät pysty vastoin Jumalaa muuttamaan Aatamin perintöä. Ei vaikka kuinka väittävät vauvan olevan viaton. Sama synti se seuraa jokaista syntyvää.
        Tulee taas todistettua ettei tässä Raamattua tarvita. Niin, pakanat ei tarvitse Raamattua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen perhe jossa on paljon lapsia se on synnin pesä. Vellut eivät pysty vastoin Jumalaa muuttamaan Aatamin perintöä. Ei vaikka kuinka väittävät vauvan olevan viaton. Sama synti se seuraa jokaista syntyvää.
        Tulee taas todistettua ettei tässä Raamattua tarvita. Niin, pakanat ei tarvitse Raamattua.

Jeesus sanoi:
        "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan"
        Vauva on puhdassydäminen, sillä hän ei ole tehnyt hyvää eikä pahaa.

Miksihän joillakin on valtaha halu tehdä vauvoista syntisiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi:

Aatamin perintö seuraa vauveleita. Synnin palkka on kuolema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi:

Ei todella missään, mutta lestadiolaisuudessa on ollut enemmän tapa, kun yksittäiset tapaukset pedofiliaan, siihen Raamattu sanookin. 2. Kor. 12:21 ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.
        Lapsi ei ole sen tuloksena syntinen, vaikka on lahkossa synnissä siitetty.
        Miettikää tätä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei todella missään, mutta lestadiolaisuudessa on ollut enemmän tapa, kun yksittäiset tapaukset pedofiliaan, siihen Raamattu sanookin. 2. Kor. 12:21 ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.
        Lapsi ei ole sen tuloksena syntinen, vaikka on lahkossa synnissä siitetty.
        Miettikää tätä

Mutta valta ei ole Jumalalla, eikä Hän tuomiste vaan Jeeusksella.

r

• Anonyymi

Voi toimia Teidän piireissä, mutta kukaan ei ole UT;n mukaan vastuussa toisten synneistä.
      Lopettakaa tuo pelottelu, joukkonne joka tapauksessa hajoaa.

r

• Anonyymi

Paitsi kaikki ovat altistuneet Aatamin synnistä. Sitä ei voi kumota väittelemällä. Se on ja pysyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi kaikki ovat altistuneet Aatamin synnistä. Sitä ei voi kumota väittelemällä. Se on ja pysyy.

Totta, kaikki on altistineet, kuten myös tupakoimaan, ja hammasmtään, se on itsestä kiinni.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, kaikki on altistineet, kuten myös tupakoimaan, ja hammasmtään, se on itsestä kiinni.

r

Nekin jotka eivät tupakoi ovat syntyneet syntisinä. Aatami rikkoi Jumalaa vastaan ja siitä saatu rangaistus seuraa jokaista syntyvää. Se kai jo kaikille selvää, sitä ei voi muuttaa.
        Se löytyy Raamatusta, jos joku sitä epäilee.

Mutta kun yhden kautta synti tuli maailmaan niin yhden miehen kautta se voidaan pyyhkiä pois. Se vaatii vaan Jumalan tahdon kunnioittamista, uskoa totuuteen, kuuliaisuutta , nöyryyttä ja rakkautta.
        Joka uskoo Jeesukseen ja Hänen sanaansa, tekee parannuksen ja kastetaan se pelastuu.
        Muuta vaihtoehtoa ei ole.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nekin jotka eivät tupakoi ovat syntyneet syntisinä. Aatami rikkoi Jumalaa vastaan ja siitä saatu rangaistus seuraa jokaista syntyvää. Se kai jo kaikille selvää, sitä ei voi muuttaa.
        Se löytyy Raamatusta, jos joku sitä epäilee.

Mutta kun yhden kautta synti tuli maailmaan niin yhden miehen kautta se voidaan pyyhkiä pois. Se vaatii vaan Jumalan tahdon kunnioittamista, uskoa totuuteen, kuuliaisuutta , nöyryyttä ja rakkautta.
        Joka uskoo Jeesukseen ja Hänen sanaansa, tekee parannuksen ja kastetaan se pelastuu.
        Muuta vaihtoehtoa ei ole.
        w.

U-kastetut lahkolaiset eivät osoita kuuliaisuutta Jumalan sanalle, siksi he pettyvät.

• Anonyymi

Jos noin niin teillä on kyllä paska suku.

• Anonyymi

Luotetaan mieluummin tähän Jumalan sanan totuuteen kuin lahkolaisten hikkkulointeihin ja pyllyleikkeihin.

• Anonyymi

Masentavaa, että kirkon oppi vauvojen syntisyydestä perustuu tähän väärintulkittuun psalmiin.
        Sehän on Daavidin vaikerrusta kun hänet todettiin syylliseksi rakastajattarensa miehen surmaamiseen. Se ei ole Jumalan ilmoitusta.
        Juutalaiset oppineet sanovat, että Daavid itsekin oli "syrjähypyn" tulosta, koska hänen isänsä, Iisai halveksi häntä eikä pitänyt toisten veljien veroisena. Siksi Daavid sanoo syntyneensä synnissä ja koettaa sillä puolustella omaa lankeemustaan.
        Luther ei tuntenut vielä silloin Raamatun tutkimuksen uusia tuloksia ja siksi väitti vauvaa syntiseksi, koska näin sai "laillisen" oikeuden vauvojen pakkokastamiseen ja kirkkonsa jäsenmäärän kasvattamiseen.
        Mutta nykyinen Raamatuntutkimus on tullut samalle kannalle kuin juutalaiset oppineet.
        Luulen, että tulevaisuudessa kirkko joutuu tarkistamaan kantaansa vauvojen syntisyyden suhteen. Sehän on jo ihmisoikeusloukkaus.

Mitähän tuo edellinen kirjoittaja tarkoittaa noilla pyllyleikeillä?

• Anonyymi

On kerrottava helluntailaisille jotka eivät osaa lukea, tutkia kirjoituksia ja historiaa että tietäisivät kenen perustamalle lahkolle Suomessa työtä ovat jatkaneen Suomalaiset lahkon johtajat. Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia, ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa. Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä. Homoseksualismi tai pedofilia ei ole mikään ongelma uudesti syntyneille koska nämä ovat vain lihan heikkoutta josta selviää muutaman vuoden vankeus tuomiolla.

• Anonyymi

Jonglööri on ottanut elämäntehtäväkseen kopioida tuota samaa rienaavaa kirjoitustaan joistakin johtajista, ja luulee sillä pilkkaavansa helluntailaisia.
        Lapsellista touhua.
        Tuo silloinen ilmeisesti saarnamies sopisi hyvin tämänpäivän luterilaisen kirkon piispaksi. Nämähän kilvan puolustavat homoutta ja tuo pedofilia taitaa olla vanhoillislestadiolaisten erikoisharrastus.
        Mutta sitkeästi tuo trolli kopioi noita samoja juttujaan. Taitaa itsekin olla pedofiili.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonglööri on ottanut elämäntehtäväkseen kopioida tuota samaa rienaavaa kirjoitustaan joistakin johtajista, ja luulee sillä pilkkaavansa helluntailaisia.
        Lapsellista touhua.
        Tuo silloinen ilmeisesti saarnamies sopisi hyvin tämänpäivän luterilaisen kirkon piispaksi. Nämähän kilvan puolustavat homoutta ja tuo pedofilia taitaa olla vanhoillislestadiolaisten erikoisharrastus.
        Mutta sitkeästi tuo trolli kopioi noita samoja juttujaan. Taitaa itsekin olla pedofiili.

rienaavaa ??
        onko taas niin, että helluntailaiset ei kestä totuutta lahkostaan !?

tutkikaa ITSE lahkonne synty, niin ei tarvitse kuvitella, että joku herjaa !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

rienaavaa ??
        onko taas niin, että helluntailaiset ei kestä totuutta lahkostaan !?

tutkikaa ITSE lahkonne synty, niin ei tarvitse kuvitella, että joku herjaa !!

Jokaisessa lahkossa ja kirkkokunnassa on noita mustia lampaita mutta tuskin kukaan heistä oli niin julma kuin Luther, joka tapatti tuhansia toisinajattelijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisessa lahkossa ja kirkkokunnassa on noita mustia lampaita mutta tuskin kukaan heistä oli niin julma kuin Luther, joka tapatti tuhansia toisinajattelijoita.

Lako on aina ekslusiivinen, joka on sen tunnusmerkistö, eli toiset pois sulkeva, kuten SRK, joita on mailmassa ehkä sata tuhatta, mutta helluntailaisia on yli 800 miljoonaa, eivätä sulje toisa pois sanastaan.
        Eli, pieniä on silakat joulukaloiksi.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lako on aina ekslusiivinen, joka on sen tunnusmerkistö, eli toiset pois sulkeva, kuten SRK, joita on mailmassa ehkä sata tuhatta, mutta helluntailaisia on yli 800 miljoonaa, eivätä sulje toisa pois sanastaan.
        Eli, pieniä on silakat joulukaloiksi.

r

Mikset käytä vessaa, kun ulostat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset käytä vessaa, kun ulostat?

mietin millainen on ihminen arkielossaan joka tuon edelläolevan vessajutun kirjoitti.

hän on varmaan se oikein uskomassaoleva jo monessa polvessa.

• Anonyymi

Mistä se on oikein kotoisin tämä lestalaisten jumalaton itseriittoisuus ja ylpeys, kuka ihme sen on heihin istuttanut ja miksi he eivät jo ravista sitä harhaa yltään selvällä ja tietoisella suunnan muutoksella terveeseen oppiin päin, se on ihme se !?

olisko ainut ihme joka siinä joukossa on tapahtunut.

• Anonyymi

Syy on heissä itsessään. Kukaan ei kyseenalaista pappien ja saarnajien opin sisältöä. SRK tietää sen ja puheet sekä syntilistat pidetään ennallaan. Kukaan ei tunnu ymmärtävän sitäkään että kyse on omasta pelastuksesta.
        Tuossa liikkeessä vallitsee hallusinaatio jota ruokitaan seuroissa ja koti-illoissa. Sekin on tarkkaan SRK: n suunniteltu keino pitää massa yhdessä.
        Raakaa on myös pelottelu helvetillä. Sen vastapainona on ihana taivasmatka.
        Naisille luvataan paikka taivaassa kunhan jaksavat vääntää tarpeeksi paljon lapsia.

Näillä eväillä tämä suljettu lahko pysyy koossa. Havaittavissa on se tosiasia että moni tajuaa tulleensa petetyksi ja lähtee. Etenkin nuoret ovat erkaantumassa liikkeestä.
        Ehkä 20 vuoden kuluttua se on kutistunut kouralliseksi fanatiikkoja?

• Anonyymi

Kun sekä siittäjä että siitettävä ovat uskovaisia, vauvastakin tulee uskovainen.
      Jos toinen tai peräti molemmat ovat epäuskoisia, vauva joutuu suoraan helvettiin.

• Anonyymi

Ihminen on jälleensyntyvä olento, joka aina tulee fyysiseen kehoon henkimaailman taivastilasta. Sitä ennen hän puhdistunut henkimaailman tulessa(toinen kuolema).

"Ylösnousemuksesta osalliset" ovat Jumalan valtakunnan saavuttaneita jo "täällä ajassa" eikä heihin toisella kuolemalla ole valtaa. (Luuk.20:34-)(Ilm.20:6-).

• Anonyymi

>>Ihminen on jälleensyntyvä olento, joka aina tulee fyysiseen kehoon henkimaailman taivastilasta. Sitä ennen hän puhdistunut henkimaailman tulessa(toinen kuolema).** Nämä on niitä pakanallisia ihmisten henkioppeja. Jälleensyntymää Raamattu ei tunne.

Olet pihalla, todella pahasti. Ennen ylösnousemusta Jeesus tempaa omansa, jotka ovat uudestisyntyneitä, ja suullaan tunnustivat Jeesuksen omaksi Herrakseen.

Vasta 70 vuosiviikon päästä tulee muut, ja alkaa Millenium.

Mitään Jumalan Valtakuntaa ei maan päällä ole ennen Milleniumia Raamatun mukaan. Jumalan Valtakuntaa johtaa vain Jumala, ei voittoset, ne on niitä jumalien lahkoja.

Miten Luuk 20 liittyy tähän; 34 Jeesus vastasi heille: "Tässä maailmassa otetaan vaimo ja mennään vaimoksi.

Lestadiolaiset jumal- uskollaan kuuluu siihen jononoo, jolle Jeesus sanooa; Matt. 7:23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

Tehän ette tunne Jeesusta edes sen vertaa, että Hänellä on kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä.

Ilm.20:6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta

Jos luet jakeen tarkkaan, se on kohdistettu meille Messiaaniselle Kansalle, ei millekään seurakunnalle, eikä lahkolle.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Ihminen on jälleensyntyvä olento, joka aina tulee fyysiseen kehoon henkimaailman taivastilasta. Sitä ennen hän puhdistunut henkimaailman tulessa(toinen kuolema).** Nämä on niitä pakanallisia ihmisten henkioppeja. Jälleensyntymää Raamattu ei tunne.

Olet pihalla, todella pahasti. Ennen ylösnousemusta Jeesus tempaa omansa, jotka ovat uudestisyntyneitä, ja suullaan tunnustivat Jeesuksen omaksi Herrakseen.

Vasta 70 vuosiviikon päästä tulee muut, ja alkaa Millenium.

Mitään Jumalan Valtakuntaa ei maan päällä ole ennen Milleniumia Raamatun mukaan. Jumalan Valtakuntaa johtaa vain Jumala, ei voittoset, ne on niitä jumalien lahkoja.

Miten Luuk 20 liittyy tähän; 34 Jeesus vastasi heille: "Tässä maailmassa otetaan vaimo ja mennään vaimoksi.

Lestadiolaiset jumal- uskollaan kuuluu siihen jononoo, jolle Jeesus sanooa; Matt. 7:23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

Tehän ette tunne Jeesusta edes sen vertaa, että Hänellä on kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä.

Ilm.20:6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta

Jos luet jakeen tarkkaan, se on kohdistettu meille Messiaaniselle Kansalle, ei millekään seurakunnalle, eikä lahkolle.

r

Kysyisin mitä tuumaa r. ? Joutuvatko kaikki maan päällä asuvat kokemaan suuren ahdistuksen? Missä vaiheessa käsityksesi mukaan tapahtuu ylöstempaus?
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyisin mitä tuumaa r. ? Joutuvatko kaikki maan päällä asuvat kokemaan suuren ahdistuksen? Missä vaiheessa käsityksesi mukaan tapahtuu ylöstempaus?
        w.

Teologien kesken mielipiteet jakautuvat, mutta minä kallistun ehdottomasti siihen näkemykseen, että Tempaus tapahtuu silloin, kun Israel, Paha sekä Antikristus tekevät sopimuksen, jolloin Vaivan aika lasketaan alkavaksi, eikä vasta silloin, kun Antikristus antaa vain kaksi vaihtoehtoa, tunnustaa Hänet Kristukseksi, tai mestataan.

Olen sitä mieltä, että Jeesukselle riittää Hänen määreet, tunnustaa Hänet ihmisten keskellä Messiaaksi, uudestisyntyä, sekä leikata oma sydän uudesti, eli kuulua Messiaaniseen Kansaan. Olla siis tunnustautuva kristitty.

Minä luotan Jeesuksen vilpittömyyteen, miksi Hänen pitäisi laittaa omansa turhaan vainoon, ei miksikään, sillä se rakkaus on ikuinen.

Lohdutuksena epäiköille koen Jeesuksen rakkauden ilmenevän siinä, että toisella osalla (3,5v) suuressa ahdistuksessa kuolleet, ja tajunneet Jeesuksen olleen oikea Vapahtaja ja heidät tapetaan, niin silloin se on Jeesuksen mielestä, Raamatun vahvistamana marttyyrikuolema, ja myös pelastuksen teko.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teologien kesken mielipiteet jakautuvat, mutta minä kallistun ehdottomasti siihen näkemykseen, että Tempaus tapahtuu silloin, kun Israel, Paha sekä Antikristus tekevät sopimuksen, jolloin Vaivan aika lasketaan alkavaksi, eikä vasta silloin, kun Antikristus antaa vain kaksi vaihtoehtoa, tunnustaa Hänet Kristukseksi, tai mestataan.

Olen sitä mieltä, että Jeesukselle riittää Hänen määreet, tunnustaa Hänet ihmisten keskellä Messiaaksi, uudestisyntyä, sekä leikata oma sydän uudesti, eli kuulua Messiaaniseen Kansaan. Olla siis tunnustautuva kristitty.

Minä luotan Jeesuksen vilpittömyyteen, miksi Hänen pitäisi laittaa omansa turhaan vainoon, ei miksikään, sillä se rakkaus on ikuinen.

Lohdutuksena epäiköille koen Jeesuksen rakkauden ilmenevän siinä, että toisella osalla (3,5v) suuressa ahdistuksessa kuolleet, ja tajunneet Jeesuksen olleen oikea Vapahtaja ja heidät tapetaan, niin silloin se on Jeesuksen mielestä, Raamatun vahvistamana marttyyrikuolema, ja myös pelastuksen teko.

r

Kysyin tätä siksi kun suuren ahdistuksen lopussa päivät lyhennetään jotta valitut pelastuvat. Jeesus tulee siis ahdistuksen lopussa, toinen otetaan, toinen jätetään.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyin tätä siksi kun suuren ahdistuksen lopussa päivät lyhennetään jotta valitut pelastuvat. Jeesus tulee siis ahdistuksen lopussa, toinen otetaan, toinen jätetään.
        w.

Juuri näin tulee käymään.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

w.

Kukapa on varma tulleensa valituksi? Siellä hän istuu Jumalan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Vielä viimeistä pahanteon listaa käydään läpi kuoleman jälkeenkin. Entä, jos silloin huomataankin, ettet ole ollut sydämestäsi tosiuskovainen vaan olet teeskennellyt olevasi uskossa taivaspaikan toivossa? Kaikki me kuitenkin lähdetään samalta viivalta, niin uskovat kuin syntisetkin. On turhaa asettua taivasvaunuun ennalta.
        Ylpeys omasta hyvyydestä käy lankeemuksen edellä. Tee hyvää ihmisille vilpittömällä mielellä odottamatta siitä kiitosta ja kunniaa. Niin, ettet itsekään sitä huomaa. Siihen kuuluu huononpiosaisten hyväksyminen tasavertaisina ihmisinä itsesi kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukapa on varma tulleensa valituksi? Siellä hän istuu Jumalan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Vielä viimeistä pahanteon listaa käydään läpi kuoleman jälkeenkin. Entä, jos silloin huomataankin, ettet ole ollut sydämestäsi tosiuskovainen vaan olet teeskennellyt olevasi uskossa taivaspaikan toivossa? Kaikki me kuitenkin lähdetään samalta viivalta, niin uskovat kuin syntisetkin. On turhaa asettua taivasvaunuun ennalta.
        Ylpeys omasta hyvyydestä käy lankeemuksen edellä. Tee hyvää ihmisille vilpittömällä mielellä odottamatta siitä kiitosta ja kunniaa. Niin, ettet itsekään sitä huomaa. Siihen kuuluu huononpiosaisten hyväksyminen tasavertaisina ihmisinä itsesi kanssa.

Palataampa aiheeseen.

"Lapset ovat Herran lahja." Ei Jumala anna syntiä lahjaksi.

"Nämä ovat lap­set, jot­ka Ju­ma­la ar­mos­saan on suo­nut mi­nul­le” (1. Moos. 33:5)
        Jumalan armo ilmenee myös lapsen saannissa.

Ps 22 "10
        "Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
        sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
        11sinun huomaasi minä olen jätetty
        syntymästäni saakka,
        sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.

Puhe vauvojen syntisyydestä on jumalanpilkkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palataampa aiheeseen.

"Lapset ovat Herran lahja." Ei Jumala anna syntiä lahjaksi.

"Nämä ovat lap­set, jot­ka Ju­ma­la ar­mos­saan on suo­nut mi­nul­le” (1. Moos. 33:5)
        Jumalan armo ilmenee myös lapsen saannissa.

Ps 22 "10
        syntymästäni saakka,

Puhe vauvojen syntisyydestä on jumalanpilkkaa.

Vain Jeesus oli synnitön. Ei kukaan ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain Jeesus oli synnitön. Ei kukaan ihminen.

Mainitsetko missä Danmiel nimetään synnistä osalliseksi?

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mainitsetko missä Danmiel nimetään synnistä osalliseksi?

r

Piti kirjoittaa Daniel.

r

• Anonyymi

4. Moos. 32:14

Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.

Matt. 23:33

Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

..Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet..

Sodomasta ja Gomorrasta se ajan suurkaupungeista ei löytynyt niitä vaadittua 10 synnitöntä lasta, niin koko väestö olisi välttynyt tuholta. Pieniä lapsia se kokoisissa kaupugeissa oli tuhansia. Mutta kun kaikki ovat synnin alla Adamin synin tähden.

• Anonyymi

Raamatun mukaan ihminen on syntinen jo sikiämisestään alkaen Adamin synnin tähden. Ei vielä tarvitse tehdä mitään henkilökohtaisia pahoja tekoja tullakseen syntiseksi.
      Luetetaan mieluummin Raamatun synti-käsitteeseen, ei niinkään omiin tunteisiimme.

Ja viedään lapset kasteessa saamaan osallisuuden Jeesuksen sovitustyöstä. Niinkuin Jeesus on kastekäskyn antanut.
      Ei pidetä halpana Jeesuksen antamaa kastekäskyä, vaan totellaan Jumalan sanaa.
      Kuuliaisuutta Herra haluaa mieluummin kuin uhria.

• Anonyymi

Miksi Jeesuksen aikaan, kuten myöhempänäkään aikana ei "kastettu" lapsia, ainoastaan Jeeukseen uskovia?
        Pakanallista, kaotolista krittiä.

Haluat olla kuuliainen Rooman kirkolle, ei muuta.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Jeesuksen aikaan, kuten myöhempänäkään aikana ei "kastettu" lapsia, ainoastaan Jeeukseen uskovia?
        Pakanallista, kaotolista krittiä.

Haluat olla kuuliainen Rooman kirkolle, ei muuta.

r

Toki lasten kastaminen alkoi jo ensimmäisenä helluntaina, kun kokonaisia perheitä liitettiin kasteessaJeesuksen sovitustyön osallisuuteen Jeesuksen antaman kastekäskyn mukaisesti.

Jeesuksen eläissä maan päällä ei vielä voitu ketään kastaa Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen eli sovituksen osallisuuteen.

Lahkolaisten harjoittama demoninen anabaptismi sen sijaan alkoi vasta 1500-luvulla, kun helluntailaisten lahkoon kuuluvat Mennoniitat ottivat irtiottoa kristillisestä kirkosta siirtyäkseen omaksi lahkokunnakseen.

• Anonyymi

Oh hoh!!
        "Ja viedään lapset kasteessa saamaan osallisuuden Jeesuksen sovitustyöstä"????

Milloin te olette repineet vauvat irti sovitustyöstä?

Kyllä Raamatun mukaan lapset ovat osallisia sovitustyöstä ilman vettäkin.
        "2. Kor 5 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan"

Miten joku voi olla noin tietämätön Jumalan sanasta:
        "Toki lasten kastaminen alkoi jo ensimmäisenä helluntaina, "!!!!

Ei alkanut, vaan ainoastaan ne kastettiin, jotka ottivat sanan vastaan, ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa, ap 2:41

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oh hoh!!
        "Ja viedään lapset kasteessa saamaan osallisuuden Jeesuksen sovitustyöstä"????

Milloin te olette repineet vauvat irti sovitustyöstä?

Kyllä Raamatun mukaan lapset ovat osallisia sovitustyöstä ilman vettäkin.
        "2. Kor 5 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan"

Miten joku voi olla noin tietämätön Jumalan sanasta:
        "Toki lasten kastaminen alkoi jo ensimmäisenä helluntaina, "!!!!

Ei alkanut, vaan ainoastaan ne kastettiin, jotka ottivat sanan vastaan, ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa, ap 2:41

Sinähän et näköjään ymmärrä kasteen hengellistä merkitystä ollenkaan.

Ateistien lapsia ei tietenkään kastettu alkuseurakunnan aikaan eikä sen jälkeenkään.

Alkuseurakunnasta alkaen kaikki seurakuntaan kuuluvat vauvasta vaariin saakka olivat kastettuja kristittyjä. Kaikki olivat pukeneet Kristuksen hääpuvun päälleen kasteessa.

Jumalan sanaa pilkkaavat uususkonnot, kuten jehovat,helluntailaiset ja mormonit, jotka kieltävät lapsien kastamisen kristityiksi, niitähän alkoi syntyä vasta 1900-luvun alussa Amerikassa. Ne ei ole ollenkaan kristittyjä,vaan hurmahenkiä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistien lapsia ei tietenkään kastettu alkuseurakunnan aikaan eikä sen jälkeenkään.

Alkuseurakunnasta alkaen kaikki seurakuntaan kuuluvat vauvasta vaariin saakka olivat kastettuja kristittyjä. Kaikki olivat pukeneet Kristuksen hääpuvun päälleen kasteessa.

Jumalan sanaa pilkkaavat uususkonnot, kuten jehovat,helluntailaiset ja mormonit, jotka kieltävät lapsien kastamisen kristityiksi, niitähän alkoi syntyä vasta 1900-luvun alussa Amerikassa. Ne ei ole ollenkaan kristittyjä,vaan hurmahenkiä,

Juud. 1:8

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mainitse missä UT;ssa on vauvakaste.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mainitse missä UT;ssa on vauvakaste.

r

Alkuseurakunnan jäsenet perheelliset oli kaikki kastettu perhekunnittain. Perhekuntaan kuului isäntäperheen lisäksi palvelijat ja orjat perheineen ja lapsineen, jotka kaikki saivat saman kasteen kristillisen seurakuntaan liitettäessä. Raamatussa mainitaan viiden perheen kastaminen lapsineen. Kastettuja perheitä lapsineen oli tietenkin paljon enemmän kuin nuo viisi erikseen mainittua perhettä. Eihä kastaminen siihen loppunut, vaan kristityt ovat aina kastaneet lapsensa Kristuksen sovitustyön osallisuuteen.
        Raamatussa mainittu Timoteus oli toisen polven kristitty ja lapsena kristityksi kastettu.

Kristityt noudattavat Jeesuksen kastekäskyä, ensin kaste ja sitten opetus niin tullaan opetusLAPSIKSI.

Ateistit ja hurmahenget eivät kasta lapsiaan, vaan vihaavat kristyttäjä joiden lapset ovat kasteessa liitetty Kristuksen sovitustyöhän. Ateistit ja hurmahenget rienaavat ja pilkkaavat Pyhää Kastetta omaksi turmiokseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkuseurakunnan jäsenet perheelliset oli kaikki kastettu perhekunnittain. Perhekuntaan kuului isäntäperheen lisäksi palvelijat ja orjat perheineen ja lapsineen, jotka kaikki saivat saman kasteen kristillisen seurakuntaan liitettäessä. Raamatussa mainitaan viiden perheen kastaminen lapsineen. Kastettuja perheitä lapsineen oli tietenkin paljon enemmän kuin nuo viisi erikseen mainittua perhettä. Eihä kastaminen siihen loppunut, vaan kristityt ovat aina kastaneet lapsensa Kristuksen sovitustyön osallisuuteen.
        Raamatussa mainittu Timoteus oli toisen polven kristitty ja lapsena kristityksi kastettu.

Kristityt noudattavat Jeesuksen kastekäskyä, ensin kaste ja sitten opetus niin tullaan opetusLAPSIKSI.

Ateistit ja hurmahenget eivät kasta lapsiaan, vaan vihaavat kristyttäjä joiden lapset ovat kasteessa liitetty Kristuksen sovitustyöhän. Ateistit ja hurmahenget rienaavat ja pilkkaavat Pyhää Kastetta omaksi turmiokseen.

Hurmahenki, miksi turvaudut valheeseen? Timoteusta ei kastettu vauvana, vaikka hänen vanhempansa olivat uskovia.

Raamatussa mainitaan viiden perhekunnan kastamisesta, eikä yhdessäkään niistä ollut vauvoja, vaan kaikki perheenjäsenet olivat tulleet uskoon ennen kastetta:
        Ap 18
        "18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin."

• Anonyymi

Kasteesta puheenollen kirkon suorittama vauvakaste on pelkkä rituaali. Siinä ymmärtämätön vauva otetaan kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Voitte todeta sen evl- kirkon sivuila jossa se sanotaan. Tällä kasteeksi kutsutulla veden ripottelulla ei ole mitään tekemistä oikean Jeesuksen opettaman kasteen kanssa.
        Usko tulee evankeliumin kuulemisesta. Sitä Jeesus julisti. Joka uskoi hänen sanansa ja teki parannuksen, hänet kastettiin Pyhän Hengen kasteella.
        En ymmärrä alkuunkaan miksi kirkko on poikennut totuudesta ja jatkaa yhä tapakristillisiä rituaalejaan.
        w.

• Anonyymi

Sanotaan, että jos ihminen kuolee jo vauvana tai jopa kohtuun tai sitten hyvin pienenä lapsena, hän pääsee automaattisesti taivaaseen. Tämä kyllä pitää paikkansa.

Ehkä kysymys kyseisissä Raamatun paikoissa on enemmänkin siitä, että siellä puhutaan langenneesta maailmasta ja ihmisestä. Ne ihmiset, jotka elävät pitempään, eivät voi millään välttää syntisyyttään, koska ihminen ja maailma elää vielä tällä hetkellä langenneessa tilassa.

Tämän vuoksi juuri Jeesus tuli maailmaan, että ihminen saisi mahdollisuuden jo tämän elämän aikana kääntyä jälleen alkuperäiseen asemaansa Jumalan lapsena.
      Jokainen tekee elämänsä aikana syntiä. Sitä ei voi välttää. Toki on ihmisiä, jotka elämänsä aikana eivät ole tehneet mitään sellaista, mistä ihmiset voisivat heitä syyttää. Jopa minäkin tunnen aikuisia ihmisiä, jotka eivät ole puhuneet pahaa toisista, eivät ole saaneet koskaan edes rikesakkoja, eivät ole kiertäneet veroja tai muuten varastaneet, eivät ole harrastaneet irtosuhteita tms. Kukaan ei ole kuitenkaan Jumalan edessä synnitön. Kun aidosti ihminen katuu ja tekee parannuksen ja suunnanmuutoksen, hän voi kuitenkin puhdistua täysin Jeesuksen sovintotyön kautta ja lopulta pelastuu. Näin Raamattu opettaa. Tsempit!

• Anonyymi

Teidän pitää nyt selvittää itsellenne eräs perusasia. Miksi vauva ylipäätään kuolee? Mistä johtuu yleensäkin kuolema? Selvittäkää se. Vastaus löytyy Raamatusta.
        Kukaan ei mene taivaaseen, ei vauva eikä kuollut aikuinenkaan. Osoite on kaikilla tuonela.
        On valehtelua että kuollut menee taivaaseen.
        w.

• Anonyymi

"Sanotaan, että jos ihminen kuolee jo vauvana tai jopa kohtuun tai sitten hyvin pienenä lapsena, hän pääsee automaattisesti taivaaseen. Tämä kyllä pitää paikkansa."

Älä sinä maasta tehty ihmispoloinen ala Jumalaa leikkimään. Kristuksen sana on se joka kaikki ihmiset tuomitsee, taivaaseen taikka helvettiin, eivät toiset ihmiset.
      Vauva ei ole yhtään kummallisempi kun ihminen on. Hänenkin jokainen geeninsä on perisynnin saastuttama.

Jumala ei tuomitse ketään väärin perustein, siitä samme olla varmat. Lunastustyö on jokaisen edestä tehty. Myös vauvojen edestä. 💖

• Anonyymi

Miksi sitten on Bar, ja Bad mizva juhlat, jos kaikki, jopa vauvat ovat tuomittuja?

r

• Anonyymi
    • Lapsi on viaton eli sen kaltainen kuin on taivasten valtakunta.
      Tämä on selvä asia.

• Anonyymi

Totta.
        Perisynti ja vauvojen syntisyys ovat katolisen kirkon keksimiä oppeja, jolla pakollinen vauvakaste saadaan näyttämään hyväksyttävältä.
        "Ps 22:10
        syntymästäni saakka,

• Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        Perisynti ja vauvojen syntisyys ovat katolisen kirkon keksimiä oppeja, jolla pakollinen vauvakaste saadaan näyttämään hyväksyttävältä.
        syntymästäni saakka,

Kyllä... ja maailman lopussa ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan niin minun raamatussa lukee.
        Voimme siis kysyä ,mitä syntiä vauva tai lapset ovat tehneet ,joista voisi tuomita.
        Myös nuoret lapset ovat niitä viattomia ,kuten jokainen jolla äly on ymmärtää.Ne lapset ei ymmärrä tekojaan vielä ,mutta sitten kun ikää tulee niin tottakai olemme aikuisina vastuussa teoistamme ja siihen maallinen lakikin pohjaa .
        Valitettavasti evlut johon myös minutkin on kastettu antaa aivan väärän kuvan uskon kasteesta ,toki ei huono asia lapsikaste ole ,mutta kaste on liitetty oikeasti uskon ratkaisuun.
        Se on myös selviö.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Kyllä... ja maailman lopussa ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan niin minun raamatussa lukee.
        Voimme siis kysyä ,mitä syntiä vauva tai lapset ovat tehneet ,joista voisi tuomita.
        Myös nuoret lapset ovat niitä viattomia ,kuten jokainen jolla äly on ymmärtää.Ne lapset ei ymmärrä tekojaan vielä ,mutta sitten kun ikää tulee niin tottakai olemme aikuisina vastuussa teoistamme ja siihen maallinen lakikin pohjaa .
        Valitettavasti evlut johon myös minutkin on kastettu antaa aivan väärän kuvan uskon kasteesta ,toki ei huono asia lapsikaste ole ,mutta kaste on liitetty oikeasti uskon ratkaisuun.
        Se on myös selviö.

Miksi " viaton" kuolee? Selvittäkää mistä synnin palkka kuolema tuli? Se selviää Raamatusta, ei omsta päästänne eikä kirkon opeista.
        Eipä pidä luulla asioita, pitää tietää.
        w.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi " viaton" kuolee? Selvittäkää mistä synnin palkka kuolema tuli? Se selviää Raamatusta, ei omsta päästänne eikä kirkon opeista.
        Eipä pidä luulla asioita, pitää tietää.
        w.

Pitää tajuta ja ymmärtää ,mikä on synnin palkka.
        Perisynti on se ,mikä tuli eevan kautta ja on meissä ja saa myös meidät tekemään synnin tekoja.
        Lopussa tuomitaan tekojen mukaan.
        Vauva tai lapsi ei ole tehnyt synnin tekoja ja näin ollen ,kuten Jeesus sanoi....... antakaa lasten tulla tyköni sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta.
        Lapset ovat viattomia synnittömiä puhtaita eikä heitä tuomita.

• Anonyymi

Ei kukaan suoraan taivaaseen synny. Kastaa lapset pitää kuten Jeesus käskynn on antanut.

Lapsenkin on otettava vastaan Jumalan valtakunta kasteessa. Lapsen sydän on siihen valmis.

Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi se ottaa vastaan, ei sinne edes pääse, sanoo sana.

• Anonyymi

Olet oikeassa lasten suhteen. Ihmisiä ne on pienet lapsetkin.

" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Uskon mieluummin Raamattua, kuin lahkolaisten, ateistien ja hurmahenkien valheita.

• Anonyymi

Minua kummastuttaa, kuinka ihmiset (myös ev.lut.kirkko) ovat valmiita tuomitsemaan pienen, kastamattoman lapsen helvettiin. Jumala on oikeudenmukainen, ei Hän tuomitse sellaista, joka ei itse vielä ole tahallaan syntiä tehnyt.

• Anonyymi

Sinun syntikäsitteesi taitaa olla peräisin sieltä pahoilta vuosilta?

Raamatun syntikäsite on laajempi, se on hengellinen käsite,jossa on myyös kollektiivinen ulottuvuus. Raamatun syntikäsite ei ole pelkkiä ihmisen omia pahoja teko, vaan Adamin synti teki kaikista ihmisä syntisiä heti sikiämisestään alkaen. Ihminen syntyy maailmaan tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan, ei suoraa taivaaseen synnittömänä, kuten harhaoppiset opettaa.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun".

Raamatun mukaan ihminen on syntinen jo sikiämisestään alkaen Adamin synnin tähden. Ei vielä tarvitse tehdä mitään henkilökohtaisia pahoja tekoja tullakseen syntiseks Raamatun mukaan..Ihminen on syntinen jo sikiämisestä alkaen. Paratiisissa ei syntynyt yhtään synnitöäntä lasta.
        Luetetaan mieluummin Raamatun synti-käsitteeseen, ei niinkään omiin tunteisiimme.

Ja viedään lapset kasteessa saamaan osallisuuden Jeesuksen sovitustyöstä. Niinkuin Jeesus on kastekäskyn antanut.

Jeesus tuli maailmaan syntisiä varten.

" Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-

• Anonyymi

Kyse ei ole mistään helvettituomiosta. Raamatun mukaan ihminen ilman kasteessa vedestä ja Hengestä tapahtuvaa uudestisyintymistä ihminen ei ole ikuisesti elävä olento ollenkaan.

Paratiisissa näet ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta puusta. Enkeli laitettiin vartioimaan puuta. Eikä paratiisissa syntyknyt yhtää laste. He olisivat olleet synnittömiä ja viattomia Jumalan edessä. Eivät muut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun syntikäsite on laajempi, se on hengellinen käsite,jossa on myyös kollektiivinen ulottuvuus. Raamatun syntikäsite ei ole pelkkiä ihmisen omia pahoja teko, vaan Adamin synti teki kaikista ihmisä syntisiä heti sikiämisestään alkaen. Ihminen syntyy maailmaan tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan, ei suoraa taivaaseen synnittömänä, kuten harhaoppiset opettaa.

Raamatun mukaan ihminen on syntinen jo sikiämisestään alkaen Adamin synnin tähden. Ei vielä tarvitse tehdä mitään henkilökohtaisia pahoja tekoja tullakseen syntiseks Raamatun mukaan..Ihminen on syntinen jo sikiämisestä alkaen. Paratiisissa ei syntynyt yhtään synnitöäntä lasta.

" Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-

Roomalaiskatolisen kirkon keksimä oppi perisynnistä johtuu tuosta väärintulkitusta Daavidin psalmista 51, "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun".
        Juutalaiset oppineet sanovat, että tuossa psalmissa puhutaan siitä, että Daavidin äiti oli tehnyt aviorikoksen ja sen seurauksena Daavid oli saanut alkunsa. Siksi Daavi din isä, Iisai, halveksi Daavidia eikä pitänyt tätä muiden poikiensa vertaisena. Daavidhan oli Jeesuksen esikuva, ja samoin väitettiin Jeesuksen syntymästä.
        Syntiinlankeemuksen seurauksena ihmissuku turmeltui, mutta tuo turmeltuneisuus ei ole vielä synti. Raamattu sanoo: "Joka syntiä TEKEE, on synnin orja."
        Vauvahan ei ole vielä tehnyt syntiä, joten hän on viaton. Siksi Jeesus sanoi lapsista:
        "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!
        "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan"! Vauva on puhdassydäminen.

Siksi on outoa, että vielä 2000-luvulla kirkon oppi perustuu väärintulkittuun Jumalan sanaan. Nämä tulkitsijat eivät noteeraa lainkaan Raamatun selviä kohtia, joissa todistetaan vauvojen puhtaus Jumalan edessä. Mutta lainalaisuuteen taipuvainen ihminen haluaa aina tulkita asiat itselleen hankalimmalla tavalla.
        Ja koska Raamatussa ei ole ensimmäistäkään tapausta, joissa olisi kastettu vauvoja, niin sekin vahvistaa sen asian, että vauvat kelpaavat Jumalalle ilman kastettakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa ristiriitainen ja sekava kommentti: "Ja viedään lapset kasteessa saamaan osallisuuden Jeesuksen sovitustyöstä. Niinkuin Jeesus on kastekäskyn antanut."????
        Milloin te olette repineet vauvat pois Jeesuksen sovintotyön piiristä?

Eikös vl-opin mukaan vauvat ole uskovia? Siksihän heidät voidaan kastaa:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!
        Jos vauvat eivät usko, niin koko kasteseremonia on turha. Miten he tarvitsisivat vielä pääsyä sovitustyön piiriin jos ovat jo sovitettuja? Eikö se vauvan usko riitäkkään?
        Ompa sekavaa,

Raamattu opettaa: Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"
        Sen mukaan kaste on turha, ellei kastettavalla ole uskoa, joten en nyt oikein ymmärrä, mitä sinä ajat takaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa ristiriitainen ja sekava kommentti: "Ja viedään lapset kasteessa saamaan osallisuuden Jeesuksen sovitustyöstä. Niinkuin Jeesus on kastekäskyn antanut."????

Jos vauvat eivät usko, niin koko kasteseremonia on turha. Miten he tarvitsisivat vielä pääsyä sovitustyön piiriin jos ovat jo sovitettuja? Eikö se vauvan usko riitäkkään?
        Ompa sekavaa,

Sen mukaan kaste on turha, ellei kastettavalla ole uskoa, joten en nyt oikein ymmärrä, mitä sinä ajat takaa?

Raamatun mukaan kukaan ei synny suoraan Jumalan valtakuntaan. Maailmaan ne lapset syntyy.
        Lapset vain ovat parhaita ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan, kunhan se heille kasteessa annetaan. Jumala antaa hyvän lahja eli Pyhän Hengen sinetin lapselle todistukseksi kuulumisesta pyhien joukkoon.

Ps. 8:2

(8:3) Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan. [Matt. 21:16]

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3]

Kaltaisillesi ateisteille ja väärämielisille hurmahengille on jo myllynkivi valmiita, kun yrittävät estää lapsien kastaminen ja liittämisen kasteessa Kristuksen sovintotyön yhteyteen.

"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ompa sekavaa,

Ei alkuseurakunnassa kastettu ketään jotka eivät olleet uskossa. Ne jotka ottivat vastaan Jeesuksen sanan ja tekivät parannuksen, heidät kastettiin. Kirkon " kaste" on todellakin turha, mutta tapakristillisyydessä kaikki on mahdollista.
        Siellä kastetaan syntiset vauvat ja kansa hurraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan kukaan ei synny suoraan Jumalan valtakuntaan. Maailmaan ne lapset syntyy.
        Lapset vain ovat parhaita ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan, kunhan se heille kasteessa annetaan. Jumala antaa hyvän lahja eli Pyhän Hengen sinetin lapselle todistukseksi kuulumisesta pyhien joukkoon.

(8:3) Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan. [Matt. 21:16]

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3]

Kaltaisillesi ateisteille ja väärämielisille hurmahengille on jo myllynkivi valmiita, kun yrittävät estää lapsien kastaminen ja liittämisen kasteessa Kristuksen sovintotyön yhteyteen.

"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. "

Aika lailla osaat kopsata raamatun jakeita.

mitään niistä et tosin ymmärrä mutta sehän ei haittaa siellä kasteosastolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ompa sekavaa,

Minun Raamattuni mukaan Jumala antaa pelastavan ja oikean uskon niin lapselle kuin aikuiselle oman Henkensä yhteydessä. Oikean uskon lahja on hieno lahja lapsella ja aikuisella.
        En tarkoita mitään parhamilaisten pyllyleikkejä oikealla uskolla.

• Anonyymi

Pieni lapsi, joka ei ole vielä tehnyt syntiä, ei voi joutua helvettiin, vaan taivaaseen. Voimme olla tästä varmoja. Täytyy muistaa, että ihmiselle ei ole annettu oikeutta tuomita ketään helvettiin. Sekin on aika paha synti, kuten kaikki solvaukset ja herjaukset. Kaikki ovat jokatapauksessa Jeesukse kautta tulevan armon varassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole mistään helvettituomiosta. Raamatun mukaan ihminen ilman kasteessa vedestä ja Hengestä tapahtuvaa uudestisyintymistä ihminen ei ole ikuisesti elävä olento ollenkaan.

Paratiisissa näet ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta puusta. Enkeli laitettiin vartioimaan puuta. Eikä paratiisissa syntyknyt yhtää laste. He olisivat olleet synnittömiä ja viattomia Jumalan edessä. Eivät muut.

Ihminen on ikuinen ja asuinpaikka on Ilmestyskirjan 21 luvun mukaan Uusi Jeriusalem, jossa Jeesuksen omat elävät ikuisesti.

Myös; Joh. 8:51 Totisesti, totisesti: joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan näe kuolemaa."

Muuten missä puhutaan, että enkelit vartioivat paratiisia?

Tarkista vaikka Gen 3.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ompa sekavaa,

Usko on aina omakohtainen ratkaisu, kuten Paavalilla, ja vain Jeesusken omat pelastuvat. Vauva ei voi tunnustaa uskoa, joka on aksteen vaatimus, todell Katollista soopaa, johon on SRK langennut.
        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erittän pakanallinen lausnto. astekin on upottamista, vauvat vain ripotellaan.
        Toisaalta Jumalan Valtakunta ei ole vielä tullut, sitä johtaa sitten Jumala, ei mikään lahkolainen ihminen.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni lapsi, joka ei ole vielä tehnyt syntiä, ei voi joutua helvettiin, vaan taivaaseen. Voimme olla tästä varmoja. Täytyy muistaa, että ihmiselle ei ole annettu oikeutta tuomita ketään helvettiin. Sekin on aika paha synti, kuten kaikki solvaukset ja herjaukset. Kaikki ovat jokatapauksessa Jeesukse kautta tulevan armon varassa.

Missä se on Raamatussa sanottu, että ihminen menee kuoltuaan Taivaaseen, vai onko se vain lestatiolaisten valhe, että jengi pysyy vielä vaivoin kasassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se on Raamatussa sanottu, että ihminen menee kuoltuaan Taivaaseen, vai onko se vain lestatiolaisten valhe, että jengi pysyy vielä vaivoin kasassa.

Ei missään, siis Raamatussa yksikään ei mene kuollessaan taivaaseen vaan tuonelaan. Taivaaseen on mennyt vain YKSI, Jeesus.
        Kaikki muut kuolleet odottavat tuonelassa ylösnousemuksen päivää. Silloin herätetään kuolleet.
        Jos olet ollut vainajan siunaustilaisuudessa niin siellä pappi sanoo: Jeesus Kristus on sinut herättävä.
        Jos tämä samainen (vl) pappi saarnaa seuroissa että olette taivasmatkalla ja että kuollessaan ihminen menee taivaaseen niin ettekö näe ristiriitaa.

Miksi Jeesuksen pitäisi herättää haudasta tämä kuollut jos tämä ihminen meni kuollessaan suoraan taivaaseen ?
        Vai taivaassako tämä ihminen herätetään? Silloin tuonela olisi tyhjä kuolleista, ei siellä oisi ketään?
        Miettikää mitä teille puhutaan seuroissa ja kirkoissa.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei missään, siis Raamatussa yksikään ei mene kuollessaan taivaaseen vaan tuonelaan. Taivaaseen on mennyt vain YKSI, Jeesus.
        Kaikki muut kuolleet odottavat tuonelassa ylösnousemuksen päivää. Silloin herätetään kuolleet.
        Jos olet ollut vainajan siunaustilaisuudessa niin siellä pappi sanoo: Jeesus Kristus on sinut herättävä.
        Jos tämä samainen (vl) pappi saarnaa seuroissa että olette taivasmatkalla ja että kuollessaan ihminen menee taivaaseen niin ettekö näe ristiriitaa.

Miksi Jeesuksen pitäisi herättää haudasta tämä kuollut jos tämä ihminen meni kuollessaan suoraan taivaaseen ?
        Vai taivaassako tämä ihminen herätetään? Silloin tuonela olisi tyhjä kuolleista, ei siellä oisi ketään?
        Miettikää mitä teille puhutaan seuroissa ja kirkoissa.
        w.

Lasarus on Aabrahamin helmassa. Mutta ei siellä yhtään lasta mainita olleen. Jos ei kerran mainita niin helluntailaisen tulkintaopin mukaan yhtään lasta ei ollut pelastunut siihen mennessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lasarus on Aabrahamin helmassa. Mutta ei siellä yhtään lasta mainita olleen. Jos ei kerran mainita niin helluntailaisen tulkintaopin mukaan yhtään lasta ei ollut pelastunut siihen mennessä.

Jeesus puhui vertauksilla. Rikas mies ja Lazarus on yksi niistä, vanha juutalainen tarina. Jeesus puhui siis hyvästä ja pahasta vertauksessaan. Mitään Abhahamin helmaa tuonelassa ei ole. Se on tuonela, kaikkien kuolleitten yhteinen hautapaikka jossa kukaan ei ole tietoisessa tilassa. Vertaus pitää ymmärtää mitä Jeesus sillä tarkoitti ja kenelle tuo vertaus oli suunnattu ja miksi ?
        w.

• Anonyymi

Lapset ovat syntisiä vain teidän hörhöjen kuvitelmissa.

• Anonyymi

Eihän kukaan ihminen synny suoraan Jumalan valtakuntaan. Maailmaanhan ne lapset syntyy ja ihmisiähän ne lapsetkin ovat, vaikka amerikan ateistit muuta väittää. Kastamattomalta pakanalapselta puuttuu tyystin Pyhän Hengen lahja, jota tulee olla kun taivaaseen mennään, todisteena kuulumisesta Jumalan kansaan.
      Kaikkien on synnyttävä kasteessa uudesti vedestä ja Hengestä, jotta voisivat siirtyä maailmasta Jumalan valtakunnan jäseniksi. Kiireesti lapset kasteelle oikeaan kirkkoon koulutettujen pappien kastettaviksi.
      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan"

• Anonyymi

Juu päijänteen vedestä ei ole taivaan oven avaajaksi!

ei vaikka kuinka sitä mantraatte.

• Anonyymi

Jokainen vauva syntyy Jumalan käsiin koska on Jumalan tekoa.
        Ps 139
        "3 Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
        äitini kohdussa olet minut punonut.
        14Minä olen ihme, suuri ihme,
        ja kiitän sinua siitä.
        Ihmeellisiä ovat sinun tekosi,
        minä tiedän sen.
        Ps 22
        "Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi,
        sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen."

Luterilaiset lapset ovat Lutherin mukaan perkeleen omia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps 139
        ja kiitän sinua siitä.
        minä tiedän sen.
        Ps 22

Nuohan on Daavidin runoja, matkalauluja, joissa hän puhuu itsestään Juutalaisten kuninkaana "minut" muoto, jolla hän lohduttaa itseään.

Lue myös se kohta, jossa Daavid sanoo olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen.

Lapsen syntisyyshän selviää ja Raamatun alkulehdiltä syntiinlankeemuskertomuksesta. Paratiisissa kun ei syntynyt yhtään synnitöntä eikä viatonta lasta. Eikä niitä löytynyt Sodomasta eikä Gomorasta eikä ainuttakaan Nooan päivinä. Ihmisen Pojan päivä tulee olemaan samanlainen tapahtuma. Jumala ei muutu.

Kasteessahan lapsi saa pelastukseen vaadittavan Pyhän Hengen lahjan, jonka yksi tärkeä ominaisuus on usko ja kaste on kaikilla pelastuksen edellytys Raamatun mukaan.

Hurmahenkien raamatuista kun puuttuu kokonaan perisynti. (jehovat,helluntailaiset, mormonit jne.) Nehän pahoja harhaoppeja sellaiset.

Kristittyjen seurakunnassa kaikki ovat kasteessa puettuja Kristuksen sovitustyöhön. Ilman sitä on mahdotonta pelastua.

"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps 139
        ja kiitän sinua siitä.
        minä tiedän sen.
        Ps 22

Tuolla logiikalla kun Jumala loi ihmisen niin kaikki ihmiset ovat synnittömiä ja viattomia. Se valitettavasti koskee vain Aadamia ja Eevaa ENNEN syntiinlankeemusta, eli perisyntiä.

Jokainen joka on Raamattua lukenut, että kaikki ovat syntisiä jo sikiämisestä alkaen, on Raamatun opetus tässä asiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuohan on Daavidin runoja, matkalauluja, joissa hän puhuu itsestään Juutalaisten kuninkaana "minut" muoto, jolla hän lohduttaa itseään.

Lue myös se kohta, jossa Daavid sanoo olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen.

Lapsen syntisyyshän selviää ja Raamatun alkulehdiltä syntiinlankeemuskertomuksesta. Paratiisissa kun ei syntynyt yhtään synnitöntä eikä viatonta lasta. Eikä niitä löytynyt Sodomasta eikä Gomorasta eikä ainuttakaan Nooan päivinä. Ihmisen Pojan päivä tulee olemaan samanlainen tapahtuma. Jumala ei muutu.

Kasteessahan lapsi saa pelastukseen vaadittavan Pyhän Hengen lahjan, jonka yksi tärkeä ominaisuus on usko ja kaste on kaikilla pelastuksen edellytys Raamatun mukaan.

Hurmahenkien raamatuista kun puuttuu kokonaan perisynti. (jehovat,helluntailaiset, mormonit jne.) Nehän pahoja harhaoppeja sellaiset.

Kristittyjen seurakunnassa kaikki ovat kasteessa puettuja Kristuksen sovitustyöhön. Ilman sitä on mahdotonta pelastua.

"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? "

"Lue myös se kohta, jossa Daavid sanoo olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen"!!!!

Olen lukenut sen.
        Perisynti-oppi on syntynyt juuri tuon Psalmin väärintulkinnan johdosta. Augustinus ei tiennyt, että ps 51:ssa kerrotaan Daavidin äidin avioliiton ulkopuolisesta suhteesta, jonka tuloksen Daavid syntyi. Siksi hän kehitti sellaisen opin, jolla kirkkoon saatiin väkisin lisää jäseniä.
        Hurmahenkiset vauvan kastelijat yrittävät pelastaa Jumalan sylissä olevaa vauvaa veden avulla. Heillä on samanlainen oppi veden taikavoimasta kuin hinduilla Ganges-virran vedestä.

"Kristittyjen seurakunnassa kaikki ovat kasteessa puettuja Kristuksen sovitustyöhön????
        Yritättekö taivaaseen pelkkä pipo päässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lue myös se kohta, jossa Daavid sanoo olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen"!!!!

Olen lukenut sen.
        Perisynti-oppi on syntynyt juuri tuon Psalmin väärintulkinnan johdosta. Augustinus ei tiennyt, että ps 51:ssa kerrotaan Daavidin äidin avioliiton ulkopuolisesta suhteesta, jonka tuloksen Daavid syntyi. Siksi hän kehitti sellaisen opin, jolla kirkkoon saatiin väkisin lisää jäseniä.
        Hurmahenkiset vauvan kastelijat yrittävät pelastaa Jumalan sylissä olevaa vauvaa veden avulla. Heillä on samanlainen oppi veden taikavoimasta kuin hinduilla Ganges-virran vedestä.

"Kristittyjen seurakunnassa kaikki ovat kasteessa puettuja Kristuksen sovitustyöhön????
        Yritättekö taivaaseen pelkkä pipo päässä?

Sehän on ihan selvää Jumalan sanaa. Ei sitä tarvi mitenkään tulkita.

Tottahan se on, että syntiinlangenneen ihmisen perillinenkin on samalla tavalla syntiinlangenneessa tilassa. Koko ihmiskunta on Raamatun mukaan syntinen. Se tarkoittaa eroa Jumalasta. Ihminen syntyy eroon Jumalasta, ei suoraan Jumalan valtakuntaan kukaan synny.

Raamattu tuntee vain tavan pelastua ja se on uskon ja kasteen pelastuvan tuntomerkkeinä.
        Ja-sana ei tarkoita asioiden järjestystä, vaan rinnastusta. Molemmat vaaditaan, sekä kaste että usko pelastuksen ehtona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on ihan selvää Jumalan sanaa. Ei sitä tarvi mitenkään tulkita.

Tottahan se on, että syntiinlangenneen ihmisen perillinenkin on samalla tavalla syntiinlangenneessa tilassa. Koko ihmiskunta on Raamatun mukaan syntinen. Se tarkoittaa eroa Jumalasta. Ihminen syntyy eroon Jumalasta, ei suoraan Jumalan valtakuntaan kukaan synny.

Raamattu tuntee vain tavan pelastua ja se on uskon ja kasteen pelastuvan tuntomerkkeinä.
        Ja-sana ei tarkoita asioiden järjestystä, vaan rinnastusta. Molemmat vaaditaan, sekä kaste että usko pelastuksen ehtona.

Jeesuksen "kosketus" lapselle on nykyisin "kaste", joka pelastaa lapsen antamalla lapselle Pyhän Hengen lahjan,jonka ominaisuus usko on. Ilman uskoa mahdoton olla otollinen Jumalalle.
        Jeesuksen "kosketuksen" saaneet, jopa sylivauvat uskoivat Jeesukseen.

Kasteessa lapsi viedään Jeesuksen syliin saamaan Pyhän Hengen ja uskon lahjaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla logiikalla kun Jumala loi ihmisen niin kaikki ihmiset ovat synnittömiä ja viattomia. Se valitettavasti koskee vain Aadamia ja Eevaa ENNEN syntiinlankeemusta, eli perisyntiä.

Jokainen joka on Raamattua lukenut, että kaikki ovat syntisiä jo sikiämisestä alkaen, on Raamatun opetus tässä asiassa.

Tuohon on helppo vastata aamen! Mihin ihmeeseen lahko ja kirkko ovat kadottaneet Aatamille annetun " kuolemanrangaistuksen"? Se seuraa kaikkia lihasta syntyviä ja on aina seurannut jälkeen Aatamin.
        Olipa sitten vauva tai vanha niin kuollessa he menevät tuonelaan, ei taivaaseen eikä helvettiin. VL liikkeen opilla ei ole raamatullista perustetta. Se on luulohin perustuvaa jopa taikauskoisuuteen viittaavia luuloja
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen "kosketus" lapselle on nykyisin "kaste", joka pelastaa lapsen antamalla lapselle Pyhän Hengen lahjan,jonka ominaisuus usko on. Ilman uskoa mahdoton olla otollinen Jumalalle.
        Jeesuksen "kosketuksen" saaneet, jopa sylivauvat uskoivat Jeesukseen.

Kasteessa lapsi viedään Jeesuksen syliin saamaan Pyhän Hengen ja uskon lahjaa.

Ymmärtämätön ja puolustuskyvytön vauva viedään porttokirkon syliin vettä valelemalla. Kirkko on poliittinen järjestö joka toimii kirkolliskokousten päätösten mukaan. Jos Jeesus eläisi vielä maan päällä, hän haukkuisi sen pääeksyttäjäksi.

• Anonyymi

Uudestikastetuilla on kundaliinivoimia=kiemurtelevan käärmeen energia, jolla ihminen saadaan kaatumaan selälleen nopealla otsakosketuksella (shaktipat).
      Ks.google.

• Anonyymi

Teilläkö se toimi? Siksikö ripottelette vettä vain otsalle?

• Anonyymi

Hurmahengillä (anabaptismi) ei ole Kristuksen henkeä, vaan ihan muita, villitseviä ja kaatavia henkiä.

" Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. "

• Anonyymi

Oletkohan ihan järjissäsi kun sekoitat veden ja Pyhän hengen. Nuo villitsevät henget ovat varmaan sekoittaneet pääsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletkohan ihan järjissäsi kun sekoitat veden ja Pyhän hengen. Nuo villitsevät henget ovat varmaan sekoittaneet pääsi.

Helluntailiike (Parhamilaisuus) on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi.

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiike (Parhamilaisuus) on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi.

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Ohoh?
        Koko lestadiolaisuus on ko;n Raamatunlauseen ruumiillistuma. Huoraamista, vaimon pakkonaintia, pedofiliaa, pettämistä yms ei voi millään selittää, että muttaman kymmenen tuhannen joukko johtaa koko maailman tilastoja omien lastensa raiskauksessa,,, ja peltikattojen petollisessa myynnissä.

Vähän naurattaa.

• Anonyymi

Charles Parham "helluntailaisuuden isä"
      Anonyymi
      23.03.2020 13:34

Vuonna 1907 Parham pidätettiin syytettynä sodomiasta (hänellä oli luultavasti ollut seksuaalista kanssakäymistä erään nuoremman miehen kanssa). Häntä ei koskaan tuomittu tuomioistuimessa, mutta hänen maineensa oli vahingoittunut ja hän sai lähteä oman liikkeensä Apostolic Faith Movement (Apostolinen uskon liike) johdosta.
      (Katso Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements
      sekä Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Fox_Parham )

PParhamin katsotaan myös antaneen ääneen sanotun tukensa Ku Klux Klanille (hänestä tuli jäsen vuonna 1910 joidenkin kirjoittajien mukaan). Viimeiset vuotensa Parham omisti eskatologisille spekulaatioille. Hän kuoli vuonna 1929 55-vuotiaana. Tätä Charles Parhamia ovat Rick Joyner ja useat muut kutsuneet "todelliseksi hengelliseksi nykyisen helluntailiikkeen isäksi".

• Anonyymi

Taasko tuo trolli yrittää jonkun parhamin avulla saada pakollista vauvakastetta sopimaan Raamattuun. Kukaan helluntailainen ei ole kuullut koko miehestä.
        Se kertoo valtavasta paniikista, mitä tuolla trollilla on, kun sitä vauvakastetta ei löytynyt Raamatusta. Kaikkia keinoja pitää yrittää käyttää.
        Mutta ei tuo parhami ollut niin julma ja armoton kuin Luther, joka tapatti n 100000 anabaptistia. Hänessä oli murhan henki.
        Noita lihan himoja on ollut tarpeeksi lestadiolaisuudessa, jossa insesti ja pedofilia olivat pitkään salattuja syntejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taasko tuo trolli yrittää jonkun parhamin avulla saada pakollista vauvakastetta sopimaan Raamattuun. Kukaan helluntailainen ei ole kuullut koko miehestä.
        Se kertoo valtavasta paniikista, mitä tuolla trollilla on, kun sitä vauvakastetta ei löytynyt Raamatusta. Kaikkia keinoja pitää yrittää käyttää.
        Mutta ei tuo parhami ollut niin julma ja armoton kuin Luther, joka tapatti n 100000 anabaptistia. Hänessä oli murhan henki.
        Noita lihan himoja on ollut tarpeeksi lestadiolaisuudessa, jossa insesti ja pedofilia olivat pitkään salattuja syntejä.

Lisätietoa helluntailaisuuden levittämisestä Suomeen.

Helluntailaisten isä.
        Anonyymi
        21.05.2020 10:33

On kerrottava helluntailaisille jotka eivät osaa lukea, tutkia kirjoituksia ja historiaa että tietäisivät kenen perustamalle lahkolle Suomessa työtä ovat jatkaneen Suomalaiset lahkon johtajat. Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia, ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa. Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä. Homoseksualismi tai pedofilia ei ole mikään ongelma uudesti syntyneille koska nämä ovat vain lihan heikkoutta josta selviää muutaman vuoden vankeus tuomiolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saalem,saalem näytit sarves.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyvin sanottu, saalem,saalem, näytit sarves..heh.heh.hel. hellarit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa taas paljastuu vl:lien usko tai pikemmin oikean uskon puute. Usko SRK:hon on epäuskoa Raamattua kohtaan.
        Kun he eivät pysty Raamatulla puolustamaan oppiaan niin he alkavat ilakoimaan panettelemalla.

• Ne ,jotka vauvoja on ohjaamassa helvettiin ilman kastetta niin sellaisten kanssa ei uskovien pidä olla missään tekemisissä.

• Anonyymi

kuka täällä on ohjannut vauvoja helvettiin? Jos tarkoitit kirkkoa niin se omilla toimillaan ohjaa kaikki kadotukseen, myös vauvat. Siinä olet oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuka täällä on ohjannut vauvoja helvettiin? Jos tarkoitit kirkkoa niin se omilla toimillaan ohjaa kaikki kadotukseen, myös vauvat. Siinä olet oikeassa.

helluntailaisten saalemit on Saatanan synagoogaa! Amen siihen ja halleluja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisten saalemit on Saatanan synagoogaa! Amen siihen ja halleluja!

Tuollaistako jumalanpilkkaa on vl-usko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaistako jumalanpilkkaa on vl-usko?

Tuo osoittaa että ettei heillä ole lähimmäisten rakkautta. Vain ME olemme uskovia, muut ovat pohjasakkaa.

• Anonyymi

Kiitos mielenkiintoisista kommenteista. On hyvä kuitenkin aina muistaa, että meidän ihmisten ajatukset ovat kovin vajavaisia kaikkivaltiaan Jumalan ajatusten ja päätösten rinnalla. Raamattukin on enimmäkseen kuitenkin ihmisten kirjoittama, vaikka siinä selvästi Pyhänhengen innoitus onkin nähtävissä ja koettavissa. Käännöksetkin ovat usein todella hyviä, kyse on usein vain tulkinnasta ja ymmärryksestä. Hyvällä syyllä Raamattua lukevaa ihmistä kehotetaankin aina ensin pyytämään Pyhänhengen johdatusta, jotta tekstien todellinen viesti avautuisi oikealla tavalla. Raamatusta kyllä löytyy ihan oikeinkin avautuva näköala kolmiyhteisen Jumalan tarkoituksiin ja suunnitelmiin, jos ihminen nöyränä ja avoimena haluaa siihen päästä osalliseksi.

Jumalahan tuntee jokaisen ihmisen täysin. Hänelle kukaan ei ole tuntematon. Jumalan näkee jo etukäteen, minkälainen ihminen sisimmältään on. Vauvat eivät ole vielä tehneet syntiä. Jos vauva kuolee, miten kaikkivaltias Jumala tämän asian ratkaisisi. Jos sinä hyvä ihminen olisit Jumalan asemassa, miten sinä asian ratkaisisit. Jos Jumala ylipäätään on rakentanut järjestelmän, missä kuolleen armahdetun ihmisen sielu pääsee tietoisena persoonana taivaan kotiin, miten vastasyntyneen vauvan sielun laita sitten olisi. Jos itse olisit oikeudenmukainen, rakastava, kaikkivaltias Jumala, miten sinä tässä tapauksessa toimisit.

Kannattaa kaikkia asioita ajatella Jumalan näkökulmasta, jos mahdollista. Eihän tämä ihmisille tietysti ole täysin mahdollista, mutta myös tämä on hyvä tunnustaa aina kun ajattelee hengellisiä asioita. Silloin ymmärtää sen, että Jumala ei ole tarkoittanut asioita monimutkaisiksi. Jumalaa ei myöskään koskaan ohjaa pahansuopuus tai katkeruus, vaan hän on itse täydellinen rakkaus ja oikeudenmukaisuus.

Hän kyllä tuntee jokaisen ja tietää, mitä tekee. Hän näkee myös ne ihmiset, jotka eivät koskaan ole kuulleetkaan Jeesuksesta. Silloinhan hän oikeudenmukaisena Jumalana tutkii ihmistä ja yhdellä silmäyksellä näkee, onko ihminen kykenevä ottamaan vastaan Hänen poikansa pelastavan olemuksen. Kyllä Jumala antaa kaikille mahdollisuuden. Siitä voimme olla varmoja. Pääasia on, että me yritämme ottaa samanlaisen jumalallisen asenteen ja antaa kaikille mahdollisuuden olla arvokkaina Jumalanlapsina täällä maan päällä niin kauan kuin heille aikaa on annettu, heitä millään tavalla ahdistamatta, soimaamatta tai vahingoittamatta.
      Tsemppiä!

• Anonyymi

Tuo oli hyvä ajatus, että olisi aina katsottava asioita Jumalan näkökulmasta mutta kun ihmispoloinen luulee olevansa jumalan veroinen tulkitsija ja siksi on keksinyt kaikenlaisia oppeja joita luulee Jumalan neuvoiksi.
        Esim tuo vauvojen pakkkastaminen on yksi sellainen. Siinähän ei uskota,että lapset ovat Jumalan lahja, ja että Jumala voi luoda jotain puhdasta ja synnitöntä vaan ihminen itse yrittää paikata Jumalan työtä.
        Kirjoitat:
        "Vauvat eivät ole vielä tehneet syntiä. Jos vauva kuolee, miten kaikkivaltias Jumala tämän asian ratkaisisit".
        Jumala on jo ratkaissut tämänkin pulman, kun antoi Poikansa sovittaa maailman synnin.
        1.Kor 5
        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa".

Jumala ei lue vauvoille ihmisten rikkomuksia.
        Syntikysymys on jo ratkaistu eikä se perustu siihen, että vanhemmat yrittävät "pelastaa" vauvaansa, vaan Jumala itse pitää luomastaan lapsesta huolen niin kauan, kunnes tämä lähtee omille teilleen, kuten tuhlaajapoika. Jumala antoi meille valinnanvapauden.Tämä vaatii uskoa, mutta kun ihmisiltä se puuttuu, niin yrittävät omilla töillään "avustaa" Jumalaa.

• Anonyymi

Meinaat siis, että kaikki ihmiset pelastuivat automaattisesti kun Jeesus kuoli.?

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

En meinaa.
        Mutta vauvat ovat tukevasti Jumalan kädessä:
        Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta
        ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla.
        11Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi,
        sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En meinaa.
        Mutta vauvat ovat tukevasti Jumalan kädessä:
        Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta
        ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla.
        11Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi,
        sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.

Eikö mene kaaliin, vai oletko robotti?

Meinaat siis, että kaikki ihmiset pelastuivat automaattisesti kun Jeesus kuoli.?

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

"Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"

Joku puhuisi jälleensyntymisestä. Onko ihminen ollut aiemminkin maanpäällä? Ja sitten henkimaailmasta siirtynyt taas tähän fyysiseen maailmaan.

• Anonyymi

Jälleensyntyää ei esiinny koko tarinassasi, eikä koko Raamatussa.

f

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleensyntyää ei esiinny koko tarinassasi, eikä koko Raamatussa.

f

Raamatun mukaan Jeesus tulee takaisin maan päälle mukanaan samoja ihmisiä kuin täällä on jo elänyt, profeetat, pyhät, Elia tulee ensin. Mikäs muu tapahtuma se on kuin jälleensyntyminen tänne maan päälle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan Jeesus tulee takaisin maan päälle mukanaan samoja ihmisiä kuin täällä on jo elänyt, profeetat, pyhät, Elia tulee ensin. Mikäs muu tapahtuma se on kuin jälleensyntyminen tänne maan päälle?

Ne olivat ihmsiten epäilyjä; Matt. 11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?

Usein ne epäilyt kohdistettiin entisiin, kuolleisiin profeettoihin, kuten Eliaan; Joh. 1:21
        Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En"

Ja jos luet, mitä Jeesus vastasi; Ei.

Eli se siitä.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne olivat ihmsiten epäilyjä; Matt. 11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?

Usein ne epäilyt kohdistettiin entisiin, kuolleisiin profeettoihin, kuten Eliaan; Joh. 1:21
        Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En"

Ja jos luet, mitä Jeesus vastasi; Ei.

Eli se siitä.

r

Luehan tarkemmin Elian paluusta maan päälle.

Mark. 9:12

"Elia tuleekin ensin", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen. Mutta miksi sitten on kirjoitettu, että Ihmisen Poika joutuu paljon kärsimään ja kokemaan halveksuntaa? [Ps. 22:7,8; Jes. 53:3,4]

Juud. 1:14

Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä "

Mikäs muu tapahtuma se on kuin jälleensyntyminen maan päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luehan tarkemmin Elian paluusta maan päälle.

Mark. 9:12

"Elia tuleekin ensin", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen. Mutta miksi sitten on kirjoitettu, että Ihmisen Poika joutuu paljon kärsimään ja kokemaan halveksuntaa? [Ps. 22:7,8; Jes. 53:3,4]

Juud. 1:14

Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä "

Mikäs muu tapahtuma se on kuin jälleensyntyminen maan päälle.

Tiedätkö. Minä luin jo nämä tekstit n 70 v. sitten, ei ole juuri muuttuneet.
        Elin piti tulla ensin, ja näin kävikin ennustuksenkin mukaan.

Turha tuoda asiaan epäkuranttia mukaan. asiaa se ei muuta ja missä viipyy se Raamatun sana uudelleesyntymä

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö. Minä luin jo nämä tekstit n 70 v. sitten, ei ole juuri muuttuneet.
        Elin piti tulla ensin, ja näin kävikin ennustuksenkin mukaan.

Turha tuoda asiaan epäkuranttia mukaan. asiaa se ei muuta ja missä viipyy se Raamatun sana uudelleesyntymä

r

Olette harhautuneet pois aiheesta.
        Mutta lapsen synnittömyys tuli esille tässä keskutelussa:
        Joh 9
        "Tien sivussa Jeesus näki miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea. 2
        Opetuslapset kysyivät häneltä: »Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?» 3Jeesus vastasi: »Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.

Tuossakin Jeesus vahvistaa, että syntynyt vauva ei ole tehnyt syntiä eikä siksi ole syntinen.
        Miksihän Jeesuksenkaan todistus ei kelpaa kaikille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh 9
        Opetuslapset kysyivät häneltä: »Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?» 3Jeesus vastasi: »Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.

Tuossakin Jeesus vahvistaa, että syntynyt vauva ei ole tehnyt syntiä eikä siksi ole syntinen.

Eivät hän eikä hänen vanhempansa. Mutta isovanhemmat saattoivat olla murhamiehiä, jonka seurauksena lapsi oli syntynyt sokeana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät hän eikä hänen vanhempansa. Mutta isovanhemmat saattoivat olla murhamiehiä, jonka seurauksena lapsi oli syntynyt sokeana.

Esi-isien kiroustahan se on perisyntikin, jonka seurauksena kaikki syntyvät syntisiä tähän maailmaan. Isovanhempien synti periytyy lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, paitsi jos lapsi NOUDATTAA KAIKKIA MOOSEKSEN ANTAMIA LAKEJA. Mahdoton tehtävä siiis päästä sukupolvien syntikirousta pakoon.

Koska ihminen on syntinen siksi hän tekee syntiä .

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh 9

Kiitos. Näin se on.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se vauvalle kuuluu ja miten Hän sen muka ymmärtäisi?

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esi-isien kiroustahan se on perisyntikin, jonka seurauksena kaikki syntyvät syntisiä tähän maailmaan. Isovanhempien synti periytyy lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, paitsi jos lapsi NOUDATTAA KAIKKIA MOOSEKSEN ANTAMIA LAKEJA. Mahdoton tehtävä siiis päästä sukupolvien syntikirousta pakoon.

Koska ihminen on syntinen siksi hän tekee syntiä .

Onko Raamatuntuntemisesi todella noin heikko. Vanhempien tekemä synti ei siirry lapsille:
        "Hes 18
        "Se sielu, joka syntiä tekee — sen on kuoltava."
        "Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa."

Jumala on vanhurskas Jumala eikä toimi, kuten luterilainen kirkko opettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Raamatuntuntemisesi todella noin heikko. Vanhempien tekemä synti ei siirry lapsille:
        "Hes 18
        "Se sielu, joka syntiä tekee — sen on kuoltava."
        "Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa."

Jumala on vanhurskas Jumala eikä toimi, kuten luterilainen kirkko opettaa.

Pätkit jakeita tahallasi. Vanhempien synnin periytyminen katkeaa vain jos lapsi noudattaa 100% lakia. Eli ei katkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pätkit jakeita tahallasi. Vanhempien synnin periytyminen katkeaa vain jos lapsi noudattaa 100% lakia. Eli ei katkea.

Mitähän sinä höpiset?
        Ei tuossa puhuta mitään lain noudattamisesta! Yksikään ihminen ei ole kyennyt vielä noudattamaan lakia 100 prosenttisesti.
        ""Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa"

Etkö keksi parempaa selitystä julmalle opillesi.

• Anonyymi

Parempi uskoa Raamatun sanaa kuin uudestikastettujen lahkolaisten hurmosnäkyjä ja valopatsaita ja muita heidän näkemiään henkiolentoja, joilta he viestejä ja oppeja saavat.

• Anonyymi

Mikä on käsityksesi uudelleen kastamisesta.
        Kerrotko tarkemmin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin?

Eikö tule vahvistusta; - Mikä on kaste, mikä tarkoitus, mikä nimi alkukielellä, mikä vaatimus sen suorittaminen, mikä on sitten suorite?

Loppuiko pukut?

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö tule vahvistusta; - Mikä on kaste, mikä tarkoitus, mikä nimi alkukielellä, mikä vaatimus sen suorittaminen, mikä on sitten suorite?

Loppuiko pukut?

r

Rietas vauhdissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rietas vauhdissa.

Älysi yltää vain tuohon riettauteesi, hävettää jo muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin?

Uudellenkastaminen on vain Lutherin keksimä haukkumasana. Vauvakasteen puolustajat käyttävät sitä haukkumiseen, kun eivät löydä vauvakastetta Raamatusta.
        Raamatullinen uskovan kastaminen ei ole uudestikastamista vaan Jumalan sanan tottelemista. "anna kastaa itsesi"!
        Raamattu ei tunne uudestikastamista eikä vauvakastetta. UT:n linja on selvä ja yksinkertainen
        Ap 2:41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älysi yltää vain tuohon riettauteesi, hävettää jo muita.

Onpa saalemit herkkähipiäsiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa saalemit herkkähipiäsiä.

Mitkä saalemit?
        Jerusalemiako tarkoitat?

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kirjasta kuin Raamattu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudellenkastaminen on vain Lutherin keksimä haukkumasana. Vauvakasteen puolustajat käyttävät sitä haukkumiseen, kun eivät löydä vauvakastetta Raamatusta.
        Raamatullinen uskovan kastaminen ei ole uudestikastamista vaan Jumalan sanan tottelemista. "anna kastaa itsesi"!
        Raamattu ei tunne uudestikastamista eikä vauvakastetta. UT:n linja on selvä ja yksinkertainen
        Ap 2:41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

Luther myönsi upotuskasteen oikeaqksi, mutta oli hyväksynyt ripottelun Rooman kirkon ajoitansa. Voisitte lukea sen Isosta Katekismuksesta, jos Papit sen antavat käyttöönne.

r

• Anonyymi

Ilman kristillistä kastetta lapsi ei ole vielä ikuisesti elävä sielu.Mikä lihasta syntyy on liha. Ihminen ei syönyt paratiisin elämänpuusta, joka olisi antanut ikuisen elämän. Enkeli laitettiin vartioimaan elämänpuuta ettei ihminen söisi siistä synnin tilassa.

Vasta kasteessa tapahtuvassa uudestiluomisessa vedestä ja Hengestä ihmisestä tulee ikuisesti elävä sielu. Kasteessa lapsi uudestisyntyy ikuisesti eläväksi sieluksi. Siksi kristillinen kaste on niin tärkeä.

• Anonyymi

Siksi saatana uudestikastetuine apureineen käy niin raivokkaasti lasten kastamista vastaan, jotta lapsesta ei tulisi kasteessa iankaikkisesti elävää sielua.

• Anonyymi

josko sinulla olisi enempikin noita satujasi kasteen ihmevoimista, ovat aika hauskoja,

kerro lisää ok !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi saatana uudestikastetuine apureineen käy niin raivokkaasti lasten kastamista vastaan, jotta lapsesta ei tulisi kasteessa iankaikkisesti elävää sielua.

Olet oikeassa. Luomistyössä ihmisestä tuli "elävä sielu", ei vielä "ikuisesti eävä sielu".

Jumala esti syntiinlangenneen ihmisen syömästä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta.

Vasta kasteessa ihminen uudestisyntyy ikuisesti eläväksi sieluksi. Taivaaseen ei pääse mitään syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan se niin, että Saatana upotuskastattaa?
        Ei vaan niin, että se ripottelee, koska et löydä Raamatusta yhtään lasta, joka ripoteltiin.
        Olet epäuskoinen.

r

• Anonyymi

Kommentointi muistuttaa enemmän kalevalan satuja kuin Raamatun totuuksia.

taikauskoinen Raamatun opista mitään tietämätön istuva kirkkokansa satuilee omia isiltä kuultuja nurkkatakkasatuja.

...ilman kastetta vauvalla ei ole elävää sielua...jne.. !

• Anonyymi

Kasteella ja ihmisen tulemisesta eläväksi sieluksi, ei ole mitään tekemistä keskenään.
        Raamattu sanoo sen selvästi. Gen 2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Ihminen on silloin elävä sielu, kun ensimmäisen hengenvedon vetää synnytyksessä, mutta ei ole Lakivastuussa ennen kun erottaa oikean väärästä, joka on luokkaa 12- 14 vuotta.

r

• Anonyymi

Aloittaja on oikeassa.

Kasteen esikuvia VT:ssa

Mooses 4, jossa Mooses käskee puhdistaa vedellä synnistä kuukauden ikäisen lapsen.

• Anonyymi

Täh? Sinähän valehtelet.

Oletkohan sinä koskaan lukenut Raamattua? Tuollaista käskyä ei ole Raamatussa.

• Anonyymi

Se ei ole käsky (mizva), vaan Jumalan antama toimenpide.

• Anonyymi

Ei ole, vaan exodus, jolloin Israelin kansa pääsi meren poikki.

r

• Anonyymi

Moos.4 "Hän on epäpuhdas, koska hänen päälleen ei ole vihmottu puhdistusvettä."

• Anonyymi

"Herra sanoi Moosekselle Siinain autiomaassa: »Laske ja merkitse muistiin Leevin miespuoliset jälkeläiset suvuittain ja perhekunnittain. Laske kaikki kuukauden ikäisistä alkaen.»
      Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

• Anonyymi

Miksi jatkat valehtelemista.
        Ei tuossa ollut kysymys vauvoista vaan leeviläisten valmistautumisesta pappispalvelukseen:

"Moos. 8:7 Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot"

Pitääkö vauvoistakin ajaa karvat partaveitsellä???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuossa ollut kysymys vauvoista vaan leeviläisten valmistautumisesta pappispalvelukseen:

"Moos. 8:7 Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot"

Syntien poistaminen oli tietenkin tärkein kohta ja se koski kuukauden ikäisiä lapsia.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

Sehän on ihan selkeä kristillisen kasteen esikuva!

Mikäli Jumalan käskyä ei toteltu kävi näin:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kuukauden ikäinen lapsi on vielä vauva, joka piti puhdistaa synnistä pirskoittamalla heihin synnistä puhdistaaa vettä, kuten Jumalan muuttumaton sana sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kuukauden ikäinen lapsi on vielä vauva, joka piti puhdistaa synnistä pirskoittamalla heihin synnistä puhdistaaa vettä, kuten Jumalan muuttumaton sana sanoo.

"Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas? "

"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntien poistaminen oli tietenkin tärkein kohta ja se koski kuukauden ikäisiä lapsia.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

Sehän on ihan selkeä kristillisen kasteen esikuva!

Mikäli Jumalan käskyä ei toteltu kävi näin:

Teidän on naurettavaa totella Vanhaa Testamenttia, sillä jos toteutatte yhdenkin 618 mizvan, olette vastuussa koko kokoelmasta.
        Meille kristityille Jeesus "Täytti tämän Lain" Golagatalla, mutta ei ilmeisesti teille, koska VT kiehtoo.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teidän on naurettavaa totella Vanhaa Testamenttia, sillä jos toteutatte yhdenkin 618 mizvan, olette vastuussa koko kokoelmasta.
        Meille kristityille Jeesus "Täytti tämän Lain" Golagatalla, mutta ei ilmeisesti teille, koska VT kiehtoo.

r

Uskotaan mieluummin Jeesuksen omia sanoja, kuin helluntai-rietastelijoiden suun soittoa.

Matt. 5:18

"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas? "

"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!"

Voi. Uskomalla Jeesus luvatuksi Messiaaksi, ja tunnustaa sen suullaan.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotaan mieluummin Jeesuksen omia sanoja, kuin helluntai-rietastelijoiden suun soittoa.

Matt. 5:18

"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut"

Ei häviä, mutta eikö lestadiolainen sekulaari tajua, että siinä ei sanota, että sitä pitää totella.
        Ei tarvitse, ei edes pakkonainneissa kuoleman kirjoissa olevan vaimonsa nainnista, että voi rehvastella lapsiluvun olevan suuri.

Älä sekoile.

Muuten helluntaisuudesta en tiedä, mutta Jumalan Sanan tunnen, ja seuraan Jeesusta.

r

• Anonyymi

KUNPA JUMALA ARMAHTAISI TOLLOJA IHMISIÄ JA
      ANTAISI HEILLE SELVYYDEN ASIOISTA.

• Anonyymi

Jumala ei armahda, eikä tuomitse ketään. Kaikki valta on Jeesuksen.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei armahda, eikä tuomitse ketään. Kaikki valta on Jeesuksen.

r

Näistä tiukkapipoisista, jotka väittävät lapsia syntisiksi, voi sanoa: Jumala armahtaa mutta me emme!
        Ikäänkuin Jumalan armo ja rakkaus olisi riippuvainen siitä, mitä pappi tekee vauvalle. Kyllä kai Jumala pitää luomansa lapsen omassa hoidossaan niin kauan, kun tämä tietoisesti lähtee pois, kuten teki tuhlaajapoika.
        Ps 22
        "sinun huomaasi minä olen jätetty
        syntymästäni saakka,
        sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näistä tiukkapipoisista, jotka väittävät lapsia syntisiksi, voi sanoa: Jumala armahtaa mutta me emme!
        Ikäänkuin Jumalan armo ja rakkaus olisi riippuvainen siitä, mitä pappi tekee vauvalle. Kyllä kai Jumala pitää luomansa lapsen omassa hoidossaan niin kauan, kun tämä tietoisesti lähtee pois, kuten teki tuhlaajapoika.
        Ps 22
        "sinun huomaasi minä olen jätetty
        syntymästäni saakka,
        sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

Tämä on kirjoitettu vain Israelille.

r

• Anonyymi

luterilainen suomikansa esittelee uskomistaan hehe mitään ei tiedetä monessa polvessa taaksepäin.

Raamatusta poimitaan sanahaulla jakeita ja niitä joka saumaan lykitään ja uskotellaan olevansaJumalan asialla voi sokeuden sakeutta,.

• Anonyymi

Vuonna 1907 Parham pidätettiin syytettynä sodomiasta (hänellä oli luultavasti ollut seksuaalista kanssakäymistä erään nuoremman miehen kanssa). Häntä ei koskaan tuomittu tuomioistuimessa, mutta hänen maineensa oli vahingoittunut ja hän sai lähteä oman liikkeensä Apostolic Faith Movement (Apostolinen uskon liike) johdosta.

PParhamin katsotaan myös antaneen ääneen sanotun tukensa Ku Klux Klanille (hänestä tuli jäsen vuonna 1910 joidenkin kirjoittajien mukaan). Viimeiset vuotensa Parham omisti eskatologisille spekulaatioille. Hän kuoli vuonna 1929 55-vuotiaana. Tätä Charles Parhamia ovat Rick Joyner ja useat muut kutsuneet "todelliseksi hengelliseksi nykyisen helluntailiikkeen isäksi".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänen oppinsa seuraajat kehtaavatkin riekkua harhoineen täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänen oppinsa seuraajat kehtaavatkin riekkua harhoineen täällä.

Kukaan ei seuraa parhamin oppeja tässä maassa, tiedoski sinne hämärään sakastiin jonne ei mikään valo näytä pääsevän, pomppikaa kuitenkin se onnistuu pimeässäkin, kuten kehoitus kuului jossakin festaribileilmoituksessanne.

• Anonyymi

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[23] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[18]

• Anonyymi

Olsen-Smidt oli helluntailiikkeen Suomen aluejohtaja ja hengellinen isä.
        Perusti tiettävästi noin 40 helluntaiseurakuntaa Suomeen. Iso kiho niissä piireissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusti tiettävästi noin 40 helluntaiseurakuntaa Suomeen. Iso kiho niissä piireissä.

Ja lähde oli noihin perustettuihin seurakuntiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eli mitä sitten vaikka olisi perustanut sata seurakuntaa, tuottiko hän myös jäsenet kaikkiin seurakuntiin kopiot itsestään, häh mitä yrität sanoa tuolla tyhmällä veivaamisellasi !

kerro mieluummin montako seurakuntaa lutterinnimiin on perustettu ja kuinka monta uskovaa tuhottiin hänen toimestaan erilaislla kannanotoilla

• Anonyymi

Tuosta smithistä tulisi hyvä piispa luterilaiseen kirkkoon. Siellähän kilpaillaan sillä. kuka on myötämielisempi noihin perversseihin porukoihin.

• Anonyymi

Niin, mutta, mitä syntinen tarkoittaa. itse olen ymmärtänyt, että synti on ero Jumalasta, tai Jumalan hylkääminen. Kaikki ihmiset, jotka tähän maailmaan syntyvät, syntyvät eroon Jumalasta, eli siis syntiin.

• Anonyymi

Mutta huvittavinta on se, että sitä Jumalasta eroon syntymistä muutamat yrittääkorjat amekaanisella temppuradalla ja vesitipalla, siinä sen asian huvittavuus piilee.

kas kun siihen ei liity pitkiä pyörälenkkejä hikoilua ja saunomistakin jolloin ajateltaisiin että hikoiltiimpas perisynti pois!

• Anonyymi

Miksi kukaan ei jankuta siitä kunka kelvoton joukko oli optuslasten joukko, olihan Juudas osa sitä, jankuttakaa siitä nyt seuraavat puoli vuotta vähintään !

• Anonyymi

Suomalaiste taipumus itseruoskintaan näkyy tälläkin palstalla siinä, että eivät edes vauvat saa olla siltä rauhassa. Kun muut isot kirkkokunnat, katolinen kirkko ja ortodoksikirkko ymmärtävät Jumalan rakkauden ja vanhurskauden lapsia kohtaan, niin nämä suomalaiset tiukkapipot tekevät hampaat irvessä vauvoista syntisiä ja kelvottomia Jumalan edessä. Vain papin suorittama vesiseremonia tekisi vauvoista ihmisiä.
        Jeesus oli siinäkin asiassa armollinen, otti lapsia syliinsä ja siunasi kastamattomia lapsia. Mutta tämäkään ei saa noita kiivailijoita tajuamaan Jumalan rakkautta.

• Anonyymi

Kerrotko ensimmäisen syntiin langenneen ihmisen nimen ja paikan Raamatussa?
        Mielenkiinnosta asiaan.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotko ensimmäisen syntiin langenneen ihmisen nimen ja paikan Raamatussa?
        Mielenkiinnosta asiaan.

r

Sitten selviää myö se, onko katolista perisyntiä Raamatusta.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalaiste taipumus itseruoskintaan näkyy tälläkin palstalla siinä, että eivät edes vauvat saa olla siltä rauhassa. Kun muut isot kirkkokunnat, katolinen kirkko ja ortodoksikirkko ymmärtävät Jumalan rakkauden ja vanhurskauden lapsia kohtaan, niin nämä suomalaiset tiukkapipot tekevät hampaat irvessä vauvoista syntisiä ja kelvottomia Jumalan edessä. Vain papin suorittama vesiseremonia tekisi vauvoista ihmisiä.
        Jeesus oli siinäkin asiassa armollinen, otti lapsia syliinsä ja siunasi kastamattomia lapsia. Mutta tämäkään ei saa noita kiivailijoita tajuamaan Jumalan rakkautta.

Jeesus ei ole enää maan päällä ottamasta lapsia syliinsä ja antamassa heille pelastavan "kosketuksen", kuten sana sanoo.

Nyt on pyhä kaste, jossa tuo Jeesuksen pelastava "kosketus" lapselle tapahtuu.

Onhan kristillinen kaste lapselle paljon voimakkaampi asia kuin pekkä ihmisen lausuma siunaus.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

" Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei ole enää maan päällä ottamasta lapsia syliinsä ja antamassa heille pelastavan "kosketuksen", kuten sana sanoo.

Onhan kristillinen kaste lapselle paljon voimakkaampi asia kuin pekkä ihmisen lausuma siunaus.

" Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa."

Höpö höpö
        Jeesus on läsnä siellä missä kaksi tai kolme on koolla Hänen nimessään.
        Jeesuksen pelastava kosketus koetaan vain silloin, kun syntinen nöyrtyy hänen edessään pyytämään syntejään anteeksi. Ei siihen tarvita vettä.

Tuohan koskee vain luterilaisia, jotka haluavat väkisin tehdä vauvoista syntisiä:
        ""Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

Johtuu varmaan siitä, että Luther vainosi juutalaisia ja Jumalahan sanoo: "Jotka sinua kiroavat, sen minäkin kiroan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se on kerrottu, että Jeesus kosketti lapsia pelastavaksi, ja puhuiko Hän vauripottelusta koskaan.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se on kerrottu, että Jeesus kosketti lapsia pelastavaksi, ja puhuiko Hän vauripottelusta koskaan.

r

Varttijutsku pilkkaa kansankirkon kastetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei sano sanaakaan " kristillisesta" kasteesta. Se on kirkon keksimä käsite kuten monet muutkin epäraamatulliset kirkon jutut.
        Vauvojen liittäminen kirkon jäseneksi ei ole uskovan kaste. Se on vain tunneperäinen rituaali.
        w.

• Anonyymi

sekavia puhuvia palstalla,potentiaalisia kirkonpolttajia?

• Anonyymi

ei nyt sentään rinnasteta potentiaalisuuksia ja kirjoitusvirheitä eihän nyt sentään niin pöpejö olla eihän!

• Anonyymi

>Eihän nyt kirkkoja tarvitse poltella, niitähän on huutokaupassa halpaan hintaan, polttelu on järjen vähyyttä.

• Anonyymi

Eikä ihme, sillä Parhamilaisista pastoreista suuri osa on saanut teologisen koulutuksensa Kakolassa.

• Anonyymi

Niinkö sinulle on käynyt? Sepä ikävää.

• Anonyymi

Parhamilaiset pastorit kerskaavat linnareissuistaan ja huumekaupoistaan ja pyytävät katsojia lähettämään rahaa tietyille pankkitileille tai soittamaan maksullisiin puhelinnumeroihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhamilaiset pastorit kerskaavat linnareissuistaan ja huumekaupoistaan ja pyytävät katsojia lähettämään rahaa tietyille pankkitileille tai soittamaan maksullisiin puhelinnumeroihin.

Etkö sinä ole vielä lukenut Raamatusta, että Jeesus antaa katuvalle syntiselle hänen syntinsä anteeksi.
        Sitähän fariseukset eivät uskoneet.
        Tuo koskee myös vauvana väkisin kastettuja. Se lupaus, että vauvakaste riittää koko elämän ajaksi, olikin valhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta miksi lähetit rahaa pelkällä pyynnöllä ja sitten itket sitä täällä!?

kirkko sentään lähettää ulosottokelpoisen laskun, et kai jättänyt makamatta sitä huh !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta miksi lähetit rahaa pelkällä pyynnöllä ja sitten itket sitä täällä!?

kirkko sentään lähettää ulosottokelpoisen laskun, et kai jättänyt makamatta sitä huh !!

Linnakundien tatuoidut käsivarret vaan vilahtelee kun lahkolainen kerää "vapaaehtoista" uhrirahaa höynäytetyiltä ihmisiltä. Mummoilla kädet vapisee, kun avaavat käsilaukkujaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linnakundien tatuoidut käsivarret vaan vilahtelee kun lahkolainen kerää "vapaaehtoista" uhrirahaa höynäytetyiltä ihmisiltä. Mummoilla kädet vapisee, kun avaavat käsilaukkujaan.

Ei kyllä luulen että mummot vapisiva tkokonaan siellä hoitokouksissa pikkutunneilla kun oli jo sokerit koholla ikäihmisllä ja hiki otsalla, siellä se oli vapinan paikka, monet muistaa ikänsä eikä kaikin selvinyt koskaan.

• Anonyymi

Rahat lahkolle, sitten saatanallinen u-kaste ja sielu pirulle.

• Anonyymi

u-kasteelle meno: " Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä."

• Anonyymi

Veikö Jeesuksen upotuskaste, kuten kaikkien opetuslasten myös pirulle?
        Kaitako raamtunkohdan, jossa se selviää

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veikö Jeesuksen upotuskaste, kuten kaikkien opetuslasten myös pirulle?
        Kaitako raamtunkohdan, jossa se selviää

r

Jeesuksella ei ole mitään tekemistä rahaa uhrilahjaksi pyytävien lahkojen ja u-kastajien kanssa.
        Jeesus käytti sellaisista ilmaisua "rosvojen luolasto"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella ei ole mitään tekemistä rahaa uhrilahjaksi pyytävien lahkojen ja u-kastajien kanssa.

Noinko julmaa on vl-usko?
        Ei mitään armoa tai edes hienotunteisuutta.

Vai olisikohan asialla se surullisenkuuluisa jonglööri. joka purkaa täällä tuskaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole nähyt yhtään rahaa upotuskasteessa, mutta lestadiolaisuudessa kyllä syntien anteeksi annossa ja ne puhujat ajoivat aina uusilla autoilla, vaikka kaikki on saatanasta.

Laitatko jotain asiasi tueksi?

Ottiko Jeesus rahaa toiminnassa. Joh. 3:22 Tämän jälkeen Jeesus lähti opetuslapsineen Juudeaan. Hän viipyi siellä heidän kanssaan jonkin aikaa ja kastoi ihmisiä

Mutta tämähän ei koske SRK;ta.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole nähyt yhtään rahaa upotuskasteessa, mutta lestadiolaisuudessa kyllä syntien anteeksi annossa ja ne puhujat ajoivat aina uusilla autoilla, vaikka kaikki on saatanasta.

Ottiko Jeesus rahaa toiminnassa. Joh. 3:22 Tämän jälkeen Jeesus lähti opetuslapsineen Juudeaan. Hän viipyi siellä heidän kanssaan jonkin aikaa ja kastoi ihmisiä

r

Onko Jeesus kastanut sinut? Missä ja milloin? Jeesus ei Raamatun mukaan kastanut ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

Kyllä kaikki aikuiset meikäläiset tiesivät, mitä synnin anteeksianataminen maksoi vielä 10 v sitten. Taskuun työnnettii raha ja synnit olivat anteeksi.
        Vaikutta, että yleisesti ei enään niinkään, mutta kahden kesken kuulemma toimii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Jeesus kastanut sinut? Missä ja milloin? Jeesus ei Raamatun mukaan kastanut ketään.

Etpä tunne Raamattua, ja yritä harhauttaa kansaa. Lue;Joh 4 Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes -- 2 tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa.

Sitten Joh 3; 26 Opetuslapset menivät Johanneksen luo ja sanoivat: "Rabbi, nyt on ruvennut kastamaan myös se mies, joka oli kanssasi Jordanin toisella puolen ja josta annoit hyvän todistuksen. Kaikki menevät hänen luokseen.

r

• Anonyymi

no osanottoni kuitenkin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpä tunne Raamattua, ja yritä harhauttaa kansaa. Lue;Joh 4 Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes -- 2 tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa.

Sitten Joh 3; 26 Opetuslapset menivät Johanneksen luo ja sanoivat: "Rabbi, nyt on ruvennut kastamaan myös se mies, joka oli kanssasi Jordanin toisella puolen ja josta annoit hyvän todistuksen. Kaikki menevät hänen luokseen.

r

Et ymmärrä kopioimiasi jakeita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

Älä viitsi keksiä! Ikipäivänä ei syntejä anneta anteeksi rahasta.

• Anonyymi

Aloitus on totta ja perustuu oikeaan Kirkkoraamattuun. Amen siihen.

• Anonyymi

Mikä siinä perstuu Raamattuun, pane paikat näkyviin.

r

• Anonyymi

mikä on se väärä kirkkoraamattu, kerrotko siitä enemmän ok!?

• Anonyymi

lahkolaiset, hurmahenget ja ateistit kieltävät koko syntiinlankeemmuksen tapahtumisen, ne syntyykin kuulemma suoraan taivaan peräkammareihin

• Anonyymi

Noinko sinulle on opetettu, lait anyt ihmeessä jo jokin toinen levy pyörimään, älä nyt enää usko noita saarnoja joissa noin hoopoja opetetaan.

ja yksikin ämmä riittää vaikka lankeemus suuri olikin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinko sinulle on opetettu, lait anyt ihmeessä jo jokin toinen levy pyörimään, älä nyt enää usko noita saarnoja joissa noin hoopoja opetetaan.

ja yksikin ämmä riittää vaikka lankeemus suuri olikin !

sinähän sekavia kirjoitat, heh.heh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinähän sekavia kirjoitat, heh.heh.

Mistä päättelet epävakaana ihmisenä, jonka jokainen havaitsee, edellisen kirjoittajan sekavaksi?
        Tuotos oli kuitenkin täys 100.

r

• Anonyymi

No siis syntiinlankeemus on omanlainen lavastus.
        Ihminen käytännössä pakotettiin lankeamaan.

• Anonyymi

Vauva on puhdas, kunnes eroittaa oikean vasemmasta, opettaaa JUmalan iäti kestävä Sana . Luterilaisuudessa ym 'kastekirkoissa' , kaste oli keino saada papeille palkka. Samoin oli Niiniven kaupunki ymmärtämätön . vaikka eli synnissä . Mutta se teki parannuksen Joonan parannussaarnan vaikutuksesta ja sitä ei hukutettu.
      Saman saarnasiJeesus israelilaisille eläissään, Hekin olivat syntisiä vaikka olivat Jumalan omaisuuskansa . Jeesus sanoi , " Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi , joka uskoo JA kastetaan , se pelastuu " Ei niin, että joka kastetaan se pelastuu, vaan ensin usko ja sitten kaste syntien pois pesemiseen ." Kun he tunnustivat syntinsä, heidät kastettiin! Ei siis Jeesuksen eläessäkään , koko kansaa kastettu, niin kuin nimikristillisyys on Raamatun kieroon vääntänyt, vaan ainoastaan heidät kastettiin, jotka USKOIVAT ja ottivat Hänet ja Hänen Jeesuksen, opetuksen vastaan sydämissään .
      Sillä lause jossa Jeesus puhuu kasteesta , ovat ihmiset muuttaneet ristiritkien takia se on muutettu pakoksi , " tehkää kaikki kansat ,..." kun se on alkukäännöksen kautta mm. KJK 1776 , " tehkää kaikista kansosita minulle opetuslapsia opettamalla pitämään kaikki, mitä olen sanonut, " sen jälkeen ne kastetiin, jotka halusivat pysyä Jeesuksen opetuksissa.
      On järjen vastainen koko lapsena kastaminen , sillä kaste perustuu ensin tulleeseen uskoon ihmisen sydämessä. Jokainen valitsee itse, haluaako seurata Jeesusta ja kun haluaa ottaa Ristinsä, menee omin jaloin kasteelle. No sehän on tietysti romanttisempaa kastaa pieni lapsi joka synnistä mitään tiedä, kuin raavas mies , joka tultuaan syntiseksi raathtoo seurata Jeesusta ja ottaa RAAMATUN mukaisen kasteen, jotta hänne syntinen elämänsä pestäisiin pois,
      Kaste kun ei ole romantiikkaa, vaan Jeesukselle antautumista opissa ja elämässä.
      Ensin Usko sitten Kaste! sellaiset paimenet jotka alkavat uudelleen soittamaan ensiviulua luterlisten kanssa, ovta kuin epsty sika joka rypee rapakossa. Haureudesta on vaikea päästä eroon, myös hengellinen haureus saastuttaa koko taikinan. Kasteen vesittäminen on myös Jumlan Sanan väärentämistä ja näin hengellistä haareutta , se on muuten yhtä paha synti ja asia , kuin lihallinen heureus !!
      Paavali kysyi aina uskoon tulleilta oletteko saaneet kasteen, kun Pyhän Hengen ja jos olivat hän kysyi oletteko kastetut ja niin heidät kastettiin Jeesuksen nimeen. Tämäkin puoltaa sitä tosiasiaa , että ei ensin kastettu vaan kun olivat ottaneet ensin Jeesuksen Herrakseen ja tunnustaneet syntinsä, heidät upottamalla kastettiin Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen .
      On melkoinen vääntö ollut saada ihmiset uskomaan tämä pakotettu ´'palkka valhe'. Ei siis Kummallista, ettei sitä haluta muuttaa Raamatun mukaiseksi . Sillä kuinka moni olisi enää kirkon jäsen ? Miksi ihmiset eivät näe Raamatun Sanan totuutta ? Kasetista joista Paavali puhuu, oli Raamatun aikaan vaikka kuinka monia, mutta uskovien kastetta vastaan Paavali ei koskaan puhunut . Muita rituaalikasteita vastaan kylläkin, joista yksi on kirkon palvoma lapsikaste . Lapsi ei uudestuisynny kasteessa, se on taikuutta . Sillä Pyhä Henki vaikuttaa Uudestisyntymän , täyden ymmärryksen omaavassa ihmisessä . Lapsi on kadotuksen lapsi vasta kun hän ymmärtää , Julma sanoa niin. Jeesus Siunasi lapsia, ei kastanut . Aamen .

• >>Eikö lestoille ole vieläkään selvinnyt ettei vanhan liiton lakia enää ole? Vauva syntyy syntisenä ja kuoleekin saatuaan perisynnin jo sikiönä. Liha on lihaa, syntistä sellaista.>>

Vauvojen asiat eivät kiinnosta minua.

• Anonyymi

mutta jäälapissa oleva viinipullo kiinnostaa.

• Anonyymi

Raamatun mukaan kaikki kansat syntyvät Siionissa: "Mutta Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä". Sitä Korkein itse vahvana pitää. Herra luettelee, kirjoittaessaan kirjaan kansat: "Tämäkin on syntynyt siellä". Sela." (Ps. 87:6-7.) Siionissa syntyminen tarkoittaa uskovaisena syntymistä. On selvää, etteivät kaikki kansat synny tai ole syntyneet kristilliseen tai kristinuskoa edeltäneeseen juutalaiseen seurakuntaan.

• Anonyymi

Höh höh!!!! "Siionissa syntyminen tarkoittaa uskovaisena syntymistä"!!!!

Tuo täyttä puppua. Siionissa syntyminen tarkoittaa vain JUUTALAISIA jotka syntyvät luvatussa maassa, mutta kristinuskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä!
        Vauvat ovat vielä vattomuuden tilassa eikä heillä ole mitään uskoa.
        "Usko tulee kuulemisesta", eikä syntymisestä, joten uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh höh!!!! "Siionissa syntyminen tarkoittaa uskovaisena syntymistä"!!!!

Tuo täyttä puppua. Siionissa syntyminen tarkoittaa vain JUUTALAISIA jotka syntyvät luvatussa maassa, mutta kristinuskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä!
        Vauvat ovat vielä vattomuuden tilassa eikä heillä ole mitään uskoa.
        "Usko tulee kuulemisesta", eikä syntymisestä, joten uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa!

Raamatun mukaan Rahab, Baabel, Filistea, Tyyros ja Etiopia sekä ylipäätään kaikki kansat syntyvät Siionissa: "Minä mainitsen tunnustajikseni Rahabin ja Baabelin; katso, Filisteasta, Tyyrosta ja Etiopiasta minä mainitsen: Sekin on syntynyt siellä." Mutta Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä". Sitä Korkein itse vahvana pitää. Herra luettelee, kirjoittaessaan kirjaan kansat: "Tämäkin on syntynyt siellä". Sela." (Ps. 4-6.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan Rahab, Baabel, Filistea, Tyyros ja Etiopia sekä ylipäätään kaikki kansat syntyvät Siionissa: "Minä mainitsen tunnustajikseni Rahabin ja Baabelin; katso, Filisteasta, Tyyrosta ja Etiopiasta minä mainitsen: Sekin on syntynyt siellä." Mutta Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä". Sitä Korkein itse vahvana pitää. Herra luettelee, kirjoittaessaan kirjaan kansat: "Tämäkin on syntynyt siellä". Sela." (Ps. 4-6.)

ei hyvä taivahan isä näitä lestojen sepustuksia...syntyy siionissa... miksi t eette opiskele Raamattua j amiksi te ette uudestisynny koskaan vaan pysyttelette siinä kiikarimatkan päässä arkista, sisälle ette mene koskaan.

mikä estää hohoijaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei hyvä taivahan isä näitä lestojen sepustuksia...syntyy siionissa... miksi t eette opiskele Raamattua j amiksi te ette uudestisynny koskaan vaan pysyttelette siinä kiikarimatkan päässä arkista, sisälle ette mene koskaan.

mikä estää hohoijaa.

Just yritin selostaa sinulle psalmia 87. Kaikki ihmiset syntyvät Siionissa eli Jumalan lapsina. Voit itse käydä tarkastamassa, ettei se tapahdu missään fyysisessä paikassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just yritin selostaa sinulle psalmia 87. Kaikki ihmiset syntyvät Siionissa eli Jumalan lapsina. Voit itse käydä tarkastamassa, ettei se tapahdu missään fyysisessä paikassa.

Tuo pitää paikkansa: "Just yritin selostaa sinulle psalmia 87. Kaikki ihmiset syntyvät Siionissa eli Jumalan lapsina."

"Lapset ovat Herran lahja" mutta vauvojen uskosta Raamattu ei puhu mitään! Se on lestadiolainen keksintö, jolla puolustetaan vauvakastetta.
        "Usko tulee kuulemisesta", sanoo Jumalan sana ja siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa!
        Jumalan antamaa lahjaa ei tarvitse puhdistaa vedellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo pitää paikkansa: "Just yritin selostaa sinulle psalmia 87. Kaikki ihmiset syntyvät Siionissa eli Jumalan lapsina."

"Lapset ovat Herran lahja" mutta vauvojen uskosta Raamattu ei puhu mitään! Se on lestadiolainen keksintö, jolla puolustetaan vauvakastetta.
        "Usko tulee kuulemisesta", sanoo Jumalan sana ja siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa!

Lapsenusko on kristillinen käsite, jota ei vapaissa suunnissa tunnusteta. Vanhoissa kirkoissa ajatellaan virheellisesti lapsen saavan uskon kasteessa. Raamatun mukaan jo kastamattomat imeväiset uskovat, sillä Jeesus saa kiitoksensa heidän suustaan: "Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ne ihmeet, joita hän teki, ja lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin pojalle", niin he närkästyivät ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"" (Matt.21:15-16.) Imeväiset kiittävät Jeesusta kunnian taivaassa, vaikka heille ei ehtisi puhetaitoa kehittyä ennen kuolemaa!

Lapsia ei kasteta siksi, että he eivät pelastuisi ilman kastetta, vaan jotta he pysyisivät lapsenuskossaan. Kasteessa uskovaisten vanhempien lapsi otetaan ulkonaisen seurakunnan jäseneksi ja kastetaan armoliittoon sen uskon merkiksi, joka hänellä on jo ennen kastetta. Kasteessa puetaan mystisesti päälle Kristus, joka on kastevedessä läsnä.

On surullista, että monissa pakanallisissa uskoissa lapsia ei kasteta eikä kasvateta kristillisesti evankeliumilla hoitaen, minkä vuoksi useimmat lapset menettävät tekosyntien kautta lapsenuskonsa varttuessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsenusko on kristillinen käsite, jota ei vapaissa suunnissa tunnusteta. Vanhoissa kirkoissa ajatellaan virheellisesti lapsen saavan uskon kasteessa. Raamatun mukaan jo kastamattomat imeväiset uskovat, sillä Jeesus saa kiitoksensa heidän suustaan: "Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ne ihmeet, joita hän teki, ja lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin pojalle", niin he närkästyivät ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"" (Matt.21:15-16.) Imeväiset kiittävät Jeesusta kunnian taivaassa, vaikka heille ei ehtisi puhetaitoa kehittyä ennen kuolemaa!

Lapsia ei kasteta siksi, että he eivät pelastuisi ilman kastetta, vaan jotta he pysyisivät lapsenuskossaan. Kasteessa uskovaisten vanhempien lapsi otetaan ulkonaisen seurakunnan jäseneksi ja kastetaan armoliittoon sen uskon merkiksi, joka hänellä on jo ennen kastetta. Kasteessa puetaan mystisesti päälle Kristus, joka on kastevedessä läsnä.

On surullista, että monissa pakanallisissa uskoissa lapsia ei kasteta eikä kasvateta kristillisesti evankeliumilla hoitaen, minkä vuoksi useimmat lapset menettävät tekosyntien kautta lapsenuskonsa varttuessaan.

Täh: "Raamatun mukaan jo kastamattomat imeväiset uskovat, sillä Jeesus saa kiitoksensa heidän suustaan"????
        Raamattu ei tunne tuollaista "syntymäuskoa", vaan sana osoittaa selvästi, että "usko tulee kuulemisesta"!!!
        "Kuinka he voivat uskoa, ellei julisteta"!!!

Vauvojen kastaminen on pakanallinen tapa eikä Raamattu tunne sellaista seremoniaa.
        Tuo on kyllä täysin Sanan vastainen oppi, jota Raamattu ei tunne: " Kasteessa uskovaisten vanhempien lapsi otetaan ulkonaisen seurakunnan jäseneksi ja kastetaan armoliittoon sen uskon merkiksi, joka hänellä on jo ennen kastetta."

Tuollaista "armoliittoon kastamista" ei ole Raamatussa!
        Vauvakasteen puolustajien täytyy keksiä uusia oppeja, koska Raamatusta ei löydy tukea tuolle seremonialle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen mukaan kaikkein pienimmät uskovat, Matt. 18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Heprealaiskirjeen mukaan "ilman uskoa on mahdotoin kelvata (Jumalalle)" (Hepr. 11:6).

Jotta lapsikin voi pelastua, hänen on siis uskottava. Inhimillisellä viattomuudella ei pelastu: "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta on synti maailmaan tullut ja synnin kautta kuolema, niin on kuolema tullut kaikkein ihmisten päälle, että kaikki ovat syntiä tehneet." (Room. 5:12.) Paavali vielä alleviivaa perisynnin kadottavuutta puhuessaan niistä, jotka eivät ole tehneet syntiä "senkaltaisella ylitsekäymisellä kuin Adam" eli tekosynnein: "Vaan kuolema vallitsi Adamista Mosekseen asti niitäkin, jotka ei syntiä tehneet olleet senkaltaisella ylitsekäymisellä kuin Adam, joka on sen esikuva, joka jälkeen tuleva oli." (Room. 5:14.) Lopputuloksena on kuitenkin se, että Kristuksen ansion tähden lahjavanhurskaus on tullut kaikkien osaksi lapsenuskon kautta: "Niinkuin siis yhden synnin kautta on kadotus tullut kaikkein ihmisten päälle, niin on myös yhden vanhurskauden kautta elämän vanhurskaus tullut kaikkein ihmisten päälle." (Room. 5:18.) On surullista, että niin monet varttuessaan kasvavat syntien ja ylitsekäymisten kautta lapsenuskostaan pois.

• Mitä syntiä puhumaton ja liikkumaton vauva tekee, sitä ei raamattu tue.

• >>mutta jäälapissa oleva viinipullo kiinnostaa.>>

Vauvat eivät kiinnosta koska ei ole lapsia.

"Jäälaapissa" oleva viinipullo kiinnostaa koska sellaisen omistan.

• Anonyymi

Miksihän keskustelu tästä aiheesta ei kiinnosta lestadiolaisia?
        Onkohan se merkki siitä, että eivät itsekään usko oppiinsa vauvojen syntymäuskosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän keskustelu tästä aiheesta ei kiinnosta lestadiolaisia?
        Onkohan se merkki siitä, että eivät itsekään usko oppiinsa vauvojen syntymäuskosta?

Todennäköisemmin tällä palstalla on vain vähän vl:ia. Palstan vihapuhe on karkottanut vl:t.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      957
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      871
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      818
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe