Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voiko Console (F12) ikkunassa valjastaa näppäimelle tehtävän

Anonyymi

Onko se mahdollista valjastaa vaikka Page Right tai Page Left näppäimen suorittamaan jonkin tehtävän, vaikka avaamaan selaimessa uuden about:blank sivun.

8

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä löysin verkosta välttävän ohjeen tuohon (Page Right) ja (Page Left) onglmaan, mutta nyt olisi tarve tietää kuinka tuo sama tehdään (Ctrl Page Up⯅) ja (Ctrl Page Dn⯆) näppäinten kanssa.

      • Anonyymi

        Jos teet sen eventListenerillä, niin keyup-eventissä on ominaisuus ctrlKey, joka on joko true tai false. Tee toiminto vain jos, ctrlKey on true.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos teet sen eventListenerillä, niin keyup-eventissä on ominaisuus ctrlKey, joka on joko true tai false. Tee toiminto vain jos, ctrlKey on true.

        No minä tein tämmösen, joka aukasee mitä sattuun:

        document.addEventListener("keyup", o("about"));

        function o(url) {
        var win = window.open(url, '_blank');
        win.focus();
        };

        Miten sinä tuon tekisit?
        Se on liiankin automaattinen, kun "Console" editorissa painaa "Enter", niin se pomppaa heti minne sattuun ja siitä vielä puuttuu Ctrl osuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä tein tämmösen, joka aukasee mitä sattuun:

        document.addEventListener("keyup", o("about"));

        function o(url) {
        var win = window.open(url, '_blank');
        win.focus();
        };

        Miten sinä tuon tekisit?
        Se on liiankin automaattinen, kun "Console" editorissa painaa "Enter", niin se pomppaa heti minne sattuun ja siitä vielä puuttuu Ctrl osuus.

        Hiukan parani kun poistin tuosta o funktiosta tuon URL parametrin. Siirsin sen funktion sisälle. Nyt se odottaa näppäimen painallusta, mutta edelleenkin avaa vääriä sivuja, esimerkiksi vaikka iltalehden sivulla tehtynä avaa: https://www.iltalehti.fi/about sivun, enhän minä sinne ollut menossa.

        document.addEventListener("keyup", o);

        function o(url) {
        url="about";
        var win = window.open(url, '_blank');
        win.focus();
        };


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukan parani kun poistin tuosta o funktiosta tuon URL parametrin. Siirsin sen funktion sisälle. Nyt se odottaa näppäimen painallusta, mutta edelleenkin avaa vääriä sivuja, esimerkiksi vaikka iltalehden sivulla tehtynä avaa: https://www.iltalehti.fi/about sivun, enhän minä sinne ollut menossa.

        document.addEventListener("keyup", o);

        function o(url) {
        url="about";
        var win = window.open(url, '_blank');
        win.focus();
        };

        Juuri näin, eli addEventListener:ille annetaan itse funktio, eikä sen kutsusta palautettua arvoa. Tätä funktiota sitten kutsutaan callback:inä kun mitä tahansa näppäintä painetaan ja se saa tapahtumasta tietoja sisältävän even-olion parametrinään. Eli tekisin näin:

        document.addEventListener("keyup", o);

        function o(event) { //even-olio tulee tänne parametrinä kun o:ta kutsutaan (kun näppäintä on painettu)
        //Kysy event-oliolta, mitä näppäintä painettiin ja että oliko ctrl pohjassa
        if (event.keyCode===13 && event.ctrlKey ) { //enter on koodiltaan 13
        let url="about";
        var win = window.open(url, '_blank');
        win.focus();
        }
        };


        Ainakin Chromessa taitaa kyllä ctrl pgdn/up olla jo välilehdillä siirtymisen käytössä, joten se menee tuon listenerin edelle ilmeisesti. Mutta kokeile tuolla ctrl enterillä. Minulla tuo win.focus() ei kyllä tee mitään, vaan jäädään nykyiselle sivulle vaikka uusi välilehti aukeaakin. Mitens sen saisi tehtyä? Muuten, Ctrl T kyllä on jo olemassa uuden välilehden luomiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, eli addEventListener:ille annetaan itse funktio, eikä sen kutsusta palautettua arvoa. Tätä funktiota sitten kutsutaan callback:inä kun mitä tahansa näppäintä painetaan ja se saa tapahtumasta tietoja sisältävän even-olion parametrinään. Eli tekisin näin:

        document.addEventListener("keyup", o);

        function o(event) { //even-olio tulee tänne parametrinä kun o:ta kutsutaan (kun näppäintä on painettu)
        //Kysy event-oliolta, mitä näppäintä painettiin ja että oliko ctrl pohjassa
        if (event.keyCode===13 && event.ctrlKey ) { //enter on koodiltaan 13
        let url="about";
        var win = window.open(url, '_blank');
        win.focus();
        }
        };


        Ainakin Chromessa taitaa kyllä ctrl pgdn/up olla jo välilehdillä siirtymisen käytössä, joten se menee tuon listenerin edelle ilmeisesti. Mutta kokeile tuolla ctrl enterillä. Minulla tuo win.focus() ei kyllä tee mitään, vaan jäädään nykyiselle sivulle vaikka uusi välilehti aukeaakin. Mitens sen saisi tehtyä? Muuten, Ctrl T kyllä on jo olemassa uuden välilehden luomiseen.

        Ai niin, halusit about:blank sivun. Laita

        url = "about:blank";


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, eli addEventListener:ille annetaan itse funktio, eikä sen kutsusta palautettua arvoa. Tätä funktiota sitten kutsutaan callback:inä kun mitä tahansa näppäintä painetaan ja se saa tapahtumasta tietoja sisältävän even-olion parametrinään. Eli tekisin näin:

        document.addEventListener("keyup", o);

        function o(event) { //even-olio tulee tänne parametrinä kun o:ta kutsutaan (kun näppäintä on painettu)
        //Kysy event-oliolta, mitä näppäintä painettiin ja että oliko ctrl pohjassa
        if (event.keyCode===13 && event.ctrlKey ) { //enter on koodiltaan 13
        let url="about";
        var win = window.open(url, '_blank');
        win.focus();
        }
        };


        Ainakin Chromessa taitaa kyllä ctrl pgdn/up olla jo välilehdillä siirtymisen käytössä, joten se menee tuon listenerin edelle ilmeisesti. Mutta kokeile tuolla ctrl enterillä. Minulla tuo win.focus() ei kyllä tee mitään, vaan jäädään nykyiselle sivulle vaikka uusi välilehti aukeaakin. Mitens sen saisi tehtyä? Muuten, Ctrl T kyllä on jo olemassa uuden välilehden luomiseen.

        HYVÄ, oikein hyvä, ilmeiseti sen "Enter" näppäimen kanssa on myös jotain muita toimintoja jotka menee edelle, mutta pistin Ctrl Q ja sillä tuo toimii juuri niin kuin halusinkin.

        document.addEventListener("keyup", o);

        function o(event) {
        if (event.keyCode===81 && event.ctrlKey ) {
        let url="about:blank";
        var win = window.open(url, '_blank').focus();
        }
        };

        Hieno juttu, suuret kiitokset OPETTAJALLE.


    • Anonyymi

      Kun nyt huomasin että JavaScript ohjelmointikieli on sellainen, josta saa irti hyötyä jo hyvin olemattomilla perustaidoilla, olen päättänyt perehtyä siihen vähän paremmin, uskon että se aika ei mene hukkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe