Toyotalta uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

Anonyymi

Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa


Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

Uudet moottorit

Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

Uusi hybridijärjestelmä

Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

Uusi pohjaratkaisu

Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

Uusi akku

Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.

231

1509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotalta pukkaa jatkuvasti uusinta, ajan hengessä olevaa tekniikkaa. Hybrid on erinomainen ratkaisu ennen autoilun täyssähköistämistä tai polttokennoilua.

    • Anonyymi

      Paljon tekstiä ja valheita on Toyotan oma trolli saanut aikaan, hienoa.

      • Anonyymi

        Valheita? Tuo kaikkihan on lehdissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheita? Tuo kaikkihan on lehdissä!

        Aloitetaan vaikka siitä, että tollolootan penninvenytyskone on mallia miller cycle eikä atkinson.

        Samat valheet aina ollut. Hevoset on poneja eli luvatut tehot kun kertoo 0,85:llä ollaan suorituskyvyssä samalla viivalla muiden kanssa.

        Turvatyynyjen määrää liioiteltiin. Koko kyljen mittaiset ikkunaverhotyynyt (niinkuin ne aina on) laskettiin neljänä jne.

        Hyvin uppoaa teroihin. Tollolootan ostamisen perusedellytys on tietämättömyys autotekniikasta. Kehityksen kelkasta tippuneille kelpaa myydä 90-luvun tekniikkaa - hengettömiä vaparikonteita, jotka on suunniteltu toimimaan venäläisestä raakaöljystä tehdyllä 100 % fossiilisella polttoaineella. Toki muutama sähköautoräpellyskin on, mutta nekin 5-10 vuotta muita jäljessä. 1-vaihelataus ja akun lämmitys puuttuu = pikalataus hidastuu allr 10 °C lämpötilassa ja loppuu kokonaan -20 °C lämpötilassa. Ei haittaa toinen jalka haudassa -tojovaareja, jotka ei tollolootan ajo-ominaisuudet tunten lähde liikenteeseen talvikeleillä.

        Pari esimerkkiä. Tojopappojen mielestä alle 10 s nollasta sataan on kova suoritua ja etusumuvalot vain premiumeistä löytyvä äärimmäisen harvinainen varuste (joten näitä koristevaloja pitää poltella keskellä päivääkin, mainostarkoituksessa).

        Tojopappojen mielestä muut autot vie 10 l/100 kaupungissa ja 7 l/100 maantiellä. Ei ole vielä valjennut, että muilla merkeillä ajellaan jopa alle 2 l/100 kulutuksella....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitetaan vaikka siitä, että tollolootan penninvenytyskone on mallia miller cycle eikä atkinson.

        Samat valheet aina ollut. Hevoset on poneja eli luvatut tehot kun kertoo 0,85:llä ollaan suorituskyvyssä samalla viivalla muiden kanssa.

        Turvatyynyjen määrää liioiteltiin. Koko kyljen mittaiset ikkunaverhotyynyt (niinkuin ne aina on) laskettiin neljänä jne.

        Hyvin uppoaa teroihin. Tollolootan ostamisen perusedellytys on tietämättömyys autotekniikasta. Kehityksen kelkasta tippuneille kelpaa myydä 90-luvun tekniikkaa - hengettömiä vaparikonteita, jotka on suunniteltu toimimaan venäläisestä raakaöljystä tehdyllä 100 % fossiilisella polttoaineella. Toki muutama sähköautoräpellyskin on, mutta nekin 5-10 vuotta muita jäljessä. 1-vaihelataus ja akun lämmitys puuttuu = pikalataus hidastuu allr 10 °C lämpötilassa ja loppuu kokonaan -20 °C lämpötilassa. Ei haittaa toinen jalka haudassa -tojovaareja, jotka ei tollolootan ajo-ominaisuudet tunten lähde liikenteeseen talvikeleillä.

        Pari esimerkkiä. Tojopappojen mielestä alle 10 s nollasta sataan on kova suoritua ja etusumuvalot vain premiumeistä löytyvä äärimmäisen harvinainen varuste (joten näitä koristevaloja pitää poltella keskellä päivääkin, mainostarkoituksessa).

        Tojopappojen mielestä muut autot vie 10 l/100 kaupungissa ja 7 l/100 maantiellä. Ei ole vielä valjennut, että muilla merkeillä ajellaan jopa alle 2 l/100 kulutuksella....

        Toyota informally and anti-science: "Miller Cycle engine is an Atkinson Cycle engine with a supercharger".


    • Anonyymi

      Toyotan on teknisesti kaikkein edistynein autonvalmistaja. Aloitus todistaa asian.

      • Anonyymi

        Janoiset ja saastuttavat dieselit valmistetaan ranskalaisella tekniikal, nykyään!


    • Anonyymi

      Aloituksessa on kerrottu hyvin kuinka Toyota on peitonnut teknisessä kehityksessä kaikki muut.

      • Anonyymi

        Toyotaa pilkaavan trollin mielestä Toyotat ovat 1990luvun tekniikkaa, mutta aloitus kertoo aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa pilkaavan trollin mielestä Toyotat ovat 1990luvun tekniikkaa, mutta aloitus kertoo aivan muuta.

        Totta, Toyotallakin ovat jo vihdoin ottaneet käyttöön Li-ion akut niiden viime vuosituhannen NiMh akkujen sijaan. Muuthan ovat käyttäneet Li-ion akkuja jo yli 10 vuotta ja saaneet etua energiatiheämmistä ja keveämmistä akuista.
        Katsotaan, milloin ne luvatut sähköautot ovat kaupoissa, sitten vasta uskotaan lupauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, Toyotallakin ovat jo vihdoin ottaneet käyttöön Li-ion akut niiden viime vuosituhannen NiMh akkujen sijaan. Muuthan ovat käyttäneet Li-ion akkuja jo yli 10 vuotta ja saaneet etua energiatiheämmistä ja keveämmistä akuista.
        Katsotaan, milloin ne luvatut sähköautot ovat kaupoissa, sitten vasta uskotaan lupauksia.

        Sähköautot on kaupoissa ja hintaa on ominaisuuksiin nähden 10 - 20 tonnia liikaa.

        Kotilataus 1- vaihelaturilla 3,7 kW teholla. Ei jatkoon.

        Akun lämmitys puuttuu. Pikalataus alkaa hidastua alle 10 °C lämpötiloissa ja loppuu kokonaan -20 °C lämpötilassa.


      • Anonyymi

        Teknisen kehityksen kärki on ollut muilla sähköautoissa jo vuosia. Bensahybridien kehittelystä luovuttiin jo aikaa sitten. Niiden häviäminen oli niin selvä tapaus. Toyota on vasta nyt tuomassa ensimmäistä kaupallista sähköautomalliaan markkinoille. Vuosia muiden perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa pilkaavan trollin mielestä Toyotat ovat 1990luvun tekniikkaa, mutta aloitus kertoo aivan muuta.

        Bensa-autot ovat katoava laji, sähköautot tulevat olemaan seuraavaa valtavirtaa ennen vuosikymmenen loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teknisen kehityksen kärki on ollut muilla sähköautoissa jo vuosia. Bensahybridien kehittelystä luovuttiin jo aikaa sitten. Niiden häviäminen oli niin selvä tapaus. Toyota on vasta nyt tuomassa ensimmäistä kaupallista sähköautomalliaan markkinoille. Vuosia muiden perässä.

        Olihan se viimeisillä hetkillä. Kun Euro7 päästönormit astuvat voimaan todennäköisti 2025, loppuu polttomoottoriautojen kannattava valmistus. Se koskee myös hybridejä ja plugareita. Tuotanto on saatava muutettua nopeasti sähköautoihin, tai lopetettava automyynti Euroopassa.


    • Anonyymi

      Kovasti pitää toyotan poikien kokoajan vakuutella.

    • Anonyymi

      Siinä sitä on vilppikonsernilaisille luettavaa tuossa alituksessa.

    • Anonyymi

      On helppo olla paras latauskelvottomien hybridien tekijä kun muut eivät edes tee noin vanhanaikaisia virityksiä.

      • Anonyymi

        Toyota tietää mihin saakka ne ovat koko maailman suosiossa. Kysyntää vaan nousee koko ajan kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tietää mihin saakka ne ovat koko maailman suosiossa. Kysyntää vaan nousee koko ajan kaikkialla.

        Ladattavien kysyntä kasvaa, nolohybridien ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavien kysyntä kasvaa, nolohybridien ei.

        Kaikissa maanosissa perushybridien kysyntä toistaiseksi kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tietää mihin saakka ne ovat koko maailman suosiossa. Kysyntää vaan nousee koko ajan kaikkialla.

        Maailmalla myydään suurimmaksi osaksi Toyotaa ihan puhtaana polttiksena ilman höpöhybridiä. Täällä peräpohjolassa kelpaa missä 3% Euroopan autokannasta.


      • Anonyymi

        Niin muut tekevät nyt kevythybridejä jotka ei liiku senttiäkään omin avuin, toyota tehnyt yli 20v täyshybridi autoja ja joku pelle täällä kehuu toyotan tekniikkaa vanhanaikaiseksi


    • Anonyymi

      Heti kun Tojotin alkoi tosissaan tehdä töpseliplugaria niin sepä onkin teknisesti ylivoimainen muihin perheautoihni verrattuna.
      Hyötysuhde reilusti parempi, lämmitysratkaisu jotain mihin VW ei kykene ja vielä neliveto mitä sitäkään VW ei saa aikaan. Suorituskykykin on ylivoimainen ja se pätee myös tyhjällä akulla mitä sitäkään ei VW pysty tekemään.

      • Anonyymi

        No just. Lämmitysratkaisuna lämpöpumppu, jonka teho on pakkasilla olematon. Auto lämpenee vain polttomoottorilla, käytännössä. Hyötysuhde on jotain, mihin muut eivät todella pysty, ovat niin paljon parempia.


    • Anonyymi

      Toyotan teknisesti kehittyneitä... hevosvankkureita vai onko jo häkäpönttöihin päästy kehityksessä?

      Eikös kaikki Toyottimet tarvitse vielä pakoputkenkin? Alkeellista tekniikkaa.

    • Anonyymi

      Toyota tosiaan tarjoaa hienoa hybriditekniikkaa koko maailmalle.

      • Anonyymi

        Hybridien vuoksi Toyotan myynti Euroopassakin etenee reippaasti ja markkinaosuus on ollut kasvussa monta vuotta peräkkäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridien vuoksi Toyotan myynti Euroopassakin etenee reippaasti ja markkinaosuus on ollut kasvussa monta vuotta peräkkäin.

        https://carsalesbase.com/european-car-sales-analysis-2019-brands/

        Tuosta voi katsoa miten tojon myynti Euroopassa vaeltaa naurettava ja säälittävän välimaastossa. Vain Suomen syrjäseutujen setämiehet ostavat ylihintaan näitä historian reliikkejä.


      • Anonyymi

        Eikä kelpaa ilmaiseksikään.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Volkswagen-konserni on jäänyt tekniikkansa ja saasteitensa kanssa kauaksi Toyotasta.
      Aloituksen teksti sen osoittaa.

      • Anonyymi

        Et sitten katsonut edes edellisen kommentin linkkiä vai etkö ymmärtänyt lukemaasi?


    • Anonyymi

      Toyota, suo minun rauhallisin mielin kohdata kaikki, mitä päivä tuo tullessaan. Suo minun varauksetta antautua sinun tahtoosi. Opasta ja tue minua kaikessa, päivän jokaisena hetkenä.

      Saanpa päivän mittaan millaisia uutisia tahansa, opeta minua ottamaan ne vastaan tyynin sydämin ja järkkymättömän varmana, että kaikessa tapahtuu sinun pyhä tahtosi.

      Kaikessa, mitä sanon ja teen, johdata ajatuksiani ja tunteitani. Ennalta aavistamattomissa tilanteissa auta minua muistamaan, että kaikki on sinun lähettämääsi.

    • Anonyymi

      Missään ei eletä niin kaukana menneessä maailmassa kuin Volkswagen-konsernissa.

    • Anonyymi

      Toyota käy kaikessa teknisessä kehityksessä automaailman ensimmäisenä.

      • Anonyymi

        No mut hei, toi on muuten tosi!


      • Anonyymi

        Vähän kuin autot tulivat 100 vuotta sitten. Silloinkin oli todella edistyksellisiä hevosvankkureita. Toyota olisi silloin varmaan ollut se paras vankkureiden rakentaja.

        Mutta yht'äkkiä kukaan ei niitä halunnutkaan. Tämä tapahtui muutamassa vuodessa, vaikka silloinkin väitettiin, että autoihin siirtyminen olisi hidasta. Ei ollut.

        Sähköautoihin siirtyminenkin tulee ajallaan tapahtumaan muutamassa vuodessa. Toyota ei sellaisia tee, joten olen skeptinen Toyotan teknisen kehityksen tilasta.


    • Anonyymi

      Toyotaa ostetaan juuri siksi Suomessa eniten, koska se on huolehtinut ja pitänyt tekniikkansa ajanmukaisena toisin kuin saastaiset pikkuturbot.

      • Anonyymi

        Pikkuturbot ovat viime suosituhannen tekniikaa. Kuuluvat menneeseen maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuturbot ovat viime suosituhannen tekniikaa. Kuuluvat menneeseen maailmaan.

        Bensalla lataavat hybridit ovat samoin viime vuosituhannen luomuksia. Sitä ei muuta edes se, että nyt on menossa jo neljäs lämmitys samasta aiheesta.


    • Anonyymi

      Tuleehan se Toyotaltakin vielä täyssähköauto. Kaikilta tulee. Nyt ollaan vielä välivaiheessa.

      • Anonyymi

        Onhan se nyt helppoa kopioida. Folkkarinkin sähköautoja saa kuka tahansa jo kaupasta. Ladattavia löytyy melkein kaikilta. Toyotaltakin jo pari mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se nyt helppoa kopioida. Folkkarinkin sähköautoja saa kuka tahansa jo kaupasta. Ladattavia löytyy melkein kaikilta. Toyotaltakin jo pari mallia.

        Mitähän kopiointia tarkoitat?

        Luuletko että autotehtaat ei haukkana tarkkailisi loukataanko patenttisalkkuja. Et taida tietää mitään isosta busineksesta ja siitä miten teollisus pyörii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän kopiointia tarkoitat?

        Luuletko että autotehtaat ei haukkana tarkkailisi loukataanko patenttisalkkuja. Et taida tietää mitään isosta busineksesta ja siitä miten teollisus pyörii.

        Kyllä mun silmillä katsottuna uudesa Corollan ulkonössä on kopioitu monessa kohdassa muilta merkeiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se nyt helppoa kopioida. Folkkarinkin sähköautoja saa kuka tahansa jo kaupasta. Ladattavia löytyy melkein kaikilta. Toyotaltakin jo pari mallia.

        Lue uusimmasta moottori lehdestä huippu volsu sähköauto id3.....sähköongelmia heti uudessa autossa vaikka jo aiemmin keskeyttivät tuotannon kun laatu ei ollut hyvää eikä ole edellenkään....taas tuttua volsua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mun silmillä katsottuna uudesa Corollan ulkonössä on kopioitu monessa kohdassa muilta merkeiltä.

        Oletko harkinnut käymistä silmälääkärissä, ehkä kannattaisi


    • Anonyymi

      Toyota johtaa automaailman teknista kehitystä kiistatta. Hybridit, ladattavat hybridit vetyauto ja sähköauto jo 1997.

      • Anonyymi

        Missä ne sähköautot viipyvät? Ladattavia kovin vähän ja älyttömän kalliita siihen nähden mitä ne tarjoavat. Vetyauto onkin jo vitsi.
        Toyotan uusi on jo muiden vanhaa, kuten tiedämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ne sähköautot viipyvät? Ladattavia kovin vähän ja älyttömän kalliita siihen nähden mitä ne tarjoavat. Vetyauto onkin jo vitsi.
        Toyotan uusi on jo muiden vanhaa, kuten tiedämme.

        Tällä palstalla näkyy nykyään kaikki olevan aivan toisin kuin ennen. Täällä näköjään kumotaan joka ikinen valhe Toyotasta välittömästi. Ennen kaikki oli vain pelkkää valetta täynnä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ne sähköautot viipyvät? Ladattavia kovin vähän ja älyttömän kalliita siihen nähden mitä ne tarjoavat. Vetyauto onkin jo vitsi.
        Toyotan uusi on jo muiden vanhaa, kuten tiedämme.

        itseasiassa lexus on jo markkinoilla ja kiinassa toyota on käytössä sähköversiona


    • Anonyymi

      Juuri tuon aloituksessa kerrotun vuoksi Toyota lisää vuosi vuodelta markkinaosuutta Euroopassa.

      • Anonyymi

        Uusia malleja tullut paljon ja se lisää aina myyntiä pieneksi hetkeksi, mutta mitä sillä on merkitystä, ei se ole Toyotan laatua nostanut, päin vastoin. No muualla autot paalataan nopeammin kuin meillä ja Toyota on halpa. Meillä Toyota on ylihintainen ja tuota nopeasti ruostuvaa meluajaa pitäisi tekohengittää paljon pidempään, aika hankala alkaa olla kun perushuoltoon kuuluu aina neliön verran uutta peltiä.


    • Anonyymi

      Viisi litraa bensaa per 100 km ei voi olla uusinta tekniikkaa.

      • Anonyymi

        On se verrattuna pikkuturpoon joka vie 7-8 l tai kevythyrpiidi joka akun hiipuessa vie 9-11 l kuten xc 40.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se verrattuna pikkuturpoon joka vie 7-8 l tai kevythyrpiidi joka akun hiipuessa vie 9-11 l kuten xc 40.

        Pikkuturbolla pääsee maantiellä helposti alle 5 litran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuturbolla pääsee maantiellä helposti alle 5 litran.

        Toyotan Hybridillä kolmeen litraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan Hybridillä kolmeen litraan.

        Kuka viitsii ja jaksaa työntää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuturbolla pääsee maantiellä helposti alle 5 litran.

        2.0 hybridi corolla farkulla rajoitusten mukaan ajaen(gps:n mukaan 5km/h ) eli 85 ja 105 todellista nopeutta kulutus maantieajossa 4,3-4,7...ei paha ja kyse on todellisuudesta.


    • Anonyymi

      Tuossa 2 l koneessa näyttää olevan vanhanaikainen nokkaketju, joka pienentää hyötysuhdetta. Nokkahihna olisi parempi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Peltisepän unelma, pesu ja silitys.


    • Anonyymi

      Toyota on mestari hybrideissään.

      • Anonyymi

        Onko, missä se näkyy. Muut tekee parempaa joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Kuinka pitkään saadaan odottaa että Toyotan kehitys ulottuu myös auton ajo-ominaisuuksiin?

      No tietysti kulutus ja päästöt on tärkeä juttu. Mutta toki voidaan ajatella niin et ku tehdään paskoilla ajoominaisuuksilla oleva auto, se päästöt on väkisin vähäiset.
      Kukaan ei halua ajaa sillä kovin paljon.

