Hurjastelijat

Anonyymi

Kyllä on tyhmyydellä täytetty ylinopeus kaahailijat. Ajokiellon lisäksi auto romuttamolle, oppisi olemaan kunnolla.

112

210

    Vastaukset

    • "Kaahaaminen" on varsin laaja käsite.

      Itse ymmärrän että kaahaaminen on päätöntä vähintään 50% yli nopeusrajoituksen ajamista, jonka aikana rikotaan muitakin liikennesääntöjä ja aiheutetaan vakavaa vaaraa muulle liikenteelle. Näiltä ilman muuta kortti pois, sakkoa ja uudelleen autokouluun.

      Joidenkin mielestä taas "kaahaamista" on jo se että joku ohittaa heidät kun he ajavat itse selvästi alle nopeusrajoituksen. Luultavasti suurimpia Kaahaaja-käsitteen laajentajia ovatkin juuri nämä nyssyttäjät jotka kavahtavat kaikkea muuta iikennettä ja tiellä liikkujia. Nämäkin pitäisi laittaa uudelleen autokouluun.

      • Kerroppa mitä lakia se nyssyttäjä rikkoo? Turha väittää kaikkien muidenkaan ajavan kovin paljoa alle rajoitusten ja jos ajavatkin on se heidän oma asia ja ihan sallittua. Mikä ihme joillakin on leikkiä yleisillä teillä ? Kaahaajan tunnistaa helposti. Ei noudata muitakaan sääntöjä liikenteessä. Näyttämisen halu ensisijaisena ja vähän todellisia ajokilometrejä takana!Usein vielä ajokortti kuivumassa mutta silti liikenteessä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mitä lakia se nyssyttäjä rikkoo? Turha väittää kaikkien muidenkaan ajavan kovin paljoa alle rajoitusten ja jos ajavatkin on se heidän oma asia ja ihan sallittua. Mikä ihme joillakin on leikkiä yleisillä teillä ? Kaahaajan tunnistaa helposti. Ei noudata muitakaan sääntöjä liikenteessä. Näyttämisen halu ensisijaisena ja vähän todellisia ajokilometrejä takana!Usein vielä ajokortti kuivumassa mutta silti liikenteessä!

        Karjalaisen naistoimittaja taannoisessa kolumnissaan hehkutti juuri kuinka hän tahallaan ajaa alle rajoitusten koska näin "kouluttaa kaahareita".
        No, toimittajan aivopieruun julkaistiin kansalaisen vastine tämän päivän karjalaisessa, täyttä asiaa, kannattaa lukea.

        Eihän toki 70 km/h 100:n alueella ajava lakia riko, valitettavasti, hänellä on oikeus ajaa paljonkin alle rajoituksen jos haluaa.
        Mutta jos joku haluaa ajaa 100:n alueella tuota sallittua 100 km/h niin kyllä hänelläkin on siihen oikeus. Ei hänkään syyllisty mihinkään lainrikkomukseen jos ohittaa tuon hitaammin ajavan nyssyttäjän.

        Jotkut nyssyttäjät tuntuvatkin katsovan että juuri heillä on oikeus määrätä liikennevirran nopeus ja kaikki heitä kovempaa ajavat ovat kaahareita.
        Vaikka nyssyttäjät eivät lakia ehkä rikokkaan, silti he itsekkäästi hidastavat liikennettä ottamatta muita tienkäyttäjiä huomioon.

        Puhdasta kiusantekoa liikenteessä, jonka lainlaatija toivottavasti tulevaisuudessa ottaa huomioon kun lakia päivitetään.
        Hyvään suuntaan on jo uudessa tieliikennelaissa tullut alinta sallittua ajonopeutta osoittava liikennemerkki, joka toivottavasti tulee laajempaan käyttöön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mitä lakia se nyssyttäjä rikkoo? Turha väittää kaikkien muidenkaan ajavan kovin paljoa alle rajoitusten ja jos ajavatkin on se heidän oma asia ja ihan sallittua. Mikä ihme joillakin on leikkiä yleisillä teillä ? Kaahaajan tunnistaa helposti. Ei noudata muitakaan sääntöjä liikenteessä. Näyttämisen halu ensisijaisena ja vähän todellisia ajokilometrejä takana!Usein vielä ajokortti kuivumassa mutta silti liikenteessä!

        Ministeri on kuulemma uusi nimi eräälle ruumiin aukolle.
        Työnnä siis se lakisi ministeriin ja opi ajamaan siten ettet haittaa muuta liikennettä, tai jos et uskalla ajaa muun liikenteen vauhtia niin jätä auto kotiin ja liiku bussilla, niissä on osaavat kuskit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Karjalaisen naistoimittaja taannoisessa kolumnissaan hehkutti juuri kuinka hän tahallaan ajaa alle rajoitusten koska näin "kouluttaa kaahareita".
        No, toimittajan aivopieruun julkaistiin kansalaisen vastine tämän päivän karjalaisessa, täyttä asiaa, kannattaa lukea.

        Eihän toki 70 km/h 100:n alueella ajava lakia riko, valitettavasti, hänellä on oikeus ajaa paljonkin alle rajoituksen jos haluaa.
        Mutta jos joku haluaa ajaa 100:n alueella tuota sallittua 100 km/h niin kyllä hänelläkin on siihen oikeus. Ei hänkään syyllisty mihinkään lainrikkomukseen jos ohittaa tuon hitaammin ajavan nyssyttäjän.

        Jotkut nyssyttäjät tuntuvatkin katsovan että juuri heillä on oikeus määrätä liikennevirran nopeus ja kaikki heitä kovempaa ajavat ovat kaahareita.
        Vaikka nyssyttäjät eivät lakia ehkä rikokkaan, silti he itsekkäästi hidastavat liikennettä ottamatta muita tienkäyttäjiä huomioon.

        Puhdasta kiusantekoa liikenteessä, jonka lainlaatija toivottavasti tulevaisuudessa ottaa huomioon kun lakia päivitetään.
        Hyvään suuntaan on jo uudessa tieliikennelaissa tullut alinta sallittua ajonopeutta osoittava liikennemerkki, joka toivottavasti tulee laajempaan käyttöön.

        Tyypillinen pohjois-karjalainen liikennetilanne maantiellä on sellainen, että jonon kärjessä on joku 60-85km/h vaihtelevalla nopeudella ajava nyssyttäjä ja hänen takanaan jumittaa keula kiinni edellä menevän takapuskurissa puolenkymmentä muuta jumittajaa, jotka syystä tai toisesta eivät uskalla, kykene tai halua ohittaa.

        Harmittavan usein nämä jumittajat tuppaavat olemaan lisäksi naisautoilijoita. Lienevätkö lisäksi vielä toimittajiakin, tiedä häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mitä lakia se nyssyttäjä rikkoo? Turha väittää kaikkien muidenkaan ajavan kovin paljoa alle rajoitusten ja jos ajavatkin on se heidän oma asia ja ihan sallittua. Mikä ihme joillakin on leikkiä yleisillä teillä ? Kaahaajan tunnistaa helposti. Ei noudata muitakaan sääntöjä liikenteessä. Näyttämisen halu ensisijaisena ja vähän todellisia ajokilometrejä takana!Usein vielä ajokortti kuivumassa mutta silti liikenteessä!

        Kerropa mitä lakia nyssyttäjän ohittaja rikkoo? Turha väittää kaikkien muidenkaan ajavan kovin paljoa yli rajoitusten ja jos ajavatkin on se heidän oma asia ja itsepä siitä sakot maksavat. Mikä ihme joillakin on leikkiä yleisillä teillä ? Nyssyttäjän tunnistaa helposti. Ei osaa muutenkaan ajaa liikenteessä. Liikenteen haittaamisen halu ensisijaisena ja vähän todellisia ajokilometrejä takana!Usein vielä ajokortti kymmeniä vuosia sitten tuurilla saatu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mitä lakia nyssyttäjän ohittaja rikkoo? Turha väittää kaikkien muidenkaan ajavan kovin paljoa yli rajoitusten ja jos ajavatkin on se heidän oma asia ja itsepä siitä sakot maksavat. Mikä ihme joillakin on leikkiä yleisillä teillä ? Nyssyttäjän tunnistaa helposti. Ei osaa muutenkaan ajaa liikenteessä. Liikenteen haittaamisen halu ensisijaisena ja vähän todellisia ajokilometrejä takana!Usein vielä ajokortti kymmeniä vuosia sitten tuurilla saatu!

        Useinkin hän ohittaa ylinopeudella! Toiseksi ei ole kenenkään oma asia ajaako aiheuttaen muille liikenteessäolijoille vaaraa! Kaikilla on yhtäläinen oikeus käyttää yleisiä teitä myös niillä jotka ajavat "nyssyttämällä". Tosin itse en kuulu niihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Useinkin hän ohittaa ylinopeudella! Toiseksi ei ole kenenkään oma asia ajaako aiheuttaen muille liikenteessäolijoille vaaraa! Kaikilla on yhtäläinen oikeus käyttää yleisiä teitä myös niillä jotka ajavat "nyssyttämällä". Tosin itse en kuulu niihin.

        Kuka ylinopeudesta on puhunut?
        Mitä ylinopeutta se on jos ohittaa 70 ajavan itse ajaen alle 100 tiellä jossa on satasen rajoitus?
        Kyse on siitä että nyssyttäjät haluavat määrätä vauhdin ja sieluun koskee joka kerta kun joku ei heidän vauhtiinsa tyydy vaan ohittaa heidät.
        Hyi kauheeta mitä kaahareita, kyllä nyt liikenne vaarantui...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ylinopeudesta on puhunut?
        Mitä ylinopeutta se on jos ohittaa 70 ajavan itse ajaen alle 100 tiellä jossa on satasen rajoitus?
        Kyse on siitä että nyssyttäjät haluavat määrätä vauhdin ja sieluun koskee joka kerta kun joku ei heidän vauhtiinsa tyydy vaan ohittaa heidät.
        Hyi kauheeta mitä kaahareita, kyllä nyt liikenne vaarantui...

        Nythän puhutaan nimenomaa ylinopeutta ajavista. Jotkut kutsuvat heitä kaahareiksi. Onko ymmärryksessä jotain häikkää? Eivät hitaammin ajavat toisten vauhtia tarkkaile kuten täällä nyt luullaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nythän puhutaan nimenomaa ylinopeutta ajavista. Jotkut kutsuvat heitä kaahareiksi. Onko ymmärryksessä jotain häikkää? Eivät hitaammin ajavat toisten vauhtia tarkkaile kuten täällä nyt luullaan?

        Nyssyttäjät juuri haluavat toisten vauhtia säädellä ja kontrolloida, hirveä loukkaus on jos joku ohittaa nyssyttäjän. Onko ymmärryksessä häikkää vai etkö tunne numeroita liikennemerkeissä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mitä lakia se nyssyttäjä rikkoo? Turha väittää kaikkien muidenkaan ajavan kovin paljoa alle rajoitusten ja jos ajavatkin on se heidän oma asia ja ihan sallittua. Mikä ihme joillakin on leikkiä yleisillä teillä ? Kaahaajan tunnistaa helposti. Ei noudata muitakaan sääntöjä liikenteessä. Näyttämisen halu ensisijaisena ja vähän todellisia ajokilometrejä takana!Usein vielä ajokortti kuivumassa mutta silti liikenteessä!

        Suomessa on helppoa olla idiootti, vaikka ei samalla rikkoisikaan mitään lakia.

        Nämä liikenteessä nyssyttäjät ovat yksi sellainen kansanryhmä, joka harmittavan ansiokkaasti käyttää tuota mahdollisuutta hyväkseen.

        Mistään leikistä ei ole kyse, jos pyrkii etenemään liikenteessä mahdollisimman nopeasti paikasta toiseen.

        Mitä nautintoa nämä nyssyttäjät saavat siitä, että onnistuvat keräämään mahdottoman pitkän ja tuskastuneen jonon muita autoilijoita taakseen?

        Miksi, miksi, miksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on helppoa olla idiootti, vaikka ei samalla rikkoisikaan mitään lakia.

        Nämä liikenteessä nyssyttäjät ovat yksi sellainen kansanryhmä, joka harmittavan ansiokkaasti käyttää tuota mahdollisuutta hyväkseen.

        Mistään leikistä ei ole kyse, jos pyrkii etenemään liikenteessä mahdollisimman nopeasti paikasta toiseen.

        Mitä nautintoa nämä nyssyttäjät saavat siitä, että onnistuvat keräämään mahdottoman pitkän ja tuskastuneen jonon muita autoilijoita taakseen?

        Miksi, miksi, miksi?

        Eiköhän suurempi nyssyttäjä ole se, joka ei pääse tästä huomattavasti "alinopeutta" ajavasta ohi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Useinkin hän ohittaa ylinopeudella! Toiseksi ei ole kenenkään oma asia ajaako aiheuttaen muille liikenteessäolijoille vaaraa! Kaikilla on yhtäläinen oikeus käyttää yleisiä teitä myös niillä jotka ajavat "nyssyttämällä". Tosin itse en kuulu niihin.

        Jätä poliisin hommat poliiseille ja koeta pysyä liikenteen tahdissa tai sitten pysy kotonasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Useinkin hän ohittaa ylinopeudella! Toiseksi ei ole kenenkään oma asia ajaako aiheuttaen muille liikenteessäolijoille vaaraa! Kaikilla on yhtäläinen oikeus käyttää yleisiä teitä myös niillä jotka ajavat "nyssyttämällä". Tosin itse en kuulu niihin.

        Ohitustarpeen aiheuttaa nyssyttäjä, ei suurinta sallittua nopeutta ajava.
        Onko ylivoimainen asia ymmärtää?
        Mutta eihän sitä muuten nyssyttäjä olisikaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän suurempi nyssyttäjä ole se, joka ei pääse tästä huomattavasti "alinopeutta" ajavasta ohi.

        Ja kun pääsee ohi, onkin jo kaahari, niinkö?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän suurempi nyssyttäjä ole se, joka ei pääse tästä huomattavasti "alinopeutta" ajavasta ohi.

        Nyssyttäjiä kumpikin, suuruudella ei niin väliä. Haittaavat liikennettä joka tapauksessa.

        Ihmeellistä on sekin, että miksi se takana ajava nyssyttäjä haluaa hinkata itsensä niin lähelle sitä edellä ajavaa, että muidenkin ohittaminen estyy?

        Mikä ihme siinä on, ettei voisi nyssyttää vähän kauempana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Karjalaisen naistoimittaja taannoisessa kolumnissaan hehkutti juuri kuinka hän tahallaan ajaa alle rajoitusten koska näin "kouluttaa kaahareita".
        No, toimittajan aivopieruun julkaistiin kansalaisen vastine tämän päivän karjalaisessa, täyttä asiaa, kannattaa lukea.

        Eihän toki 70 km/h 100:n alueella ajava lakia riko, valitettavasti, hänellä on oikeus ajaa paljonkin alle rajoituksen jos haluaa.
        Mutta jos joku haluaa ajaa 100:n alueella tuota sallittua 100 km/h niin kyllä hänelläkin on siihen oikeus. Ei hänkään syyllisty mihinkään lainrikkomukseen jos ohittaa tuon hitaammin ajavan nyssyttäjän.

        Jotkut nyssyttäjät tuntuvatkin katsovan että juuri heillä on oikeus määrätä liikennevirran nopeus ja kaikki heitä kovempaa ajavat ovat kaahareita.
        Vaikka nyssyttäjät eivät lakia ehkä rikokkaan, silti he itsekkäästi hidastavat liikennettä ottamatta muita tienkäyttäjiä huomioon.

        Puhdasta kiusantekoa liikenteessä, jonka lainlaatija toivottavasti tulevaisuudessa ottaa huomioon kun lakia päivitetään.
        Hyvään suuntaan on jo uudessa tieliikennelaissa tullut alinta sallittua ajonopeutta osoittava liikennemerkki, joka toivottavasti tulee laajempaan käyttöön.

        Eikös uudessa liikennelaissa voida sakottaa liikenteen hidastamisesta ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös uudessa liikennelaissa voida sakottaa liikenteen hidastamisesta ?

        Olisi todella tervetullutta, samoin kuin uuden lain mahdollistamat alinta sallittua ajonopeutta osoittavat merkitkin. Molemmat vaan rohkeasti laajempaan käyttöön!


    • "...hehkutti juuri kuinka hän tahallaan ajaa alle rajoitusten..."
      Mutta eikös lakikin määrää ajamaan alle nopeusrajoitusten? Vrt. suurin sallittu ajonopeus.
      Ei se esim. 100:n rajoitus tarkoita sitä, että nopeus saisi olla vaikkapa 105km/h:ssa. Sehän on jo ylinopeutta eli juuri sitä kaahaamista.

      • Opettele mieluummin ajamaan liikenteen mukaan äläkä viisastele p**kaa!
        Sitäpaitsi 105 voi ihan hyvin ajaa koska sakkoraja on 107, eli tilapäisestä ylityksestä ei rangaista. Mutta tokihan sinulle jo sellainen ylinopeus on kauhistus ja kaameaa kaahaamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele mieluummin ajamaan liikenteen mukaan äläkä viisastele p**kaa!
        Sitäpaitsi 105 voi ihan hyvin ajaa koska sakkoraja on 107, eli tilapäisestä ylityksestä ei rangaista. Mutta tokihan sinulle jo sellainen ylinopeus on kauhistus ja kaameaa kaahaamista.

        Joillekin se liikenteen mukaan ajaminen näyttää olevan sitä että kaikkien pitää ajaa sitä 107 km/h!!! Ota järki käteen niin loppuu tää vouhottaminen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin se liikenteen mukaan ajaminen näyttää olevan sitä että kaikkien pitää ajaa sitä 107 km/h!!! Ota järki käteen niin loppuu tää vouhottaminen!

        Aja sinä sitä mikä merkissä seisoo niin loppuu nyssyttäminen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aja sinä sitä mikä merkissä seisoo niin loppuu nyssyttäminen!

        Tiet ovat meitä kaikkia varten. Myös niitä hitaanpia varten. Jos rajoitus on 80 km/h tunnissa, niin vain hölmö lukee, että se on 100 km/t tunnissa. Antaa hölmöjen ajella vain kovempaa ja saada sakot, hehän ovat jonossa ensimmäisinä. Siellä nuorien ja menevien päässä lämpenee niin roimasti, että alakoulun opetukset numeroista unohtuvat ja kaasupoljin painautuu auton lattiaa kohti ja päässä sumenee. Me nönnöttäjät laskemme mielellämme teidät edelle, koska joudumme siivoamaan jäljet. Oletteko muuten lukeneet siitä uudesta kohdasta laissa, jossa kuljettajaa velvoitetaan huomioimaan myös vaaranpaikat ihan oma-alotteisesti, siis lapset ym. yllättävät kohteet? Ei auta enää sanoa, että ajoin niin kovaa, etten huomannut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele mieluummin ajamaan liikenteen mukaan äläkä viisastele p**kaa!
        Sitäpaitsi 105 voi ihan hyvin ajaa koska sakkoraja on 107, eli tilapäisestä ylityksestä ei rangaista. Mutta tokihan sinulle jo sellainen ylinopeus on kauhistus ja kaameaa kaahaamista.

        ", eli tilapäisestä ylityksestä ei rangaista"
        Mistä olet tämmöistä kuullut? Onko se jopa tieliikennelaissa vai omassa laissasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ", eli tilapäisestä ylityksestä ei rangaista"
        Mistä olet tämmöistä kuullut? Onko se jopa tieliikennelaissa vai omassa laissasi?

        Niet ponimaiko? Etkö itse ole kuullut että satasen tiellä sakko tulee vasta 107 nopeudesta?
        Käytännössä saa ajaa 109 kmh sillä poliisi vähentää -3 tutkalukemasta, jolloin huomioonotettava nopeus on 106 ja siitä saa vain huomautuksen.
        Noh, rangaistushan se tavallaan huomautuskin on, mutta ei tunnu missään. eikä vaikuta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niet ponimaiko? Etkö itse ole kuullut että satasen tiellä sakko tulee vasta 107 nopeudesta?
        Käytännössä saa ajaa 109 kmh sillä poliisi vähentää -3 tutkalukemasta, jolloin huomioonotettava nopeus on 106 ja siitä saa vain huomautuksen.
        Noh, rangaistushan se tavallaan huomautuskin on, mutta ei tunnu missään. eikä vaikuta mitään.

        Mutta tiesitkö, että 100n tiellä saa ajaa myös 100sta ilman, että sakotetaan? Kokeile, niin teen minäkin.


    • Mikä ihme siinä peltilehmässä on kun jotkut menevät johonkin ihme räikkös-moodiin kuskin pukille istuessaan ja alkaa melkoinen vouhkaminen siitä, että kuka nönnöttää edessä ja kuka myöhästyy jonkun sekunnin valojen vaihduttua? Kiilataan ja hiillostetaan, kuin pahimmat herhiläiset. Mikä ihme sekuntipeli teillä alkaa mielessänne vai ykköspallin shampanjaako te haluatte?

      Jos liikenne on mielestänne kisaa siitä, kuka on ensimmäisenä perillä suosittelen joukkoliikenteen palveluja tai peräti liikenteestä kokonaan luopumista.

      • Juuri näin. Unohtuu ennakointivelvollisuus, turvallinen ajoneuvon kuljettaminen ja ohje, että on kyettävä hallitsemaan ajoneuvo kaikissa liikennetilanteissa. Näiden ohjeiden huomioiminen koskee yhtä hyvin meitä nönnöttäjiä että niitä kiivaita kiilaajia ja riskinottajia, jotka luulevat, että elämä on ikuista. Liikenne on yhteispeliä, siitä voi nauttia antamalla toistenkin tehdä virheitä ja auttamalla toisia kiperissä tilanteissa löysäämällä omista oikeuksistaan. Kannattaa lukea uusi tieliikennelaki muualtakin kuin sen viidenkympin kohdalta. Myös sen viidenkympin käyttötarkoitus.


    • Hauskimpia on nää nynnyttäjät, jotka vilkuttelee valoja tai näyttää keskisormea, kun joku menee ohi :D

      • Ilo elää Karjalassa. Näillä tavoin voimme ilahduttaa teitä teiden kiitäjät, kun sentään vauhtinne ei ole niin kova, ettette ehtisi katsoa, että se on varmasti keskisormi. Voimmehan me kuitenkin vaikka peukuttaa hyvästä suorituksesta ohitustilanteessa. Valoilla vilkutetaan siksi, kun ilotulitusraketteja ei saa lähettää ilmoille liikkuvasta autosta ilosta ja mielihyvästä huolimatta. Valoristeykseen sitten rinnakkain yhtä aikaa ehtineinä, me nynnyttäjät teemme syvän kumarruksen, koska vielä näimme teidät siinä, vaikka monet tienvarsipuut ja siltarummut teitä viettelivät vauhdikkaan matkanne aikana. Ja kannattaa ajaa kovaa yksityisteillä, vaikka siellä olisi viralliset rajoitukset. Töppäykset ovat samaa luokkaa tuomioissa kuin yleisellä tiellä. Ja kova kuski on se, joka ajaa molemmilla satasta. Ja vielä kovempi se, joka uskaltaa näyttää kyläläisille, miten kovaa mennään ja montako hyppää tulijan alta tienvarsipenkalle ja ehkä sen yli. Me peukutetaan tällasille sankareille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilo elää Karjalassa. Näillä tavoin voimme ilahduttaa teitä teiden kiitäjät, kun sentään vauhtinne ei ole niin kova, ettette ehtisi katsoa, että se on varmasti keskisormi. Voimmehan me kuitenkin vaikka peukuttaa hyvästä suorituksesta ohitustilanteessa. Valoilla vilkutetaan siksi, kun ilotulitusraketteja ei saa lähettää ilmoille liikkuvasta autosta ilosta ja mielihyvästä huolimatta. Valoristeykseen sitten rinnakkain yhtä aikaa ehtineinä, me nynnyttäjät teemme syvän kumarruksen, koska vielä näimme teidät siinä, vaikka monet tienvarsipuut ja siltarummut teitä viettelivät vauhdikkaan matkanne aikana. Ja kannattaa ajaa kovaa yksityisteillä, vaikka siellä olisi viralliset rajoitukset. Töppäykset ovat samaa luokkaa tuomioissa kuin yleisellä tiellä. Ja kova kuski on se, joka ajaa molemmilla satasta. Ja vielä kovempi se, joka uskaltaa näyttää kyläläisille, miten kovaa mennään ja montako hyppää tulijan alta tienvarsipenkalle ja ehkä sen yli. Me peukutetaan tällasille sankareille.

        Kannattaa keskittyä ihan vaan siihen omaan ajosuoritukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa keskittyä ihan vaan siihen omaan ajosuoritukseen.

        Eihän täällä keskity kukaan omaan ajosuoritukseen. Toiset ne tekevät kiusaa ja härnäävät muita. Kukaan muu ei osaa yhtään mitään, ajavatkin perä edellä ja vielä näyttävät keskisormea. Hyi, kaikkia toisia, eivät ne anna keskittyä omaan ajamiseen, täytyy pakolla seurata, mitä muut tekevät ajaessaan.. Luetaanpa taas tulevan viikonlopun aviisit. Moneltako on pudonnut autosta pohja kiireessä? Löytyykö edes takaluukku? Pääasia on, että on edelle päästy ja saatu ajaa ainakin 107 km/t ilman sakkoja. Ja kortti pois kaikilta muilta, tämä on tärkein viesti tässä ketjussa jo useaan kertaan.


    • Kiusaamista se on jos 100 rajoitusalueella ajetaan 70-80.
      Sanotaan että on oikeus ajaa hitaasti, mutta niin on toisillakin oikeus ajaa sitä vauhtia kuin merkki osoittaa.
      Nynnyttäjät omivat oikeuden itselleen ja samalla estävät toisten oikeuksia.
      Mielestäni jos ei uskalla ajaa tielle säädettyä nopeutta, ei pitäisi ajaa ollenkaan.

      • 100:n alueella 70-80 km ajavista pääsee heittämällä ohi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        100:n alueella 70-80 km ajavista pääsee heittämällä ohi.

        Paitsi, kun niitä on puolenkymmentä peräkkäin noin 5m päässä toisistaan.

        Pohjois-Karjalan maanteillä tilanne on hyvin usein tuommoinen.


      • Hyvä ystävä: Kyse on suurimmasta sallitusta nopeudesta. Peltipoliisi ottaa huomioon huojennuksen, mutta tutkapoliisi lukee tutkaansa juuri niin kuin siinä lukee. Mistä tiedät, että joku tahallansa ajaa 70 km/t:ssa satasen alueella? Lue uusi tieliikennelaki. Jokaisen on hallittava ajoneuvonsa. Mitäs mieltä olet niistä, jotka ajavat autonsa väkijoukkoon, kun eivät erota kaasua jarrusta? Oliko riittävä vauhti? Kukaan ei ota sinulta oikeutta ohittaa hitaanpaa ajoneuvoa, joka ihan oikeasta syystä ajaa hiljempaa kuin sinä itse. Kenellekään ei voi järjestää koko tietä ilman muuta liikennettä, että uskallettaisiin ohittaa hitaampia. Näin se vain menee. Kaikilla on oikeus käyttää yleisiä teitä lain suomin edellytyksin. Jokainen voi rakennuttaa omalle maalleen kiitotien, jota ei käytä nönnöttäjät. Siinä sitten ajaa Helsingistä Ivaloon yksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ystävä: Kyse on suurimmasta sallitusta nopeudesta. Peltipoliisi ottaa huomioon huojennuksen, mutta tutkapoliisi lukee tutkaansa juuri niin kuin siinä lukee. Mistä tiedät, että joku tahallansa ajaa 70 km/t:ssa satasen alueella? Lue uusi tieliikennelaki. Jokaisen on hallittava ajoneuvonsa. Mitäs mieltä olet niistä, jotka ajavat autonsa väkijoukkoon, kun eivät erota kaasua jarrusta? Oliko riittävä vauhti? Kukaan ei ota sinulta oikeutta ohittaa hitaanpaa ajoneuvoa, joka ihan oikeasta syystä ajaa hiljempaa kuin sinä itse. Kenellekään ei voi järjestää koko tietä ilman muuta liikennettä, että uskallettaisiin ohittaa hitaampia. Näin se vain menee. Kaikilla on oikeus käyttää yleisiä teitä lain suomin edellytyksin. Jokainen voi rakennuttaa omalle maalleen kiitotien, jota ei käytä nönnöttäjät. Siinä sitten ajaa Helsingistä Ivaloon yksin.

        Nönnöttäjille ne nönnötyskaistat pitää rakentaa niiden omille maille että saavat oikein nönnöttää eikä ole ohi pyrkijöitä. Ihme terroristeja saatana kun estävät tahallaan muiden liikkumista kun eivät hallitse autoaan ja muutenkin liikenne pelottaa. Miten ovat edes ajokortin saaneet? Varmaan arpajaisista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ystävä: Kyse on suurimmasta sallitusta nopeudesta. Peltipoliisi ottaa huomioon huojennuksen, mutta tutkapoliisi lukee tutkaansa juuri niin kuin siinä lukee. Mistä tiedät, että joku tahallansa ajaa 70 km/t:ssa satasen alueella? Lue uusi tieliikennelaki. Jokaisen on hallittava ajoneuvonsa. Mitäs mieltä olet niistä, jotka ajavat autonsa väkijoukkoon, kun eivät erota kaasua jarrusta? Oliko riittävä vauhti? Kukaan ei ota sinulta oikeutta ohittaa hitaanpaa ajoneuvoa, joka ihan oikeasta syystä ajaa hiljempaa kuin sinä itse. Kenellekään ei voi järjestää koko tietä ilman muuta liikennettä, että uskallettaisiin ohittaa hitaampia. Näin se vain menee. Kaikilla on oikeus käyttää yleisiä teitä lain suomin edellytyksin. Jokainen voi rakennuttaa omalle maalleen kiitotien, jota ei käytä nönnöttäjät. Siinä sitten ajaa Helsingistä Ivaloon yksin.

        "Peltipoliisi ottaa huomioon huojennuksen, mutta tutkapoliisi lukee tutkaansa juuri niin kuin siinä lukee."

        Poliisi tekee kaikkien laitteidensa lukemista -3 varmuusvähennyksen, niin tutka- kuin telkänpöttölukemistakin.

        Muutenkin sinun tietosi ja näkemyksesi liikenteestä ja sen sujuvuudesta tuntuu olevan samaa tasoa kuin tuo tietämyksesi varmusvähennyksistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Peltipoliisi ottaa huomioon huojennuksen, mutta tutkapoliisi lukee tutkaansa juuri niin kuin siinä lukee."

        Poliisi tekee kaikkien laitteidensa lukemista -3 varmuusvähennyksen, niin tutka- kuin telkänpöttölukemistakin.

        Muutenkin sinun tietosi ja näkemyksesi liikenteestä ja sen sujuvuudesta tuntuu olevan samaa tasoa kuin tuo tietämyksesi varmusvähennyksistä.

        Kiva, kiitos palautteesta ja arvioinnista. Pidetään mielessä. Ehkäpä tapaamme asian merkeissä. Nyt sitten voitte aloittaa kohteen haukkumisen ihan luvan perästä. Se helpottaa.


      • Ei taida olla millekään tielle säädetty nopeudeksi 100 km/h.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, kiitos palautteesta ja arvioinnista. Pidetään mielessä. Ehkäpä tapaamme asian merkeissä. Nyt sitten voitte aloittaa kohteen haukkumisen ihan luvan perästä. Se helpottaa.

        Tuskinpa tapaan asian merkeissä ainakaan sinua kansalaispoliisia.
        Oikean poliisin voin kyllä tavata mutta hän toimii lain ja vallitsevan käytännön mukaan, ei suinkaan sinun fantasioidesi mukaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla millekään tielle säädetty nopeudeksi 100 km/h.

        Houruko olet? Monellekin tielle on säädetty ylimmäksi nopeudeksi 100 kmh...
        Jos et uskalla ajaa liikenteen vauhtia niin pysypä kotona ettet ole muiden jaloissa liikennettä estämässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa tapaan asian merkeissä ainakaan sinua kansalaispoliisia.
        Oikean poliisin voin kyllä tavata mutta hän toimii lain ja vallitsevan käytännön mukaan, ei suinkaan sinun fantasioidesi mukaisesti.

        Naulan kantaan. Fantasiani on juuri poliisi. Poliisihan ei voi asettua sinun puolellesi eikä minun puolelleni, koska hänen täytyy toimia tasavertaisesti kaikkia kansalaisia kohtaan. Ns. kansalaispoliisina voi toimia vähän huterosti, vaikkapa juuri näin, kuten täällä kymmenet kirjoittajat toimivat. Eihän tämä nyt vain sinun päivääsi pilaa? Eihän?


    • Noinkin harvaan asuttu maa kuin suomi. Melko törppöjä "ajelijoita" suurin osa liikenteessä. Puhelinta läträten ei nähdä eikä kuulla mitään ja liikennesäännöistä ei tietoakaan. Puskurissa roikkuvia törppöjä kyllä riittää vaikka ajaisi 150 50.n alueella. Vissiin tarttunut ruotsalaisperäinen käytös pääosin miesten väliltä. Itse ajan aina tilanteen mukaan, muun liikenteen huomioiden. Jos mahdollista mun ajokki liikkuu siellä sallitussa lukemissa ja jos muutkin noudattaisi ihan aikuisten oikeasti tiekohtaisia rajoituksia niin ei olisi mitään tarvetta roikkua metrin päässä takana. Mutta kyseisillä "Ajelijoilla" on "kiire" Ei minnekkään mutta korvien välissä on se hinku että kun vielä tuosta ehtisi ohi. Ja loppupeleissä voittaa 15 sekuntia- ehkä minuutin koko matkaa ajatellen. Yksikään kyseisitä ajelijoista ei koskaan ole kertonut kuinka sitten käyttää tehokkaasti sen matka-ajassa säästämänsä 15-50 sekuntia. Ymmärrän kyllä jos jostain syystä (tosi harvoin) ajan alle suurimman sallitun ja joku ajelija ohittaa. Menköön. Tämän päivän ratin takana istujia ei juurikaan voi miksikään autoilijaksi kutsua juuri tietynlaisen käytöksen takia. Autoilija on se joka ottaa muun liikenteen huomioon, kuljettaa ajoneuvoaan sääntöjen ja rajoitusten mukaan turvallisesti. Minulla ei henkilökohtaisesti ole käyttöä 15-50 sekunnin aikavoitoille eikä edes 2-5 minuutin aikavoitto merkitse mitään. Olen lähtenyt Ajoissa. Olen perillä myös silloin kun on tarkoitus. En aja kilpaa kellon kanssa. Mutta kertokaa nyt te jotka sitä minimaalista aikavoittoa haette että kuinka te käytätte sen.

      • HIenoa! Moikkaan, kun näen vastuullisen kuskin.


      • Mitähän se kelleen kuuluu mihin jollakin toisella on kiire? Vieläkö sitä pitäisi pysähtyä nyssyttäjälle selittämään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän se kelleen kuuluu mihin jollakin toisella on kiire? Vieläkö sitä pitäisi pysähtyä nyssyttäjälle selittämään?

        Ne jotka ajaa Olosuhteiden mukaan ei ole mitään nyssyttäjiä. Olosuhteiden mukaan ajavat ovat autoilijoita jotka Ottaa huomioon Olosuhteet ja toiset.
        Itseasiassa jos ajatellaan tarkemmin niin siihen ns Ylinopeuteen ei todellakaan ole tarvetta muulloin kuin jos on pakko viedä vaikka joku omainen lääkärille jonkun onnettomuuden takia ja sekin vain jos ei olisi sairaskuljetusta saatavissa tarpeeksi nopeasti.
        Onhan se tosiasiassa itsestä kiinni jos ei osaa/halua lähteä ajoissa. Joskus riittää kun lähtee 5 tai 10 minuuttia aiemmin liikkeelle. Sen pystyy kyllä jokainen tekemään jos haluaa. Ei ole itselle tullut vastaan vielä yhtään kertaa sellaista estettä että mm matka-aikoja ei voi sovittaa niin että pystyy liikkumaan asiallisesti. Miettikääpä Ylinopeusnyssyttäjät esim rekkakuskia joka on menossa 1500 km.n päähän. Auto kulkee sen tietyn nopeuden Matka-aika ja tauot on pakko laskea ja usein perillä on oltava todella tiettyyn aikaan. On vähän eri asia mennä tullainen matka aikataulussa kuin nyssyttäjän työmatka 15--50 km.Laskekaapa ihan huvikseen 50 km.n työmatka ajamalla 80 km/h ja 100 km/h. Akavoitto ei todella ole iso.ja se keskinopeus ei kuitenkaan ole se 100 km/h vaan jää alle sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka ajaa Olosuhteiden mukaan ei ole mitään nyssyttäjiä. Olosuhteiden mukaan ajavat ovat autoilijoita jotka Ottaa huomioon Olosuhteet ja toiset.
        Itseasiassa jos ajatellaan tarkemmin niin siihen ns Ylinopeuteen ei todellakaan ole tarvetta muulloin kuin jos on pakko viedä vaikka joku omainen lääkärille jonkun onnettomuuden takia ja sekin vain jos ei olisi sairaskuljetusta saatavissa tarpeeksi nopeasti.
        Onhan se tosiasiassa itsestä kiinni jos ei osaa/halua lähteä ajoissa. Joskus riittää kun lähtee 5 tai 10 minuuttia aiemmin liikkeelle. Sen pystyy kyllä jokainen tekemään jos haluaa. Ei ole itselle tullut vastaan vielä yhtään kertaa sellaista estettä että mm matka-aikoja ei voi sovittaa niin että pystyy liikkumaan asiallisesti. Miettikääpä Ylinopeusnyssyttäjät esim rekkakuskia joka on menossa 1500 km.n päähän. Auto kulkee sen tietyn nopeuden Matka-aika ja tauot on pakko laskea ja usein perillä on oltava todella tiettyyn aikaan. On vähän eri asia mennä tullainen matka aikataulussa kuin nyssyttäjän työmatka 15--50 km.Laskekaapa ihan huvikseen 50 km.n työmatka ajamalla 80 km/h ja 100 km/h. Akavoitto ei todella ole iso.ja se keskinopeus ei kuitenkaan ole se 100 km/h vaan jää alle sen.

        Suomen teillä on hyvin harvoin sellaisia olosuhteita jolloin joutuisi ajamaan 20-30 alle rajoituksen. Ihan turhaa hurskastella ja puolustella omaa kykenemättömyyttään liikenteessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka ajaa Olosuhteiden mukaan ei ole mitään nyssyttäjiä. Olosuhteiden mukaan ajavat ovat autoilijoita jotka Ottaa huomioon Olosuhteet ja toiset.
        Itseasiassa jos ajatellaan tarkemmin niin siihen ns Ylinopeuteen ei todellakaan ole tarvetta muulloin kuin jos on pakko viedä vaikka joku omainen lääkärille jonkun onnettomuuden takia ja sekin vain jos ei olisi sairaskuljetusta saatavissa tarpeeksi nopeasti.
        Onhan se tosiasiassa itsestä kiinni jos ei osaa/halua lähteä ajoissa. Joskus riittää kun lähtee 5 tai 10 minuuttia aiemmin liikkeelle. Sen pystyy kyllä jokainen tekemään jos haluaa. Ei ole itselle tullut vastaan vielä yhtään kertaa sellaista estettä että mm matka-aikoja ei voi sovittaa niin että pystyy liikkumaan asiallisesti. Miettikääpä Ylinopeusnyssyttäjät esim rekkakuskia joka on menossa 1500 km.n päähän. Auto kulkee sen tietyn nopeuden Matka-aika ja tauot on pakko laskea ja usein perillä on oltava todella tiettyyn aikaan. On vähän eri asia mennä tullainen matka aikataulussa kuin nyssyttäjän työmatka 15--50 km.Laskekaapa ihan huvikseen 50 km.n työmatka ajamalla 80 km/h ja 100 km/h. Akavoitto ei todella ole iso.ja se keskinopeus ei kuitenkaan ole se 100 km/h vaan jää alle sen.

        Laskepa sinä matka-aikojasi siinä nyssytellessäsi.
        Toivottavasti kerkiät nimeämään kaahareiksi myös sinut ohittavat normaalit tienkäyttäjät.


    • Kymppi on aina itsellä vähintään ylinopeutta näin liikenne sujuu joustavasti. Harmi vaan, että Joensuu on täynnä tötteröitä, jotka eivät uskalla edes ajaa rajoitusten mukaista nopeutta vaan paljon hitaampaa. Näiltä töröiltä joutaa kortti ottaa pois. Ketään ei haittaa nää järkevät, jotka ajavat ylinopeutta.

      • Mitäpä luulet keneltä on useammin lähtenyt ajokortti: ylinopeutta ajavilta vai rajoituksia hiljemmin ajavilta?


      • Järkevä ei aja ylinopeutta eli lujempaa kuin laki sallii. Se vaan on joka tapauksessa totuus. Sitä paitsi kun lähtee ajoissa ei ole koskaan niin kiire että tarvitsisi ajaa kovempaa kuin tiekohtainen rajoitus sallii ja Järkevä kuljettaja ajaa Aina Olosuhteiden mukaan myös joskus hiljempaa kuin mitä tiekohtainen rajoitus kertoo. Jos liikenne ja keliolosuhteet yleensä sallii on tietenkin se suht normaali ajonopeus se mitä se liikennemerkki kertoo. Jos sit joku ajaa hiljempaa niin siitä yleensä pääsee ohi kyllä viimeistään pikku hetken päästä. Ihan turha itkeä jos joutuu hiukan päästää sitä bensiini/dieselpoljinta jaottamaan huomioon olosuhteet.
        Itsellä on noita kilometrejä takana sen verran paljon että nykyisin istun joskus mielellään myös kartturin penkillä. Mun työmatkat ovat olleet vuosien varrella pitkiä 200-1400km näissä pohjoismaissa. En ole myöhästynyt 40 vuoden aikana edes 10 kertaa sieltä minne olen ollut menossa. Omien korvien välistä löytyy ne asenteet. En moiti ketään enkä välitä miten kukin ajaa. Sen verran sanoisin että noista myöhästymisistä 1 kerta on johtunut liikenteestä. Ensin kolaripaikalla mentiin tosi hitaasti ja sitten oli joku tietyö joka sumputti 4 kaistalle autoja Tukholmassa. Mentiin 3 km.n matka 45 minuuttia. Olin myöhässä 25 minuuttia. Että se siitä kiireestä ja olin tulossa kuitenkin 340 km.n päästä.Tukholmassa sentään on melkoisesti liikennettä verrattuna suomeen.Suomesta ei löydy sellaisia ruuhkia koskaan. En ole koskaan tarvinnut ajaa juurikaan kovempaa kuin mitä laki sallii. Varaamalla aikaa, lähtemällä ajoissa ehtii aina eikä ole kiire. Naurettavin selitys myöhästymisiin; Sanoin usein myöhästyvälle työkaverille että lähde aiemmin. Ei kuulemma ehdi nukkua. Sanoin sit että mee nukkumaan aiemmin. Sitten ei ehdi kattoo telkkuu. Eli itsestähän noi jutut on todella kiinni ja jokaisen omista asenteista. Sanoisin että ei todella kannata itkeä sitä jos joku ei halua/voi jostain syystä ajaa juuri sakkorajoilla. Minusta ja monista muistakin Ammattiautilijoista se on suht lapsellista. Hitaammista on aina päässyt ihan asiallisesti ohi.jollain 5-20 km.n matkalla ei todella voita aikaa juurikaan mitään ajamalla 10-20 km yli. Se on todella minimaalista. Eri juttu jos on työmatkaa 1400 km ja jos sit pystyisi ajamaan koko ajan jotain 140-160 km/h niin voitais jonkun pikku kahvi paussin.Käytännössä se on kuitenkin mahdotonta . Sitä ei vaan näy monikaan osaavan laskea. Se keskinopeus jää kuitenkin silläkin matkalla paljon alle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järkevä ei aja ylinopeutta eli lujempaa kuin laki sallii. Se vaan on joka tapauksessa totuus. Sitä paitsi kun lähtee ajoissa ei ole koskaan niin kiire että tarvitsisi ajaa kovempaa kuin tiekohtainen rajoitus sallii ja Järkevä kuljettaja ajaa Aina Olosuhteiden mukaan myös joskus hiljempaa kuin mitä tiekohtainen rajoitus kertoo. Jos liikenne ja keliolosuhteet yleensä sallii on tietenkin se suht normaali ajonopeus se mitä se liikennemerkki kertoo. Jos sit joku ajaa hiljempaa niin siitä yleensä pääsee ohi kyllä viimeistään pikku hetken päästä. Ihan turha itkeä jos joutuu hiukan päästää sitä bensiini/dieselpoljinta jaottamaan huomioon olosuhteet.
        Itsellä on noita kilometrejä takana sen verran paljon että nykyisin istun joskus mielellään myös kartturin penkillä. Mun työmatkat ovat olleet vuosien varrella pitkiä 200-1400km näissä pohjoismaissa. En ole myöhästynyt 40 vuoden aikana edes 10 kertaa sieltä minne olen ollut menossa. Omien korvien välistä löytyy ne asenteet. En moiti ketään enkä välitä miten kukin ajaa. Sen verran sanoisin että noista myöhästymisistä 1 kerta on johtunut liikenteestä. Ensin kolaripaikalla mentiin tosi hitaasti ja sitten oli joku tietyö joka sumputti 4 kaistalle autoja Tukholmassa. Mentiin 3 km.n matka 45 minuuttia. Olin myöhässä 25 minuuttia. Että se siitä kiireestä ja olin tulossa kuitenkin 340 km.n päästä.Tukholmassa sentään on melkoisesti liikennettä verrattuna suomeen.Suomesta ei löydy sellaisia ruuhkia koskaan. En ole koskaan tarvinnut ajaa juurikaan kovempaa kuin mitä laki sallii. Varaamalla aikaa, lähtemällä ajoissa ehtii aina eikä ole kiire. Naurettavin selitys myöhästymisiin; Sanoin usein myöhästyvälle työkaverille että lähde aiemmin. Ei kuulemma ehdi nukkua. Sanoin sit että mee nukkumaan aiemmin. Sitten ei ehdi kattoo telkkuu. Eli itsestähän noi jutut on todella kiinni ja jokaisen omista asenteista. Sanoisin että ei todella kannata itkeä sitä jos joku ei halua/voi jostain syystä ajaa juuri sakkorajoilla. Minusta ja monista muistakin Ammattiautilijoista se on suht lapsellista. Hitaammista on aina päässyt ihan asiallisesti ohi.jollain 5-20 km.n matkalla ei todella voita aikaa juurikaan mitään ajamalla 10-20 km yli. Se on todella minimaalista. Eri juttu jos on työmatkaa 1400 km ja jos sit pystyisi ajamaan koko ajan jotain 140-160 km/h niin voitais jonkun pikku kahvi paussin.Käytännössä se on kuitenkin mahdotonta . Sitä ei vaan näy monikaan osaavan laskea. Se keskinopeus jää kuitenkin silläkin matkalla paljon alle.

        Ihan täyttä asiaa toi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä luulet keneltä on useammin lähtenyt ajokortti: ylinopeutta ajavilta vai rajoituksia hiljemmin ajavilta?

        Uusi tieliikennelaki toi jo käyttöön alimman sallitun nopeuden liikennemerkin.
        Toivottavasti seuraavassa lakiuudistuksessa tehdään rangaistavaksi myös nopeusrajoituksen alitukset samalla asteikolla kuin ylityksetkin.
        Pysyisivät tumpelot poissa liikenteestä ja liikenne sujuisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä luulet keneltä on useammin lähtenyt ajokortti: ylinopeutta ajavilta vai rajoituksia hiljemmin ajavilta?

        Noh, laki on nyt mikä on mutta sekin ajan kanssa uudistuu...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä luulet keneltä on useammin lähtenyt ajokortti: ylinopeutta ajavilta vai rajoituksia hiljemmin ajavilta?

        Kympin ylinopeudesta tuskin korttia viedään. Poliisit ajanut monesti vastaan kun ajan 10-15 kmh ylinopeutta, eipä ole kertaakaan pysäytetty. Ja hyvä näin yritän näin toimimalla sujuvoittaa liikennettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä luulet keneltä on useammin lähtenyt ajokortti: ylinopeutta ajavilta vai rajoituksia hiljemmin ajavilta?

        No eipä lähde kortti vielä +9 ajavilta, niin että voit ihan rauhassa ajaa sitä vauhtia kuin merkki näyttää.


    • Ajelin tässä etelä-Suomessa päin ja kameratolppa välähti kohdallani. Pian tuli kirje kotiin , jossa oli huomautus ylinopeudestani. Olin ajanut 80-alueella 83 km/h:ssa.
      Tästä lähtien ajan siis rauhallisemmin. Ajathan sinäkin?

      • Huomautus? So what? Olisit saanut ajaa tutkanopeutta 109 etkä silti olisi saanut kuin huomatuksen koska -3...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomautus? So what? Olisit saanut ajaa tutkanopeutta 109 etkä silti olisi saanut kuin huomatuksen koska -3...

        Juuri tällaista pelleilyä nopeuden kanssa välttelen ja kiinnitän huomioni muuhun, kuin juuri siinä rajoilla taiteiluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tällaista pelleilyä nopeuden kanssa välttelen ja kiinnitän huomioni muuhun, kuin juuri siinä rajoilla taiteiluun.

        Kuten liikenteen tukkona olemiseenko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tällaista pelleilyä nopeuden kanssa välttelen ja kiinnitän huomioni muuhun, kuin juuri siinä rajoilla taiteiluun.

        Niin, kiinnität huomiosi muitten autoilijoiden kyttäämiseen. Kotona varmaan kyttäät naapureita. Tyypillinen nynnyttäjä :D


    • Nooo...oooh: Jos esimerkiksi ajan juuri sitä sakotusrajaa niin, ettei poliisi vielä reagoi, niin miksi sivutieltä ohimenoani odotteleva auto on pian kannassani? Kertokaas limitti-miehet miksi?
      Onko syy sama, kun useampi vuosikymmen sitten kävin paikallisissa baareissa iltaa istumassa ja neitoset kipittivät yhdessä hihitellen sinne pisupaikkoihin. Hekään eivät menneet yksin, vaan aina oli joku nais-seuralainen mukana syystä tai toisesta. Onko sama ujostelu vallalla myös autoilevilla miehillä, ettei yksin uskalla ajella, vaan pitää ajaa ylinopeutta päästäkseen pelottavasta yksinäisyydestä?
      Teitä perzkärpäsiä on varmaan nytkin lukemassa tätä kirjoitusta, joten vastauksia, kiitos.

    • Ylinopeus alle 60 km/h rajoitusalueella:
      1 km/h - 10 km/h - 100 euron liikennevirhemaksu

      Ylinopeus yli 60 km/h rajoitusalueella:
      1 km/h - 10 km/h - 70 euron liikennevirhemaksu

      Laskeskelkaa ja kyttäilkää te vain niitä sakotusrajoja ja liukumianne. Minun ei tarvitse laskeskella, sillä ajan rajoitusten mukaan. Olin sitten mielestänne tulppa tai tulpan reikä, eipä paljoa mielipiteenne hetkauta.
      Se on wroom-wroom...

      • Nynnyttäjille hitaan ajoneuvon kolmio persiiseen :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nynnyttäjille hitaan ajoneuvon kolmio persiiseen :D

        Älä vain sano, että sinua kiinnostavat nyt jo nynnyttäjien persiitkin...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä vain sano, että sinua kiinnostavat nyt jo nynnyttäjien persiitkin...?

        Hi, hi, siitäs sait! Tultiin asian ytimeen.


      • Mistäs nuo "faktat" vetäisit? Vissiin omasta mielikuvituksestasi joka kipeästi kaipaisi lääkärinhoitoa...
        Mutta pylly pois tyynyltä, poliisilla on oma käytäntönsä koska he eivät vain kertakaikkiaan ehdi/pysty/voi kirjoittaa sakkoa jokaisesta 1-10 km ylityksestä.
        Käytäntö onkin että rikesakko tulee vasta 7 km ylityksestä yli 60 alueella. Tutka/kameralukemasta vähennetään aina -3, eli 69/89/109 voi ajella ilman sakon pelkoa.
        Että wroom-wroom vaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nynnyttäjille hitaan ajoneuvon kolmio persiiseen :D

        Vanha 80-lätkä takaikkunaan nyssyttäjille. Se kuvaa hyvin heidän ajotaitoaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä vain sano, että sinua kiinnostavat nyt jo nynnyttäjien persiitkin...?

        No mikäs...? Persiithän kiinnostaa aina!



      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs nuo "faktat" vetäisit? Vissiin omasta mielikuvituksestasi joka kipeästi kaipaisi lääkärinhoitoa...
        Mutta pylly pois tyynyltä, poliisilla on oma käytäntönsä koska he eivät vain kertakaikkiaan ehdi/pysty/voi kirjoittaa sakkoa jokaisesta 1-10 km ylityksestä.
        Käytäntö onkin että rikesakko tulee vasta 7 km ylityksestä yli 60 alueella. Tutka/kameralukemasta vähennetään aina -3, eli 69/89/109 voi ajella ilman sakon pelkoa.
        Että wroom-wroom vaan!

        Luuletko tosiaankin, että laskeskelisin ajaessani kaiken maailman sakotusrajoja tai liukumia? Ehei, se on sinun kaltaistesi reikäpäitten hommaa.
        Ajan vast edeskin rajoitusten mukaan välittämättä sinun "kiireestäsi". Joten mukavia laskutuokioita sinulle vaan. Määrittelen itse oman kaasujalkani asennon ja jos koet nopeusrajoituksia noudattavan ajotapani häiriöksi, niin ainahan voit soittaa poliisin paikalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs...? Persiithän kiinnostaa aina!

        Nynnyttäjistä synnyttäjiin. Niin se aina pusikon kautta käy kiitäjän tie. Ilmankos siinä perstuntumassa tuntuvat viihtyvän, eikä kukaan aja ohi. Luulin, etteivät uskalla ohittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaankin, että laskeskelisin ajaessani kaiken maailman sakotusrajoja tai liukumia? Ehei, se on sinun kaltaistesi reikäpäitten hommaa.
        Ajan vast edeskin rajoitusten mukaan välittämättä sinun "kiireestäsi". Joten mukavia laskutuokioita sinulle vaan. Määrittelen itse oman kaasujalkani asennon ja jos koet nopeusrajoituksia noudattavan ajotapani häiriöksi, niin ainahan voit soittaa poliisin paikalle.

        Ei vaan sinä itsekkäästi määrittelet mutkaisella tai vilkkaasti liikennöidyllä tiellä koko perässäsi olevan autojonon nopeuden, muiden kiireistä välittämättä kunhan itse saat ajaa sitä rajoituksen alle olevaa maximinopeuttasi jossa juuri ja juuri pysyt tiellä.
        Eipä siinä sormet valkoisena rattia puristaessa, nenä tuulilasissa kiinni tiukasti keskiviivan vieressa nyssyttäessä kannatakaan mitään liukumia miettiä, sehän johtaisi vain nopeutesi putoamiseen entisestään, sillä onhan se toki nyssyttäjän aivoille ylivoimaista hoitaa kahta aivotoimintoa yhtäaikaa, nimittän nyssyttämistä ja laskutehtävää...


    • Koulussa nynnyttäjät on niitä kielikelloja, sodassa rintamakarkureita, työelämässä pienipalkkaisia, liikenteessä ohitettavia, niitä lidlin asiakkaita, joille parin sentin hinnan-nousu bensan hinnassa on maailmanloppu = luusereita! :D

      • Korjaus. Sodassa nää sääntöluuserit ovat tykinruokaa.


      • Lallati-laa vain sinulle. Tosin ei ihan rimmannut runosi.
        Miksi muuten jollotat täällä siitä, kun et pääse ohi nynnyttäjistä? Onko ajotaidossasi puutteita? Meitä nopeusrajoituksen noudattavia matkantekomme ei häiritse. Eihän häiritse sinuakaan? Jos häiritsisi, niin kait ohittaisit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lallati-laa vain sinulle. Tosin ei ihan rimmannut runosi.
        Miksi muuten jollotat täällä siitä, kun et pääse ohi nynnyttäjistä? Onko ajotaidossasi puutteita? Meitä nopeusrajoituksen noudattavia matkantekomme ei häiritse. Eihän häiritse sinuakaan? Jos häiritsisi, niin kait ohittaisit?

        Jäkäti jää plaplaplaa


      • Eikö tuo jo kuulosta rasismilta? Köyhyyttä ei tarvitse ivata. Se ei ole aina ihmisestä itsestään kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus. Sodassa nää sääntöluuserit ovat tykinruokaa.

        Puhutko 75 vuoden takaisista jutuista vai onko liikenne mielestäsi sotaa? No, elossa ollaan kuitenkin, joten joriset joutavia.


    • Ei, kyllä minun nyt täytyy tällaisen ulinan ja voivottelun jälkeen ryhtyä ajamaan nopeusrajoitus + mittarivirhe + liukuma + hulvatunvara + vielä rohkeuslisä eli melkoista haipakkaa...
      Hah-hah-haa... ei vaiskaan, vaan nopeusrajoituksia noudattaen. Soittakaa poliisit paikalle, jos häiritsee ja lallatelkaa niitä jäkäti-runojanne. Olen silloin jo (melko) kaukana ja silti edellänne...
      Hitaasti hyvä tulee ja nopeammat nopeammin, jahka saavuttavat minut. Sitten mennään tasavauhtia.

      • Kertoisitko tarkemmin, minkälaista hyvää mieltä ja/tai tyydytystä saat siitä, kun näet takanasi oikein pitkän jonon kiusaantuneita kanssa-autoilijoita?

        Millä tavalla tien tukkona nynnyttäminen palkitsee sinua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko tarkemmin, minkälaista hyvää mieltä ja/tai tyydytystä saat siitä, kun näet takanasi oikein pitkän jonon kiusaantuneita kanssa-autoilijoita?

        Millä tavalla tien tukkona nynnyttäminen palkitsee sinua?

        Jos et aja huomattavasti alle rajoitusten ei takana olevasta jonosta tarvitse huolestua. Tieliikennelakimuutos jo aikoja sitten on poistanut velvoitteen antaa tietä takaa saavuttavalle autoilijalle! Tiesitkö tämän? Pientareelle ei Suomessa voi siis väistää toisin kuin vaikkapa monessa muussa maassa! Tämä on lainsäätäjän hölmöilyä! Älä syytä autoilijoita jotka sitä sääntöa noudattaa poliisin pelossa. Sujuva liikenne on jo tämänkin takia meillä mahdotonta! Jonoajo niinsanotusti syö miestä! Se näkyy selvästi. Eihän tästä tilanteesta kenellekään hyvä mieli jää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et aja huomattavasti alle rajoitusten ei takana olevasta jonosta tarvitse huolestua. Tieliikennelakimuutos jo aikoja sitten on poistanut velvoitteen antaa tietä takaa saavuttavalle autoilijalle! Tiesitkö tämän? Pientareelle ei Suomessa voi siis väistää toisin kuin vaikkapa monessa muussa maassa! Tämä on lainsäätäjän hölmöilyä! Älä syytä autoilijoita jotka sitä sääntöa noudattaa poliisin pelossa. Sujuva liikenne on jo tämänkin takia meillä mahdotonta! Jonoajo niinsanotusti syö miestä! Se näkyy selvästi. Eihän tästä tilanteesta kenellekään hyvä mieli jää?

        Et sitten vastannut kysymykseen, vaan päädyit selittelemään.

        Mutta katsopa sinäkin, mitä sanotaan Tieliikennelaki 729/2018 18§:ssä:

        "Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat eikä siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."

        Linkki lakiin tässä:
        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180729#Pidp447435504

        Sitäkin kannattaa ajellessa miettiä, että mistä syystä sitä jonoa tuppaa sinne taakse kertymään. Etenkin, jos ei itse koe ajavansa muuta liikennettä hitaammin. Vaihteleeko oma nopeus paljon esim. vastaantulijoiden vuoksi, puhelimeen puhumisen tai tekstiviestittelyn takia.

        Sangen kiusallisia ovat ne autoilijat, jotka vastaantulijoiden kohdalla hidastavat nopeuttaan ja kiihdyttävät taas, kun olisi ohituspaikka. Kuulutko sinä heihin?

        Vai aikasi kuluksi ja tahallasiko teet kiusaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten vastannut kysymykseen, vaan päädyit selittelemään.

        Mutta katsopa sinäkin, mitä sanotaan Tieliikennelaki 729/2018 18§:ssä:

        "Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat eikä siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."

        Linkki lakiin tässä:
        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180729#Pidp447435504

        Sitäkin kannattaa ajellessa miettiä, että mistä syystä sitä jonoa tuppaa sinne taakse kertymään. Etenkin, jos ei itse koe ajavansa muuta liikennettä hitaammin. Vaihteleeko oma nopeus paljon esim. vastaantulijoiden vuoksi, puhelimeen puhumisen tai tekstiviestittelyn takia.

        Sangen kiusallisia ovat ne autoilijat, jotka vastaantulijoiden kohdalla hidastavat nopeuttaan ja kiihdyttävät taas, kun olisi ohituspaikka. Kuulutko sinä heihin?

        Vai aikasi kuluksi ja tahallasiko teet kiusaa?

        Itse asetellassani vakionopeussäätimeni suurimpaan sallittuun ajonopeuteen ja tarkastettuani oikean nopeuteni vielä useilla näillä saatavilla olevilla gps-laitteilla ei oikeampaa ajonopeutta voisi enää olla. Lisänä automaatti ja +400 Nm:n vääntö. Siitä huolimatta sivutieltä ohiajoani odottanut "kiusaantunun kanssa-autoilija" on hetkessä kannassani. Olisiko kuitenkin niin, ettei sinne maantielle lähdetäkkään liikkumaan turvallisesti liikennesääntöjen mukaan, vaan ohittamaan mahdollisimman monta?

        Kokeilkaas ihan piruuttaan sellaista keinoa, että käytte ajamassa sellaisen pidemmän lenkin ja nyt seuraa se vaikeampi osuus: noudattakaas nopeusrajoituksia! Arvasin; ei onnistu, ei. On se vaan pirun vaikeaa.

        Sitä kun on koko ikänsä tuudittautunut sellaiseen mielikuvaan, että siinä ikään kuin voittaa jotakin, kun pääsee jonkun matkan jokusen sekunnin nopeammin ja ahh; vielä ohittamaan jonkun, niin se se on vasta nannaa. Sitä ikään kuin pitää sitä omaa ajoaan oikeutettuna, "kun tässä kerran poliisikin tuli vastaan, eikä kääntynyt sakottamaan". Ihminen turtuu ja pian se pikkuinen-ihan-vähän-vaan-ylinopeutta onkin jo tapa. Mitäs sitten, kun toinen taparikollinen onkin astetta "pidemmällä", ajaa vieläkin lujempaa. Onko kisat edessä, vai aletaanko sättiä hurjastelijoista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse asetellassani vakionopeussäätimeni suurimpaan sallittuun ajonopeuteen ja tarkastettuani oikean nopeuteni vielä useilla näillä saatavilla olevilla gps-laitteilla ei oikeampaa ajonopeutta voisi enää olla. Lisänä automaatti ja +400 Nm:n vääntö. Siitä huolimatta sivutieltä ohiajoani odottanut "kiusaantunun kanssa-autoilija" on hetkessä kannassani. Olisiko kuitenkin niin, ettei sinne maantielle lähdetäkkään liikkumaan turvallisesti liikennesääntöjen mukaan, vaan ohittamaan mahdollisimman monta?

        Kokeilkaas ihan piruuttaan sellaista keinoa, että käytte ajamassa sellaisen pidemmän lenkin ja nyt seuraa se vaikeampi osuus: noudattakaas nopeusrajoituksia! Arvasin; ei onnistu, ei. On se vaan pirun vaikeaa.

        Sitä kun on koko ikänsä tuudittautunut sellaiseen mielikuvaan, että siinä ikään kuin voittaa jotakin, kun pääsee jonkun matkan jokusen sekunnin nopeammin ja ahh; vielä ohittamaan jonkun, niin se se on vasta nannaa. Sitä ikään kuin pitää sitä omaa ajoaan oikeutettuna, "kun tässä kerran poliisikin tuli vastaan, eikä kääntynyt sakottamaan". Ihminen turtuu ja pian se pikkuinen-ihan-vähän-vaan-ylinopeutta onkin jo tapa. Mitäs sitten, kun toinen taparikollinen onkin astetta "pidemmällä", ajaa vieläkin lujempaa. Onko kisat edessä, vai aletaanko sättiä hurjastelijoista?

        Havaintosi liikenteestä ovat melko erliaisia kuin minun.

        Minäkin käytän säännöllisesti vakionopeussäädintä, mutta enpä juurikaan ole tavannut kuvailemasi kaltaisia "sivutieltä kantaan hyökkääviä" kaahareita. Toki joitakin poikkeuksia silloin tällöin on, mutta kovasti harvoin. Sitä paitsi he useimmiten menevät saman tien ohi, mikä ei mitenkään minua harmita tai loukkaa, kunhan eivät jää sitten siihen eteen nönnöttämään.

        En myöskään ole havainnut, että taakseni kertyisi juurikaan jonoja, vaikka en ajakaan ylinopeutta.

        Eikä minulla ole harhaluuloja senkään suhteen, että ohittamisella jotenkin voittaisi aikaa. Mielestäni tärkein motiivi ohitukselle maantiellä on se, että voi (ainakin vähän aikaa) jatkaa matkaa normaalilla nopeudella vahtimatta koko ajan sen nönnöttäjän nopeuden vaihteluita silmä tarkkana. Mukautuva vakionopeussädin helpottaisi tässä, mutta sellaista ei käytössäni valitettavasti ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Havaintosi liikenteestä ovat melko erliaisia kuin minun.

        Minäkin käytän säännöllisesti vakionopeussäädintä, mutta enpä juurikaan ole tavannut kuvailemasi kaltaisia "sivutieltä kantaan hyökkääviä" kaahareita. Toki joitakin poikkeuksia silloin tällöin on, mutta kovasti harvoin. Sitä paitsi he useimmiten menevät saman tien ohi, mikä ei mitenkään minua harmita tai loukkaa, kunhan eivät jää sitten siihen eteen nönnöttämään.

        En myöskään ole havainnut, että taakseni kertyisi juurikaan jonoja, vaikka en ajakaan ylinopeutta.

        Eikä minulla ole harhaluuloja senkään suhteen, että ohittamisella jotenkin voittaisi aikaa. Mielestäni tärkein motiivi ohitukselle maantiellä on se, että voi (ainakin vähän aikaa) jatkaa matkaa normaalilla nopeudella vahtimatta koko ajan sen nönnöttäjän nopeuden vaihteluita silmä tarkkana. Mukautuva vakionopeussädin helpottaisi tässä, mutta sellaista ei käytössäni valitettavasti ole.

        Kuulinpa kerran erään keskustelun, jossa eräs seuralainen totesi: mikään ei ole niin rasittavaa, kuin nopeusrajoituksia noudattava nönnerö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulinpa kerran erään keskustelun, jossa eräs seuralainen totesi: mikään ei ole niin rasittavaa, kuin nopeusrajoituksia noudattava nönnerö.

        Melko arveluttavaa on moittia kanssaihmistä siitä, että tämä noudattaa voimassa olevia lakeja.

        Mutta toisaalta taas lakien noudattamiseen vedotaan harmittavan usein silloinkin, kun todellisuudessa kyse on pelkästä nönnöttämisestä ja nysväämisestä. Toisinaan jopa ihan tahallaan ja muiden tiellä liikkujien kiusalla.

        Semmoinen meinaa joskus tympäistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulinpa kerran erään keskustelun, jossa eräs seuralainen totesi: mikään ei ole niin rasittavaa, kuin nopeusrajoituksia noudattava nönnerö.

        Oliko varmasti kyse liikenteestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko varmasti kyse liikenteestä?

        Liikenteestä taisivat puhua. Ja tämä kommentoija ajoi autoa, jonka katolla oli keltainen taksikyltti...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteestä taisivat puhua. Ja tämä kommentoija ajoi autoa, jonka katolla oli keltainen taksikyltti...

        Taksithan ajavat aika haipakkaa. Ohitettavat vai vilahtivat, kun eräs suhari ajoi kaupunkialueella sataakolmeakymppiä. Mietin tiiviisti, millainen oli henkivakuutukseni kuolemantapaussumma ja olisiko aika jo tehdä testamentti, kunhan selviydyn kyydistä tukevalle maalle. Olisin harkinnut tarkkaan tuonkin keltaisen kyltin taksikuskin kyytiä. Toisen hengestä vastuussa olevalla täytyy olla vastuulliset periaatteet. Pimeät taksit ovat varsinaista riskiryhmää.


    • Ja tietysti aina, kun järki loppuu ja et todellakaan keksi enää mitään älykästä vastaväitettä, voit kirjoittaa jotain, joka kruunaa typeryytesi:
      Jäkäti jää plaplaplaa...

    • Yleisohjeena voisi sanoa että älä aja jos et osaa/uskalla.
      Jos itse olisin haitaksi muulle liikenteelle niin kulkisin bussilla.

      • Osaan. Ja todisteena siitä ajan nopeusrajoitusten mukaan. Sen opin autokoulussa eli OSAAN.
        Ps. Poliisi varmaankin karsii liikenteestä ne, jotka haittaavat liikennettä.
        Toinen Ps. Kuule; ei ne poliisit etsi täältä niitä hälytyksiään, kyllä niille pitää muuta kautta ilmoittaa, esim. soittamalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osaan. Ja todisteena siitä ajan nopeusrajoitusten mukaan. Sen opin autokoulussa eli OSAAN.
        Ps. Poliisi varmaankin karsii liikenteestä ne, jotka haittaavat liikennettä.
        Toinen Ps. Kuule; ei ne poliisit etsi täältä niitä hälytyksiään, kyllä niille pitää muuta kautta ilmoittaa, esim. soittamalla.

        Onkohan koskaan tutkittu onko esim. koulukiusaamisella ja nyssyttämisellä jotakin yhteistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan koskaan tutkittu onko esim. koulukiusaamisella ja nyssyttämisellä jotakin yhteistä?

        On tutkittu. Koulukiusaajista tulee kaahaajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tutkittu. Koulukiusaajista tulee kaahaajia.

        Nyt logiikkasi jälleen ontuu, mutta eipä tuo mitään uutta ole käydyn keskustelun valossa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt logiikkasi jälleen ontuu, mutta eipä tuo mitään uutta ole käydyn keskustelun valossa...

        Keskustelua voit käydä ihan rymyporukkasi kanssa vaan. Mutta mitäpä ihan oikeasti luulet: aionko nostaa nykyisiä ajonopeuksiani ns. "kiireesi" ja vouhkamisesi takia? Tämä on siis oikea kysymys ja jos koulukiusaamiltasi yhtään muistat, niin kysymys tarvitsee vastauksen.

        Ja bonuksena: minut voit pysäyttää ihan vapaasti tuolla liikenteessä ja torua minua. Minut löydät helposti: olen se nopeusrajoituksia noudattava autoilija. Ja todennäköisesti näet autossani paljon sakkolappuja "alinopeudesta". Tuu juttelemaan, niin pääset minuakin (ajo)koulukiusaamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelua voit käydä ihan rymyporukkasi kanssa vaan. Mutta mitäpä ihan oikeasti luulet: aionko nostaa nykyisiä ajonopeuksiani ns. "kiireesi" ja vouhkamisesi takia? Tämä on siis oikea kysymys ja jos koulukiusaamiltasi yhtään muistat, niin kysymys tarvitsee vastauksen.

        Ja bonuksena: minut voit pysäyttää ihan vapaasti tuolla liikenteessä ja torua minua. Minut löydät helposti: olen se nopeusrajoituksia noudattava autoilija. Ja todennäköisesti näet autossani paljon sakkolappuja "alinopeudesta". Tuu juttelemaan, niin pääset minuakin (ajo)koulukiusaamaan.

        Enpä todellakaan usko että alkaisit ottaa muutakin liikennettä huomioon etkä hidastaisi tahallasi liikennettä. Ei, sellainen ymmärrys ja huomaavaisuus ei kertakaikkiaan sovi sinunkaltaistesi sielunmaisemaan. Sama toisten kiusaaminen vaan jatkuu kuin koulussa ja kenties työpaikallakin? Vaikea siitä lienee irti päästä vanhasta piintyneestä tavasta, mutta jospa kokeilisit kuitenkin ammattiapua? Vertaistuesta en usko olevan apua sinun tapauksessasi...


    • mulla ei oo kiire kun lähen kauppareissullen. minä sitä jouvan ihan kakkosvaihteella ajelemmaan kontiilahesta rismaan asti, ei oo mulla niin kiire koskaa jotta pitäs isompii vaihteita käyttee, vaikka oishan nuita tuossa kepissä kyllä. enkä minä usko jotta muillakkaa ois sen kiireempi kun minä siinä tasasta kuuttakymppiä hundaillani körötän kohti kaupunkin riemuja. kyllä ne siellä perässä joutaat ajelemaan. ei niillä mihinkään oo kiire kun ei kerta mullakaan. tässä myö mummon kaa körötellään kaikessa rauhassa. kauheet kaaharit ja liikennerikolliset meitä kyllä jatkuvasti ohittelloo, kyllä jottai kuria pitäs liikenteeseen suaha, missä polliisitkii lienöö?

      • Sarkasmia, mutta ah, niin totta! Juuri tuollainen on liikennematelijan mielenmaisema!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmia, mutta ah, niin totta! Juuri tuollainen on liikennematelijan mielenmaisema!

        Etkö uskalla tai osaa ohittaa? Pitääkö tuonkin sarkasmin esittäjän mennä mielikuvituksensa kanssa lääkäriin vai riittääkö pelkkä lääkärihoitaja? Pelko näyttää täällä olevan uhman kanssa vallitseva olotila.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö uskalla tai osaa ohittaa? Pitääkö tuonkin sarkasmin esittäjän mennä mielikuvituksensa kanssa lääkäriin vai riittääkö pelkkä lääkärihoitaja? Pelko näyttää täällä olevan uhman kanssa vallitseva olotila.

        Vuivuivui, jos nyssyttäjän ohittaa on kaahari. Ei se mitään, ohitanpa silti.


    • Nönnöttäjille hitaan ajoneuvon kolmio peräpeltiin kuten traktoreissa ja mopoautoissa

      • Ei traktori eikä mopoautokaan ole nönnöttäjä. Niille on asetettu omat suurimmat nopeutensa, kuten autoilijoillekin. Vaikeita sanoja nuo: suurimmat sallitut, eikö?

        Sinulla kun tuntuu olevan tuloksia tuottavia (!) esiintymisen lahjoja, niin esitäpäs lakimuutosta nopeusrajoituksia noudattaville autoille hitaan ajoneuvon kolmion asentamisesta sinne ajokin peräpeltiin. Ostan heti sellaisen, kun laki tulee voimaan.

        Joko meen autotallilleni hakemaan työkaluja kolmion kiinnitystä varten vai mennäänkö tällä "alinopeus"-sakotuslinjalla vaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei traktori eikä mopoautokaan ole nönnöttäjä. Niille on asetettu omat suurimmat nopeutensa, kuten autoilijoillekin. Vaikeita sanoja nuo: suurimmat sallitut, eikö?

        Sinulla kun tuntuu olevan tuloksia tuottavia (!) esiintymisen lahjoja, niin esitäpäs lakimuutosta nopeusrajoituksia noudattaville autoille hitaan ajoneuvon kolmion asentamisesta sinne ajokin peräpeltiin. Ostan heti sellaisen, kun laki tulee voimaan.

        Joko meen autotallilleni hakemaan työkaluja kolmion kiinnitystä varten vai mennäänkö tällä "alinopeus"-sakotuslinjalla vaan?

        Ostakaa raketit niin ei tarvitse käyttää teitä ja voitte lentää ilman nönnöttäjiä😛 Muutenkin kun katsoo tuota touhua niin toisilla ei ole muuta ohjelmaa kuin kilpavarustelu että pääsis ylinopeutta kaikista ohi.


    • Ajotaidottomat nyssyttäjät täällä vaan jaksaa itkeä omaa osaamattomuuttaan.
      Onneksi heillä edes kerran kerran on ollut tuuria elämässään, nimittäin silloin kun vahingossa saivat ajokorttinsa. Tämä ei tosin sitten ollutkaan muiden tielläliikkujien onnenpäivä.

      • Ajotaidottomat kaahaajat täällä vaan jaksaa itkeä omaa osaamattomuuttaan.
        Onneksi heillä edes kerran kerran on ollut tuuria elämässään, nimittäin silloin kun vahingossa saivat ajokorttinsa. Tämä ei tosin sitten ollutkaan muiden tielläliikkujien onnenpäivä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajotaidottomat kaahaajat täällä vaan jaksaa itkeä omaa osaamattomuuttaan.
        Onneksi heillä edes kerran kerran on ollut tuuria elämässään, nimittäin silloin kun vahingossa saivat ajokorttinsa. Tämä ei tosin sitten ollutkaan muiden tielläliikkujien onnenpäivä.

        Et mitään omaperäistä keksinyt? Pelkkää kepulaista muunneltua totuutta.
        Noh, nyssyttäjän ollessa kyseessä se on ymmärrettävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et mitään omaperäistä keksinyt? Pelkkää kepulaista muunneltua totuutta.
        Noh, nyssyttäjän ollessa kyseessä se on ymmärrettävää.

        Liikenteeseen et hurjastelusi takia sovellu, mutta ymmärrystä sinulla riittäiai ainakin joihinkin ammatteihin. Mites olis joku ostos-tv:n tuote-esittelijä, kauppamatkustaja (ai niin se matkustelu), puhelinmyyjä, haudankaivaja...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteeseen et hurjastelusi takia sovellu, mutta ymmärrystä sinulla riittäiai ainakin joihinkin ammatteihin. Mites olis joku ostos-tv:n tuote-esittelijä, kauppamatkustaja (ai niin se matkustelu), puhelinmyyjä, haudankaivaja...

        Kiitos mutta minulla on jo hyvä ammatti ja työ, sekä sen verran hyvä autokin ettei tarvitse muiden jaloissa nyssyttää ja ennenkaikkea osaan käyttää sitä liikenteessä haittaamatta muiden kulkemista. Kokeilisit sinäkin.


    • Aamulla lähden lomien loputtua taas töihin ja rajoitukset työmatkallani ovat 30, 60, 100, 60, 50 ja loppumatka 40km/h:ssa. Pitääpä olla tarkkana. Se on moro...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vaarallinen neuvo kansalle

      Hätkähdyttävä tieto marjastajille: Jopa yli puolet yksityisteiden rajoitusmerkeistä laittomia – Asiantuntija: "Itse tehtyjä ei tarvitse noudattaa" Ra
      Maailman menoa
      320
      6228
    2. Martinan kunnioitus muita kohtaan?

      Astuu kirkkoon rinnat paljaana . Just ja just peittää nännit. Hirveä myötähäpeä- kuka oikeesti kehtaa muutakuin Martina? Liian lyhyt hame! Ollaan k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      369
      3524
    3. Vihreiltä selvä viesti,jos emme saa ilmastotavotteita

      läpi lähdemme tästä hallituksesta. Ja tämä tule tapahtumaan aivan varmasti koska meillä ei ole varaa toteuttaa vihreiden toivomuslista. Nyt pitäisi al
      Perussuomalaiset
      150
      3008
    4. Onko taas Stefulla ja Sofialle tilanne päällä?

      Eilen niin iloisesti kilisteltiin laseja ja tänään ei kumpaakaan näy instassa..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1471