    • Anonyymi

      Corollakin voitti TM talviautotestin koska oli paras kaikessa, yksinkertaisesti.

      • Anonyymi

        Toyotan hyvä puolet testaajien mielestä oli ajonvakautuksen toiminta ja lämmityslaite. Huonoja asioita olivat peilien lämmitys ja jarrutusmatka kitkaerotilanteessa.

        2019: Volvo V60 D3 Business A

        2018: Opel Insignia Grand Sport Innovation 1,5 T 121 kW AT6

        2017: Jaettu voitto: Audi Q2 Business 1,4 TFSI Stronic ja Volvo S90 D3 Business A

        2016: Audi A4 2,0 TDI Quattro S tronic

        2015: Jaettu voitto: Mercedes-Benz C 220 BlueTec T A ja Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG

        2014: BMW 318d GT A

        2013: Volvo V40 D2

        2012: Mercedes-Benz B 180 BE

        2011: Volvo S60 D3

        2010: Jaettu voitto: Mazda3 1,6, Škoda Yeti 1,2 TSI ja Toyota Prius

        2009: Škoda Superb 1,8 TSI

        2008: Volvo V70 2,0D

        2007: Cadillac BLS 2,0T A

        2006: Hyundai Sonata 2,4 GLS

        2005: Volkswagen


    • Anonyymi

      Toyota on tosiaan moninkertainen talviautovoittaja.

    • Anonyymi

      Toyotan uusinta ja luotettavinta hybriditekniikkaa ovat halkeilevat bensatankit ja oikosulkuun joutuvat sähkökaapelit. Oma huvittava lukunsa on Toyotan hybrid neliveto, jolla ei tee mitään.

    • Anonyymi

      Ei Corolla ainakaan halpa ole. Kallein mitä vilkaisin 5000km ajettu oli päälle 42000 €
      Ihanan punainen (aatteen värinen) <3

      Mielenkiintoisia lisävarusteita tojotiin tarjotaan myös.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


    • Anonyymi

      Traficomin tilasto kertoo, että kukaan ei halua ostaa vanhanaikaisia ja saastuttavia pikkuturboja.

      • Anonyymi

        Niin, ei todellakaan kukaan, varsinkaan kevythybrideinä.


    • Anonyymi

      Juoksuta poika, juoksuta.

    • Anonyymi

      Skoda ja Volkswagen ovat osa mennyttä maailmaa.

      • Anonyymi

        Aikamoinen bacgan viskonta alkoi taas kun Toyota paistattelee suosionsa huipulla ja volsu on taas sijalla ynnä muut. Skoda konsernin syömähampaana kelpasi vain puolta vähemmän kuin Corolla, aika noloa! Kukapa sitä nyt haluaisi vanhan kommarimaan harmia ja sosialismin saavutusta?


    • Anonyymi

      Toyota peittoaa teknisellä ylivoimallaan.

      • Anonyymi

        Nykyaiset hybridit ovat peitonneet vanhanaikaiset pikkuturbot.


    • Anonyymi

      Unelmoikaa te vain.

    • Anonyymi

      Vai hybriditekniikkaa? Ei sentäs hevosvankkureita?

      15 vuoden päästä ei muita käyttövoimia enää olekaan kuin sähkö, eikä Toyotalla ole vieläkään yhtään järkevää sähköautoa.

    • Anonyymi

      Aloitustekstin näkyy kaikkialla maailmassa nettilehdet allekirjoittavan.

      • Anonyymi

        Unelmoi sinä vaan.


    • Anonyymi

      Toyota on teknisesti kaikkein edistynein ja kestävin auto, vaikka Skoda-trolli sitkeästi esittää mutta.

      • Anonyymi

        Voi tero, elät haavemaailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tero, elät haavemaailmassa.

        Sinä kiistät sen jonka jokainen muu suomalainen tietää.


    • Anonyymi

      Suomi nauraa sinulle skodakeijo niin kuin hallituksen kimpussa itkua vääntävälle kokoomukselle.

    • Anonyymi

      Monet Skoda-liikkeet tuntuvat olevan suurissa vaikeuksissa.

      • Anonyymi

        Tuollaisella poienellä myyntimäärällä liikkeet eivät vo pysyä pystyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisella poienellä myyntimäärällä liikkeet eivät vo pysyä pystyssä.

        Yrittävät myydä kevythybridejä täyshybrideinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittävät myydä kevythybridejä täyshybrideinä.

        Se on petos, jos ostajalle ei kerrota että auto on kevyt- eikä täyshybridi.


    • Anonyymi

      Autolehdetkään eivät uskalla kertoa että joku surke viritys on kevythybridi.

    • Anonyymi

      Kuten aloituksesta näkyy, trollin on aivan turha pilkata Toyotaa.

      • Anonyymi

        Toyotan tekninen kehitys näköjään järkyttää tuota vanhoja ratkaisuja rakastavaa päästöhuijauskonsernia.


    • Anonyymi

      Toyota on teknisesti kaikkein nykyaikaisin auto, kuten aloitus kertoo.

    • Anonyymi

      Mitä tämä jatkuva valehtelu Toyotasta täällä oikein on? Mitä? Toyota on huippunykyaikainen auto.

    • Anonyymi

      Toyotalla on kaikkein edistynein polttomoottoriautojen tekniikka.

    • Anonyymi

      Lehdet kertovat kuinka Toyota on 23 vuotta hionut hybridijärjestelmäänsä yhä modernimmaksi.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on totuus. Sitä ei valheilla muuksi muuteta.

      • Anonyymi

        Toyota on kaikessa valovuoden edellä muita autonvalmistajia.


    • Anonyymi

      Mä osaan tejdä 0 päästöisen auton 80luvun tojostakin mutta päästöttömään autoon tojo ei pysty vieläkään hybrideissä.

      • Anonyymi

        Kyllä sinä olet hyvä.


    • Anonyymi

      Miksi pyörittää dynamoa polttomoottorilla?

      • Anonyymi

        Miksi sinä valehtelet??


    • Anonyymi

      Kaikki toyotalla on uusinta uutta ja kehittyneitä ja ympäristö kiittää.

      • Anonyymi

        tojo on vanhanaikainen saastuttava fossiilipoltin. nykyaikainen auto liikkuu päästöttömästi sähköllä.


    • Anonyymi

      Toyotan paras ja uusin hybridtekniikka rankattiin alakastiin viimeisessä talvitestissä. Toyota, Jeep ja Citroen arvosana 7. Mercedes Benz, Opel, Skoda arvosana 8. Bmw, ja Renault arvosana 9.
      Toyota kulkee käytännöss pelkälle bensalla kun pakkanen on reilumpi, eikä esilämmitys toimi lainkaan.

    • Anonyymi

      Toyotaa pilkkaava trolli se vaan jaksaa. Lukekaa aloitus niin nätte hänen valheensa eivät ole totta.

    • Anonyymi

      Toyotan on patenttien avulla helppo rakentaa edistyksekkisimpiä uutta tekniikkaa omaavia autoja.

      • Anonyymi

        Siihen eivät muut valmistajat pysty vaikka halu on kova.


    • Anonyymi

      Lukekaa aloituksesta kuin uudet Toyotat ovat kaikkein uusinta tekniikkaa.

    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä on kaikkein uusin tekniikka ja uusin turvavarustus.

      • Anonyymi

        Tollolootan itsesyttyvät hybridit ovat fossiileja 90-luvulta.


    • Anonyymi

      Täysin ylivertainen kestävyys, pieni kulutus ja jouhevan voimakkaan voimalinjan toiminta tekee hybridistä parhaan.

      • Anonyymi

        NELJÄ litraa SATASELLE!


    • Anonyymi

      Vanhanaikaset saastuttavat pikkuturbot ovat Volkswagen-konsernin tätä päivää.

      • Anonyymi

        40 kertainen suunnitelmallinen pöllytys on saavutus johon ei vielä ole kukaan muu ole yltänyt. Konsernituotteen ostamalla olet tukemassa tällaisen ongelmavalmistajan ongelmien ja ongelmallista kehitystä! Kannattaako huijaamisesta alkaa maksamaan?


    • Anonyymi

      Toyota jatkaa kehityksen kärjessä.

      • Anonyymi

        Uusinta ja upeinta tekniikkaa.


    • Anonyymi

      Keskiviikkona Toyota tekee taas historiaa.

      • Anonyymi

        Esitteleekö todella aivan uudenlaiset akut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitteleekö todella aivan uudenlaiset akut?

        Ei esitellyt muuta kuin yhden pikkukinnnerin. Siitäkin vain ulkokuvia. Sisällä varmaan halpuutus yhä voimissaan eli mittaristo keskellä = sama kojelauta kau vasemman- ja oikeanpuoleiseen liikenteeseen. Ja konepellin alla ulisee joku 1,0 l 3-pyttyinen vapari.


    • Anonyymi

      Huhtikuussa esittelee sekä uuden sähköauton että uudet akut.

    • Anonyymi

      Toyota esitteleen vaginisteille uudenlaisen mutterin. Siinäpä sitä pähkäiltävää riittää seuraavat puoli vuotta trollikkapojille.

      • Anonyymi

        Niin, pelkkää mutteria ja pikkukinnerin konseptia ja tyhjiö lupauksia oli taas jaossa. Takamatka muihin merkkeihin 10-15 vuotta on ja pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, pelkkää mutteria ja pikkukinnerin konseptia ja tyhjiö lupauksia oli taas jaossa. Takamatka muihin merkkeihin 10-15 vuotta on ja pysyy.

        Toyotan etumatka on juuri tuo mainitsemasi 10-15 vuotta.


    • Anonyymi

      Toyota on tänään todettu automaailman tekniseksi suunnannäyttäjäsksi:

      ”Toyota on noussut 75 vuoden aikana pienestä tekijästä yhdeksi kaikkein arvostetuimmaksi ja luotettavimmaksi autobrändiksi maailmassa. Menestys ei ole syntynyt vahingossa. Laadukas työ, periksiantamaton luovuus ja isot innovaatiot ovat yhdessä vaikuttaneet Toyotan kasvuun”, sanoo Brand Financen Alex Haigh CarAdvicen mukaan.

      Suurin laskija oli Mercedes-Benz, jonka arvo laski 10,5 % noin 63,1 miljardiin euroon.

      https://www.apu.fi/artikkelit/brand-finance-toyota-nousi-maailman-arvokkaimmaksi-autobrandiksi-tesla-vasta-kuudentena

    • Anonyymi

      Toyotan on teknisen kehityksen tienäyttäjä.

      Menestys ei ole syntynyt vahingossa. Laadukas työ, periksiantamaton luovuus ja isot innovaatiot ovat yhdessä vaikuttaneet Toyotan kasvuun”

    • Anonyymi

      Täyshybridi vie vetyautoiluun tulevaisuudessa.

    • Anonyymi

      Atkinnsson ja toihota, voittamattomat.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Ei Toyota edes ole saanut kunnollista täyssähköautoa aikaiseksi. Vetyauton sai, mutta vety henkilöautoliikenteessä on käytännössä jo kuollut.

      Nyt menee ehkä vielä hyvin vähän aikaa polttiksia myydessä, mutta konkkaan menee koko firma tätä vauhtia. Niin paljon muista jäljessä niillä alueilla joilla on jotain merkitystä.

      • Anonyymi

        Toyota on valmistanut useampia sähköautomalleja kuin Tesla. Pian tulee viides markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on valmistanut useampia sähköautomalleja kuin Tesla. Pian tulee viides markkinoille.

        Milloin niitä tulee Suomeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on valmistanut useampia sähköautomalleja kuin Tesla. Pian tulee viides markkinoille.

        Mille markkinoille ? Suomeen tuli 1. Lexuksen nimellä ja on aivan paska ominaisuuksiltaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mille markkinoille ? Suomeen tuli 1. Lexuksen nimellä ja on aivan paska ominaisuuksiltaan

        Nyt tuli uusi Fw6YKx, joka myös on aivan paska.

        Sisäänrakennettu laturi on 1-vaiheinen eli kotilataus 3,7 kW teholla ja 20 h latausajalla.

        Pikalataus olevinaan nopea (150 kW), mutta akun lämmityksen puuttuessa latausteho alkaa hiipua alle 10 °C lämpötilassa ja loppuu kokonaan -20 asteessa. Silloin lataillaan enää max. 6,6 kW teholla. Tämän enempää halpisauto ei kykene ottamaan vastaan 22 kW latureilta eli talvikelissa 100 km ajomatkan "tankkaus "ottaa 4 h.

        Itäautoilijan vakiovarusteet: karvahattu, pilkkihaalari, makuupussi ja runsaasti aikaa.


    • Anonyymi

      Uutta tekniikkaa ja aina huippuluotettavaa.

      • Anonyymi

        Tuo on totta.


    • Anonyymi

      Upeaa ja mahtavaa Toyotan ylivertaista täysihybriditekniikkaa hienossa paketissa, ja kauppa käy! UP

    • Anonyymi

      ettei totuus unohtuisi.

    • Anonyymi

      Toyotan teknikselle ylivoimalle ei enää pärjää kukaan muu autonvalmistaja. Volkswagen-konserniltakin loppuu rahat. Niiden pikkuturbotkin paljastuivat oikeiksi saastepesiksi.

      • Anonyymi

        Ihmeellisiä harhoja.


    • Anonyymi

      Vai että 1990-luvulle. Luepas Toyotaa pilkkaava trolli tuo aloitus uudelleen.

    • Anonyymi

      Millään autonvalmistajalla ei ole niin uutta tekniikkaa kuin Toyotalla.

      • Anonyymi

        Milloinka sitä uudempaa tekniikkaa nähtäs täällä Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinka sitä uudempaa tekniikkaa nähtäs täällä Suomessa?

        Miksi kirjoitat noin? Se uusin tekniikka on ollut täällä aina ensimmäisenä.


    • Anonyymi

      Volkswagen konsernin pikkuturbot kuuluvat kauaksi menneisyyteen.

    • Anonyymi

      Ettei totuus unohtuisi.

    • Anonyymi

      Pikkuturbot ovat todella vanhaa tekniikka nykypäivänä.

      • Anonyymi

        Saksalaiset pikkuturboineet ovat jääneet kehityksessä kauaksi menneisyyteen verrattuna Toyotaan.


    • Anonyymi

      "Edistyksellisimmät" Tojotistit kuolaavat jo täyssähköisen konseptiauton perään.

    • Anonyymi

      Sekä Hi Lux että RAV 4 oli tosi onnistuneita ajo ominaisuuksiltaan kun Toyota lisäsi vähän akkuja RAV ¤ malliin. https://youtu.be/VtQ24W_lamY

      Tämä on se Toyotan ylivoimainen tekninen kehitys, kun autoista puhutaan.
      Toyota teki myös RAV 4 mallissa pikku mokan, sen takia sylinteriryhmä halkeaa.
      Tietysti siitä on jenkeissä tehty takaisinkutsu, mutta Suomessa ei.
      RAV 4 on myös vaihteistoongelmaa eli autossa on paljon enemmän vikaa kuin julkisuudessa annetaan ymmärtää. Siinä ob ollut muitakin ongelmia ja niistä on raportoitu.

      • Anonyymi

        Takaisinkutsu sinun tapauksessasi on jo myöhäistä joskin toivottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaisinkutsu sinun tapauksessasi on jo myöhäistä joskin toivottavaa.

        Miksi sinun on vakea kestää totuutta. Kaunistelin totuutta koska en kertonut miten Toyota jälkiteen vahvisti oven rakenteta ettei peilit heiluisi ajoviimassa.
        Jätin poiius myös lukuisat sähkäongelmat mitkä vaivaat RAV 4:ta.
        Eikä lista edes lopu siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinun on vakea kestää totuutta. Kaunistelin totuutta koska en kertonut miten Toyota jälkiteen vahvisti oven rakenteta ettei peilit heiluisi ajoviimassa.
        Jätin poiius myös lukuisat sähkäongelmat mitkä vaivaat RAV 4:ta.
        Eikä lista edes lopu siihen.

        Oliko tämä ravistin myös se malli, joka keräsi takaovien kautta pölyä sisälle? Tietysti muut autolijat kiittävät näitä pölynimureita tieverkon puhtaanapidosta ;-D

        Niin letku kori, ettei tiivisteet koko ajan ota kiinni oviaukon reunaan, kun ajetaan kuoppaisella soratiellä?


    • Anonyymi

      Kuka näitä tojon röppänöitä ostaa. Ostakaa euroautoja. Ovat laadukkaampia eivätkä ruostu kuten tojot.

      • Anonyymi

        Kaikki fiksut ihmiset valitsevat yhä useammin Toyotan. Taitaa olla ylivoimaisessa johdossa myyntitilastoissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki fiksut ihmiset valitsevat yhä useammin Toyotan. Taitaa olla ylivoimaisessa johdossa myyntitilastoissakin.

        Toyota voitti maailman parhaan puolivalmisteen tittelin RAV 4 mallilla?
        Viime kuussa oli alennukset tai edut 3600€ nyt vain 2200?
        Normihinnalla kauppa ei taida käydä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki fiksut ihmiset valitsevat yhä useammin Toyotan. Taitaa olla ylivoimaisessa johdossa myyntitilastoissakin.

        Suomessa vai euroopassa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa vai euroopassa???

        Suomessa tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa tietysti.

        Talvirengasyhdistelmä kevytmetallivanteilla nyt erikoishintaan

        Tarjoamme useisiin Toyota-malleihin talvirengasyhdeistelmä kevytmetallivantein nyt erikoishintaan. Valittavana on nasta- tai kitkarenkaat. Tutustu mallikohtaisiin tarjouksiin. Valitessasi esim. C-HR 2.0 Hybrid Intense Edition -mallin on kokonaisetusi jopa 2 200 €.


    • Anonyymi

      RAV4 on maailman ostetuin auto luokasssan täällä hetkellä. Kaikki tuotantolinjat pyörii täysillä.

    • Anonyymi

      Toyota on teknisesti kehittynein ja innovatiivisin autonvalmistaja. Täällä yritetään antaa täysin väärä kuva. Lue aloitus.

      • Anonyymi

        Minä odottelen niitä Volkswagen- ja Skoda-myymälöiden konkursseja.


    • Anonyymi

      Yli 20 vuotta sitten kehitettyä itsesyttyvää (google kertoo tarvittaessa lisää) hypetystä vaan koitetaan uudelleenlämmittää.

      Ei taida vaihtoehtoja olla. Sähkäautot ihan naurettavia räpellyksiä., gERF3%6 pikalataus hiipuu heti, kun ulkolämpötila painuu alle 10 ja loppuu kokonaan -20 °C kohdalla. AC lataus max. 6,6 kW, millä tahdilla tankkaus kestää yli 10 h, jos sattuu löytämään 22 kW latauspisteen. 11 kW latauspisteeltä tankkaus kestää 20 h. Toivottavasti on kaikilla matkustajilla karvahatut ja makuupussit mukana, koska matkaa tuppaa kulumaan useampi päivä.

      Aika nihkeästi on sujunut lataushybridienkin teko. Vaihtoehtoiset polttoaineet, etanoli, metaani yms. ei kelpaa. Viimeisenä oljenkortena hieno idea 20-30 vuoden takaa, vety. Lähes kaikki muut ovat tämän jo hylänneet. Toki wQZ3& suorituskykyyn verrattuan vetypommiauto vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta, mutta se ei auta, kun tohjo laahaa tekniikassa ainakin 5 vuotta muita perässä.

      • Anonyymi

        Aloitus kertoo aivan muuta.


      • Anonyymi

        Viidennen sukupolven hybridijärjestelmä julkaistaan Toyotan toimesta tämän vuoden lopulla. Siinä ei ole jälkeäkään 90-luvun tekniikasta kuten ei tässä neljännessäkään sukupolvessa.

        Jo hybridijärjestelmän neljäs sukupolvi on yhtä kaukana ensimmäisestä kuten NMT 5G:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viidennen sukupolven hybridijärjestelmä julkaistaan Toyotan toimesta tämän vuoden lopulla. Siinä ei ole jälkeäkään 90-luvun tekniikasta kuten ei tässä neljännessäkään sukupolvessa.

        Jo hybridijärjestelmän neljäs sukupolvi on yhtä kaukana ensimmäisestä kuten NMT 5G:stä.

        Pieni kulutus ja viimeisin ja uusin teknikka. Se on Toyotaa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni kulutus ja viimeisin ja uusin teknikka. Se on Toyotaa se.

        Jep, myynnissä olevat autot ovat tollolootan itsensäkin mielestä vajavaisia, muttei heittaa -tilanne paikataan suurilla lupauksilla. Kuten solod state akku, jonka piti mullistaa markkina jo vuosi tai pari sitten.

        Uusin tekniikka = uudelleenlämmitettyjä 90-luvun ratkaisuja. Plus noita katteettomia lupauksia. Uusimmat ja uljaimmat automallit 5 vuotta kilpailijoitaan jäljessä.


    • Anonyymi

      Lue tuo aloitus huolella ja lakkaa valehtelemasta Toyotasta.

      • Anonyymi

        Aloitus kirjoitettu 2020 ja jo silloin Toyotasta oli menty ohi ja nyt Toyota on entistä enemmän jäänyt kelkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus kirjoitettu 2020 ja jo silloin Toyotasta oli menty ohi ja nyt Toyota on entistä enemmän jäänyt kelkasta.

        Eurooppalaiset valmistajat kevythybrideineen ovat siirtyneet tuona aikana menneisyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus kirjoitettu 2020 ja jo silloin Toyotasta oli menty ohi ja nyt Toyota on entistä enemmän jäänyt kelkasta.

        Miksi sitten Toyota on maailman eniten myyvä valmistaja?

        Myynti tarkoittaa eittä Toyota tekee autoja joita ihmiset haluaa ostaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuo aloitus ei oikein tahdo mennä perille Skoda- ja Volkswagenporukalle.

      • Anonyymi

        Se meitä itkettää.


    • Anonyymi

      Aloitus kertoo totuuden, ei Toyotan molaajat.

    • Anonyymi

      Kaikki täällä hetkellä markkinoilla olevat Toyotat ovat uusinta tämän päivän tekniikkaa kuten 5G:kin

    • Anonyymi

      Toyota on julkaissut uusimman viidennen sukupolven hybridijärjestelmäm uuden Corollan julkaisun yhteydessä. Uusi Corolla tulee Suomeen ensi vuoden alussa.

      • Anonyymi

        Toyotat ovat uusinta tämän päivän tekniikkaa kuten 5G:kin.


      • Anonyymi

        Silti se tuleva Corollakin on yhä latauskelvoton. Päästöt yli 100g, joka takaa yhä kohoavat ajoneuvoverot jatkossa. Ladattavat autot ovat tulevaisuutta. Polttomoottorin viimeinen myyntipäiväkin on jo päätetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti se tuleva Corollakin on yhä latauskelvoton. Päästöt yli 100g, joka takaa yhä kohoavat ajoneuvoverot jatkossa. Ladattavat autot ovat tulevaisuutta. Polttomoottorin viimeinen myyntipäiväkin on jo päätetty.

        Myynti vain loppuu viisi vuotta ennen tuota määrättyä päivää, koska ostajat ovat sitä mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myynti vain loppuu viisi vuotta ennen tuota määrättyä päivää, koska ostajat ovat sitä mieltä.

        Elokuun tilasto on todella murskaava sähköautojen rekisteröinnin osalta sillä elokuussa niitä tulee aivan valtava määrä Suomeen, Teslaa tilattavaski aikoneet eivät enää tilaakaan Teslaa vaain aivan jotain muuta sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elokuun tilasto on todella murskaava sähköautojen rekisteröinnin osalta sillä elokuussa niitä tulee aivan valtava määrä Suomeen, Teslaa tilattavaski aikoneet eivät enää tilaakaan Teslaa vaain aivan jotain muuta sähköautoa.

        Toyotan laatu ja luotettavuus ja niiden tuoma mielenraauha alkaa näkyä Toyotan sähköautojenkin ensirekisteröinneissä.


    • Anonyymi

      Toyota on tekniseltä kehitykseltään autonvalmistajien kieltämätön ykkönen.

      • Anonyymi

        Onhan Toyota viimeinen kehityksessä. Saattaa olla Toyotan pelastuskin, koska sen päämarkkina-alueilla eli kehitysmaissa tarvitaan vanhanaikaista tekniikkaa.


    • Anonyymi

      Se Toyotan uusin teksniikka kun ei valehtelemalla muutu 90-luvun tekniikaksi.

    • Anonyymi

      Kun perehdyt asiaan niin lopputulos on se, että Toyotat ovat teknisesti kaikkein kehittymeimpiä autoja.

    • Anonyymi

      Uusi Corolla tilaukseen ehdottomasti.

    • Anonyymi

      Konkurssien parissa kiemurtelevien valheet Toyotasta sen kun jatkuvat.

      • Anonyymi

        Näköjään muuttuneet sekopäiseksi riehunnaksi.


    • Anonyymi

      Uskomattoman pienellä menee hybridit, eikä tarvitse jonotella latausasemille eikä venyä puolta vuorokautta jossain perähikiän marketin akkulaturin vieressä.

    • Anonyymi

      Uusinta ja parasta teknologiaa on tarjolla vain Toyotalla.

    • Anonyymi

      Onko tuo aloitus käynyt jollekin epäselväksi??

      • Anonyymi

        Valetta näkyy olevan koko Toyota-palsta täynnä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valetta näkyy olevan koko Toyota-palsta täynnä,

        Joopajoo, palstaa lueskellessa ainakin on käynyt selväksi, kuinka Toyotan etumatkaa pelätään. Jotkut hädissään laskevat jopa jonkun Ag konsernin pikkumerkit yhteen kun se meno niillä pikkumerkeillä on ollut melko takkuista takamatkan taaperrusta jo pidemmän aikaa. Nouseekohan se kärsä enää pinnalle noin syvästä sukelluksesta? Kyllä merkistä eroon pääseminen oli ihan onnen kantamoinen. Kyllä elämässä on riittävästi huolta ilman käyttjävirhettäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopajoo, palstaa lueskellessa ainakin on käynyt selväksi, kuinka Toyotan etumatkaa pelätään. Jotkut hädissään laskevat jopa jonkun Ag konsernin pikkumerkit yhteen kun se meno niillä pikkumerkeillä on ollut melko takkuista takamatkan taaperrusta jo pidemmän aikaa. Nouseekohan se kärsä enää pinnalle noin syvästä sukelluksesta? Kyllä merkistä eroon pääseminen oli ihan onnen kantamoinen. Kyllä elämässä on riittävästi huolta ilman käyttjävirhettäkin.

        Itse Volkswagenillakin asiat ovat todella huonosti. Pian kuulette lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse Volkswagenillakin asiat ovat todella huonosti. Pian kuulette lisää.

        Kyllä pelkkänä korvana ja silmänä oleminen on nyt järkevää. Kaikki ei nyt ihan natsaa. Elämme mielenkiintoisia aikoja!


    • Anonyymi

      Skodan trollipoika valehtelee koko ajan vaikka tuntee Toyotan tilanteen.

    • Anonyymi

      Kyllä se niin on että vain paras on kyllin hyvää, siksi Toyota.

    • Anonyymi

      Ammattikouluissa autoalan moottoreiden opiskelu ja harjoittelu tapahtuu Toyotan moottoreiden pohjalta. Pääsevät heti nauttimaan maailman parhaimmista moottorirakenteista.

    • Anonyymi

      Toyota osaa tehdä hyvät moottorit, niin pienet kuin isotkin. Mestari on mestari.

    • Anonyymi

      Toyota tekee parhaat ja hestävimmät hybridit ja tää on faktaa.

    • Anonyymi

      Tämänkin ketjun aloitus on näköjään joltakin unohtunut.

    • Anonyymi

      Nyt jo lähes 6 litraa kuluttaa korotettua Corollaa pidetään pienipäästöisenä ja rahansäästäjänä. Todellisuus se on unohtunut.

      • Anonyymi

        Katko nuo vertailut , testit ja koeajot uudelleen.


      • Anonyymi

        Kaikki Toyotan hybridimallit ovat äärimmäisen pienipäästöisiä eli toisin sanoa pienikulutuksisia.


    • Anonyymi

      Aloitus osoittaa tämän palstan Toyotaa mollaavat väitteet valeiksi.

      • Anonyymi

        ....nytkin siellä vale tuppaa pintaan koko ajan.


    • Anonyymi

      Skoda-Kalevi, lopeta Toyotasta valehtelu.

      • Anonyymi

        Skooda ei valmista enää kaasu-Kaleville autoja.


    • Anonyymi

      Mitähän tämä Toyotaa vastaan valheilla taistelu oikein on?

    • Anonyymi

      Toyota opettaa muuta maailman autoteollisuutta.

    • Anonyymi

      Toyotasta on valehdeltu rankasti vuodesta 1965 alkaen eli silloin kun maahantuoti aloitettiin. Valehtelijoilla on valtava pelko perseessä.

      • Anonyymi

        Volkswagen-konserni olisi ansainnut ne kaikki moitteet surkrina automerkkeineen.


      • Anonyymi

        Volkswagenita ja Skodia myyvien liikkeiden yrityskulttuuriin kuuluu Toyotan pilkkaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagenita ja Skodia myyvien liikkeiden yrityskulttuuriin kuuluu Toyotan pilkkaaminen.

        Totta. Toyota myyjät ovat todella fiksuja. Ero näkyy asioidessa selvästi.


    • Anonyymi

      Myyjät ovat todellakin täysin eri maailmasta.

    • Anonyymi

      Toytoan hybriditekniikka on kyllä ylivoimaista. Katselin Moottorilehden testiä X5 plugarista. Se on toki isompi ja painavampi kuin RAV4 mutta silti ihmetyttää X5 plugarin kaupunki kulutus akku tyhjänä, 10.5L/100km. RAV4:ssä se on jossain 5-6L välissä. Jos Bemarin hybriditekniikka olisi kunnollista olisi sen akku tyhjänä kaupunkikulutus ehkä 7L haminoissa jos oletamme sen 15% painavammaksi mikä on aika lähellä.
      Jos Bemarin tekniikka on samalla tasolla kuin Tojon tai jopa parempaa niin miksi sen kulutus on 50% suurempaa kuin sen pitäisi olla?

      No, Toyotalla on sitten muut haasteet kuten ergonomia.

      • Anonyymi

        Onhan tuo X5 aivan eri kaliberin auto, kuin Rav4. Siinä on liki 300hv kutoskone turbolla sähkömoottorin lisäksi. Ravissa kuohittu 2,5 atkinsson neloskone. Teho ei tule tyhjästä, ja kulutuserokin on sen seurausta. Muutenkin, ilmajousitettu Bemari on melkoista luksusta Raviin verrattuna.


    • Anonyymi

      Toyotaa haukkuva trolli se taas valehtelee toisessa ketjussa.

      • Anonyymi

        Taas on noussut toisaalle valheketju ylös.


    • Anonyymi

      Saisivat nyt edes sen 12 V akun latautumaan, ettei auto jää käynnistymättä.

    • Anonyymi

      Luehan Toyotan pilkkaaja tuo aloitus, jotta muistisi paranisi.

    • Anonyymi

      Euroopassa Corolla vasta 21. myydyin automalli helmikuussa. Mikä vikana?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe